Főoldal Blog Oldal: 401

A Nissan és a Mitsubishi stratégiai szövetsége

A Nissan Motor Co., Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation bejelentette egy, a két japán autógyártó nagyszabású stratégiai szövetségére vonatkozó keretmegállapodás aláírását.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_007

Az MMC részvények esését követően a Nissan 34%-os tőkerészesedést szerez az MMC-ben 237 milliárd jen értékben. A most induló stratégiai szövetség kiterjeszti a Nissan és az MMC között öt éve fennálló partnerkapcsolatot.

A Nissan és az MMC megállapodásuk alapján olyan területeken fognak együttműködni, mint például a beszerzés, a közös járműplatformok, a technológia megosztása, a közös gyárhasználat és a növekedési piacok.

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója szerint: „Ez egy áttörést jelentő üzletkötés, amely a Nissan és a Mitsubishi Motors számára egyaránt előnyös. A partnerség új, dinamikus szerepet fog betölteni az autóiparban, amely az intenzív együttműködésnek köszönhetően jelentős szinergiákat képes létrehozni. Ezzel az ügylettel a Nissan az MMC legnagyobb részvényesévé vált. Tiszteletben fogjuk tartani a márkájukat, a történelmüket, és lendületet adunk a növekedésüknek. Támogatni fogjuk az MMC-t a kihívások leküzdésében, és szívesen fogadjuk őket a kibővült Alliance család legújabb tagjaként.”

Osamu Masuko, az MMC igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója elmondta: „Sikeres, hosszú távú partnerkapcsolatai során a Nissan Motor Company nagy tudásra tett szert az együttműködésből származó előnyök maximalizálása terén. Ez a megállapodás hosszú távú értéket teremt, melyre a haladás érdekében mindkét vállalatnak szüksége van. Hosszú távú eredményeket pedig úgy érhetünk el, ha a stratégia partnerségünk elmélyítése mellett megosztjuk erőforrásainkat is, például a fejlesztés vagy beszerzés terén.”

A tranzakció feltételeinek megfelelően a Nissan 506,6 millió új kibocsátású MMC részvényt vásárol darabonként 468,52 jenes áron. A részvényenkénti ár a mennyiséggel súlyozott átlagárat tükrözi a 2016. április 21-től 2016. május 11-ig terjedő időszakra vetítve. A megállapodás megkötésével a Nissan lesz az MMC legnagyobb részvényese.

Az MMC és a Nissan azt várja a Mitsubishi Heavy Industries és a Mitsubishi Corporation vállalattól, valamint a The Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ banktól, hogy jelentős kollektív tulajdonhányadot tartsanak fenn a Mitsubishi Motorsban, és támogassák a stratégiai szövetséget.

A tranzakció egy végleges Alliance megállapodás aláírásának (mely 2016 májusának végére várható), a Mitsubishi Group jelenlegi részvényeseivel kötött részvényesi megállapodás aláírásának, valamint hatósági jóváhagyások feltételéhez kötött. Az ügylet várhatóan az év végig lezárul.

A Nissan azon döntése, hogy stratégiai részesedést szerez az MMC-ben, a vállalat Alliance modelljének legújabb térhódítását jelöli. A modell a Nissan Renault-val való 17 éves keresztrészesedési megállapodásán alapul. A Nissan emellett más autóipari csoportokban is szerzett részesedést vagy lépett velük partnerségre (például a Daimler és az AvtoVaz).

Az ügylet érvénybe lépését követően az MMC a Nissan szavazati jogainak arányában Nissan jelölteket fog javasolni az igazgatótanácsba, beleértve egy Nissan jelöltet is az igazgatótanács elnöki tisztjére.

Idén is Opel Családi Nap a Hungaroringen: fókuszban az Opel Magyarország 25. születésnapja

Idén is változatos programokkal készült az Opel Magyarország a család minden tagja számára – pontosan 1 hét múlva, 2016. május 21-én Opel Családi Nap, a Legendák Találkozása!

opel-csaladi-nap-hungaroring-napimagazin

A legjobb alkalom, hogy személyesen is megismerkedhessenek a kilátogatók a 2016-os év autójával – az új Astrával – valamint az Opel jövőjét megtestesítő GT koncepcióautóval. Az érdeklődők találkozhatnak a 25 éve a szentgotthárdi gyártósorról elsőként legördült F Astrával, valamint megcsodálhatják a veterán kiállítást, illetve végigizgulhatják a gyorsulási versenyeket is.

Idén is lesz lehetőség élményautózásra, amelyre a helyszínen lehet nyerni lehetőséget. A napot most is a bringások nyitják meg, akik 1 órán keresztül zavartalanul körözhetnek az ország legsimább aszfaltján.

Az Opel Családi Nap hangulatról a Nagy Duett legnagyobb sztárjai, az Intim Torna Illegál, a Random Trip és a Tankcsapda gondoskodnak, a kicsiknek pedig az Alma Együttessel és a Kismenők feltörekvő fiataljaival kedveskedik az Opel Magyarország. A program összeállításánál a család minden tagjára gondoltak, így minden adott, hogy eltölthessen mindenki együtt egy szenzációs napot, ahogyan az évente lenni szokott.

A Tulajdonosi Parkoló minden évben óriási attrakció. A leglelkesebb Opel tulajdonosok itt mutathatják meg féltett autóikat. A www.legendak.com oldalon beküldött Opelek közül az Opel Magyarország Facebook közössége és szakértő zsűrink közösen döntik el, hogy melyik autók kerüljenek kiállításra a Hungaroringen. A büszke tulajdonosok a Hungaroringen is felvonulhatnak Opeljeikkel!

Erre nemcsak nekik, hanem a myOpel.hu oldalon regisztrálóknak is lehetősége nyílik. Utóbbiak közül 150 szerencsést sorsolnak ki, ők a rendezvény teljes időtartama alatt a VIP parkolóban állhatnak, és szintén mehetnek egy kört saját Opeljükkel a legendás versenypályán. Most különösen érdemes a myOpel oldalon regisztrálni, ha eddig még nem történt volna meg.

További információk az Opel Családi Napról: www.legendak.com

 

A Ford Mustang nagykövete lett Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok

A Ford a tegnapi nap folyamán ünnepélyes sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy Kiss Gergelyt, háromszoros olimpiai, világ-, és Európa bajnok vízilabdázót választották a kultikus Ford Mustang nagykövetévé Magyarországon.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-3

A több mint fél évszázados története során az európai piacokon tavaly szeptember óta először kapható Ford Mustangot története során folyamatosan élénk érdeklődés kísérte Európában is. Az autóipar legendás modellje több mint 9.000 dalban, TV-műsorban, számítógépes játékban és mozifilmben szerepelt, és immár két alkalommal is felkerült a New York-i Empire State Building tetejére.

A Fastback és Convertible karosszériaváltozatokban gyártott Mustangra Európa szerte hatalmas igény van, a tavaly nyári bevezetés óta eddig már több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A Klasszikus, mára ikonná vált Mustang designnal érkező új póni méltó utódja a legendás elődeineknek, hiszen az 5,0 literes V8-as motorral hajtott modell öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

kiss-gergely-ford-mustang-atadas-autoaddikt-2

A világ legtöbb (több mint nyolcmillió) Facebook-lájkját begyűjtő Ford Mustang a mozivásznon olyan hollywoodi sztárokkal együtt jelent meg, mint Will Smith, Nicholas Cage, Jason Statham és Tom Cruise; egyik legemlékezetesebb alakítása pedig Steve McQueen nevéhez fűződik az 1960-ban forgatott Bullitt című legendás filmben.

Ezen legendák sorába csatlakozik most be Kiss Gergely, aki a Ford Magyarország jóvoltából egy egyedi arany díszítésű, fekete 5.0 GT modell boldog gazdája lehet. A jellegzetes nyújtott, látványosan formázott motorházon végigfutó legendás kettős arany csík mellett oldalán a vízilabdázó legenda 7-es szerencseszámát és aláírását viselő modell letisztult, egyedi külseje mellett a Mustangot megjelenítő, hímzett fejtámla teszi egyedivé a póni belsejét.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-1

“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a teljesítmény és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Gyerekkorom óta vonzódom az amerikai kultúrához” – mondta el Kiss Gergely a sajtótájékoztatón. „Talán az indiános könyvek hatására, de mindig is egy Mustang lovat akartam – talán csak az olimpiai bajnokságot akartam ennél jobban. Később ez a vonzalom az autókkal kapcsolatban tovább erősödött, de sokáig elérhetetlen álomnak tűnt egy igazi Ford Mustang. Végül hosszú évek várakozása és vágyakozása után, a 2012-es olimpiai győzelem után kaptam meg életem első, 1965-ös Mustang-ját. A veterán autóm ma is kiváló formában van – bár a múlt héten (talán, mert megérezte az új érkezését ) cserbenhagyott, és balesetet szenvedtem” – tette hozzá mosolyogva Kiss, majd folytatta: „Viszont kimondhatatlanul örülök, hogy egy ilyen erős és gyönyörű vadló gazdája lehetek.”

Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé változata hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

A vadonatúj Ford Mustang legfontosabb formai elemei:

  • Alacsony tetővonal és széles kiállás
  • Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
  • Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
  • A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése

A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét. Kanyargós szerpentin, vagy versenypálya? Elég egyetlen mozdulat, és a Normal, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállítások máris áthangolják az elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat és a kormánymű áttételezését.

Minden idők legfejlettebb technológiájú Mustangja új, független első-hátsó felfüggesztést kapott, s az autó lenyűgöző vezetési élményt kínál. A vadonatúj Ford Mustang modern technológiáinak sorában a fejlett SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is szerepel, aminek segítségével az autós hangvezérléssel kezelheti az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a csatlakoztatott mobiltelefonok funkcióit.

„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 50 éves pályafutása során” – fogalmazott Györke Orsolya a Ford PR igazgatója az olimpikon tiszteletére rendezett sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”

A Ford Mustang-tulajdonosok hosszú listáján olyan ismert emberek tűnnek fel, mint Bill Clinton, Jim Morrison, Jay Leno és Kelly Clarkson, s a Mustang név mára az amerikai kultúra szerves részévé vált. A legelső modellváltozat 1964-es bemutatása óta már több mint 9 millió Ford Mustang talált gazdára világszerte.

kiss-gergely-ford-mustang-autoaddikt-4

A Mustang-élmény

A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorja és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak.

Kiss Gergely Mustangját a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa hajtja, mely mellé az autó vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.

Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött nagy teljesítményű fékek lapulnak.

A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Magyarországra is megérkezett az új MINI Cabrio

A nyár közeledtével a magyarországi kereskedésekbe is megérkeztek a brit prémium kisautógyártó legújabb kabriói. A Dunakanyarban, Zebegény lankái között április 28-án bemutatkozott harmadik generációs MINI Cabrio és MINI Cabrio John Cooper Works modellek továbbra is egyedülállóak szegmensükben.

mini-cabrio-magyarorszagon-autoaddikt

A harmadik generációs MINI legújabb változata a Cabrio megérkezett Magyarországra is. A MINI modellekre jellemző vezetési élmény további fokozása mindössze 18 másodpercet vesz igénybe: a kabriózás minden korábbinál intenzívebb élménye érdekében az új MINI Cabrio a modell történetében először teljesen automatikusan, elektronikusan működtetett, és mint ilyen, rendkívül csendes textil tetőt kapott, napfénytető funkcióval kiegészítve. A tető nyitása és zárása kényelmesen megoldható akár 30 km/h sebességig.

A vadonatúj MINI Cabrio szép hagyományt folytat, elődeiből közel 330 000 db-ot adott el a márka 2004 óta, mellyel a prémium kisautó kategória kiemelkedően erős szereplője a modell. A harmadik generáció minden dimenziójában megnőtt, ezáltal még használhatóbb teret nyújt, akár 4 személy számára is. A csomagtér számottevően bővült, zárt tető mellett 215 liter, nyitott állapotban pedig 160 liter várja az utasok csomagjait. Az Easy Load funkció a rakodást megkönnyítendő, nagyobb nyílást biztosít a kényelemes be és kirakodáshoz.

Az autóban bemutatkoznak mindazon fejlesztések, melyek a MINI 3 és 5-ajtós modelljeiben már elérhetőek, így a head-up display, a vezető támogató rendszerek – kamera-alapú aktív-tempomattal és automata fékező funkcióval, a Park Distance Control parkolássegítő, valamint a MINI Connected infotainment rendszer legfrisebb változata. Az első, hátső LED fényszórók a biztonságos közlekedést támogatják, de a rendkívül merev karosszéria, az integrált borulásvédelem vagy az ISOFIX gyermekülés rögzítési pontok (a jobb első és a 2 hátsó ülésen) is mind az aktív és passzív biztonságot támogatják.

Piaci debütálásakor az új MINI Cabrio motorpalettája két benzines és két dízelüzemű erőforrásból áll, amelyek kivétel nélkül a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiát alkalmazzák (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3.8 – 6.1 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100-142 gramm/kilométer). Az új MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6.5 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 152 gramm / km) motorházteteje alá mindeközben a brit kisautó-gyártó motorpalettájának legerősebb erőforrása kerül: a négyhengeres benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. Amíg a MINI Cooper S Cabrio meghajtásáról egy 141 kW/192 lóerő maximális teljesítményű, négyhengeres benzinmotor, a MINI Cooper Cabrio meghajtásáról pedig egy 100 kW/136 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, addig a MINI Cooper SD Cabrio orrában dolgozó négyhengeres dízelmotor 125 kW/170 lóerő, a MINI Cooper D Cabrio motorházteteje alá szerelt háromhengeres dízelmotor pedig 85 kW/116 lóerő maximális teljesítményre képes. Az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltót és az opcionális extrafelszereltségként elérhető hatsebességes Steptronic automataváltót (a MINI Cooper SD Cabrio modellhez alapfelszereltség) egyaránt a legújabb MINI modellcsaládhoz fejlesztették ki a mérnökök.

„Nincs ma már új MINI a márkára jellemző gag-ek nélkül sem, így a Cabrio-ban ismét elérhető az Always Open Timer, amely számolja a nyitott tetővel autózott órák számát. Opcióként elérhető a MINI Yours kínálatából a különlegesen szőtt Brit zászló motívummal kialakított textil-tető, de szintén a MINI sajátossága a MINI logo-t vetítő kilépőfény is. A vadonatúj Cabrio modell folytatja a 2015 őszén elindított MINI megújulást, melyet a Clubman modellel kezdtünk meg. Az elmúlt 15 évben a MINI is felnőtté vált, ma már új prémium célcsoportok felé is nyitni szeretne. A Cabrio modell talán az egyik valaha volt leginspirálóbb MINI és mint ilyen, új márka-rajongókat szerezhet Magyarországon is” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető a Cabrio média-esemény kapcsán.

A MINI Cabrio modellek és bruttó fogyasztói áruk:

MINI Cabrio Cooper 6 909 000 Ft
MINI Cabrio Cooper S 8 172 000 Ft
MINI Cabrio John Cooper Works 9 797 000 Ft
MINI Cabrio Cooper D 7 513 000 Ft
MINI Cabrio Cooper SD  9 091 000 Ft*

(*csak automata váltóval)

A Ford Edge prémium komforttal, nagy helykínálattal és kitűnő menetdinamikával érkezik

A vadonatúj Ford Edge SUV prémium komfortot, kifinomult vezetősegítő rendszereket és kategóriaelső menetdinamikát kínál a vásárlóknak Európa legnépszerűbb járműkategóriájában, a szabadidő-autók szegmensében.

ford-edge-autoaddikt-001

A Ford kifinomult, merész stílusú új SUV-zászlóshajója meggyőző technológiákat vonultat fel:

A vadonatúj Ford Edge utastere új mércét állít a kategóriában: a kiváló minőségű anyaghasználat és a rendkívül igényes kidolgozás mellett olyan kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint a fűthető-hűthető első ülések vagy a panorámatető.

ford-edge-autoaddikt-006

Az Edge fejlesztése során a Ford arra törekedett, hogy minél nagyobb mértékben csökkentse a vezetőt érő stresszhatásokat, legyen szó akár városi közlekedésről, akár vidéki autózásról; erre szolgál például a Széles Látószögű Első Kamera, aminek segítségével az autós ‘be tud nézni’ az utcasarkok mögé, mérsékelve ezzel az ütközésveszélyt; vagy az alapáron kínált Intelligens Összkerékhajtás, ami optimális tapadást biztosít a csúszós utakon. Az erős és takarékos dízelmotorok üzemanyag-fogyasztása csupán 5,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig mindössze 149 g/km*, miközben az erőforrás akár 210 lóerővel és rendkívül gazdaságosan mozgatja a nagyméretű, gazdagon felszerelt SUV-t.

“A tágas és hi-tech Ford Edge kiváló választásnak ígérkezik európai vásárlóink számára” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Modern stílusával, tekintélyt parancsoló kiállásával és bőséges felszereltségével – amelynek a Ford Intelligens Összkerékhajtás is része – az Edge minden eddiginél elérhetőbb áron kínál fejlett technológiát és prémium minőséget az európai SUV-vásárlók egyre növekvő táborának.”

A tervek szerint a Ford idén több mint 200.000 SUV-modellt értékesít Európában, ami 200 százalékos növekedést jelent a 2013-as eredményekhez képest. A vásárlók egyre nagyobb számban választanak SUV-kat; tavaly az SUV-kategória volt az európai piac legnépszerűbb szegmense, ahol egyetlen év alatt 24 százalékkal növekedett a forgalom. A közepes méretű SUV-k szegmensében – amelyben az Edge is pályára lép – 42 százalékkal több autó kelt el, mint egy évvel korábban.**

Anyagközpontú dizájn

A harmonikus, kiváló minőségű anyagoknak és az élvonalbeli formatervezésnek köszönhetően a Ford Edge utastere már az ajtó nyitásának pillanatától kezdve prémium benyomást kelt. A funkcionális elemeket – például a kilincseket, a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket, a szellőzőnyílásokat és a pohártartókat – selyemfényű fémdíszítés keretezi, a középkonzolt pedig stílusos zongoralakk fényezés díszíti. Azokat a felületeket, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, lágy tapintású anyagok borítják, a kartámaszok, a kormánykerék és a váltógomb burkolata pedig kiváló minőségű bőrből készül.

ford-edge-autoaddikt-007

A műszerfal és a középkonzol olyan hatást kelt, mintha az egész elem egyetlen darabból készült volna. A műszerfal vonalai és anyagai szinte megszakítás nélkül folytatódnak az első ajtók burkolatán, így a dizájn szinte körülöleli az autóban ülőket. A vásárlók hét különböző színvilágú LED hangulatvilágítást rendelhetnek az első és a hátsó lábtérhez és a tárolórekeszekhez.

Az ülések és az utastéri dekorációs elemek mind a három felszereltségi szinten (Trend, Titanium és Sport) kifejezetten mutatósak. Az egyéni ízlés kielégítésére három különböző színvilágú bőrkárpitozást is kínál a Ford: az egyik a fekete Ebony, a másik a halvány krémszínű Ceramic, a harmadik pedig a telt, barna színű Cognac.

ford-edge-autoaddikt-008

A Sport modellváltozatok ülései a bőr és a Mika®-Dinamica kombinációjával is kárpitozhatók; ez utóbbi egy újrahasznosított poliészterből gyártott, környezetbarát velúr anyag, amely hatásosan hangsúlyozza ki az ülések sportos oldalpárnázását. Az egységes hatás és a mindent átható minőségi benyomás érdekében az első és a hátsó üléssor dizájnja és anyaghasználata megegyezik. A Titanium és Sport felszereltségű autók első küszöbdíszlécét megvilágított Edge logó díszíti.

Komfort és kényelem

Az első és a hátsó ülésekhez olyan luxusszínvonalú opciók rendelhetők, mint a bőrkárpitozáshoz társítható ülésfűtés, vagy az első ülések hűtése, ami a klímaberendezés hideg levegőjét átáramoltatja a bőrkárpit perforált felületén, kellemes közérzetet biztosítva a forró nyári napokon.

Bár a hideg reggeleken praktikus segítséget kínál a fűtött kormánykerék és a szélvédőfűtés, az autósok télen gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy a Nap alacsonyabban áll. A vakító napsugarak ellen az Edge elcsúsztatható napellenzőket kínál, amelyek az oldalablakokra kifordítva meghosszabbíthatók, így sokkal nagyobb területen árnyékolnak.

ford-edge-autoaddikt-002

Ugyanakkor a Ford a napimádókra is gondolt; számukra az Edge egy hosszú panoráma üvegtetőt kínál, aminek két, nagyméretű üvegfelülete napfénnyel tölti meg az utasteret, és még levegősebbé varázsolja az egyébként is tágas kabint. Az első panel hátracsúsztatásával háromszor akkora felület tárható fel, mint egy hagyományos napfénytető esetében. Az utastér akkor is csendes marad, ha a tetőt szellőző pozícióba állítják, és a nyitott résen át még egy heves zápor során sem szivárog be a víz. A panoráma üvegtetőt motoros mozgatású árnyékoló egészíti ki, így a kabin akkor sem forrósodik fel, ha az autó a tűző napon parkol.

A formatervezők az Edge belső terének minden apró részletét úgy alakították ki, hogy a térkínálat a lehető legnagyobb legyen. A hátul utazók komfortérzetét a kategória legnagyobb hátsó fejtere (1023 mm) és válltere (1536 mm) biztosítja, vagyis az itt ülőknek tágasabb tér jut, mint az Edge nagyobb méretű vetélytársaiban, például az Audi Q7 és Volkswagen Touareg modellekben. Az első üléssor helykínálata is a kategória legjobbjai közé számít.

A hagyományos kézifékkar helyén az elektronikus rögzítőfék gombja található, így sok hely szabadult fel a középkonzolon, ahová állítható méretű pohártartók kerültek, valamint egy mély tárolódoboz, amelyben könyvek, játékok és tabletek is elférnek. A műszerfal alsó részén egy ennél is nagyobb méretű, kibillenő kesztyűtartó kapott helyet, felül pedig további tárolórekeszek találhatók.

ford-edge-autoaddikt-004

A hátsó ülések ledöntése után a csomagtér befogadó képessége 1.847 liter (ez a szegmens egyik legjobb értéke), és a mérnökök a hátsó kerékjáratok körül is tárolóhelyeket alakítottak ki. Még a pótkerék körüli teret is hasznosították; ide egy precízen illeszkedő, kiemelhető, könnyű polisztirol tálcát helyeztek, praktikusan használva ki a helyet, ami egyébként veszendőbe menne.

A legmagasabb szintű kifinomultság

Az autó tervezői három lépésben valósították meg a zaj, a vibráció és a nyersesség (NVH) minimumra szorítását, így a Ford Edge kifinomult és nyugodt utazási élményt kínál.

Először a zajok forrására összpontosítottak:

  • Merev karosszériát terveztek, ami minimumra csökkenti a csavaró erőhatásokat
  • A hajtáslánc optimalizálásával mérsékelték a dízelmotorokra jellemző ‘kopogós’ hangokat
  • A kipufogórendszer finomhangolásával csökkentették a kellemetlen zajt

A mérnökök sok munkát fektettek abba, hogy a kabinból kizárják az út- és motorzajt:

  • A légáramlás zaját nagy mértékben csökkenti az autó alsó burkolata, valamint az első lökhárító, a külső visszapillantó tükrök és a hátsó szélvédő különleges kialakítása
  • A tetőkárpit és az utastéri panelek alatt hangelnyelő anyagok találhatók
  • Akusztikus laminált üvegből készül a szélvédő, a panoráma tető, valamint a két első oldalablak
  • A szélvédő és az A-oszlop áramvonalas kialakítása mérsékli a szélzajt

Az utolsó lépés az Aktív Zajkioltás alkalmazása volt; ez a technológia a kabinban elhelyezett három mikrofonnal méri fel a belső térbe beszűrődő motorzajt, és az autó audiorendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben. A megoldás akkor is működik, ha az autó audiorendszere be van kapcsolva.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez” – mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

Fejlett technológia és biztonság

A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével egyszerű hangutasításokkal kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A berendezés hasznos eszköznek bizonyul majd a családi kirándulások és nyaralások alkalmával, hiszen azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, és máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

ford-edge-autoaddikt-003

A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az Edge Titanium modellhez megrendelhető, az Edge Sport modellváltozatokhoz pedig alapáron jár a navigációs rendszer, plusz a Sony audiorendszere, amelynek 12 hangszórója (köztük egy mélynyomóval) kiváló hangminőséget kínál.

A Ford Edge-ben kamerák, radarok és ultrahangos eszközök működtetik a 18 modern vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós magabiztosabban uralhatja az autót.

  • A Gyalogosészlelővel Kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az ütközésveszélyt, valamint az úton vagy az út mellett haladó gyalogosokat, és ha a helyzetet veszélyesnek ítéli, automatikusan fékez
  • Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát
  • A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet

A vadonatúj Edge szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:

  • A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.
  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
  • Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.
  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

A vadonatúj Edge kínálatában a Ford innovatív Széles Látószögű Első Kamerája is megtalálható, aminek segítségével az autós bepillanthat az utcasarkok mögé és a kereszteződésekbe. Az első hűtőrácsba épített, 1 megapixel felbontású kamera valós idejű, széles látószögű képe a jármű 8 colos érintőképernyőjén jelenik meg. Egy nehezen átlátható kereszteződésben a vezető könnyen észreveheti a keresztúton közeledő járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat. A kamerát egy különleges tervezésű, kihajló, nagy nyomású mosóberendezés tartja tisztán, ami a szélvédőmosó használatakor automatikusan aktiválódik.

ford-edge-autoaddikt-009

Az Edge technológiái között az Intelligens Sebességhatoló is megjelenik, ami beszkenneli a közlekedési táblákat, és a gázadás szabályozásával megakadályozza, hogy a vezető túllépje a megengedett sebességhatárt, és emiatt büntetést kapjon. A közlekedési táblákat a szélvédő mögé épített kamera figyeli, és ha sebességkorlátozás alacsonyabb, mint a jármű beállított sebessége, a rendszer lelassítja az autót. A korlátozás feloldása után a vezető újra gyorsíthat – mindaddig, amíg újabb sebességkorlátozás nem következik. A fedélzeti navigációs rendszerrel felszerelt járművekben az Intelligens Sebességhatároló a még pontosabb működés érdekében a digitális térképen tárolt adatokat is figyelembe veszi.

A vadonatúj Edge vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a  Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens ás a Vezetőfigyelmeztető rendszer is. A felhasználók teljes egészében személyre is szabhatják a 3D digitális műszeregységet, így az kifejezetten az ő elvárásaiknak megfelelő információkat közvetít, miközben letisztult, elegáns hangulatot sugall.

A Ford Edge a márka első modellje, amit arra terveztek, hogy mind az utasok, mind pedig a gyalogosok biztonsága szempontjából 5 csillagos eredményt érjen el az új, 2016-os Euro NCAP teszteken. A 44 százalékban ultanagy szilárdságú acélból készült karosszéria hatékonyan nyeli és vezeti el az ütközések során ébredő erőhatásokat, s egy esetleges baleset során az energiaelnyelő ajtókárpitok és az oldallégzsákok nagy mértékben növelik az autóban ülők biztonságát.

Az előfeszítővel és erőhatárolóval kiegészített első biztonsági övek egy súlyos frontális ütközés során mérséklik az utasok testére nehezedő nyomást, és minimumra csökkentik az öv okozta sérüléseket. Az Edge emellett Felfúvódó Hátsó Biztonsági Övet is kínál, ami egy baleset során gyorsan felfúvódva a hagyományos övekhez képest ötször nagyobb területen osztja el a testet érő erőhatásokat.

Fejlett menetdinamika

A Mondeo, a Galaxy és az S-MAX modellek jól bevált padlólemezére épített Ford Edge a kategória legjobb menetdinamikájával kényezteti vezetőjét.

Az autó élvezetes, kezes és agilis irányíthatóságát még magasabb szintre emeli a kifinomult Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően változtatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. Kis sebesség mellett, például parkolás közben vagy szűk helyeken manőverezve a rendszer megkönnyíti az autó irányítását, nagy sebességnél pedig pontosabb és természetesebb kormányérzetet eredményez.

 

Sok autós igényli a sportosabb kormányérzetet, ezért a rendszer egy, a vezető által aktiválható Sport üzemmódot is kínál, ami megnöveli a kormányáttételt, vagyis az éles kanyarokban kisebb kormánymozdulat is elegendő – így az Edge a gyors, nehéz útszakaszokon is rendkívül kezesen viselkedik.

Az integral link rendszerű hátsó futómű kisebb tömegű alumínium alkatrészei, nagy teljesítményű lengéscsillapítói és bekötési pontjai minimálisra csökkentik az útzajt és a nyersességet, miközben tovább fokozzák az autó rugózási kényelmét és menetdinamikáját. A hátsó felfüggesztés egy zártszelvényes segédkerethez kapcsolódik, ami jelentősen merevebb a hagyományos U-profilú szerkezeteknél. Ez érezhetően javítja a futómű-geometriát, és precízebb irányíthatóságot biztosít.

 

“A Fordok egyébként is híresek kiemelkedően élvezetes vezethetőségükről, ám a Ford Edge-hez kifejlesztett új dinamikai csomaggal – amelynek a Ford Adaptív Kormányzás is része – mindezt új szintre emeltük a SUV-szegmensben” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési igazgatója.

Atlétikus karakter

A vadonatúj Ford Edge az európai utak merész, sportos és lenyűgöző alakja lesz. A karosszéria sarkaiba kitolt kerekek széles, agresszív kiállással ruházzák fel az autót, ráadásul ez a megoldás az utastér méretét is jelentősen növeli. A nagyobb hasmagasság fokozza a terepképességet, és közel 50 milliméterrel magasabb üléspozíciót biztosít, mint az S-MAX modellben, így a vezető még jobban átlátja a forgalmat az autó előtt.

A nagyméretű, trapéz alakú első hűtőrács hatásos látványt teremt, amit tovább erősítenek a formás fényszórók és a stílusos LED nappali menetfények. Az erősen döntött szélvédő még akkor is a mozgás érzetét kelti, ha az autó áll, a határozottan emelkedő derékvonal és az erőteljes formavilágú kerékdobok pedig egyértelmű üzenetet közvetítenek az autó teljesítményéről. Az ajtók eltakarják a padlólemezt, ezért a küszöbelem keskenyebb lett, így könnyebb a ki- és beszállás.

A LED hátsó lámpatestek az Edge hátsó frontjának teljes szélességében végigfutnak, ami modern, prémium megjelenést biztosít az autónak. Az erősen döntött szélvédő tetején látható légterelő – ez a megoldás szintén a mozgás érzetét kelti – és a krómozott kipufogó-végződések sportos, agresszív hatást keltenek.

Az Edge vásárlói 13 karosszériaszín közül választhatnak. A kínálatban egy alapszín szerepel, az Oxford White; mellette kilenc metálfény választható, a Blue Jeans, a Canyon Ridge, a White Gold, a Shadow Black, az Ingot Silver, a Magnetic, a Nautilus Blue, a Kona Blue és az Electric Spice; és ott van még három exkluzív metálfényezés, a Ruby Red, a Bronze Fire és a White Platinum.

Erős és takarékos motorok

A Ford Edge-ben a legmodernebb motortechnológia garantálja az optimális üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást.

Az autóhoz a kifinomult 2,0 literes TDCi dízelmotor két változata rendelhető meg. A 180 lóerős verzió 9,9 másodperc alatt gyorsítja a járművet 100 km/órás sebességre, és a végsebesség 200 km/óra; a 210 lóerős Bi-turbó változat gyorsulása 9,4 másodperc, végsebessége pedig 211 km/óra. Mindkét motorvariáns 5,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 149 g/km CO₂-kibocsátással működik.***

A motorokhoz alapáron járnak a következő fogyasztáscsökkentő technológiák:

  • Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével olyankor tölti az akkumulátort, amikor a jármű egyenletesen halad vagy fékez. A rendszer azt az energiát használja fel a töltéshez, ami egyébként veszendőbe menne, így csökken a motor terhelése és az üzemanyag-fogyasztás
  • Auto-Start-Stop, ami alapjáraton automatikusan leállítja a motort, és csak akkor indítja újra, amikor az autós el akar indulni

Az Edge aerodinamikáját innovatív megoldások javítják, például az Intelligens Légfüggöny; a levegő az első lökhárító függőleges nyílásain lép be, és az első kerekek külső széleinél távozik, ami által egyfajta fal képződik a gyorsan áramló levegőből, csökkentve a kerekek forgásából eredő légellenállást.

Az Edge 2.0 literes, 180 lóerős TDCi motorjához hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, a 210 lóerős változathoz pedig hatfokozatú PowerShift automata is rendelhető, aminek fokozatai a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolhatók. Mindegyik hajtáslánchoz a Ford Intelligens Összkerékhajtása kapcsolódik, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 25 szenzora folyamatosan méri a kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.

ford-edge-autoaddikt-005

Az Intelligens Összkerékhajtás még a kerekek kipörgése előtt képes megváltoztatni a vonóerő elosztását, így az autósnak relaxált vezetési élményt, az utasoknak pedig zökkenőmentesebb utazást biztosít. Mivel a rendszer mindig csak szükség esetén, és mindig a megfelelő kerekekre irányítja át a vonóerőt, sokkal kisebb üzemanyag-fogyasztást, CO₂-kibocsátást és abroncskopást eredményez, mint az állandó összkerékhajtású rendszerek.

“Intelligens Összkerékhajtási technológiánk segítségével az Edge olyan helyeken is magabiztosan uralható, amelyekről sok ügyfelünk el sem hinné, hogy autóval is megközelíthetők,” mondta el Derek Ward, a Ford globális fejlett járműdinamikai részlegének műszaki specialistája. „Az összkerékhajtás jelenti az egyik leghatékonyabb megoldást vásárlóink biztonságos és magabiztos közlekedéséhez.”

A Ford SUV-családja

A vadonatúj Ford Edge jelenti a harmadik lépést a Ford tervében, amelynek célja a vállalat SUV-kínálatának további bővítése az európai piacon a Ford Kuga és a Ford EcoSport modellek bevezetése után.

Észak-Amerikában a prémium Ford Edge átformálta a SUV fogalmát, és megteremtette a crossover SUV-modellek szegmensét. 124.000 darabos értékesítési eredményével 2015-ben az Edge volt a szegmens legkelendőbb modellje Észak-Amerikában, 14 százalékkal szárnyalva túl a 2014-es eladásokat. Az autó Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában – többek közt Kínában – is kapható.

“Három év alatt megháromszoroztuk SUV-értékesítési eredményünket Európában” – mondta de Waard. “Minden eddiginél több vásárlónk választotta a Kugát, és nagyon sokat várunk az EcoSport modelltől is; most pedig megjelenik a kínálatban az Edge, így végre teljes modellpalettát állíthatunk ki márkakereskedéseinkben – egy olyan modellcsaládot, amelynek mindegyik tagja élen jár a dizájn, a technológia, az intelligens megoldások és a menetdinamika tekintetében.”

Dupla dobogó, hét pontszerző hely: a BMW kitűnően indította a DTM 2016-os szezonját

Lélegzetelállítóan izgalmas rajttal vette kezdetét 2016. május 6-8. között a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei versenyszezonja, a Hockenheimringen megrendezett két szezonnyitó megmérettetésen pedig a BMW két dobogós helyezéssel és további hét pontszerző hellyel biztosította be az erőteljes idénykezdést.

bmw-dtm-2016-kezdes-autoaddikt

A pénteki szabadedzést követően 2016. május 7-én, szombaton végre elrajtolt a Hockenheimringen a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei versenyszezonja, a huszonnégy pilóta pedig lélegzetelállítóan eseménydús futamokkal szórakoztatta a dübörgő motorokra és csikorgó gumikra éhes rajongókat. A látványos csatákkal, előzési manőverekkel és ütközésekkel tarkított szombati megmérettetésen három BMW M4 DTM versenyautó végzett a pontot érő első tíz helyezés egyikén, vasárnap azonban a dupla BMW-dobogó mellett a bajor gyártó nem kevesebb, mint négy pilótája lépett előre az egyéni pontverseny összetett tabelláján.

A szombati szezonnyitó futam legeredményesebb BMW-pilótája Bruno Spengler lett, aki a rajtrács tizenharmadik helyéről indulva a hatodik helyre hozta be a BMW Bank M4 DTM versenyautót. A kanadai pilótát António Félix da Costa (BMW M4 DTM) és Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM) követte a hetedik, illetve a nyolcadik helyen. A portugál versenyző a huszadik, míg belga társa a huszonegyedik helyről vágtázott fel az értékes pontszerző helyre.

Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM), Tom Blomqvist (Ice-Watch BMW M4 DTM) és Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) a tizenkettedik, a tizenharmadik és a tizennegyedik helyen ért célba. A brit és a brazil pilóta a rajtot követő eseménydús kavarodásban csúszott vissza a mezőny második felébe, a német pilótát pedig egy elkerülhetetlen hármas ütközés lassította le, éppen azután, hogy felküzdötte magát a legjobb tíz közé.

A 2016-os DTM-szezonnyitó legjobb BMW-pozíciójából a Red Bull BMW M4 DTM versenyautó német pilótája, Marco Wittmann rajtolhatott, egy versenybaleset azonban a mezőny végére taszította, a 2014-es bajnok így mindössze a tizenhatodik helyen érkezett célba. Timo Glock versenyautóját az egyik ellenfél már rögtön a harmadik körben az aszfaltcsík menti kavicságyba lökte, a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM német pilótájának így idő előtt fel kellett adnia a futamot.

A szezonnyitó versenyhétvége második, vasárnapi megmérettetése a bajor gyártó kereken 50. futama volt azóta, hogy 2012-ben visszatért a sorozatba, és a BMW pilótái méltó emléket is állítottak eme kerek jubileumnak: Timo Glock a hatodik helyről indulva a dobogó második helyére hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót, a második rajtkockából induló Augusto Farfus pedig bronzérmesként száguldott át a célvonalon a Shell BMW M4 DTM géppel. A bajor gyártó így dupla dobogóval indította a Német Túraautó Bajnokság 2016-os szezonját.

Szombati nyolcadik helyezése után Maxime Martin vasárnap csupán egy hajszállal maradt le a dobogóról: a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó belga pilótája a negyedik helyen végzett. Tom Blomqvist a hetedik, Marco Wittmann a kilencedik, Martin Tomczyk pedig a tízedik helyen ért célba a BMW M4 DTM versenyautóval, amely azt jelenti, hogy a dupla dobogón felül négy BMW-pilóta érkezett be a vasárnapi futam pontszerző helyeinek egyikére.

Bruno Spengler röviddel a rajt után egy szerencsétlen balesetbe keveredett, amelyet követően idejekorán fel kellett adnia a versenyt. Azt követően pedig, hogy a szezonnyitó megmérettetésen hetedikként ért célba, António Félix da Costa vasárnap nem tudta befejezni a futamot, miután egy balesetben megsérült az autója. A szombati megmérettetést az Audi olasz pilótája, Edoardo Mortara nyerte, vasárnap pedig a Mercedes-Benz brit versenyzője, Paul di Resta állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

2016 első DTM futamának BMW-eredményei (Hockenheimring, 4,574 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. május 7.):

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 6. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 7. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 8. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 12. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 13. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 14. hely

#11 Marco Wittmann (brit, BMW RMG csapat) – 16. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – nem ért célba

2016 második DTM futamának BMW-eredményei (Hockenheimring, 4,574 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. május 8.):

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 2. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 3. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 4. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 7. hely

#11 Marco Wittmann (brit, BMW RMG csapat) – 9. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 10. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 40 40 123 50 20 30 30 161
Győzelmek 5 2 14 4 1 2 1 7
Dobogók 9 5 44 12 1 4 3 28
Pole pozíciók 5 1 17 5 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 1 1 1 8
Pontok 319 147 715 316 65 157 91 477

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Paul di Resta (37 pont), 2. Robert Wickens (26), 3. Edoardo Mortara (25), 4. Nico Müller (19), 5. Timo Glock (18), 6. Maxime Martin (16), 7. Augusto Farfus (15), 8. Gary Paffett (10), 9. Christian Vietoris (10), 10. Bruno Spengler (8), 11. Tom Blomqvist (6), 12. António Félix da Costa (6), 13. Marco Wittmann (2), 14. Mattias Ekström (2), 15. Martin Tomczyk (1), 16. Miguel Molina (1), 17. Mike Rockenfeller (0), 18. Maximilian Götz (0), 19. Adrien Tambay (0), 20. Jamie Green (0), 21. Lucas Auer (0), 22. Daniel Juncadella (0), 23. Esteban Ocon (0), 24. Timo Scheider (0)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. Mercedes-AMG (37 pont), 2. Audi Sport Team Abt Sportsline (27), 3. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (26), 4. BMW Team MTEK (23), 5. BMW Team RBM (422), 6. BMW Team RMG (20), 7. Audi Sport Team Abt (20), 8. BWT Mercedes-AMG (10), 9. EURONICS/FREEMEN`SWORLD Mercedes-AMG (10), 10. BMW Team Schnitzer (7)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. Mercedes-Benz (83 pont), 2. BMW (72), 3. Audi (47)

A drivingcamp Hungary baleset-megelőzési programot indít

A drivingcamp Hungary vezetéstechnikai és rendezvényközpont kezdeményezésére átfogó közlekedésbiztonsági programsorozat indul drivingcamp Innovációs Napok néven.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-3

A szemléletformáló program keretében megvalósuló egyes rendezvények célja a modern vezetésbiztonsági eszközök baleset-megelőzésben játszott szerepének tudatosítása.

A zsámbéki drivingcamp Hungary széles tematikát felölelő baleset-megelőzési célú programsorozatot indít drivingcamp Innovációs Napok néven, jelentette be Dr. Reinhard Platzer, a létesítmény elnök- vezérigazgatója hat vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla) képviselőjével tartott közös sajtótájékoztatóján.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-2

A program egyes eseményeinek célja, hogy a részben az Európai Unió és a magyar állam finanszírozásával létrejött, világszínvonalú műszaki megoldásokat felvonultató létesítmény lehetőséget teremtsen a vezetésbiztonságot elősegítő eszközök széles spektrumának tematikus bemutatására, és a baleset-megelőzésben való szerepük köztudatban történő tudatosítására.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-4

Annak ellenére, hogy a statisztikák szerint az EU országokban a biztonsági öv, a légzsák, és az ABS rendszerek terjedésével fokozatosan nő a közúti biztonság, a kontinens útjain évente közel 27,000 ember válik közúti baleset áldozatává és kétszázezren szenvednek maradandó károsodást okozó sérülést. Mivel a közúti balesetek 95%-át emberi hiba okozza, a gépjárművekbe épített biztonsági eszközök megvédhetik a balesetet elszenvedő alanyokat, de a megelőzésben sokkal nagyobb szerep jut az olyan rendszereknek, mint az adaptív sebességszabályozók, az elektronikus menetstabilizálók, vagy a holttér-figyelő rendszerek” – mondta Dr. Reinhard Platzer.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-5

A regionális szinten is egyedülálló program Vezetésbiztonságot támogató rendszerek című bemutatkozó rendezvénye az első olyan esemény volt Magyarországon, amelyen keresztül a résztvevők átfogó képet kaphattak a különböző gyártók adaptív rendszereinek aktuális állapotáról, és a járműipari kutatás-fejlesztés vezetésbiztonságra gyakorolt hatásáról.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-7

Az eseményen a résztvevő újságírók egyidejűleg 6 vezető autómárka (Audi, Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Suzuki, Tesla)  9 kereskedelmi forgalomban elérhető modelljének 11 adaptív rendszerével ismerkedhettek meg.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-6

A program egyes rendezvényeinek a közel 122.000 négyzetméter alapterületű, legkorszerűbb műszaki megoldásokat felvonultató vezetéstechnikai tanpályája, és hi-tech fogadóépület szolgál majd helyszínéül. A pálya adottságai, valamint a beépített elemek nagyfokú variálhatósága a közúti közlekedés során előforduló vészhelyzetek tetszőleges kombinációjának életszerű előidézését teszi lehetővé.

driving-camp-innovacio-autoaddikt-1

A Ford áprilisban is előkelő helyet szerzett a hazai értékesítés terén

Kimagaslóan magas értékesítési elérve rendkívül sikeresen zárta az áprilist hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 1237 új Ford 12%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, ami ismét a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repítette a márkát – áll az importőr közleményében.

ford-focus-st-2-0-tdci-kombi-teszt-autoaddikt-007

A Ford idén könyvelhette el legjobb összesített első négy hónapos járműértékesítését 2010 óta; legjobb személygépkocsi-értékesítését 2010 óta; valamint legjobb haszongépjármű-értékesítését 1997 óta. A Ford magyarországi sikere elsősorban a haszongépjárműveknek, köztük az új Rangernek köszönhető.

A Ford összesen 4380 járművet értékesített az első négy hónapban, vagyis 9,1 százalékkal többet, mint 2015 első négy hónapjában; a Ford piaci részesedése a személyautó piacon 9,25 százalék, a haszonjármű szegmensben 26 százalék.

Áprilisban a Ford márkakereskedők 1237 gépjárművet értékesítettek és ezzel 15 százalékkal múlták felül a tavaly áprilisi teljesítményüket. A Ford továbbra is Magyarország első számú autómárkája.

“Magyarországon egyre erősebb érdeklődés tapasztalható a Ford iránt, ami többek közt a pick-up kategóriát torony magasan vezető Rangernek, a megbízhatóan teljesítő Focus és Mondeo modellek mellett a Mustang és Focus RS iránt tapasztalható fokozódó keresletnek tudható be. Az értékesítési versenyt ismét megnyerő haszongépjárműveink sikeressége a széles kínálat mellett még mindig a kedvező NHP konstrukciónak köszönhető” – nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Egyre bővülő modellpalettánkkal több ügyfelet érünk el, és az is fontos tényező, hogy egyre nagyobb hányaduk kerül ki a kiskereskedelmi vásárlók közül, akiknek mind nagyobb hányada választ kedvező finanszírozási ajánlataink közül”

Áprilisi értékesítés

Magyarországon a Ford összesen 1237 darab járművet értékesített, ezzel 15,3 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbi eredményét

Haszongépjárművek

Áprilisban és az év első négy hónapjában a Ford volt Magyarország és Európa első számú haszongépjármű-márkája. 1993 óta ez volt a Ford legjobb első négy hónapos haszongépjármű-értékesítési eredménye. Márciusban 25 százalékkal több, azaz 537 Ford haszongépjármű kelt el, az első negyedévben pedig 1863 darab (9 százalékos növekedés), ami jól tükrözi a kibővített Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. Ezzel az eredménnyel áprilisban és az első négy hónapban a Ford haszongépjárművei piacvezetőnek bizonyultak.

Nagy teljesítményű autók

A Ford nagy teljesítményű modelljeinek (vagyis a Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang) összesített értékesítési eredménye az első negyedévben több mint kétszeresére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az új Focus RS bemutatásával a Ford tavaly szeptember óta több, mint 40 megrendelést regisztrált itthon, s a vállalat idén rekordszintű eladásokra számít a nagy teljesítményű autók európai piacán is

2015 harmadik negyedéve, vagyis a Mustang bemutatása óta a modell lekörözte versenytársait, és Magyarország és Németország legkelendőbb sportkocsija volt.

Megújul a Citroën C4 Picasso és Grand C4 Picasso

A 2013-ban bevezetett második generációs Citroën C4 Picasso igazi sikertörténet: különleges dizájnjával és kimagasló kényelmével már több mint 300 000 vásárlót sikerült meghódítania.

citroen_grand_c4_picasso_1_6_e_hdi_020

2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében. Még dinamikusabb és kifinomultabb megjelenést hoz az új orr-rész és az eltérő tetőszín, továbbá a négyféle belső kialakításnak köszönhetően a személyre szabási lehetőségek köre is bővül. A kivételes  utazási élményről a mindennapokat megkönnyítő, felhasználóbarát új technológiák (pl. a szabad kezes csomagtérajtó), a Citroën Connect Nav révén elérhető új internetalapú szolgáltatások és egy új motor, a PureTech 130 S&S EAT6 gondoskodnak. Az új Citroën C4 Picasso a Citroën Advanced Comfort program szellemében átfogó módon közelíti meg a testi-lelki „jóllét” kérdését.

A Citroën szaktudásának és kreativitásának legjavát kamatoztató új C4 Picasso egy korszerű, innovatív egyterű, amely karakteres és kifejező dizájnjával, dinamikus vonalvezetésével és elöl-hátul egyedi világításával tűnik ki a többi autó közül. Arányai is optimálisak: a kompakt külső tágas utasteret és példásan nagy csomagtartót rejt. A minőségi anyagokat használó, loft stílusban kialakított, letisztult és világos utastérből csak úgy sugárzik az igényesség és a jólét. A komfortérzetet tovább fokozza az a dinamikus egyensúly, amit a tökéletesített EMP2 platform jóvoltából sikerült elérni: az új C4 Picasso kifogástalan úttartást és a Citroënnél megszokott nagyfokú kényelmet garantál minden utasa számára.

A C4 Picassóban kezdettől olyan innovatív megoldások szolgálták a vezető és az utasok kényelmét, mint a 100%-ban érintőtechnológiás vezérlőfelület, a 12” nagy felbontású panoráma-képernyő, vagy a vezetést megkönnyítő 360°-os kamerarendszer, a Park Assist rendszer, illetve az adaptív sebességszabályozó. Az új Citroën C4 Picasso tovább kamatoztatja ezeket az előnyöket, és sikeresen egyesíti magában az egyterűek legjobb tulajdonságait:

– Feszes vonalak és modern formavilág jellemezte vonzó és meggyőző dizájn, melyet még karakteresebbé és dinamikusabbá varázsol a két karosszériaváltozatnál azonos, új orr-rész, a szériafelszereltség részét képező 3D hatású új hátsó lámpák, a 17” új könnyűfém keréktárcsák, a C4 Picassóhoz kínált kétszínű tető, a Grand C4 Picasso kínálatát gazdagító ezüstszínű tetőív és a 3 új karosszériaárnyalat;

– Minden utasnak kijár a kényelem, melyet bőséges helykínálat, nagyfokú variálhatóság és kiváló dinamikus tulajdonságok fémjeleznek, és amelyet tovább növelnek az alábbi lehetőségek:

  • 4 új utastér-kialakítás, amely életstílusunknak megfelelően személyre szabható;
  • a mindennapi életet megkönnyítő technológiák, köztük az új internetes navigációt lehetővé tevő 3D Citroën Connect Nav és a 7” új érintőképernyő, amely rövidebb reakcióidejű, és új internetalapú szolgáltatásokat kínál. Az új rendszerrel a 12” nagy felbontású képernyő is jobban kihasználható: rugalmasabb használat és könnyebb olvashatóság jellemzi. Egy másik praktikus megoldás a szabad kezes csomagtérajtó, melynek köszönhetően egy egyszerű lábmozdulattal is ki lehet nyitni a csomagtartót;
  • a vezetést segítő és a biztonságot szolgáló technológiák: sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval, sávtartó asszisztens, Active Safety Brake, fáradtságfigyelő rendszer és aktív holttérfigyelő;
  • új PureTech 130 S&S EAT6 motor, mely a nagy teljesítményű és alacsony fogyasztású Euro6-os PureTech és BlueHDi motorokból álló széles választék legújabb tagja.

Az új Citroën C4 Picasso számunkra egyfajta kirakat, amely tudásunk legjavát reprezentálja. A sajátosan modern és dinamikus dizájn mellett egyedülálló kényelem jellemzi. Felépítésének és az EMP2 platformnak köszönhetően a helykínálat, a variálhatóság és a dinamikus tulajdonságok kiváló szintézisét valósítja meg, amelyből minden utas egyformán profitál. A modell kínálata most újabb hasznos technológiákkal bővül, melyek még inkább megkönnyítik a mindennapi életet és tovább növelik a biztonságot. Az új C4 Picassónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy az európai piac vezető modellje legyen” – nyilatkozta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

[TESZT] Maserati Ghibli Diesel 3.0 V6 RWD – észrevétlen hasonlóság

Vajon a Maserati Ghibli Diesel mennyire hozza az elvárásokat? Megadja-e azt az igazi, már-már ferraris élményt, amit a márka benzines szívómotorral ellátott modelljei nyújtanak? Minden kiderül a tesztből, fussunk is neki szépen, lépésről-lépésre.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-001

Napjainkban egyre inkább divattá válik az, hogy alapvetően prémiummárkák korábban kiemelkedően domborító modelljeit újraélesszék, és formabontónak ható megoldásokat alkalmazzanak az autón. Mindezt úgy, hogy a korábbról elvárt presztízs és körítés mellé kellőképp megmaradhasson, szigorúan megfelelve huszonegyedik századunk minden igényének és kihívásának. Az olaszországi magas presztízsű Maserati konszern kiváltképp beerősített, kisebbfajta modelloffenzívát indított az elmúlt évben: több új, illetve megújult modell koncepcióval érkezett a piacra, nem utolsó sorban azzal a szándékkal, hogy régi-új szegmenseket is lefedhessen kínálatának egy részével.

Némi visszatekintő

A Ghibli viszonylag nagy múlttal rendelkezik a Maserati kronológiáját vizsgálva, ugyanis már 1967-ben megjelent a modell a nemzetközi piacon, s hat éven keresztül volt jelen. Itt közel húsz évnyi kihagyás következett, míg bejelentették a teljesen megújult formavilágot képviselő Ghibli II-t, mely valóban levetkőzte az addig ismert kupéfazon jelleget – itt már leginkább a személyautós részelemek köszöntek vissza: szögletesebb felépítés, két ajtó, szedán érzet. 1997-ig tartott a gyártás, itt újabb szünet következett, mígnem tavaly, azaz 2013-ban debütált a legújabb generációs Maserati Ghibli, mely utolsó csavarjáig teljesen új elgondolások szerint fogant.

Stílusjegyek, dizájn és egyebek: olaszos, sportos és elegáns

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-002Első ránézésre máris feltűnik a Quattroporte-val egyező hasonlóság, hiszen a kocsiszekrény formavilága, a dizájnelemek, a rajzolatok mind-mind az összetéveszthetetlen déli temperamentumot erősítik. Az orr rész morcos, szunnyadó erőt sugárzó mivolta elsődleges meghatározója az új, 2013-as Ghibli-nek, a keskeny, döntött sziluettű és egyben lefelé ívelő lámpatokozás tökéletesre gondolt harmóniát alkot a hangsúlyos, még a terjedelmes, 1945 milliméteres szélesség ellenére is nagynak tűnő hűtőmaszk beömlőrácsozatával.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-003Itt természetesen az elmaradhatatlan szigonyt formázó cégér is kiemelt szerepet kap, szigorúan krómmal ágyazva, mely stílusjegy az egész kialakítás küllemét meghatározza. Erőteljes lendületet sugall az első lökhárító aljába, két oldalra helyezett döntött beömlőnyílások kiképzése, továbbá a motorháztető rajza is, mely utóbbi mellső határvonala jó pár centiméterrel a hűtőmaszk kezdeténél ér véget. Arra persze itt is figyeltek, amolyan hamisítatlan olasz jelleggel, hogy a kettő közé kerülhessen még egy aprócska márkajelzés. Nagyszerű, mondanunk sem kell.

Régebben számos itáliai nagyvadra leginkább az élces vonalakkal telespékelt, letisztult látványvilág volt a jellemző. A letisztultság megmaradt mára is a Maserati esetében, ám a gömbölyded formák, számos fénytöréssel játszó ívek igencsak előtérbe kerültek. Kifejezetten jól látszik mindez, ha a Ghibli oldalnézete kerül előtérbe, ugyanis az első kerekeket közrefogó sárvédiővek pontosan ezt az irányvonalat követik, jellegében magas szintű karakterisztikát hirdetve; az A oszlop alatt, de még az első ajtók kezdeténél előbbre helyezett, a márkánál megszokott oldalsó hármas felosztású beömlőt formázó díszcsíkok is jelenlétükkel kifejezetten feldobják az amúgy sem monoton összhatást.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-004

Igazi limuzonos jelleg: a Maserati Ghibli Diesel két milliméter híján 3 méteres tengelytávval büszkélkedhet, ez egyben méltó velejárója a majd’ 5 méteres hossznak. Impozáns méretek ezek, de alapvetően a szegmens, melyet a Ghibli képvisel, nyilvánvalóan megköveteli e paraméterek meglétét, nagyon is helyesen. Mindezek mellé már csak hab a tortán a 18 colos keréktárcsák alkalmazása, melyek bár nem a jelenlegi legnagyobb átmérővel bíró prémium kiegészítők, mégis hatalmasnak tűnnek a minden részletében lapos hatást nyújtó, 1461 milliméter magas kasznihoz rendelve. Az oldalajtók szintén hordoznak törésvonalakat, itt a fényhatás rendkívül látványos, több árnyalatot is produkál beállítástól és szemszögtől függően.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-008Minden kétséget kizáróan a fart a dupla csövű, krómozott kipufogóvégek határozzák meg, a sportosra hangolt profilt kellőképp kihangsúlyozzák, s nem csak látványban persze. A tompább, ám mégis domború formavilágban remekbeszabott főszerepet játszanak az első lámpatestek felépítéséhez hasonlatos rajzolattal játszó helyzetjelzők, szolid fehér csíkokkal, párhuzammal a csomagtérfedél nyitópereme felett húzódó krómcsíkkal, és a hozzá tartozó Maserati zsinorírott felirattal. A jobb alsó szegélynél elhelyezkedő Ghibli feliraton kívül nincsen más szöveges rész, mondjuk a dízelüzemre utaló jelzés – mondjuk lehet, jobb is, mert akár még illúzióromboló is lehetne, ha nem lennénk kellőképp felvilágosultak a feladathoz.

Letisztultság a jellemző. A beltérben is, de úgy, hogy a luxus érzete azért megmaradjon

Korrekt a Ghibli, mivel nem túlzó. Semmiben sem. Az enteriőr például ékes bizonyítéka mindezeknek, hiszen a sajátságos, félreismerhetetlen márkamotívumok felvonultatása mellett nem találkozunk semmiféle felesleges sallanggal, oda nem illő kiegészítővel. Csak és pusztán az elegancia, sportos mivolttal ötvözve, na meg a kényelemfaktor jelenlétével, mely folyamatosan jelen van.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-011

Miért is ne lenne? Mint már megannyiszor emlegettük, most sem győzzük elégszer hangsúlyozni: a Ghibli prémiumkategóriás autó, azzal együtt, hogy például az árazása mindezt – bizonyos megközelítésekbe helyezve – rácáfol, hiszen nincs szó itt sem túlzásokról, sőt, jelentős előremutatás érzékelhető a Maserati márka masszivitását figyelembe véve.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-012Természetesen az anyaghasználat túlnyomó részt magas minőségű, finom kidolgozású, a mérnönkök ügyeltek arra, hogy az illesztések a legkevésbé sem legyenek hézagosak, a kopogós és kemény műanyagok gyakorlati mellőzése mellett. A velúrbőrrel futtatott belső ajtókárpitok, szolid fa hatású intarziákkal, a puha fogású, megfelelő méretekkel bíró, multifunkciós, de nem agyonbonyolított kormánykerék, a fő műszeregységek elhelyezkedése, a kategórián belül is gigászinak számító érintőképernyős információs-navigációs LCD középkonzol, illetve a nyolc sebességes automataváltó matt ezüstkeretbe ágyazott karja, a középkonzol és egyben könyökmagasságban futó kardánalagút szélessége mind és mind a Ghibli sportos, olaszos, mértékkel adagolt luxusát hívatottak alátámasztani. Mert van luxus, de még azt is lehetne mondani, hogy hivalkodás, kivagyiság, de mértékkel, egészségesen. Pontosan úgy, ahogy a nagykönyvben megírták azt, példaértékkel.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-016

Tulajdonképpen négy személyesnek aposztrofálható a 2013-as modellévű, harmadik szériás Maserati Ghibli, ugyanis a hátsó üléssor kiképzésénél a két szélső fotel alakzatú ülőhely tekinthető teljes értékűnek.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-013A kialakítás itt is pontosan ugyanazt a forma- és stílusvilágot követi, mint amelyek az első traktust jellemzik, a kényelmi szint mindegyik esetben teljes értékű. Elöl az ülő- és hátlapok megfelelően hangoltak, hossz- és szélesség téren nincs kívánnivaló több, az oldaltartások is tökélyre hangoltak, a bőrfelületek kellő tapadást garantálnak. Hátul – ahogyan azt említettük is – két személy utazhat tényleges komfortban, a fejtér szűkül a far irányába, a lábtér viszont kimagaslónak tűnik még akkor is, ha netán termetesebb, vagy az átlagosnál hosszabb lábbal megáldott személyek utaznak az első szekcióban. Ha pedig többedmagunkkal kirándulást tervezünk-szervezünk, nem kell aggodalmaskodni, hiszen az 500 literes csomagtér könnyedén pakolható (keskeny peremek), a hátsó üléssor ugyanakkor nem dönthető.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-009

Megjelenése, prémium sugallata, sportossága és minden egyéb erénye mellett az új Maserati Ghibli rendkívül biztonságos autó is egyben. Az Euro NCAP töréstesztjein sikerült 5 csillagot, illetve 86 pontot a 100-ból bezsebelnie (Európa), ezzel elérve azt, hogy az egyik jelentős célország, az Egyesült Államok piacán is elsőszámú választást jelenthessen. Ugyebár azért, mert ott kifejezetten adnak az ilyesmire sok egyéb mellett, mint például a „külföldi” presztízs, mely igencsak előtérbe helyeződött az évtizedek során.

A Maserati történetében elsőként, dízellel

Sokak oldalát furdalhatja a kíváncsiság – vajon mit tudhat egy dízel Maserati? Vajon nem visszarettentő az, hogy egy klasszikus, belevaló mediterrán brand modellje gázolajjal megy, kerreg, csörög, zörög esetleg?

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-017

Nos, az egyértelmű válasz mindhárom kérdésre: nem. Azaz csak az utolsó kettőre, az elsőre pedig az, hogy konkrétan hasonló karakterisztikát vonultat fel, mint benzines alapmotoros testvére. A V6-os (60 fokban) hengerelrendezésű, turbótöltött aggregát hengerűrtartalma 2987 köbcentiméter, maximális teljesítménye 275 lóerő, 4000-es percenkénti fordulatszámon. A maximális forgatónyomaték 570 Newtonméter, mely érték már 2000-nél meg is érkezik, és egészen 2600-ig jelen van; miközben túltöltéssel akár 600 Newtonméternyi forgatónyomatékot is mozgósítani tudunk.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-010

A hajtásláncba iktatott nyolcgangos automataváltó jelenléte szinte észrevétlen, a sebességfokozatok jól hangoltan érkeznek, mindig a megfelelő fordulatszámtartományban történik a fel- illetve visszaváltogatás, a turbóval lélegeztetett motor pedig szinte nulla erőkifejtéssel mozgatja az 1745 kilogramm száraz tömegű kasznit. A gázreakciók közvetlenek, főként, ha Sport módban tesszük próbára a Ghibli-t, ilyenkor szinte nyoma vész a dízeles arculatnak, a Quattroporte-hez hasonlóan a váltások közvetettebbeké válnak, a kormányzás megkeményedik, a kipufogórendszer pedig megmutatja igazán sportos énjét: a márka által alkalmazott technológia lényege, hogy a kipufogórendszerben megnyílnak plusz szelepek, szám szerint kettő darab, s ezek segítik a kipufogógázok teltebb áramlását. Így nem csak a teljesítmény, de a hangerő is növekedik.

Nyolc sebesség, precizitás, pontosság, sportos attitűd

Bár az automata ZF váltó igen pontos, mi mégis manuális módban próbáltuk először a Ghibli Diesel gyorsulását 0-ról 100-ra. Gyors, és eltalált felváltásokkal a gyárilag megadott 6.3 másodperces értéket 3 tizeddel felülmúltuk, így 6.6 másodperces értéket rögzítettünk, ami kifejezetten sokatmondó. Automata fokozatban – nyilván a precízebb, gyári hangolásnak és számos automatikának köszönhetően 6.4 másodperc alatt röppent 100 kilométer/órás sebességre az autó, ez 1 tizeddel kevesebb, mint a gyárilag megadott adat.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-014Mivel a dízel Ghibli elsősorban a márka emberközelibbé tétele végett került bevezetésre, ezért nyilván szempont lehet a vásárláskor a fogyasztás, a gazdaságos üzemeltetés. E tekintetben is domborít az autó, hiszen nyugodt, hétköznapi stílusú vezetéssel országúti körülmények közt elérhető a 4.7 liter/100 kilométeres fogyasztás is (!), de a városi környezet sincs negatív befolyással az üzemanyagfelhasználásra: 8.3 liter/100 kilométer átlagot mértünk.

Ha komfortosan, kényelemcentrikusan szeretnénk a Ghibli Diesel üléseiben közlekedni, nyilván nem óhajtunk Sport fokozatba kapcsolni – ezzel együtt a keményebbre hangolt aspektus megmarad így is, a keményebb úthibákat megérzi a futómű. Nincs jelentősebb pattogás, keményebb reakció, de a hátsó ülésen utazók néhol érezhetik a szélsőséges, gyenge minőségű aszfalt hiányosságait.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-006

Az úttartás sportautókat idézően masszív, stabil, a tesztautóra szerelt gumik tapadása megfelelőnek bizonyult, dőlés szinte nem volt érezhető erőteljesebben bevett kanyaroknál, az orrnehéz felépítés miatt azonban némi alulkormányozottság jelentkezett először, míg a kanyar belső ívét követve, abból kifelé haladva érkezett az ilyenkor szokásos felülkormányozottság, betudhatóan a hátsókerékhajtásnak. Nem kezdjük részletezni a megszámlálhatatlan automatika jelenlétét, hiszen már unalomig ismételtük nem egy esetben hasonló kategóriába tartozó autóknál, elég az hozzá, hogy az asszisztensek, biztonsági kiegészítők és a vezetés élményét elősegítő és azt szinten tartó elektronikák csendesen dolgoznak a háttérben, pontosan úgy, hogy a nyers Maserati érzet – nyakonöntve elegáns sportossággal – megmaradjon, reális alapokon.

maserati-ghibli-diesel-teszt-autoaddikt-005

2016 Maserati Ghibli Diesel specifikációk

Motor

Motortípus: V6-os elrendezésű turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2987 cm³

Maximális teljesítmény: 275 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 570 (600) Nm @ 2000-2600 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automata ZF váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4971 mm

Szélesség: 1945 mm

Magasság: 1461 mm

Tengelytáv: 2998 mm

Első gumik mérete: 245/40 R20

Hátsó gumik mérete: 285/35 R20

Tömeg, üresen: 1745 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kg

Csomagtartó mérete: 500 liter

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:6.3 s (gyári), 6.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: .6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.8 l/100km

Országúti: 4.9 l/100km

Vegyes: 6.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 158 g/km

Bővebb információ a Maserati hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

LEGFRISSEBB

Komoly mérföldkőhöz érkezett a győri Audi gyár: elkészült az egymilliomodik Audi...

0
Győrben jelentős jubileumot ünnepelhettek május 16-án: a gyártósorról legördült az egymilliomodik Audi Q3, amely jól mutatja a modell töretlen népszerűségét és a győri üzem...

TESZTJEINK