Főoldal Blog Oldal: 386

Párizsban leplezik le a Honda Civic új, ötajtós európai változatát

Folytatódik a Honda európai termékoffenzívája, a márka ugyanis az október elején esedékes Párizsi Autószalonon leleplezi az ötajtós Civic legújabb, tízedik generációját.

honda-civic-5-ajtos-2017-autoaddikt-parizs

Párizsban ünnepeli világpremierjét az új ötajtós Civic, alkalmat adva, hogy a vásárlók megismerhessék az európai változat karosszériáját és belterét. A modell a tervek szerint 2017 elején érkezik az öreg kontinens kereskedéseibe, s vélhetően éppoly sikeres lesz, mint elődjei, hiszen átfogó kutatási és fejlesztési munka eredményeként látott napvilágot.

Emellett a Honda standján megtekinthető lesz a négyajtós átirat legújabb nemzedéke is. A törökországi Gebzében készülő modell vadonatúj külső és belső formatervvel lép színre,  forgalmazása pedig szintén 2017 elején kezdődik majd.

Érdekesnek ígérkezik a Jazz Spotlight Edition is, amit az új Civichez hasonlóan a párizsi seregszemlén csodálhat meg először a nagyérdemű. Ez a modell tulajdonképpen nem más, mint a – Genfi Autókiállításon közszemlére bocsájtott – Honda Jazz Keenlight tanulmányautó sorozatgyártásra érett változata, melyet szemet gyönyörködtető stíluselemeivel a trendi formák szerelmeseinek kínál a márka.

A bronz hűtőmaszk, a külső tükrök és az ötödik ajtó díszítése, a speciális matricaszett, a 15 colos, egyedi színezésű könnyűfémfelni-garnitúra, valamint a különleges megjelenésű kormánykerék és középkonzol még magasabb szintre emeli a minőségérzetet, egyszersmind elképesztően divatossá teszi a szuperminit.

Hamarosan jön az új Volvo V90 Cross Country

Világszerte elismert tény, hogy a Volvo Cars meghatározó szerepet játszott a kalandkedvelő Cross Country piaci szegmens kialakításában.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-010

Az új V90 Cross Country modell közelgő bemutatásával teljessé válik a 90-es modellszéria, a svéd autógyártó pedig megerősíti piacvezető pozícióját, mint a létező legjobb terepalkalmasságú, legkényelmesebb közúti modell gyártója.

„Sokak szemében a Cross Country modellek testesítik meg az igazi, hamisítatlan Volvót. Az elgondolás már a kezdet kezdetén sikerre volt ítélve, hiszen tökéletesen igazodott a mifelénk, Svédországban uralkodó, extrém időjárási és útviszonyokhoz” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

Az 1996-ban kifejlesztett legelső Cross Country kombi a funkcionális sokoldalúságot strapabíró alkalmassággal kombinálta. Ma, húsz évvel később a strapabíró, mégis kényelmes vezetési élményt biztosító Cross Country műfaja ismerős jelenség a prémium gyártók háza táján.

Szélsőséges klíma-alkalmasság

A végletesen kemény skandináv tél követelményeire tervezett Cross Country modellek a legkülönfélébb úttípusokon remekelnek, a sáros ösvényektől a térdig érő havon át a végtelen autópályákig. A nagy szabad hasmagasságának, kiemelkedő vontatási képességének és kezesen viselkedő összkerékhajtásának köszönhetően a lótartók és hajótulajdonosok körében különös népszerűségnek örvendő Cross Country megerősítette pozícióját, mint valódi prémium ajánlat, és a szabadidőjárművek négyévszakos alternatívája.

„A kezdetekről különösen ügyeltünk arra, hogy a Cross Country koncepciója ne merüljön ki a robusztus formatervben. Komoly figyelmet fordítottunk a valós terepalkalmasságra, a szegmens fejlesztése során pedig felvettük a képletbe a kényelmet és a praktikumot is, mint a Volvo-tulajdonosok által magának értetődően elvárt értékeket” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

A várva várt V90 Cross Country modellről szeptember derekán hull le a lepel.

Kettős premier: Magyarországon az új Opel Zafira és az Opel OnStar szolgáltatás

Nyílt titkot árulunk el akkor, ha kifejtjük: az új Opel Zafira az innováció és technológiai fejlesztések fényében született. S valóban: minden a multimédiás interaktivitás körül forog.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-011

Vágjunk a közepébe: itt az OnStar rendszer is az új Opel Zafira érkezésével, azonban erről egy külön cikkben számolunk be a Techaddikt.hu-n. Elég az hozzá, hogy az Opel magyarországi képviseletének székházából is úgy indult a vezetés, hogy az újságírók kezükben iOS alapú okostelefonokkal keringtek jobbra meg balra, míg aztán a helymeghatározó segítségével könnyedén beazonosíthatták a parkoló autók pozícióját.

