Főoldal Blog Oldal: 388

Frissített Ford Mondeo, S-MAX, Galaxy: a SYNC 3 révén alacsonyabb üzemeltetési költségek és fejlettebb konnektivitás

Továbbfejlesztették a népszerű Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy modelleket, amelyeknek alacsonyabb üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása kedvezőbb üzemeltetési költséget eredményez.

ford-kuga-2016-sync3-autoaddikt

A Ford mérnökei finomhangolták a négy- és ötajtós, valamint kombi változatban kapható Mondeo, az S-MAX sportos egyterű és a Galaxy személyszállító 150 és 180 lóerős, hatfokozatú PowerShift automata váltóval és elsőkerék hajtással kínált 2,0 literes TDCi dízelmotorjainak vezérlő szoftverét, így az erőforrások CO₂-kibocsátása akár 7 százalékkal csökkent.

A Mondeo, S-MAX, Galaxy és Mustang modellekhez mostantól megrendelhető a még könnyebben használható SYNC 3 kommunikációs rendszer is. A technológia az idei év későbbi szakaszában a vadonatúj Ford Edge SUV kínálatában is megjelenik.

A kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, ha a kulcs az autó közelében van – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél.

“A 2,0 literes TDCi PowerShift hajtáslánc élvezetes teljesítménye, alacsony üzemanyag-fogyasztása és vezetési élménye igen népszerű vásárlóink körében, akik mostantól még alacsonyabb üzemeltetési költségre számíthatnak,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. A SYNC 3 segítségével az autósok könnyedén összekapcsolhatják okostelefonjukat az autó fedélzeti rendszerével, így menet közben egyszerű hangutasításokkal indíthatnak telefonhívásokat, válaszolhatnak a szöveges üzenetekre, és kezelhetik kedvenc alkalmazásaikat.”

Tovább javított üzemanyag-fogyasztás

A Ford mérnökei folyamatosan finom hangolják a szoftvert, amely az üzemanyag-ellátást és az égést vezérli a Ford Mondeo 150 és 180 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotorjaiban, így a PowerShift automata sebességváltóval szerelt, elsőkerékhajtású modellek üzemanyag-fogyasztása immár csupán 4,6 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 120 g/km értékre csökkent.

Az S-MAX modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,0 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 10 g/km-rel 129 g/km értékre csökkent.

A Galaxy modellek üzemanyag-fogyasztása ugyanezzel a hajtáslánccal immár csupán 5,2 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 5 g/km-rel 134 g/km értékre csökkent.

A változó geometriájú turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotorban a mérnökök áttervezték a motorblokkot, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-szűrőjével.

A Ford új, kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi dízele a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy kínálatában is megjelenik. Az erőforrás 210 lóerős teljesítményt és 450 Nm forgatónyomatékot ad le, ami már 2000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll. A benzinmotorok listáján szerepel a Ford új, üzemanyag-takarékos 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motorja és a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost blokk is.

Kifinomult technológia

A Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy modellekhez – akárcsak a Ford Mustanghoz – mostantól megrendelhető a Ford új SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere.

A SYNC 3 gyorsabban és egyszerűbb parancsokkal működik, emellett pedig további nyelveket kínál.

A SYNC 3 újratervezett 8 colos érintőképernyője immár a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. Az iPhone-tulajdonosok aktiválhatják az Apple CarPlay rendszert, az Android™ felhasználók pedig az Android Auto™ rendszert, amelyek kezelőfelülete kifejezetten e két okostelefon-típusra épül, és amelyek szoftvere WiFi-kapcsolaton keresztül frissíthető.

A SYNC 3 szolgáltatásai közé tartozik a SYNC AppLink is; ennek segítségével az autósok menet közben hangvezérléssel is kezelhetik okostelefonos alkalmazásaikat, amelyek közt most először érhetők el a következők:

  • MyBoxMan – egy csomagküldő- és kiszállító platform
  • HearMeOut – egy közösségi hálózat, ahol a felhasználó és barátai hallhatják egymás beszélgetését
  • AccuWeather – ennek segítségével a felhasználók az időjárási viszonyoknak megfelelően tervezhetik meg és időzíthetik útjaikat
  • Cadena SER – ennek révén a felhasználók hallgathatják aCadena SER rádióadó programjait
  • Los 40 Principales – egy zenei rádióhálózat

„Akár a szokásos reggeli capuccinóról vagy az utazás költségének csomagszállításból történő fedezéséről legyen szó, a SYNC 3 innovatív, új megoldásai rengeteg dologban segíthetnek” – mondta el Christof Kellerwessel, a Ford Európa elektronikus és elektromos rendszereit tervező részlegének főmérnöke. „A modern okostelefonok kiegészítéseként az intuitív érintőképernyővel rendelkező SYNC 3 még több szóbeli utasítást ért meg, emellett pedig gyorsabb és könnyebben olvasható grafikus interfésszel láttuk el.”

A Ford kulcs nélküli nyitás technológiája – amely automatikusan nyitja és zárja a központi zárat, miközben az autósnak elő sem kell vennie a kulcsot a zsebéből vagy a táskájából – immár alapáras a Mondeo, az S-MAX és a Galaxy modellek Titanium felszereltségeinél. Májusban a Ford 22 európai piacán 5 százalékponttal (36-ról 41 százalékra) nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása.

  Mondeo 4/5 ajtós

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

Mondeo kombi

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

S-MAX

22.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

Galaxy

2.0 TDCi 150/180 LE, PowerShift FWD

  Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km Kombinált l/100 km Kombinált CO2 g/km
16***/17 collos kerék-tárcsák 4.6 120 4.8 123 5.0 129**** 5.2 134
18/19 collos kerék-tárcsák 4.8 124 4.9 126 5.2 134 5.3 137

 

Hosszútávú teszten a Toyota Mirai Ausztráliában

A fenntartható mobilitás jegyében Ausztráliában három Toyota Mirai üzemanyagcellás autó hirdeti majd a jövő alternatív meghajtási láncát.

toyota-mirai-2016-zold-autoaddikt-1

Annak érdekében, hogy a kontinensnyi országban minél szélesebb körben megismertethessék a forradalmi technológiát, a Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít.

A Toyota Ausztrália három darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai segítségével népszerűsíti a fenntartható mobilitást és a jövő technológiáit a következő három év során. Az autók üzembe állításával emellett a Toyota mérnökei rendkívül értékes és széleskörű tapasztalatokat szerezhetnek majd a jövő alternatív meghajtási láncának hosszútávú tesztelése révén, amelyeknek fontos szerepe lesz a technológia továbbfejlesztésében. Az üzemanyagcellás technológia egyik nagy előnye, hogy a jövő egyik legígéretesebb üzemanyagát, a hidrogént használja. Az üzemanyagcellás meghajtású járművek ráadásul kiemelkedően környezetbarát üzeműek, hiszen működésük egyetlen mellékterméke a víz.

Éppen ezért Toyota Ausztrália egy hordozható hidrogéntöltő állomást is üzembe állít: ez a töltőpont telepíthető, de akár teherautón is rögzíthető, és így szállítható. Ez azt jelenti, hogy a járműveket bárhol, bármikor feltölthetik, így a vállalat korlátok nélkül, az egész országban bemutathatja a Mirai modelleket.

„Miután tavaly októberben ízelítőt kaptunk a technológiából, határtalanul lelkesek vagyunk, hogy nem is egy, de három üzemanyagcellás Mirai gépkocsi tér vissza Ausztráliába” – fogalmaz Dave Buttner, a Toyota Ausztrália elnöke. „Alig várjuk, hogy tájékoztathassuk ügyfeleinket erről a jövőbeli technológiáról, és széles körben megismertessük a lakosságot az üzemanyagcellás járművekkel.”

Dave Buttner hozzátette, hogy bár a Toyota Mirai már kapható Kaliforniában, Japánban és számos európai országban, Ausztráliában a töltési infrastruktúra hiánya miatt egyelőre nem kerül kereskedelmi forgalomba.

“Rendkívüli mértékben érdekel bennünket az üzemanyagcellás technológia, ám amíg nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, addig nem kezdhetjük meg a járművek értékesítését Ausztráliában. Ennek a kialakítása időbe telik, ezért is olyan fontos, hogy az egész iparág közösen lépjen fel ebben a kérdésben, és a lehető leggyorsabban haladjunk előre a tervek megvalósításával. Az üzemanyagcellás technológiára kulcsfontosságú szerep vár a jövőben, és szeretnénk, ha ebből Ausztrália is kivenné a részét” – avat be Buttner.

Az új BMW 1-es limuzin igazi prémiumkategóriás kompakt

A BMW Group és a kínai BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) a vadonatúj BMW 1-es limuzinnal új vezérmodellt készül a prémium kompakt járműkategória élére állítani.

bmw-1-limuzin-2016-autoaddikt

A BMW első kompakt méretű sportlimuzinjának kizárólagos kínai bevezetésével minden korábbinál változatosabbá válik a BBA belépő szintű prémium modelljeinek termékpalettája, amely az Active Tourer egyterűek, a Sports Activity Vehicle terepjárók és a kompakt sportlimuzinok szegmensével immáron vadonatúj ügyfélcsoportoknak kínálja fel a prémium színvonalú vezetés élményét.

Miközben Kínában és világszerte egyaránt a prémium kompakt járműkategória napjaink legdinamikusabban növekvő autóipari szegmense, a BMW 1-es limuzin eme rendkívüli mezőny legsportosabb és legélvezetesebb limuzinjaként érkezik meg az utakra. A kizárólag Kínában készülő és piacra kerülő exkluzív modellt a BMW kifejezetten a kínai ügyfelek speciális igényeit szem előtt tartva tervezte meg, a vadonatúj négykerekű fejlesztési és tesztelési munkafolyamatait pedig kínai mérnökök közreműködésével végezték a bajor gyártó központjában. A BMW 1-es limuzin a legváltozatosabb kínai terepeken végzett közúti teszteket is teljesítette, eltérő vezetési körülmények, illetve éghajlati- és útviszonyok közepette. A vadonatúj BMW 1-es limuzin megtervezésekor a bajor gyártó mérnökei a modell számos pontját a kínai ügyfelek járműhasználati szokásai és az ország vezetési körülményei szerint alakították ki.

A BMW 1-es limuzin kiindulási alapját a BMW Concept Compact Sedan tanulmányautó adta, amely a 2015-ös Kantoni Autószalonon ünnepelte világpremierjét. A sorozatgyártásra kész modell a BMW jellegzetes karosszéria-arányai mellett a koncepció dizájnjegyeit is megörökölte. A vese alakú hűtőrács és a dupla fénygyűrűvel helyzetjelző LED-es fényszóró-pár olyan hamisítatlanul egyedülálló, egyszerre sportos és elegáns egységet alkot, amelynek köszönhetően a BMW 1-es limuzin müncheni gyökerei már első pillantásra felismerhetők. A jellegzetes BMW-dizájnnyelvezet az oldalsó ablaksáv és a C-oszlop találkozásánál elhelyezett „Hofmeister kink” sziluettben is visszaköszön.

A BMW 1-es limuzin a BMW Group innovációs erősségének és piacvezető járműkapcsolati szaktudásának legújabb bizonyítéka. A BMW ConnectedDrive információ-szolgáltató, szórakoztató és navigációs szolgáltatásait egyesítő széleskörű járműtechnológiai arzenál a bajor gyártó mindegyik ügyfelének jelentősen nagyobb utazási biztonságot, egyedülálló információ-gazdagságot és első osztályú menetkomfortot kínál. A BMW legkorszerűbb motorcsaládjának erőteljes, csúcstechnológiás megoldásokat felvonultató és innovációkban bővelkedő erőforrásai mindeközben a BMW Senjang városban működő helyi motorgyártó létesítményében készülnek, hogy a bajor gyártó négykerekűiben életre kelve páratlan vezetési élménnyel ajándékozzák meg tulajdonosukat.

A BMW X1 és a BMW 2-es Active Tourer sikeres piaci debütálása után hamarosan a BMW 1-es limuzinnal bővül tovább a BBA belépő szintű prémium modelljeinek termékpalettája, amely jelenleg öt, helyben készített BMW modellt állít csatasorba Kínában. A BMW ezáltal egy minden korábbinál vonzóbb modellpalettával képviselteti magát az ázsiai országban, ahol a BMW 1-es limuzin piaci bevezetésével még tovább növeli jelenlétét és versenyelőnyét.

Agávéból készülnek majd alkatrészek a Ford és a Jose Cuervo együttműködésében

A Ford Motor Company együttműködésre lépett a Jose Cuervo vállalattal, hogy felfedjék a tequila-gyártás melléktermékeként keletkező agávérostok hasznosításában rejlő lehetőségeket, és olyan, még inkább fenntartható bio-műanyagot fejlesszenek ki, amely felhasználható a Ford járműveihez.

agave-ford-jose-cuervo-egyuttmukodes-autoaddikt

A Ford és a Jose Cuervo jelenleg egy bio-műanyagot vizsgál, hogy alkalmas-e az autók külső és belső alkatrészei, például a vezetékkötegek, a fűtés-, szellőzés- és klímarendszerek vagy a tárolórekeszek gyártásához. Az első vizsgálati eredmények alapján elmondható, hogy a tartós és mutatós anyagban komoly lehetőségek rejlenek. Egy újabb fenntartható alapanyag sikeres kifejlesztése csökkenthetné az alkatrészek tömegét, mérsékelve ezzel az üzemanyag-fogyasztást; emellett az új anyaggal kiválthatók lennének a petrolkémiai alapanyagok, ami tovább csökkentené a járművek környezeti terhelését.

“A Fordnál eltökélt célunk környezeti terhelésünk csökkentése” – nyilatkozta Debbie Mielewski, a Ford fenntarthatósági kutatási részlegének műszaki vezetője. “A fenntarthatóság szemléletének éllovasaként új technológiákat fejlesztünk ki, amelyekkel hatékonyabban hasznosíthatók a hulladékok és a rostok, s ezáltal csökkenthetjük a petrolkémiai alapanyagok felhasználását, valamint az alkatrészek tömegét is, ami jótékony hatással lehet autóink üzemanyag-fogyasztására.”

Az agávénövény teljes kifejlődéséhez minimum hét év szükséges. Betakarítása után a növény középső részét megpörkölik, majd megőrlik, és kipréselik a levét, amit aztán lepárolnak. A Jose Cuervo a feldolgozás után visszamaradt növényi rostokat komposztként használja fel ültetvényein, a maradékból pedig helyi iparművészek készítenek különféle kézműves termékeket, például agávé-papírt.

Most azonban – a Jose Cuervo magasabb szintű fenntarthatósági elkötelezettségének megfelelően – a tequila-gyártó egyesíti erőit az autógyártóval, hogy kidolgozzák a hulladéknak számító rostok hasznosításának új módszerét.

“A Jose Cuervo büszke arra, hogy a Forddal közösen tökéletesíthetjük agávé-fenntarthatósági tervünket” – mondta el Sonia Espinola tequilera-mester, a Cuervo Alapítvány igazgatója. “Ma már mi vagyunk a világ legnépszerűbb tequilájának gyártói, ám korábban, egy apró családi vállalkozásként el sem tudtuk volna képzelni, hogy az általunk gondozott néhány száz agávénövényből egyszer több millió tövet számláló ültetvény lesz. Ez az együttműködés közelebb hoz egymáshoz két kiváló vállalatot, hogy közös erővel innovatív, környezettudatos anyagokat fejleszthessünk ki.”

Akárcsak a Ford Motor Company, a Jose Cuervo is olyan vállalat, amelyet egy család birtokol és irányít. Az 1795-ben alapított cég már több mint 220 éve változatlan szakértelemmel készíti a tequilát, méghozzá mindig ugyanazon recept alapján, ami generációról generációra öröklődik.

A Jose Cuervo vállalattal való együttműködés a legfrissebb példája a Ford innovatív szemléletének, amelynek szellemében a márka bio-alapanyagokat gyárt és használ fel termékeiben. A Ford 2000-ben kezdett bele a járművekben alkalmazható fenntartható anyagok kutatásába. Mára az autógyár nyolc különféle, fenntartható forrásból származó anyagot használ autóiban: szójahabot, ricinusolajat, búzaszalmát, kenafrostot, cellulózt, fát, kókuszrostot és rizspelyvát.

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja szerint a világon évente 5 milliárd tonna mezőgazdasági biomassza-hulladék termelődik, vagyis a mezőgazdasági melléktermékek bőséges – ám gyakran kihasználatlan – alapanyagforrást jelentenek. Ezek az anyagok viszonylag olcsók, és segítségükkel a gyártók fenntarthatóbb és könnyebb alkatrészeket készíthetnek.

A Fordnak már van némi tapasztalata az agávérostokkal kapcsolatban. Néhány évvel ezelőtt a vállalat megalkotta a szizálkenderből – egy különleges agávérostból – készített kesztyűtartó prototípusát. A jelenlegi projekt révén a Ford újabb lépéssel közelebb kerül a fenntartható forrásból származó anyagok felhasználásához.

“Egy átlagos autóban körülbelül 200 kilogramm műanyag található” – magyarázta el Mielewksi. “Most az a dolgunk, hogy megtaláljuk az ehhez hasonló ‘zöld’ alkatrészek felhasználási területeit, ezzel is tehermentesítve bolygónkat. Olyan munka ez, amire igazán büszke vagyok – már csak azért is, mert az eredménye sok más iparágra is komoly hatással lehet.”

Díjat kaptak a világ legjobb Škoda szakemberei

Kihirdetésre került a hatodik Škoda Challenge verseny győzteseinek névsora.

skoda-challenge-2016-autoaddikt

A Škoda kereskedések legjobb szakemberei az idei évben Dániából, Nagy-Britanniából, Olaszországból, Lettországból, Ausztriából, Szlovákiából, Szlovéniából, Spanyolországból, Csehországból és Magyarországról érkeztek. 30 ország 165 szakembere mérte össze tudását a kétnapos csehországi döntőn.

„Szeretnék gratulálni a Škoda Challenge 2016-os versenyen részt vett minden szakembernek, különösképpen a győzteseknek” – nyilatkozta Roman Havlásek, a Škoda márka aftersales területéért felelős vezetője. „Ők testesítik meg azt a szakértelmet és kiemelkedő elhivatottságot, amelyet a Škoda hálózata világszerte képvisel” – tette hozzá Havlásek, majd így zárta gondolatait: „A Škoda márka nemzetközi sikerének alapja a jól képzett szakemberekkel rendelkező Škoda kereskedői és szervizhálózat.”

30 ország 165 szakembere mérte össze tudását a kétnapos döntőn Prágában és látogatott el a Mladá Boleslav városában található Škoda főhadiszállásra. Az utolsó megmérettetés mind elméleti, mind gyakorlati feladatokat magában foglalt. Így került kiválasztásra a legjobb szerviztechnikus, szerviztanácsadó, diagnosztikai technikus, fényező, alkatrész-ellátási vezető, értékesítési tanácsadó, a legjobb importőri képviselet illetve a legjobb csapat is. Korábban minden döntős a nemzeti elődöntőkön biztosította részvételét a csehországi mindent eldöntő erőpróbán.

A legjobb Škoda szerviztanácsadó díját a cseh Zdeněk Pazderka nyerte, a szerviztechnikusok mezőnyében pedig a spanyol David Grávalos bizonyult a legfelkészültebbnek. A lett Egīls Žizenis nyerte a fényezők versenyét, a legjobb diagnosztikai technikusnak pedig a dán Henrik Svane bizonyult. A legjobb csapat versenyében Csehország szakemberei végeztek az élen, az importőri képviselők küzdelmében pedig az osztrák Thomas Stockinger örülhetett az első helynek. Két területen is magyar győzelem született: a legjobb értékesítési tanácsadó címet Jandó Zsolt (Wolf Auto) hódította el, az alkatrész-ellátási vezetők versenyében pedig Bertók János (Palota Automobil) végzett az élen. Ezen felül a magyar csapatból Berta Balázs (Walter Autó) a szerviztanácsadók kategóriájában ezüst érmet, míg Varga Tamás (Miskolc Autó) a diagnosztikai technikus kategóriájában bronz érmet szerzett.A Škoda nagy hangsúlyt fektet partnerei folyamatos képzésére és szaktudásuk, tapasztalataik bővítésére. Ehhez sok esetben a Mladá Boleslav-i Škoda Service Training Centre képzési központ biztosít átfogó oktatási programokat. A Škoda Szerviz Tréning Központ műszaki és kereskedelmi képzések ötvözetét kínálja. Elsődleges célja, hogy a szükséges szakértelmet biztosító Škoda szerviz képzéseket világszerte egyformán magas szinten biztosítsa a lehető legmagasabb ügyfélelégedettség érdekében.

Új BMW 7-es plug-in hibridek: 740e, 740Le, 740Le xDrive iPerformance

A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-8

A kivételes adottságokkal felvértezett luxuslimuzin-hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, az innovatív hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye pedig 240 kW / 326 lóerő.

A bajor gyártó zászlóshajójának alap tengelytávolságával kínált BMW 740e iPerformance és a 7-es BMW hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatára épített BMW 740Le iPerformance modellpáros letaglózó menetdinamikával, valamint átlagos 100 kilométerre vetített 2,0 – 2,2 liter üzemanyag-fogyasztási és kilométerenkénti kombinált 45 – 50 gramm (a BMW 740Le iPerformance modell esetében 45 – 51 gramm) károsanyag-kibocsátási értékkel nyűgözi le a BMW ügyfeleit. A vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,5 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 56 gramm / km) az intelligens összkerékhajtás a belsőégésű erőforrás és az elektromotor együttes teljesítményét minden vezetési szituációban a menetdinamika és a hatékonyság szempontjából legoptimálisabb arányban osztja el az első és a hátsó tengely között.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatai az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációját kínálják, amelyet a tisztán elektromos, zéró emissziójú mobilitás lehetősége egészít ki. A BMW iPerformance modellek a bajor gyártó EfficientDynamics stratégiájának legátfogóbb négykerekű értelmezését testesítik meg, miközben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a Carbon Core karosszériaváz-felépítés is a BMW i divízió jövőbe mutató öröksége. A nagyfeszültségű akkumulátor töltésekor a BMW ügyfelei ráadásul a BMW i modellekhez kifejlesztett innovatív termékeket és szolgáltatásokat is maradéktalanul kiélvezhetik. Opcionális extrafelszereltségként a BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellhez is elérhető az elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfényszóró, amely a BMW i8 plug-in hibrid sportautóban ünnepelte autóipari világpremierjét.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor optimális együttműködését egy intelligens energia-menedzsment vezérli. Az elektromos motor többlet-teljesítménye érezhetően fokozza a hajtáslánc dinamikáját – főként az azonnali, gyors gázreakciók esetében –, miközben az elektromos rásegítés okán megnövelt hajtáslánc-hatékonyság és a tisztán elektromos autózás kettőse a vezetési élmény és a hosszú távú fenntarthatóság egyedülálló szimbiózisát kínálja. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros hatótávolsága egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos üzemmódban 44 – 48 kilométer az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló tesztkörének mérései szerint, a BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében pedig 41 – 45 kilométer (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Két világ legjobbjai, avagy a BMW eDrive és a BMW TwinPower Turbo technológia találkozása

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros négyhengeres erőforrása dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményével ez a sorozatgyártású BMW modellbe valaha épített legerősebb négyhengeres benzinmotor. Azonnali teljesítmény-leadásával és rendkívül széles fordulatszám-tartományban (1 550 – 4 400 között mindvégig) rendelkezésre álló 400 Nm csúcs forgatónyomatékával eme 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás vérpezsdítően sportos, tökéletesen elosztott és letaglózó teljesítménnyel ruházza fel a bajor gyártó valaha készült legzöldebb zászlóshajóját. A négyhengeres benzinmotort számos ponton finomítva igazították a mérnökök a plug-in hibrid hajtáslánc rendszerkövetelményeihez.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-1

A folyamatos hajtáslánc-szinkronban működő elektromos motor kimagasló, 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítmény-leadásra képes, az elektromos hajtásláncokra jellemző sajátosság jegyében ráadásul 250 Nm csúcsnyomatéka már álló helyzetben is a vezető rendelkezésére áll. Az elektromos motor többlet-teljesítménye lélegzetelállítóan gyors gázreakcióhoz segíti hozzá a belsőégésű erőforrást, miközben az elektromotor a generátor szerepét is betölti: a hibrid üzemmód függvényében az elektromos motor képes az egyenesfutáskor és a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorba táplálni, a benzinmotor megtámogatásával pedig a belsőégésű erőforrás terhelhetőségét is növeli. Az elektromotor a belsőégésű erőforrás által generált energiát is a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja.

Az elektromos motort a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba integrálták a mérnökök, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtás, a dinamikus menetteljesítményt növelő teljesítmény-többlet és az energia-visszatáplálás is rendkívül hatékony módon megy végbe. A nyolcsebességes Steptronic automataváltó kimagasló belső hatékonysággal, kategóriaelső váltási dinamikával és váltási komforttal működik, kompakt méretű elrendezésben. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k opcionális extrafelszereltségként kormány mögé szerelt váltófülekkel is felszerelhetők, amelyekkel a bajor gyártó ügyfelei kivételes gyorsasággal, könnyedén, mégis manuális módban kapcsolgathatnak a fokozatok között.

Az intelligens energia-menedzsment által vezérelt belsőégésű erőforrás és elektromotor együttesen 240 kW / 326 lóerő maximális rendszerteljesítményre és 500 Nm maximális rendszer-forgatónyomaték leadására képes. A gázpedál legapróbb érintésére is rendelkezésre álló azonnali gázreakciónak és a hajtáslánc hosszan tartó teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW 740e iPerformance modell 5,4 másodperc alatt, a BMW 740Le iPerformance modell pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-2

A három plug-in hibrid zászlóshajó sportos menetteljesítménye rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel párosul. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,2 liter 100 kilométeren, miközben kombinált károsanyag-kibocsátásuk kilométerenkénti 45 – 50 gramm (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW i divízió tervezőmérnöki szaktudásából megszületett BMW eDrive hajtáslánc-technológia kivételes hatékonysága a tisztán elektromos, zéró emissziójú meghajtás esetén mutatkozik meg leginkább. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 12,5 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740e iPerformance modell esetében), illetve 12,6 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740Le iPerformance modell esetében) 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

BMW 740Le xDrive iPerformance: tisztán elektromos meghajtás, állandó összkerékhajtással

A valaha készült legzöldebb 7-es BMW összkerékhajtású változata a BMW X5 xDrive40e iPerformance modell által kijelölt ösvényen gurul tovább. A kategóriateremtő SAV modell plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kiadása a bajor gyártó történetének második olyan modelljeként érkezett meg a piacra, amely az elektromos motor teljesítményét tisztán elektromos meghajtás esetén éppúgy a négy keréken osztja el, mint amikor a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásba. Mint ilyen, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében is tökéletes tapadást, optimális stabilitást és lenyűgöző agilitást garantál, az időjárási körülményektől és az útviszonyoktól függetlenül még a legtempósabb kanyarokban is.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-3

Az első és a hátsó tengely közötti tökéletes teljesítmény-elosztás rendkívül dinamikus gyorsulási képességgel ruházza fel a BMW 740Le xDrive iPerformance modellt, hiszen az álló helyzetből induló és 100 km/órás sebességig tartó utazás mindössze 5,3 másodpercig tart. A modell üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 – 2,5 liter átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti 49 – 56 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW 740Le xDrive iPerformance modell kombinált energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,2 – 13,9 kilowattóra 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Innovatív eDrive gomb, amellyel a teljes hajtáslánc személyre szabható

A BMW ügyfele a középkonzolon található eDrive gomb használatával teljes mértékben személyre szabhatja a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncának működési beállításait. AUTO eDRIVE hibrid üzemmódban az intelligens energia-menedzsment gondoskodik róla, hogy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszer-hatékonyság szerint, optimális menetdinamikát kínálva működjön együtt. Az alapbeállításként szolgáló üzemmód alacsony és mérsékelt sebességnél tisztán elektromos meghajtásba kapcsolja a hajtásláncot, hogy minél inkább kihasználja a zéró emissziójú mobilitásban rejlő lehetőségeket. A belsőégésű erőforrás ez esetben mindössze 80 km/óra körüli sebességnél, illetve intenzív gyorsulás esetén kapcsolódik be a hajtásba.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-4

Az innovatív eDrive gomb megnyomásával a vezető a MAX eDRIVE funkciót is aktiválhatja, amely a tisztán elektromos meghajtást kelti életre. Ez esetben a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW meghajtását kizárólag az elektromos motor végzi, miközben padlógázra a belsőégésű erőforrás is azonnal bekapcsolódik a hajtásba. MAX e-DRIVE üzemmódba kapcsolva a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai tisztán elektromos meghajtással 140 km/órás végsebességre képesek.

Az akkumulátor töltöttségét őrző Battery Control funkció minden körülmények között fenntartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, miközben teljes terheléssel működteti a belsőégésű erőforrást. A BMW ügyfele 30 és 100 százalék között bármilyen töltöttségi értéket megjelölhet, amelyet a rendszer az utazás egy későbbi szakaszában, tisztán elektromos meghajtásra használ fel. A nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje így például autópályás szakaszokon mindvégig fenntartható vagy az egyenesfutás, illetve fékezés során keletkező energia visszatáplálásával akár még tovább növelhető, hogy az így eltárolt töltöttséget a hajtáslánc később a nagyvárosi forgalomban való araszoláshoz használja fel, zéró emisszió mellett.

Vezetési üzemmód-választó ADAPTIVE üzemmóddal és minden korábbinál tisztábban érezhető különbséggel a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmód között

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatait már az alapfelszereltség részeként vezetési üzemmód-választóval (Driving Experience Control) kínálja ügyfeleinek a gyártó. A középkonzolra helyezett gombok megnyomásával a vezető számos különféle hajtáslánc-beállítást aktiválhat, amelyek a jármű menetdinamikája mellett az utazás komfortját és a hajtáslánc hatékonyságát is optimalizálják. A legapróbb részletekig személyre szabható üzemmódok sorát az ECO PRO, a COMFORT és a SPORT módok színesítik, amelyek a plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően minden korábbinál érezhetőbben különböznek egymástól.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-5

A vezetési üzemmód-választó mindezeken felül az ADAPTIVE üzemmód opcióját is felkínálja, amelyet aktiválva a jármű beállításai folyamatosan a vezető stílusához és az autó előtti útszakasz sajátosságaihoz alkalmazkodnak.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor: kifejezetten a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncához tervezve, helytakarékos beépítéssel

A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeiben dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor maximális kapacitása 9,2 kilowattóra, amelyből a rendszer nettó 7,4 kilowattórát hasznosít. Az akkumulátort a tervezőmérnökök a hátsó üléssor alatt helyezték el, amely így egyszerre helytakarékos megoldás és ezáltal az egység ütközés esetén is biztonságban marad. Azáltal pedig, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc elektromotorját a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba, míg a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a hátsó üléssor alá építették be, a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai a luxuslimuzin teljes értékű csomagterét kínálják. A 420 literes csomagtér-térfogat a plug-in hibrid luxuslimuzinok jelenleg legnagyobb megegyező értéke a kategóriában. Sőt mi több, a csomagtér térfogata mellett az osztott térelrendezés opciója is kategóriaelső mércét állít fel a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok mezőnyében.

A nagyfeszültségű akkumulátor, az elektromos motor és a feszültség-átalakító közötti energiaáramlást a plug-in hibrid hajtáslánc teljesítmény-elektronikája vezérli, amelyet ugyancsak a vadonatúj 7-es BMW legzöldebb modellváltozataihoz fejlesztettek ki a mérnökök. A teljesítmény-elektronika a nagyfeszültségű akkumulátor és a 12 volton üzemelő fedélzeti elektronikai rendszerek közötti energiaáramlást is a feszültség-átalakító segítségével szabályozza.

Egyszerű, gyors és rugalmas járműtöltés a BMW 360° ELECTRIC portfólió innovatív termékeinek és szolgáltatásainak köszönhetően

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k nagyfeszültségű akkumulátora hagyományos háztartási aljzatról, a nagyobb töltési sebességre kifejlesztett BMW i Wallbox fali töltők használatával és nyilvános töltési pontokon is feltölthető. Az akkumulátor háztartási aljzatról négy, míg a BMW i Wallbox használatával három óra alatt tölthető fel teljesen. A BMW i modellekhez kifejlesztett BMW 360° ELECTRIC portfólió része a ChargeNow járműtöltési infrastruktúra-szolgáltatás is, amely nem csupán a BMW i divízió négykerekűinek, de a BMW iPerformance modellek számára is számos partner nyilvános töltési pontjához garantál közvetlen hozzáférést és kényelmes számlázási megoldást.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-7

Kiegészítő állófűtés és légkondicionáló már az alapfelszereltség részeként

A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek rendkívül széleskörű alapfelszereltségének része a LED-es első fényszóró-pár, a BMW okoskulcs (BMW Display Key), a BMW ConnectedDrive navigációs csomag, az okostelefonok vezeték nélküli töltését lehetővé tevő induktív telefontöltő opció, az érintőképernyővel kiegészített BMW iDrive operációs rendszer, valamint a világszerte egyedülálló BMW Gesztusvezérlés is. A bajor gyártó ügyfelei ezen felül kiegészítő állófűtést és légkondicionálót is kapnak a legzöldebb zászlóshajókhoz, amelynek segítségével már az utazás megkezdésére a kívántak szerint állíthatják be az utastér hőmérsékletét. Az állófűtéshez és légkondicionálóhoz szükséges energiamennyiséget a rendszer a nagyfeszültségű akkumulátorból, töltés közben pedig a töltési hálózatból nyeri.

Az akkumulátor töltési aljzata a 7-es BMW bal első kerékíve fölött, egy mechanikusan működtetett ajtó mögött található, a magasra helyezett csatlakoztatási lehetőség így még egyszerűbbé teszi a töltési folyamatot. A BMW iPerformance modellek alapfelszereltségének része a hagyományos háztartási aljzatokhoz csatlakoztatható töltőkábel is, amely helytakarékossági okokból a csomagtérben, egy táskában kapott helyet. A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek utasterében található legjelentősebb hibrid-specifikus funkciók – az eDrive gomb mellett – a központi műszeregység és a központi kijelző típus-specifikus grafikái és opciói. A karosszérián a C-oszlopokra helyezett egy-egy „eDrive” logó, az első kerékívek mögött egy-egy BMW i embléma (a bal és a jobb oldalon egyaránt), a BMW i kék hűtőrács-lamellák és a kék kerékagy-borítások hirdetik a BMW i divízió forradalmi örökségét.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-6

Kivételes hajtáslánc-hatékonyság az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációjával

A vadonatúj BMW 7-es sorozat modellpalettájának BMW iPerformance képviselői a kivételes hajtáslánc-hatékonyságot a luxus színvonalú vezetési élményben és a hosszú távú utazási komfortban rejlő kiváltságokkal egyesítik, amelyek a jelenkor csúcstechnológiáinak alkalmazásával a jövő innovációi felé vezető utat jelölik ki. A legzöldebb zászlóshajók a széleskörű alapfelszereltségen túl komfortülésekkel, aktív ülésszellőztetéssel, masszázs funkcióval kiegészített, hát- és nyakizmokat is átmozgató nyolcpontos Vitalitás programmal és komfort-ülésfűtés (Heat Comfort) csomaggal is felszerelhetők. A hosszított tengelytávolságú BMW 740Le iPerformance és BMW 740Le xDrive iPerformance modellekhez a hátsó üléssor Executive Lounge opciója is elérhető. Sőt mi több, eme modellpároshoz a Sky Lounge panoráma üvegtető is elérhető opció.

A vezetést támogató rendszerek széles palettáján olyan újgenerációs opciók találhatók, mint a BMW Head-Up kijelző, a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a Driving Assistant csomag, a Driving Assistant Plus csomag és a Surround View rendszer. A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeihez az M Sport felszereltségi csomag, a Pure Excellence külső és belső dizájncsomag, valamint a BMW Individual Design Composition funkció is elérhető opció.

Az elektromos hajtásláncok típus-specifikus konfigurációk szerinti, rugalmas és hatékony gyártása

A BMW Group a BMW i modellek fejlesztése során megszerzett szakmai tapasztalatot saját gyártású elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai termelése során is széles körben alkalmazza. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit a BMW iPerformance modellek is megörökölték. A vállalatcsoport elektromos hajtásláncok terén felhalmozott kimagasló szakértelme nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok kivételes teljesítményében, de a gyártási folyamatokban is visszaköszön. A forradalmi eDrive hajtáslánc-technológia intelligens moduláris felépítése és a rugalmas gyártási koncepció lehetővé teszi, hogy a BMW Group a frissen felmerülő ügyfél-igényekre és piaci követelményekre világszerte gyorsan és pontosan reagáljon.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-9

Több, mint 718 ezer járművet értékesített a Ford Európában 2016 első felében

A Ford 2016-ban is elérte a legjobb első félévi összesített járműértékesítési eredményét húsz hagyományos európai piacán. Mindezek mellett a legjobb személygépkocsi-értékesítését produkálta 2010 óta, és a legjobb haszongépjármű-értékesítési eredményt érte el 1993 óta – áll az importőr sajtóközleményében.

ford_logo_napimagazin

A Ford első féléves értékesítése 7,5 százalékkal 718.700 darabra nőtt a vállalat 20 hagyományos európai piacán, ami 7,9 százalékos piaci részesedést jelent. Az oroszországi és törökországi értékesítésekkel is számolva a növekedés 7,2 százalék, az eladott járművek száma pedig 792.800 darab volt az év első hat hónapjában. A vállalat összesen 50 európai piacán*** 7,1 százalékkal 807.500 darabra nőtt az értékesítés az első félévben. Az első hat hónap alapján megállapított piaci részesedés 7,7 százalékon áll.

A Ford első féléves európai eredményének kulcsa az erős értékesítés volt a kiskereskedelmi szegmensben, valamint a gazdag felszereltségű modellváltozatok sikere és a haszongépjármű-piacon továbbra is megőrzött vezető pozíció.

“Európai vásárlóink számára egyre szebb és izgalmasabb Fordokat kínálunk: nagy teljesítményű gépeket, mint a Mustang és a Focus RS; újdonságokat, mint az Edge SUV; illetve legnépszerűbb modelljeink gazdagon felszerelt Titanium vagy Vignale változatait” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ugyanilyen fontos az is, hogy Transit- és Ranger-kínálatunk révén sikerült Európa első számú haszongépjármű-márkává válnunk” – tette hozzá.

A Ford magasabb értékű kereskedelmi csatornákon keresztül történő értékesítése is növekedett 2016 első félévében. A vállalat autóeladásainak 74 százaléka valósult meg a kiskereskedelmi egységeken és a flottaértékesítésen keresztül, ami 3 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és 5 százalékponttal múlja felül az iparági átlagot.

Haszongépjárművek:

A 2016-os év első hat hónapjának értékesítési eredményei alapján a Ford volt az első számú haszongépjármű-márka a vállalat 20 hagyományos európai piacán, valamint a Törökországgal és Oroszországgal kibővített 22 európai piacon is.

A Ford haszongépjárművek eladásai 17 százalékkal 162.500 darabra növekedtek 2016 első félévben, piaci részesedésük pedig 0,6 százalékponttal 13 százalékra nőtt, ami jól tükrözi a Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. A Ranger értékesítése 39 százalékkal növekedett az első félévben; ez a Ranger legmagasabb első féléves értékesítési eredménye a modell 1998-as bemutatása óta.

A Transit értékesítése 20 százalékot erősödött az előző év azonos időszakához képest, és május végéig – a legfrissebb rendelkezésre álló adatok alapján – a modell megőrizte vezető pozícióját az 1 és a 2 tonnás haszongépjármű-szegmensekben.

SUV-k:

63.100 darabos értékesítésével a Kuga minden idők legjobb első féléves eredményét produkálta, ami 22 százalékkal jobb, mint a tavalyi év azonos időszakában volt. Napjainkig mintegy 4.600 európai vásárló jegyeztetett be előrendelést a Ford Edge modellre, holott az autó még meg sem érkezett a helyi márkakereskedésekbe. Az EcoSport eladásai 64 százalékkal 30.100 darabra nőttek 2016 első félévében.

Nagy teljesítményű autók:

A Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang összesített értékesítési eredménye júniusban megduplázódott, az év első hat hónapjában pedig 116 százalékkal nőtt. A Focus RS vásárlói rendelései tavaly szeptember óta elérték a 8.200-as darabszámot, a Mustangra pedig 19.400 megrendelés érkezett 2015. harmadik negyedéve óta, amikor az autó bemutatkozott Európában.

Gazdag felszereltségű modellek:

Júniusban tovább nőtt a magasabb felszereltségi szintű Ford modellek értékesítése. A vállalat 20 európai piacán 40 százalékra nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása. A Ford személygépkocsi-értékesítésének 60 százalékát a Titanium és más, magasabb felszereltségű változatok (a Vignale, az ST, Valamint a Red/Black Edition) változatok tették ki; ez az eredmény 3 százalékpontos növekedést jelent 2015 júniusához képest. A márka legújabb gazdag felszereltségű sportos modelljei, a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line mostantól megrendelhetők, és az év végéig három további ST-Line változat jelenik meg a kínálatban.

“A második félévben újabb izgalmas modelleket mutat be a Ford Európa” – mondta el de Waard, majd hozzátette: “Most érkezik az Edge, a felfrissített Transit áruszállítókban megjelenik vadonatúj EcoBlue motorunk, és itt az új ST-Line modellkínálatunk is – így hát továbbra is számos meglepetéssel szolgálhatunk vásárlóinknak. Nagy várakozással tekintünk a KA+ piacra lépésére is, hiszen ez a kedvező árú kisautó tágas utasteret, rendkívül alacsony fogyasztást és élvezetes menetdinamikát kínál.”

A világ legértékesebb autómárkája a Toyota egy elemzés szerint

2016 első félévében a magyarországi piaci részesedését is látványosan növelő Toyota nem csupán a világ legnépszerűbb autómárkája, de egyben a legértékesebb is: a Millward Brown 2016-os, a világ 100 legértékesebb márkáját átfogó kutatás eredményeinek elemzése szerint a Toyota márkaértéke a tavalyi évhez képest 2%-al, 29,5 milliárd dollárra nőtt, amivel a japán gyártó továbbra is a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.

toyota-vilag-10-legertekesebb-automarkaja-autoaddikt
2015-ös adatok alapján

 

Az immár negyedik egymást követő évben világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota az egyetlen autómárka, amely bekerült a világ 30 legértékesebb márkája közé, a 28. helyen, olyan márkák között, mint az első helyet megszerző Google, a második helyen végző Apple, a harmadikként rangsorolt Microsoft, vagy épp a McDonald’s (9.), a Coca-Cola (13.), a Disney (19.), esetleg a Vodafone (25.). A 29,5 milliárd dolláros márkaértékkel magasan a világ legértékesebb autómárkájának bizonyuló Toyota így nem csupán negyedik egymást követő éve a világ legnépszerűbb autómárkája, de épp ennyi ideje a legértékesebb is.

A Toyotán kívül az idei évben csupán 5 másik autómárka végzett a világ 100 legértékesebb márkája között, ahol idén 10,4 milliárd dolláros márkaérték volt a belépő alsó határ. A világ 10 legértékesebb autómárkája közül így 4 nem szerepel a világ 100 legértékesebb márkája között: a Toyota prémium márkáját, a tavalyi évben 10. helyen végzett Lexus-t idén éppen hogy megelőző új belépő és a 10. legértékesebb autómárkának bizonyuló Tesla márkaértéke 4,43 milliárd dollár. Ez azt jelenti, hogy a Toyota csaknem hétszer értékesebb a 10. legértékesebb autómárkánál, ráadásul 6,4 milliárd dollárral többet ér, mint a Tesla (10.), a Porsche (9.), a Land Rover (8.) és az Audi (7.) együtt, míg a Ford (5.) és a Honda (4.) együttes értékét 3,2 milliárd dollárral haladja meg. A Toyota és a Lexus márkaértéke mindezek ismeretében gyakorlatilag behozhatatlan előnyhöz juttatja a vállalatcsoportot.

Változó autóipari trendek, új kihívások

Ennek különösen azért van fontos szerepe, mert az autógyártók termékeinek minősége jobb, mint valaha, ugyanakkor a korábbinál még hangsúlyosabbá válik a márkák megkülönböztetése egymástól. A motortechnológiai innováció következtében javult a teljesítmény és csökkent a károsanyag-kibocsátás, miközben a biztonsági és kényelmi technológiák egész sora vált szériafelszereltséggé minden árkategóriában. A felhasznált padlólemezek számának csökkentése világszerte lehetővé tette a nagyobb szériában történő gyártást, csökkentve annak fajlagos költségeit, ugyanakkor egyre fontosabbá válik az egyedi márkaarculat kialakítása. Az urbanizáció és az ezredfordulós generáció hatása miatt alapvetően változik a mobilitás fogalma: a fiatalok – szüleiktől eltérően – nem (csak) az autóktól remélik a szabadság érzetét vagy az önkifejezést, nekik erre mobil eszközeik (is) vannak. Azok, akik autóval járnak, azt várják el, hogy az autó egy, az összes operációs rendszerrel kompatibilis, abszolút mobil eszköz legyen, így sok márka – köztük az autógyártókon túl a Google is – az önvezető autó kifejlesztésén dolgozik, ami látszólag szöges ellentétben áll a korábbi évtizedek vezetési élményközpontú kommunikációjával.

vilag-10-legertekesebb-automarkaja-toyota-autoaddikt-2016
Friss, 2016-os adatok

Ráadásul, míg Észak-Amerikában vagy Európában ez még szinte elképzelhetetlennek számít, Kínában egyre elterjedtebb az online autóvásárlás. Ez merőben új kihívás elé állítja az autógyártókat, hisz jóllehet az online értékesítés esetén elveszik a személyes kapcsolat (és potenciálisan számos kulcsfontosságú vásárlói adat), ennek helyébe egy a jövő generációja által elvártnak tekintett sokkal reaktívabb, folyamatos és bizonyos tekintetben közvetlenebb kapcsolattartás lép. Ennek révén, például a vevő közösségi média profiljából, keresési előzményeiből, stb. nyert adatok segítségével a korábbinál sokkal személyre szabottabb lehet a termékelőnyök hangsúlyozása illetve az ajánlattétel.

Kína és a fejlődő országok piacai ugyanakkor a kimagasló növekedési potenciálon túl egészen egyedi lehetőséget is kínálnak az autógyártóknak, ami egyben nem kis kihívás is: az ezekben az országokban új autót vásárló ügyfelek nagy része ugyanis élete első autóját vásárolja meg, az autóval, a márka- és vásárlási illetve szolgáltatási élménnyel kapcsolatos tapasztalatai, benyomásai, elégedettsége pedig nem csupán az ő márkapreferenciáira és újravásárlási hajlandóságára lehetnek alapvető hatással, de a közösségi média szerepének köszönhetően ismerőseiére is, ami meghatározó szereppel bírhat a márka jövőbeni hosszútávú piaci részesedésére. Amennyiben tehát a márka beváltja a márkaígéretet és megfelel a vele szemben támasztott elvárásoknak, avagy felülmúlja azokat, a márka hosszú időre bebiztosíthatja megszerzett piaci részesedését, ellenkező esetben pedig hosszútávon rombolhatja piaci pozícióját. Miután a márkának ezeken a piacokon az érett piacokhoz képest sokkal kevésbé kell megküzdenie prekoncepciókkal, avagy – nézőpont kérdése, a márka megítélésének függvényében – kevésbé profitálhat azokból, a márkaépítés és kommunikáció során más eszközök és hangsúlyok kerülnek előtérbe, mint az érett piacokon. A nagyszámú első autóvásárló miatt Kínában az értékesítés legnagyobb része egyébiránt továbbra is márkakereskedésekben történ, de az újravásárlók esetében rohamosan nő az online értékesítés szerepe, aminek hatására több e-kereskedelmi cég is kidolgozott már összevont autóvásárlási és finanszírozási megoldásokat kínáló mobiltelefon applikációkat.

A márkaérték fontossága

A világ legértékesebb autómárkája, a forradalmi műszaki megoldásairól, megbízhatóságáról, jövőbemutató technológiáiról, köztük a környezetbarát, alacsony fogyasztást és károsanyag- kibocsátást kínáló hybrid meghajtású autóiról ismert Toyota sem ül a babérjain: új modelljeinek látványos, formabontó, emocionálisan is megérintő formavilága, a társadalmi felelősségvállalás, és a kommunikáció új hangvétele, hangsúlyai révén iparág- és világelső technológiai vívmányait érzelmi töltéssel erősíti. A Toyota luxusmárkája, a Lexus (amely az általános megbízhatóság terén két elismert, független felmérésen is az élen végzett) azon vásárlókat szólítja meg, akik a megbízhatósággal ötvözött luxust keresik, új modelljei és azok lenyűgöző dizájnja révén pedig különösen profitált abból, hogy az SUV-k népszerűsége konvergál a luxus iránti vággyal.

„A márkaérték nem a márkák elvont, teoretikus összehasonlítását lehetővé tévő meghatározás, hanem kézzelfogható, mérhető, számszerűsíthető és befolyásolható mutató, amelynek változása alapvető hatással van a vállalat profitabilitására” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák kommunikációjáért felelős vezetője. „Minél nagyobb ez az érték, annál tágabbak a márka lehetőségei az árazás, illetve a versenytársakkal szembeni piaci pozicionálás tekintetében, ami a nap végén világszinten akár dollár milliárdokban mérhető eredményt jelenthet.”

„Éppen ezért fontos, hogy a márkanév valódi jelentéssel, tartalommal bírjon, a kommunikáció pedig a fizikai és online környezetben egyaránt konzisztens legyen. A termék kiváló minősége és a márkaígéret teljesítése az elvárt minimum, ám a vásárlók nem csupán a legjobb termékre vágynak: különösen egy az autóhoz hasonló, státusszimbólumnak is tekinthető, életérzést és életmódot is közvetítő termék vásárlása esetén arra az önmeghatározás és önkifejezés eszközeként is tekintenek, és nem csak egy autót vesznek meg, hanem azt is, amit az üzen róluk, illetve azt, ahogyan magukra gondolnak a terméknek köszönhetően” – teszi hozzá a szakember, majd így folytatja: „Ezt felismerve újonnan érkező modelljei látványos, magával ragadó formavilága, társadalmi felelősségvállalása és a korábbinál sokkal nyitottabb, emberközelibb kommunikációja révén a Toyota és a Lexus sikerrel dolgozik azon, hogy a legmegbízhatóbb, legmagasabb technológiai színvonalat és a racionális választást képviselő márkából a hagyományos márkaértékek megőrzése mellett igazi szerethető, vágyott, az önkifejezés legmagasabb szintjét lehetővé tevő márkává váljon” – foglalja össze Varga Zsombor.

 

Kiváló félévet zárt a Hyundai Európában

Rengetegen választották a Hyundai típusait 2016 első félévében – ez derül ki az európai autóipari szervezet, az ACEA által közzétett adatokból.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_015

A Hyundai 10,2 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, ami új rekordot: 261 586 darab eladott autót eredményezett, miközben a piac összességében csupán 9,1 százalékkal nőtt.

Június hónapban a Hyundai Motor 12,7 százalékos növekedést könyvelhetett el 2015 hatodik hónapjához képest; ugyanezen időszakban a piac átlagosan 6,5 százalékot erősödött, ami azt jelenti, hogy a márka folyamatosan növeli lendületét az európai piacon.

A Hyundai modellek 80 százaléka megújult vagy teljesen lecserélődött 2015 során, így a vállalat ma az európai autópiac legfiatalabb modellkínálatával rendelkezik. Ez a megújulási stratégia is támogatta az értékesítési darabszámok idei, számottevő emelkedését: a Hyundai minden kategóriában, a személyautóktól a crossovereken át a szabadidőjárművekig elismerésre méltóan teljesített.

Legutóbb a vadonatúj Tucson család kínálata gyarapodott új motor- és sebességváltó opciókkal, míg a Santa Fe és Grand Santa Fe modellek friss dizájnnal, továbbfejlesztett biztonsággal és modern technológiákkal erősítették a Hyundai szabadidőjármű-kínálatát.

2016 második félévében ismét egy új modell teszi még szélesebb körben vonzóvá a Hyundai márkát az európai vásárlók előtt: ősszel érkezik a piacra a vadonatúj IONIQ modell. A világ első olyan gépkocsijaként, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, az IONIQ a várakozások szerint új ügyfelek számára teszi majd érdekessé a Hyundai márkát.

„Folyamatosan bővülő modellkínálatunk minden eddiginél több ügyfelet vonz a Hyundai márkához, ami a fenntartható fejlődés lehetőségét nyitja meg előttünk” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A vadonatúj IONIQ friss alternatívát kínál azon ügyfelek számára, akik korábban talán nem számoltak a Hyundai márkával, így közelebb juttatva bennünket azon célunk megvalósításához, hogy az első számú ázsiai gyártóvá váljunk Európában.”

Ford EcoSport szállítja mindenhová a Balaton száguldó riporterét

Több mint hatszáz jelentkező közül választották ki a Balaton száguldó riporterét, Dettit, aki havi egymillió forint fizetést kap azért, hogy tudósítson a tó partjáról, mindehhez pedig egy vadonatúj Ford EcoSport áll rendelkezésére.

ford-ecosport-balaton-szaguldo-riporter-autoaddikt

A turisztikai álomállást azért hirdették meg, hogy a fiatalok és a fiatal családok körében is rávilágítsanak arra, milyen sokszínű a Balaton, ahová a nyáron feltétlenül érdemes elutazni.

A szerencsés nyertesnek, avagy a Balaton száguldó riporterének semmi más dolga nem lesz, mint végigbulizni a nyarat, bejelentkezni a fesztiválokról, szórakozóhelyekről, majd megosztani a véleményét, tapasztalatait másokkal az online felületeken. A milliós fizetés és a fesztiválbelépők mellett a szerencsés kiválasztottnak, gyorshajó, szállás, étkezés mellett egy saját autó is jár, sofőrrel.

A milliomos blogger sofőrje néhány napja vette át Magyarország első Ford EcoSport-ját. Soma (23 éves) nem igazán szereti a bulikat, annál inkább az autókat és a természetet, ezért is vállalta ezt a munkát. Elhatározta, hogy elkíséri az álomállás betöltőjét és saját blogjában mutatja be, milyen látnivalók vannak a Balatonon a bulikon kívül is.  Természetesen teszteli majd a Fordot akár úttalan utakon, terepen és extrém körülmények között is. Benyomásait blogjában és a Ford közösségi oldalain is megosztja majd.

Az akcióval főként a magyar fiatalok, és fiatal családok figyelmét szeretnék ráirányítani a tó körüli programokra. Ők a célcsoportja a Ford új kis városi terepjárójának, amelynek első hazai darabja most a Balaton népszerűsítésében is részt vállal. Útján elkíséri  majd Füred kapitány, azt a másfél méteres Playmobil figura,  aki mindenhol felbukkan a tó körül, ahol a kicsiknek és családoknak szóló események zajlanak. Füred kapitány és a Ford segítségével olyan hátrányos helyzetű gyerekek is eljuthatnak a BAHART Varázshajóira, akiknek egyébként erre nem volna lehetőségük.

Ford EcoSport – néhány szóban:

A Ford vadonatúj EcoSport SUV-ja tökéletesen kombinálja egy kisautó fürgeségét és takarékos működését azzal a sokoldalúsággal és térkínálattal, amit a vevők elvárnak egy SUV-tól – nem beszélve az autó stílusos megjelenéséről.

A mutatós és kemény Ford EcoSport a világ első SUV modellje, ami 1,0 literes, 125 lóerős motorral is kapható, és az első európai Ford, amelynek felszereltségi listáján az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC is szerepel, ami lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését, miközben a vezető a kezét a kormánykeréken, tekintetét pedig az úton tarthatja.

Az Ford EcoSport a legrosszabb útviszonyok közt is fürge és megbízható – a keskeny, kanyargós földutakon, a kátyús bekötőutakon és a kemény városi forgalomban egyaránt. – Ezért is választották a Száguldó Riporter társául. Az autó 10,6 méteres fordulóköre a kategória egyik legjobb értéke; az első és hátsó alsó védőlemezzel felszerelt EcoSport hasmagassága 200 mm, első terepszöge 22,1, hátsó terepszöge 35 fokos, gázlómélysége pedig 550 mm.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK