Főoldal Blog Oldal: 387

Szalay-Bunkoczi: 48. hely a Silk Way-en

Hosszadalmas, és igen kemény verseny volt, de lehetetlent nem ismerve teljesítették a közel 11 ezer kilométeres távot, és megérkeztek Pekingbe: a Szalay Balázs-Bunkoczi László kettõs a 48. helyen végzett a Silk Way-ralin, de a pilóta korábbi sérülése és a technikai gondok után talán nem is a helyezés volt a legfontosabb.

silk-way-2016-autoaddikt

Az utolsó napon már nem teljesített mért szakaszt a mezõny, hanem csak jó korán felkelt és karavánban elautózott a kínai fõvárosig – a céldobogót a Madárfészeknél, vagyis a pekingi olimpiai stadionnál állították fel (érdekesség, hogy egy másik olimpiai helyszínrõl, a moszkvai Luzsnyiki stadiontól rajtoltak több mint két héttel ezelõtt), ahol az ünneplõ szurkolók várták a kimerült versenyzõket.

„Hosszú, maratoni viadal volt, s igazából ez, vagyis a táv jelentette a nehézségét” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, majd hozzátettre: “A szervezés jó volt, de ha rajtam múlna, biztos hosszabbak lennének a mért szakaszok, és rövidebbek az összekötõk, hiszen a terepralisok versenyezni szeretnek, nem pedig közúton autózni. Ami a saját teljesítményünket illeti, tíz hete, a versenybalesetünk után abszolút nem gondoltam, hogy eljutunk idáig. A még mindig nem tökéletes bal vállammal az volt a legnagyobb célunk, hogy beérjünk a pekingi célba, és ez sikerült… Nagyon örülök neki!”

S hogy mi tetszett a legjobban? Erre a kérdésre Szalay azt válaszolta: a dûnés szakaszok. Ami aligha lepett meg bárkit is, hiszen az Opel Mokka pilótájának az ilyen típusú pályák fekszenek a legjobban.

„Jó ritmusú homokos szakaszokat jelöltek ki a szervezõk, nagyon élveztem rajtuk az autózást, kár, hogy az utolsó napokban már technikai problémák nehezítették a dolgunkat. Jó kis verseny volt, a következõ remélhetõleg még jobb lesz!” – tette hozzá Szalay.

Silk Way-rali, részletek

15. szakasz, Hohhot–Peking (össztáv: 490.48 km). A végeredmény. Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 36:15:18, 2. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Mini All4) 25:51 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 49:46 p h., …48. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 229:39:34 ó h. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Dmitrij Szvisztunov (orosz, Kamaz) 39:23:18, 2. Szotnyikov, Ahmegyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 15:28 p h., 3. Van Den Brink, Willemsen, Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 33:26 p h

Egy kis Dunlop-statisztika a Le Mans kapcsán

Győzni a Le Mans versenyen a lehető legtöbb, pályán töltött idővel lehetséges – ami minimális mennyiségű boxkiállást jelent. A Dunlop fejlesztései az abroncstechnológia és abroncstartósság terén segítettek a csapatoknak a boxban töltött idők csökkentésében azzal, hogy az abroncsok nem szorultak minden egyes tankolás során cserére.

dunlop-hid-autoaddikt

Minden, abroncscserét nem igénylő boxkiállással durván 25 másodpercet nyer egy csapat. A két legelső LMP2 csapat alig több mint 2,5 perc különbséggel végzett, tehát a győzelem elérésének döntő tényezője lehet az, hogy minél többet lehessen menni kiállás nélkül ugyanazzal az abronccsal.

2015-ben két Dunlop LMP2 csapat tudta első ízben elérni azt, hogy 4 tankolásnyi idedig használta ugyanazt az abroncsot a Le Mans versenyben. A vadonatúj, 2016-os abroncs-termékcsalád újabb előrelépést tett lehetővé – 15 Dunlop csapat tudott négy tankolásnyi ideig ugyanazokon az abroncsokon versenyezni, két csapat pedig vállalkozott arra is, hogy eddig példátlan módon öt tankolásnyi ideig használja ugyanazokat az abroncsokat.

7 – Top LMP2 befutó

6 LMP2 gyártó a legjobb 7 között

0,420 – másodperccel gyorsabb körök, mint a 2015-ös leggyorsabb LMP2 kör (Merhi 3’36.259)

8175 versenykör teljesítve Dunlop abroncsokon

140,883 kilométer teljesítve, a gyakorlóköröktől a verseny végéig (87540 mérföld)

252 millió abroncsfordulat egy hét versenyzés alatt

30 élre állás az LMP2 kategóriában – Dunlop abroncsokon

231 körön át a Signatech Alpine LMP2 állt az élen (a verseny 64,7%-án)

7 különböző kategória győzelem Dunlop abroncsokon

15 csapat négy kiállásnyi ideig ugyanazzal az abronccsal

2 csapat nem cserélt abroncsot 5 tankolásnyi ideig

56 kör – a leghosszabb idő egy Dunlop abroncskészleten (763 km, 3 óra 41 perc)

Markus Duesmann a BMW AG igazgatótanácsában

A 47 éves szakember 2016. október 1-jétől tölti be a nyugdíjkorhatárba lépő Dr. Klaus Draeger aktuális munkakörét a BMW AG-nál.

markus-duesmann-bmw-ag-autoaddikt

A BMW AG felügyelő bizottsága tegnapi ülésén Markus Duesmann-t jelölte ki a vállalatcsoport igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítási hálózatért felelős új tagjává. A negyvenhét éves szakembernek 2016. október 1-jén adja át aktuális munkakörét a jelenleg ötvenkilenc esztendős Dr. Klaus Draeger, aki a német törvényben meghatározott nyugdíjkorhatár elérésével köszön le az igazgatótanácsból.