No de most alapvetően nézzük az új Opel Zafira külső és belső tulajdonságait! A külső egyöntetűen a jelenleg aktuális Opel-trendet sugallja, ugyanakkor érződik a sportosság és a sokoldalúság is. A front rész tehát hangsúlyosan a hűtőmaszkot emeli ki, hosszirányú vonalvezetéssel, lefelé görbülő ívekkel, amolyan mosolygósan.

Oldalról hasonló a helyzet, mint a korábbi modellverzió esetén: hatalmas oldalfelületek, ugyancsak gigászi ajtókkal, kisbuszos jelleget nélkülözve; sokkal inkább tűnik egy nagyobbacska kombinak az Opel Zafira, mintsem MPV-nek.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-005

Pedig ténylegesen hordozza az egyterű modellek savát-borsát az Opel Zafira, ugyanis a 7 üléses verzióban ténylegesen el lehet utazgatni komfortos körülmények közt (Tourer).

opel-zafira-onstar-autoaddikt-003

Próbáltuk 6 személlyel, igaz, nem túl hosszú távolságokon, meggyőző láb- és térdterekkel a hátsó traktusban is. Persze unalomig ismételt tézisként mindenképp le kell szögezni, hogy ebben az esetben sem szabad csodákat elvárni, nincs mikróbusz-érzet, van viszont praktikum, menetkomfort és minden egyéb, ami a szabadiő eltöltéséhez, túrázáshoz bizony elengedhetetlen.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-007

Utazásunk Fehérvárcsurgóra vezetett, a Károlyi-kastélyhoz. A helyszín impozáns, sok mindenhez jó körítést ad, így nem meglepő módon az autófotózás is bőven belefért a palettába.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-013

Az út nem volt hosszú, viszont jól ki lettek választva az autópályaszakaszokon kívüli részek is – itt többnyire az új Opel Zafira felfüggesztéseinek és magának a futóműnek a keménységét, stabilitását lehetett optimálisan vizsgálni menet közben.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-015

Odafelé az egyik kolléga vezetett, a jobb kettőn ülő kollegina pedig az OnStar-hoz kapcsolódó, applikáció- illetve okostelefon alapú navigáció segítségével irányította célba a három fős rögtönzött csapatot. Sikerrel, az app és maga a GPS is tökéletesen működött.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-016

Az új Opel Zafira úttartása remek, kanyarstabilitása szintén az első tapasztalatok szerint, bár szélsőségesebben vett kanyaroknál hajlamos az intenzívebb bedőlésekre. Nem csoda, hiszen akármennyire is próbáltak laposabb kocsiszekrényt megálmodni a tervezőmérnökök, mégiscsak ott van az a fránya magasság, no meg a szegmensre jellemző nem túl visszafogott tömeg is.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-020

Persze sikerült az előző Zafira modelléhez képest csökkenteni a súlyt, ez alapvetően a menettulajdonságokban mutatkozott meg.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-019

Üzemanyag-fogyasztás tekintetében átlagosnak tűnt az új Opel Zafira, mi az erősebbik, gázolajos aggregáttal felszerelt automataváltós verziót vetettük próba alá.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-017

Autópályán 130 kilométer/órás maximummal, tempomatot használva átlagban 7.1 litert égetett el az autó, ez az érték országúton, 90 kilométer/órás tempónál barátságosabbá vált – 5.8 litert mértünk többszöri kinullázás után.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-006

Egyértelmű, hogy a szokásos 1 hetes teszten, valamint a szintén folyamatosan visszatérő külföldi nagyteszt-sorozatunk keretei közt alaposabban sikerül majd kivesézni az új Opel Zafira modellt – előreláthatólag erre még az idén sor kerülhet.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Bejelentették az új Nissan GT-R MY17 árait

A Nissan nyilvánosságra hozta a Godzillaként emlegetett 2017-es GT-R árait. A modell Magyarországon a Nissan Gablini márkakereskedésében érhető el bruttó 30 900 000 forintos kezdő listaáron.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-5

Megújult külső és belső formaterv. További fejlesztések a kényelemért, úgy a versenypályán, mint a hosszú utakon. A lenyűgöző teljesítményen felül már az ergonomikus belső tér is hangsúlyossá vált. Ezzel büszkén mutatkozik be a valaha volt legtökéletesebb GT-R. A csúcsteljesítményű szupersport-autó lélegzetelállító élményt nyújt bárkinek, bármikor, bárhol.

