Főoldal Blog Oldal: 385

Bangkoktól Velencéig bizonyított a legújabb generációs Toyota Hilux

A thaiföldi Bangkokból, részben a híres Selyemúton mintegy 19250 kilométert megtéve jutott el az olaszországi Velencébe az a 9 vadonatúj Toyota Hilux pickupból álló karaván, amelynek célja annak bizonyítása volt, hogy nincs olyan akadály, amit a legendás pickup legújabb generációja ne venne sikerrel.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-007

A Toyota 2004-ben az szervezte meg első, az ősi távol-keleti kereskedelmi útvonalakat átszelő pickup karavánútját, a Hilux akkori generációjával. Akkor Thaiföldről Észak-Laosz magas hegyein, meredek szikláin át vezetett az út, mielőtt a kalandorok a kínai Lijiang városánál beléptek volna a jáde-sárkány behavazott hegységébe.

A következő évben, 2005-ben a Hilux karaván Lijiangból tovább indult, hogy az ötezer méteres csúcsokon átkelve megérkezzen a tibeti autonóm tartomány fővárosába, Lhászába – becenevén a Világ tetejére. 2007-ben a karaván az emberiség legősibb kereskedelmi útján, a Selyemúton folytatta emlékezetes útját, hogy aztán megérkezzenek Közép-Ázsiába, az üzbegisztáni Taskent városába.

Idén ugyanakkor minden eddiginél merészebb, és hosszabb útvonalat választott a japán autógyártó az eddigi legstrapabíróbb, legrobosztusabb, és legjobb terepképességekkel rendelkező, mégis egészen személyautós kényelmet kínáló Hilux képességeinek bizonyítására.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-002

A jármű robosztusságát, megbízhatóságát és kimagasló terepképességeit az olykor úttalan utak, míg személyautós kényelmét a mintegy 19250 kilométert az autóban legyűrő utasok tették próbára.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-003

„Ezúttal új fejezetet nyitunk a történelemben, hiszen a thaiföldi gyártású pickupok világszínvonalú teljesítményét és minőségét demonstráljuk az expedíció során. Kilenc darab Hilux Revo pickup indul most útnak Bangkokból, hogy a Selyemúton végig haladva megérkezzenek Olaszországba. A korábbi, ünnepelt Selyemút-expedíció folytatásaként ezúttal több mint 19250 kilométert teszünk meg, két földrészen és tizenhét országon át. Ez az utazás nem csak a Toyota Hilux Revo kiemelkedő rátermettségét bizonyítja majd, de a felfüggesztés kiválóságát is, amint az autó legújabb generációs, kivételesen kifinomult kipörgésgátló rendszere és a robusztus motor együttes erővel bármilyen terepakadályon átsegítik az autókat.” – indította útjára a karavánt Vudhigorn Suriyachantananont, a Toyota Motor Thailand Co., Ltd., elnök-ügyvezetője 2016. június 3-án.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-004

A „Hilux Revo karaván expedíció …Globális próbatétel:  Bangkok – Olaszország” elnevezésű expedíció a Toyota Hilux Revo minőségét és teljesítményét a világ legősibb szárazföldi kereskedelmi útvonalán tette próbára: azon a Selyemúton, amely több mint kétezer éven át kötötte össze a Keletet és a Nyugatot.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-005

Az útvonal bővelkedik történetekben, amelyek az emberiségről, a természet szépségéről, vallásokról, emberi hitről, művészetekről, kultúrákról és a legkülönfélébb színes életmódokról szól. Az 19 250 kilométeres utat öt szakaszra osztották, az alábbiak szerint:

Szakasz 1. 

Bangkok, Thaiföld – Tunhuang, Kína

Az ASEAN útvonala a civilizáció földjére: a Kínai Népköztársaságba. A karaván a hegyvidéktől a sztyeppékig utazott, és felkereste a Sárga-folyó forrását. A szakasz teljes hossza több, mint 4970 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-008

Szakasz 2.

Tunhuang, Kína- Taskent, Üzbegisztán

A kínai Selyemúton átvezető utazás során, Közép-Ázsia felé tartva az expedíció résztvevői megcsodálták a sivatagban lévő, ősi piacokat. A szakasz teljes hossza több mint 3140 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-009

Szakasz 3.

Taskent, Üzbegisztán – Teherán, Irán

A Selyemút gyöngyszemeként ismert térség, Közép-Ázsia Európát Afrikával köti össze, az Ezeregyéjszaka földjén át Perzsiáig.    A szakasz teljes hossza több mint 3990 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-011

Szakasz 4.

Teherán, Irán – Isztambul, Törökország

A perzsa úton át a közel-keleti kereskedelmi központból az expedíció átkelt a trójai háború helyszínén, majd megérkezett a két földrészen elterülő városba. A szakasz teljes hossza több mint 3710 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-001

Szakasz 5.