Markus Duesmann gépészmérnökként csatlakozott a BMW Group-hoz 2007-ben, az egykori BMW Sauber Forma-1-es csapat versenyautó-hajtásláncért felelős vezetőjeként. Ezt követően a Driving Dynamics részleg irányítója, majd a vállalatcsoport járműfejlesztési divíziójának hajtáslánc-technológiákért felelős vezetője lett, ahol jelenleg is dolgozik.

Miután megszerezte gépészmérnök diplomáját, Dr. Klaus Draeger gyakornokként kezdte meg karrierjét a BMW Group-nál, 1985-ben. 2006-ban lett a vállalatcsoport igazgatótanácsának tagja, ahol 2012-ig a járműfejlesztési divízióért felelt, azóta pedig a nemzetközi gyártási hálózat beszerzési és beszállítói infrastruktúráját irányítja.

„Markus Duesmann személyében egy rendkívül elismert szakember és példás vezető kezébe adjuk a beszerzés és a beszállítói hálózat irányításának felelősségét, amellyel tovább folytatódhat a BMW Group sikertörténete” – nyilatkozta Dr. Norbert Reithofer, a BMW AG felügyelő bizottságának elnöke. „Szeretném megköszönni Klaus Draeger-nek azt a több mint harminc éven át tartó kiváló munkát, amellyel úttörő sikerekhez segítette hozzá a vállalatcsoportot. A BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagjaként végigvezette a BMW EfficientDynamics stratégia megvalósítását és a teljes modellpalettát behálózó digitális járműkapcsolati rendszer kialakítását, miközben a BMW i égisze alatt az elektromos hajtáslánc vízióját is életre keltette. Amint átvette a beszerzési és beszállítói hálózat iránti felelősséget, munkáját a partnerekkel és a beszállítókkal kialakított szoros együttműködés és az egyenértékű partnerkapcsolatok jellemezték. Irányítása alatt alakult ki a vállalatcsoport jövőbe mutató beszerzési politikája, az innovációra, a minőségre, a rugalmasságra és a költséghatékonyságra összpontosító szemlélet jegyében” – zárta gondolatait Dr. Norbert Reithofer.

[TESZT] MINI Cooper SD Clubman – kicsiben nagy

Szeretnénk formabontó, figyelemfelkeltő autót? Fontos, hogy teljes értékű férőhelyünk legyen, miközben kicsiben gondolkodunk? A MINI Cooper SD Clubman a megfelelő választás!

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-006

Persze kell egy nagy adag elhívatottság is, mely a MINI márkahűség irányába kacsintgat, valamint vágyni azt az egyediséget és szellemiséget, amelyet a márka képvisel. Az biztos, hogy a MINI Cooper SD Clubman teljes mértékben szakít a hagyományokkal – legalábbis, ami a beltér és a rakfelület kialakítását illeti. Megnövelt tengelytáv, hátul két irányba nyíló csomagtérajtó, MINI küllem, hamisítatlan feeling. Kell ennél több?

Aligha, ha a MINI Cooper SD Clubman-t választjuk a felhozatalból. Nyilván bohémek a nézeteink, telve vagyunk fiatalos lendülettel és elánnal, no meg persze úgy vagyunk vele, hogy nem számít nagyon a költségvetés. Mert bizony a MINI Cooper SD Clubman maximumra húzott felszereltséggel borsos áron kelleti magát, de hiába: a minőségnek és presztízsnek megvan a maga ára.

Mivel jelenlegi tesztünk alanya SD, azaz a sportosabbra húzott (gázolajos) kivitel, nem meglepő, ha már a front részletei is árulkodnak a dinamizmusról. Ez alapvetően kimerül a számos krómos részletmegoldásban, a nem kevesebb, mint kettő pár légbeömlő alkalmazásán az alsó felületeken a ködlámpafészkeket körülölelve, valamint a motortértető a leginkább rendhagyó egy hagyományos értelemben vett MINI alapmodelléhez képest: itt terpeszkedik a két matricacsík közé ékelve a nem talmi beömlőnyílás, bőszen reklámozva, hogy bizony itt azért nem bántak fukarul a lóerőkkel. Annak ellenére, hogy gázolajos hajtásláncról van szó.

Hűen a hagyományokhoz. Ezt el is várja közönsége

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-002Tradicionális marad a MINI Cooper SD Clubman esetében is a motortérfedő nyílásának megoldása. Szokott módon előre billenthető a részelem, úgy, hogy a fényszórók maradnak fixen a helyükön. Korábban voltak olyan hiedelmek, miszerint egybenyílik minden, akár a korai Jaguar modellek esetében is hitték – de nem. Mindenesetre ez az egyik olyan lényegiség, amely megadja a MINI-k összetéveszthetetlenségét. Egy percig se késlekedjünk, nézzük csak meg az alábbi képet is:

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-004

Fentebb már említettük a hosszabb tengelytávot, 2670 milliméterével teljes mértékben felveszi a versenyt a nagyobb, termetesebb versenyzőkkel. Csakúgy, mint hosszra, vagy szélességre: előbbi 4253 milliméter, utóbbi 1800. Ugye, hogy nem is olyan mini?
Oldalnézetből egyébként nehéz megszokni a dupla oldalajtók látványát, az ember szeme valahogy mindig a kompakt háromajtós sémát vizionálja.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-001Ugyanakkor az arányok jól megmaradtak, az egész kaszni kellemes formában került megnyújtásra, a magasság sem lett egekbe szökő. Az oldalüvegezés követi a tradicionális fazont a MINI Cooper SD Clubman esetében is, tehát a felső élek a tetővonalhoz alkalmazkodva egyenesek, kicsit hátrafelé csapottak, az övvonal pedig szinte tiszta párhuzamot zár az összképpel. A sárvédőívek műanyag burkolást kaptak, ezzel hangsúlyozva ki a MINI Cooper SD Clubman univerzális használati jellegét, valamint emelt stressztűrő képességét, igaz, a laza offroados verzió pluszban megkapta az ALL4 utótagot – teszt később, a magyarországi bemutatót már kiveséztük korábban.

Hogy is van ez a hátsó kialakítás?

A MINI Cooper SD Clubman leginkább formabontó része a farnál keresendő, megsúgjuk. A kishaszonjármű-szerű megoldás, miszerint két irányba nyílik egy dupla ajtó – nagyon egyedi, megvan a praktikuma és hátránya is egyaránt. Nyilván praktikus, hiszen szélesre tárható az ajtópáros, így a pakolás könnyedén kivitelezhető, viszont szűkebb helyen jönnek a kellemetlenségek, mivel a túlnyúlás így nagyjából fél méteres lesz.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-009

360 literes rakfelülettel számolhat az újdonsült MINI Cooper SD Clubman tulajdonos alaphangon, 1250 literig felbővíthető a kapacitás, ha az osztott hátsó támlás üléseket megfelelően pozícionáljuk.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-015

Még mindig elképesztően extravagáns a MINI-k beltere. A tesztelt MINI Cooper SD Clubman sem kivétel ezalól, figyelembe véve, hogy a hazai importőr besűrített szinte minden létező pluszt az autóba, egyfajta techdemóként.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-017

Ez kifejezetten előnyös, hiszen látható-érezhető, hol tart a technológia, merre jár a fejlődés, no meg persze arra is tökéletes, hogy érezzük: megmarad a folyamatos nívó, amit a célközönség elvár joggal.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-020Ízléses és stílusos a kialakítás, a kormánykerék vajbőr bevonata kellemes tapintást nyújt, az apró varrás a belső íven feldobja a küllemet, jól harmonizál a központi analóg műszeregység mutatóival. A kilométeróra és a mellé csatolt fordulatszámmérő számlapjai egymásból „nőnek” ki, az alapvető információk itt is megtekinthetők, de személyes kedvenc a hatalmas, kör alakzatú központi infotainment. Mint tudjuk, ez a korai MINI modellek egyetlen és kiemelt visszajelzője volt, alapvetően a sebesség mérésére volt predesztinálva, mára azonban teljesen más lett a gyakorlati funkcionalitása. Jól olvasható és értelmezhető, kitűnően lokalizált menürendszere nagyjából 5 perc után átlátható, a klíma szabályozásán kívül minden itt zajlik, ami az autó és szórakoztató rendszerei működésével összefésülhető.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-019

Nem mondható, hogy hodály tereket kapunk a MINI Cooper SD Clubman-ben, viszont az tény, hogy a klasszikus MINI férőhelyek hatványozottak jelen esetben. A vezetőállás és az utasoldali rész is relatíve nagynak számít, jó térd- és fejterekkel, úgy 190 centis testmagasságig nincs is gond. Az ülő- és hátlapok kényelmesen középkemények, jól tartanak, a ki- és beszállás is gördülékeny.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-014

Hátul meglepően nagy a hely, itt jön képbe ismét a növelt tengelytávolság – legalábbis, ami a lábtereket illeti. Fejtér már szűkösebb, hiszen a hátrafelé lejtő tetővonal már hordoz némi kompromisszumkötést. A vállterek szintén korlátozottak, kényelmesen – annak rendje és módja szerint – két felnőtt átlagos testalkatú utas fér el.

190 lóerő azért nem piskóta, főként, ha ekkora autóról van szó

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-021Fürge és dinamikus a MINI Cooper SD Clubman, ami nem is csoda, hiszen 1995 köbcentiméter lökettérfogatú gázolajosa 190 lóerőt mozgósít. Ez kereken 40 lóerővel több, mint a sima dízel esetében; ez kell is, mivel az önsúly közelít az 1.4 tonnához. Érdekes egyénként, hogy ez a plusz erőtartalék sokat nyom a latba a gyengébbik öngyulladóshoz képest, ott valahogy lustábbak voltak a gázreakciók, a nyomatékgörbe is visszafogottabban épült fel.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-011

A BMW-örökség 8 sebességes automataváltó remek párosítás a 20d motorhoz, a fokozatok mindig akkor jönnek, amikor elvárjuk, észrevétlen marad az egész hajtáslánc – szinte észre sem vesszük, s máris autópályatempóval autózunk. A fordulatszámmérő egyébként 130 kilométer/óránál 2000 RPM főtengely fordulatot jelez, ami igencsak jó érték, s ez nagyban kihatással van a fogyasztásra is.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-022

 

Kezdjük az autópályázással: a tesztelt MINI Cooper SD Clubman váltakozó terepviszonyok közt, 2 fővel beérte 5.6 literrel átlagban, míg országúton 3.8 literes értéket rögzítettünk. Városban sem kanászodott el a motor, sőt – 5.4 literes érték született. Az átlagfogyasztás a leírtaknak megfelelően nem érte el a 6 litert.

mini-cooper-sd-clubman-teszt-autoaddikt-003

2016 MINI Cooper SD Clubman specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4253 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1441 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1325 kg

Megengedett össztömeg: 1945 kg

Csomagtartó mérete: 360 liter, bővíthető 1250 literig

Üzemanyagtartály mérete: 48 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.4 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.4 l/100 km

Országúti: 3.8 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.4 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Még több információ a MINI magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Bangkoktól Velencéig bizonyított a legújabb generációs Toyota Hilux

A thaiföldi Bangkokból, részben a híres Selyemúton mintegy 19250 kilométert megtéve jutott el az olaszországi Velencébe az a 9 vadonatúj Toyota Hilux pickupból álló karaván, amelynek célja annak bizonyítása volt, hogy nincs olyan akadály, amit a legendás pickup legújabb generációja ne venne sikerrel.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-007

A Toyota 2004-ben az szervezte meg első, az ősi távol-keleti kereskedelmi útvonalakat átszelő pickup karavánútját, a Hilux akkori generációjával. Akkor Thaiföldről Észak-Laosz magas hegyein, meredek szikláin át vezetett az út, mielőtt a kalandorok a kínai Lijiang városánál beléptek volna a jáde-sárkány behavazott hegységébe.

A következő évben, 2005-ben a Hilux karaván Lijiangból tovább indult, hogy az ötezer méteres csúcsokon átkelve megérkezzen a tibeti autonóm tartomány fővárosába, Lhászába – becenevén a Világ tetejére. 2007-ben a karaván az emberiség legősibb kereskedelmi útján, a Selyemúton folytatta emlékezetes útját, hogy aztán megérkezzenek Közép-Ázsiába, az üzbegisztáni Taskent városába.

Idén ugyanakkor minden eddiginél merészebb, és hosszabb útvonalat választott a japán autógyártó az eddigi legstrapabíróbb, legrobosztusabb, és legjobb terepképességekkel rendelkező, mégis egészen személyautós kényelmet kínáló Hilux képességeinek bizonyítására.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-002

A jármű robosztusságát, megbízhatóságát és kimagasló terepképességeit az olykor úttalan utak, míg személyautós kényelmét a mintegy 19250 kilométert az autóban legyűrő utasok tették próbára.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-003

„Ezúttal új fejezetet nyitunk a történelemben, hiszen a thaiföldi gyártású pickupok világszínvonalú teljesítményét és minőségét demonstráljuk az expedíció során. Kilenc darab Hilux Revo pickup indul most útnak Bangkokból, hogy a Selyemúton végig haladva megérkezzenek Olaszországba. A korábbi, ünnepelt Selyemút-expedíció folytatásaként ezúttal több mint 19250 kilométert teszünk meg, két földrészen és tizenhét országon át. Ez az utazás nem csak a Toyota Hilux Revo kiemelkedő rátermettségét bizonyítja majd, de a felfüggesztés kiválóságát is, amint az autó legújabb generációs, kivételesen kifinomult kipörgésgátló rendszere és a robusztus motor együttes erővel bármilyen terepakadályon átsegítik az autókat.” – indította útjára a karavánt Vudhigorn Suriyachantananont, a Toyota Motor Thailand Co., Ltd., elnök-ügyvezetője 2016. június 3-án.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-004

A „Hilux Revo karaván expedíció …Globális próbatétel:  Bangkok – Olaszország” elnevezésű expedíció a Toyota Hilux Revo minőségét és teljesítményét a világ legősibb szárazföldi kereskedelmi útvonalán tette próbára: azon a Selyemúton, amely több mint kétezer éven át kötötte össze a Keletet és a Nyugatot.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-005

Az útvonal bővelkedik történetekben, amelyek az emberiségről, a természet szépségéről, vallásokról, emberi hitről, művészetekről, kultúrákról és a legkülönfélébb színes életmódokról szól. Az 19 250 kilométeres utat öt szakaszra osztották, az alábbiak szerint:

Szakasz 1. 

Bangkok, Thaiföld – Tunhuang, Kína

Az ASEAN útvonala a civilizáció földjére: a Kínai Népköztársaságba. A karaván a hegyvidéktől a sztyeppékig utazott, és felkereste a Sárga-folyó forrását. A szakasz teljes hossza több, mint 4970 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-008

Szakasz 2.

Tunhuang, Kína- Taskent, Üzbegisztán

A kínai Selyemúton átvezető utazás során, Közép-Ázsia felé tartva az expedíció résztvevői megcsodálták a sivatagban lévő, ősi piacokat. A szakasz teljes hossza több mint 3140 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-009

Szakasz 3.

Taskent, Üzbegisztán – Teherán, Irán

A Selyemút gyöngyszemeként ismert térség, Közép-Ázsia Európát Afrikával köti össze, az Ezeregyéjszaka földjén át Perzsiáig.    A szakasz teljes hossza több mint 3990 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-011

Szakasz 4.

Teherán, Irán – Isztambul, Törökország

A perzsa úton át a közel-keleti kereskedelmi központból az expedíció átkelt a trójai háború helyszínén, majd megérkezett a két földrészen elterülő városba. A szakasz teljes hossza több mint 3710 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-2016-autoaddikt-001

Szakasz 5.

Isztambul, Törökország – Velence, Olaszország

Az ősi kereskedelmi út a két kontinens határán húzódik végig. A Hilux karaván a Duna gyöngyeként ismert Budapest érintésével jutott el Ausztriába, ahol Hannibálhoz hasonlóan átkelt az Alpokon, hogy végül a terveknek megfelelően július 17-én megérkezzen Velencébe, az Adria királynőjeként emlegetett városba. A szakasz teljes hossza több mint 3440 km volt.

toyota-hilux-bagkok-velence-terkep-2016-autoaddikt

A Toyota Hilux korábbi generációi meghódították az Északi-sarkot épp úgy, mint az Antarkriszt vagy Izland tűzhányóit, ahogyan sikerrel álltak helyt a legkeményebb sivatagi forróságban is a Dakar versenyek során, most pedig a 19250 kilométeres, gyakran úttalan utakkal szabdalt távolságot legyőzve újabb rekorddal bizonyították, a közel ötven éves, kategóriateremtő legenda tovább él, és a modell legújabb generációja nem csupán megállíthatatlan, de az eddigi legnagyszerűbb Hilux, ami valaha legördült a gyártósorról.

Ford Mobility Tour: magyar startup jutott tovább

A BeeRides közösségi autómegosztást elősegítő szolgáltatása nyerte a Ford közelmúltban AppLink témában kiírt Startup versenyét. A BeeRides applikációja abban segít, hogy repülőtéri parkolók költséges használata helyett autónk keres pénzt nekünk – bérbe adják járművünket, amíg mi távol vagyunk, hazaérkezvén pedig kitakarítva és költségek helyett haszonnal vehetjük át.

magyar-startup-mobility-ford-autoaddikt

A Ford Motor Company nemzetközi versenyt hirdet a mobilitást támogató olyan alkalmazások fejlesztésére, melyek az AppLinkkel működő SYNC3 rendszeren futnak. Az európai esemény szeptember 7-8-án Berlinben egy 24 órás appfejlesztő verseny keretében valósul meg, a verseny fődíja 140 ezer euró.

A Ford a berlini esemény beharangozására, az érdeklődés felkeltésére és a magyar valamint régióban működő startupok meghívása céljából a visegrádi országok bevonásával Magyarországon, Budapesten szervezett eseményt július 21-én.

A Ford of Europe által szponzorált versenyt az IKE2020 és a BME Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszékének budapesti konferenciáján rendezték meg. Scott Lyons a Ford of Europe SYNC AppLink üzlet-, és partner fejlesztési vezetője a zsűri elnökeként adta át a díjat a cég ügyvezető tulajdonosának, Bősze Botondnak. A BeeRides a tegnapi teljesítményével  jogot nyert arra, hogy részt vegyen a Ford 24 órás AppLink Developer Challenge http://berlin.makeitdriveable.com/ versenyén szeptemberben, Berlinben, sőt a Ford a magyar start-up kiutazásának költségét is magára vállalta.

A szeptemberi berlini eseményre  a Ford Smart Mobility csapata egész Európából várja azon startup-ok jelentkezését, akik olyan okostelefon alkalmazások fejlesztésén dolgoznak, amik autózás közben használhatóak.

Ford Smart Mobility

A Ford of Europe 2015-ben kibocsátott Smart Mobility programjában megfogalmazott alapelvei alapján az innovációban élen járó autóipari nagyhatalomként küldetésének tekinti, hogy autógyártó vállalatból autógyártó és mobilitás vállalattá váljon. A Ford Smart Mobility Program segítségével az amerikai autógyártó a következő 5 évben jelentős fejlődést kíván elérni a konnektivitás, mobilitás, önjáró autók, ügyfélélmény, és a big data terén is.

Ezen küldetés  jegyében számos területen törekszik partnerségre mind nagy múltú tech vállalatokkal, mint az IBM, mind fiatal Start-up cégekkel többek között a vezetést segítő/útközben használható applikációk terén. A Ford vezető szerepet játszik a tech közösségben az olyan kezdeményezéseinek és együttműködéseknek köszönhetően, mint  a Ford Developer Program, Innovate Mobility Program, Ford Smart Mobility Game Challenge és a  Techstars Mobility.

Connectivity

Több mint 15 millió SYNC rendszerrel ellátott autó közlekedik ma a világ útjain, és ez a szám 2020-ra eléri a 43 milliót. A Ford az  iparág-vezető kommunikációs és szórakoztató technológiájának, a SYNC3-nak köszönhetően számos népszerű applikációt tesz elérhetővé az AppLink segítségével az autóvezetés közben is biztonságosan. Az AppLink a SYNC felhasználói élmény szerves része, mely lehetővé teszi a felhasználók millióinak, hogy megszokott, kedvenc applikációikat vezetés közben a műszerfal kapcsolóival, vagy akár hangvezérléssel használják. A közkedvelt zenés alkalmazások, mint a Spotify vagy az iHeartRadio; az információt szolgáltató alkalmazások, mint az AccuWeather vagy az MLB; a kiskereskedelmi alkalmazások, mint a Domino’s és egyre több alkalmazás lesz elérhető világszerte a Ford AppLink felhasználói számára.

A Ford SYNC részeként az AppLink világszerte több mint 5 millió Ford autóban megtalálható. A technológia 2020-ig várhatóan még 28 millió autóban jelenik meg.

A Ford nemrégiben ezt a platformot más gyártók és fejlesztők számára is elérhetővé tette open- source softvere, a SmartDeviceLink segítségével. A SmartDeviceLink egy olyan Ford által támogatott open –source softver protokoll, amely lehetővé teszi, hogy az okostelefon applikációkat a jármű képernyőjén keresztül kontrolláljuk. A Ford kezdeményezésének köszönhetően az AppLink elérhetővé vált az open –source közösségnek is, ezzel lehetőséget biztosítva más autógyártóknak, hogy megoldásokat találjanak az okostelefonok vezetés közbeni biztonságosabb használatára.

Jeles elismerést zsebelt be az új Audi Q7 és A6 Avant

Az Audi Q7 3.0 TDI quattro az AUTO TEST magazin 2016-os szavazásának összesített győztese. A sportos SUV modell mellett az Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra a Felső középkategória mezőnyének legjobb ár/érték-arányú modelljeként aratott sikert.

audi_q7_audi_a6_avant_2016_autoaddikt

A szakértőkből álló zsűri elsősorban az Audi Q7 3.0 TDI quattro innovatív műszaki megoldásait méltatta Berlinben, közülük is mindenekelőtt a prémium SUV-modell által a könnyűszerkezetes építés, a hajtásrendszer, a futómű, illetve a kijelző- és kezelési koncepció területein kínált technikákat. V6-os aggregátja leginkább óriási vonóerejével és színvonalas gazdaságosságával, új fejlesztésű adaptív futóműve pedig sportosságával és kényelmével bizonyult meggyőzőnek. A Q7 utastere – amint a zsűri kiemelte – szintén számos innovatív technikát tartalmaz, mint például az Audi virtual cockpit, amely a vezető számára minden fontos információt nagyfelbontású kijelzőfelületén jelenít meg. Mindemellett a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek legújabb generációja is rendelkezésre áll, amelyek a biztonságos és gazdaságos közlekedésben segítik hatékonyan a vezetőt.

Az Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra a „Felső középkategória” mezőnyében a legjobb ár/érték-aránnyal került a zsűri értékelésének élére. A business-kombi gazdaságos hajtásrendszerével és megbízhatóságával bizonyult meggyőzőnek. Mindemellett az A6 2.0 TDI ultra kedvező üzemanyag-fogyasztásával tűnik ki vetélytársai közül.

Az AUTO TEST szerkesztősége a kiválasztott modellek megbízhatóságát és minőségét értékeli minden kategóriában, mintegy 500 modellről szolgálva vásárlási tanácsokkal.

Mount Everest expedíció és Toyota Land Cruiser: ez a Toyota EverTest

Sikeresen zárult a Toyota EverTest elnevezésű hihetetlen vállalkozás. 2016 áprilisától kezdve három hónapon át merész, elszánt hegymászók és Toyota Land Cruiser terepjárók küzdöttek vállt vállnak vetve, hogy meghódítsák a világ legmagasabb hegyét.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-3

A Toyota két legendás modellje, amelyek neve egyet jelent a nagybetűs terepjáróval, a Land Cruiser 200 és a Land Cruiser Prado újra bebizonyította rátermettségét és elnyűhetetlenségét: ezek az autók egyetlen meghibásodás nélkül tettek meg 15.250 kilométert a legkeményebb útviszonyok közt és extrém magasságokban, szilárd támogatást nyújtva az expedíció tagjainak, hogy megmászhassák a hegyet, majd pedig hazautazhassanak Moszkvába. A csapat minden tagja feljutott a világ legmagasabb hegye, a Mount Everest csúcsára, ahonnan exkluzív anyagokkal tértek vissza, hogy a lehető legtöbb emberrel oszthassák meg ezt a lélegzetelállító élményt.

Az Everestet mindenki szeretné látni, de csak keveseknek adatik meg, hogy felmásszanak rá – és még kevesebben képesek meghódítani a csúcsot.

Az Everestről számtalan legenda és film született már, ám eddig senki sem készített olyan produkciót, amely a hegy lábától egészen a csúcsig végigköveti a nagy kalandot. Éppen ezért Valdis Pelšs és a dokumentumfilmek készítésére szakosodott RD Studio azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy valós időben, valós szereplőkkel mutassák be a Mount Everest megmászásának élményét.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-5

Az EverTest projekt során a csapat minden tagja exkluzív fotó- és videoanyagokat készített, teljes részletességgel dokumentálva a túrát, így most már a legszélesebb közönség számára is elérhetővé vált a hegymászás „streetview” hatású filmje, ami a Yandex Maps internetes portálon tekinthető meg.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-1

A Moszkvába való visszatérés után a Toyota Land Cruiser 200 és a Land Cruiser Prado teljes körű műszaki ellenőrzésen esett át egy hivatalos Toyota márkaszervizben.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-4

Bár a két autó a túrát többnyire magashegyi körülmények között (akár 5.372 méteres magasságban) teljesítette, a terepjárók különféle rendszereinek állapota tökéletesen megfelelt a futásteljesítményük szerinti szabványoknak.

toyota-land-cruiser-evertest-mount-everest-autoaddikt-2

Az autók tökéletes kondícióban fejezték be az expedíciót, és csupán néhány kopó/fogyó alkatrészt kellett cserélni bennük.

J.D. Power: a Kia első helyen Amerikában

A Kia Motors a J.D. Power 2016-os újautó-minőségi felmérésen (Initial Quality Study, IQS) az USA piacán forgalmazott 33 márka közül a legelső helyen végzett.

kia-soul-ev-autoaddikt-teszt-006

Huszonhét éve először fordult elő, hogy nem prémium márka áll a felmérés élén. A Kia kiváló szereplése mindenekelőtt a Sportage és a Soul kategóriagyőzelmének köszönhető, ugyanakkor a Rio, a Forte és a Sorento is saját kategóriájának legjobb három típusa között végzett.

„Az, hogy az összes autógyártó között mi végeztünk az első helyen, az újautó-minőség terén, annak az évtizedes folyamatnak az eredménye, amely során a Kia Motors a kiemelkedő minőségű gyártásra összpontosított, és folyamatosan tökéletesítette teljesítményét. Ez az eredmény ráadásul ügyfeleink ítélete alapján született meg, ennél nagyobb elismerésre senki sem vágyhat” – mondta Michael Sprague, a Kia Motors America ügyvezető igazgatója és alelnöke. „Az autóipar első számú szereplőjeként immár kétség sem férhet hozzá, hogy a Kia világszínvonalon gyárt autót.”

A Kia Egyesült Államokbeli eladásai az elmúlt négy év alatt folyamatosan emelkedve mára meghaladták az évi 600 000-es darabszámot, ezzel párhuzamosan emelkedett a márka teljesítménye a J.D. Power IQS vizsgálatán is. A Kia Motors először 2013-ban került be a tíz legjobban teljesítő márka közé, majd a 2015-ös IQS felmérésen már az összesített második helyen végzett, a legkiválóbb nem prémium gyártóként.

Az idén harminc éves J.D. Power IQS felmérés összesen 26 szegmensben gyűjti be és elemzi a vásárlók tapasztalatait. Az újautó-minőségi rangsort a tulajdonosok határozzák meg, a gépkocsi megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motor és a sebességváltó teljesítményét, valamint egy sor minőségi szempontot is.

600 lóerővel, 700 Nm nyomatékkal kápráztat a limitált BMW M5 Competition Edition

A BMW bemutatta nagyteljesítményű üzleti limuzinjának legújabb csúcsverzióját, mely nem kevesebb, mint 600 lóerővel és 700 Newtonméter forgatónyomatékkal, valamint egyedülálló kiegészítőkkel koronázza meg a BMW M5 ötödik generációjának modellpalettáját. A BMW M5 Competition Edition mindössze 200 példányban készül el.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-001

A legkeményebb utcai autókra specializálódott BMW M divízió elkészítette a világ legsikeresebb nagyteljesítményű üzleti limuzinjának vadonatúj különkiadását, amellyel új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére. 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményével és 700 Nm csúcs forgatónyomatékával a BMW M5 Competition Edition a bajor gyártó modelltörténetének egyik legkeményebb sportautójaként érkezik meg az utakra (100 kilométerenkénti 9,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 231 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással*). A BMW M5 Competition Edition, amelyet már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal ellátott M duplakuplungos automataváltóval szerelve kínál ügyfeleinek a gyártó, mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A csúcsmodell egyedülálló karosszéria-kiegészítői, a modellhez alapfelszereltségként járó Competition Package teljesítménynövelő csomag és az opcionális extrafelszereltségek széles palettája együttesen kivételesen magas értékkel ruházzák fel a BMW M5 Competition Edition különkiadást, amelyet 200 darabos limitált szériában épít meg a BMW.

Még nagyobb teljesítmény és még közvetlenebb kezelhetőség

A BMW M5 Competition Edition motorházteteje alatt a 4,4 liter hengerűrtartalmú, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor dolgozik, a csúcstechnológiás innovációkat egyesítő BMW M TwinPower Turbo technológiával. A BMW M divízió mérnökei a maximális turbónyomás növelésével és a motorvezérlő elektronika célzott módosításaival 29 kW / 40 lóerő teljesítmény-többletet varázsoltak elő a legendás erőforrásból, amely teljes terhelés alatt immáron 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményt küld a nagyteljesítményű üzleti limuzin hátsó tengelyére. Mindehhez 20 Nm-rel megnövelt, kereken 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A letaglózó teljesítmény-növekedés mindenben megegyezik a Competition Package néven elérhető teljesítménynövelő csomag innovációival, amelyet a BMW az alapfelszereltség részeként kínál a BMW M5 Competition Edition csúcsmodellhez. A Competition Package teljesítménynövelő csomag többek között a 10 milliméteres ültetéssel, valamint az M sport futómű rugóinak, lengéscsillapítóinak és stabilizátorainak feszesebbre hangolásával érezhetően precízebb, minden korábbinál közvetlenebb kezelhetőséget kínál. A futómű módosított hangolásával párhuzamosan a BMW M divízió mérnökei a BMW M5 sportlimuzinokhoz alapfelszereltségként járó aktív M differenciálmű központi egységét is átalakították, amellyel még tovább optimalizálták a modell tapadását. Az M-specifikus Servotronic funkcióval ellátott kormányberendezés áttételezését és rásegítési mértékét eközben az erőforrás megnövelt teljesítményéhez igazították, a 200 példányban limitált BMW M5 Competition Edition vezetője így szerpentineken és tempós kanyarokban még pontosabb kormányreakciókkal élvezheti ki a világ elsőszámú üzleti limuzinjának lehengerlő agilitását. Sőt mi több, a mérnökök az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) sportos beállításait is a 600 lóerőhöz és a 700 Nm csúcsnyomatékhoz hangolták. Mindent egybevetve, a BMW M5 Competition Edition a hétköznapok útjain és a nagyteljesítményű versenypályákon is a BMW M modellekre jellemző legmagasabb szintű menetdinamikát kínálja, különösen az opcionális extrafelszereltségként elérhető M karbon-kerámia fékrendszerrel felszerelve.

Sportos exkluzivitás és dinamikus megjelenés már álló helyzetben is

A BMW M5 Competition Edition már akkor egyértelművé teszi kimagasló kvalitásait, amikor a V8-as erőforrás még mozgásba sem lendült. A 200 darabban készülő limitált széria exkluzív karosszéria-fényezései a BMW M5 egyszerre sportos és elegáns vonalait nyomatékosítják, miközben a 20 collos, kovácsolt M könnyűfém keréktárcsák a csúcsmodell rendkívüli kezelhetőségét hirdetik. A BMW M5 Competition Edition száz-száz képviselője Carbon Black szénszál-fekete metál, illetve Mineral White ásványfehér metál színben gurul ki a BMW ügyfelei elé, a felcsiszolt, Jet Black árnyalatú duplaküllős felniken pedig elöl 265/35 ZR20-as, míg hátul 295/30 ZR20-as gumiabroncsok feszülnek majd. A különkiadást szénszálból készült BMW M Performance karosszéria-alkatrészek teszik egyedülállóvá, a hátsó diffúzor, a csomagtartót díszítő légterelő szárny és a külső visszapillantó-házak képében. A BMW M5 Competition Edition prémium színvonalú kisugárzását magasfényű fekete hűtőrács-lamellák és oldalsó irányjelző-panelek fokozzák, utóbbira az „M5 Competition” felirat is felkerül.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-003

Prémium minőségű utastér sportos kiegészítőkkel

Az utastér egyedülálló hangulata ugyancsak a BMW M5 Competition Edition különlegességét nyomatékosítja. A szénszálból készült díszléceken például az „M5 Competition 1/200” logó jelzi az üzleti limuzin lélegzetelállító teljesítményét és a mindössze 200 darabban készülő limitált széria exkluzivitását. A kifinomult utastéri hangulatot nagymértékben meghatározza az opál fehér kontraszt-varrással ellátott fekete Merino bőrkárpitozás és az opál fehér Merino bőrszegélyezéssel varrt Antracit szőnyeg-borítás. A BMW M5 Competition Edition különkiadásban a vezető és első utasa is M multifunkciós bőrülésben foglalhat helyet, amelynek széleskörű állíthatósági lehetőségei hosszú távon kényelmes utazást, sportos vezetés közben pedig optimális oldaltartást garantálnak. A csúcsmodell különlegességét itt fejtámlákba hímzett fehér „///M5” logó hirdeti.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-002

A BMW M5 modellpalettájának vadonatúj csúcsverzióját számos további felszereltségi innováció egészíti ki, így többek között az 1 200 Watt összteljesítményű Bang & Olufsen surround hangsugárzó rendszer, a BMW Head-Up kijelző, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást lehetővé tevő Comfort Access funkció, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), az opcionális BMW Driving Assistant csomag, az ülésfűtés és a csomagtér pakolhatóságát megkönnyítő üléstámla-kialakítás. A BMW M5 Competition Edition alapára 129 500 euró.

bmw-m5-competition-edition-autoaddikt-004

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK