Főoldal Blog Oldal: 385

[TESZT] Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line – sugárzó vitalitás

Mindig rácsodálkozik az ember, hogy egy-egy autómárka bizonyos modelljei mekkora mérvű átalakuláson mennek keresztül az évek folyamán. A Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line egyike azoknak, melyek ebbe a kategóriába tartoznak.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-001

A dél-koreai autógyártás az egyik leginkább feltörekvő, innovációkban gazdag vonal, legalábbis ami azt a fejlődési görbét jelentik, amellyel leginkább ábrázolni lehet mondjuk 10-15 év távlatában a változásokat. A Kia esetében – ahogy a bevezetőben is hangoztattuk – kifejezetten fókuszban van mindez; a Sportage modellek evolúciója meggyőzően látványos, és nem csak külsőséggel teli sallangokat hordoz.

Nyilván a formaterv az elsődleges, ami megragadja a külső szemlélődőt alaposan: a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line esetében is jól látszik, mekkora hangsúly került az arányokra, ívekre, optimális, a mai trendeknek megfelelő tálalásra.

Mindez a legjobban talán a front kialakításánál ötlik szembe: a fókuszba helyezett, középen bontott aszimmetriával felvértezett hűtőmaszk, a felső ívelésre helyezett, morcos, dupla projektoros fényszórók burái, valamint a kicsit kocka alakzatú, alsó szélekre integrált, négyes LED egységeket hordozó ködlámpafészkek mind egyediséggel ruházzák fel a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line-t. Persze a GT Line jelen esetben is több hangsúlyt fordít a sportos kivitelre, ennek megfelelően a tesztautó is rendelkezett jónéhány olyan részlettel, ami bőven eltér optikailag a hagyományosnak számító kiviteltől.

Klasszikus fazon, megszokott formavilág. Mégis tartogat újat

Oldalnézetben máris jelentkeznek a klasszikus értelemben vett SUV kialakítás jellemvonásai, középtájig felfelé ívelő tetővonal, a C oszlopnál csapott levezetés kicsiny szárnnyal, markáns sárvédőívek műanyag lefedéssel (hangsúlyozva az offroad jelleget is), 19-es kerekekkel, jó aránypárosítással, s nem utolsó sorban nagy ablaküvegfelületekkel, optimális magasságba helyezett övvonalakkal.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-005

Jók tehát az arányok, egy közepes méretű SUV pont ilyen, mint a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line. 4.4 méteres hossz, 1.8 méteres magasság, valamint 1.6 méteres szélesség – nem túlzó egyetlen paraméter sem, nem érezzük, hogy egy böszme, nagy, élhetetlen valamiben utazunk, ami kifejezetten jól eső érzés. Talán e tekintetben is jó néha különcnek számítani, nem igaz?

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-002Ugyanis a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line birtoklása egyértelműen különccé tesz. Egy olyan SUV, amely bőven felér a többi hasonló kategórián belüli versenytárs affinitásához, viszont örömmel hirdeti: bizony, én tudok különbözni. Ma már egyáltalán nem jelent presztízs-visszaesést, ha így gondolkodunk, jó a tömegből kitűnni egy-egy más jellegű, de mégis hasonló alternatíva előnyben részesítésével.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-003Talán hátulról hasonlít a legjobban a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line korábbi elődjére, itt a dizájnerek és a tervezők megtartották szinte teljes egészében a Sportage-arculatot. A helyzetjelző LED alapú lámpatestek mai trendirány szerint vékonyra húzottak, a csomagtérajtó szélesre húzott nyitó-elemet kapott, az irányjelzők, illetve a tolatólámpák ismét az alsó traktusba kerültek, míg a dupla kipufogóvégek diffúzoros hatást sugalló műanyag felület közrefogásával domborítanak.

Minőség tekintetében is teljesen optimálisak a tapasztalatok

Igényes anyagkidolgozás és minőség fogadja az utasokat a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line enteriőrjében. Az eldolgozások, illesztések mind remekbeszabottak, a kormánykerék alsó íve annak rendje s módja szerint kiegyenesített megközelítést kapott.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-011

A központi analóg alapokon nyugvó műszeregység jól átlátható, informatív, csakúgy, mint a középkonzol nagy méretű érintésérzékeny LCD panele; az alatta elhelyezett párhuzamos gombsorok is lényegre törően közvetít a vezető irányába.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-012

A tesztelt Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line hatfokozatú automataváltót kapott, a kar kifejezetten kényelmesen állítható a megfelelő pozícióba, formaterve kicsit a régmúlt időket idézi, de ez pont tökéletesen passzol az autó szellemiségéhez.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-013

Kényelmes, öblös első ülésekkel rendelkezik a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line, annak ellenére, hogy a típusjelölés sportosságot sugall, a fotelek közel sem kemények, vagy szűkek. Mindezek mellett azonban a kereszt- és oldaltartásuk remek, tömöttségük közepesen szilárd, jól alkalmazkodik az utasok testalkatához.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-010Hátul gigászi kényelmet kapunk, nyilván, ha két fő utast viszünk, úgy teljes a harmónia, de három átlagos magasságú felnőtt is viszonylag kompromisszumoktól mentesen elfér. A hát- és ülőlapok hossza-szélessége mind az öt ülőhely esetében megfelelő, a tesztautó kárpitozása pedig maradéktalanul kimerítette a strapabíróság és az ízléses tálalás kombinációját.

Raktér, kényelem, menetstabilitás

503 liter bőségesen elegendő egy 4-5 fős csapat alapvető csomagjainak szállításához – ennyi ugyanis a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line rakterének kapacitása alaphangon. Jó pakolhatóság, keskeny peremek jellemzik a felületet, s akár másfél köbméteresre is bővíthető (1492 liter) az osztott háttámlás ülések előre hajtásával.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-007Menetkomfort tekintetében is pozitív tapasztalatink vannak: a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line országúton, autópályán semlegesen viselkedett, minimális menetzajjal, stabilnak és pontosnak tűnő futóművel, pontos kormányzással. A felfüggesztés közepesen kemény, jól simítja a kisebb-közepesebb terepviszonyok adta göröngyöket, úthibákat, elöl és hátul egyaránt – a hátsó szekcióban sem volt tapasztalható különösebb rázás, pattogás és egyéb kellemetlen nüansz.

Rugalmas, de mellé meglepően étvágytalan

A tesztautó 1.6 literes, soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött benzinmotorja 177 lóerő leadására képes 5500-as percenkénti fordulatszámon, maxmálisan 265 Newtonméter forgatónyomaték mozgósításával (1500 RPM-től).

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-017

Az imént leírt adatok tükrében a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line agilis és egyben dinamikus, az 1509 kilogrammos tömegnek köszönhetően ténylegesen fürge, jól felépülő nyomatékgörbével, minimális turbólyuk-jelenléttel.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-014

A hajtáslánchoz párosított duplakuplungos, 6 gangos automata kiválóan és észrevétlenül teszi dolgát, a fel- és visszaváltások finomak, precízek, jól eltalált fordulatszám-tartományban történnek függetlenül attól, hogy lassan, araszolva és visszafogottan, vagy intenzív kigyorsításokkal, teljesítményre helyezve a hangsúlyt haladunk éppen.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-006

S ami a legérdekesebb, az a fogyasztás mérésénél jött elő: meglepően visszafogott értékeket produkált e téren a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line, pedig színesen vegyes felhasználási környezetben autóztunk a teszthét során. Akadt könnyedebb terep, autópálya, autóút, és sok városi lámpától lámpáig részlet. Vegyes fogyasztásként 7.2 litert mértünk, ez lebontva esetünkben 4.9 litert jelentett országúton, 5.8 litert városban, 6.3 litert autópályán – természetesen 100 kilométerre átlagolva.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-004

2016 Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1591 cm³

Maximális teljesítmény: 177 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4480 mm

Szélesség: 1855 mm

Magasság: 1635 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 245/45 R19

Hátsó gumik mérete: 245/45 R19

Tömeg, üresen: 1509 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 503 liter, 1492 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 201 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.2 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 175 g/km

Még több információ a Kia magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

40 éves születésnapját ünnepli az Audi öthengeres motorja

40 évvel ezelőtt, 1976-ban mutatta be az Audi első öthengeres benzines erőforrását, amely akkor az Audi 100 modell második generációjában debütált.

audi-5-hengeres-motor-1976-autoaddikt

A bemutatkozást további fejlesztések követték, többek között megjelent a turbófeltöltő, a kipufogógáz-tisztítás és a négyszelepes technológia is, az erőforrás pedig eredményesen mutatkozott be a rali sport világában is, később pedig elkészült az öthengeres dízel változat is. Napjainkban az RS3 Sportback és az Audi TT RS modellekben található 2.5 TFSI folytatja az öthengeres erőforrások messzire nyúló hagyományait.

Az Audi öthengeres motorja kultuszt teremtett, köszönhetően egyrészt a motorsportban elért sikereknek, másrészt pedig megbízhatóságának és gazdaságos működésének. Tökéletes képviselője „A haladás technikájának”, karakteres hangjával a mai napig igen érzelemdús vezetési élményt nyújt.

Az első öthengeres benzines erőforrás az Audi 100 modell második generációjában debütált 1976-ban. A belső használatban 43-as típusként emlegetett modellt az Audi elődjénél magasabbra kívánta pozícionálni a piacon. A fejlesztők szerint azonban az akkori négyhengeres motorok nem voltak alkalmasak ennek megvalósítására. Következésképpen az Audi mérnökei már az 1970-es évek elején felvetették egy öt- illetve hathengeres soros erőforrás bevezetésének lehetőségét. Az utóbbi megvalósítása nem volt lehetséges a kedvezőtlen súlyeloszlás és az erőforrás helyigénye miatt. Így a döntéshozók az új EA 827-es motorkoncepción alapuló soros öthengeres aggregát mellett tették le voksukat. Ezt a soros négyhengeres erőforrást a Volkswagen Csoport modelljeiben – így például az Audi 80 vagy az Audi 100 modellekben – használták az 1970-es években. Az EA 827-es motorkoncepción alapuló 2.1 literes öthengeres motor 100 kW (136 lóerő) teljesítményre volt képes. A modern befecskendezési rendszer megnövelt hatékonyságot és erőt biztosított az új aggregát számára. Az Audi 100 5E kiszállításai 1977 márciusában kezdődtek.

Az Audi már 1978-ban jelentkezett a dízel változattal is, ez egy két liter lökettérfogatú szívó dízelmotor volt, amely 51 kW (70 lóerő) teljesítményt tudott felmutatni. Egy évvel később debütált az Audi újabb úttörő fejlesztése, az első turbófeltöltésű öthengeres benzines erőforrás. 125 kW (170 lóerő) teljesítményét és 265 Nm forgatónyomatékát az Audi új csúcsmodelljében, az Audi 200 5T modellben élvezhették a márka rajongói.

Az öthengeres benzines erőforrás az 1980-as Audi „ős-quattro” modellben még ennél is többet kínált. Turbófeltöltőt, töltőlevegő-hűtőt és állandó összkerékhajtást kapott, amely mind a versenypályákon, mind a közúton egy igen erős technikai csomagnak számított. Kezdetben 147 kW (200 lóerő) teljesítményre volt képes, amely a finn Hannu Mikkolát egészen az 1983-as Rali Világbajnokság bajnoki címéig repítette. Ugyanebben az évben az Audi bemutatta a 24 centiméterrel rövidebb, szélesebb nyomtávú Sport quattro modellt. Ezt a modellt már a hengerenként négyszelepes, alumíniumból készült hengerfejjel ellátott, 225 kW (306 lóerő) teljesítményű öthengeres aggregát hajtotta. Így lett a Sport quattro korának legerősebb utcai használatra szánt német autója, amely alapjául szolgált az új B csoportos, 331 kW (450 lóerő) teljesítményt felmutató raliautónak. Első bevetése az 1984-es szezon utolsó előtti versenyén, az Elefántcsontpart Ralin történt. A szezon többi tizenegy versenyén a svéd Stig Blomqvist hajtotta 265 kW (360 lóerő) teljesítményű Audi quattro A2 vett részt a B csoport megmérettetésein. A szezon végül Blomqvist bajnoki címével, a gyártók versenyében pedig az Audi győzelmével zárult.

Annak ellenére, hogy az Audi 1986-ban kivonult a rali világából, az autósportos diadalok nem maradtak el: 1987-ban Walter Röhrl a 440 kW (598 lóerő) teljesítményű Audi Sport quattro S1 (E2) kormánya mögött diadalmaskodott a Pikes Peak hegyiversenyen az Egyesült Államokban. Az IMSA GTO pedig az Egyesült Államok túraautó versenyein jeleskedett. 530 kW (720 lóerős) teljesítménye elismerésre méltó, különösen, hogy ez alig több, mint két liter lökettérfogatból származott.

Az Audi újabb autóipari mérföldkövet leplezett le az 1989-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon: itt mutatkozott be az Audi 100 TDI, amely az első olyan sorozatgyártású autó volt, amelyet közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű öthengeres dízelmotorral és teljesen elektronikus motorszabályozással szereltek fel. A 2.5 liter lökettérfogatú aggregát 88 kW (120 lóerő) teljesítményre volt képes. A márka azonban tovább folytatta az öthengeres benzines motorok fejlesztését, és 1994-ben piacra dobta a 232 kW (315 lóerő) teljesítményű Audi RS 2 modellt. Az Avant kivitellel és egy sportautó erejével egy teljesen új autóipari szegmenst teremtett.

Az Audi A4 (B5) 1994-es színre lépésével az öthengeres motorok végleg elhagyták a B szegmenst. Az 1990-es években helyüket az új V6-os erőforrások foglalták el. Az utolsó öthengeres motorokat – az Audi A6 2.5 TDI motorját és az Audi S6 2.3 Turbo aggregátját – 1997-ben szüntették meg.

A nagy visszatérésre 2009-ig kellett várni, amikor is megérkezett a turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű öthengeres, amely az Audi TT RS modellben debütált. A quattro GmbH által kifejlesztett, keresztirányban beépített 2.5 liter lökettérfogatú motor 250 kW (340 lóerő) teljesítményre volt képes. Kiemelkedő teljesítményét az RS 3 Sportback és az RS Q3 modellekben tapasztalhatták meg az ügyfelek. A 2012-ben bemutatott TT RS plus még ennél is nagyobb, 265 kW (360 lóerő) teljesítménnyel nyűgözte le a rajongókat. Napjainkban pedig az Audi TT RS 2.5 TFSI aggregátja 294 kW (400 lóerő) teljesítményre képes. A szakújságírókból álló nemzetközi szakmai zsűri 2010 óta sorozatban hetedszer ítélte oda az „Év Motorja” díjat az öthengeres motornak.

Akik szeretnék megtekinteni az egyik első, öthengeres erőforrással szerelt Audi modellt, megtehetik a neckarsulmi Audi Forumban. A „Nulláról százra” elnevezést viselő autó kiállítás számos olyan modellt is felvonultat, amely bemutatja a márka eseménydús történetének legsikeresebb modelljeit. Az 1989-es Audi 100 modellek közül az egyik első öthengeres TDI modell is szerepel a bemutatott darabok között. A kiállítást 2016. november 6-ig lehet megtekinteni.

Bemutatkozott az új Volkswagen Crafter

Szeptember 8-án Offenbachban mutatkozott be az új Volkswagen Crafter a nemzetközi sajtó mintegy 350 képviselőjének.

volkswagen-crafter-2017-autoaddikt

Az 5 és fél tonna legnagyobb megengedett legnagyobb össztömeg, az eddiginél nagyobb, 18.4 köbméter legnagyobb raktérfogatával és a hajtásláncok, illetve a változatok kimagasló választékával az új Crafter nagyon praktikus megoldásokat nyújt a mindennapos használatra, amelyek mindenféle felhasználási területen megfelelnek az ügyfelek elvárásainak az egyedi szállítási feladatokhoz.

Az új Crafter alapjaiban újratervezett futóművel, elektromechanikus kormányzással, megbízható, üzemanyag-takarékosabb és hosszú utakra, illetve városi forgalomra egyaránt optimalizált haszonjármű motorokkal, a rakodáshoz jól átgondolt megoldásokkal, felépítménygyártók számára praktikus előkészítésekkel, ergonomikus járművezetői munkahellyel és vezetéstámogató rendszerek rendkívüli sokaságával tűnik ki.

Különleges jellemzői: a jármű egész koncepcióját alapjaiban újratervezték – konkrét ügyféligények alapján. Ezt Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke így magyarázta el az offenbachi rendezvényen: „Az új Crafter kifejlesztése egyedülálló lehetőséget kínált arra, hogy mindenféle kompromisszumot elkerüljünk, miközben az ebben a piaci szegmensben szerzett több évtizedes tapasztalatainkra építhettünk. Az új Crafter fejlesztésekor a terméket és az ügyfeleket egyaránt szem előtt tartottuk. Más szóval ezt a járművet az ügyfelek szemszögéből fejlesztettük ki.”

Ez jól látszik, már az első pillantásra is: a Crafter jó hasznát veszi „kistestvére”, a hatodik generációs Transporter formatervének és példás minőségének: kívülről dinamikus, korszerű és agilis, ugyanakkor olyan masszív belső értékeket kínál, mint például a lehető legnagyobb hasznos teherbírás, az ideális, akár 18,4 m3 raktérfogat és a raktér 2196 mm legnagyobb belső magassága.

Az új Crafter a modellváltozatok rendkívül széles választékát kínálja, beleértve a nagy teherbírású kiviteleket is. Zárt furgonként és kombiként az új Crafter különböző hosszúságú (5986 mm, 6836 mm vagy, zárt furgonként, 7391 mm is) és magasságú (2355 mm, 2590 mm vagy, zárt furgonként, 2798 mm is) változatokban áll rendelkezésre. Ezeket egészítik ki a fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, különböző hosszúságokkal és felépítményekkel vagy azok nélkül, például platóval, dobozos felépítménnyel vagy billentő szerkezettel.

Különösen a praktikusság tekintetében, az új Crafter kimagasló funkcionalitásával, a különböző alkalmazásokhoz való jól átgondolt előkészítésével és optimalizált méreteivel tűnik ki: elsőkerék-hajtású változatban 18,4 m3 legnagyobb raktérfogatot nyújt, amelyhez

3,0 – 4,0 t legnagyobb megengedett össztömeg tartozik. A raktér szélessége a kerékjárati ívek között 1380 mm, míg a raktér legnagyobb hosszúsága 4855 mm, ami a kategória legjobb raktérméreteit jelenti. A tolóajtók 1311 mm széles nyílásának, az elsőkerék-hajtású változatok esetében a rakodóperem 570 mm magasságának és a 270 fokos szögig nyitható hátsó raktérajtóknak köszönhetően könnyű az új Crafter rakodása. Az új Crafter egy zseniális megoldást kínál a rakományok rögzítéséhez: a rakomány „minden oldalról” rögzíthető, a szó legszorosabb értelmében. Opcionálisan az oldalfalakba, az elválasztófalba, a tetőbe és a padlóba is a repülőgépiparban szabadalmaztatott profilokból álló rakományrögzítő síneket építenek be.

Az alapjaiban újratervezett és gondosan hangolt futómű elöl kényelmes McPherson felfüggesztést, míg hátul egy merevtengely öt különböző változatát és parabolikus rugókat – bizonyos változatoknál progresszív karakterisztikával – vonultat fel. Az ebben a kategóriában elsőként bevezetett elektromechanikus kormánymű kiváló irányíthatóságról, optimális manőverezhetőségről és mindenféle terhelési állapotban biztonságos menettulajdonságokról gondoskodik. A kormányzás nagyobb pontossága és kifinomultabb visszajelzései a CO2-kibocsátást is jelentősen csökkentik az adaptív energiafogyasztás révén.

Mindemellett a járművezetői munkahely ergonómiáját is optimalizálták. Opcionálisan az ergonomikus, rugós felfüggesztésű, AGR-címkével ellátott („Egészséges Hátért Kampány”), állítható gerinctámaszú és masszázsfunkciót is kínáló ülés, három különböző változata is rendelhető. Az új Crafter típusban szériafelszerelés az elektromos ablakemelő, a rádiótávirányítású központi zár, valamint a praktikus, ergonomikus tervezésű tárolóhelyek, amelyekben mobiltelefon, laptop, táblagép, colstok, munkavédelmi kesztyű és sok minden más is elhelyezhető.

Az új Crafter típushoz elérhető vezetéstámogató rendszerek még nagyobb kényelmet és ezzel együtt biztonsági előnyöket nyújtanak. Az ebben a kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően az új Crafter az aktív vezetéstámogató rendszerek kimagaslóan széles választékát biztosítja, mint például aktív sávtartást segítő rendszert (Lane Assist), parkolást segítő rendszert (Park Assist) és vontatmánnyal manőverezést segítő rendszert (Trailer Assist). A további segédrendszerek – némelyikük extrafelszerelés – között említhető az „ACC Follow to Stop” követési távolságot szabályzó adaptív sebességtartó automatika, a vészfék-funkcióval ellátott Front Assist rendszer, a szériafelszereltséghez tartozó másodlagos ütközésvédelem (Automatic Post-Collision Braking System), a szintén széria oldalszélasszisztens, az éberségfigyelő rendszer, a távfényt automatikusan tompító Light Assist és még sok egyéb. Az elérhető passzív biztonsági rendszerek között megtalálható – a vezető és az első utas számára a front-, oldal- és függönylégzsákokon kívül – a tolatást segítő kamera, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető kitolatás asszisztens (Rear Traffic Alert) és a kifejezetten az új Crafter számára kifejlesztett, érzékelőkön alapuló oldalsó védelmi rendszer.

Az új Crafter különböző jól átgondolt előkészítéseket biztosít a felépítménygyártóknak: az extraként rendelhető univerzális raktérpadlót polcrögzítésekkel látják el, lehetővé téve a lízingautókból vagy az elődmodellekből származó meglévő polcrendszerek beépítését az összes jól ismert, egyedi megoldásokat kínáló beszállítónak. Továbbá az új Crafter a kategóriájában elsőként kínál opcionálisan moduláris mellékhajtásokat. Gyárilag beépített extrafelszerelésként rendelkezésre áll egy második kompresszor hűtött vagy friss áruk szállításához, egy második akkumulátor négyféle változatban, egy második légkondicionáló és egy második hőcserélő az üzemanyaggal működő kiegészítő fűtés számára.

Mindemellett az új Crafter előkészített telematikai funkcionális csatlakozási felületként kínálja az FMS flottairányítási csatlakozási felületet (FMS Fleet Management Interface), amely a piacon általánosan elérhető telematikai megoldások bármelyikével társítható. Ezáltal az új Crafter könnyen integrálható meglévő flottákba.

A továbbfejlesztett Euro 6-os motorok a moduláris dízel platformon (Modular Diesel Platform – MDB) alapulnak, amelyeket kifejezetten az új Crafterhez igazítottak, figyelembe véve a haszonjárművek „kemény” követelményeit. Ezek nagyon megbízható motorok, amelyeket rövid és hosszú távú szállítási feladatokra egyaránt megfelelően terveztek. A Crafter számára továbbfejlesztett 2.0l TDI motor, az „EA 288 Haszon”, elsőkerék-hajtással három különböző teljesítményszinttel áll rendelkezésre az Euro 6-os piacokon: 75 kW (102 LE), 103 kW (140 LE) vagy BiTurbo TDI változatban 130 kW (177 LE) teljesítménnyel. Az 1968 cm3-es TDI motort keresztben építik be, nyolcfokos szögben előrefelé döntve, ami rövidebb beépítési teret igényel, ezáltal nagyobb helyet biztosít a vezetőnek és a rakománynak. Mindegyik motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, és széria felszerelésük a stop-start rendszer. Összességében átlagosan 15 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztásuk. Az új Crafter masszívságával és csekély kopási, karbantartási, illetve javítási költségeivel is kitűnik, amelyek mindegyike kedvezően befolyásolja a teljes birtoklási költséget (TCO) a jármű élettartama során.

Az új Crafter előértékesítése 2016. novemberében kezdődik.

Körülbelül 2017 közepétől a hajtásláncok választékát kiegészíti majd a 4MOTION összkerékhajtás keresztben beépített motorral és a hátsókerék-hajtás hosszában beépített motorral.

Új reklámkampánnyal erősít a Nissan Qashqai

A Nissan bemutatta vezető modellje, a Qashqai crossover legújabb, nagyszabású reklámkampányát, melynek fő üzenete, hogy a Nissan elsőségét hangsúlyozza ebben a szegmensben.

nissan-qashqai-1-6-dci-xtronic-teszt-autoaddikt-006

Annak hangsúlyozásával, hogy a Qashqai „az eredeti városi crossover”, a kampány arra emlékezteti nézőit, hogy a Qashqai az első, és mai napig a legjobb a hasonló crossover modellek között, aminek a második helyezés soha nem lenne elég jó.

A Nissan United struktúra keretein belül a TBWA & Digitas LBI ügynökség által készített reklámfilmben a hétköznapi életet élő főszereplő egyre kényszeresebben figyel egy jelenlétével lassan az egész életére rátelepedő fehér Qashqai-t, azt üzenve ezzel a nézőknek, hogy a Qashqai jelenti a legjobb választást. A reklámfilm záróképén egy különleges, N-Vision kivitelű Qashqai látható, melyet a Qashqai-t egy lépéssel versenytársai elé helyező 360 fokos parkolókamera-rendszerrel is felszereltek.

A Royal Blood brit indie rock együttes zenéjét használó reklámfilm egyben egy merész, új látványvilágot, életérzést és hangnemet is közvetít. A játékosan provokatív hangvétel előrelépést jelent a Nissan korábbi, az érzelmi megközelítés helyett inkább a funkcionalitásra összpontosító hirdetéseihez képest.

A reklámfilm záró mondata – „ha megelégszik a második legjobbal, kételyei is megmaradnak” – szintén azt húzza alá, hogy a Qashqai az eredeti, etalonnak számító autó a kategóriájában, megerősítve ezzel a jövőbeni vásárlókat abban, hogy a lehető legjobb döntést hozzák.

A crossover kategóriát megteremtő modellként a Qashqai népszerűsége továbbra is töretlen” – mondta el Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke.

Bár sok gyártó van jelen új modelljeivel ebben a szegmensben, a mostani kampánnyal is azt húzzuk alá, hogy a Qashqai még mindig a legeredetibb és legjobb ebben a kategóriában. Tudjuk, hogy egy új autó megvásárlása nagyon komoly döntést jelent, ez a reklámfilm pedig játékos és némileg provokatív módon erősíti meg leendő ügyfeleinket választásukban, miközben ízelítőt ad a Nissan hirdetéseinek új, merészebb hangvételéből is.”

Az egyes európai országokban már 2016. szeptemberétől látható reklámfilmet 2017. januárjáig a teljes európai piacon bemutatják. A Qashqai „Never Second Best” („Sohasem lesz második”) mottójú reklámkoncepciója része annak az átfogó online és offline kampánystratégiának, melyet digitális, közösségi médiára épülő, kiskereskedelmi és ügyfélkapcsolati hirdetési csatornákon keresztül valósítunk meg.

Lexus UX koncepció Párizsban

A Lexus bejelentése szerint legújabb tanulmányautója, a Lexus UX Concept szeptember 29-én lép első ízben a világ nagyközönsége elé a 2016-os Párizsi Autószalonon.

lexus-ux-koncepcio-tanulmany-techaddikt

A Lexus Európai Formatervezési Központja, az ED² által alkotott Lexus UX Concept új szintre emeli a Lexus merész formanyelvét. Az autó erőteljes és jellegzetes megjelenése hatásosan szólítja meg nagyvárosi környezetben élő, progresszív szemléletű vásárlóközönséget. Az UX Concept képzeletgazdag technológiái interaktív vezetői élményt kínálnak, az utastér hagyományos kézműves minőségű kidolgozásához pedig a legmodernebb gyártási eljárások párosulnak.