Az új modell az 570 lóerejével erősebb lett mint valaha, a 20 lóerős többletteljesítmény a NISMO-ból származó hengerenkénti gyújtásidőzítésnek és nagyobb turbónyomásnak köszönhető. Megkapta a Nissan modellekre jellemző V-alakú hűtőmaszkot. Az új első és hátsó lökhárító a jobb hűtéshez, míg az átdolgozott küszöbök a leszorítóerő növeléséhez járulnak hozzá. A GT-R négy felszereltségi szinten elérhető; ezek a GT-R, a Black Edition, a Prestige és a Track Edition. Minden változatban már az alapfelszereltség részét képezi:

  • Titán kipufogórendszer elektronikusan állítható szeleppel, ezzel a mindennapi használatra is tökéletesen alkalmassá téve az autót
  • Egyedi, Nissan GT-R-re tervezett RAYS kovácsolt alumínium keréktárcsák
  • Kormánykerékhez rögzített váltófülek
  • Új 8 colos kijelző, amelyen megjeleníthetőek és módosíthatóak a jármű programozható beállításai, a járműinformációk, valamint az audio- és navigációs rendszer információi
  • Digital Bose audiorendszer aktív zajszűréssel, CD-lejátszóval, MP3/WMA/AAC CD lejátszás és MP4/DivX DVD lejátszás

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-3

A Prestige felszereltségi szinttel varrás nélküli, egy darabból készült Nappa bőr műszerfalborítást, valamint prémium belsőt kap az ügyfél, amely már fekete, barna, vörös és elefántcsont-fehér színben is választható.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-7

A Track Edition exkluzív felszereltségének része a NISMO első lökhárító, a megerősített karosszéria és futómű felépítés a versenypályán történő stabilabb kanyarodásért, a Track Edition embléma, az exkluzív NISMO fekete versenyfestésű, elöl 10,0″, hátul 10,5″ széles RAYS gyártmányú 20’’ átmérőjű 6 küllős kovácsolt alumínium keréktárcsák, valamint NISMO felfüggesztés is amely a versenypályán való jobb kezelhetőséghez és a közvetlenebb visszajelzésekhez járul hozzá, mindezt 37 520 900 forint kezdő bruttó listaárral.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-8

A teljes árlista letöltéséhez ide kell kattintani.

Új távlatokat nyit az új Peugeot 5008

A név megmaradt, viszont az elképzelés teljesen átalakult: az új Peugeot 5008 új terepen, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között mutatkozik be.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-004

Ezen az ígéretes piacon az új Peugeot 5008 SUV hármas törekvést hordoz magában: egyebek mellett tovább folytatja és konkrét formába ölti a márka feljebb pozicionálási törekvéseit, valamint világszinten forgalmazott, a nemzetközi piacokon is népszerű modell kíván lenni. Mindezek mellett meghatározó szereplővé szeretne válni kategóriájában, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között.

Új Peugeot i-Cockpit: több, mint utastér

Az utastérben megtalálhatjuk az újító szellemű, csaknem futurisztikus Peugeot i-Cockpit® legújabb változatát, amely egy lenyűgöző, egyedi és rendkívül igényes világot teremt az autóban utazók köré. A kisméretű kormánykerék és a nagy, 8 colos kapacitív érintőképernyő mellett az új Peugeot i-Cockpit alapfelszerelésként kínálja a látványos, nagy felbontású, 12,3 colos, magasra helyezett digitális műszeregységet, amely különleges animációival high-tech megjelenést biztosít.

Tágas belső tér, több funkció

A 2,84 m-es tengelytáv az egész C szegmens legtágasabb szabadidő-autójává teszi az új Peugeot 5008-at!

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-001

A jármű hossza 4,64 m; az új Peugeot 3008 SUV-nál 19 cm-rel, az előző 5008-nál 11 cm-rel hosszabb. A hosszított méret kényelmesebb, nagyobb belső teret biztosít, és kihozza a maximumot a felépítés adta lehetőségekből. Az új Peugeot 5008 egy olyan SUV, amely különleges konfigurációval újít a kategóriában:

  • Három egyforma, önálló, elrejthető ülés a második sorban, állítható dőlésszöggel és hosszúságga
  • Két önálló, elrejthető és kivehető ülés a harmadik sorban
  • A legnagyobb csomagtartó a szegmensben: 780 köbméter VDA 210 szerint (1060 liter)

Az új Peugeot 5008 szabadidő-autó első utasülése asztalkaként lehajtható (így akár 3,20 m hosszú tárgyakat is szállíthatunk), a csomagtérajtó lábmozdulattal nyitható.

Lenyűgöző megjelenés

Az új Peugeot 5008 külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy ez bizony egy szabadidő-autó. A típus minden sajátos ismertetőjegyét magán viseli: hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal… Az ihlet diktálta formaterv erőt és igényességet sugároz.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-008

A  tetőrudakkal együtt 1,64 m magassága, nyúlánk és kifejezetten dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Az első részt az exkluzív kivitelű, krómozott „szárnyak”, míg a hátsót a márka legújabb szabadidő-autóinak jellegzetes elemei, a fényes fekete csík és a karmokra emlékeztető, opálfényű fénydiódás lámpák határozzák meg.

A nagy túraautókéhoz méltó vezetési élmény és utazási komfort

Az új Peugeot 5008 SUV osztozik a 308-al és az új 3008-al az EMP2 platformon, mindhárom modell motorválasztékát a legújabb Euro 6.1 típusokból alakították ki. Valamennyi benzines és dízel változat a kategória legjobbja címmel büszkélkedhet a saját teljesítménykategóriájában!

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-002

A benzinesek kilométerenkénti CO2-kibocsátása 115 grammról indul, és mindössze 105 grammról a dízelek esetében.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-006

Az autó minden porcikája utazásra invitál, köztük a kimagasló akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés: nyolcpontos pneumatikus masszírozó rendszer az első ülésekben, Premium FOCAL HIFI, nyitható panorámatető stb. A folyamatos online kapcsolattartás legjavát kínálja a Mirror Screen funkciónak és az online 3D navigációnak köszönhetően (TomTom Traffic funkcióval).

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-005

Az új Peugeot 5008 SUV az országtól függően alapfelszerelésként, vagy opcióként kínálja a biztonsági felszerelések egész arzenálját (Advanced Driver Assistance Systems):

Advanced Grip Control, amely magába foglalja az egyedülálló Hill Assist Descent Control (HADC) funkciót, automatikus vészfékezés, figyelmeztetés ütközés veszélyére, aktív figyelmeztetés akaratlan sávelhagyásra, figyelmeztetés a vezető figyelmének lankadására, automatikus fényszóró-bekapcsolás, sebességkorlátozó-táblák felismerő és ajánlott sebesség funkció, adaptív tempomat megállás funkcióval (automatikus váltó), aktív holttérfigyelő rendszer, Park Assist és Visio Park (360 fokos kamerakép)

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-007

Napjaink mobilitási kérdéseire ad frappáns választ az új Peugeot 5008 SUV a csomagtartóba rejthető és összecsukható, elektromos rásegítésű e-Kick rollerrel, illetve az e-Bike eF01 elnevezésű, elektromos rásegítéssel működő, összehajtható kerékpárral. Mindkettőhöz kivehető akkucsomag tartozik.

Vonzó kínálat, franciaországi gyártás

Az új Peugeot 5008 öt felszereltségi szintet kínál: a három mainstream kivitelen (Access, Active, Allure), kívül a GT Line és a GT változatot. Ez a széles és exkluzív kínálat tökéletesen tükrözi a márka két évvel ezelőtt meghirdetett, a modellpaletta exkluzivitásának növelésére irányuló stratégiáját.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-003

A Rennes (Franciaország) üzemben gyártott új Peugeot 5008 szabadidő-autót a 2016-os Párizsi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, forgalmazása 2017 tavaszán kezdődik világszerte.

5 csillagos NCAP-értékelést kapott a Subaru Levorg

A Fuji Heavy Industries, a Subaru gyártója bejelentette, hogy a Levorg a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Euro NCAP 2016-os általános biztonsági vizsgálatán.

subaru-levorg-euro-ncap-5-csillag-autoaddikt

Az Euro NCAP a Felnőtt utasok védelme, a Gyermekek védelme, a Gyalogosvédelem és a Biztonsági segédberendezések kategóriában is pontoz. A 2016-os értékelésben egy új teszt is bevezetésre került, amely azt vizsgálja, hogy a gépjárművek önállóan mennyire jól ismerik fel és előzik meg a gyalogosokkal való ütközéseket. Az EyeSight rendszerrel felszerelt Levorg magas pontszámot ért el az új teszten. Ez az ötödik alkalom, hogy egy Subaru modell kiérdemelte a tekintélyes, 5 csillagos értékelést az Euro NCAP-tól a Legacy 2009-es, a Subaru XV 2011-es, a Forester 2012-es és az Outback 2014-es eredménye után.

Független szervezetektől az EyeSight rendszer kiemelkedő értékelést kapott a balesetmegelőző képességéért. A Subaru vezetéstámogató rendszerével felszerelt gépjárművek az elérhető legjobb, kiváló minősítést érték el a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS, egy gépjármű-biztosítók által támogatott non-profit szervezet az USA-ban) frontális ütközésmegelőző rendszereket vizsgáló tesztjén. Japánban az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru gépkocsik a lehető legmagasabb JNCAP ASV értékelést kapták balesetmegelőző képességükért a Vidékfejlesztési, Infrastruktúra, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium, valamint a Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért (NASVA) által végzett vizsgálatokon.

Az EyeSight az első vezetéstámogató rendszer, amely csak sztereó kamerákat használ a jármű előtt lévő tárgyak felismerésére, mint pl. autók, gyalogosok, biciklisek, motorosok. A rendszer 2008-as japán debütálása óta az egyes funkciók nagyon sok dicséretet kaptak, ilyenek többek között az ütközésmegelőző fékvezérlés és a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat. Az EyeSight ausztráliai, Észak-amerikai és európai piacra történő bevezetésével az FHI lényegesen növeli azoknak az ügyfeleknek a számát, akik számára modelljeikben elérhető a megelőző biztonsági rendszer.

Az FHI célja, hogy a Subaruk az Élvezet és Nyugalom hangulatát sugallják, amely alapja a márka Confidence in Motion (Magabiztosság az utakon) alapelve. Ám az Élvezet és Nyugalom alapvető eleme a biztonság. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.

A Toyota elmélyíti partnerségét a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság bejelentette, hogy a szövetség globális olimpiai partnere, a Toyota az Olimpiai csatorna alapító tagjává vált.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-010

“Nagy örömünkre szolgál, hogy legújabb globális TOP partnerünk, a Toyota alapító partnerként támogatja az Olimpiai csatornát. Alig várjuk, hogy az Olimpiai csatornán keresztül még erősebbre fűzzük kapcsolatunkat” – fogalmaz Thomas Bach, a NOB elnöke.

Az Olimpiai csatorna egy olyan forradalmian új digitális platform, amelyen keresztül a rajongók egész évben élvezhetik a sport hatalmát, és az olimpiai mozgalom erejét. A csatorna augusztus 21-én vasárnap, a 2016-os Riói Olimpiai Játékok záróünnepsége után indult útjára. Az alapító partneri megállapodás négy évre szól, és jelenleg 2020 végéig érvényes. Az Olimpiai csatorna alapító partnereként a Toyota exkluzív reklámlehetőségekhez jut, és az Olimpiai csatorna stábjával együttműködve közösen fejlesztenek ki inspiráló, izgalmas tartalmakat. A Toyota mellett a Bridgestone is alapító partnerként támogatja az Olimpiai csatorna létrejöttét, lehetővé téve, hogy a rajongók bármikor, bárhol, bármilyen készüléken hozzáférhessenek a tartalmakhoz.

A NOB még 2015-ben kötött globális TOP támogatói megállapodást a Toyotával. TOP partnerként a Toyota segíti a jövőbeli Olimpiai játékok szervezőit, a NOB-ot, az országos olimpiai bizottságokat, valamint a világ összes olimpikonját. A 2020-as Olimpiai tervezettel összhangban, amely a fenntarthatóságot tekinti egyik legfontosabb oszlopának, a Toyota 2024-ig együttműködik a szervező bizottságokkal, hogy fenntartható mobilitási megoldásokat biztosítsanak a Játékokra, annak érdekében, hogy biztonságosabb, gazdaságosabb mobilitást nyújthassanak, beleértve az intelligens közlekedési rendszereket, a városi forgalom-szabályozó rendszereket, továbbá a járművek közötti (V2V) kommunikációs rendszereket. Az együttműködés a vendéglátó országokban és városokban segít létrehozni maradandó mobilitási megoldásokat.

Az Olimpiai csatorna 

Az Olimpiai csatorna egy olyan globális, digitális multiplatform médiaegység, amelynek célja, hogy egész évben (de különösen a Játékok közötti időszakban) sugározza az olimpiai mozgalom eredendő értékeit. Az Olimpiai csatorna elsődleges feladata, hogy az olimpiai játékokon túl is folyamatos láthatóságot biztosítson az olimpiai sportágaknak és az olimpikonoknak, és hogy egyfelől várakozást építsen ki a rajongókban, másfelől lehetővé tegye számukra az élmények ismételt megélését a Játékok véget érése után. Szintén feladata továbbá, hogy folyamatosan rávilágítson az olimpiai mozgalom eszményeinek jelentőségére napjaink eseményeinek tükrében, hogy csatornát biztosítson a NOB rendkívül gazdag archívumának és egyéb forrásanyagainak a globális megosztására, illetve új, releváns tartalmakat hozzon létre ezen archívum számára; valamint hogy a világ ifjúságát számukra értékes módszerekkel motiválja, ezáltal megértést, szórakozást és oktatást generálva. Bevezetésekor az Olimpiai csatorna teljesen digitális csatorna lesz, amelynek tartalma on-demand formában lesz elérhető az interneten, mobiltelefonokon, táblaszámítógépeken és egyéb online kapcsolattal rendelkező eszközökön keresztül, és ahol a szurkolók a nap 24 órájában, az év 365 napján átélhetik a sport hatalmát, az olimpiai eszmény erejét. A közönség emellett a legkülönfélébb közösségi csatornákon keresztül is hozzáférhet a tartalmakhoz és interaktív funkciókhoz. További tájékoztatás: olympicchannel.com.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB)

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság egy önkéntesek által működtetett független, nemzetközi non-profit szervezet, amelynek célja, hogy a sporton keresztül jobbá tegye a világot.  A szervezet bevételeinek több mint 90 százalékát elosztja a sportmozgalmak között, azaz naponta 3,25 millió dollárnak megfelelő összeggel segíti a legkülönfélébb szinteken a világ sportolóit és egyesületeit.

Már több, mint egymillió Lexus IS-t adtak el

A Lexus IS kompakt sportszedánt 1999-ben vezették be. Azóta a globális eladási adatok mára átlépték az egymillió darabos álomhatárt.

lexus-is-eladasok-autoaddikt

A modell rendkívüli sikerének kulcsa vélhetően az, hogy ez volt az első olyan Lexus modell, amelyet kifejezetten az európai ügyfelek ízlése és igényei szerint terveztek. Európa azóta is Lexus IS meghatározó piaca: itt talál gazdára az eladott példányok csaknem 20 százaléka. Az immár harmadik generációjában járó IS továbbra kulcsfontosságú modell a Lexus számára. Az IS egyébiránt kapható volt benzines, dízel és hybrid hajtáslánccal is, és ebből készült a Lexus első, nagyteljesítményű ‘F’ modellváltozata, ráadásul létezett kupé-kabrió kivitelben is.

Új milliomost ünnepel a Lexus: a világszerte értékesített IS sportszedán eladásai július végével átlépték az egymilliós álomhatárt. Hatalmas teljesítmény ez attól az autótól, amelyet a Lexus történetében először kifejezetten az európai piacra terveztek, A térségben a mai napig kiemelkedő népszerűségnek örvend a típus. Olyannyira, hogy az IS globális eladásainak csaknem 20 százalékát teszik ki az európai eladások.

Amikor a Lexus tizenhét évvel ezelőtt bevezette az IS modellt, új, fiatalabb vevőkört szeretett volna megszólítani a sportos, kompakt szedánnal, amelyet éppen ezért divatos formatervvel, robbanékony, 2,0 literes, soros hathengeres benzinmotorral és hátsókerék-hajtással vértezett fel. Az IS (az LS és a GS után) harmadikként mutatkozott be a Lexus európai kínálatában. A modell révén a Lexus a prémium autópiac nagy jelentőségű, ráadásul igen kemény ellenfelekkel benépesített szegmensébe nyert bebocsátást, ám a kiemelkedő menetdinamikájához és sportos profiljához társuló nem kevésbé magas felszereltség és biztonsági szint révén sikerrel állta meg a helyét. Amint a Lexus kiváló minősége és első osztályú ügyfélszolgálata legendává vált, úgy nőtt az IS népszerűsége is az ügyfelek körében. A modellcsalád hamarosan kibővült: megjelent a kínálatban a nagyobb teljesítményű, háromliteres motorral szerelt IS 300, valamint 2001-től az innovatív SportCross kompakt kombi.

Az eredeti IS hatékonyan derítette fel az új piaci területeket a Lexus számára, egészen 2005-ig, amikor a második generációs modell a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozott a világnak. Az új modell még karakteresebb, még kifinomultabb formaterve a Lexus újonnan megfogalmazott L-finesse dizájn filozófiájából építkezett; az újonc stabil alapot teremtett a Lexus számára ahhoz, hogy új lehetőségeket feltérképezve még sokkal erőteljesebbé és szélesebb körűvé tegye az IS család vonzerejét. Az elsőként színre lépő IS 250 orrában egy 2,5 literes, V6-os benzinmotor dolgozott, új fejlesztésű automata váltóval társítva. A kínálatot 2006-ban bővítette a Lexus történetének első dízelmotoros modellje: a dízeltechnológia európai jelentőségére reflektálva létrehozott IS 220d.

Egy évvel később, a januári Detroiti Autószalonon mutatkozott be az IS F, az autórajongók által, autórajongók számára kifejlesztett nagyteljesítményű sportszedán. Ez volt a legelső Lexus modell, amely megkapta az F jelzést; ilyenformán őt tekinthetjük az LFA szuperportkocsi, illetve a jelenleg is forgalmazott RC F és GS F modellek elődjének. Az autó minden porcikáját vezetési élményre, kiemelkedő teljesítményre hangolták. Az 5,0 literes V8-as erőforrás 423 lóerőt adott le. A világ első nyolcfokozatú automata sebességváltóján keresztül csupán 4,8 másodperc alatt repítette 100 km/óra sebességre az autót, a végsebesség elérte a 270 km/órát. Az IS F modellt szó szerint a versenypályán fejlesztették: prototípusait hosszasan tesztelték Japánban a Fuji Speedway-en, illetve a legendás németországi Nürburgringen. A telivér modell egyedi fejlesztésű sportkomponensekből építkezett, a motortól és a sebességváltótól kezdve a felfüggesztésen át a kerekekig és abroncsokig.

A Lexus IS modell sokoldalúságának újabb tanúbizonyságaként 2009-ben színre lépett az IS 250C, egy tetszetős kupé-kabrió háromrészes, osztva lenyitható keménytetővel. A modell a piac leggyorsabban működő tetőmechanizmusával büszkélkedhetett, ám ez még nem minden: a tető eredeti kialakításának köszönhetően az IS C modell zárt és nyitott kivitelében egyformán lenyűgözően nézett ki, ráadásul a hátsó utasok is bőséges férőhelynek örvendhettek.

A jelenlegi, harmadik generációs Lexus IS vadonatúj korszakot nyitott a modellcsalád történetében: itt vezették be elsőként a Lexus Hybrid Drive benzin-elektromos hajtásláncot. A 2013 óta elérhető IS 300h európai népszerűsége minden egyéb variánsét magasan felülmúlta, jelenlegi az IS eladások 90 százalékát teszi ki a full hybrid modell, amely nem csupán kivételesen finom járásával és takarékosságával nyűgöz le, de a vezetésnek azt a semmihez sem fogható örömét is nyújtja, amely mindig is szerves része volt az IS egyedi ajánlatának. A hajtáslánc egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor és egy kompakt, nagyteljesítményű villanymotor párosából áll; a hajtáslánc a Dual VVT-i kétoldali intelligens változó szelepvezérlésnek, a Lexus D-4S üzemanyag-befecskendezési technológiájának, valamint a rendkívül jó hatásfokú kipufogógáz-visszavezető rendszernek is köszönheti finom, robbanékony működését.  A fejlett műszaki tartalom korábban elképzelhetetlenül alacsony károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást eredményezett: az IS szedán szabványos CO2-kibocsátása 97 g/km, míg a norma szerinti fogyasztás 4,3 l/100km, ami még vonzóbbá teszi a modellt azokon a piacokon, ahol a környezetvédelmi teljesítmény és a fenntartási költségek a vásárlási döntéshozatal meghatározó szempontjai.

Az IS emellett egy 2,0 literes benzines turbómotorral is megvásárolható; ennek úttörő D-4ST üzemanyag-befecskendezése egyszerre biztosít csekélyebb fogyasztást és késlekedés nélküli nyomatékkifejtést. A Lexus IS 200t maximális teljesítménye 245 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 350 Nm. A dinamikus gyorsításra képes, 230 km/óra végsebességű modell nyolcfokozatú Sport Direct Shift sebességváltóját eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell számára fejlesztették ki. Az IS továbbra is a Lexus globális modellkínálatának meghatározó tagja, amelyet jelenleg több mint 70 országban forgalmaznak, és havonta több mint hatezer példányban talál gazdára.

Ford: létezik egy technológia, ami kitart egy életen keresztül

A Ford megalkotta egy minden nap használatos technológia – az autó indítókulcsa – új változatát, amit arra terveztek, hogy még a legkíméletlenebb használat mellett is hibátlanul működjön az autó teljes élettartama alatt.

ford-transit-kulcs-autoaddikt

Ugyanis – mint tudjuk – kevés ember reménykedik abban, hogy elektronikus eszközei hosszú életűek lesznek. Törött képernyők, lelassult szoftverek, gyorsan elavuló dizájn – és a szinte még újnak számító okostelefonok, tabletek és laptopok alig néhány év használat után már mennek is a kukába.

Visszatérve az eredeti témához: a Ford kemény teszteknek vetette alá a Transit és a Transit Custom indítókulcsát, hogy megbizonyosodjon arról: az eszköz biztosan kibírja, ha 30 percre vízbe merítik, ötvenszer betonpadlóra ejtik, és 60 Celsius fokos forróságnak vagy éppen -20 fokos kemény fagynak teszik ki.

Az indítókulcs egyébként teljesen úgy néz ki, mint bármelyik más slusszkulcs: vannak rajta gombok az autó nyitásához-zárásához, és a tolla behajtható. Ugyanakkor a szigeteléseknek köszönhetően tökéletesen vízálló, és a kulcsfejet alkotó két műanyag elem illesztő rését dörzshegesztés zárja le. A kulcs belső részeit úgy tervezték meg, hogy ellenálljanak a munkavégzés során gyakori hatásoknak, az apró újratölthető akkumulátor pedig a gyújtáskapcsolóba dugva automatikusan töltődik, így sosem fog lemerülni.

“Vásárlóinknak szükségük van egy olyan indítókulcsra, ami bírja a pofonokat – sőt még újabbakat kér” – tréfálkozott Jonathan Allan, a Ford Európa elektromos tervezési részlegének vezetője. “Egy mobiltelefon időnként elromolhat, de a Ford új indítókulcsa sosem hagyja cserben a Transit vezetőjét, mert éppen olyan strapabíró, mint maga a jármű.”

A mérnökök klímakamrában is bevizsgálták a kulcsot, méghozzá nemcsak sivatagi és sarkvidéki klímát szimulálva, hanem 100 százalékos páratartalom mellett is. A további tesztek a következők voltak:

  • Porállóság: 5 óra a finom szemű, örvénylő porban
  • Ellenállás a kémiai hatásoknak: 96 óra folyamatos próba gázolajjal, benzinnel, etanollal, oldószerekkel és izzadsággal
  • Zseb-szimuláció: 4 óra folyamatos rázás pénzérmék és más kulcsok között
  • Az elem tartóssága: 10 gombnyomás 12 alkalommal, a szokásos erővel
  • Hosszú élettartam: 100.000 aktiválás +50 és -10 Celsius fok közötti hőmérsékleteken

Az ütésálló indítókulcs a legújabb formatervezési szempontok alapján készült, amit a dizájnerek 10 éven át finomítottak és fejlesztettek a Transit-használók visszajelzései alapján.

Az új Transit és Transit Custom modellek immár Európa-szerte megrendelhetők. Ezeket az autókat már a vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor hajtja, amely a magasabb teljesítmény mellett akár 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál, jelentős mértékben csökkentve az üzemeltetési költséget.

A Nissan e-NV200 újabb szakmai díjat zsebelt be

A száz százalékosan elektromos meghajtást kapott Nissan e-NV200 nyerte el a 2016-os Német Haszongépjármű-díjat az Elektromos hajtású városi áruszállítók speciális kategóriájában.

nissan-e-nv200-elismeresek-2016-autoaddikt

Az elektromos haszonjárművek legjobbjait elismerő szakmai díjat a teljesen elektromos hajtásláncot nagyméretű raktérrel kombináló kompakt kisáruszállító kapta meg elsőként. A rangos díjat, ami a modell történetének tizenhatodik hasonló szakmai elismerését jelenti, 2016. szeptember 23-án, a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállításon adják majd át.

A Handwerk-Magazin és Deutschen Handwerks Zeitung szaklapok által odaítélt díjat az ágazat szereplői az egyik legjelentősebb minőségi indikátornak tekintik. A szavazatok különböző szakmák képviselőitől – a strapabíróság és a praktikus megoldások legavatottabb szakértőitől – érkeznek, akik a díjra jelölt modelleket két napon át, minden részletre kiterjedően tesztelik. Idén különböző szakmák képviseletében összesen 15 vállalkozó és mesterember vett részt a tesztekben, melyek során – most első alkalommal – elektromos furgonokat is vizsgáltak.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „Nagyszerű érzés, hogy a teljesen elektromos kisáruszállítónkat ilyen kedvezően fogadták az iparági szereplők és a különböző szakmákat képviselő felhasználók is. 

Az elmúlt öt év során azt láttuk, hogy egyre többen váltanak elektromos autókra a Nissan LEAF és e-NV200 modellekkel, és ez alól a vállalkozások sem jelentenek kivételt. Európa szerte a kisvállalkozások és a különböző mesteremberek számára a költséghatékony, zéró emissziós áru- és személyszállítás az olyan díjnyertes modellekkel vált kézzelfogható lehetőséggé, mint az e-NV200 furgon és az Evalia kisbusz.”

A Nissan e-NV200 több mint 4,2 m3-es rakterével és kategóriájában a legjobb, 770 kg-os terhelhetőségével két EUR raklapot is könnyedén befogad. A be- és kirakodást oldalsó tolóajtók, illetve a szélesre nyíló hátsó csomagtérajtó könnyítik meg.

Az e-NV200 villanymotorját a Nissan LEAF-ben is használt egység alapjain fejlesztették, beépített akkumulátorait pedig kevesebb mint 30 perc alatt lehet 0-ról 80 százalékig tölteni. A vállalkozások számára emellett a szinte zajtalan működésű, emissziómentes hajtásrendszer is vonzó lehet.

A haszongépjárműként (Combi) és teljesértékű személyszállító kisbuszként (Evalia) is rendelhető Nissan e-NV200 üzemeltetési költségei rendkívül alacsonyak: brit adatok alapján kilométerenként akár 0,03 euróra is leszoríthatók, míg a szervizköltségek mintegy 40 százalékkal alacsonyabbak lehetnek egy hasonló dízelmotoros járműhöz képest.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK