Főoldal Blog Oldal: 394

Bővült a Hankook dolgozók apartman szállója, közel 300 új férőhellyel

A Hankook további 144 darab kétfős, 26 négyzetméteres lakóegységgel és a kényelmes mindennapokhoz szükséges közösségi terekkel bővítette ki apartman szállóját, a Hankook Házat.

hankook-haz-autoaddikt

A korszerű épület mindössze 800 méterre helyezkedik el a cég telephelyétől, és olyan dolgozók vehetik igénybe teljesen térítésmentesen, akiknek lakhelye 50 km-nél messzebb van, vagy amerre nem közlekedik a Hankook ingyenes buszjárata. Egy újabb négyemeletes lakószárnnyal és egy multifunkcionális kerti épülettel, összesen 7700 m2-rel bővült a komplexum, ami így már közel 20 000 m2-en biztosít kényelmes és színvonalas lakhatást a gyár dolgozóinak. A vállalat 1,8 milliárd forintot fordított a bővítésre. A tervezési munkát a CÉH Zrt., míg a kivitelezést a KÉSZ Építő Zrt. végezte.

„Kiemelten fontosnak tartjuk dolgozóink munkakörülményeinek, életminőségüknek folyamatos javítását, fejlesztését, ezért törekedtünk korszerű, kényelmes lakhatási körülmények kialakítására. A Hankook Ház 2011-ben, 506 férőhellyel nyitotta meg kapuit, és az eltelt öt év alatt a gyár bővítése miatt a szálló bővítése is esedékessé vált” – mondta el Lee Sang IL, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Akár az eddigi két épületben, a kétágyas lakrészek itt is TV-vel, fürdőszobával és teakonyhával vannak felszerelve, illetve az Internet elérés is biztosított. A Hankook arra is figyelmet fordított, hogy az új épületrész ne csak a dolgozók életkörülményeit tegye kellemessé, hanem környezettudatos is legyen, ezért a szobákban modern épületgépészeti megoldásokat alkalmaztak: a lakrészek fürdőszobái padlófűtéssel, egyéb helyiségei mennyezeti felülhűtéssel és fűtéssel rendelkeznek.

Az új szárny megépülésével egy időben bővültek a szabadidős tevékenységek is: a szabadidő- és sportkomplexum mintegy 2000 m2-en áll a kikapcsolódni vágyó dolgozók rendelkezésére. Mivel az új szárny a korábbi sportpályák helyére épült, így ezek is átalakításon, bővítésen estek át: a műfüves focipálya mellett lelátó és öltözők is épültek, illetve egy új kiszolgálóegység is elkészült konyhával és grill terasszal. A komplexumhoz egy speciális gumiburkolattal ellátott kosárlabda és teniszpálya is tartozik.

A megnyitón részt vett Cseresnyés Péter, munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkár is: „A Hankook Tire Magyarország jó példája annak, hogy vannak olyan külföldi befektetők – így a Hankook is -, amelyek nem csupán munkahelyeket teremtenek, hanem arról is gondoskodnak, hogy megfelelő munka- és lakhatási körülményeket biztosítsanak a magyar munkavállalóknak. A folyamatos fejlesztések, korszerű beruházások és a dolgozóik iránt tanúsított elköteleződésük példaértékű a magyar piacon” – fogalmazott Cseresnyés Péter.

Ford-győzelem született Le Mans-ban

Nem kevesebb, mint 50 évvel azután, hogy 1966-ban a Ford történelmi, hármas győzelmet aratott a Le Mans-i 24 órás futamon az amerikai autógyár GT-je ma egy minden várakozást felülmúló sikerrel írta be magát ismét az autóversenyzés nagykönyvébe.

ford-gt-lemans-gyozelem-2016-autoaddikt-autokkal

A Ford 68-as számú autója Sébastian Boudaix-val, Joey Hard-dal és Dirk Müller-rel a volán mögött fél évszázad múltán ismét elsőként haladt át a GTE Pro osztályban a hosszútávú autóversenyek legkeményebbikeként is leírt francia 24 órás versenyen.

A 68-as Ford GT első helye mellett a harmadik helyen a Ryan Briscoe, Scott Dixon és Richard Westbrook által vezetett 69-es, negyedikként pedig Billy Johnson, Stefan Mücke and Olivier Pla hármas 66-os GT-je ért célba.

Az amerikai autógyártó negyedik csapata, a No. 67 Ford GT Marino Franchetti-vel, Andy Priaulx-val és Harry Tincknell-lel a volán mögött a kilencedik lett.

Bill Ford a Ford Motor Company ügyvezető elnöke szerint „ Ez egy történelmi pillanat a Ford és a Ford Chip Ganassi team életében is. Mertük azt álmodni, hogy győztesként térhetünk vissza a legendás ötven évvel ezelőtti győzelem után, és sikerrel vehetjük fel a versenyt a világ legkeményebb versenyében. A büszkeség, amit akkor éreztünk, mikor a Ford GT elsőként haladt át a célvonalon, leírhatatlan. A Ford Performance csapata, amely tervezte, megépítette, és az edzéseken tökéletesen finom- hangolta a Ford GT-t,
megalkuvást nem ismerve, fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy méltók lehessünk a történetünkhöz, és ma ezt az eredmény elérhessük. Egytől egyig csodálatos emberek, nagyon büszke vagyok rájuk. A csapat ismét megmutatta a Ford lelkét – az innováció, kitartás és igazi csapatmunka erejét.

Le Mans-ban, a versenypálya szélén állva Mark Fields, A Ford Motor Company elnök vezérigazgatója a következőket nyilatkozta:
„Egy teljesen új autó megépítése, és megmérettetése a Le Mans-i versenyen monumentális feladat. Felvettük a kesztyűt és ismét meghósítottuk az autósport legkeményebb versenyét. Hihetetlenül nagyélmény volt megosztani ezt a pillanatot a munkatársainkkal, kereskedőinkkel, tulajdonosainkkal, szponzorainkkal, és a többi vendéggel. A GT futamban résztvevő valamennyi autógyártó bevetette a legjobb tudását, legújabb technológiáját. Boldog vagyok, hogy megmutathattuk a világnak a Ford esszenciáját.

A Ford Chip Ganassi Team 2017-ben visszatér Le Mansba, hogy megvédje bajnoki címét.
The Ford Chip Ganassi Racing team will return to Le Mans in 2017 to defend its title as the GTE Pro Class champion.

Indul a masszív nyári szezon: fontos autónk megfelelő felkészítése

Hamarosan itt a nyári szabadságok és a felejthetetlen kiruccanások időszaka. Magunknak és a családunknak jó előre gondoskodunk mindenről, de mi a helyzet az autónkkal?

nyari-atvizsgalas-ford-solymar-autoaddikt

Kevesen veszik komolyan, de a nyári felkészítés legalább annyira fontos, mint a tél előtti átvizsgálás! Hogy mire érdemes odafigyelnünk, arra Tüdős Tamás, a Ford Solymár szervizigazgatója hívja fel a figyelmet!

Vágj neki a nyárnak, műszakilag kifogástalan autóval!

„Kezdhetjük a felkészülést a tartozékokkal: nézzük meg, hogy az izzókészletben minden pótégő megvan-e. Vizsgáljuk át az egészségügyi csomagot (a lejárati idő és a steril állapot fontos), ami jó szolgálatot tehet akár abban az esetben is, ha a gyermek lehorzsolja a térdét. Nézzünk utána, hogy az utazásunk során érintett országok előírásainak is megfeleljünk (pl. tűzoltópalack). Gondoskodjunk arról is, hogy az autóban, az utasok számának megfelelő láthatósági mellény legyen. Ellenőrizzük a lámpákat, elektromos berendezések üzemelését (pl. a légkondicionáló rendszer hatékonyságát); a folyadékszinteket; az ablakmosó tartályt bogároldós folyadékkal töltsük fel. Ha a gépkocsiban lévő akkumulátor elmúlt két éves, érdemes szakszervizben, műszerrel ellenőriztetni az állapotát. Ha már ott vagyunk, nézessük meg a fékfolyadék forráspontját is (vagy cseréltessük le, ha 2 éven belül nem volt), mert ha túl alacsony, egy hágón leereszkedve problémát okozhat”- árulta el Tüdős Tamás, a Ford Solymár szervizigazgatója.

Autónk nyári felkészítése legalább annyira fontos, mint a téli!

Szabadságolások alkalmával a magyarok döntő többsége az autós utazási formát választja. Kevesen gondolják azt, hogy az egyes szezonok előtt célszerű az autót szakszervizben átvizsgáltatni. Sok kellemetlenségtől óvhatnánk meg magunkat az utazás során, ha az autónkat szakszervizben készíttetnénk fel az utazásokra, nyári autózásra.  Ha a megfelelő felkészítés ellenére mégis történne az autóval valami előre nem látható esemény, nagyon fontos dolog, hogy a Ford márkaszervizekben – igen kedvező áron – a szervizelések alkalmával lehetőség van Ford Assistance szolgáltatásra szerződést kötni, ami – 1 évig, vagy a következő szervizig – egész Európában érvényes. A javítást ugyan nem téríti, de egy magyar telefonszám felhívása után autómentőt küldenek a helyszínre és a legközelebbi szervizbe szállítják díjmentesen a meghibásodott gépkocsit. Ha aznap a javítást nem tudják befejezni, csereautót biztosítanak, vagy az utasok szállásának költségét megtérítik.

Ezeket érdemes átvizsgáltatnunk szakemberrel az utazás előtt:

  • Folyadékszintek és állapotuk ellenőrzése
  • Fűtés és klímarendszer működésének ellenőrzése
  • Fék, rögzítőfék és lengéscsillapítók műszeres állapotellenőrzése
  • Futóműalkatrészek ellenőrzése
  • Első és hátsó fékbetétek, féktárcsák állapotának ellenőrzése
  • Gumiabroncsok kopásának és légnyomásának ellenőrzése
  • Fényszórók szemrevételezéses ellenőrzése, beállítása
  • Fényszóró- és szélvédőmosó berendezés működésének ellenőrzése ablaktörlők állapotának ellenőrzése
  • Akkumulátor állapotának műszeres ellenőrzése
  • Kipufogórendszer ellenőrzése

[TESZT] Opel Combo Tour 1.6 CDTI ECOTEC Start/Stop Enjoy L1H1 – könnyed és hatékony személyszállítás

Ahogyan azt a tendencia mutatja, rengetegen keresnek olyan megoldást, amely alapvetően a személy- és teherszállításra egyaránt fókuszál – valami olyasmit, amit az Opel Combo Tour jelent. Úgy, hogy szinte semmilyen részlet sem maradjon ki, tehát a kettőség legyen egyenesen arányos egymással. Ez azt jelenti, hogy a szállítható személyek férőhelyére ne legyen hátráltató hatása a jó pakolhatóságnak, és fordítva.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-001

Alapvetően az ember azt hinné, nehéz helyzet áll elő, amikor ilyen jellegű kérdések és igények kerülnek terítékre. Jelentjük, újabb perfekt alternatívát találtunk a fent részletezett irányvonalat illetően az Opel Combo Tour személyében.

Mint ismeretes, az Opel Combo Tour létezik más márkák felhozatalában is (például Fiat Doblo), nyilván kisebb-nagyobb eltérésekkel, de ilyesmit már láttunk korábban az új Vivaro érkezése után is (Renault Trafic). No de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy megvizsgáljuk: teljesíti-e az elvárásokat az Opel Combo Tour minden téren – legalábbis, ami a szegmenstőé elvárható.

Számtalan hasonszőrű, kategórián belüli alternatívát mutattunk már be olvasóinknak az Autóaddikt, illetve korábban a Napimagazin hasábjain. Épp ezért viszonylag egyszerű a párhuzamok felállítása, hiszen a tapasztalati irány megvan, ugyanakkor épp ezért nehéz kimondani a teljesen független és jól elkülöníthető verdiktet.

Bár megvan a kishaszonjármű-jelleg, mégsem unalmas a formavilág

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-002Már külsőleg is jól látható, hogy a Opel Combo Tour próbál sikeresen felzárkózni az elvárt trendekhez. Ugyanis mára a kishaszonjármű-kategória leszámolt szinte teljesen azokkal a korábban általánosnak ítélt sztereotip megközelítésekkel, miszerint egy puttonyosnak, púposnak (ki hogy definiál) muszáj kocka formát öltenie, elkeserítő cw-értékekkel, elcsépelten barátságtalan élces vonalvezetéssel. Nos, a Opel Combo Tour minderre tökéletesen rácáfol, hiszen a formavilág üde, fiatalos, telítve gömbölyded élekkel – a front rész a legjobb példa: arányaiban hatalmas fényszóró-testek, szinte szabályos körkörös vonalakkal, mosolysziluettet mintázó hűtőmaszkkal, karakteres ködlámpafészek kialakításokkal.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-004

Oldalnézetből sem az jut rögvest a szemlélődő eszébe, hogy az Opel Combo Tour valamiféle átvedlett céges rohangászós kishaszon.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-003Sokkal inkább dominál az egyterűs jelleg, vagy inkább a csapatszállító kisbuszos fazon? Döntse el az olvasó. Véleményünk szerint mindkettő jól megállja a helyét, illetve pozitívan hat az összképre; innen is kitűnik, hogy mennyire hatalmas a térkínálat, amit aztán az utasok, illetve a csomagok szállítására fordíthatunk. Az oldalablakok megfelelő panorámát adnak nagyságuk révén, az övvonal felfelé húz, nem véltelenül – a hátsó üléssor emeltebb pozíciót kapott a komfort érdekében többek közt. A sárvédőívek hangsúlyosak, az L1H1 tengelytáv is jelentős (ez kitűnik első pillantásra), míg a hátsó, C oszloppal határolt lezárás pedig akár derékszöget is zárhatna a talajszinttel, annyira délceg és egyenes. Jó, jó, dobozforma azért akad ezek szerint a felhozatalban, de pontosan annyi, amennyit még elbír az Opel Combo Tour formaterve.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-011

Teljesen a kaszni színére fújt hátsó, ötödik ajtót kapunk az Opel Combo Tour-hoz, amennyiben Cosmo csomaggal rendeljük (a tükrök szintúgy megkapják a fényezést ebben az esetben). A raktér ajtajának hozzávetőlegesen 50 százaléka üvegfelület, ez szintén hozzásegít a tökély kitekintéshez, de még mindemellett kellemes a szemnek is az összképet illetően.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-013

Jogosan merülhet fel a kérdés: az Opel Combo Tour, mivel kishaszonjárműves alapokat ápol, mennyire hozza az elvárt komfortszintet? Gyors válasz érkezik is: hozza, annak megfelelően, amennyit a kategória elbír. Jelen esetben sincsen ez másként.

Érezzük otthon magunkat!

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-006Igényesen kidolgozott enteriőr fogadja a vezetőt és az utasokat az Opel Combo Tour-ban, persze ez annak is köszönhető, hogy a tesztautó a nem az alapfelszereltséget kapta (Enjoy). Bár kifinomult bőrbevonatokkal, és egyéb extrákkal jelen esetben nyilván nem találkozunk annyira dominálóan, mint mondjuk egy Insignia, vagy akár egy Astra esetében, mégis minden együtt van ahhoz, hogy félre tudjuk tenni a haszonjárműves vonalat. Egy rövid időre legalább, ugyanis azért megvannak az emlékeztető jellemvonások: kemény, kopogós műanyag burkolatok az ajtók kárpitjának részeként, öblös cockpit felületek, elöl is hatalmas váll- és fejterek, sok rakodórekesz (ami kifejezetten optimális egy családi egyterű esetében).

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-009

A központi műszeregység kifejezetten lényegre törő, jól átlátható rendszert képez, a kezelőszervek optimálisan elérhetők minden üléspozícióból. A kormányoszlop állíthatóságának köszönhetően viszonylag jól testre szabható az Opel Combo Tour vezetőállása függetlenül testalkattól, a magasra helyezett, kisbuszos jelleget kínáló vezetőülés pedig fokozza a kellemes kilátást az autóból.

Megvan az a bizonyos elvárt komfortráta is

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-007Kényelmesek az Opel Combo Tour ülései, hátul is. Közepes keménységgel, ergonómikusnak mondható felület-kialakításokkal relatíve hosszabb távon is kényelmesek maradnak, a hátsó traktus három széke egyenként hangolható, hosszirányban állítható. A láb- és térdterek nagyok, csakúgy, mint a fejedelminek mondható fejterek – három személy ténylegesen kompromisszumoktól mentes utazása garantált.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-008

Érdekes, hogy bár a Opel Combo Tour felfüggesztése nagyjából megegyezik a hagyományos értelemben vett teherszállító Combo modellével, mégis sikerült a kényelmet úgy optimalizálni, hogy az menet közben sem hagyhasson kívánnivalót maga után. Közepes úthibák esetén még jól simít a futómű, a hátsó híd is lágyan közvetít, bár némileg pattogóssá is tud válni, ha szélsőségesebb útviszonyok közé keveredünk. Az Opel Combo Tour stabilitása jó, erőteljesebb kanyarvételezéskor is megtartja az ívet, elhanyagolható alulkormányozottsági hajlammal és a viszonylagosan magasabb építésnek köszönhetően némi oldaldőléssel megspékelve.

Elegendő teljesítmény – a végsebesség úgysem számít

A tesztelt Opel Combo Tour 1.6 literes, közös nyomócsöves befecskendezést kapott gázolajos erőforrással lett szerelve.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-010

Az aggregát 95 lóerős maximális teljesítményleadásra képes 2500-as percenkénti fordulatszámon, míg a 300 Newtonméteres nyomatékcsúcs 1750-től már rendelkezésre áll. A motor karakterisztikája erőteljes, ténylegesen alacsonyabb fordulatszám-tartományban is érezhetően rendelkezésre áll az a tartalék, amely nagyjából 2700-ig jelen van érzékelhetően. Ezáltal a Opel Combo Tour 1.6-os CDTI-je 95 lóval is kifejezetten dinamikus, fürge haladást garantál például városi forgalomban. A gázreakciók közvetlenek, bár a Start/Stop-nak köszönhetően számolnunk kell némi késleltetéssel piros lámpák utáni indulásnál.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-012

Amennyiben gazdaságos módban kívánunk autózni az Opel Combo Tour fedélzetén, 6.2 liter körüli értékkel kell számolnunk 100 kilométerre átlagolva városban. Országúti körülmények közt azért előbukkan a madárétvágy, hiszen méréseink szerint 4.1 liter/100 kilométerig vissza lehetett szorítani az üzemanyagfogyasztást, igaz, itt 1 személlyel (sofőr) kell értelmezni az értéket; 4 fő esetén nagyjából 0.5-0.7 literrel növekszik.

opel-combo-tour-1-6-cdti-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Combo Tour 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 95 LE @ 2500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4390 mm

Szélesség: 1831 mm

Magasság: 1845 mm

Tengelytáv: 2755 mm

Első gumik mérete: 245/50 R18

Hátsó gumik mérete: 245/50 R18

Tömeg, üresen: 1470 kg

Megengedett össztömeg: 2430 kg

Csomagtartó mérete: 3200 liter hátsó, harmadik üléssor nélkül

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 158 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.3 s (gyári), 12.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.2 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 140 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Le Mans: a Toyota Gazoo Racing készül a megmérettetésre

A Toyota Gazoo Racing felkészülése a 84. Le Mans-i 24 órás versenyre zsúfolt, de eredményes első nappal vette kezdetét a Circuit de la Sarthe pályán.

toyota-gazoo-racing-le-mans-2016-autoaddikt

A 2016. évi FIA hosszú távú világbajnokság (WEC) harmadik futamára felkészülve a két TS050 HYBRID tettvágytól fűtve lépett pályára a négyórás edzésen, majd az azt követő első időmérőn.

A mai etapok oroszlánrésze a megfelelő beállítások összehangolásáról, a TS050 HYBRID-ek finomhangolásáról szólt. Az autók ígéretesnek bizonyultak: megdöntötték a Toyota saját Le Mans-i pályarekordját, amelyet még a márka visszatérésekor, 2012-ben állítottak be.

Az új rekordot Stéphane Sarrazin tudhatja a magáénak a 6. rajtszámú autóban, amelyben Mike Conway és Kamui Kobayashi lesz a társa. Ők egyelőre a harmadik rajtkockából indulnak, egy hellyel előrébb, mint Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima 5-ös rajtszámú kocsija.

A délutáni edzéseket tarkító záporok lehetővé tették, hogy a csapatok az összes rendelkezésre álló Michelin abroncsot kipróbálják. Ezzel hasznos információkat szereztek arról, hogy az egyes típusok hogyan viselkednek eltérő pályaviszonyok mellett. A csapat elsődleges feladata az aerodinamikai és mechanikus beállítások finomítása volt.

A délután jól indult, ám később Stéphane az edzés vége felé a korlátnak ütközött, megrongálva az autó orrát. A box személyzete keményen dolgozott a szünetben, hogy az időmérőre elkészüljenek a javításokkal.

A 13,629 kilométeres Circuit de la Sarthe-on hatvan autó küzdött a rajthelyekért, így a sűrű forgalom mindvégig befolyásolta az eredményeket, ugyanakkor a kétórás időmérőn végig távol maradt az eső az aszfalttól.

Akárcsak a június 5-i tesztnapon, a TS050 HYBRID jelentős előrelépést mutatott az előző évhez képest. A tavalyi időmérők során elért legjobb körnél 2,806 másodperccel gyorsabbnak bizonyult a Toyota, annak ellenére, hogy az új szabályzat 10 százalékkal csökkentette a felhasználható üzemanyag mennyiségét.

Az időmérők csütörtökön folytatódnak, kétszer két órás időtartammal (este 7, illetve 10 órától.) A rajtsorrendet ezen időmérő edzések bármelyikén elért leggyorsabb kör alapján határozzák meg.

TS050 HYBRID #5 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima)

Szabadedzés: 5. (3 perc 24,031 mp), 40 kör

Időmérő 1: 4. (3 perc 21,03 mp), 27 kör

Anthony Davidson: „Az autó igazán erősnek tűnt ma. Nem sikerült tiszta időmérő kört futnom, lehettem volna gyorsabb is. Most azonban a versenyre koncentrálunk, nincs ennél fontosabb. Szerintem mindkét gumikeverékkel kiegyensúlyozottan viselkedik az autó, elégedetten és optimistán nézek a verseny elé.”

Sébastien Buemi: „Sokkal jobban állunk most, mint egy évvel ezelőtt. Alaposan felkészültünk, jó munkát végeztünk, elégedett vagyok a dolgok állásával. Bízom benne, hogy tovább tudjuk finomítani a beállításokat, keményen dolgozunk azért, hogy az autó ütőképes legyen a versenyre.”

Kazuki Nakajima: „Szerintem mindkét edzés jól sikerült. A nappali etapon remekül futott az autó, hosszú távon is ígéretes volt a tempónk. Éjszaka kemény volt a sűrű forgalom, ezért nehezebb megítélni a valós teljesítményünket. Ki kell elemeznünk az adatokat, és megtalálni a fejlesztésre szoruló pontokat, de összességében elégedett vagyok az autóval.”

TS050 HYBRID #6 (Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi)

Szabadedzés 1: 4. (3 perc 23.158 mp), 42 kör

Szabadedzés 2: 3. (3 perc 20,737 mp), 30 kör

Stéphane Sarrazin: „Izgalmas volt a ma éjjeli edzés, miután a szabadedzésen hibáztam. Nagyon köszönöm a szerelőknek, akik kemény munkával helyreállították az autót, és felkészítették azt az időmérőre. Az, hogy nem veszítettünk időt, javarészt nekik köszönhető. Az autó versenyre késznek tűnik, még hátravan a finomhangolás, de nincs sok tennivalónk.”

Mike Conway: „Stéph-nek sikerült futnia egy tiszta kört, jó érzés, hogy bent vagyunk az első háromban. Az autó igazán kiegyensúlyozott, úgy tűnik, készen áll a versenyzésre. A jelek szerint teljes mértékben felkészültünk, de a részleteken még finomítanunk kell. Keményen dolgozva csütörtökön a lehető legtöbb időt szeretnénk a pályán tölteni, hogy eltaláljuk az ideális beállításokat.”

Kamui Kobayashi: „Elégedett vagyok a mai nap fejleményeivel. A csapat keményen megdolgozott, alaposan felkészült a hétre, remekül haladunk. Rengeteg adatot gyűjtöttünk be, amelyek segítségünkre lesznek a verseny során. Éjjel sikerült egy hosszabb szakaszt mennem; sűrű volt a forgalom, de elégedett vagyok az eredményekkel.”

Peugeot 3008 GT: szabadidőautós jelleg, sportos tálalással

Alig telt el néhány hét az új Peugeot 3008 bemutatkozása óta, most pedig máris itt a Peugeot 3008 GT is.

peugeot-3008-gt-2016-autoaddikt-3

A Peugeot 3008 GT a modellcsalád legdinamikusabb és legexkluzívabb változata, amely az autózás örömét testesíti meg rendkívül modern formában. A szépre és az új vezetési élményre fogékony ügyfélkörnek szánt változat megkoronázza a márka új szabadidő-autó választékát. A kizárólag a 2.0 literes BlueHDi 180 S&S EAT6 motorral készült új Peugeot 3008 GT-t speciális tulajdonságokkal ruházták fel, megjelenését a két, egymástól éles vonallal elválasztott színárnyalat teszi különlegessé. A GT Line kivitel a sportos és csúcskategóriás motorok elérhetőbb változatait kínálja. Az új Peugeot 3008 GT és GT Line egyértelműen illeszkedik a modellek exkluzivitásának növelésére irányuló márkastratégiába. Forgalmazásuk 2016 októberében kezdődik meg.

A modellcsalád zászlóshajója

Az autózás, az autózás világa számtalan rajongót vonz. Az esztétikumra fogékony, markáns egyéniségek azt a minőséget keresik egy autóban, ami saját egyediségüket hangsúlyozza. Erre az igényes ügyfélkörre gondolva álmodta meg a Peugeot az új 3008 GT változatát.

peugeot-3008-gt-2016-autoaddikt-4

A GT a kínálat exkluzív és határozottan dinamikus csúcsmodellje, amely ugyanakkor a mindennapi használatra is tökéletes. A vérbeli autósoknak szánt új Peugeot 3008 GT a kínálat új szabadidő-autójának erényeit – markáns stílus, lélegzetelállító belső design az új Peugeot i-Cockpit®-tal, high tech felszerelések – határozottan sportos és exkluzív vonásokkal ötvözi.

GT! A Peugeot történetéből jól ismert emblematikus elnevezés olyan vonásokat feltételez, amelyek annak a tulajdonosnak az egyéniségét is hivatottak hangsúlyozni, akinek a választása erre a csúcsváltozatra esik. Az új Peugeot 3008 GT a következőkkel büszkélkedhet:

– exkluzív motor: a 2.0 l BlueHDi 180 S&S, a hatfokozatú EAT6 automatikus váltóval. A kínálat legerősebb motorja tovább fokozza a vezetés örömét

– Sportos megjelenés: erről a kiszélesített sárvédők és a szériában kínált 19 colos gumiabroncsok (235 50 R19) gondoskodnak. A kizárólag a GT változathoz kínált gumihoz gyémánthatású, kettős árnyalatú BOSTON felni jár. A speciálisan kifejlesztett futómű a maximumot hozza ki a rendkívül dinamikus abroncsokból.

– High-tech megjelenésű lámpák: a full LED-es fényszóró és a szekvenciálisan működő irányjelző fénysor alapfelszerelés

– Egyedi külső szín. A GT-hez alapfelszerelés a fényes fekete, kettős tónusú « Black Diamond » tető, opcióként pedig kettős külső szín igényelhető a választékban szereplő három árnyalat esetén (szürke Platinium, szürke Amazonite és Metallic Copper). Az autó hátsó része minden esetben fekete gyöngyházfényezést kap; a kettős árnyalatok exkluzív autók közé emeli, és a Peugeot tudáskincsének egyedi hordozójává teszi a 3008 GT modellt.

– Speciális külső designelemek, valamint az utastér kifinomult és sportos kivitele.

Az utastérben: az új Peugeot i-Cockpit csúcsformában

A GT változat sportos, technikai és trendi jellege az utastérben is visszaköszön. Az új Peugeot i-Cockpit® – alapfelszerelés – központi eleme a látványos és modern műszerfal. Már a belépő felszereltségi szinten is lenyűgöző a belső tér gazdagsága, a futurisztikus modern megjelenése. Az anyagok kiválasztása, az illesztések pontossága nagyban hozzájárul az utastér elsőrendű minőségérzetéhez. A részletek gondos kidolgozása is nagyfokú igényességről és eleganciáról árulkodik, ugyanakkor az utastér minden hivalkodástól mentes, a felsőkategóriás kivitelre utaló aranyfüst díszítések is csak diszkréten jelennek meg.

A GT utasterének jellegzetes vonása a kettős, réz árnyalatú szegélyvarrás a műszerfal tetején, az ajtópaneleken és a központi kartámaszokon. Ugyanez a díszvarrás visszaköszön a TEP/ Alcantara kettősével bevont, körülölelő üléseken, illetve az opcióként igényelhető, szemet gyönyörködtető Nappa Mistral bőrkárpiton. Az ülésében kényelmesen elhelyezkedett vezető tekintetét azonnal magára vonzza a szépen kidolgozott, teljes bőrrel bevont és szintén szegélyvarrott kompakt kormánykerék, az alsó lapított részen díszelgő, krómozott acélból készült GT logóval.

peugeot-3008-gt-2016-autoaddikt-2

És máris kezdődhet az érzékekre kihegyezett utazás. A műszerfal és az ajtóbetétek díszítése a látást és a tapintást egyaránt kényezteti. A «Grey Oak» berakás egyszerre része a csúcskategóriás kidolgozás hagyományának és a lakberendezés ihlette környezet megteremtésére irányuló modern igénynek. A GT fényűző belső kidolgozását a részletek gazdag tárháza is szolgálja, remekül bizonyítva a márka szakembereinek a kényelmes és igényes utastér kialakításában szerzett szaktudását: selyemfényű krómacél betétek, rozsdamentes acélból készült pedálszerkezet és lábpihentető, rozsdamentes acélból készült első küszöbök, szőnyegek réz árnyalatú díszöltésekkel, fekete tetőkárpit és oszlopok.

Az exkluzivitás tovább folytatódik a sajátos réz árnyalatú, digitális csempés műszeregységben. Nemcsak a látást, a többi érzékszervet is felébreszti az i-Cockpit® Amplify. A megújult vezetőhellyel az új Peugeot 3008 GT valóságos karmestert helyez az utastérbe, amely az érzékek felerősítésével növeli a vezetés élményét. A dinamikus lelkület (a Driver Sport csomaggal), a megvilágítás intenzitása, a képernyő animációk, a hangbeállítások, a finom illatok bepermetezése, az első ülésekbe igényelhető, többpontos masszázsrendszer – semmi sem maradt ki az érzékekre kihegyezett környezetből!

Az új Peugeot 3008 GT szerencsés tulajdonosa egy olyan világba kerül, amelyben a csúcsminőséget az érzékek útján tapasztalhatja meg.

Sportos és határozott stílus az utastérben

Az új Peugeot 3008 GT erőteljes külsővel ruházták fel. Magán viseli a szabadidő-autók jellegzetes vonásait, kisugárzása erőteljes, megjelenése harmonikus.

Az arányok tökéletesek, a formatervet az ihlet diktálta. A GT változat kialakításakor a formatervezők arra törekedtek, hogy ezekre az erényekre támaszkodva megőrizzék a helyes arányokat. A túlzásokat elkerülve és mindvégig a harmóniát szem előtt tartva rajzolták meg a modell egyedi vonásait.

Az orr-részt a sajátos hűtőmaszk határozza meg. A széles, csiszolt króm szegéllyel keretezett, sakktáblát imitáló, króm hűtőrács közepén helyezkedik el a márka emblémája. Az összkép a felsőkategóriás jelleget sugárzó lökhárítóval és a teljes fénydiódás fényszórókkal válik teljessé. Az orr-részt uraló ragadozó tekintet, a sportos küllem markáns egyéniséget és a márkához tartozás büszkeségét is sugallja. Egy igazi Peugeot! Egy vérbeli GT!

Az oldalnézet eleganciáját a háromszög ablakok rozsdamentes acélból készült szegélye határozza meg, a szintén rozsdamentes acélból készült díszcsíkkal együtt. Ez utóbbi a tető vonalában a hátsó légterelőig fut, közben finoman és könnyedén határolja az üvegezett felületeket. Az így kihangsúlyozott övvonalból kibontakozó arányok alacsonyabb és dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek a GT-nek, mint ami a versenytársak többségét jellemzi. A kiszélesített sárvédők, a 19 colos felnik, a tetősíkra simuló, alumíniumból készült, hosszanti tetőrudak és az első sárvédőkre helyezett, réz GT monogram teszi egyedivé az oldalnézetet. A hatás még lenyűgözőbb az különleges kettős karosszéria árnyalat esetén, mellyel az új Peugeot 3008 GT egy egészen új világba, a kivételes autók univerzumába lép.

peugeot-3008-gt-2016-autoaddikt-5

Még egy mozzanat, amely a legapróbb részletre is kiterjedő gondos tervezést bizonyítja: a tükörházban elhelyezett fénydiódás projektor büszkén vetíti a földre a márka emblémáját.

A hátsó rész jellegzetes stíluselemei a csomagtér ajtón elhelyezett GT embléma és a lökhárító két szélét díszítő kettős krómozott kipufogóvég. Az egyszerre trendi és mértéktartóan sportos elemek tökéletesen belesimulnak a karosszériába.

Új Peugeot 3008 GT Line: kívül-belül előkelő

A másfél éve megkezdett márkastratégia, ami a Peugeot modellek exkluzivitásának növelését célozza meg, a markánsan dinamikus stílus megteremtésén keresztül valósul meg, amelyhez ezentúl elérhetőbb motorok is párosíthatók . Így született meg a teljes választékon átívelő GT Line verzió, amely a kimagasló minőséget erős egyéniséggel ötvözi, és a motorválaszték szívét rendeli hozzá.

A felszereltségi szint alapja az Allure verzió, ugyanakkor a GT Line számos vonást átvesz a GT változatból. Ezek között találjuk az alábbi külső stílusjegyeket (az első sárvédőn és a hátsó ajtón található GT Line emblémán kívül):

– az egyedi, teljes LED fényszóróval felszerelt első lökhárítót és a GT hűtőrácsot;

– az oldalsó háromszög ablak rozsdamentes acélból készült szegélye és díszcsíkja;

– a krómozott kettős kipufogóvég;

– a « Black Diamond » tető (alapfelszerelés);

– opcióként a jellegzetes kettős árnyalatú külső szín is igényelhető

A GT Line kiadáshoz 18 colos, kéttónusú, gyémánthatású matt alumínium keréktárcsa és fekete gyöngyházfényű tükörház (krómozott a GT-n) is rendelhető.

Az utastérben a GT-ben megszokott sportos és kifinomult hangulat uralkodik (ennek része a réz árnyalatú díszvarrás), leszámítva a «Grey Oak» betéteket, az Alcantara üléshuzatot, a selyemfényű króm berakásokat és díszléceket. Az alapfelszerelésként kínált i-Cockpit® Amplify vezetőnek, utasnak egyaránt kimagasló kényelmet és élményt nyújt.

A GT és GT Line változatokkal az új Peugeot 3008 arra törekszik, hogy dinamikus élményt nyújtson a vezetőnek és a bent ülőknek, az egyéniségükhöz hasonlatosan trendi és kifinomult környezetben.

peugeot-3008-gt-2016-autoaddikt-1

A modell kereskedelmi bevezetése pillanatától rendelhető GT és GT Line a piac legvonzóbb megjelenésével és műszaki tartalmával ruházza fel az új Peugeot szabadidő-autót.

A Nissan kiderítette: ha nem szinkronizálható a telefon az autóval, elmaradhat a vásárlás

Nem titok többé, hogy okostelefonjaink valójában mennyire is uralják életünket. A Nissan tanulmányának alapját számos autóvásárló ügyfél erősítette meg.

nissan-okostelefon-autovasarlas-autoaddikt

Hiába tetszik minden egy modellben – a stílustól, az áron és kedvező fogyasztáson át a vezetési élményig – ha a mobiltelefon nem képes megfelelően kapcsolódni vásárlás nélkül sétálnak ki a szalonból.

A Nissan crossover családjának – Qashqai, Juke, X-Trail – tervezésekor behatóan vizsgálta a korszerű információs- és szórakoztató-rendszerek kifejlesztésének fontosságát. Az ehhez használt tanulmány kimutatta, hogy:

  • az autóvásárlók 28%-ának fontosabb a telefon kompatibilitása, mint a kedvező fogyasztás,
  • 13%-a nem venne olyan autót, ami nem képes az internethez csatlakozni,
  • 20%-a pedig lecserélné jelenlegi autóját egy jobb kapcsolódási lehetőségeket nyújtó modellre.
  •  A cserére való hajlandóság 41%-ra nő azok körében akik heti 20 óránál többet autóznak.

A kutatás eredményeként a Nissan jelentős beruházásokat hajtott végre, hogy telefonjainkat gond nélkül, könnyedén párosíthassuk. Az európai csapat vezetője Patrick Keenan, akit a Nissan berkein belül a „40 telefonos embernek” hívnak.

Patrick elmondása szerint „napjaink új autóinak életciklusa 5-6 évre tehető, a mobiltelefonoké azonben ennél jelentősen rövidebb: kevesebb mint 2 évente frissítenek egy-egy modellt. Az autó és a telefon zavartalan kommunikációjának fenntartása az én keresztem.”

Patrick dolga elsősorban, hogy a Nissan mindig egy lépéssel a versenytársak előtt járjon a fedélzeti információs és szórakoztató technológiákban. A csapat kapcsolati hálója segítségével próbálja azanosítani az iparági trendeket és biztosítani, hogy a Nissan legfrissebb fedélzeti rendszere problémamentesen kommunikáljon készülékeinkkel.

A cranfield-i NTCE-ben (Nissan Technical Centre Europe) dolgozó Patrick fiókjaiban telefonok tucatjai sorakoznak, melyek segítségével folyamatosan a kompatibilitás fejlesztésén és finomhangolásán dolgozik. A jövő Nissan modelljein munkálkodva napi több száz teszthívást kezdeményez és fogad.

 „Lényegében a munkám, hogy ne legyen több olyan ember aki azért távozik vásárlás nélkül egy Nissan kereskedésből, mert a telefonja nem kapcsolódott az autóhoz” mondta Patrick.

Az autóipar jövőjét nagyban meghatározza majd az önjáró technológia, melyben a Nissan már most globális vezető szerepre tör. A Nissan ’ProPilot 1.0’ rendszere 2017-ben a Qashqaiban debütál majd, mely az önjáró technológiák első lépcsőjeként képes lesz az autópáylák sávjain belüli önálló haladásra.

A kiemelkedő kompatibilitás és adatintegráció a kirakós kulcsfontosságú elemei, Patrick pedig a Nissan globális mérnökcsapatának tagjaként nap mint nap olyan összekapcsolt járműrendszerek kifejlesztésén dolgozik, melyek fő prioritása a biztonságos működés.

Le Mans: pole pozícióból startol a Ford GT

A Ford Chip Ganassi Racing csapat 68. rajtszámú Ford GT versenyautója pole pozícióból rajtolhat a 2016-os Le Mans 24 órás futam LM GTE Pro géposztályában, mivel a német pilóta, Dirk Müller futotta legjobb (3 óra 51,185 másodperces) időt a szerda éjszakai időmérő edzésen.

ford-gt-lemans-2016-autoaddikt

Mögötte a 69. rajtszámú Ford GT áll majd a rajtrácson, a 67. és 66. rajtszámú Ford GT-k pedig a negyedik, illetve ötödik helyről vághatnak neki a szombati futamnak.

Szerda éjjel a 68. rajtszámú Ford GT ideiglenes pole pozícióból indult az első időmérőn, és az esős idő miatt egyetlen vetélytárs sem tudta felülmúlni az első köridőit a csütörtök esti két időmérő során.

„A csapat minden tagja fáradhatatlanul dolgozott, hogy a Ford GT eljusson erre a szintre” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Persze tudjuk, hogy a legnagyobb kihívás még előttünk áll, és Le Mans-ban nem a sebesség az egyetlen, ami eldönti a futamot. Ám az egész csapat egyetlen célért küzd, ezért hatalmas elkötelezettséggel és szenvedéllyel fogunk versenyezni – hiszen a pályán a Ford minden munkatársának nevében küzdünk majd.”

Müller nagyon boldog, hogy az ő időeredménye lett a legjobb, és hogy a Ford Chip Ganassi Racing pilótái szintén remek startpozíciókat szereztek.

„Pedig az első időmérőn nem voltunk túl szerencsések” – mesélte. „Amikor Joey (Hand) ült a volánnál, besűrűsödött a mezőny, aztán pedig megjelent a vörös zászló. Utána Sébestien (Bourdais) következett, de őt is erősen hátráltatták. Én végül csak az időmérő utolsó 15 percében kerültem sorra, és az autó nagyon jónak tűnt. Engem is hátráltatott a többi autó, de aztán Mike O’Gara (a 68. és 69. rajtszámú autók csapatfőnöke) rám szólt a rádión, hogy ’hé, van még egy köröd, úgyhogy meg tudod csinálni!’ És ez remek körnek bizonyult. Mindenkire nagyon büszke vagyok. Már az is hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk. Igazi kiváltság, hogy a Ford GT-vel versenyezhetünk, és hogy a Ford Chip Ganassi Racing csapat tagjai lehetünk!”

A Ford GT valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén. Az autót az ultra-takarékos, ikerturbós V6-os EcoBoost blokk hajtja, ami több mint 600 lóerős teljesítményével a Ford legerősebb sorozatgyártású motorja.

A Ford GT a Ford Performance modellkínálatának csúcsterméke, ezért az autó közúti változatának dinamikus bemutatója – stílusos módon – ugyancsak Le Mans-ban lesz. Szombaton 12:20 órakor a Ford legmodernebb és legexkluzívabb modellje is részt vesz a Circuit de la Sarthe versenypályán megrendezett felvonuláson; ez lesz az első alkalom, hogy a világ autórajongói mozgás közben is megcsodálhatják a régóta várt Ford GT-t, még mielőtt a Ford GT versenygépek elfoglalnák helyüket a világ legizgalmasabb futamának rajtjánál.

A Le Mans 24 órás verseny 84. futamának mezőnye szombaton 15:00 órakor rajtol el.

Egyenest a sűrűjébe: a Ford visszatér Le Mans-ba

A Ford egy különleges videóval is emlékezetessé teszi Le Mans-i visszatérését; a film a márka világszerte dolgozó munkatársai számára készült. A video ma reggeli premierjén a Ford Chip Ganassi Racing csapat tagjai is részt vettek. A film üzenete nem csupán az, hogy minden egyes munkatárs fontos szerepet játszik a Ford innovációinak életre keltésében, hanem az is, hogy mindannyian tagjai a Ford népes családjának.

Mexikóban épít gyárat a BMW, a munkálatok megkezdődtek

A San Luis Potosí város külterületén felépülő új létesítményben 2019-től a BMW 3-as sorozat limuzin változatai készülnek majd. Az egymilliárd dolláros beruházásnak köszönhetően a mexikói gyár a BMW Group NAFTA régión belüli növekedésének meghatározó mérföldköve lesz, amely a vállalatcsoport leginnovatívabb üzemeként új fenntarthatósági mércét állít az iparágban.

bmw-gyar-mexiko-autoaddikt

2016. június 16-án, azaz ma megkezdődtek a BMW Group mexikói gyárának építési munkálatai. A San Luis Potosí városban megtartott hivatalos ceremónián Rogelio Garza Garza, a Mexikói Gazdasági Minisztérium ipari és kereskedelmi államtitkára, valamint Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója mellett Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja és Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja is részt vett.

A BMW Group legújabb gyára, világelső technológiai innovációkkal

„Mexikóban épülő új gyárunkba a BMW Group összes szaktudását és technológiai képességét befektetjük. A 2019-re elkészülő üzem a megannyi innovatív technológia alkalmazásának köszönhetően a termelékenység és a fenntarthatóság terén egyaránt piacvezető lesz. Nagy örömömre szolgál, hogy megkezdődtek a vállalatcsoport új létesítményének építési munkálatai” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, aki szerint a mexikói gyár különleges pozíciót tölt majd be a vállalatcsoport globális termelési hálózatában. Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja eközben a BMW Group munkáltatói szerepkörét hangsúlyozta ki az ünnepségen. „Sikerünk elsősorban munkatársaink szakképzettségén, kimagasló szaktudásán és felelősségteljes munkavégzésén múlik, hiszen ők azok, akik előállítják termékeinket. San Luis Potosí városában is egy ilyen erős alapra építkezünk majd. Mint ilyen, kivételesen fontos számunkra, hogy vonzó munkahelyet teremtsünk, ihletet adjunk munkatársainknak, a legkiválóbb eredményre ösztönözzük őket és tovább fejlesszük tehetségüket” – mondta Milagros Caiña-Andree. „A BMW Group államunk rendkívül fontos partnere, aki nagymértékben hozzájárul az iparág régión belüli fejlődéséhez. San Luis Potosí kiváltképp vonzó helyszín a járműgyártók számára, hiszen a szakképzett helyi munkaerő mellett nagyszerű logisztikai adottságokkal és kiváló infrastruktúrával rendelkezik. Készen állunk arra, hogy teljes mellszélességgel az iparág mellé álljunk” – tette hozzá Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója.

2019-ben kezdetét veszi a BMW 3-as sorozat limuzin változatainak gyártása

San Luis Potosí városának külterületén a bajor gyártó legnépszerűbb modellsorozata, a BMW 3-as sorozat limuzin változatai készülnek majd. A vállalatcsoport százéves történetének utóbbi több mint negyven évében a legendás BMW 3-as sorozat a márka elsőszámú képviselőjévé érett, amely a dinamikus menetteljesítmény, a páratlan hajtáslánc-hatékonyság és a kimagasló járműtervezés terén egytől egyig autóipari mérceként szolgál.

A San Luis Potosí külterületén felépülő gyár a BMW Group dél-afrikai létesítményének gyártási kapacitását hivatott kiegyensúlyozni, Rosslyn-ban ugyanis a BMW 3-as sorozat helyett az új BMW X3 készül majd a jövőben.

A mexikói gyár termelési folyamatainak beindítását 2019-re tervezi a gyártó, éves szinten mintegy 150 000 autó legyártását irányozva elő. A BMW Group nagyságrendileg egymilliárd dollárt fektet az új üzembe és nem kevesebb, mint 1 500 új munkahelyet teremt. A vállalatcsoport azon döntését, hogy az új létesítmény San Luis Potosí város külterületén épüljön fel, számos kritérium támasztotta alá, így többek között a térség rendkívül széles beszállítói hálózata, a szakképzett helyi munkaerő, valamint a technikai és társadalmi infrastruktúra is.

A mexikói gyár új autóipari mérceként szolgál majd

A BMW Group San Luis Potosí külterületén felépülő új gyára teljes értékű járműgyártó létesítmény lesz, karosszéria-építő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő részleggel, amelyet innovatív gyártási technológiák és minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szabványok jellemeznek. Az új üzem már rendszerbe állításának legelső évében a BMW Group legzöldebb gyártási létesítménye lesz. A megújuló energiaforrások alkalmazásával például a mexikói gyár száz százalékban széndioxid-mentes villamosenergia-felhasználásra lesz képes, a teljes körű működéshez szükséges energia nagy részét ugyanis napelemek termelik majd.

A San Luis Potosí város külterületén felépülő gyár ráadásul rendkívül felelős vízhasználat szerint üzemel majd: a mexikói gyár a BMW Group teljes termelési hálózatának legalacsonyabb vízfogyasztású létesítménye lesz, miközben itt épül a vállalatcsoport első olyan fényezőműhelye is, amely egyáltalán nem termel szennyvizet. A fényezéshez tisztított és újra felhasznált vizet használnak majd.

A BMW Group mindeközben a gyárépítési és felszereltség-tervezési folyamatok során is kizárólag digitális háromdimenziós tervekre támaszkodik: a mérnökök az építkezés mindegyik fázisában digitális formában mutatják be a szükséges információkat, így az egyes helyiségek elhelyezkedését, méretét és a kivitelezés várható időpontját is. A vállalatcsoport most először alkalmaz digitális modellezést a teljes létesítménytervezési folyamat során. A digitalizáció és a háromdimenziós tervezés kettőse valós idejű építkezés-elemzést és költséghatékony módosítási lehetőségeket kínál, miközben folyamatos tervezési biztonságot nyújt a BMW Group számára.

A mexikói gyárban a teljes termelési hálózat tapasztalatai egyesülnek

Minden együtt áll a termelés beindításához: 2015 szeptemberében huszonöt fiatal mechatronikai mérnök kezdte meg felkészülését a mexikói gyárban végzett munkára. Idén a BMW Group a szakképzett helyi munkaerő felkészítését és a kollégák munkafolyamatainak egyeztetését is megkezdi, a mechanikai és a mechatronikai alkatrészeket előállító részlegen egyaránt. Mexikóban a németországi felkészítési modell szerint képzik tovább a dolgozókat.

A San Luis Potosí város külterületén felépülő gyár mindemellett a BMW Group teljes termelési hálózatának tapasztalatait is egyesíti, amelynek alapját elsősorban a müncheni és a spartanburgi létesítmények adják. 2019-ig a vállalatcsoport müncheni gyárában a leendő mexikói létesítmény több mint félezer munkatársát képzik majd tovább. „Jövőbeni munkatársaink felkészítő programjára rendkívül fontos alappillérként tekintünk. Innovatív technológiáival és erőforrás-hatékony gyártási folyamataival a mexikói gyár új nemzetközi mércéket állít majd fel” – fogalmazott Hermann Bohrer, a BMW Group mexikói gyárának vezetője.

A vadonatúj mexikói létesítmény, mint a BMW Group NAFTA régión belüli növekedésének meghatározó mérföldköve

A BMW Group teljes termelési hálózata négy kontinens tizennégy országának harmincegy gyártó- és összeszerelő létesítményéből áll, eme nemzetközi termelési hálózat bővítését pedig a világ megannyi piacán minőségbeli fejlődés és értékesítési javulás követi. Mint ilyen, kimagasló hatékonyságú és rendkívül rugalmas gyártási hálózatának köszönhetően a BMW Group egyenletesen megosztott értékteremtésre és jelenlétre képes Európa, Ázsia és az amerikai kontinens összes piacán. A San Luis Potosí külterületén felépülő mexikói gyár a vállalatcsoport nemzetközi növekedési stratégiájának újabb mérföldkövét alkotja majd. Akárcsak Kanada és az Amerikai Egyesült Államok, úgy Mexikó is a NAFTA régió tagja, aki az Európai Unió tagországaival és a dél-amerikai MERCOSUR országokkal (Argentína, Brazília, Paraguay, Uruguay, Venezuela) is szabadkereskedelmi egyezményt kötött, jelentősen megkönnyítve ezzel az autóexportálást és az alkatrész-beszállítói hálózat hatékony működését.

Észak-Amerika a BMW Group nemzetközi hálózatának egyik legjelentősebb piaca, ahol a vállalatcsoport a 450 000 darabot meghaladó éves járműgyártási mennyiség elérése érdekében 2016 végéig nem kevesebb, mint egymilliárd dollárt fektet be a Spartanburgban működő létesítmény bővítésébe. A BMW X modellcsalád képviselőire specializálódott gyár 2015-ben a BMW Group teljes termelési hálózatának legnagyobb üzemévé lépett elő, mintegy válaszként a BMW X modellekre mutatkozó egyre erősödő nemzetközi keresletre. A vadonatúj BMW X7 modell is Spartanburgban készül majd a jövőben. Spartanburgban és San Luis Potosí város külterületén működő gyár-párosával a BMW Group teljes körű termelési kapacitást hoz létre kulcsfontosságú észak-amerikai piacán.

A BMW Group jelenléte Mexikóban

A BMW Group 1994 óta működtet értékesítési leányvállalatot Mexikóban, ahol 2015-ben a vállalatcsoport összesen 17 475 darab négykerekűje talált gazdára. A 12 170 darab BMW és 5 305 darab MINI modell értékesítése együtt 17 százalékkal szárnyalja túl a 2014-ben regisztrált értéket. A BMW Motorrad ez idő alatt 2 615 darab robogót és motorkerékpárt adott el Mexikóban, amely a 2014-es teljesítmény tükrében 15,2 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg.

A BMW Group 2008-ban nyitotta meg teljes körű értékesítési és beszállítói hálózatát Mexikóban. A vállalatcsoport ettől kezdve szoros kapcsolatot tart fenn mexikói, valamint észak- és közép-amerikai beszállítóival. A BMW Group a tavalyi évben összesen több mint 2,5 milliárd dollár értékben vásárolt mexikói beszállítóitól, amely 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A vállalatcsoport Mexikóban működő teljes körű értékesítési és beszállítói hálózatát rendszerbe állításától kezdve a San Luis Potosí külterületén felépülő gyár látja majd el.

447 autóval segíti a Kia a foci EB-t

A Kia Motors Corporation több száz autót bocsátott az UEFA (Union of European Football Associations, Európai Labdarúgó-szövetség) rendelkezésére, ezzel támogatva a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság (UEFA EURO 2016) lebonyolítását. A június 10-én kezdődött torna hivatalos járműflottájának átadó ünnepségére a franciaországi Saint-Denis stadionban került sor.

kia-foci-eb-2016-autoaddikt

A négyévente megrendezett bajnokság hivatalos támogatójaként a Kia Motors összesen 447 autóból álló flottával gondoskodik a nemzeti válogatottak, a bírók, a rendezők, a küldöttek, valamint a VIP vendégek szállításáról a bajnokság időtartama alatt. A Hyundai-Kia Motors és az UEFA képviseletében több mint nyolcvanan vettek részt a Saint-Denis-ben megrendezett ünnepségen.

Az Európa-bajnokság hivatalos autóipari partnereként a Kia biztosítja a szervező bizottság részére a torna során használt járműveket. A 447 darabból álló flottát olyan modellek alkotják, mint a Sportage, az Optima szedán, a Sorento, a Carens, a Soul, valamint a kizárólag Európában forgalmazott cee’d modellcsalád.

A hivatalos flottán túl a Kia az Európa-bajnokság teljes időtartama alatt, napi 24 órában kínálja asszisztencia szolgáltatását, és különböző szolgáltatásokkal gondoskodik a hivatalos járművek vezetőinek és utasainak biztonságáról és kényelméről.

„A Kia Motors és az UEFA között 2008 óta fennálló együttműködésnek köszönhetően az Európa-bajnokság folyamatosan fejlődhetett, és mára a világ egyik legnagyobb sporteseményévé vált.” – mondta az átadó ünnepségen Guy-Laurent Epstein, az UEFA Events SA marketing igazgatója. „Igazán hálásak vagyunk a Kia Motors támogatásáért. Akárcsak mi, ők is arra törekszenek, hogy a lehető legkiválóbban végezzék munkájukat. Ezt nyilvánvalóvá teszi a rendelkezésünkre bocsátott, kiváló flotta, amely lehetővé teszi számunkra a program zökkenőmentes lebonyolítását, és fokozza mobilitásunkat. Bízunk benne, hogy a Kia Motors és az UEFA Európa-bajnokság közötti együttműködés révén a Kia is növelni tudja eladásait, és tovább erősítheti márkaarculatát.”

„Az UEFA Európa-bajnokság a világ egyik legnagyobb labdarúgó kupája, amelynek eseményeit több millió rajongó követi nyomon.” – mondta Yong-Won (Bryan) Cho, a Kia Motors Corporation külpiaci marketing csoportjának alelnöke. „A Kia összes munkatársát lelkesedéssel tölti el, hogy hozzájárulhat egy olyan, rendkívül népszerű sportesemény megszervezéséhez, amely világszerte közelebb hozza az embereket a márkához, és közvetíti kiváló minőségű gépkocsikat gyártó vállalatunk értékrendjét.”

Az UEFA EURO 2016™ kezdetét megelőzően a Kia egy sor olyan rendezvényt és eseményt hirdetett meg, amelyek arra biztatják a közönséget, hogy a bajnokság során aktívan támogassák kedvenc válogatottjaikat.

A KIA valóra váltja az álmot: magyar kisfiú adhatja át a hivatalos meccslabdát a mai válogatott meccsen

A Kia Motors a labdarúgó-Eb hivatalos támogatójaként 2016 tavaszán írt ki pályázatot 10 és 14 év közötti gyerekeknek. A pályázat nyertesei az Eb mérkőzésein vihetik pályára, és adhatják át a mérkőzések hivatalos labdáját. Több száz magyar pályázó közül választottuk ki a fiatalt, aki a mai Ausztria-Magyarország mérkőzésen ebben a szerencsében részesülhet.

A nyertes Bunevácz Bence, 13 éves kaposvári focista, a Bene Ferenc Labdarúgó Akadémia ifjú reménysége. Bence 6 éves kora óta focizik, ötszörös diákolimpiai megyei bajnok, egyesületi csapatával számtalan tornát nyert, ötször legjobb játékos, hatszor gólkirály lett. Álma, hogy tagja lehessen a magyar fociválogatottnak, és világszinten is ismert játékossá váljon.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Ford C-Max Energi (2013) – Plug-in hibriddel Los Angeles utcáin...

0
A 2013-as Ford C-Max Energi az amerikai piac egyik első, valóban használható plug-in hibridje volt, amely az európai C-Max praktikumát ötvözte a környezetbarát technológiával...

TESZTJEINK