A 2016-os Párizsi Autószalon látogatói egyéb Lexus-újdonságokra is számíthatnak, többek közt a felfrissített Lexus IS európai debütálására és az új Lexus NX Sport Edition bemutatójára, emellett pedig megcsodálhatják a márka új zászlóshajó-kupéját, az LC modellt is.

Már Szentpéterváron is gyártják a Toyota RAV4-et

Legyártották az első Toyota RAV4 modellt a Toyota szentpétervári üzemének gyártósorán. A termelési kapacitás növelésére és a Toyota RAV4 gyártásának beindítására összesen 9.7 milliárd rubelt fordítottak, folyamatban van az új alkalmazottak felvétele, a következő hónapokban folyamatosan növelik a termelést, így összességében mintegy 800 új munkahely jön majd létre.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-003

Megkezdték a jelenlegi generációs Toyota RAV4 gyártását a szentpétervári Toyota üzemben. A rendkívül népszerű Toyota RAV4 a 2007 óta itt készülő Toyota Camry után a második modell, amelyet Szentpéterváron gyártanak. Az Oroszországban készülő Toyota RAV4-eket az orosz, kazah és fehérorosz piacokon fogják forgalmazni. A Toyota még 2013-ban, a modell iránti rendkívüli oroszországi keresletet látva döntött úgy, hogy a szentpétervári Toyota üzemben fogják gyártani a Toyota RAV4 típust. A modell 1994-es bevezetésekor vadonatúj piaci szegmenst hozott létre. Az egykori úttörő típus utódai 2002 óta kaphatók Oroszországban, ahol azóta rendkívül jó hírnévre tettek szert. A RAV4 számos éven át nem csupán a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában volt a legkeresettebb autó, de a Toyota kínálatának abszolút első számú modellje is volt Oroszországban.

„Ez a projekt pontosan rávilágít az alkalmazottaink munkavégzésébe vetett hitünkre és bizalomra, erőfeszítéseik elismerésére. Munkatársaink a gyártás minden egyes fázisában a Toyota alapvető elvei és filozófiája szerint tevékenykednek. A második modell bevezetését rendkívül alaposan készítettük elő az elmúlt három év során, és a mai napon büszkén jelentjük be, hogy új fejezetet nyitunk gyártólétesítményünk életében, és mostantól a legkiválóbb minőségben kínálhatjuk a Toyota RAV4 modellt ügyfeleinknek” – fogalmaz a Toyota Motor LLC. vezérigazgatója, Yoshinori Matsunaga.

A Szentpétervárott gyártott Toyota Camry kiemelkedő minősége már régóta közismert tény: az autót 2016-ban a D-szegmens legkiválóbbjának választotta meg az oroszországi értéktartást vizsgáló elemzésében az Autostat statisztikai cég. Az évek során a Toyota Camry-t újra és újra megválasztották a nagyautó-szegmens legjobbjának az évenként megtartott ” Oroszországi Év Autója” szavazáson. Ugyanez a minőségi szemlélet érvényesült a RAV4 bevezetésének előkészítése során; a gyár alkalmazottai számára mintegy 450 tanulmányutat szerveztek Japánba.

2015 végén a Toyota RAV4 gyártásának előkészítéseként sikeresen megkétszerezték (évi 50 ezerről 100 ezer darabra) a TMR-SP üzem termelési kapacitását. A kapacitásnövelést lehetővé tevő, illetve az új modell bevezetését célzó beruházásások összértéke elérte a 9,7 milliárd rubelt.

A második modellnek köszönhetően folyamatos a munkaerő-felvétel a TMR-SP üzemben.

A következő hónapokban fokozatosan növelni fogják a termelést, és ezzel párhuzamosan összesen 800 új munkahely jön létre.

A Toyota Motor LLC elnöke,  Hidenori Ozaki szerint: „A Toyota RAV4 bevezetése a szentpétervári üzemben kulcsfontosságúnak bizonyulhat a Toyota oroszországi jelenlétének fenntartható fejlődése szempontjából, valamint meghatározó lehet annak a szerepnek a szempontjából, amelyet a regionális és nemzeti gazdaságban betöltünk. Sikeresen megvalósítottuk a második modell bevezetésére vonatkozó terveinket, és ezzel igazoltuk, hogy mindent megteszünk az oroszországi autóipar fejlesztése iránt, és olyan modelleket igyekszünk kínálni ügyfeleinknek, amelyek tökéletesen megfelelnek elvárásaiknak. Bízunk az oroszországi Toyota RAV4 hosszú távú sikerében.”

Esther Mahlangu egyedülálló installációja a BMW Individual 7-es sorozat enteriőrjében

A tizenkettedik BMW Art Car modell dél-afrikai alkotója ezúttal a BMW vadonatúj luxuslimuzinjának utasterébe készített hamisítatlanul egyedülálló dizájn-installációt.

esther-mahlangu-bmw-individual-7-autoaddikt

Huszonöt évvel ezelőtt a dél-afrikai Esther Mahlangu volt az első művésznő, aki kreatív motívumaival egy BMW 525i limuzint varázsolhatott egyedivé: a karosszéria egészét a Ndebele törzs alkotásaira jellemző élénk színek és minták díszítették, a modell így az ikonikus BMW Art Cars kollekció tizenkettedik „guruló műalkotásaként” a bajor gyártó különlegességeinek csarnokában is helyet kapott. Esther Mahlangu és a BMW most második alkalommal is összefogott, hogy ezúttal a vadonatúj 7-es sorozat egy tagját álmodják újra: a dél-afrikai művész a BMW Individual részleggel szoros együttműködésben festette fel jellegzetes motívumait a luxuslimuzin utasterében található valódi fabetétekre.

A folyamatot a BMW Individual szakemberei készítették elő, majd felügyelték és véglegesítették. Az egyedi festés előtt a bajor gyártó különleges részlegének mesterei speciális, fehér színű fából formálták ki a művésznek átadott betéteket, majd korszerű felületkezelési és lakkozási eljárásokkal biztosították Esther Mahlangu munkájának tartósságát. Az egyedülálló dizájn-installációt rejtő 7-es BMW-t a bajor gyártó első ízben október 5-9. között, a London belvárosában elterülő Regent’s Parkban megrendezendő Frieze London művészeti kiállításon gurítja ki a nagyközönség elé, majd a rendhagyó tárlat végeztével a modellt online aukción árverezik el. A bevételt a gyermekek fejlődését támogató „The Art Room” jótékony művészeti projektnek adományozza a gyártó.

„A festés az életem, az ihlet a véremben van. Az alapokat édesanyámtól és nagymamámtól tanultam meg, majd idővel a motívumok és a színek is változtak. Megannyi felületre és tárgyra festettem már, és még mindig szeretem csinálni” – mesélte a 81 éves művész. „Huszonöt évvel ezelőtt a BMW-nél alkalmazott mintáim hagyományt teremtettek, így amikor a BMW elküldte nekem az alkatrészeket, már tudtam, hogy mit fogok alkotni. Már alig vártam, hogy nekikezdhessek! Először a kisebb elemeket festettem meg, hogy érezzem a felületet, s ezután már a nagyobb panelek is könnyedén mentek” – folytatta Esther Mahlangu. „Alkotásaimnak köszönhetően rengeteg helyre eljutottam, sok mindent láttam a világból, és noha számtalan falat kifestettem már és munkáim a világ legnagyobb múzeumaiban állnak, én továbbra is a dél-afrikai Mpumalanga-ban született Esther Mahlangu vagyok. Örömteli szívvel fogadtam a BMW újabb felkérését” – tette hozzá.

„A Frieze és a Frieze Masters projektekkel ápolt hosszú távú partnerségünk részeként most először egyesítettük kulturális szerepvállalásunkat a BMW Individual részleg munkásságával” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja. „Nagy örömömre szolgál, hogy ismét együtt dolgozhattunk Esther Mahlangu-val, aki egy kivételes művész és akire nagyon jól emlékszem a Dél-Afrikában töltött éveimből. A BMW Individual és a BMW Group dizájnrészlegének szakértőivel együttműködve Esther egy páratlanul egyedi műalkotást készített: a BMW Individual 7-es sorozat eme képviselője a technológiai szaktudás és a Ndebele törzs művészetének exkluzív összefonódását szimbolizálja” – mondta Dr. Ian Robertson.

Az Esther Mahlangu kézjegyével ellátott BMW Individual 7-es sorozat egy hosszított tengelytávolságú, jobbkormányos BMW 740Li modell, amelyet a BMW Individual részleg átfogó felszereltségi különlegességeivel és egyedülálló funkcióival vérteztek fel. A fejedelmi luxuslimuzin eleganciáját a BMW Individual 20 coll méretű, 649 I küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsái és a BMW Individual fényes ezüstmetál karosszéria-fényezése nyomatékosítja.

Az utastérben szinte minden felületet a BMW Individual finomszemcsés, fekete kontraszttal árnyalt füstös fehér Merino bőrkárpitozása borít, amely a kézzel szőtt bélésekkel és az egyedi varrásmintákkal az elérhető legmagasabb minőségű bőrözés a BMW-nél. A finom bőrborítás különlegességét az anyag természetes érintése és látványa fokozza. A finomszemcsés Merino bőrkárpitozás nem csupán az ülések háttámláira, ülőfelületeire, kartámláira, oldalaira és hátoldalaira terjed ki, de a fejtámlákra, a műszerfal alsó és felső részére, az ajtókárpitokra és a B-oszlopokra is. A BMW Individual bőrkormány karimájának belső fele fényes zongoralakk-fekete betéteket kapott, az exkluzív hangulatot pedig a füstös fehér Alcantara tetőkárpit teszi teljessé.

A tekintélyes BMW 740Li modell meghajtásáról egy nagyteljesítményű soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, BMW TwinPower Turbo technológiával, 240 kW / 326 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcsnyomatékkal (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 159 – 164 gramm / km)*. A sportos luxuslimuzin 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. A BMW 740Li modellben egy nyolcsebességes Steptronic automataváltó dolgozik, miközben a típus a szegmens legalacsonyabb sajáttömeg-mutatójával büszkélkedhet.

Világpremier a Frieze London művészeti kiállításon

Az Esther Mahlangu kézjegyét viselő BMW Individual 7-es sorozatot a bajor gyártó a Frieze London művészeti kiállításon felállított „BMW Lounge” komfortszobában leplezi le, amelyet közvetlenül a „Frieze Előadóterem” mellett állítanak fel. A komfortszobában Esther Mahlangu néhány korábbi alkotása enged majd betekintést a dél-afrikai művész kreatív munkásságába.

Az egyedülálló 7-es BMW-t szeptember 5-én online aukcióra bocsátotta a gyártó. Az érdeklődők a https://www.bmw.co.uk/7seriesauction weboldalon, az október 5-9. között megrendezendő tárlat ideje alatt pedig a „BMW Lounge” komfortszobában is licitálhatnak a különleges járműre, amelyet végül a legmagasabb összeget kínáló licitáló vihet haza a Frieze London művészeti kiállításról. A BMW és a Frieze közös döntése alapján a bajor gyártó az aukció teljes bevételét a „The Art Room” elnevezésű jótékony projektnek adományozza, amely művészeti alkotásokon keresztül segíti az öt és tizenhat év közötti gyermekek és fiatalok fejlődését. A Frieze London művészeti kiállítás ideje alatt a BMW egy művészeti beszélgetést is tető alá hoz a brit fővárosban, ahol Esther Mahlangu és Christopher Spring, a londoni British Museum kortárs művészetekkel, valamint kelet- és dél-afrikai művészetekkel foglalkozó kurátora a dél-afrikai művészet témáját boncolgatva ad átfogóbb képet a művésznő kreatív munkásságáról.

Esther Mahlangu művészete az évszázados hagyományokban gyökerezik

Esther Mahlangu 1935-ben, a dél-afrikai Mpumalanga tartomány északkeleti csücskében található Middelburg nevű kisvárosban látta meg a napvilágot, a Ndebele törzs tagjaként. Édesanyja és nagymamája tanításaiból már tízéves korára elsajátította a festés művészetének alapjait.

A Ndebele törzs immáron több évszázadra visszatekintő hagyományai szerint a nők részletes mintákkal és grafikai motívumokkal festik ki házaikat, hogy ezen szimbólumokkal állítsanak emléket a közösségen belüli legfontosabb eseményeknek, így például az esküvőknek és a személyes ünnepeknek. Esther Mahlangu az idők során képeken, edényeken és szőnyegeken is megjelenítette a házfalakra festett különleges dekorációkat, amelyek a rendhagyó formákra és felületekre kerülve újabb és újabb értelmet nyertek. A 81 éves alkotó több évtizedes munkássága során a művészet a hétköznapi élet legkülönfélébb eszközein jelent meg.

Valóra váltott álmok a BMW Individual részlegnél

A BMW Individual részleg dizájnerei, tervezői és szakemberei a bajor gyártó ügyfeleinek négy keréken elképzelt legmerészebb álmait is valóra váltják. A különleges divízió ráadásul leendő ügyfeleinek egy speciális BMW Individual Kollekcióval is kedveskedik, amely minden egyes BMW modell számára típus-specifikus felszereltségi és funkcionális opciókat kínál, az exkluzív karosszéria-fényezésektől kezdve (köztük a selymesen matt BMW Individual Frozen fényezésekkel), a prémium minőségű bőrözési megoldásokon át, egészen a rendkívüli utastér-kialakítási és –felszereltségi lehetőségekig. Amennyiben azonban a BMW ügyfele még egyedibb autóra vágyik, a BMW Individual kivételes szaktudással megáldott alkotói aprólékos részletességgel megtervezik és mérnöki pontossággal elkészítik a megálmodott karosszéria-, illetve utastér-kialakítást. A végeredmény minden esetben egy hamisítatlanul egyedülálló luxusautó, amely tulajdonosa összetéveszthetetlen karakterét tükrözi. Hogy minden elképzelhető négykerekű álmot valóra váltson, a BMW Individual a lehetőségek gyakorlatilag végtelen tárházát kínálja, összesen száznál is több speciális, akril, matt és metálfényezéssel.

A BMW Individual az utastér-kialakítás terén megszámlálhatatlan lehetőséget kínál ügyfeleinek. Az utastér-betétek, a küszöblécek, a fejtámlák és a napellenzők monogramokkal vagy logókkal való díszítése csak egy példa a megannyi személyre szabhatósági opció közül. A BMW Individual részleg szakemberei ráadásul kérésre az ügyfél által kívánt legkülönfélébb anyagokat is képesek beépíteni a járműbe, s mint ilyen, a bajor gyártó különleges divíziójánál dolgozó dizájnerek, tervezők és szakemberek bőséges szaktudással és szakmai tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy gyakorlatilag bármilyen megálmodott felszereltségi és funkcionális opciót valóra váltsanak. Az így elkészült luxusautók pedig azon túl, hogy világszerte egyedülállóak, a BMW Individual részleg kivételes szaktudásának és vezérelvének megtestesítői is: ügyfélközpontúság a legmagasabb szinten.

[TESZT] DS4 Crossback 1.6 BlueHDi – az alsó-közép prémiumkategóriás

Meglehetősen nehéz a választás, ha a jelenlegi célszegmensen belül próbálunk keresgélni – úgy, hogy a DS4 Crossback is a képbe kerül. Vagy inkább pusztán a DS4, hiszen a Citroenből kivált, önállóvá lett márkanév alsó-középkategóriása alaposan feladja a leckét. Nézzük, miért.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-005

Korábban már taglaltuk a DS4 által nyújtott előnyöket, hátrányokat. Közben megjelent a „terepesített” Crossback verzió, amely nagyjából annyiban tér el az alapkoncepciótól, hogy a futómű erőteljesebb felfüggesztéseket, míg maga a kaszni megemelést kapott, értelemszerűen plusz hasmagassággal.

Mindezek ellenére nem érzékelhető a DS4 Crossback esetében, hogy eltúlzott „gólyalábasítás” ment volna végbe, az oldalnézet még így is sikkes tudott maradni. A tesztautó színválasztása kifejezetten optimálisnak tűnt, hiszen az élénkebb, világosabb árnyalat (kaszni) külön kiemelve a sötét tónusú felnik meglétét, valamint a kerékjárati ívek műanyag burkolatát is előtérbe helyezve. Hátsó ajtókilincset most sem érdemes keresni, rejtve találunk nyitóalkalmatosságot a C oszlophoz zárkózó éleken, továbbítva a szemlélődő felé, hogy bizony itt még mindig sok formabontó részelem található, és nem, nem szűnt meg a Citroen-áthallás. Valahogy olyan az egész, mintha a korábbi attraktivitást áttették volna nagy százalékban a DS modellekhez, az az egyediség, formabontás, ami anno mondjuk egy CX-nél, vagy ne menjünk messzire: egy DS19-nél fellelhető volt – mára e megnyilvánulásokban tornyosul.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-004

Jó is ez így. A DS4 Crossback front része sem elhanyagolandó, a hűtőmaszk új megközelítésű DS Wings elnevezésű hűtőrácsot kapott.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-002Itt rögvest utalást kapunk a lamellák kialakításának textúrájára, összetéveszthetetlenné teszi az összképet, valamit látható lényegi eltérés a hagyományos értelemben vett DS4-et párhuzamba állítva. Az outdoor stílus lengi egyébként be az egész DS4 Crossback-irányt, a tálalás sugallja, hogy irány a természet, töltsük a szabadidőt együtt, akár négyesben, nem hárul utunkba akadály.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-008

Az egész DS4 Crossback szellemiségre jellemző a mérhetetlenül sok törésvonal, hajlítás, és egyéb szegletek-sarkok legömbölyítése; nincs ez másképp a far kialakításánál sem.

Francia formabontás, a miként a dizájnban keresendő

Számoljuk párosával: kettő az alsó lökhárító sarkoknál, ide jön még egy masszív diffúzor hatást jelentő krómcsík (nem kipufogók sziluettje ez), az alsó traktusra húzott ködlámpafészkek rajzolata, a helyzetjelzők buráinak aszimmetrikus vonalvezetése, melyből egy dupla, jobb és baloldali törés vezet be egészen a hátsó ajtókig.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-009

Elég ennyi? Biztosan nem, mert a hátsó, ötödik ajtó szpoilerezése a légterelő tekintetében ismét egy új görbület, aztán folytatódik a tetőíveket felvevő fémes színben virító sínekkel, és így tovább.

Egyedi formavilágot kíván ez a koncepció is. Mivel DS

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-003Tehát a DS4 Crossback maga a formaorgia megtestesítője. Pont úgy, hogy ne essen túlzás semmilyen téren, ennél picivel több is már soknak tűnne. De pont ezek miatt sikerül megtartania az egyediségét a DS palettának – gondoljunk csak a DS5-re például.
Ha már megannyiszor felhoztuk a formabontó jelleget a külső kapcsán, nem maradhat ki az enteriőr sem a szórásból. Bár lehet, hogy az ember kicsit futurisztikusabb jelleget várna, ettől függetlenül a hatás nem marad el.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-011

Minőségi anyaghasználat, rendezett kialakítás jellemzi a DS4 Crossback utaskabinját, kellemes tapintású kormánykerékkel, kézre eső váltókarral, jól egységesített hármas műszercsoporttal a fő kijelző konzolon. A kormány megfelelő magasságállításával szinte bármilyen magassággal bíró sofőr megtalálja számításait, a menet közben közvetített információk célba érnek annak rendje s módja szerint.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-012

Az üléspozíciók is rendben vannak, viszonylag magasan ülünk a DS4 Crossback-ben, ennek megfelelően a kilátás is rendben minden irányba – talán a far magassága, és a csomagtérajtó üvegfelülete fog vissza egy kicsit abból, hogy száz százalékos lehessen az élmény.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-013

Megfelelően tömött, közepesen kemény ülőfelületek, eltalált méretezésű ülő- és hátlapok jelentik a DS4 Crossback első traktusának komfortját. Hátul sincs ok a panaszra, kettő közepes termetű felnőtt gond nélkül elfér: válltér, térdtér és lábtér is oké, viszont ami megszokhatatlan, az a hátsó ablakemelő hiánya. Gyakorlatilag nyithatatlanok a hátsó ablakok, emiatt a klausztrofóbiára hajlamosabb utasokat ne nagyon ültessük hátra. Bár a klíma, illetve az elöl lehajtott üvegek kárpótolhatnak.

Ennél jobb dízel nem is kell ebbe az autóba

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-014Ismerősként köszönt vissza a DS4 Crossback-ben az 1.6 literes HDI dízel erőforrás. Többször kifejtettük már, hogy mennyire kedveljük, s most is pozitív benyomást tett ránk az autótesztelés során. Az aggregát 120 lóerő leadására képes 3500-as percenkénti fordulatszámon, ez érződik is, bár inkább a kereken 300 Newtonméteres forgatónyomaték az, ami hajlamos az ülésbe szegezni az utasokat. A hajtáslánchoz társított hatsebességes manuális kéziváltó különösképp jó választás, hathatós szerepet játszik a visszafogott üzemeltetési költségek szinten tartásában.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-001

Egyébként az agilitás és a dinamizmus is teljesen rendben van a DS4 Crossback esetében, szinte késlekedés nélküli gázreakcióival bármely szituációban talpon tud maradni az autó. A fogyasztás pedig ténylegesen redukált, tesztjeink során városi körülmények közt 4.7 literes maximumot, míg országúti környezetben 3.4 literes minimumot sikerült rögzítenünk 100 kilométerre átlagolva.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-010

2016 DS4 Crossback 1.6 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4284 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2612 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1290 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 359 liter, 1021 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 193 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Még több információ a DS magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Raindance filmfesztivált támogatja a Lexus

A Lexus a fesztivál legelső virtuális valóság árkádjával valamint egy origami szalonnal vesz részt az idén 24. alkalommal megrendezett londoni Raindance filmfesztiválon, ahol az új Lexus LC 500 luxus túrakupé is megjelenik.

lexus-lc-500-h-hatso-autoaddikt

A fesztiválon tartják a Lexus Short Films sorozat harmadik tagjának, a The Nation Holds Its Breath című alkotásnak a világpremierjét. A fesztiválnak a londoni West End városrész ad otthon szeptember 21-e és október 2-a között.

A Lexus idén kiemelt partnerként vesz részt a világ legjobb független filmeseit felvonultató Raindance filmfesztiválon. Az autógyártó jelenléte megerősíti a Lexus nemzetközi profilját, mint a kreativitás és az innováció aktív támogatója, amelynek a film világában a The Weinstein Company-val közösen évenként megrendezett Lexus Short Films rövidfilm-sorozat is teret ad.

A Lexus támogatásával jött létre a fesztivál első virtuális valóság (VR) árkádja a Covent Garden-i Hospital Clubban, ahol a látogatók 14 különböző filmes alkotásban merülhetnek el, kísérletezve a különböző innovatív mesemondó technológiákkal. A VR program egy sor erőteljes hatású dokumentumfilmet, valamint az empátia témakörével foglalkozó filmeket tartalmaz. A fesztivál látogatói a Lexus Origami szalonjában, a Vue PIccadilly-n pihenhetik ki fáradalmaikat, és tehetik próbára ügyességüket a 90 másodperces origami macska feladattal: kipróbálhatják, képesek-e úgy meghajtogatni a papírállatot, ahogyan a Lexus magasan képzett Takumi szakemberei javítják kézügyességüket.

A fesztivál látogatói a modell 2017-es piaci bevezetését megelőzően találkozhatnak az új Lexus LC-vel, a márka legújabb formai és technológiai vívmányait megtestesítő luxus túrakupéval. Az LC500 a virtuális valóság árkáddal egyidőben lesz látható a Hospital Club területén. A Piccadilly Circus-ön megrendezett Raindance zsúfolt programjában a 2016-os Lexus Short Films rövidfilm-sorozat égisze alatt kibocsátott harmadik kisfilm világpremierjére is sor kerül.

A The Nation Holds Its Breath című filmet az ír KevCahill rendezte. A Lexus Short Films sorozat első és második filmje, a francia Alexis Michalik által rendezett Friday Night, illetve a Messiah, Damian Walshe-Howling ausztrál rendező filmje szintén vetítésre kerül.

Az idei, 24. Raindance filmfesztivál szeptember 21. és október 2. között várja a látogatókat, akik 90 nagyfilmből és 85 rövidfilmből álló, számos angliai, európai és világpremiert felvonultató programból válogathatnak. A fesztivál keretében zajló versenyen színészekből, filmipari szereplőkből és újságírókból – többek között Stephen Fry, Joanna Lumley, Imelda Staunton és Anna Friel – álló zsűri mond ítéletet a pályaművek felett.

Kiválóan teljesített a Toyota Hilux az EURO NCAP új, kettős tesztrendszerében

A Toyota Safety Sense újra bebizonyította értékeit, 5 csillagos értékelést szerezve a biztonsági rendszerrel felszerelt vadonatúj Hilux-nak.

toyota-hilux-euro-ncap-5-csillag-autoaddikt

Így a jelenlegi tesztprotokoll alapján a Toyota legendás modelljének legújabb generációja mind a Toyota Safety Sense rendszerrel, mind pedig anélkül a pickup-szegmens eddigi legjobb eredményét produkálta a felnőtt utasok védelme terén.

Az új Toyota Hiluxot az Euro NCAP új ‘Kettős Értékelési’ rendszere szerint vizsgálták. Ennek lényege, hogy az autókat egyszer a biztonsági alapfelszereltségükkel, egyszer pedig a kiegészítő biztonsági csomagokkal tesztelik. Az Euro NCAP célja, hogy e módszer révén a vásárlók értékelhessék a kiegészítő biztonsági berendezések hasznosságát. A Hilux kiváló pontszámot kapott a felnőtt utasok védelme terén: a Toyota Safety Sense rendszerrel 93 százalékos, az alapfelszereltséggel pedig 85 százalékos eredményt ért el. A jelenlegi tesztprotokoll szerint ezekkel az értékekkel a Hilux magasan vezet a pickup-szegmensben. A Hilux volt az első pickup, amit már a szigorúbb eljárással teszteltek a gyermekek védelmére, és a korábbi, 1,5 és 3 éves gyermekeket szimuláló dummie-k helyett immár 6 és 10 éves gyermekeket helyettesítő bábukat használtak. Az Euro NCAP 82 százalékosra értékelte a Hilux teljesítményét ezen a téren, külön kiemelve, hogy a Hilux utasoldali első légzsákja automatikusan kikapcsolódik, ha gyermekülést helyeznek el az első utasülésen.

A gyalogosvédelem vizsgálatán a Hilux 83 százalékos eredményt ért el a Toyota Safety Sense csomaggal, és 73 százalékot az alapfelszereltségű járművel. Az Euro NCAP közölte, hogy a Toyota Safety Sense részét képező automatikus fékező rendszer jó teljesítményt nyújtott, és így az autó számos helyzetben eredményesen kerülte el a gázolást, vagy enyhítette annak következményeit.

A biztonsági segédrendszerek kategóriájában (amely a vezetősegítő rendszereket pontozza) a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux 63 százalékos eredményt ért el. Az Euro NCAP kiemelte, hogy az automatikus vészfékezés jól működött a teszt során, és bizonyos helyzetekben teljes egészében képes volt megelőzni az ütközést.

Mindent egybevetve a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux kiemelkedő, 5 csillagos értékelést kapott, ugyanakkor még az alapfelszereltségű jármű is 3 csillagot szerzett a felnőtt és gyermek utasok magas szintű védelméért és a gyalogosgázolások hatását mérséklő szerkezeti megoldásokért.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK