Főoldal Blog Oldal: 384

Figyelemre méltó győzelmet aratott a Toyota a 2016-os Selyemút Rallyn

5 nappal ezelőtt, július 24-én ért célba Pekingben az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a 2016-os Selyemút Rally mezőnye.

selyemut-rally-toyota-sivatag-autoaddikt

A Toyota autókkal versenyző csapatok végeztek a sorozatgyártású kategória első három helyén, és ezzel gyakorlatilag márkakupává változtatták a géposztályt. A Sorozatgyártású kategória győztese az Astana Motorsport csapat, amely Toyota Land Cruiser Prado típussal versenyzett. A Toyota VDJ 200 típussal rajthoz álló Toyota Autobody gyári csapat a széria második helyén végzett. A csapatok 27 százaléka, a sorozatgyártású kategóriában indulók 71,5 százaléka Toyota szabadidőjárművekkel vágott neki a Selyemút Rallynak, így a márka magasan a legnagyobb számban képviseltette magát a rally mezőnyében A Toyota Land Cruiser és a Toyota Hilux tökéletesen helyt álltak, mint a 2016-os Selyemút Rally hivatalos járművei: a több mint 10 000 kilométeres utat egyetlen meghibásodás nélkül tették meg.

A hét elején Pekingben véget ért az ultra kemény hosszú távú autóverseny, a nemzetközi 2016-os Selyemút Rally. A legendás Selyemút mentén zajló, tizenöt napos tereprallyn könnyedén diadalmaskodtak a Toyota szabadidőjárművei. A projekt eddigi legnagyobb szabású rallyjának útvonala három országhatáron ment át, a tizenöt szakasz összesen 10 734 kilométeres távon zajlott, beleértve 4105 kilométernyi, különösen kíméletlen speciál szakaszt.

A rally teljes időtartama alatt kizárólag a legendás Toyota járművekkel versenyző csapatok között folyt valódi verseny a sorozatgyártású kategória (T2) első helyéért. A futam látványosan demonstrálta a Toyota felülmúlhatatlan előnyeit a T2 csoportban. A rajttól egészen a befutóig vérre menő küzdelem folyt az Astana Motorsport és a gyári Toyota Autobody csapat között, amelynek Toyota VDJ 200-asa a második helyen ért célba a sorozatgyártású kategóriában. Szintén szélsőséges kitartásról tett tanúbizonyságot az Off Road Kazakhstan csapata és Toyota Land Cruiser 200-asuk. A Toyota összkerékhajtású modelljei évek óta magától értetődő választásnak bizonyulnak a Selyemút Rally T2 géposztályában. 2016-ban a rajthoz álló 14 csapatból 10 (71,5 %) a Toyota mellett tette le a voksát, ami gyakorlatilag márkakupává változtatta a csoportot.

A Toyota Land Cruiser 155-tel versenyző Astana Motorsport (Kazahsztán) pilótái az élmezőnyben autóztak.

„Többször tettük már próbára a Toyotát élesben, versenyen. Az elmúlt 17 évben Toyota Land Cruiser 200 és Land Cruiser Prado típusokkal több, mint 50 rallyt nyertem meg. Ezek a járművek a sorozatgyártású kategória legjobbjai közé tartoznak. A Világkupán, a Dakaron vagy a Selyemút Rally tereprallykon egyaránt élvonalbeli teljesítményre képesek. Azokra a maratoni versenyekre gondolok, amelyek a teljesítmény, a tömeg és a megbízhatóság optimális egyensúlyát követelik meg a járművektől” – avat be Denis Berezovskiy, az Astana Motorsport (Kazah Köztársaság) pilótája.

Az élvonalbeli Toyota tereptechnológiák képességeit mindennél látványosabban bizonyította a 116. számú autó legénysége, élén Jerome Pelichet-vel, akik Toyota Hiluxukkal a Super-Production kategóriában és az összesítésben egyaránt zseniálisan teljesítettek. A Raid Lynx Team az első tízben, összesítésben pedig a nyolcadik helyen végzett.

„Azért választottam a Toyotát, mert egyszerűen nincs nála jobb” – fogalmaz Jerome Pelichet arról, miért Toyota terepjáróval vett részt a rallyn (Raid Lynx Team, Franciaország).

A Toyota Land Cruiser kompromisszumokat nem ismerő megbízhatósága, és a Toyota Hilux legendás tartóssága meghatározta a csapatok többségének a járműválasztását: az általános rallykategóriákban a Toyotára alapozták sikereiket.  2016-ban a csapatok 27 százaléka döntött a Toyota legendás tartóssága, megbízhatósága és minősége mellett, amint tizenöt napon át küzdöttek egymással az elsőségért, és ezzel a márka messze a legnagyobb arányban képviseltette magát a mezőnyben. A 2016-os Selyemút Rally rallyn részt vevő, világszínvonalú csapatok közül többen már régen magától értetődően döntenek a Toyota típusai mellett, ha versenytámogató vagy szervizautóról van szó. A tereprallyn részt vevő csapatok 40 százaléka, összesen 35 stáb választotta a Toyotát kiszolgáló kocsinak. 2016-ban a műszaki segítőknek minden eddiginél több dolguk akadt. A Selyemút Rally útvonala kíméletlen próbatétel elé állította a résztvevőket: a kazah sztyeppéken és a kínai sivatagokban 40 fokos hőség, a Volga sztyeppéin súlyos esőzések, másutt dűnék, hágók, gázlók és egyéb akadályok nehezítették a verseny több mint 10 000 kilométeres útvonalát.

2016-ban a Toyota szabadidőjárművei szolgáltak minden idők legnagyszerűbb Selyemút Rallyjának hivatalos járműveként. A gyári kivitelében is bármilyen kihívásnak megfelelni képes Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux típusok tökéletesen helyt álltak a tereprally hivatalos járműveiként. Mivel a rally elengedhetetlenné tette az extrém út- és klímaviszonyokhoz való alkalmazkodást, a masszív alvázas szerkezetű, megbízható összkerékhajtással szerelt, fejlett elektronikus terepsegédlettel rendelkező Toyota szabadidőjárművek gond nélkül juttatták el a szervezőket az útvonal legnehezebben elérhető pontjaira, és ragyogóan megbirkóztak minden eléjük kitűzött feladattal.

„Számunkra nincs annál fontosabb, mint hogy a Toyota járművek hatalmas arányban képviseltették magukat a Selyemút Rally tereprally mezőnyében, legyen szó a csapatok versenyző járműveiről vagy kiszolgáló autójairól. Szintén a Toyota járművei segítségével jutottak el a szervezők és az újságírók a leglehetetlenebb helyekre, ahová út sem vezetett. A legendás Toyota Land Cruiser és Toyota Hilux modellek nélkülözhetetlenek, ha képességeink legvégső határait feszegető próbatételre indulunk. Pontosan ezért volna elképzelhetetlen a Dakar vagy a Selyemút Rally tereprally a Toyota terepjárói nélkül” – hangsúlyozza Tatiana Khalyavskaya, az OOO Toyota Motor marketing részlegének igazgatója.

Ismét tesztre fogtuk az Opel Insignia Sports Tourer-t – elsődleges szempont az utazás volt

Korábban részletes kiveséző teszt született a szóban forgó Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX modellről.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-010

Viszont nem elégedtünk meg ennyivel, újra útra kerekedtünk, hogy megnézzünk pár olyan fontos dolgot, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ténylegesen megismerjük a német márka utazóautóját.

Praktikum

Egy utazóautónál kifejezetten fontos a praktikum mikéntje, megléte. Alapvetően – most, a nyaralási szezon kellős közepén sokan választják úti cél gyanánt Olaszországot, Horvátországot. A desztináció autóval közelítendő, úgyhogy elengedhetetlen egy olyan modell választása, amely elsősorban kényelme mellett praktikus is. Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX pontosan ilyen: nagy terei mellett a csomagoknak is bőséges hely jut az 540 literes rakodótérben. A felület inkább hosszú, mintsem mély, viszont ez egyáltalán nem befolyásolja a pakolhatóságot. Hosszú távra tervezett utakhoz sok csomag dukál: tesztünk során egyhuzamban 800 kilométert tettünk meg hozzávetőlegesen, két fővel, 2-2 közepesen nagy bőrönddel, sok egyéb kiegészítővel, táskával (fotós felszerelés, notebook is). Az utazás során egyszer sem éreztük, hogy bármire is szükség lenne férőhely terén.

Komfort, kényelem

Mivel az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX kifejezetten nagy méretekkel rendelkezik (hossz: 4913 milliméter, szélesség: 1858 milliméter, magasság: 1514 milliméter), így elvárható jogosan, hogy akár 5 személy is kényelmesen utazhasson a több száz kilométeres távon.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-008

Tesztünk során optimális értékek születtek: kettő, illetve négy fővel is autóztunk, alkalmanként legalább 400 kilométert megtéve egyhuzamban. Vezetés szempontjából maximális a kényelem, amit a kategória nyújtani tud, megfelelő hosszúságú és szélességű ülőlapok, hátlapok állnak rendelkezésre.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-017

Tovább fokozandó comb- és deréktámasz is került a tesztautóba, ezek áldásos hatása közismert, főként, ha hosszú útról szól a fáma. Mivel kánikulában utaztunk, szükség volt a klíma használatára is: a rendszert automatára állítva optimális hideglevegő-befúvás kezdődött, bár úgy véltük, manuálisan állítgatni célszerűbb és jobban testre szabhatóbb. S bár az ülőfelületek bőrbevonatot kaptak, a szellőzés korrektül működött, minimális izzadást konstatáltunk csak.

Hatékonyság, hatótáv

Szuperlatívuszokat lehetne zengeni az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX takarékosságáról. Ha nem tapasztaltuk volna már többször, hogy milyen aszkéta módon képes működni az 1.6 literes ecoFLEX hajtás, el sem hinnénk, de tényleg. A társított manuális váltó pedig egyenesen briliáns, igaz, gyakorlati hasznát leginkább városi környezetben érezzük – ott is leginkább a fogyasztás tekintetében.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-007

Elég az hozzá, hogy teletankkal a range úgy 1200 kilométer környékén leledzik, ami ténylegesen is majdnem annyi (egész biztosan 1000 felett). De úgy, hogy folyamatos autópályázás mellett, tempomattal 130 kilométer/órát tartva, városi kitérőkkel tarkítottuk a tesztutat, tehát bőségesen használtunk alacsonyabb sebességtartományokat is.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-016

Arról nem beszélve, hogy átlépvén az osztrák-német határt korlátozásmentes szakaszokon több ízben ráálltunk a 180 kilométer/órás utazótempóra – így értük el Münchent: negyed tank üzemanyagunk még mindig rendelkezésre állt.

Dinamizmus és agilitás

Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX lendülete bőségesen elegendő a hétköznapi közlekedés lebonyolításához.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-018

Az 1.6 literes közös nyomócsöves dízel aggregát 136 lóerő leadására képes 3500-as percenkénti fordulatszámon, ez a végsebességre van kihatással nyilván – amúgy e téren is méricskéltünk: 4 fővel, csomagokkal megfutotta az autó a 200 kilométer/órát egyenes, németországi korlátozás nélküli útszakaszon.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-003

Ez a gyárilag megadott értéktől ugyan elmarad (210 kilométer/óra), valamint a múltkor 212 kilométer/órát mértünk; igaz, akkor kisebb volt a terhelés, ez valószínűleg ennek tudható be.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-005

Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX hajtáslánca 320 Newtonméter forgatónyomatékot mozgósít, alacsony tartományban, 2000-től befogható az erőtartalék – ennek megfelelően fürge gyorsításokat lehet véghezvinni. Viszont ha eco üzemmódban használjuk az autót, figyelembe kell venni hirtelen álló helyzetből való indulásnál a start-stop rendszer jelenlétét, illetve annak minimális késleltetését.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-012

Tehát sárgánál, ha az álló motort életre akarjuk kelteni a kuplung kinyomásával, számoljunk egy kevés időkieséssel, amíg a motor ténylegesen rendelkezésre áll. Ellenkező esetben könnyen lefulladhatunk.

Külső

Rengetegszer taglaltuk már az Opel Insignia külső jegyeit. Ennek megfelelően az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX esetében most a részletezéstől eltekintünk, olvasóink utánanézhetnek a lényegnek eddig elkészült tesztjeink között. Az bizonyos, hogy a forma, a külalak, a kialakítás sokoldalú, tehát épp úgy megfelel a hétköznapi családi igényeknek, mint például egy protokolleseményben való részvételnek. Még az ST verzió esetében is igaz az állítás, ugyanis belevaló, elegáns sportkombi az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX. Megfelelő színválasztás és külső konfigurálás is elengedhetetlen – az Opel magyarországi importőrének ízlését dicséri jelen tesztautó összeállítása is.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-001

2016 Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000  ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4913 mm

Szélesség: 1858 mm

Magasság: 1514 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1590 kg

Megengedett össztömeg: 2300 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, 1530 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h (gyári), 212 km/h (saját mérés)

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 107 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Érkezik a Ford Kuga ST-Line

Még idén megjelenik az új Ford Kuga ST-Line – áll a márka sajtóközleményében. A népszerű, közepes méretű SUV új változatának sportos stílusjegyei, sportos hangolású menetdinamikája, valamint erős és takarékos EcoBoost benzin- és TDCi dízelmotorjai a Ford Performance autók hangulatát idézik.

ford-kuga-st-line-autoaddikt-001

Az új Kuga ST-Line tovább gazdagítja a Ford egyre bővülő SUV-kínálatát – és az eddigi leggazdagabb Kuga-palettát –, amelyben megtalálható a kifinomult új Kuga, az egyedi felszereltségű Ford Kuga Vignale, a kompakt EcoSport, valamint a nagyméretű, vadonatúj Edge.

A Kuga ST-Line merész külső és belső jegyekkel, többek közt egyedi könnyűfém keréktárcsákkal és sportülésekkel jelenik meg; a hajtásláncok kínálatában a Ford Intelligens Összkerékhajtásával (AWD) összekapcsolt 182 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotor is szerepel, a sportos futóműben pedig különleges hangolást kapott a lengéscsillapítás és a kormánymű.

“Azáltal, hogy a 2016-os Mobil Világkongresszuson bemutatott új Kuga és az egyedi kivitelű Ford Kuga Vignale mellett immár a sportos Kuga ST-Line is megjelenik, a Ford immár minden életstílushoz megfelelő Kuga modellt kínál” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Azzal számolunk, hogy idén 200.000 darab Ford Kuga, EcoSport és Edge talál majd gazdára az európai piacon, ami 200 százalékos növekedést jelenthet a 2013-as értékesítési eredményekhez képest.”

ford-kuga-st-line-autoaddikt-004

A Ford az európai autóvásárlók egyre növekvő igényeinek megfelelően bővíti SUV-családját. A személygépkocsikkal összevetve a SUV-szegmens értékesítése 2005-ben még csupán 6 százalékot tett ki Európában, 2015-re azonban ez már 23 százalékra nőtt. Az iparági eladásokat elemző IHS intézet előrejelzése szerint 2020-ra ez az arány már 27 százalékot tesz majd ki*, és a Ford nemrégiben elvégzett felmérése szerint e szegmens vásárlóközönsége meglepően sokszínű.

ford-kuga-st-line-autoaddikt-002

A gyermeküket nevelő “Modern Anyukák” közel egyharmada tervezi, hogy a következő autója egy SUV lesz; ugyanez az arány egynegyedet tesz ki a 17-34 éves “Ezredfordulós Nemzedék” körében, és egyötödöt a “Fantasztikus Ötvenesek”, vagyis az aktív és fiatalos életvitelű ötvenesek korosztályában. A felmérés a Ford Motor Company támogatásával készült 5000 francia, német, olasz, spanyol és brit autós körében, akik 12 hónapon belül új autó vásárlását tervezik.

ford-kuga-st-line-autoaddikt-003

A Kuga népszerűsége megjelenése 2008-as bevezetése óta Magyarországon is töretlen, aközkedvelt modellből tavaly 1011 darab kelt el a magyar piacon.

Az új Kuga ST-Line

Az új Kuga ST-Line a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line mellett jelenik meg a Ford új ST-Line modellkínálatában, amit sportos stílus, erős és takarékos motorpaletta, valamint jelentős értéktöbblet jellemez.

A Kuga ST-Line modell megjelenését a Ford Performance autók hangulatát idéző stíluselemek gazdagítják:

• Ragyogó Ebony Black fényezésű felső hűtőrács; Ebony Black fényezésű, méhsejt mintázatú alsó hűtőrács, aminek stílusa jól illik a ködfényszórók melletti sportos, méhsejt mintájú betét.

• A karosszéria sportosságát a színrefújt sárvédőív és alsó ajtóvédő borítás, az oldalsó légterelő szoknyák, a külső tükörházak, külső kilincsek, ajtóburkolat, hátsó tetőlégterelő és kerékjárat-szélesítések biztosítják; a ragyogó Ebony Black fényezésű hátsó diffúzor; a fekete tetősínek; a színezett első és hátsó lámpaburák és a sötétített üvegezés teszik az ST-line Kugát az ST névhez méltóvá.

• Az ablakok alatt végigfutó fekete övvonal; ST-Line emblémák az első sárvédőkön

• Új, egyedi 18 colos könnyűfém keréktárcsák fényes fekete fényezéssel és fényesre csiszolt felületkidolgozással, vagy Ebony Black fényezésű 19 colos könnyűfém keréktárcsák

• Egyedi sportülések részleges bőrkárpitozással; kontrasztos színű öltések az üléskárpiton, a váltókar szoknyáján és a kormánykeréken; különleges, kétrétegű, metál-hatású Deep Space fényezés a középkonzolon; fekete tetőkárpit

ford-kuga-st-line-autoaddikt-006

Az új Kuga ST-Line az eddigi legsportosabb menetdinamikájú Kuga: az átalakított futóműben merevebb kanyarstabilizátorok találhatók, és a 10 mm-rel alacsonyabb felfüggesztés csekélyebb oldaldőlést és élesebb kormányreakciókat biztosít.

A futómű merevebb bekötési pontjai (ugyanaz a specifikáció, mint a Ford Focusban) mérséklik a felfüggesztési rendszer nem kívánatos mozgásait, és a mérnökök úgy hangolták át a rugózást és a lengéscsillapítást, hogy megfelelő egyensúlyt találjanak a kényelem és a teljesítmény között. A szakemberek az Elektronikus Szervokormány esetében is új beállításokat alkalmaztak, így az élénkebben reagál a vezető parancsaira, és sportosabb kormányérzetet ad.

“A Ford ST-Line modelleket arra terveztük, hogy élvezetes vezetési élményt kínáljanak, így a vállalat első teljesítményorientált SUV-ját is ugyanolyan menettulajdonságokkal ruháztuk fel, mint a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line modelleket” -magyarázta el Frederick Vrancken, a Kuga ST-Line járműdinamikai mérnöke.

ford-kuga-st-line-autoaddikt-005

Az új modellváltozathoz a Kuga hajtáslánc-kínálatából a 150 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotor, egyaránt megrendelhető az elsőkerékhajtással és a Ford Intelligens AWD rendszerével (üzemanyag-fogyasztás: 5,2 l/100 km-től, CO₂-kibocsátás: 122 g/km-től). 180 lóerős motorváltozat az Intelligens AWD-vel párosítva érhető el (üzemanyag-fogyasztás: 5,8 l/100 km-től, CO₂-kibocsátás: 134 g/km-től).

Az elsőkerékhajtással rendelhető 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 150 lóerős kivitelének legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,2 l/100 km , CO₂-kibocsátása pedig 143 g/km; a benzinmotor 180 lóerős változata Intelligens Összkerékhajtással rendelhető meg (üzemanyag-fogyasztás: 7,4 l/100 km-től, CO₂-kibocsátás: 171 g/km-től).

ford-kuga-st-line-autoaddikt-007

Az új Kuga ST-Line mellett az európai SUV-vásárlók az év későbbi szakaszában már megrendelhetik a stílusos és kifinomult új Kuga modellt is, amelynek megújult technológiái – például a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere – még egyszerűbbé, biztonságosabbá, élvezetesebbé és gazdaságosabbá varázsolják az autózást.

ford-kuga-st-line-autoaddikt-008

Most jelenik meg a piacon az új, exkluzív felszereltségű Ford Kuga Vignale is. A különleges kidolgozású SUV sorozatgyártású változatát nemrégiben mutatta be a vállalat Vignale Milano Grigio gyöngyház-metál külső fényezéssel és Cashmere belső bőrkárpitozással.

Mobilitásra specializálódott startupokat támogat a SEAT és a Connector

A SEAT és a Conector egyesült erővel indítja útjára az autóipar és a mobilitás kérdéseire specializálódott startupokat támogató akcelerátorprogramját. A SEAT Accelerator by Conector nevet viselő projekt, melyben öt startup vesz részt és a SEAT martorelli központjának irodáiban kapnak helyet.

seat-mobilitas-startup-autoaddikt

A vállalkozások támogatást és segítséget kapnak a spanyol autógyártótól és a Conector metodikáját követve dolgoznak majd. A spanyol márka autóipari innovációk iránti fáradhatatlan törekvéséhez illeszkedik a SEAT és a Conector megállapodása, amelynek egyértelmű célja, hogy segítse az autóipar és a mobilitás kérdéseire választ kereső vállalkozásokat. Az együttműködéssel pedig a startupokat támogató akcelerátor programokat kínáló Conector is hangsúlyozni kívánja a legnagyobb ipari szereplőkkel való kooperációs szándékát és egyben népszerűsíti a vállalati akcelerator programokat is.

A SEAT elnöke, Luca de Meo így nyilatkozott az együttműködésről: „A Conector és a SEAT között létrejött partneri viszonyhoz hasonló együttműködések összhangban állnak a vállalat jövőjéről alkotott képünkkel, amely a mobilitás területén egy üzleti ökoszisztéma kialakítására törekszik. Az új gazdasági rendszer tudatosítása csak a partneri együttműködések és a platformok integrálása révén sikerülhet. A startupok fejlődésének segítésével lehetőség nyílik az ismeretek megosztására és tapasztalatcserére illetve a legígéretesebb tehetségekkel való munkára. Ez további lendületet ad a SEAT digitális átalakulásának.”

A Conector alapító partnere, Carlos Blanco is értékelte a megállapodást: „a SEAT és a Conector együttműködése jól példázza a vállalati akcelerátor programok iránti elkötelezettségünket és nagyszerűen mutatja, hogy a vállalkozások egyre közelebb kerülnek a digitális világhoz. A vállalati akcelerátor programok kitűnő eszközök a legnagyobb cégek számára a digitális átalakulás felgyorsítására, de emellett lehetőségük nyílik részt venni a startupok ökoszisztémájában és első kézből nyerhetnek betekintést az ágazat legújabb technológiai megoldásaiba.”

A SEAT Accelerator by Conector program azon projektek növekedését kívánja támogatniorsítani, amelyek üzleti modellje érinti az autóipar, a mobilitás és a logisztika kérdéseit. Projekteket kizárólag már meglévő vállalkozások nevezhetnek, feltétel továbbá, hogy igényre szabható és nemzetközileg is alkalmazható legyen az adott projekt. Emellett fontos, hogy már egy, a piacon lévő termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódjon, és rendelkezésre álljanak az első eredmények a projekt fogadtatásáról. Szükséges emellett, hogy legyen a projektnek egy dedikált, teljes munkaidőben közreműködő vezetője.

Az akcelerátor-programra való jelentkezéseket július 19. és szeptember 19. között fogadják. Az érdeklődő vállalkozások a www.conector.com/seat oldalon találják a jelentkezés további részleteit.

A SEAT vezetői és a Conector partnereiből álló bizottság egy rövidített listára szűkíti a beérkezett jelentkezéseket, ők a Startup Napon mutathatják be projektjüket a Conector tagjainak és mentorainak illetve a SEAT képviselőinek. Ők a bemutatkozás alapján öt startup vállalkozást választanak ki az akcelerátor programra.

A kiválasztott vállalkozások öt hónapot tölthetnek el a SEAT martorelli központjában. Itt a Conector és a SEAT képviselőiből álló mentori tanács segíti őket a növekedés, az értékesítési stratégia illetve a további fejlesztésre váró területeken. Ezen kívül támogatást kapnak a partner vállalatoktól is, rendszeres tréningeken vehetnek részt és az ország egyik legjobb vállalati ökoszisztémájába kapcsolódhatnak be.

Az akcelerátor program végén a startupok egy bemutató nap keretében prezentálhatják projektjüket az ország vezető kockázatitőke-társaságok, befektetők és üzleti angyalok

előtt annak reményében, hogy megnyerik őket projektjeik támogatására. Arra is nagyszerű ez a program, hogy a SEAT és a startup vállalkozások lehetséges együttműködési lehetőségeit feltárja.

A SEAT Accelerator by Conector program az első olyan vállalati akcelerátor program, amely a Talent Republic és a Conector együttműködésén alapszik, és amelynek célja a nagyvállalatok digitális átalakulásának elősegítése.

Gőzerővel zajlik a Toyota Yaris WRC fejlesztése

Köztudott, hogy a technikai versenysportok, konkrétan az országúti autókban alkalmazott műszaki megoldásokhoz legközelebb fekvő rallysport, a jövő autóipari fejlesztéseinek előfutárai: itt kerülnek ugyanis tesztelésre azok az innovatív, sokszor forradalmi megoldások, amelyek, amennyiben bizonyítanak, néhány év múltán a sorozatgyártott autókban is helyet kaphatnak majd. E filozófia égisze alatt a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat immár kilenc hónapja dolgozik a Toyota Yaris WRC típus fejlesztésén.

toyota-yaris-wrc-gazoo-racing-autoaddikt-1

A jelentős csapatmunka eredményeként az országúti Yaris nagytestvére, a Toyota Yaris WRC idén tavasszal már megmutatta magát Finnország murvás útjain, majd Dél-Európa felé vette az irányt. Az intenzív tesztprogram során bebizonyosodott, hogy a következő évadtól a rally világbajnokságban versenyző Yaris WRC egy igen átgondolt konstrukció.

Tíz állomásból álló, mintegy 5000 kilométeres tesztprogram

A szigorúan titkos járművel a lehető legnagyobb izgalommal vetette bele magát a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat a Yaris WRC első, májusi próbafutamába, amelyre a csapat főhadiszállásához: a finnországi Puuppolához közel került sor. Ezt az első, igen ígéretes tesztet számos további követte. Habár a Toyota Yaris mára több mint 5000 kilométernyi közúti teszten van túl, az autó még mindig a fejlesztés korai fázisában jár.

„Rendkívül keményen dolgoztunk, hogy beleférjünk a határidőkbe. Május óta számtalan tesztfutamot végeztünk, és betartottuk az előírt határidőket. A második autó csatasorba állításával felgyorsíthattuk munkánk ütemét, és differenciálhattuk a fejlesztések tesztelését. Minden lehetséges körülményt, minden felülettípust le szeretnénk tesztelni, hogy maximálisan felkészüljünk 2017-re” – avat be Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke.

Két Toyota Yaris WRC segíti a hatékony munkát

A fejlesztési program maximális optimalizálása érdekében a csapat gyorsan egy második Toyota Yaris WRC példányt is felvett a tesztprogramba.

„Azért dolgozunk két autóval, hogy megoszthassuk a fejlesztést. Az első csapat kizárólag Finnországban dolgozik, ők az autó megbízhatóságával és tartósságával foglalkoznak, tesztprogramjuk fókuszában a motor és a sebességváltó áll. A második csapat a felfüggesztésre összpontosít, ők további európai központjainkban – például Spanyolországban vagy Portugáliában – dolgoznak. Még nem kezdtük meg az aszfaltos teszteket, azt azonban már most elmondhatom, hogy az autó elképesztően nagy teljesítménnyel rendelkezik. Eddig jelentősebb fennakadások nélkül dolgozhattunk, ami bizakodásra ad okot” – hangsúlyozza Mäkinen.

Ütőképes pilóták

Tommi Mäkinen, Juho Hanninen és Jarkko Nikara mind megfordultak a Toyota Yaris WRC volánja mögött, mielőtt beosztották volna a fejlesztési program kiválasztott úttípusait.

„Nem voltam képes megállni, muszáj volt elsőként kipróbálnom az autót. Nagyszerűnek tűnt, ráadásul élvezetes is volt vezetni. Szerencsénk van, hogy olyan tehetségek tapasztalatára építhetünk, mint elsődleges tesztpilótánk, Juho Haninnen, vagy Jarkko Nikara. Hamarosan további pilóták is csatlakoznak a fejlesztő csapathoz” – árulja el Tommi Mäkinen.

toyota-yaris-wrc-gazoo-racing-autoaddikt-2

„Amikor először vezettem a Yaris WRC-t, azonnal lenyűgözött! A vezethetőség és a kiegyensúlyozottság tökéletes, a konstrukció kivételes munka! Nem is vesztegettük az időt: az autó az első pillanattól fogva rendkívül megbízható, egyetlen jelentős műszaki probléma sem hátráltatta a munkát, így elkezdtük beletenni a tesztkilométereket. A Finnországon kívül végzett, első tesztek során a legkülönfélébb körülmények között tettük próbára az autót, a Toyota Yaris WRC azonban mindvégig kiszámítható teljesítményt nyújtott” – meséli Juho Hanninen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat tesztpilótája.

Szenvedélyes csapat

A finnországi Puuppola városában működő TOYOTA GAZOO Racing WRC csapat létszáma hétről hétre nő. Mára az autórajongók olvasztótégelyévé vált, amelyben nem kevesebb mint hét nemzet képviselteti magát, és dolgozik egy nagy, közös cél érdekében.

„Nagyon tetszik az a családias légkör, ami mindig is jellemezte puuppolai műhelyeinket. Kellemes meglepetés volt látnom, hogy habár a létesítmény kibővült, és egyre több embert foglalkoztatunk, a légkör lényegét tekintve változatlan maradt. Itt nincsenek nyelvi akadályok. A csapat egységes, mindenki kompromisszumot nem ismerően teszi a feladatát. Szerintem ez a sikeres csapatok egyik fő alkotóeleme, és örömmel látom, hogy mindenki egy hullámhosszon van, és egy irányba tart” – foglalja össze Tommi Mäkinen, a TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatfőnöke.

A Ford bevezette az Industry 4.0 rendszert, robotok segítik az autógyári munkások teendőit

Nem kevesebb, mint egy évszázaddal azután, hogy Henry Ford futószalagjáról legördült az első autó, a Ford Motor Company most újra forradalmasítja a munkavégzést: a vállalat dolgozói robotokkal együttműködve gyártják az autókat.

ford-robot-kuka-1

Az új együttműködő robotok – más néven co-botok – most először álltak munkába, hogy segítsenek a Fiesta modellek lengéscsillapítójának beszerelésénél, mivel ez a feladat rendkívüli pontosságot, erőt és nagyfokú ügyességet igényel. A munkások kéz a kézben dolgoznak a robotokkal, hogy minden egyes munkafázis tökéletes legyen.

A Ford németországi, kölni összeszerelő üzemében folyó próba szerves részét képezi a vállalat Industry 4.0 nevű projektjének, ami valójában egy negyedik ipari forradalom, hiszen egyesíti az automatizálást, az adatcserét és a gyártási technológiákat. A Ford több mint 1000 autógyári munkás véleményét kérte ki azzal kapcsolatban, hogy milyen feladatokra lennének leginkább alkalmasak az új robotok.

“A robotok segítségével a feladatok egyszerűbben, biztonságosabban és gyorsabban végrehajthatók; azzal, hogy a robotok remekül kiegészítik munkatársaink képességeit, határtalan dimenziók nyílnak meg a Ford járműveinek tervezésében és gyártásában” – vélekedett Karl Anton, a Ford Európa jármű-műveleti részlegének igazgatója.

Az egy méter magas új robotok két munkaállomáson is szorosan együttműködnek a szerelőszalag munkásaival. A nehéz lengéscsillapító és a beszerelő készlet kezelése helyett a munkások immár a robot segítségével emelik fel és illesztik a helyére a lengéscsillapítót a kerékjáratban, majd egyetlen gombnyomással végzik el a beszerelés műveletét.

“Kemény munka a fejünk fölé emelt nehéz, sűrített levegős szerszámokkal dolgozni; ez komoly fizikumot, állóképességet és pontosságot kíván. A robot értékes segítséget nyújt ebben” – mondta el Ngali Bongongo, a Ford kölni üzemének dolgozója.

A hi-tech szenzorokkal felszerelt robotok azonnal leállnak, ha mozgásirányukban egy emberi kezet vagy akár csak egy ujjat is érzékelnek, teljes biztonságot szavatolva ezzel a munkások számára. Ugyanilyen technológiát használ a gyógyszeripar és elektronikai ipar is. A két éves fejlesztő munkával megvalósult robotprogramban a német robotgyártó, a KUKA Roboter GmbH volt a Ford partnere.

A Ford most további felhasználási területeket keres az együttműködő robotok számára, amelyek a kávéfőzéstől a kézfogásig bármire beprogramozhatók.

ford-robot-kuka-2

“Büszkék vagyunk rá, hogy bemutathatjuk új generációs robotjaink képességeit, amelyek együttműködnek a Ford dolgozóival, hogy segítségükre legyenek az ergonómiailag vagy technikailag nehezen megoldható feladatokban” – nyilatkozta Klaus Link, a KUKA Roboter GmbH Ford-kapcsolattartó managere. “A Forddal való szoros együttműködésünk részeként – és az autógyári dolgozók visszajelzései alapján – pedig máris újabb kihívásokat keresünk.”

Gyerekek izzasztó kérdéseire válaszolt Nico Rosberg

Nico Rosberg a Formula 1 Magyar Nagydíj hétvégéjén a száguldó cirkusszal együtt hazánkba érkezett, és egy rendhagyó, jótékonysági céllal szervezett sajtótájékoztató keretében őszintén válaszolt kíváncsi gyermekek olykor meglepő és nem várt kérdéseire.

nico-rosberg-gyerekekkel-2016-formula-1-hungaroring-autoaddikt

A Mercedes-Benz nem mindennapi sajtótájékoztatót tartott a szombati időmérő edzést követően, ahol a profi újságírók helyett ezúttal a kisgyermekek ragadhattak mikrofont és kérdezhettek a Mercedes AMG Petronas Formula One Team pilótájától. Így a korábban már sokszor ismételt témakörök helyett igazán meglepő információkat és személyes történeteket is megtudhattunk a német pilótáról.

Nico a gyermekek olykor-olykor meglepő kérdéseit is profiként állta – így derült ki, hogy édesanyja valójában teniszezőnek szánta, és hatalmas felelősségnek és kihívásnak tartja az apaszerepet. Néhány komolyabb kérdéssel is szembe kellett néznie a versenyzőnek, mint például, hogy miért újította meg szerződését a jelenlegi csapatával, vagy hogy kit tekint a példaképének. A pilóta az utóbbi kérdésre válaszolva elmondta, hogy a hétszeres Formula 1 világbajnok, Michael Schumacher a legnagyobb példaképe.

A kicsik kérdéseinek hála a rendhagyó sajtótájékoztatón arra is fény derült, hogy a német versenyző szabadidejében gyakran szokott F1-es videojátékkal játszani, ahol mindig a Nico Rosberg nevet viselő virtuális pilótát választja, mert elmondása szerint ő a legjobb. Végül arra a kérdésre, mely szerint tud-e egy Formula 1-es autó hátramenetben menni, Nico elmondta, hogy bár erre is képesek ezek az autók, de bízik benne, hogy a Magyar Nagydíjon ez nem történik majd meg.

Az esemény zárásaként a pilóta átadta saját, aláírt versenykesztyűjét az NGYSZ képviselőjének, melyet később jótékony célra használhat majd fel a szervezet, mely egy egyedi érmével köszönte meg a versenyző részvételét. Meglepetésként ezután Nico rögtönzött kerékpárversenyen vett részt a gyermekek számára felállított Mobile Kids közlekedésbiztonsági tesztpályán.

„A Mercedes-Benz több mint 10 éve a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat elkötelezett támogatója. Most is rendkívüli örömmel tölt el bennünket, hogy nem csak anyagilag támogathatjuk az NGYSZ áldozatos és kiváló munkáját, de életre szóló élményt szerezhetünk a pártfogásukba vett gyermekeknek” – mondta el Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és pr vezetője.

Az eseményen az NGYSZ fóti Lovasterápiás és Oktató Központjában összesen 50 kisgyermek vehetett részt, közülük 25 a szervezet által segített gyerek. A fennmaradó 25 helyet a Mercedes-Benz partnereinek gyermekei foglalhatták el, mely partnerek adományaiból befolyt összeget a vállalat teljes egészében a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak ajánlotta fel.

„Nonprofit szervezetként a munkánk rengeteg külső támogatást igényel. Nagyon hálásak vagyunk a Mercedes-Benz Hungária Kft. teljes csapatának, hogy hosszú évek óta segítenek bennünket – nem csak anyagilag, hanem a mindennapi munkánk elvégzéséhez szükséges eszközökkel, az általunk szervezett programok során pedig autókkal és sofőrökkel is. Megérint, hogy a gyermekek találkozhattak Nico Rosberggel, hiszen ez egy olyan meghatározó emlék lehet számukra, amiből később is erőt meríthetnek” – mondta el Bozori Gabriella, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fóti Lovasterápiás és Oktató Központjának vezetője.

Szalay-Bunkoczi: 48. hely a Silk Way-en

Hosszadalmas, és igen kemény verseny volt, de lehetetlent nem ismerve teljesítették a közel 11 ezer kilométeres távot, és megérkeztek Pekingbe: a Szalay Balázs-Bunkoczi László kettõs a 48. helyen végzett a Silk Way-ralin, de a pilóta korábbi sérülése és a technikai gondok után talán nem is a helyezés volt a legfontosabb.

silk-way-2016-autoaddikt

Az utolsó napon már nem teljesített mért szakaszt a mezõny, hanem csak jó korán felkelt és karavánban elautózott a kínai fõvárosig – a céldobogót a Madárfészeknél, vagyis a pekingi olimpiai stadionnál állították fel (érdekesség, hogy egy másik olimpiai helyszínrõl, a moszkvai Luzsnyiki stadiontól rajtoltak több mint két héttel ezelõtt), ahol az ünneplõ szurkolók várták a kimerült versenyzõket.

„Hosszú, maratoni viadal volt, s igazából ez, vagyis a táv jelentette a nehézségét” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, majd hozzátettre: “A szervezés jó volt, de ha rajtam múlna, biztos hosszabbak lennének a mért szakaszok, és rövidebbek az összekötõk, hiszen a terepralisok versenyezni szeretnek, nem pedig közúton autózni. Ami a saját teljesítményünket illeti, tíz hete, a versenybalesetünk után abszolút nem gondoltam, hogy eljutunk idáig. A még mindig nem tökéletes bal vállammal az volt a legnagyobb célunk, hogy beérjünk a pekingi célba, és ez sikerült… Nagyon örülök neki!”

S hogy mi tetszett a legjobban? Erre a kérdésre Szalay azt válaszolta: a dûnés szakaszok. Ami aligha lepett meg bárkit is, hiszen az Opel Mokka pilótájának az ilyen típusú pályák fekszenek a legjobban.

„Jó ritmusú homokos szakaszokat jelöltek ki a szervezõk, nagyon élveztem rajtuk az autózást, kár, hogy az utolsó napokban már technikai problémák nehezítették a dolgunkat. Jó kis verseny volt, a következõ remélhetõleg még jobb lesz!” – tette hozzá Szalay.

Silk Way-rali, részletek

15. szakasz, Hohhot–Peking (össztáv: 490.48 km). A végeredmény. Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 36:15:18, 2. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Mini All4) 25:51 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 49:46 p h., …48. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 229:39:34 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Dmitrij Szvisztunov (orosz, Kamaz) 39:23:18, 2. Szotnyikov, Ahmegyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 15:28 p h., 3. Van Den Brink, Willemsen, Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 33:26 p h

Egy kis Dunlop-statisztika a Le Mans kapcsán

Győzni a Le Mans versenyen a lehető legtöbb, pályán töltött idővel lehetséges – ami minimális mennyiségű boxkiállást jelent. A Dunlop fejlesztései az abroncstechnológia és abroncstartósság terén segítettek a csapatoknak a boxban töltött idők csökkentésében azzal, hogy az abroncsok nem szorultak minden egyes tankolás során cserére.

dunlop-hid-autoaddikt

Minden, abroncscserét nem igénylő boxkiállással durván 25 másodpercet nyer egy csapat. A két legelső LMP2 csapat alig több mint 2,5 perc különbséggel végzett, tehát a győzelem elérésének döntő tényezője lehet az, hogy minél többet lehessen menni kiállás nélkül ugyanazzal az abronccsal.

2015-ben két Dunlop LMP2 csapat tudta első ízben elérni azt, hogy 4 tankolásnyi idedig használta ugyanazt az abroncsot a Le Mans versenyben. A vadonatúj, 2016-os abroncs-termékcsalád újabb előrelépést tett lehetővé – 15 Dunlop csapat tudott négy tankolásnyi ideig ugyanazokon az abroncsokon versenyezni, két csapat pedig vállalkozott arra is, hogy eddig példátlan módon öt tankolásnyi ideig használja ugyanazokat az abroncsokat.

7 – Top LMP2 befutó

6 LMP2 gyártó a legjobb 7 között

0,420 – másodperccel gyorsabb körök, mint a 2015-ös leggyorsabb LMP2 kör (Merhi 3’36.259)

8175 versenykör teljesítve Dunlop abroncsokon

140,883 kilométer teljesítve, a gyakorlóköröktől a verseny végéig (87540 mérföld)

252 millió abroncsfordulat egy hét versenyzés alatt

30 élre állás az LMP2 kategóriában – Dunlop abroncsokon

231 körön át a Signatech Alpine LMP2 állt az élen (a verseny 64,7%-án)

7 különböző kategória győzelem Dunlop abroncsokon

15 csapat négy kiállásnyi ideig ugyanazzal az abronccsal

2 csapat nem cserélt abroncsot 5 tankolásnyi ideig

56 kör – a leghosszabb idő egy Dunlop abroncskészleten (763 km, 3 óra 41 perc)

Markus Duesmann a BMW AG igazgatótanácsában

A 47 éves szakember 2016. október 1-jétől tölti be a nyugdíjkorhatárba lépő Dr. Klaus Draeger aktuális munkakörét a BMW AG-nál.

markus-duesmann-bmw-ag-autoaddikt

A BMW AG felügyelő bizottsága tegnapi ülésén Markus Duesmann-t jelölte ki a vállalatcsoport igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítási hálózatért felelős új tagjává. A negyvenhét éves szakembernek 2016. október 1-jén adja át aktuális munkakörét a jelenleg ötvenkilenc esztendős Dr. Klaus Draeger, aki a német törvényben meghatározott nyugdíjkorhatár elérésével köszön le az igazgatótanácsból.

Markus Duesmann gépészmérnökként csatlakozott a BMW Group-hoz 2007-ben, az egykori BMW Sauber Forma-1-es csapat versenyautó-hajtásláncért felelős vezetőjeként. Ezt követően a Driving Dynamics részleg irányítója, majd a vállalatcsoport járműfejlesztési divíziójának hajtáslánc-technológiákért felelős vezetője lett, ahol jelenleg is dolgozik.

Miután megszerezte gépészmérnök diplomáját, Dr. Klaus Draeger gyakornokként kezdte meg karrierjét a BMW Group-nál, 1985-ben. 2006-ban lett a vállalatcsoport igazgatótanácsának tagja, ahol 2012-ig a járműfejlesztési divízióért felelt, azóta pedig a nemzetközi gyártási hálózat beszerzési és beszállítói infrastruktúráját irányítja.

„Markus Duesmann személyében egy rendkívül elismert szakember és példás vezető kezébe adjuk a beszerzés és a beszállítói hálózat irányításának felelősségét, amellyel tovább folytatódhat a BMW Group sikertörténete” – nyilatkozta Dr. Norbert Reithofer, a BMW AG felügyelő bizottságának elnöke. „Szeretném megköszönni Klaus Draeger-nek azt a több mint harminc éven át tartó kiváló munkát, amellyel úttörő sikerekhez segítette hozzá a vállalatcsoportot. A BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagjaként végigvezette a BMW EfficientDynamics stratégia megvalósítását és a teljes modellpalettát behálózó digitális járműkapcsolati rendszer kialakítását, miközben a BMW i égisze alatt az elektromos hajtáslánc vízióját is életre keltette. Amint átvette a beszerzési és beszállítói hálózat iránti felelősséget, munkáját a partnerekkel és a beszállítókkal kialakított szoros együttműködés és az egyenértékű partnerkapcsolatok jellemezték. Irányítása alatt alakult ki a vállalatcsoport jövőbe mutató beszerzési politikája, az innovációra, a minőségre, a rugalmasságra és a költséghatékonyságra összpontosító szemlélet jegyében” – zárta gondolatait Dr. Norbert Reithofer.

LEGFRISSEBB

Megújult a Jeep Compass: látványos világító márkajelzés és akár 650 km-es...

0
A Jeep is csatlakozik a világító márkajelzés trendjéhez: bemutatkozott a Compass harmadik generációja, amely a Stellantis STLA Medium platformjára épül, így követi a Peugeot...

TESZTJEINK