Főoldal Blog Oldal: 396

Igazán stílusos városi SUV az új SEAT Ateca

Az új SEAT Ateca tökéletes társ a változatos és aktív életmód mindennapjai során.

seat-ateca-autoaddikt

A spanyol márka első SUV modellje sajátos formavilágával és sokoldalúságával hódít. Formaterve határozott és kifinomult, míg minőségi belső tere minden utazást élménnyé varázsol. A legmodernebb segédrendszerek és műszaki megoldások széles választéka biztosítja az autóban helyet foglalók kényelmét és biztonságát, általuk válik az Ateca kategóriájának egyik leginnovatívabb SUV modelljévé. Kiemelkedő minősége, precíz gyártási technológiája és kimondottan vonzó ár/érték-aránya révén az új Ateca a vérbeli SEAT modellek sorát bővíti.

„Az új Ateca jelentős szerepet kap a márka új, a fenntarthatóan nyereséges működést biztosító stratégiájában. Ezzel az SUV modellel a sorainkban a SEAT biztosan halad tovább a jelenlegi növekedési pályán és ezzel együtt folytatódik a márkáról kialakult kép megújítása” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. „Színre lépésével pedig megkezdődik a SEAT történetének legnagyobb termékoffenzívája. Az SUV-k piaca a legdinamikusabban bővülő szegmens, az Ateca piaci megjelenése pedig óriási lépés a vállalat számára. A SEAT az Ateca modellre úgy tekint, mint a Leon és az Ibiza modellcsaládok melletti harmadik pillérre.”

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacra pedig ezután folyamatosan történik a bevezetése, Magyarországra szeptemberben érkezik. Benzines és dízel erőforrásai 115 (85 kW) és 190 LE (140 kW) közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerék hajtású változat is, amelyeket kézi – és kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművel kombinálhatunk. A színvonalas extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át, egészen az infotainment rendszerek 8 colos képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációjáig terjed. A három felszereltségi szint ízléses színek és csúcsminőségű anyagok minden igényt kielégítő palettájával szolgál, a kínálat csúcsát pedig az Ateca XCELLENCE képviseli majd.

„Az új Ateca egy erős SEAT génekkel rendelkező vérbeli SUV modell, amely kiemelkedő terepes adottságai mellett tökéletes választás a városi közlekedésre is. Kivételes vezetési élményt kínál, amelyet a vezetőt segítő műszaki megoldások széles skálája támogat” – nyilatkozta Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. „Az Ateca kategóriájának legjobban kihasználható képviselője köszönhetően a csomagtér befogadóképességének, a kényelmet előtérbe helyező belső terének és természetesen annak a 8 col képátlójú érintőképernyőnek, amely az infotainment és a navigációs funkciók egyesítésével az összekapcsolhatóság terén emeli ki a modellt. A tökéletes csatlakoztathatóságot a SEAT Full Link rendszere, a márka saját technológiai megoldása biztosítja.” 

Az új SEAT Ateca a hagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, ezúttal egy Zaragozától nyugatra, az Ibériai-félsziget szívében fekvő falu volt a legújabb SEAT modell névadója.

A SEAT az egyetlen vállalat Spanyolországban, amely teljes körűen képes gépkocsik tervezésére, fejlesztésére, gyártására és piaci értékesítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként működő multinacionális vállalat központja Martorellben (Barcelona) található, járműveinek több mint 80 százalékát exportálja, és 75 országban van jelen. A SEAT árbevétele 2015-ben megközelítette a 8,3 milliárd eurót, amely eddigi történelmének legjobb eredménye, 2007 óta pedig először lépte át világszerte a 400 000 jármű értékesítését.

A SEAT Csoport több mint 14 000 szakembert alkalmaz három gyártóközpontjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol a rendkívül sikeres Ibiza és Leon készül. Emellett a vállalat az Alhambra típust Portugáliában, a Mii típust Szlovákiában, míg a Toledo típust Csehországban gyártja.

A multinacionális vállalat műszaki központjában (Technical Centre) közel 1000 mérnök dolgozik azon, hogy a K+F területén Spanyolország első számú ipari beruházója, innovációs tevékenységének hajtómotorja legyen. A környezetvédelem iránti elkötelezettségével összhangban a SEAT a fenntarthatóságra alapozza tevékenységét, nevezetesen a CO2-kibocsátás csökkentésére és az energiahatékonyság javítására. A SEAT modellkínálatában már megtalálhatók a legújabb konnektivitási technológiák, és jelenleg részt vesz a vállalat globális digitalizálási folyamatában, hogy elősegítse a jövő mobilitását.

Polestar-kiegészítők az új Volvo S90 és V90 modellekhez is

A vadonatúj Volvo S90 és V90 modellekhez is hamarosan megrendelhető az új generációs Polestar teljesítmény-optimalizáció, ami még élvezetesebbé, még dinamikusabbá teszi az új platform eleve kiemelkedő szintű vezethetőségét.

volvo-v90-polestar-optimalizacio-autoaddikt

„Folytatjuk az új, kategóriaelső Volvo platformok teljesítményének tökéletesítését célzó munkánkat. Az S90 és V90 modellek a prémium teljesítmény új szintjét képviselik; különösen nagy örömünkre szolgál, hogy ezt még magasabb színvonalra emelhetjük a Polestar teljesítmény-optimalizáció révén” – mondta Niels Möller, a Volvo Cars sportmárkája, a Polestar ügyvezető igazgatója.

Az új generációs Polestar teljesítmény-optimalizáció többet kínál, mint egyszerű motorteljesítmény-növelést: a mérnökök a teljes hajtásláncot kezelésbe veszik. Azáltal, hogy optimalizálják a gázreakciót, a sebességváltás sebességét és pontosságát, a gázelvételi reakciót, valamint természetesen a motorteljesítményt, az aktív vezethetőség vadonatúj szintjét valósítják meg. Az új optimalizációs filozófia a Polestar Cyan Racing mérnökeiben és versenyzőiben született meg.

„Hallatlanul izgatott vagyok, hogy ugyanazt a technológiát alkalmazhatom versenyautóinkon és a közúti modellek teljesítmény-optimalizációjánál. Egységes filozófiát követve teljesen kiegyensúlyozott csomagot hoztunk létre, amely minden körülmények között jól kihasználható teljesítményt biztosít, akár autóversenyt szeretnénk megnyerni, vagy kedvenc országutunkon autóznánk dinamikusan” – mondta Thed Björk, aki egy Drive-E technológiával felszerelt Volvo S60 Polestar TC1 autóval versenyez az FIA WTCC túraautó világbajnokságban.

Az S90 és V90 családból elsőként a D5 modellhez lesz elérhető a Polestar optimalizáció; a T6 verzióhoz 2016 év végétől áll rendelkezésre a csomag.

A Polestar optimalizáció során elvégzett módosítások a legcsekélyebb mértékben sem érintik a hivatalos károsanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket, a szervizintervallumokat, illetve a Volvo gyári garanciális konstrukcióját.

7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra a Ford Fiesta ST200

Jubileum: 40 éves a Ford Fiesta. Ebből az alkalmából a kék ovál idén bemutatja az új Ford Fiesta ST200 modellt, minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestáját. Az autó különlegesen kalibrált 1.6 literes EcoBoost benzinmotorja 10 százalékkal több teljesítményt (200 LE) és 20 százalékkal több forgatónyomatékot (290 Nm) ad le.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-004

A Ford Fiesta ST200 6.7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, s az új modell vezetési élményét tovább fokozza, hogy az autó a magasabb sebességfokozatokban is erőteljesebben gyorsul. A Fiesta ST200 továbbfejlesztett futóműve és kormányműve még magasabb szintre emeli az autó menetdinamikáját és rugózási kényelmét.

Az exkluzív felszereltséggel (többek közt egyedi Storm Grey fényezéssel, matt fekete könnyűfém keréktárcsákkal és különleges utastéri elemekkel) kínált új izomautó gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.

“A Fiesta ST nemcsak a tulajdonosok, hanem a kritikusok kedvence is – az ST200 változat pedig még több erővel és teljesítménnyel kápráztatja el vezetőit” – mondta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Azt hiszem, a jövő egyik klasszikusát sikerült megalkotnunk.”

Díjnyertes teljesítmény – még tökéletesebb formában

A Fiesta ST200 még magasabb szintre emeli a számos díjat elnyert Fiesta ST legendás vezetési élményét.

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm-es, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-001

A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és Elektronikus Szervokormányát (EPAS), amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel mélyebben ül, mint a standard Fiesta-modellek.

“Gokartos irányíthatóságával és erős motorjával a Fiesta ST lenyűgözte a nagy teljesítményű autók rajongóit” – mondta el Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Az új Ford Fiesta ST200 futóműve most még magabiztosabb és uralhatóbb, ugyanakkor személyautós kényelmet kínál.”

ford-fiesta-s200-autoaddikt-005

A mérnökök tovább tökéletesítették a kormánymű ST-specifikációjú, 13,69:1 arányú áttételezését, a rövidebb irányítókart és a módosított kormánycsuklót, így a szerkezet jobb kormányérzetet biztosít, középállásban pedig javult a visszajelzés.

A Ford Fiesta ST200 menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a Továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC) és a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram alkalmazása. Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát az ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást, és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Háromféle beállításának köszönhetően az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe, illetve a működése korlátok közé szorítható, vagy akár teljesen ki is kapcsolható.

Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy, a standard Fiestákénál nagyobb tandem főfékhenger.

Az autó magabiztos irányíthatóságához az 1,6 literes EcoBoost blokk csekély tömege is hozzájárul. Az erőforrás modern technológiái – a turbótöltés, a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés – kiemelkedő teljesítményt biztosítanak, miközben az autó üzemanyag-fogyasztása csupán 6.1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 140 g/km.

Exkluzív dizájn és felszereltség

A Ford Fiesta ST200 merész és különleges dizájn-megoldásai közt szerepel az exkluzív Storm Grey fényezés, valamint a látványos, 17 colos ST könnyűfém keréktárcsák, amelyeknek matt fekete fényezését hatásosan hangsúlyozza ki a polírozott perem.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-003

A Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergekkel készülnek, valamint méhsejt-mintázatú, trapéz alakú ST-hűtőráccsal, dinamikus formavilágú első légterelővel és oldalsó szoknyákkal, a karosszéria színére fényezett hátsó diffúzorral és nagyméretű hátsó tetőlégterelővel.

Az utastér felszereltsége is gazdag: a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, valamint ezüstszínű motívumok, amelyek a biztonsági öveken is megjelennek. A megvilágított küszöbdíszléceken az ST200 embléma látható. Karbonszálas dekorációs elemek, könnyűfém pedálok, könnyűfém váltókar és ST-stílusú kormánykerék teszi teljessé a kabin összképét, aminek hangulatát a sötét anyagok és az ezüstszínű díszítések izgalmas kontrasztja alapozza meg.

Az autó kifinomult technológiákat kínál:

  • SYNC hangvezérlésű kommunikációs és szórakoztató rendszer 5 colos képernyővel
  • LED nappali menetfénnyel kiegészített fényszórók a karakteres megjelenésért
  • A Sound Symposer rendszer a legvonzóbb motorhangokat átvezeti az utastérbe, hogy lelkesítő akusztikai aláfestéssel gazdagítsa a vezetési élményt
  • A MyKey rendszer segítségével a tulajdonos korlátozhatja a végsebességet és az audio maximális hangerejét, valamint megakadályozhatja a biztonsági berendezések kikapcsolását, ha másnak adja oda az autóját

A 2013-ban bemutatott Fiesta ST modellt 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó rövid időn belül Európa legnépszerűbb izomautója lett, és már piacra lépésének első évében több mint 20 díjat gyűjtött be világszerte. Napjainkig a Ford mintegy 30.000 Fiesta ST-t értékesített Európában.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-002

A Ford 40 évvel azt követően mutatja be az ST200 modellt, hogy a legelső Fiesta 1976-ban legördült a gyártósorról.

Formula One-Heineken együttműködést hoztak tető alá

A Heineken és a Formula-1 újonnan megkötött együttműködése alapján a Heineken a Formula-1 globális partnere lett. A több évre szóló partnerség a monzai FORMULA 1 GRAN PREMIO Heineken D’ITALIA 2016 olasz nagydíjjal kezdődik.

ecclestone-heineken-formula-1-autoaddikt

A 2017-es Formula 1 szezontól kezdődően a Heineken három Grand Prix (GP) esemény partnere lesz, valamint kiemelt szerepet kap majd más F1 eseményeken is. Az együttműködés keretében a Heineken a Formula 1 exkluzív Globális sörpartnerévé is válik, logója az F1 autókon azonban nem fog megjelenni.

A Heineken nemzetközi, integrált F1 Nyiss a világra – Open your World és az If You Drive, Never Drink felelős alkoholfogyasztási kampányát az F1 pálya melletti reklámfelületeken, televíziós reklámokban, digitális aktivitásokkal és a jegyterjesztő helyeken népszerűsíti majd. Kiemelt figyelmet kapnak a szurkolói események, valamint az exkluzív csomagolási és termék népszerűsítési akciók is. A kampány nagykövete David Coulthard és Sir Jackie Stewart lesz.

A Formula 1 több mint egy a verseny. Egy nagyszabású nemzetközi esemény, amely egyedülálló lehetőséget nyújt a Heineken számára, hogy erősítse kapcsolatát a meglévő és jövőbeni fogyasztókkal a legnagyobb piacain. A Formula 1 három területen fontos a vállalat számára: kiemelkedő hirdetési lehetőségeket teremt számunka, a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kommunikációnk innovatív kiterjesztéséhez nyújt támogatást, valamint remek eszköz a tudás és képességek átadására és megosztására az F1 és a saját munkavállalóink között.” – nyilatkozta Gianluca Di Tondo, a Heineken globális szenior márkaigazgatója.

Ez az együttműködés kiegészíti a már meglévő nemzetközi kampányainkat, lehetővé téve, hogy elérjük a Formula 1 futamok nézőit és az évi 400 millió televíziónézőt. A hosszú és sikeres együttműködésünk az UEFA Bajnokok Ligájával, a Rögbi Világbajnoksággal és a James Bond franchise-zal jól jelzi, hogy szeretjük az izgalmas megoldásokat. A Formula 1 tökéletesen beleillik ebbe a sorozatba”- tette hozzá Di Tondo.

A Heineken egy nemzetközi prémium márka, fantasztikus hírnévvel és elsőosztályú marketinggel. Örömmel üdvözlöm őket a Formula 1 családban, és izgatottan várom a közös munkát, mind a Formula 1 eseményeken, mind azokon kívül. Mindketten az innovációra és szórakozásra épülő terület képviselői vagyunk, ezért bízom abban, hogy ez egy hosszú és különleges kapcsolat kezdete. Ha pedig sörről van szó, egy Heineken mindig boldoggá tesz!” – hangsúlyozta Bernie Ecclestone, a Formula One Group vezérigazgatója.

Az együttműködés középpontjában egy letisztult, mégis határozott és felelősségteljes üzenet áll. A Formula 1 globális jelenléte még nagyobb lehetőséget nyújt a Heineken számára, hogy mind helyi, mind nemzetközi szinten pozitív változást idézzen elő a felelősségteljes alkoholfogyasztás hangsúlyozásával. A fogyasztók számára egyértelmű lesz a Heineken és a Formula 1 közös üzenete: Ha vezetsz, soha ne igyál!

Az új kampány a Heineken régóta tartó vállalásaira épül. A Heineken a márka globális médiaköltéseinek 10%-át olyan, a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kampányokra költi, mint a Mérték kell! – Moderate Drinkers Wanted és a Dance More Drink Slow kampányok. Ezt az üzenetet többek az UEFA Bajnokok Ligája és a Rögbi Világbajnokság szponzorációja útján is közvetítik, utóbbi esetében a pálya melletti hirdetések egyharmadát ennek szentelik. Emellett világszinten több száz zenei fesztiválon és műsorban is megjelenik az üzenet, valamint 2015-ben több mint 8 milliárd palackon és dobozon is látható volt.

Nemrégiben elindítottunk egy „Gondolkozz, mielőtt vezetsz” kampányt a Formula 1 eseményeken. Boldog vagyok, hogy ez a fontos kezdeményezés ilyen erős és elhivatott támogatásra lelt a Heineken If You Drive, Never Drink! kampányán keresztül. Így képesek leszünk tovább fejlődni és megerősíteni ezt az üzenetet úgy, hogy az tükrözi majd a Heineken által képviselt értékeket is” –hangsúlyozta Bernie Ecclestone.

Tovább folytatódik a Jeep és a Harley-Davidson együttműködése

A Jeep a Harley-Davidson hivatalos partnereként az idei évben is bemutatkozik a  17. Open Road Fest-en, Alsóörsön. A két márka együttműködése olyan, az általuk közösen vallott értékeken alapul, mint a szenvedély, szabadság és eredetiség.

jeep-harley-davidson-egyuttmukodes-2016-autoaddikt

Az Open Road Fest résztvevői megismerkedhetnek és a Jeep tesztpályán is kipróbálhatják a márka teljes modellpalettáját a Renegade-et, a Cherokeet, valamint az ikonikus Wranglert és a márka zászlóshajóját a Grand Cherokeet. Az Open Road Fest Fesztivál  látogatói elsőként találkozhatnak a korlátozott példányszámú  75th Anniversary Renegade és Cherokee ünnepi modellekkel.

 A Harley-Davidson hivatalos 2016-os partnereként a Jeep fontos szerepet játszik a legendás amerikai motorgyártó legjelentősebb EMEA régióbeli (európai, közel-keleti és afrikai) eseményein. A két legendás márka az idei évre is megújította partneri kapcsolatát, miután közös rendezvényeik 2014-ben több mint 600 ezer látogatót vonzottak, 2015-ben pedig az egymilliót is meghaladta a látogatók száma.

A Jeep és a Harley-Davidson között létrejött megállapodás olyan, mindkét amerikai márka által elismert értékek előtt tiszteleg, mint szabadság, eredetiség, szenvedély és egyedülállóság, amelyek minden egyes modelljükben testet öltenek, és amelyeket az ügyfeleik is vallanak.

A Jeep és a Harley-Davidson közötti együttműködés az általuk közösen osztott értékeken alapul, mely szerint támogatják, hogy vásárlóik szabadon és eredeti módon élhessék meg érzéseiket. Mindkét márka termékeiben kifejezésre jut a szabadság és eredetiség, melyek segítségével ügyfeleik bátran érvényre juttathatják saját egyéniségüket. Azok, akik valamilyen Jeep vagy Harley-Davidson® modellt választanak, egyúttal egy olyan életstílus mellett teszik le a voksukat, amely révén egy a tapasztalataikat, szenvedélyüket és értékeiket egymással megosztó közösség részévé is válnak.

Az idei évben, június 8 és 12 között, az  ötnapos alsóörsi Open Road Fast Harley-Davidson Fesztivál keretében a látogatók megismerhetik és kipróbálhatják a Jeep márka teljes modellpalettáját,– a Renegade-et és a Cherokeet, a valódi terepképességekkel rendelkező ikonikus Wranglert, valamint a Jeep zászlóshajóját, a Grand Cherokee-t, melyek minden idők legtöbb elismerésében részesített szabadidőjárművei.

A Jeep®-nél nagy hagyománya van annak, hogy a legfontosabb évfordulókat és az elérhetetlennek tűnő célok meghódítását limitált szériás különkiadásokkal ünnepelje meg. Fennállásának hetvenötödik évfordulójára emlékezve az idén bemutatjuk a 75th Anniversary ünnepi modelleket, amelyek most egymás után megjelennek az EMEA térség piacain. A jubileumi modellek exkluzív megjelenést, gazdag alapfelszereltséget, egyedi stíluselemeket és jellegzetes 75th Anniversary emblémákat kínálnak.  Az Open Road Fest fesztivál a látogatók elsőként találkozhatnak a korlátozott példányszámú, évfordulós 75th Anniverary Renegade és Cherokee modellekkel.

További fejlesztések várhatók a CHAdeMO szabványnál

A CHAdeMO júniusban megrendezett éves tokiói közgyűlésén a szervezet vezetése bejelentette a nagyteljesítményű CHAdeMO töltők bevezetésére irányuló jövőbeli terveit és tájékoztatást adott a folyamatban lévő fejlesztésekről. A CHAdeMO még idén a jelenlegi protokoll módosítását tervezi, mely lehetővé teszi a 150kW-os (350A) töltést.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-035

„Szervezetünk egyik fő célja, hogy a CHAdeMO protokoll folyamatos fejlesztésével a valós piaci igényekre adjunk választ. Erős elmozdulás figyelhető meg a piacon a nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező tömeggyártású elektromos járművek irányába, mi pedig a gyorstöltő megoldások globális szolgáltatójaként felkészülten kell, hogy várjuk ezeket a piaci változásokat. Ezért dolgozunk most a nagyteljesítményű protokollon, mellyel felgyorsíthatjuk a nagyteljesítményű töltőinfrastruktúra kiépítését” – mondta Dave Yoshida, a CHAdeMO főtitkára.

A módosítás nem változtat a jelenlegi csatlakozó szabványon, így a 150kW-os töltők nem csak a jövő nagyteljesítményű elektromos autóit tudják majd tölteni, de a jelenlegi modellek kiszolgálására is alkalmasak lesznek. Mivel azonban a jelenlegi autók többsége 50kW körüli töltésre kalibrált, így a töltési idő esetükben változatlan marad.

A szabvány 150kW teljesítményű töltők kiépítése várhatóan 2017-ben veszi kezdetét.

A CHAdeMO jelenleg is számos technikai kutatást folytat a nagyobb, akár 350kW teljesítményű töltőmegoldások lehetőségeit illetően.

A DTM egyéni bajnoki címéért száll harcba Marco Wittmann

2016. június 3-5. között a németországi Lausitzringre látogatott a DTM mezőnye, ahol a BMW négy pilótája is pontszerző helyen végzett. A szombati és a vasárnapi megmérettetés legeredményesebb pilótája Marco Wittmann lett, aki a pilóták közötti pontverseny második helyéről várhatja a folytatást.

marco-wittmann-dtm-bmw-2016-1-autoaddikt

Június 4-én, szombaton a németországi Lausitzringen folytatódott a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, a rajtrács harmadik helyéről induló Marco Wittmann pedig 32 hibátlan kör után a negyedik helyre hozta be a Red Bull BMW M4 DTM versenyautót. A BMW RMG csapat 2014-es bajnoka ezzel négy helyet lépett előre a pilóták közötti egyéni pontversenyben, s 47 ponttal az ötödik helyről azonnal az élre ugrott.

A szombati futam második pontszerző BMW-pilótája Maxime Martin lett, aki a kilencedikként száguldott át a célvonalon a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött. A helyezésért járó két pont bezsebelésével a BMW RBM csapat belga pilótája lett a mezőny egyetlen olyan versenyzője, aki az első öt futam mindegyikén pontszerző helyen végzett. Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) és Timo Glock hajszál híján maradt le a szombati megmérettetés pontszerző helyeiről: a kanadai pilóta a tizenegyedik, míg a Forma-1 egykori versenyzője a tizenkettedik lett.

António Félix da Costa, Augusto Farfus és Tom Blomqvist a tizenötödik, a huszonegyedik és a huszonkettedik helyen érkezett be a célba. Martin Tomczyk önhibáján kívül egy ütközésbe keveredett a francia Esteban Ocon versenyautójával, így idő előtt fel kellett adnia a versenyt.

A harmadik versenyhétvége második, vasárnapi megmérettetése ismét Marco Wittmann remeklését hozta: a szombati negyedik hely után ezúttal a hatodikként érkezett célba versenyautójával. A német pilóta a helyezésért kapott nyolc ponttal jelenleg a pilóták közötti egyéni pontverseny második helyén áll, mindössze három ponttal lemaradva az élre ugró Robert Wickens mögött. Marco Wittmann és Timo Glock e hétvégi teljesítményének köszönhetően a BMW RMG csapat 93 ponttal mindeközben továbbra is őrzi első helyét a csapatok közötti pontversenyben.

Vasárnap Marco Wittmann mellett Bruno Spengler és Timo Glock is pontszerző helyen végzett: a kanadai pilótát a kilencedik, míg a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót a tízedik helyen intették le. Tom Blomqvist épphogy csak lemaradt a pontszerző helyekről, hiszen a tizenegyedikként érkezett célba az Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautóval. Maxime Martin a tizenharmadik, António Félix da Costa (BMW M4 DTM) a tizennegyedik, Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM) pedig a tizennyolcadik lett. Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) egy saját hibáján kívüli ütközés következtében kénytelen volt feladni a versenyt.

A DTM szombati megmérettetését az Audi spanyol pilótája, Miguel Molina, míg a vasárnapi futamot a Mercedes-Benz osztrák versenyzője, Lucas Auer nyerte.

2016 ötödik DTM futamának BMW-eredményei (Lausitzring, 3,478 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. június 4.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 4. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 9. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 11. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 12. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 15. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 21. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 22. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

2016 hatodik DTM futamának BMW-eredményei (Lausitzring, 3,478 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. június 5.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 6. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 9. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 10. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 11. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 13. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 14. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 18. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német Kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
Életkor 26 34 32 32 22 30 24 34
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 44 44 127 54 24 34 34 165
Győzelmek 6 3 14 4 1 2 1 7
Dobogók 10 6 44 12 2 4 3 28
Pole pozíciók 6 1 17 5 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 1 1 1 8
Pontok 372 167 719 333 93 180 91 488

 

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Robert Wickens (58 pont), 2. Marco Wittmann (55), 3. Mattias Ekström (46), 4. Jamie Green (45), 5. Edoardo Mortara (44), 6. Paul di Resta (43), 7. Maxime Martin (39), 8. Timo Glock (38), 9. Tom Blomqvist (34), 10. Augusto Farfus (32), 11. Lucas Auer (31), 12. Nico Müller (27), 13. Miguel Molina (26), 14. Christian Vietoris (26), 15. Gary Paffett (22), 16. Martin Tomczyk (12), 17. Bruno Spengler (12), 18. António Félix da Costa (6), 19. Mike Rockenfeller (5), 20. Adrien Tambay (4), 21. Timo Scheider (1), 22. Maximilian Götz (0), 23. Daniel Juncadella (0), 24. Esteban Ocon (0)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. BMW RMG csapat (93 pont), 2. Audi Sport Abt Sportsline csapat (90), 3. BMW RBM csapat (73), 4. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (58), 5. Mercedes-AMG (57), 6. Audi Sport Abt csapat (53), 7. Audi Sport Rosberg csapat (49), 8. BMW MTEK csapat (44), 9. BWT Mercedes-AMG (43), 10. EURONICS/FREEMEN`S WORLDMercedes-AMG (22), 11. BMW Schnitzer csapat (18), 12. Audi Sport Phoenix csapat (6)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. BMW (228 pont), 2. Audi (198), 3. Mercedes-Benz (180)

25 éve koptatja az utakat a Volvo 850

A Volvo 850 megjelenésével minden megváltozott: elsőkerékhajtású Volvo volt, keresztben beépített, soros öthengeres motorral.

volvo-850-t-5r-1995-autoaddikt

Az új modell a Galaxy projekt részeként született meg; a projekt elnevezése arra utalt, hogy a mérnökök a csillagos eget tekintették lehetőségeik határának. A 850-es széria dicsőséges motorsport-sikereket ért el, nem mellékesen ez volt a legelső összkerékhajtással is rendelhető Volvo.

A vadonatúj Volvo 850 GLT a stockholmi Globe Arénában, 1991. június 11-én tartotta világpremierjét. A modell a korabeli Svédország egyik legnagyobb léptékű ipari beruházásának eredményeként jött létre, és alapjaiban tért el minden korábbi Volvótól. Elsőkerék-hajtású volt, öthengeres motorját keresztben építették be, az autó által kínált vezetési élmény pedig minden addigit felülmúlt.

Az új autót a következő szlogennel vezették be: „Dinamikus autó négy világújdonsággal.” Ezek az öthengeres keresztmotor, a saját fejlesztésű Delta-link hátsó felfüggesztés, az integrált oldalirányú ütközésvédelmi rendszer (SIPS), valamint az automata állítású első biztonsági öv voltak.

Habár a formaterv emlékeztetett a 700-as sorozatra, a 850 egy vadonatúj autó volt. A fejlesztési munkák még 1978-ban kezdődtek meg. Abban az évben, egy értekezleten határozták el, hogy ideje elszakadni a konvencióktól, és hogy csak a csillagos eget szabad a lehetőségek határául elfogadni. Ezért kapta a projekt a Galaxy (Galaxis) nevet.

A Galaxy projektből két sorozatgyártású modellcsalád nőtt ki: egy svéd és egy holland. A mögöttes technológiai tartalmat közösen fejlesztették ki, ám ezt követően a csapatok külön utakon jártak. A holland Volvo Car B.V fejlesztette ki a későbbi 400-as szériát, míg a svédországi Volvo Cars a 850 modellcsaládon dolgozott.

Elsőként a 850 GLT modellt mutatták be, ennek 20 szelepes szívómotorja 170 lóerőt adott le. A fejlesztési fázisban a Volvo aktívan arra törekedett, hogy a 850 GLT a lehető legélénkebb autó legyen, amely kiemelkedő vezetési élményt kínál, élvezetes szívó- és kipufogózaj kíséretében.

A következő fontos 850-es verzió, a kombi 1993 februárjában érkezett. A modell jellegzetesen volvós értékeket vonultatott fel; ilyen volt a maximális csomagtér-kapacitást eredményező, gyakorlatilag függőleges hátfal. Megjelent ugyanakkor egy vadonatúj stíluselem: a megnyújtott, függőleges hátsó lámpatest, amely a teljes D-oszlopot beborította. A fejlesztési fázisban Jan  Wilsgaard vezető formatervező számára készítettek egy olyan modellt, amelyről le lehetett venni a nagyméretű hátsó lámpatesteket, és azokat más dizájnnal lehetett helyettesíteni. A kombi modell végül elnyerte a japánok nagyra becsült díját, az 1994-es „Good Design” nagydíjat, míg Olaszországban megválasztották a piac leggyönyörűbb kombijának.

A 850-es széria hamarosan további motoropciókkal bővült. A legnagyobb feltűnést keltő modellről az 1994-es Genfi Autószalonon rántották le a leplet. A karakteres sárga színű T-5R olyan feltűnő volt, mint egy négy kerékre szerelt felkiáltójel. Az egyedi változatot eredetileg mindössze 2500 példányban tervezték gyártani. A köztes töltőlevegőhűtős turbómotor teljesítménye 240 LE volt, legnagyobb forgatónyomatéka 330 Nm. Az autó felszereltségét különleges légterelők, négyszögletes kipufogó végcső, valamint 17 colos Titan könnyűfém keréktárcsák tették teljessé. A sárga színű sorozat néhány hét alatt elfogyott. Ezt követően ugyanannyi fekete autót gyártottak, majd végül 2500 darab sötétzöld T-5R hagyta el a gyártószalagot.

Szintén 1994-ben tért vissza a Volvo a versenypályákra, méghozzá rendkívül látványos és feltűnő módon. Amikor a dél-angliai Thruxton versenypályáján, a szezonnyitó futamon felsorakozott a rajtrácsra két 850-es, mindenkiben meghűlt a vér: kombik voltak! Azzal, hogy Európa legnemesebb szériaautó-bajnokságában, a Brit túraautó-bajnokságban (BTCC) „puttonyos” modelleket állított rajthoz, a Volvo egy csapásra a figyelem középpontjába került. A vállalat jelentős mértékben támogatta a Tom Walkinshaw Racing csapatot; a két autót a svéd Rickard Rydell és a holland Jan Lammers vezette. Egy szabálymódosítás 1995-ben gyakorlatilag kizárta a versenyből a kombikat, és a Volvo átállt a szedán modellekre. Abban az évadban Rickard Rydell az összesített harmadik helyen zárta a bajnokságot.

A sajtó a kezdetektől fogva a „világ legbiztonságosabb autójaként” emlegette a Volvo 850-et, a vállalat pedig 1995-ben bemutatott egy új biztonság-technológiai világújdonságot: a Volvo 850 a világ első sorozatgyártású személyautójaként kínált oldallégzsákokat.

Az 1996-ban bemutatott 850 AWD, a vállalat első összkerékhajtású autója úttörő jelentőségű modell volt a Volvo számára. A 850 All Wheel Drive állandó összkerékhajtást alkalmazott, az első és hátsó tengelyek között viszkokuplung osztotta meg a nyomatékot. Ha bármelyik hátsó kerék megcsúszott, a TRACS elektronikus kipörgésgátló rendszer automatikusan úgy osztotta meg a hajtóerőt az első kerekek között, hogy a jobban tapadóra jusson a több nyomaték. A 850 AWD új fejlesztésű, kisnyomású turbóval szerelt motorja 193 lóerőt adott le; a modell a későbbi Volvo XC típusok előfutárának volt tekinthető.

A Volvo utoljára 1996-ban gyártotta a 850-est. A modell 1997-es, átfogó megújítása során a nevet S70-re módosították a szedán, illetve V70-re a kombi modell esetében. A 850-es szériából kinőtt modellekből összesen 1 360 522 darabot adtak el.

Mattias Ekström remek formában tért vissza

14 nappal a remek spielbergi teljesítménye után Mattias Ekström a Lausitzringen is fellelkesítette a DTM rajongóit. Az Audi Sport Team Abt Sportsline svéd pilótája a kilencedik helyről a második helyre jött fel, így a június 25-26-i norisringi verseny előtt a legeredményesebb Audi-pilóta címért folyó küzdelem sűrűjében találta magát.

mattias-ekstrom-audi-autoaddikt

A Lausitzringen rendezett első Motorsport Fesztiválon a nagyszámú, 67 500 néző előtt Ekström hű maradt a mottójához: „Csináld keményen, vagy menj haza!”. A Red Bull Audi RS 5 DTM volánja mögött Ekström mindjárt a startnál két helyet javított, majd később a márkatársát, Jamie Greent (Hoffmann Group Audi RS 5 DTM / Audi Sport Team Rosberg) győzte le párbajban, miközben – csakúgy, mint Spielbergben – a lehető legkésőbbre halasztotta a kerékcserét. Ekström csak a 46 körös verseny 31. körénél állt ki a boxba, és az új gumikkal nem sokkal a verseny vége előtt a Mercedes Benz pilótája, a kanadai Robert Wickens elől szerezte meg a második helyet.

„Erről szól egy verseny – mondta Ekström lelkes örömmel, miután áthajtott a célvonalon. – A kocsim ugyan jól ment a kvalifikációs futamon, de ez csak a kilencedik helyre volt elég. Ám a hosszabb versenyeken, mint amilyen ez a vasárnapi is, sokat lehet elérni tapasztalattal, stratégiával és a megfelelő tempóval. Ezt történt ma is.”

Jamie Green szintén jó teljesítményt nyújtott. A brit izgalmas csatát vívott honfitársával, a Mercedes-Benz színeiben autózó Gary Paffett-el, és negyedikként végezve csupán 0,348 másodperccel késte le a dobogót. Az Audi sofőrje 1 perc 17,840 másodperccel új körrekordot ért el.

Nico Müller a Playboy Audi RS 5 DTM kormányánál nyolcadik lett vasárnap a Lausitzringen, így három Audi pilóta is pontszerző helyen végzett. Az Audi ezzel 65 pontot javított a BMW-vel szemben a gyártók rangsorában. A vezetők rangsorában három Audi-pilóta, Ekström (46 pont), Green (45 pont) és Edoardo Mortara (44 pont) került a legjobb öt közé.

A 22. helyről indulva Mortara szintén látványos visszatérést hajtott végre, amelynek során nem kevesebb, mint tíz helyet javított. A harminckettedik körben, amikor kiállt a boxba, baleset történt, amiben az Audi Sport Team Abt Sportsline egyik szerelője megsérült. Őt további vizsgálatokra a közeli kórházba szállították, ahol kiderült, hogy eltört a jobb lábfeje.

Timo Scheider (AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM) és Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM – mindketten az Audi Sport Team Phoenix versenyzői) a 16-17. helyen végeztek. Rockenfeller a legjobb Audi-pilótaként a második sorból kezdte a versenyt, de mivel nem sokkal a start előtt az autója kissé előrébb gurult, áthajtásos büntetést kapott.

A szombati győztesnek, Miguel Molinának is ki kellett mennie a boxutcába áthajtásos büntetésre Teufel Audi RS 5 DTM autójával, miután korábban az 1-es kanyar előtt, fékezés közben ütközött Augusto Farfus BMW autójával. A spanyol a 19. helyen végzett, egy hellyel Adrien Tambay (Speedweek.com Audi RS 5 DTM) előtt.

„Mattias és Jamie ma ismét kiváló teljesítményt nyújtottak” – mondta Dieter Gass, az Audi Sport DTM-főnöke. –  “A tegnapi első-második és a mai második hellyel nagyon elégedettek lehetünk. Láttuk, hogy az Audi RS 5 DTM jó teljesítményt nyújt. A boxutcában történt baleset nagyon szerencsétlen dolog volt. A szerelőnek mielőbbi gyógyulást kívánunk!”

A Ford gőzerővel készül a Le Mans 24 órás futamra

Ezzel a mondattal kezdődött 1966-ban a Ford utolsó, Le Mans-ban kiadott sajtóközleménye: “A francia táj fölött eső szitált, és a Napot alacsonyan gomolygó, szürke felhők takarták el, amikor az 1966-os Le Mans 24 órás futamon három karcsú prototípus száguldott át a célvonalon.”

ford-gt-lemans-24-2016-autoaddikt

Erről a versenyről szól A.J. Baime könyve, a Go like hell! – és a címadó mondatot Bruce McLaren süvöltötte Chris Amonnak, amikor legendás győzelmük felé robogtak. Ötven év telt el azóta, hogy a Ford GT egy hármas befutóval történelmet írt, mindhárom dobogós helyet megszerezve a világ leghíresebb hosszú távú versenyén – most pedig a Ford visszatér a diadal helyszínére.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat négy Ford GT versenyautója ma pályára lépett Le Mans-ban a hivatalos tesztnapon. Ez az első alkalom, hogy a Ford GT rajthoz áll ezen a pályán, hogy a csapat felkészülhessen a június 18-án 15:00 órakor induló 24 órás versenyre.

“1966-ban Le Mans közönsége szemtanúja lehetett a motorsport egyik legemlékezetesebb eseményének, végigizgulva a Ford és a Ferrari öldöklő párbaját” – mondta el Bill Ford, a Ford Motor Company világszintű ügyvezető elnöke. “Most, ötven évvel később a világ annak lehet szemtanúja, ahogyan a Ford a lehető legtöbbet hozza ki autóiból e legendás futamon.”

A Ford GT versenyautó az új Ford GT szupersportkocsira épül – minden idők legfejlettebb sorozatgyártású Fordjára, amely valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén. A Ford GT arra született, hogy keményen állja a sarat a Ferrari, a Corvette, a Porsche és az Aston Martin ellen egy olyan versenyen, ami a végsőkig próbára teszi az autók sebességét, tartósságát és üzemanyag-fogyasztását.

“A vadonatúj Ford GT fejlesztése során a kezdetektől az lebegett a szemünk előtt, hogy a Ford ezzel az autóval tér majd vissza a GT-futamok világába” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Elégedettek vagyunk az eddig elért eredményekkel, hiszen az autó már nyert Laguna Seca-ban, és Spa-ban másodikként ért célba. Most pedig arra készülünk, hogy Le Mans-ban is fényesen bebizonyítsuk új generációs GT-versenyautónk képességeit.”

2016-ban a Ford Chip Ganassi Racing két Ford GT-vel versenyez a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és két másik géppel az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon. A WEC csapat már a második futamon második helyezést szerzett a belgiumi Spa Francorchamps pályán, így a Ford mind az egyéni, mind a csapatszintű bajnokságban a második helyen szerepel. Az IMSA csapat eddig négy futamon állt rajthoz, és a Ford GT hatalmas győzelmet aratott az amerikai Laguna Seca-ban. Ezzel a teljesítménnyel a Ford a harmadik helyen áll az IMSA egyéni és csapatszintű tabelláján.

“Számomra is és a Ford Chip Ganassi Racing minden tagja számára izgalmas kihívás a Le Mans-i futam – már csak a Ford 1966-os, történelmi győzelmének 50. évfordulója miatt is” – mondta Chip Ganassi. “Az idei szezonban nagyon élvezetes volt a Ford GT-vel versenyezni, Le Mans-ban pedig még erősebbek leszünk.”

A két WEC Ford GT továbbra is eddigi, 66-os és 67-es rajtszámával fut Le Mans-ban, a két IMSA-autó pedig új rajtszámokat kap (68. és 69.), hogy ezzel is tisztelegjenek a Ford 1966-os, 1967-es, 1968-as és 1969-es Le Mans-i győzelmei előtt.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Sportage 1.6 GDI Hybrid Platinum – remek utazás-élményfaktor, megállás...

0
A Kia Sportage ötödik generációja a hibrid hajtásláncával, Platinum felszereltségi szintjén a koreai márka egyik legkomolyabb ajánlata a középkategóriás SUV-k piacán. Az Autóaddikt csapatával...

TESZTJEINK