Isztambul, Törökország – Velence, Olaszország

Az ősi kereskedelmi út a két kontinens határán húzódik végig. A Hilux karaván a Duna gyöngyeként ismert Budapest érintésével jutott el Ausztriába, ahol Hannibálhoz hasonlóan átkelt az Alpokon, hogy végül a terveknek megfelelően július 17-én megérkezzen Velencébe, az Adria királynőjeként emlegetett városba. A szakasz teljes hossza több mint 3440 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-terkep-2016-autoaddikt

A Toyota Hilux korábbi generációi meghódították az Északi-sarkot épp úgy, mint az Antarkriszt vagy Izland tűzhányóit, ahogyan sikerrel álltak helyt a legkeményebb sivatagi forróságban is a Dakar versenyek során, most pedig a 19250 kilométeres, gyakran úttalan utakkal szabdalt távolságot legyőzve újabb rekorddal bizonyították, a közel ötven éves, kategóriateremtő legenda tovább él, és a modell legújabb generációja nem csupán megállíthatatlan, de az eddigi legnagyszerűbb Hilux, ami valaha legördült a gyártósorról.

Ford Mobility Tour: magyar startup jutott tovább

A BeeRides közösségi autómegosztást elősegítő szolgáltatása nyerte a Ford közelmúltban AppLink témában kiírt Startup versenyét. A BeeRides applikációja abban segít, hogy repülőtéri parkolók költséges használata helyett autónk keres pénzt nekünk – bérbe adják járművünket, amíg mi távol vagyunk, hazaérkezvén pedig kitakarítva és költségek helyett haszonnal vehetjük át.

magyar-startup-mobility-ford-autoaddikt

A Ford Motor Company nemzetközi versenyt hirdet a mobilitást támogató olyan alkalmazások fejlesztésére, melyek az AppLinkkel működő SYNC3 rendszeren futnak. Az európai esemény szeptember 7-8-án Berlinben egy 24 órás appfejlesztő verseny keretében valósul meg, a verseny fődíja 140 ezer euró.

A Ford a berlini esemény beharangozására, az érdeklődés felkeltésére és a magyar valamint régióban működő startupok meghívása céljából a visegrádi országok bevonásával Magyarországon, Budapesten szervezett eseményt július 21-én.

A Ford of Europe által szponzorált versenyt az IKE2020 és a BME Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszékének budapesti konferenciáján rendezték meg. Scott Lyons a Ford of Europe SYNC AppLink üzlet-, és partner fejlesztési vezetője a zsűri elnökeként adta át a díjat a cég ügyvezető tulajdonosának, Bősze Botondnak. A BeeRides a tegnapi teljesítményével  jogot nyert arra, hogy részt vegyen a Ford 24 órás AppLink Developer Challenge http://berlin.makeitdriveable.com/ versenyén szeptemberben, Berlinben, sőt a Ford a magyar start-up kiutazásának költségét is magára vállalta.

A szeptemberi berlini eseményre  a Ford Smart Mobility csapata egész Európából várja azon startup-ok jelentkezését, akik olyan okostelefon alkalmazások fejlesztésén dolgoznak, amik autózás közben használhatóak.

Ford Smart Mobility

A Ford of Europe 2015-ben kibocsátott Smart Mobility programjában megfogalmazott alapelvei alapján az innovációban élen járó autóipari nagyhatalomként küldetésének tekinti, hogy autógyártó vállalatból autógyártó és mobilitás vállalattá váljon. A Ford Smart Mobility Program segítségével az amerikai autógyártó a következő 5 évben jelentős fejlődést kíván elérni a konnektivitás, mobilitás, önjáró autók, ügyfélélmény, és a big data terén is.

Ezen küldetés  jegyében számos területen törekszik partnerségre mind nagy múltú tech vállalatokkal, mint az IBM, mind fiatal Start-up cégekkel többek között a vezetést segítő/útközben használható applikációk terén. A Ford vezető szerepet játszik a tech közösségben az olyan kezdeményezéseinek és együttműködéseknek köszönhetően, mint  a Ford Developer Program, Innovate Mobility Program, Ford Smart Mobility Game Challenge és a  Techstars Mobility.

Connectivity

Több mint 15 millió SYNC rendszerrel ellátott autó közlekedik ma a világ útjain, és ez a szám 2020-ra eléri a 43 milliót. A Ford az  iparág-vezető kommunikációs és szórakoztató technológiájának, a SYNC3-nak köszönhetően számos népszerű applikációt tesz elérhetővé az AppLink segítségével az autóvezetés közben is biztonságosan. Az AppLink a SYNC felhasználói élmény szerves része, mely lehetővé teszi a felhasználók millióinak, hogy megszokott, kedvenc applikációikat vezetés közben a műszerfal kapcsolóival, vagy akár hangvezérléssel használják. A közkedvelt zenés alkalmazások, mint a Spotify vagy az iHeartRadio; az információt szolgáltató alkalmazások, mint az AccuWeather vagy az MLB; a kiskereskedelmi alkalmazások, mint a Domino’s és egyre több alkalmazás lesz elérhető világszerte a Ford AppLink felhasználói számára.

A Ford SYNC részeként az AppLink világszerte több mint 5 millió Ford autóban megtalálható. A technológia 2020-ig várhatóan még 28 millió autóban jelenik meg.

A Ford nemrégiben ezt a platformot más gyártók és fejlesztők számára is elérhetővé tette open- source softvere, a SmartDeviceLink segítségével. A SmartDeviceLink egy olyan Ford által támogatott open –source softver protokoll, amely lehetővé teszi, hogy az okostelefon applikációkat a jármű képernyőjén keresztül kontrolláljuk. A Ford kezdeményezésének köszönhetően az AppLink elérhetővé vált az open –source közösségnek is, ezzel lehetőséget biztosítva más autógyártóknak, hogy megoldásokat találjanak az okostelefonok vezetés közbeni biztonságosabb használatára.

Jeles elismerést zsebelt be az új Audi Q7 és A6 Avant

Az Audi Q7 3.0 TDI quattro az AUTO TEST magazin 2016-os szavazásának összesített győztese. A sportos SUV modell mellett az Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra a Felső középkategória mezőnyének legjobb ár/érték-arányú modelljeként aratott sikert.

audi_q7_audi_a6_avant_2016_autoaddikt

A szakértőkből álló zsűri elsősorban az Audi Q7 3.0 TDI quattro innovatív műszaki megoldásait méltatta Berlinben, közülük is mindenekelőtt a prémium SUV-modell által a könnyűszerkezetes építés, a hajtásrendszer, a futómű, illetve a kijelző- és kezelési koncepció területein kínált technikákat. V6-os aggregátja leginkább óriási vonóerejével és színvonalas gazdaságosságával, új fejlesztésű adaptív futóműve pedig sportosságával és kényelmével bizonyult meggyőzőnek. A Q7 utastere – amint a zsűri kiemelte – szintén számos innovatív technikát tartalmaz, mint például az Audi virtual cockpit, amely a vezető számára minden fontos információt nagyfelbontású kijelzőfelületén jelenít meg. Mindemellett a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek legújabb generációja is rendelkezésre áll, amelyek a biztonságos és gazdaságos közlekedésben segítik hatékonyan a vezetőt.

Az Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra a „Felső középkategória” mezőnyében a legjobb ár/érték-aránnyal került a zsűri értékelésének élére. A business-kombi gazdaságos hajtásrendszerével és megbízhatóságával bizonyult meggyőzőnek. Mindemellett az A6 2.0 TDI ultra kedvező üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki vetélytársai közül.

Az AUTO TEST szerkesztősége a kiválasztott modellek megbízhatóságát és minőségét értékeli minden kategóriában, mintegy 500 modellről szolgálva vásárlási tanácsokkal.

Mount Everest expedíció és Toyota Land Cruiser: ez a Toyota EverTest

Sikeresen zárult a Toyota EverTest elnevezésű hihetetlen vállalkozás. 2016 áprilisától kezdve három hónapon át merész, elszánt hegymászók és Toyota Land Cruiser terepjárók küzdöttek vállt vállnak vetve, hogy meghódítsák a világ legmagasabb hegyét.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-3

A Toyota két legendás modellje, amelyek neve egyet jelent a nagybetűs terepjáróval, a Land Cruiser 200 és a Land Cruiser Prado újra bebizonyította rátermettségét és elnyűhetetlenségét: ezek az autók egyetlen meghibásodás nélkül tettek meg 15.250 kilométert a legkeményebb útviszonyok közt és extrém magasságokban, szilárd támogatást nyújtva az expedíció tagjainak, hogy megmászhassák a hegyet, majd pedig hazautazhassanak Moszkvába. A csapat minden tagja feljutott a világ legmagasabb hegye, a Mount Everest csúcsára, ahonnan exkluzív anyagokkal tértek vissza, hogy a lehető legtöbb emberrel oszthassák meg ezt a lélegzetelállító élményt.

Az Everestet mindenki szeretné látni, de csak keveseknek adatik meg, hogy felmásszanak rá – és még kevesebben képesek meghódítani a csúcsot.

Az Everestről számtalan legenda és film született már, ám eddig senki sem készített olyan produkciót, amely a hegy lábától egészen a csúcsig végigköveti a nagy kalandot. Éppen ezért Valdis Pelšs és a dokumentumfilmek készítésére szakosodott RD Studio azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy valós időben, valós szereplőkkel mutassák be a Mount Everest megmászásának élményét.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-5

Az EverTest projekt során a csapat minden tagja exkluzív fotó- és videoanyagokat készített, teljes részletességgel dokumentálva a túrát, így most már a legszélesebb közönség számára is elérhetővé vált a hegymászás „streetview” hatású filmje, ami a Yandex Maps internetes portálon tekinthető meg.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-1

A Moszkvába való visszatérés után a Toyota Land Cruiser 200 és a Land Cruiser Prado teljes körű műszaki ellenőrzésen esett át egy hivatalos Toyota márkaszervizben.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-4

Bár a két autó a túrát többnyire magashegyi körülmények között (akár 5.372 méteres magasságban) teljesítette, a terepjárók különféle rendszereinek állapota tökéletesen megfelelt a futásteljesítményük szerinti szabványoknak.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-2

Az autók tökéletes kondícióban fejezték be az expedíciót, és csupán néhány kopó/fogyó alkatrészt kellett cserélni bennük.

J.D. Power: a Kia első helyen Amerikában

A Kia Motors a J.D. Power 2016-os újautó-minőségi felmérésen (Initial Quality Study, IQS) az USA piacán forgalmazott 33 márka közül a legelső helyen végzett.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-006

Huszonhét éve először fordult elő, hogy nem prémium márka áll a felmérés élén. A Kia kiváló szereplése mindenekelőtt a Sportage és a Soul kategóriagyőzelmének köszönhető, ugyanakkor a Rio, a Forte és a Sorento is saját kategóriájának legjobb három típusa között végzett.

„Az, hogy az összes autógyártó között mi végeztünk az első helyen, az újautó-minőség terén, annak az évtizedes folyamatnak az eredménye, amely során a Kia Motors a kiemelkedő minőségű gyártásra összpontosított, és folyamatosan tökéletesítette teljesítményét. Ez az eredmény ráadásul ügyfeleink ítélete alapján született meg, ennél nagyobb elismerésre senki sem vágyhat” – mondta Michael Sprague, a Kia Motors America ügyvezető igazgatója és alelnöke. „Az autóipar első számú szereplőjeként immár kétség sem férhet hozzá, hogy a Kia világszínvonalon gyárt autót.”

A Kia Egyesült Államokbeli eladásai az elmúlt négy év alatt folyamatosan emelkedve mára meghaladták az évi 600 000-es darabszámot, ezzel párhuzamosan emelkedett a márka teljesítménye a J.D. Power IQS vizsgálatán is. A Kia Motors először 2013-ban került be a tíz legjobban teljesítő márka közé, majd a 2015-ös IQS felmérésen már az összesített második helyen végzett, a legkiválóbb nem prémium gyártóként.

Az idén harminc éves J.D. Power IQS felmérés összesen 26 szegmensben gyűjti be és elemzi a vásárlók tapasztalatait. Az újautó-minőségi rangsort a tulajdonosok határozzák meg, a gépkocsi megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motor és a sebességváltó teljesítményét, valamint egy sor minőségi szempontot is.

600 lóerővel, 700 Nm nyomatékkal kápráztat a limitált BMW M5 Competition Edition

A BMW bemutatta nagyteljesítményű üzleti limuzinjának legújabb csúcsverzióját, mely nem kevesebb, mint 600 lóerővel és 700 Newtonméter forgatónyomatékkal, valamint egyedülálló kiegészítőkkel koronázza meg a BMW M5 ötödik generációjának modellpalettáját. A BMW M5 Competition Edition mindössze 200 példányban készül el.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-001

A legkeményebb utcai autókra specializálódott BMW M divízió elkészítette a világ legsikeresebb nagyteljesítményű üzleti limuzinjának vadonatúj különkiadását, amellyel új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére. 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményével és 700 Nm csúcs forgatónyomatékával a BMW M5 Competition Edition a bajor gyártó modelltörténetének egyik legkeményebb sportautójaként érkezik meg az utakra (100 kilométerenkénti 9,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 231 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással*). A BMW M5 Competition Edition, amelyet már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal ellátott M duplakuplungos automataváltóval szerelve kínál ügyfeleinek a gyártó, mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A csúcsmodell egyedülálló karosszéria-kiegészítői, a modellhez alapfelszereltségként járó Competition Package teljesítménynövelő csomag és az opcionális extrafelszereltségek széles palettája együttesen kivételesen magas értékkel ruházzák fel a BMW M5 Competition Edition különkiadást, amelyet 200 darabos limitált szériában épít meg a BMW.

Még nagyobb teljesítmény és még közvetlenebb kezelhetőség

A BMW M5 Competition Edition motorházteteje alatt a 4,4 liter hengerűrtartalmú, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor dolgozik, a csúcstechnológiás innovációkat egyesítő BMW M TwinPower Turbo technológiával. A BMW M divízió mérnökei a maximális turbónyomás növelésével és a motorvezérlő elektronika célzott módosításaival 29 kW / 40 lóerő teljesítmény-többletet varázsoltak elő a legendás erőforrásból, amely teljes terhelés alatt immáron 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményt küld a nagyteljesítményű üzleti limuzin hátsó tengelyére. Mindehhez 20 Nm-rel megnövelt, kereken 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A letaglózó teljesítmény-növekedés mindenben megegyezik a Competition Package néven elérhető teljesítménynövelő csomag innovációival, amelyet a BMW az alapfelszereltség részeként kínál a BMW M5 Competition Edition csúcsmodellhez. A Competition Package teljesítménynövelő csomag többek között a 10 milliméteres ültetéssel, valamint az M sport futómű rugóinak, lengéscsillapítóinak és stabilizátorainak feszesebbre hangolásával érezhetően precízebb, minden korábbinál közvetlenebb kezelhetőséget kínál. A futómű módosított hangolásával párhuzamosan a BMW M divízió mérnökei a BMW M5 sportlimuzinokhoz alapfelszereltségként járó aktív M differenciálmű központi egységét is átalakították, amellyel még tovább optimalizálták a modell tapadását. Az M-specifikus Servotronic funkcióval ellátott kormányberendezés áttételezését és rásegítési mértékét eközben az erőforrás megnövelt teljesítményéhez igazították, a 200 példányban limitált BMW M5 Competition Edition vezetője így szerpentineken és tempós kanyarokban még pontosabb kormányreakciókkal élvezheti ki a világ elsőszámú üzleti limuzinjának lehengerlő agilitását. Sőt mi több, a mérnökök az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sportos beállításait is a 600 lóerőhöz és a 700 Nm csúcsnyomatékhoz hangolták. Mindent egybevetve, a BMW M5 Competition Edition a hétköznapok útjain és a nagyteljesítményű versenypályákon is a BMW M modellekre jellemző legmagasabb szintű menetdinamikát kínálja, különösen az opcionális extrafelszereltségként elérhető M karbon-kerámia fékrendszerrel felszerelve.

Sportos exkluzivitás és dinamikus megjelenés már álló helyzetben is

A BMW M5 Competition Edition már akkor egyértelművé teszi kimagasló kvalitásait, amikor a V8-as erőforrás még mozgásba sem lendült. A 200 darabban készülő limitált széria exkluzív karosszéria-fényezései a BMW M5 egyszerre sportos és elegáns vonalait nyomatékosítják, miközben a 20 collos, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák a csúcsmodell rendkívüli kezelhetőségét hirdetik. A BMW M5 Competition Edition száz-száz képviselője Carbon Black szénszál-fekete metál, illetve Mineral White ásványfehér metál színben gurul ki a BMW ügyfelei elé, a felcsiszolt, Jet Black árnyalatú duplaküllős felniken pedig elöl 265/35 ZR20-as, míg hátul 295/30 ZR20-as gumiabroncsok feszülnek majd. A különkiadást szénszálból készült BMW M Performance karosszéria-alkatrészek teszik egyedülállóvá, a hátsó diffúzor, a csomagtartót díszítő légterelő szárny és a külső visszapillantó-házak képében. A BMW M5 Competition Edition prémium színvonalú kisugárzását magasfényű fekete hűtőrács-lamellák és oldalsó irányjelző-panelek fokozzák, utóbbira az „M5 Competition” felirat is felkerül.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-003

Prémium minőségű utastér sportos kiegészítőkkel

Az utastér egyedülálló hangulata ugyancsak a BMW M5 Competition Edition különlegességét nyomatékosítja. A szénszálból készült díszléceken például az „M5 Competition 1/200” logó jelzi az üzleti limuzin lélegzetelállító teljesítményét és a mindössze 200 darabban készülő limitált széria exkluzivitását. A kifinomult utastéri hangulatot nagymértékben meghatározza az opál fehér kontraszt-varrással ellátott fekete Merino bőrkárpitozás és az opál fehér Merino bőrszegélyezéssel varrt Antracit szőnyeg-borítás. A BMW M5 Competition Edition különkiadásban a vezető és első utasa is M multifunkciós bőrülésben foglalhat helyet, amelynek széleskörű állíthatósági lehetőségei hosszú távon kényelmes utazást, sportos vezetés közben pedig optimális oldaltartást garantálnak. A csúcsmodell különlegességét itt fejtámlákba hímzett fehér „///M5” logó hirdeti.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-002

A BMW M5 modellpalettájának vadonatúj csúcsverzióját számos további felszereltségi innováció egészíti ki, így többek között az 1 200 Watt összteljesítményű Bang & Olufsen surround hangsugárzó rendszer, a BMW Head-Up kijelző, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást lehetővé tevő Comfort Access funkció, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), az opcionális BMW Driving Assistant csomag, az ülésfűtés és a csomagtér pakolhatóságát megkönnyítő üléstámla-kialakítás. A BMW M5 Competition Edition alapára 129 500 euró.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-004

Frissített Ford Mondeo, S-MAX, Galaxy: a SYNC 3 révén alacsonyabb üzemeltetési költségek és fejlettebb konnektivitás

Továbbfejlesztették a népszerű Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy modelleket, amelyeknek alacsonyabb üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása kedvezőbb üzemeltetési költséget eredményez.

ford-kuga-2016-sync3-autoaddikt

A Ford mérnökei finomhangolták a négy- és ötajtós, valamint kombi változatban kapható Mondeo, az S-MAX sportos egyterű és a Galaxy személyszállító 150 és 180 lóerős, hatfokozatú PowerShift automata váltóval és elsőkerék hajtással kínált 2,0 literes TDCi dízelmotorjainak vezérlő szoftverét, így az erőforrások CO₂-kibocsátása akár 7 százalékkal csökkent.

A Mondeo, S-MAX, Galaxy és Mustang modellekhez mostantól megrendelhető a még könnyebben használható SYNC 3 kommunikációs rendszer is. A technológia az idei év későbbi szakaszában a vadonatúj Ford Edge SUV kínálatában is megjelenik.

A kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, ha a kulcs az autó közelében van – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél.

“A 2,0 literes TDCi PowerShift hajtáslánc élvezetes teljesítménye, alacsony üzemanyag-fogyasztása és vezetési élménye igen népszerű vásárlóink körében, akik mostantól még alacsonyabb üzemeltetési költségre számíthatnak,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. A SYNC 3 segítségével az autósok könnyedén összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó fedélzeti rendszerével, így menet közben egyszerű hangutasításokkal indíthatnak telefonhívásokat, válaszolhatnak a szöveges üzenetekre, és kezelhetik kedvenc alkalmazásaikat.”

Tovább javított üzemanyag-fogyasztás

A Ford mérnökei folyamatosan finom hangolják a szoftvert, amely az üzemanyag-ellátást és az égést vezérli a Ford Mondeo 150 és 180 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotorjaiban, így a PowerShift automata sebességváltóval szerelt, elsőkerékhajtású modellek üzemanyag-fogyasztása immár csupán 4,6 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 120 g/km értékre csökkent.

Az S-MAX modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,0 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 10 g/km-rel 129 g/km értékre csökkent.

A Galaxy modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 134 g/km értékre csökkent.

A változó geometriájú turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotorban a mérnökök áttervezték a motorblokkot, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-szűrőjével.

A Ford új, kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi dízele a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy kínálatában is megjelenik. Az erőforrás 210 lóerős teljesítményt és 450 Nm forgatónyomatékot ad le, ami már 2000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll. A benzinmotorok listáján szerepel a Ford új, üzemanyag-takarékos 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motorja és a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost blokk is.

Kifinomult technológia

A Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy modellekhez – akárcsak a Ford Mustanghoz – mostantól megrendelhető a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere.

A SYNC 3 gyorsabban és egyszerűbb parancsokkal működik, emellett pedig további nyelveket kínál.

A SYNC 3 újratervezett 8 colos érintőképernyője immár a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. Az iPhone-tulajdonosok aktiválhatják az Apple CarPlay rendszert, az Android™ felhasználók pedig az Android Auto™ rendszert, amelyek kezelőfelülete kifejezetten e két okostelefon-típusra épül, és amelyek szoftvere WiFi-kapcsolaton keresztül frissíthető.

A SYNC 3 szolgáltatásai közé tartozik a SYNC AppLink is; ennek segítségével az autósok menet közben hangvezérléssel is kezelhetik okostelefonos alkalmazásaikat, amelyek közt most először érhetők el a következők:

  • MyBoxMan – egy csomagküldő- és kiszállító platform
  • HearMeOut – egy közösségi hálózat, ahol a felhasználó és barátai hallhatják egymás beszélgetését
  • AccuWeather – ennek segítségével a felhasználók az időjárási viszonyoknak megfelelően tervezhetik meg és időzíthetik útjaikat
  • Cadena SER – ennek révén a felhasználók hallgathatják aCadena SER rádióadó programjait
  • Los 40 Principales – egy zenei rádióhálózat

„Akár a szokásos reggeli capuccinóról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek” – mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”

A Ford kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, miközben az autósnak elő sem kell vennie a kulcsot a zsebéből vagy a táskájából – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél. Májusban a Ford 22 európai piacán 5 százalékponttal (36-ról 41 százalékra) nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása.

  Mondeo 4/5 ajtós

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

Mondeo kombi

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

S-MAX

22.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

Galaxy

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

  Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km
16***/17 collos kerék-tárcsák 4.6 120 4.8 123 5.0 129**** 5.2 134
18/19 collos kerék-tárcsák 4.8 124 4.9 126 5.2 134 5.3 137

 

Hosszútávú teszten a Toyota Mirai Ausztráliában

A fenntartható mobilitás jegyében Ausztráliában három Toyota Mirai üzemanyagcellás autó hirdeti majd a jövő alternatív meghajtási láncát.

toyota-mirai-2016-zold-autoaddikt-1

Annak érdekében, hogy a kontinensnyi országban minél szélesebb körben megismertethessék a forradalmi technológiát, a Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít.

A Toyota Ausztrália három darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai segítségével népszerűsíti a fenntartható mobilitást és a jövő technológiáit a következő három év során. Az autók üzembe állításával emellett a Toyota mérnökei rendkívül értékes és széleskörű tapasztalatokat szerezhetnek majd a jövő alternatív meghajtási láncának hosszútávú tesztelése révén, amelyeknek fontos szerepe lesz a technológia továbbfejlesztésében. Az üzemanyagcellás technológia egyik nagy előnye, hogy a jövő egyik legígéretesebb üzemanyagát, a hidrogént használja. Az üzemanyagcellás meghajtású járművek ráadásul kiemelkedően környezetbarát üzeműek, hiszen működésük egyetlen mellékterméke a víz.

Éppen ezért Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít: ez a töltőpont telepíthető, de akár teherautón is rögzíthető, és így szállítható. Ez azt jelenti, hogy a járműveket bárhol, bármikor feltölthetik, így a vállalat korlátok nélkül, az egész országban bemutathatja a Mirai modelleket.

„Miután tavaly októberben ízelítőt kaptunk a technológiából, határtalanul lelkesek vagyunk, hogy nem is egy, de három üzemanyagcellás Mirai gépkocsi tér vissza Ausztráliába” – fogalmaz Dave Buttner, a Toyota Ausztrália elnöke. „Alig várjuk, hogy tájékoztathassuk ügyfeleinket erről a jövőbeli technológiáról, és széles körben megismertessük a lakosságot az üzemanyagcellás járművekkel.”

Dave Buttner hozzátette, hogy bár a Toyota Mirai már kapható Kaliforniában, Japánban és számos európai országban, Ausztráliában a töltési infrastruktúra hiánya miatt egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba.

“Rendkívüli mértékben érdekel bennünket az üzemanyagcellás technológia, ám amíg nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, addig nem kezdhetjük meg a járművek értékesítését Ausztráliában. Ennek a kialakítása időbe telik, ezért is olyan fontos, hogy az egész iparág közösen lépjen fel ebben a kérdésben, és a lehető leggyorsabban haladjunk előre a tervek megvalósításával. Az üzemanyagcellás technológiára kulcsfontosságú szerep vár a jövőben, és szeretnénk, ha ebből Ausztrália is kivenné a részét” – avat be Buttner.

Az új BMW 1-es limuzin igazi prémiumkategóriás kompakt

A BMW Group és a kínai BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) a vadonatúj BMW 1-es limuzinnal új vezérmodellt készül a prémium kompakt járműkategória élére állítani.

bmw-1-limuzin-2016-autoaddikt

A BMW első kompakt méretű sportlimuzinjának kizárólagos kínai bevezetésével minden korábbinál változatosabbá válik a BBA belépő szintű prémium modelljeinek termékpalettája, amely az Active Tourer egyterűek, a Sports Activity Vehicle terepjárók és a kompakt sportlimuzinok szegmensével immáron vadonatúj ügyfélcsoportoknak kínálja fel a prémium színvonalú vezetés élményét.

Miközben Kínában és világszerte egyaránt a prémium kompakt járműkategória napjaink legdinamikusabban növekvő autóipari szegmense, a BMW 1-es limuzin eme rendkívüli mezőny legsportosabb és legélvezetesebb limuzinjaként érkezik meg az utakra. A kizárólag Kínában készülő és piacra kerülő exkluzív modellt a BMW kifejezetten a kínai ügyfelek speciális igényeit szem előtt tartva tervezte meg, a vadonatúj négykerekű fejlesztési és tesztelési munkafolyamatait pedig kínai mérnökök közreműködésével végezték a bajor gyártó központjában. A BMW 1-es limuzin a legváltozatosabb kínai terepeken végzett közúti teszteket is teljesítette, eltérő vezetési körülmények, illetve éghajlati- és útviszonyok közepette. A vadonatúj BMW 1-es limuzin megtervezésekor a bajor gyártó mérnökei a modell számos pontját a kínai ügyfelek járműhasználati szokásai és az ország vezetési körülményei szerint alakították ki.

A BMW 1-es limuzin kiindulási alapját a BMW Concept Compact Sedan tanulmányautó adta, amely a 2015-ös Kantoni Autószalonon ünnepelte világpremierjét. A sorozatgyártásra kész modell a BMW jellegzetes karosszéria-arányai mellett a koncepció dizájnjegyeit is megörökölte. A vese alakú hűtőrács és a dupla fénygyűrűvel helyzetjelző LED-es fényszóró-pár olyan hamisítatlanul egyedülálló, egyszerre sportos és elegáns egységet alkot, amelynek köszönhetően a BMW 1-es limuzin müncheni gyökerei már első pillantásra felismerhetők. A jellegzetes BMW-dizájnnyelvezet az oldalsó ablaksáv és a C-oszlop találkozásánál elhelyezett „Hofmeister kink” sziluettben is visszaköszön.

A BMW 1-es limuzin a BMW Group innovációs erősségének és piacvezető járműkapcsolati szaktudásának legújabb bizonyítéka. A BMW ConnectedDrive információ-szolgáltató, szórakoztató és navigációs szolgáltatásait egyesítő széleskörű járműtechnológiai arzenál a bajor gyártó mindegyik ügyfelének jelentősen nagyobb utazási biztonságot, egyedülálló információ-gazdagságot és első osztályú menetkomfortot kínál. A BMW legkorszerűbb motorcsaládjának erőteljes, csúcstechnológiás megoldásokat felvonultató és innovációkban bővelkedő erőforrásai mindeközben a BMW Senjang városban működő helyi motorgyártó létesítményében készülnek, hogy a bajor gyártó négykerekűiben életre kelve páratlan vezetési élménnyel ajándékozzák meg tulajdonosukat.

A BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer sikeres piaci debütálása után hamarosan a BMW 1-es limuzinnal bővül tovább a BBA belépő szintű prémium modelljeinek termékpalettája, amely jelenleg öt, helyben készített BMW modellt állít csatasorba Kínában. A BMW ezáltal egy minden korábbinál vonzóbb modellpalettával képviselteti magát az ázsiai országban, ahol a BMW 1-es limuzin piaci bevezetésével még tovább növeli jelenlétét és versenyelőnyét.

Agávéból készülnek majd alkatrészek a Ford és a Jose Cuervo együttműködésében

A Ford Motor Company együttműködésre lépett a Jose Cuervo vállalattal, hogy felfedjék a tequila-gyártás melléktermékeként keletkező agávérostok hasznosításában rejlő lehetőségeket, és olyan, még inkább fenntartható bio-műanyagot fejlesszenek ki, amely felhasználható a Ford járműveihez.

agave-ford-jose-cuervo-egyuttmukodes-autoaddikt

A Ford és a Jose Cuervo jelenleg egy bio-műanyagot vizsgál, hogy alkalmas-e az autók külső és belső alkatrészei, például a vezetékkötegek, a fűtés-, szellőzés- és klímarendszerek vagy a tárolórekeszek gyártásához. Az első vizsgálati eredmények alapján elmondható, hogy a tartós és mutatós anyagban komoly lehetőségek rejlenek. Egy újabb fenntartható alapanyag sikeres kifejlesztése csökkenthetné az alkatrészek tömegét, mérsékelve ezzel az üzemanyag-fogyasztást; emellett az új anyaggal kiválthatók lennének a petrolkémiai alapanyagok, ami tovább csökkentené a járművek környezeti terhelését.

“A Fordnál eltökélt célunk környezeti terhelésünk csökkentése” – nyilatkozta Debbie Mielewski, a Ford fenntarthatósági kutatási részlegének műszaki vezetője. “A fenntarthatóság szemléletének éllovasaként új technológiákat fejlesztünk ki, amelyekkel hatékonyabban hasznosíthatók a hulladékok és a rostok, s ezáltal csökkenthetjük a petrolkémiai alapanyagok felhasználását, valamint az alkatrészek tömegét is, ami jótékony hatással lehet autóink üzemanyag-fogyasztására.”

Az agávénövény teljes kifejlődéséhez minimum hét év szükséges. Betakarítása után a növény középső részét megpörkölik, majd megőrlik, és kipréselik a levét, amit aztán lepárolnak. A Jose Cuervo a feldolgozás után visszamaradt növényi rostokat komposztként használja fel ültetvényein, a maradékból pedig helyi iparművészek készítenek különféle kézműves termékeket, például agávé-papírt.

Most azonban – a Jose Cuervo magasabb szintű fenntarthatósági elkötelezettségének megfelelően – a tequila-gyártó egyesíti erőit az autógyártóval, hogy kidolgozzák a hulladéknak számító rostok hasznosításának új módszerét.

“A Jose Cuervo büszke arra, hogy a Forddal közösen tökéletesíthetjük agávé-fenntarthatósági tervünket” – mondta el Sonia Espinola tequilera-mester, a Cuervo Alapítvány igazgatója. “Ma már mi vagyunk a világ legnépszerűbb tequilájának gyártói, ám korábban, egy apró családi vállalkozásként el sem tudtuk volna képzelni, hogy az általunk gondozott néhány száz agávénövényből egyszer több millió tövet számláló ültetvény lesz. Ez az együttműködés közelebb hoz egymáshoz két kiváló vállalatot, hogy közös erővel innovatív, környezettudatos anyagokat fejleszthessünk ki.”

Akárcsak a Ford Motor Company, a Jose Cuervo is olyan vállalat, amelyet egy család birtokol és irányít. Az 1795-ben alapított cég már több mint 220 éve változatlan szakértelemmel készíti a tequilát, méghozzá mindig ugyanazon recept alapján, ami generációról generációra öröklődik.

A Jose Cuervo vállalattal való együttműködés a legfrissebb példája a Ford innovatív szemléletének, amelynek szellemében a márka bio-alapanyagokat gyárt és használ fel termékeiben. A Ford 2000-ben kezdett bele a járművekben alkalmazható fenntartható anyagok kutatásába. Mára az autógyár nyolc különféle, fenntartható forrásból származó anyagot használ autóiban: szójahabot, ricinusolajat, búzaszalmát, kenafrostot, cellulózt, fát, kókuszrostot és rizspelyvát.

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja szerint a világon évente 5 milliárd tonna mezőgazdasági biomassza-hulladék termelődik, vagyis a mezőgazdasági melléktermékek bőséges – ám gyakran kihasználatlan – alapanyagforrást jelentenek. Ezek az anyagok viszonylag olcsók, és segítségükkel a gyártók fenntarthatóbb és könnyebb alkatrészeket készíthetnek.

A Fordnak már van némi tapasztalata az agávérostokkal kapcsolatban. Néhány évvel ezelőtt a vállalat megalkotta a szizálkenderből – egy különleges agávérostból – készített kesztyűtartó prototípusát. A jelenlegi projekt révén a Ford újabb lépéssel közelebb kerül a fenntartható forrásból származó anyagok felhasználásához.

“Egy átlagos autóban körülbelül 200 kilogramm műanyag található” – magyarázta el Mielewksi. “Most az a dolgunk, hogy megtaláljuk az ehhez hasonló ‘zöld’ alkatrészek felhasználási területeit, ezzel is tehermentesítve bolygónkat. Olyan munka ez, amire igazán büszke vagyok – már csak azért is, mert az eredménye sok más iparágra is komoly hatással lehet.”

LEGFRISSEBB

Új kihívó a spanyol autópiacon – bemutatkozott az Ebro, amely a...

0
Spanyolország autóiparát évtizedek óta a SEAT és a Cupra neve fémjelzi, ám most Barcelonában egy új márka, az Ebro jelent meg a színen, amely...

TESZTJEINK