AutóAddikt Újdonságok 570 lóerőt és 637 Newtonméter nyomatékot mozgósít a Nissan GT-R Track Edition

570 lóerőt és 637 Newtonméter nyomatékot mozgósít a Nissan GT-R Track Edition

A Nissan GT-R Track Edition piacra kerülése régóta várt új fejezetet nyit a Nissan GT-R sikertörténetében – áll a márka sajtóközleményében. Ahogy belemélyedtünk a sorokba, rögvest átéreztük a paraméterek jelentőségét.

nissan-gt-r-track-edition-2017-autoaddikt

Ahogy a neve is mutatja, a NISMO – a Nissan motorsport részlege – mérnökei ezt a modellváltozatot kifejezetten a pályanapok adrenalinfüggő közönségének tervezték. Az alapkivitelű GT-R teljesítményét túlszárnyaló modellváltozat ára 118 900 euró.

A GT-R Track Edition a Premium, Prestige és Black Edition kivitelek fölött, de a GT-R NISMO alatt helyezkedik el a modellpalettán.

Az autó által nyújtott dinamikus élmény fokozását az egyedi Bilstein Damptronic futómű szolgálja. Pályaversenyzésre hangolt beállításaival optimális egyenesfutási és kanyarstabilitást biztosít. Az új, könnyebb keresztstabilizátor a súlycsökkentés mellett a karosszéria merevségét is növeli.

A GT-R Track Edition csomaghoz emellett NISMO Racing Black 20 colos alumínium keréktárcsák és szélesített első lökhárítók is tartoznak. Ezen felül azonban piaconként eltérő lehet a modellváltozat felszereltsége. Így például Németországban a Track Edition alapfelszereltségéhez tartoznak a szénszálas vázú Recaro sportülések, míg a szénszálas hátsó légterelő opcióként rendelhető.

Az Egyesült Királyságban és Franciaországban a Track Edition a GT-R Black Edition fekete-vörös Recaro üléseit kapja alapfelszereltségben, amibe viszont itt beletartozik a szénszálas hátsó spoiler is. A szénszálas anyagból készült csomagtérfedél, illetve a karbon ülések itt is extra opciók.

Mindegyik változat műszerfalára felkerül azonban az egyedi, szintén szénszálas anyagból készült Track Edition embléma. Az autó első példányait november első felétől kezdve vehetik majd át tulajdonosaik.

A GT-R Track Edition alapja a 2016 áprilisában a New York-i Autószalonon bemutatott 2017-es GT-R. A négykerékhajtású szupersportkupé újrarajzolt, látványos és aerodinamikus külső formáival a GT-R páratlan örökségére épít.

A vezető még nagyobb kényelmének érdekében ehhez kifinomult kidolgozású, prémium kategóriás belső tér társul, az új, 8 hüvelykes érintőképernyővel felszerelt NissanConnect vezérlőegységgel és 11 hangszórós Bose hangrendszerrel.

A megfelelő teljesítményről a 3,8 literes, 570 LE-t és 637 Nm nyomatékot leadó, ikerturbós V6 gondoskodik. Mindegyik ilyen motort az első lépésektől kezdve az utolsó simításokig egyetlen magasan képzett szakember szerel össze, akit japánul Takuminak azaz „iparos mesternek” neveznek.

A Nissan GT-R helye a prémium szupersportautók élvonalában a modell 2007-es bemutatása óta megingathatatlan – a vezetési élményt kereső autósok számára, kompromisszumok nélkül épített négyüléses szupersportautó tökéletesen megtestesíti a Nissan választott mottóját: az innováció élményét.

Előző cikkPárizsi Autószalon 2016: a Jeep újdonságai
Következő cikkÖtödik alkalommal rendezték meg a Volkswagen-találkozót a Hungaroringen