Főoldal Blog Oldal: 386

Több, mint 718 ezer járművet értékesített a Ford Európában 2016 első felében

A Ford 2016-ban is elérte a legjobb első félévi összesített járműértékesítési eredményét húsz hagyományos európai piacán. Mindezek mellett a legjobb személygépkocsi-értékesítését produkálta 2010 óta, és a legjobb haszongépjármű-értékesítési eredményt érte el 1993 óta – áll az importőr sajtóközleményében.

ford_logo_napimagazin

A Ford első féléves értékesítése 7,5 százalékkal 718.700 darabra nőtt a vállalat 20 hagyományos európai piacán, ami 7,9 százalékos piaci részesedést jelent. Az oroszországi és törökországi értékesítésekkel is számolva a növekedés 7,2 százalék, az eladott járművek száma pedig 792.800 darab volt az év első hat hónapjában. A vállalat összesen 50 európai piacán*** 7,1 százalékkal 807.500 darabra nőtt az értékesítés az első félévben. Az első hat hónap alapján megállapított piaci részesedés 7,7 százalékon áll.

A Ford első féléves európai eredményének kulcsa az erős értékesítés volt a kiskereskedelmi szegmensben, valamint a gazdag felszereltségű modellváltozatok sikere és a haszongépjármű-piacon továbbra is megőrzött vezető pozíció.

“Európai vásárlóink számára egyre szebb és izgalmasabb Fordokat kínálunk: nagy teljesítményű gépeket, mint a Mustang és a Focus RS; újdonságokat, mint az Edge SUV; illetve legnépszerűbb modelljeink gazdagon felszerelt Titanium vagy Vignale változatait” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ugyanilyen fontos az is, hogy Transit- és Ranger-kínálatunk révén sikerült Európa első számú haszongépjármű-márkává válnunk” – tette hozzá.

A Ford magasabb értékű kereskedelmi csatornákon keresztül történő értékesítése is növekedett 2016 első félévében. A vállalat autóeladásainak 74 százaléka valósult meg a kiskereskedelmi egységeken és a flottaértékesítésen keresztül, ami 3 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és 5 százalékponttal múlja felül az iparági átlagot.

Haszongépjárművek:

A 2016-os év első hat hónapjának értékesítési eredményei alapján a Ford volt az első számú haszongépjármű-márka a vállalat 20 hagyományos európai piacán, valamint a Törökországgal és Oroszországgal kibővített 22 európai piacon is.

A Ford haszongépjárművek eladásai 17 százalékkal 162.500 darabra növekedtek 2016 első félévben, piaci részesedésük pedig 0,6 százalékponttal 13 százalékra nőtt, ami jól tükrözi a Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. A Ranger értékesítése 39 százalékkal növekedett az első félévben; ez a Ranger legmagasabb első féléves értékesítési eredménye a modell 1998-as bemutatása óta.

A Transit értékesítése 20 százalékot erősödött az előző év azonos időszakához képest, és május végéig – a legfrissebb rendelkezésre álló adatok alapján – a modell megőrizte vezető pozícióját az 1 és a 2 tonnás haszongépjármű-szegmensekben.

SUV-k:

63.100 darabos értékesítésével a Kuga minden idők legjobb első féléves eredményét produkálta, ami 22 százalékkal jobb, mint a tavalyi év azonos időszakában volt. Napjainkig mintegy 4.600 európai vásárló jegyeztetett be előrendelést a Ford Edge modellre, holott az autó még meg sem érkezett a helyi márkakereskedésekbe. Az EcoSport eladásai 64 százalékkal 30.100 darabra nőttek 2016 első félévében.

Nagy teljesítményű autók:

A Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang összesített értékesítési eredménye júniusban megduplázódott, az év első hat hónapjában pedig 116 százalékkal nőtt. A Focus RS vásárlói rendelései tavaly szeptember óta elérték a 8.200-as darabszámot, a Mustangra pedig 19.400 megrendelés érkezett 2015. harmadik negyedéve óta, amikor az autó bemutatkozott Európában.

Gazdag felszereltségű modellek:

Júniusban tovább nőtt a magasabb felszereltségi szintű Ford modellek értékesítése. A vállalat 20 európai piacán 40 százalékra nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása. A Ford személygépkocsi-értékesítésének 60 százalékát a Titanium és más, magasabb felszereltségű változatok (a Vignale, az ST, Valamint a Red/Black Edition) változatok tették ki; ez az eredmény 3 százalékpontos növekedést jelent 2015 júniusához képest. A márka legújabb gazdag felszereltségű sportos modelljei, a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line mostantól megrendelhetők, és az év végéig három további ST-Line változat jelenik meg a kínálatban.

“A második félévben újabb izgalmas modelleket mutat be a Ford Európa” – mondta el de Waard, majd hozzátette: “Most érkezik az Edge, a felfrissített Transit áruszállítókban megjelenik vadonatúj EcoBlue motorunk, és itt az új ST-Line modellkínálatunk is – így hát továbbra is számos meglepetéssel szolgálhatunk vásárlóinknak. Nagy várakozással tekintünk a KA+ piacra lépésére is, hiszen ez a kedvező árú kisautó tágas utasteret, rendkívül alacsony fogyasztást és élvezetes menetdinamikát kínál.”

A világ legértékesebb autómárkája a Toyota egy elemzés szerint

2016 első félévében a magyarországi piaci részesedését is látványosan növelő Toyota nem csupán a világ legnépszerűbb autómárkája, de egyben a legértékesebb is: a Millward Brown 2016-os, a világ 100 legértékesebb márkáját átfogó kutatás eredményeinek elemzése szerint a Toyota márkaértéke a tavalyi évhez képest 2%-al, 29,5 milliárd dollárra nőtt, amivel a japán gyártó továbbra is a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.

toyota-vilag-10-legertekesebb-automarkaja-autoaddikt
2015-ös adatok alapján

 

Az immár negyedik egymást követő évben világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota az egyetlen autómárka, amely bekerült a világ 30 legértékesebb márkája közé, a 28. helyen, olyan márkák között, mint az első helyet megszerző Google, a második helyen végző Apple, a harmadikként rangsorolt Microsoft, vagy épp a McDonald’s (9.), a Coca-Cola (13.), a Disney (19.), esetleg a Vodafone (25.). A 29,5 milliárd dolláros márkaértékkel magasan a világ legértékesebb autómárkájának bizonyuló Toyota így nem csupán negyedik egymást követő éve a világ legnépszerűbb autómárkája, de épp ennyi ideje a legértékesebb is.

A Toyotán kívül az idei évben csupán 5 másik autómárka végzett a világ 100 legértékesebb márkája között, ahol idén 10,4 milliárd dolláros márkaérték volt a belépő alsó határ. A világ 10 legértékesebb autómárkája közül így 4 nem szerepel a világ 100 legértékesebb márkája között: a Toyota prémium márkáját, a tavalyi évben 10. helyen végzett Lexus-t idén éppen hogy megelőző új belépő és a 10. legértékesebb autómárkának bizonyuló Tesla márkaértéke 4,43 milliárd dollár. Ez azt jelenti, hogy a Toyota csaknem hétszer értékesebb a 10. legértékesebb autómárkánál, ráadásul 6,4 milliárd dollárral többet ér, mint a Tesla (10.), a Porsche (9.), a Land Rover (8.) és az Audi (7.) együtt, míg a Ford (5.) és a Honda (4.) együttes értékét 3,2 milliárd dollárral haladja meg. A Toyota és a Lexus márkaértéke mindezek ismeretében gyakorlatilag behozhatatlan előnyhöz juttatja a vállalatcsoportot.

Változó autóipari trendek, új kihívások

Ennek különösen azért van fontos szerepe, mert az autógyártók termékeinek minősége jobb, mint valaha, ugyanakkor a korábbinál még hangsúlyosabbá válik a márkák megkülönböztetése egymástól. A motortechnológiai innováció következtében javult a teljesítmény és csökkent a károsanyag-kibocsátás, miközben a biztonsági és kényelmi technológiák egész sora vált szériafelszereltséggé minden árkategóriában. A felhasznált padlólemezek számának csökkentése világszerte lehetővé tette a nagyobb szériában történő gyártást, csökkentve annak fajlagos költségeit, ugyanakkor egyre fontosabbá válik az egyedi márkaarculat kialakítása. Az urbanizáció és az ezredfordulós generáció hatása miatt alapvetően változik a mobilitás fogalma: a fiatalok – szüleiktől eltérően – nem (csak) az autóktól remélik a szabadság érzetét vagy az önkifejezést, nekik erre mobil eszközeik (is) vannak. Azok, akik autóval járnak, azt várják el, hogy az autó egy, az összes operációs rendszerrel kompatibilis, abszolút mobil eszköz legyen, így sok márka – köztük az autógyártókon túl a Google is – az önvezető autó kifejlesztésén dolgozik, ami látszólag szöges ellentétben áll a korábbi évtizedek vezetési élményközpontú kommunikációjával.

vilag-10-legertekesebb-automarkaja-toyota-autoaddikt-2016
Friss, 2016-os adatok

Ráadásul, míg Észak-Amerikában vagy Európában ez még szinte elképzelhetetlennek számít, Kínában egyre elterjedtebb az online autóvásárlás. Ez merőben új kihívás elé állítja az autógyártókat, hisz jóllehet az online értékesítés esetén elveszik a személyes kapcsolat (és potenciálisan számos kulcsfontosságú vásárlói adat), ennek helyébe egy a jövő generációja által elvártnak tekintett sokkal reaktívabb, folyamatos és bizonyos tekintetben közvetlenebb kapcsolattartás lép. Ennek révén, például a vevő közösségi média profiljából, keresési előzményeiből, stb. nyert adatok segítségével a korábbinál sokkal személyre szabottabb lehet a termékelőnyök hangsúlyozása illetve az ajánlattétel.

Kína és a fejlődő országok piacai ugyanakkor a kimagasló növekedési potenciálon túl egészen egyedi lehetőséget is kínálnak az autógyártóknak, ami egyben nem kis kihívás is: az ezekben az országokban új autót vásárló ügyfelek nagy része ugyanis élete első autóját vásárolja meg, az autóval, a márka- és vásárlási illetve szolgáltatási élménnyel kapcsolatos tapasztalatai, benyomásai, elégedettsége pedig nem csupán az ő márkapreferenciáira és újravásárlási hajlandóságára lehetnek alapvető hatással, de a közösségi média szerepének köszönhetően ismerőseiére is, ami meghatározó szereppel bírhat a márka jövőbeni hosszútávú piaci részesedésére. Amennyiben tehát a márka beváltja a márkaígéretet és megfelel a vele szemben támasztott elvárásoknak, avagy felülmúlja azokat, a márka hosszú időre bebiztosíthatja megszerzett piaci részesedését, ellenkező esetben pedig hosszútávon rombolhatja piaci pozícióját. Miután a márkának ezeken a piacokon az érett piacokhoz képest sokkal kevésbé kell megküzdenie prekoncepciókkal, avagy – nézőpont kérdése, a márka megítélésének függvényében – kevésbé profitálhat azokból, a márkaépítés és kommunikáció során más eszközök és hangsúlyok kerülnek előtérbe, mint az érett piacokon. A nagyszámú első autóvásárló miatt Kínában az értékesítés legnagyobb része egyébiránt továbbra is márkakereskedésekben történ, de az újravásárlók esetében rohamosan nő az online értékesítés szerepe, aminek hatására több e-kereskedelmi cég is kidolgozott már összevont autóvásárlási és finanszírozási megoldásokat kínáló mobiltelefon applikációkat.

A márkaérték fontossága

A világ legértékesebb autómárkája, a forradalmi műszaki megoldásairól, megbízhatóságáról, jövőbemutató technológiáiról, köztük a környezetbarát, alacsony fogyasztást és károsanyag- kibocsátást kínáló hybrid meghajtású autóiról ismert Toyota sem ül a babérjain: új modelljeinek látványos, formabontó, emocionálisan is megérintő formavilága, a társadalmi felelősségvállalás, és a kommunikáció új hangvétele, hangsúlyai révén iparág- és világelső technológiai vívmányait érzelmi töltéssel erősíti. A Toyota luxusmárkája, a Lexus (amely az általános megbízhatóság terén két elismert, független felmérésen is az élen végzett) azon vásárlókat szólítja meg, akik a megbízhatósággal ötvözött luxust keresik, új modelljei és azok lenyűgöző dizájnja révén pedig különösen profitált abból, hogy az SUV-k népszerűsége konvergál a luxus iránti vággyal.

„A márkaérték nem a márkák elvont, teoretikus összehasonlítását lehetővé tévő meghatározás, hanem kézzelfogható, mérhető, számszerűsíthető és befolyásolható mutató, amelynek változása alapvető hatással van a vállalat profitabilitására” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák kommunikációjáért felelős vezetője. „Minél nagyobb ez az érték, annál tágabbak a márka lehetőségei az árazás, illetve a versenytársakkal szembeni piaci pozicionálás tekintetében, ami a nap végén világszinten akár dollár milliárdokban mérhető eredményt jelenthet.”

„Éppen ezért fontos, hogy a márkanév valódi jelentéssel, tartalommal bírjon, a kommunikáció pedig a fizikai és online környezetben egyaránt konzisztens legyen. A termék kiváló minősége és a márkaígéret teljesítése az elvárt minimum, ám a vásárlók nem csupán a legjobb termékre vágynak: különösen egy az autóhoz hasonló, státusszimbólumnak is tekinthető, életérzést és életmódot is közvetítő termék vásárlása esetén arra az önmeghatározás és önkifejezés eszközeként is tekintenek, és nem csak egy autót vesznek meg, hanem azt is, amit az üzen róluk, illetve azt, ahogyan magukra gondolnak a terméknek köszönhetően” – teszi hozzá a szakember, majd így folytatja: „Ezt felismerve újonnan érkező modelljei látványos, magával ragadó formavilága, társadalmi felelősségvállalása és a korábbinál sokkal nyitottabb, emberközelibb kommunikációja révén a Toyota és a Lexus sikerrel dolgozik azon, hogy a legmegbízhatóbb, legmagasabb technológiai színvonalat és a racionális választást képviselő márkából a hagyományos márkaértékek megőrzése mellett igazi szerethető, vágyott, az önkifejezés legmagasabb szintjét lehetővé tevő márkává váljon” – foglalja össze Varga Zsombor.

 

Kiváló félévet zárt a Hyundai Európában

Rengetegen választották a Hyundai típusait 2016 első félévében – ez derül ki az európai autóipari szervezet, az ACEA által közzétett adatokból.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_015

A Hyundai 10,2 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, ami új rekordot: 261 586 darab eladott autót eredményezett, miközben a piac összességében csupán 9,1 százalékkal nőtt.

Június hónapban a Hyundai Motor 12,7 százalékos növekedést könyvelhetett el 2015 hatodik hónapjához képest; ugyanezen időszakban a piac átlagosan 6,5 százalékot erősödött, ami azt jelenti, hogy a márka folyamatosan növeli lendületét az európai piacon.

A Hyundai modellek 80 százaléka megújult vagy teljesen lecserélődött 2015 során, így a vállalat ma az európai autópiac legfiatalabb modellkínálatával rendelkezik. Ez a megújulási stratégia is támogatta az értékesítési darabszámok idei, számottevő emelkedését: a Hyundai minden kategóriában, a személyautóktól a crossovereken át a szabadidőjárművekig elismerésre méltóan teljesített.

Legutóbb a vadonatúj Tucson család kínálata gyarapodott új motor- és sebességváltó opciókkal, míg a Santa Fe és Grand Santa Fe modellek friss dizájnnal, továbbfejlesztett biztonsággal és modern technológiákkal erősítették a Hyundai szabadidőjármű-kínálatát.

2016 második félévében ismét egy új modell teszi még szélesebb körben vonzóvá a Hyundai márkát az európai vásárlók előtt: ősszel érkezik a piacra a vadonatúj IONIQ modell. A világ első olyan gépkocsijaként, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, az IONIQ a várakozások szerint új ügyfelek számára teszi majd érdekessé a Hyundai márkát.

„Folyamatosan bővülő modellkínálatunk minden eddiginél több ügyfelet vonz a Hyundai márkához, ami a fenntartható fejlődés lehetőségét nyitja meg előttünk” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A vadonatúj IONIQ friss alternatívát kínál azon ügyfelek számára, akik korábban talán nem számoltak a Hyundai márkával, így közelebb juttatva bennünket azon célunk megvalósításához, hogy az első számú ázsiai gyártóvá váljunk Európában.”

Ford EcoSport szállítja mindenhová a Balaton száguldó riporterét

Több mint hatszáz jelentkező közül választották ki a Balaton száguldó riporterét, Dettit, aki havi egymillió forint fizetést kap azért, hogy tudósítson a tó partjáról, mindehhez pedig egy vadonatúj Ford EcoSport áll rendelkezésére.

ford-ecosport-balaton-szaguldo-riporter-autoaddikt

A turisztikai álomállást azért hirdették meg, hogy a fiatalok és a fiatal családok körében is rávilágítsanak arra, milyen sokszínű a Balaton, ahová a nyáron feltétlenül érdemes elutazni.

A szerencsés nyertesnek, avagy a Balaton száguldó riporterének semmi más dolga nem lesz, mint végigbulizni a nyarat, bejelentkezni a fesztiválokról, szórakozóhelyekről, majd megosztani a véleményét, tapasztalatait másokkal az online felületeken. A milliós fizetés és a fesztiválbelépők mellett a szerencsés kiválasztottnak, gyorshajó, szállás, étkezés mellett egy saját autó is jár, sofőrrel.

A milliomos blogger sofőrje néhány napja vette át Magyarország első Ford EcoSport-ját. Soma (23 éves) nem igazán szereti a bulikat, annál inkább az autókat és a természetet, ezért is vállalta ezt a munkát. Elhatározta, hogy elkíséri az álomállás betöltőjét és saját blogjában mutatja be, milyen látnivalók vannak a Balatonon a bulikon kívül is.  Természetesen teszteli majd a Fordot akár úttalan utakon, terepen és extrém körülmények között is. Benyomásait blogjában és a Ford közösségi oldalain is megosztja majd.

Az akcióval főként a magyar fiatalok, és fiatal családok figyelmét szeretnék ráirányítani a tó körüli programokra. Ők a célcsoportja a Ford új kis városi terepjárójának, amelynek első hazai darabja most a Balaton népszerűsítésében is részt vállal. Útján elkíséri  majd Füred kapitány, azt a másfél méteres Playmobil figura,  aki mindenhol felbukkan a tó körül, ahol a kicsiknek és családoknak szóló események zajlanak. Füred kapitány és a Ford segítségével olyan hátrányos helyzetű gyerekek is eljuthatnak a BAHART Varázshajóira, akiknek egyébként erre nem volna lehetőségük.

Ford EcoSport – néhány szóban:

A Ford vadonatúj EcoSport SUV-ja tökéletesen kombinálja egy kisautó fürgeségét és takarékos működését azzal a sokoldalúsággal és térkínálattal, amit a vevők elvárnak egy SUV-tól – nem beszélve az autó stílusos megjelenéséről.

A mutatós és kemény Ford EcoSport a világ első SUV modellje, ami 1,0 literes, 125 lóerős motorral is kapható, és az első európai Ford, amelynek felszereltségi listáján az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC is szerepel, ami lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését, miközben a vezető a kezét a kormánykeréken, tekintetét pedig az úton tarthatja.

Az Ford EcoSport a legrosszabb útviszonyok közt is fürge és megbízható – a keskeny, kanyargós földutakon, a kátyús bekötőutakon és a kemény városi forgalomban egyaránt. – Ezért is választották a Száguldó Riporter társául. Az autó 10,6 méteres fordulóköre a kategória egyik legjobb értéke; az első és hátsó alsó védőlemezzel felszerelt EcoSport hasmagassága 200 mm, első terepszöge 22,1, hátsó terepszöge 35 fokos, gázlómélysége pedig 550 mm.

[TESZT] Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 Bose – valami megváltozott, de nagyon

Nem kevesebb, mint 21 év telt el azóta, amikor a jelen írásunkban szereplő Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 őse bemutatkozott. Azaz maga a Megane került piacra, fejlett, az akkori kor technológiáit bőven hozó kialakítással, modern formavilággal.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-001

Mára a Megane negyedik generációját tapossa, és olybá tűnik, hogy a korabeli koncepciónak szinte se híre, se hamva, maximum nyomokban létezik egy-két részletében. Nincs apelláta, a Renault Megane teljes, 100 százalékos metamorfózison esett át, s természetesen előnyére válik minden egyes újításra hajazó benyomás.

Korábban már többször is tesztre fogtuk a Renault Megane különböző alternatíváit, most a hangzatos Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 verzió érkezett szerkesztőségünkhöz. A Renault hazai képviseleténél kifejezetten ügyelnek arra, hogy a lehető legoptimálisabb konfiguráció jellemezze a tesztautókat, legyen szó felszereltségről, vagy akár színválasztásról.

A fotók magukért beszélnek; a próbált Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 amúgy is kifejező formavilága ezzel az árnyalattal jóval hangsúlyosabb, mint mondjuk fehér tónussal. Bár a korábbi, hármas szériájú Megane sem volt nevezhető visszafogottnak, vagy kevésbé feltűnőnek, a jelenleg aktuális verzió túlszárnyalja, máris a front részt vizsgálva. A hűtőmaszk még inkább hangsúlyos lett, a kialakítás révén a mellső lámpaburák rajzolata beleolvad a vonalvezetésbe, ráadásul az alsó részeken kis toldást is kapott a plexi, így amolyan horog-sziluettel zárja az íveket. A ködlámpafészkek szintén követik a formaiságot, úgy, hogy a prémiumjelleg bőségesen megmaradjon. Ez a vonal amúgy is erős a jelenlegi Renault-arculatnál, gondoljunk csak a Espace-ra, vagy a Kadjar egy-egy felextrázott variációjára. Ahhoz, hogy az exluzív hatás meglegyen, számos helyen alkalmazták a dizájnerek az ezüstös árnyalatú berakásokat, sok a króm, de kell is – ráadásul nincs eltúlozva egyetlen helyen sem.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-004

Talán ami visszanyúl a Megane 2-höz, az az oldalnézet jellege, azon belül is a far kialakítása a hátsó sárvédőíveknél. A C oszlop alatti felület kissé kinyúlik, hangsúlyozva a far jellegét, de közben nem érezzük úgy, hogy a nyomtáv esetleg növelve lenne az első tengelyéhez képest. Az oldalablakok övvonalai háromnegyedesek, a hátsó ajtóknál felfelé vezetnek, és kimondottan vékony C oszlopot fognak közre.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-003Ha már felemlegettük a fart, nem mehetünk szó nélkül a rendhagyóság fogalma mellett: a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 félreismerhetetlen karakterisztikája itt tetőzik: a zárófények tokozása vékonyra húzottak, megnyújtva egészen a csomagtérajtó közepéig, közrefogva a Renault logót, valamint a Megane feliratot; arányaiban kicsi, viszont kitekintés szempontjából optimális hátsó szélvédővel kiegészítve. A króm kipufogóvég ovális formája hab a tortán, el is várja a szemlélődő, hogy jelen legyen, így teljes az összkép.

Minden változott, a lényegiség viszont megmaradt

Az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 sok mindenben változott az előd 3-ashoz képest, ez jól látszik a méretezésben is. Nagyobb lett: a hossz például 4359 milliméter (4302 milliméter az előd), de nőtt a szélesség is, 1814 milliméteresre (1808 milliméter volt), csakúgy, mint a tengelytáv is, jelenleg 2669 milliméter (2641 milliméter). Viszont a magasság csökkentve lett, ezáltal jóval lendületesebbre sikeredett a forma – jelen esetben a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-nél 1447 milliméter, míg a korábbinál több, mint 2 centi többlet mutatkozott (1471 milliméter).

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-002Megannyi számadat után nézzük a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 enteriőrjét. Mivel magasan felszerelt modellről van szó, nem lepődtünk meg az anyaghasználat minőségétől, hasonlóra számítottunk. Sikerült úgy eltalálni a kialakítás mikéntjét, hogy a kezelőegységek, azok bevonata, valamint az elrendezés praktikuma, egyszóval minden egy globális összeséget alkosson komplexen, elősegítve a vezetés élményét, komfortját. Mindent, ami egy alsó-középkategóriás autótól elvárhatunk, vagy inkább azon felül, hiszen a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 túlmutat szegmensén. Egyébként ez nem az első eset, több gyártónál is érzékelhető, hogy a prémium jelleg felé kacsintgatnak aktívan, ami persze nem baj. Baj lehet viszont, hogy ez sajnos az árazáson is meglátszik, ugyan a tesztelt Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 alig lépi túl a 6 milliós határt, de ez srófolható bőven feljebb, ha nagyobb teljesítményt, hengerűrtartalmat, vagy más hajtásláncot szeretnénk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-010

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 ülő- és hátlapjai teljesen rendben vannak az első traktusban, bár combtámasz nem volt a konfigurációban, ezzel együtt az ülések jól testreszabhatónak tűntek.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-011

Rövid állítgatás után működött is a dolog, az egyébként vaskos, de jó fogású, alul egyenesített ívű kormánykerék is bő skálán volt hangolható.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-009

Folytatva a korábban már jól bevált stílusvonulatot, a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 központi műszeregysége is a jó átláthatóságra, értelmezhetőségre koncentrál, az Espace-ban már megszeretett középkonzol-jelleg itt is visszaköszön. Ennek lényege a viszonylag nagy, mindent átfogó érintésérzékeny LCD, alatta a kezelőszervek, mindez tetszetős vizuális megoldásokkal megspékelve.

Mindenhol kényelmes. Hátul azért kell engednünk egy keveset

Hátul is kényelmes utazni a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-ben, a lábterek a növelt tengelytávolságnak betudhatóan nagyok, csakúgy, mint a fejterek. Hárman is jól el lehet itt férni, átlagos testalkattal (régi, sokszor visszaköszönő aranyszabály), de az optimumot a 2+2-es megoldás jelenti. A hátsó ülőpad kialakítása is erre hajaz alapvetően, a középső, harmadik ülőhely keményebb, mint a szélsők a megszokott formát hozva.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-012

384 literes csomagtartó kapacitással kell számolnunk a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131ájú ülések esetében, ez nem sok, de nem is kevés, amolyan jó átlag mai viszonylatban. Az osztott háttámlájú ülések állításával 1247 literig is elmehetünk, igaz, ekkor csak az első székek jelenlétével lehet számolnunk.

Régi-új motor, mínusz 500 RPM

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-006Pörgős, nyomatékos továbbra is az 1.2 TCe 4 hengeres benzinmotor, bár történtek átalakítások. A sűrítési arány 10.0:1 lett a korábban alkalmazott 10.5:1-hez képest, a teljesítmény szintén hasonló, 1 lóerős többlet jelentkezik a gyári adatok szerint az új modellnél. A nyomatékcsúcs 205 Newtonméter 2000-es percenkénti fordulatszámon, viszont a leszabályozás 500 RPM-mel kevesebb, 6000 esetünkben.

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 benzinese csendesebb is lett az elődjénél, ez jól érzékelhető alapjáratnál az utaskabinban, kevesebb rezonanciával egyetemben. Némi visszafogottság viszont jelen van, ez alapvetően a gyorsulásnál érezhető: 0-ról 100 kilométer/órára 9.5 másodpercet sikerült futnunk, míg a korábbi verziónál ez az érték 9 másodperc alatt maradt.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-014Fentieket elsősorban a fogyasztás optimalizálásának lehet betudni, ami gyakorlatban is megmutatkozott. Bár nem alacsony a városi 7.1 literes átlag, az előző, 2014-es modellévű Megane hasonló 1.2 TCe motorral 7.9-et produkált. Országúti környeztben viszont elemében volt az autó, itt 4.5 litert sikerült kihoznunk az erőforrásból, autópályán pedig 6.8-at, 2700-as percenkénti fordulatszámon hatodik fokozatban. Itt ismét egy kis összehasonlítás: korábban 3150 RPM-et rögzítettünk autópályán, s bizony ez a fogyasztásban is meglátszott, akkor 7.6 literrel zártunk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-007

Kell ez nekünk

Tehát összességében véve az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 motorizáltság tekintetében is mutat némi újdonságot, igaz, ez a lendületen annyira nem látszik, ezzel együtt érzetre a pörgős aspektus még mindig mutatja magát. Valamit valamiért – ha a gazdaságosság oltárán kell áldozni néhány tizedmásodpercet, akkor miért is ne?

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-005

2016 Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1197 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, bővíthető 1247 literig

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:10.6 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Toyota és Lexus sikerek Európában 2016 első felében

A Toyota összesen 476 ezer darab gépkocsit értékesített 2016 első félévében, ami 5,6%-al haladja meg az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-001

A kimagasló siker nem kis mértékben a hybrid Toyota modellek rendkívüli népszerűségének köszönhető, amelyek eladásai 44%-al haladták meg az előző év azonos időszakának eredményeit, és a teljes forgalom 31%-át tették ki: a Yaris Hybrid eladásai 23%-al, míg Auris Hybrid-é 33%-al nőttek, a Prius iránti kereslet pedig több, mint kétszeresére nőtt. Az eredményekből ugyanakkor a gyártó szintén szárnyaló prémium márkája is kivette a részét: a Lexus Europe minden idők legkiválóbb első féléves eredményét érte el, miután a kontinensen az év első hat hónapjában 36 000 új Lexus talált gazdára, 16%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

A Toyota és Lexus márkák 4,6%-os összesített piaci részesedést elérve 476 000 darab új autót adtak el kontinensen az év első hat hónapjában, 5,6%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit. A Toyota Motor Europe (TME) eladásai éves szinten 7,5 százalékkal nőttek az EU-ban és az EFTA térségben.  A TME alá tartozó további területeken (Oroszország, Kazahsztán, Ukrajna, Kaukázusi térség, Törökország és Izrael) a márkák stabil teljesítményt mutattak, miközben a piac átlagosan 8 százalékkal visszaesett. Ennek köszönhetően a csoport 0,6 százalékponttal 8 százalékra növelte piaci részesedését a térségben.

Az első negyedévben elért értékesítési lendületet így a második negyedévben is sikeresen fenntartotta a cégcsoport: az európai eladások újfent jelentősen profitáltak a Toyota és a Lexus hybrid típusai iránt mutatott, töretlenül erősödő érdeklődésből: a hybrid modellek eladásai 44 százalékkal haladták meg 2015 első féléves eredményét, és elérték a 145 160 darabot. A hybrid modellek a TME féléves összeladásainak 31 százalékát tették ki, szemben a tavalyi év egészére mért 24 százalékkal. A TME a 2016-os naptári évben új hybrid értékesítési rekorddal: 280 ezer darabos eladással számol, míg középtávon, 2020-ra a hybridek 50 százalékos részesedése a cél.

„Ha hybrid, akkor népszerű, méghozzá rendkívüli mértékben – gyakran nem győzzük a keresletet gyártási kapacitással. Az év első félévében leginkább ez korlátozta eladásaink növekedését Nyugat-Európában. Reményeink szerint a hybrid modellek elérhetősége javul az év második felére.  A csoport rendkívül erős oroszországi értékesítési teljesítményének (a helyi gyártású Camry és RAV4 típusok egyaránt piacvezető helyen állnak), valamint a Lexus márka folyamatos nyugat- és kelet-európai fejlődésének tükrében magabiztosan remélhetjük, hogy 7 év után először átléphetjük az évi 900 ezer darabos eladást.” – fogalmaz Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

„44 százalékos hybrid növekedés egyetlen év alatt: ez nagyszerű teljesítmény! Izgalmas látni, hogy összeladásaink 31 százalékát a hybrid modellek teszik ki. A Yaris Hybrid és az Auris Hybrid továbbra is remekül teljesít. A frissen bevezetett RAV4 hybrid valamint az új generációs Prius típusok kezdeti eredményei meghaladták elvárásainkat. A hybridet töretlen lendülete, az új PROACE haszonjármű-család bevezetése, valamint az új generációs Hilux pickup közelgő érkezése együttesen bizakodásra ad okot, hogy a második félévünk ugyanilyen erőteljes lesz.” – teszi hozzá Matt Harrison, a Toyota értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.

A kiemelkedő értékesítési teljesítményben fontos szerepet játszottak a Lexus prémium típusai.  A márka a térség minden piacán számottevően erősítette pozícióját. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben is tovább növelhessük eladásainkat.” – mutat rá Alain Uyttenhoven, a Lexus alelnöke

MINI Experience Drive: vezettük a MINI Clubman ALL4-t

Magyarországon is megvásárolható az intelligens összkerékhajtást kapott MINI Clubman ALL4 modellcsalád. A hazai importőr a jeles esemény apropójaként tesztvezetést szervezett, az útvonal Veszprémen keresztül Balatonalmádi központjáig tartott.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-003

Bár az időjárás a program elején még eléggé mostoha megközelítést mutatott, az odautat egy MINI John Cooper Works kabrióval tettük meg, a 7-es úton haladva, kihagyva az autópályát. Bár a John Cooper Works verzió már járt nálunk tesztelésen, mégis kíváncsian vártuk, mit nyújt majd a lehajtható tetejű verzió. Nyilván teljesítményben hasonló produkció született, mint a „hagyományos” változat esetében, a Performance Control remekbeszabottan tette dolgát (Sport módozatba kapcsolva), az elsőkerékhajtás még vizesebb útfelületen is kiválóan tartotta az autót a helyes nyomvonalon.

S persze az elmaradhatatlan sportos aspektus is jelen volt végig, szolid, néha erőszakosabb bugyborékolással jelezte a kipufogó, hogy bizony könnyedén elszabadulhat a 231 lóerős teljesítmény a 2 literes benzinesből, 320 Newtonméteres nyomatékcsúccsal, némileg több, mint 1 tonnás tömeget mozgatva.

No de kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz, a MINI Clubman ALL4 modellek taglalásához. Miután megérkeztünk Balatonalmádiba, a MINI Experience Drive kamionjában rövid sajtótájékoztató következett, ahol ismertették a legfontosabb részleteket. Megtudtuk, hogy a MINI Experience Drive végigjárja egész Európát, és a fő cél, hogy az érdeklődők megismerhessék az aktuális paletta legfontosabb darabjait. Miután 2000-ben a BMW megvásárolta a márkát, a legfontosabb az volt, hogy a márka mindig a lényegre koncentráljon, maximalizálva az élményt.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-005

Nemzetközi viszonylatban ebben az évben eddig 38282 darab autó talált gazdára, 6,3 százalékos növekedést jelentve a tavalyi adatokhoz képest. Idehaza is jók az arányok, eleddig 76 autót vásároltak, ami 18 százalékos növekedést mutat.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-007

A sajtóesemény kiemelt újdonsága tehát a MINI Clubman ALL4 volt, az intelligens összkerékhajtású modell, ami tulajdonképpen elsőkerékhajtást jelent alaphangon, viszont a hajtás szituációtól függően osztja el a nyomatékot szükség szerint pluszban a hátsó kerekekre is. Tehát ha az útviszonyok megkívánják a stabilabb futást, azonnal érzékel a hajtáslánc, és mind a négy kerék hajtottá válik.

mini-experience-drive-clubman-all4-salgo-andras-autoaddikt

Ez kifejezetten optimális hirtelen megcsúszásnál, vagy instabillá váló kanyarvételezéskor, de csúszós, havas útfelületeken is áldásos hatást fejt ki. Az ALL4 hajtás többletsúlya mindösszesen 60 kilogramm.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-012

Hazafelé három személlyel értelemszerűen egy MINI Clubman ALL4 lett a kiválasztott, az alapból 360 literes csomagtér elegendő volt három kisebb csomagunk elhelyezésére, viszont elégedetten summáztuk az 1250 literes kibővíthetőséget is. A vezetett MINI Clubman ALL4  2 literes, 150 lóerős gázolajossal (20d), 8 sebességes automataváltóval lett felszerelve.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-002

A motor már több ízben bizonyított MINI- illetve BMW modellekben (számos cikk is született a témában), most sem volt probléma az agilitással, dinamizmussal, a 330 Newtonméteres nyomatékcsúcs éreztette hatását 70 kilométer/óráról 130-ra gyorsítva a pályaszakaszra kanyarodás után. Az ALL4 hajtás előnyeit nem tudtuk élesben tesztelni, mivel a korlátozottak voltak a lehetőségek idő hiányában, de egy későbbi teszt során be fogjuk pótolni egész biztosan.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-014

A MINI Clubman ALL4 a tradicionális MINI egyterűsített változatának is definiálható, némi túlzással persze. Itt már ténylegesen három teljes értékű hátsó üléssel gazdálkodhatunk hely szempontjából, ugyanakkor a MINI szellemiség száz százalékosan megmarad.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-013

A MINI Clubman jellegzetessége a hátsó, két irányban nyíló csomagtérajtó, ami még több egyediséget kölcsönöz az autónak, nem beszélve a rakodóhely optimalizálásáról, bővíthetőségéről (ajtón belüli zsebek, rekeszek).

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-001

Bővebb információ a MINI Clubman ALL4-ről a MINI magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-004

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Mazda3 előrendelések és G-vectoring szabályzás Japánban

Japánban már előrendelhető a 2017-es Mazda3, számos frissített és új rendszerrel, amely még inkább fokozza a modell kedveltségét.

mazda3-2017-autoaddikt

Mint mindegyik új-generációs Mazda, a gyár a frissített Mazda3-at is a vezetőt központba helyező filozófia mentén fejlesztette tovább, különös figyelemmel a vezető és az utasok szokásaira, és azon részletekre, amelyek növelik az elégedettség érzését az autóban. A sportos kompaktban ismét tapasztalható lesz egy jó adag „Jinba Ittai” (ló és lovas egysége), melyet a márkaikon MX-5-ben már megszokhattunk – ez a tervezőelv egyre inkább áthatja az összes Mazda-modellt.

A 2017-es Mazda3-ban jelenik meg először a G-vectoring szabályozás. A Mazda új SKYACTIV-Menetdinamikai rendszerei közül ez az első, mely az élvezetesebb vezetés érdekében integráltan kezeli és ellenőrzi a motor nyomatékát, a váltót, a futóművet és a karosszériára ható erőket. A G-vectoring szabályzás úgy változtatja a motor nyomatékát, hogy közben optimalizálja az egyes kerekekre jutó terhelést, ezáltal a vezetés pontosabbá, a haladás kiegyensúlyozottabbá válik, legyenek bármilyenek a vezetési körülmények.

A szoftveres rendszer – mely így nem növeli az autó súlyát – a motor nyomatékát a kormánymozdulatok alapján befolyásolja, és ellenőrzése alatt tartja az oldal- és hosszirányú gyorsító és lassító erőket, hogy optimális terhelést érjen el az összes keréken. Az autó viselkedése ezáltal jobban megfelel a vezető szándékainak, így csökken a nem tudatos kormánymozdulatok száma, s a vezető kevésbé fárad el. Az autóra ható erők harmonizálásával pedig a G-vectoring szabályzás növeli a kényelem-érzetet és csökkenti a karosszéria „kilengéseit” kanyargós, csúszós úton, vagy vészfékezési manővernél. A G-vectoring rendszerrel a továbbiakban más Mazda-modellekben is találkozhatunk majd.

A Mazda legújabb kompaktjának dízelmotoros változatai nagy precizitású feltöltő-szabályzót kaptak, így az autó reakciója még közvetlenebb gyorsításkor. A dízelmotor „kopogó” hangját is tovább csökkentették három kritikus frekvenciasávban (természetes hangfrekvencia kontroll), s mostantól a dízel modellek természetes zajcsökkentő eszközzel rendelkeznek.

A 2017-es Mazda3 dizájnján a tervezők szándékosan alig változtattak, belső tere viszont több kényelmet kínál, vezetéstámogató rendszerei még könnyebbé teszik a vezetést. Head-up kijelzője színes ikonokat használ, melyek segítségével a vezető gyorsabban olvashatja le a szükséges információkat, anélkül, hogy figyelmét el kellene fordítania az útról. A multi-funkciós kormány ergonómiája javult, aktív baleset megelőzési rendszerének részévé vált a továbbfejlesztett városi fékasszisztens, melynek első lézerét kamerás érzékelőre cserélték, ezáltal tágabb sebesség-tartományban észleli a 2017-es Mazda3 előtt haladó autókat és a véletlenül útra lépő gyalogosokat is. A modell a Mazda6-ból már ismerős adaptív LED-fényszórókat kapott – melyek nem tükröződnek, így jobb éjszakai látást biztosítanak, ill. melyek azon LED-sora, mely elvakítaná a szembejövő forgalmat – automatikusan lekapcsol.

A 2017-es Mazda3 még ebben az évben megérkezik a magyar piacra, a hajtáslánc-választék nem változik a korábbiakhoz képest.

Szépségversenyen vesz részt a Lexus LC

A Lexus LC részt vesz a szeptember 4-én megrendezésre kerülő Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvény autós szépségversenyén, majd pedig ott lesz ott lesz a szeptember 29-én nyíló Párizsi Autószalonon is.

lexus-lc-500-2016-autoaddikt-002

Miután ellátogatott Spanyolországba, Hollandiába, Németországba és az Egyesült Királyságba, a Lexus új luxuskupéja, a lenyűgöző LC szeptemberben Franciaországban folytatja európai turnéját (#LCOnTour).

A Lexus LC szeptember negyedikén vesz részt az idén harmadszor megrendezésre kerülő, neves Chantilly Arts & Elegance Richard Mille rendezvényen. A nemzetközi jelentőségű esemény első számú programja a Concours d’Elegance autókiállítás, ahol az Lexus LC is megmutatja lenyűgöző formatervét. Mindössze néhány héttel később, szeptember 29-én veszi kezdetét a Párizsi Autószalon, ahol az LC ismét színpadra áll, hogy október elsejétől megcsodálhassák a kiállítás látogatói.

A Lexus LC, a Lexus márka kétajtós zászlóshajója 2017 tavaszától kapható kétféle hajtáslánccal. A full hybrid LC 500h 3,5 literes V6-os benzinmotort és a Lexus vadonatúj Multi Stage Hybrid rendszerét kapja meg, amely minden eddiginél közvetlenebb gázreakciókat kínál, és ezáltal hamisítatlan sportautós menetteljesítményeket tesz elérhetővé. A Lexus LC 500 5.0 V8 benzinmotorja a luxuskategóriában világújdonságnak számító, frissen kifejlesztett, tízfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozik. Az LC a legelső olyan Lexus modell, amely a közvetlenebb, egyszersmind kifinomultabb vezetési élményt kínáló, vadonatúj GA-L padlólemezre épül.

BMW X4 M40i-t vezet Magyarországon Mélanie Astles, a Red Bull Race egyetlen női pilótája

Magyarországon is BMW-vel közlekedik versenye hetében Mélanie Astles ötszörös francia műrepülőbajnok. Ráadásul egy X4 M40i modellel.

melanie-astes-bmw-x4-m40i-autoaddik

Mélanie Astles ötszörös műrepülőbajnok Franciaországban, aki a Red Bull Air Race versenysorozat budapesti futamában első és egyetlen női pilótaként versenyez majd a Challenger Cup újoncaként. Az európai és a világranglistákon az első 10-be került hölgy nemcsak pilótaként, de a BMW francia szervezetének M nagyköveteként is ismert.

Mélanie Astles repülés iránti szenvedélye már 18 éves korában kialakult, elkötelezettsége és kitartó munkája első sikereként a Francia Kupa Espoir (új reménység) kategória díját is elnyerte kezdő műrepülőként. Folyamatos fejlődését egyre komolyabb kategóriákban való versenyzés, majd a francia műrepülő válogatottba való meghívás jellemezték. 2015-ben a műrepülő csúcskategória, az Unlimited 5-ik legjobb női pilótája volt a világon.

A 2016. július 16-17-én megrendezésre kerülő Red Bull Air Race versenyre különleges meglepetéssel készül. A külön a budapesti futamra egyedileg tervezett, a magyar zászló színeit magán viselő sisakját árverésre ajánlja fel a pilótanő, hogy az abból származó bevételekkel a Les Ailes du Petit Prince, egy francia fogyatékkal és egyéb betegséggel élő gyermekek javára gyűjtő szervezetet támogathassa. Mélanie számára a sisak különleges jelentőséggel bír, hiszen azt élete első két versenyén viselte, a magyar futam során pedig egy nemes célra gyűjthet általa.

A BMW Group Magyarország egy vadonatúj BMW X4 M40i modellt ajánlott fel Mélanie-nak budapesti tartózkodására, így a pilóta az általa jól ismert és Franciaországban képviselt BMW M modellek sorát egy újabb vezetési élménnyel gazdagíthatja. A BMW X4 M40i a márka legújabb M Performance modellje. Az autó egy új M Performance Twin Power Turbo soros hathengeres erőforrással rendelkezik, mellyel 360 lóerős teljesítményt és 465 Nm csúcs-forgatónyomatékot ér el. A 250 km/h-re elektronikusan korlátozott végsebességű modell 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, intelligens hátsókerék-hajtásra optimalizált BMW xDrive meghajtásával minden eddiginél sportosabb és biztonságosabb vezetési élményt garantál kategóriájában. Az autó egyedi BMW M dizájn elemeit a Ferric Grey (vas-szürke metál) visszapillantó tükrei és BMW vese lamellái fokozzák, illetve az autó sportos és exkluzív lényét a BMW M modelleknél elérhető Long Beach Blue fényezés teszi teljessé.

LEGFRISSEBB

A Huawei Maextro S800 luxus limuzin árban is kihívja a nagyokat

0
A Huawei, amelyet eddig leginkább okostelefonjairól és informatikai megoldásairól ismertünk, a JAC autógyártóval közösen lépett be a luxusautók piacára. A Maextro S800 névre keresztelt...

Hatótáv-teszten a Kia Niro 1.6 GDI PHEV

TESZTJEINK