Főoldal Blog Oldal: 400

Takumi kézművesség az új Lexus LC tökéletes kidolgozottságáért

Tadao Mori vezető formatervező és Koji Sato főmérnök elmondták, a tökéletes minőségű kézművesség japán hagyománya hogyan emelte új, magasabb szintre a fényűzést és a részletekbe menő, gondos kidolgozást az új Lexus LC modellben.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-001

Lexus Europe: A Lexus Takumi kézműves mestereinek precíziós kézügyessége és szakértelme legendás eleme annak a kiemelkedő luxusnak, ami a Lexus modelleket megkülönbözteti a kategóriatársaiktól. Az új Lexus LC esetében hol találkozhatunk munkájuk eredményével?

Tadao Mori: „Én az Alcantara kárpitozás semmihez sem fogható minőségét említeném, ami egyszerre teremt sportos, mégis fényűző hangulatot az LC utasterében. A beltérben sehol nem találni szabadon műanyag felületet, szinte mindent kárpittal burkoltunk.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-003

Emellett különösen kedves számomra a kreatív öltéskezelés, valamint az ülés szövetének parányi perforációi; a kormánykerék pedig valóságos műremek.

Lexus Europe: Mitől olyan különleges a kormánykerék?

Koji Sato: „A kormány egy Takumi mester segítségével nyerte el maradéktalanul tökéletes formáját. A mester hosszasan vezette az autót, újra és újra megvizsgálva a részleteket, és a kontúrokat folyamatosan tökéletesítve végül eljutott ahhoz az elliptikus keresztmetszethez, amely nagy oldalgyorsulással járó kanyarvétel során is szorosan illeszkedik a vezető kezébe.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-002

Tadao Mori: Ezt követően a Takumi mesterpilóta készített egy elképesztően összetett keresztmetszeti ábrát, amelyen a kerék minden szegmense más és más profilt kapott. Ahogy mondtam, lenyűgöző alkotás.

Koji Sato: „Hasonlóan intenzív folyamat során tökéletesítették a sebességváltó fülek formáját, illetve elhelyezkedését. A Takumi pilótának semmi más feladata nincs, mint segíteni az LC kupé fejlesztését. Folyamatosan apró módosításokkal tökéletesíti a projektet. Ez a folyamat egészen a sorozatgyártás beindításának pillanatáig tart.”

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-004

Lexus Europe: Hogyan tudták hasznosítani az LFA modellhez kidolgozott kézműves folyamatokat és fogásokat?

Koji Sato: „Az LC a Motomachi üzemben készül majd, ugyanott, ahol annak idején az LFA is. Az abban a projektben részt vevő Takumi mesterek közül néhányan most kizárólag az új kupéval foglalkoznak. Így aztán lehetőségünk nyílt kiaknázni az általuk felhalmozott tudást és tapasztalatot, például a szénszálas alkatrészek, a bőrkárpitok vagy a végső kézi kidolgozás terén.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-005

Új tanulmányautók a Volvo prezentálásában

A prémium autókat gyártó Volvo két olyan új tanulmányautót mutat be, amelyek vakmerő, új irányt jelölnek ki a svéd márka számára, egyben a Volvo globális kompakt modellstratégiájának hivatalos kezdetét jelentik.

volvo-koncepcioautok-2016

A leendő 40-es széria mai napon leleplezett előtanulmányain most először figyelhető meg, hogy a Volvo hogyan kíván belépni a prémium kompakt modellek nagy létszámú, és egyre növekvő globális piacára. Az erre szolgáló modellcsalád tagjai merész külső és belső formajegyeik mellett piacvezető technológia tartalmat kínálnak az online kapcsolódás, a részben vagy teljesen elektromos hajtás, valamint az autonóm mobilitás terén.

Az új tanulmányautók elsőként alkalmazzák a Volvo új kompakt moduláris platformját (Compact Modular Architecture, CMA), amelyet kifejezetten kisebb méretű autók számára fejlesztettek ki, és amely lehetővé tette a formatervezők és fejlesztő mérnökök számára, hogy merész, forradalmain új irányokat térképezzenek fel.

„A termékcsalád minden egyes tagja markánsan egyéni karakterrel bír majd, pont úgy, mint egy valódi család tagjai. A CMA platform lehetővé tette a Volvo számára, hogy új tanulmányautónkban különleges, fiatalos értékeket juttassunk kifejezésre. Tele vannak energiával, olyan magával ragadó, lázadó városias személyiséggel, ami magasan kiemeli őket a tömegből. Ez a jövő áll a Volvo előtt” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

A Volvo kompakt modellstratégiája kulcsfontosságú oszlopa a márka folyamatban lévő, globális működési és pénzügyi átalakulásának. A svéd autógyártónál folyamatban van egy olyan, ambiciózus átalakulási terv, amely a márkát négy éven belül újrapozícionálva lehetővé teszi a Volvo számára, hogy ütőképesebb globális versenytársként léphessen fel a prémium autógyártókkal szemben.

A Volvo új globális kompakt modellcsaládjában helyet kap egy akkumulátoros elektromos meghajtású modell, valamint egy Twin Engine technológiájú, plug-in hibrid hajtásláncú változat is, összhangban a vállalat azon törekvésével, hogy teljes termékkínálatát részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal egészítse ki. A Volvo Cars 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos járművet kíván értékesíteni világszerte.

„Azáltal, hogy moduláris elvet követünk nem csupán a jármű architektúrák, de a hajtáslánc-technológiák fejlesztésében is, sikeresen megelőztük a globális prémium szegmens jó néhány szereplőjét” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „Új, akkumulátoros elektromos hajtásláncunk újabb izgalmas fejezetet nyithat a Volvo egyre színesedő történetében.”

volvo-koncepcioautok-2016-2

A merész külső formaterv és az elektromos / hibrid hajtáslánc-variánsok mellett az új modellek egy sor innovatív kommunikációs szolgáltatást, valamint a világ legfejlettebb biztonsági szériafelszerelését kínálják majd az úttörő jellegű, skandináv belsőépítészet mellett.

„Az új 40-es modellcsaládba tartozó típusok révén esélyünk nyílik megnövelni fajsúlyunkat ebben a nagyon is fontos piaci szegmensben” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Az elektromos hajtáslánc program, amely az új, kompakt Twin Engine plug-in hibrid modell mellett egy tisztán elektromos gépkocsit is előirányoz, a CMA platform sarkalatos eleme” – tette hozzá, megemlítve, hogy az új 40-es széria első képviselője várhatóan már 2017-ben sorozatgyártásba kerül.

A Volvo új globális kompakt modellstratégiájára vonatkozó bejelentésnek különös jelentőséget ad, hogy a vállalat az értékesítés és a profitabilitás terén egyaránt kifejezetten jól indította az évet.

Az év első három hónapjának forgalma az előző év azonos időszakában regisztrált teljesítményt 24 százalékkal meghaladva elérte a 41.7 milliárd svéd koronát. Ez 3.1 milliárd svéd koronás üzemi nyereséget jelentett; az árbevétel-arányos működési eredmény 7.5%. 2016 első negyedévében a vállalat eladásai 11.9 százalékkal emelkedve elérték a 120 591 darab gépkocsit. A Volvo középtávon évente 800 000 darab gépkocsi értékesítését tervezi, szemben a 2015-ben regisztrált 503 000 darabbal.

Több, mint 6 és fél ezren rendelték elő eddig a vadonatúj Ford GT-t

Közel 11 ezer ember jelezte szándékát, hogy szeretne egy új Ford GT-t vásárolni, s az egy hónapos jelentkezési idő alatt 6506 szabályosan kitöltött regisztráció érkezett a Fordhoz a világ minden tájáról; ennyien jelezték, hogy szeretnének egy új, EcoBoost-motoros, karbonszálas építésű szupersportkocsi tulajdonosai lenni.

ford-gt-elorendeles-autoaddikt

A legtöbb jelentkező a regisztrációs határidő vége előtti utolsó hat nap során regisztrált a honlapon. A szabályosan kitöltött kérelmek 32 százalékát kevéssel a határidő lejárta előtt adták be.

“Hatalmas örömünkre szolgál, hogy ilyen nagy az érdeklődés az új Ford GT iránt” – nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Ez az első jelentkezési időszak csupán az egyik a számos mód közül, amelyek révén a rajongók és a leendő vásárlók kapcsolatba kerülhetnek vadonatúj szupersportkocsinkkal, mielőtt az megjelenik az utakon.”

A Ford most kiértékeli a 6.506 jelentkezést – köztük a 8 sikeres magyar regisztráló jelentkezését, és a következő 90 nap során megkezdi a leendő vásárlók értesítését.

Az egy hónapos határidő alatt több száz olyan regisztráció is érkezett, amelyekhez videót is csatoltak; a jelentkezők ezzel szerették volna növelni esélyüket az első 500 darab új Ford GT egyikének megszerzésére.

A kreatív jelentkezők közül sokan bemutatták gyermekeiket, élettörténetüket és autóparkjukat, mások pedig fényeffektekkel vagy éppen autóversenyek és felpörgetett motorok videóival illusztrálták, miért szeretnének egy vadonatúj Ford GT tulajdonosai lenni.

A vadonatúj szupersportkocsi első példányai a tervek szerint 2016 végén érkeznek meg tulajdonosaikhoz.

Az első jelentkezési határidő ugyan lezárult, ám a Ford GT rajongói a www.FordGT.com honlapon továbbra is összeállíthatják és megoszthatják virtuális autóikat.

Négyturbós dízelmotorral is rendelhető a BMW 7-es sorozata

A BMW TwinPower Turbo technológia legmodernebb innovációja négy turbófeltöltő megosztott terhelésével és minden korábbinál precízebb Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel feledteti el a turbólyuk fogalmát.

bmw-7-negyturbos-dizel-autoaddikt-1

A világ legerősebb hathengeres dízelmotorja a vadonatúj BMW 750d xDrive és BMW 750Ld xDrive modell-párosban mutatkozik be, 294 kW/400 lóerő maximális teljesítménnyel és 760 Nm csúcsnyomatékkal.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat lélegzetelállító képviselőit forradalmi járműtechnológiai innovációk rendkívül széles palettája emeli ki a luxuslimuzinok szegmenséből: a bajor gyártó zászlóshajójában tartotta világpremierjét a CarbonCore karosszériaváz-felépítés, a három BMW iPerformance modell BMW eDrive hajtáslánc-technológiája, a BMW Gesztusvezérlés és a távirányítású parkolás is, az autóipari újdonságok listája most pedig egy újabb nóvummal bővül. A BMW 750d xDrive és a BMW 750Ld xDrive modell-párosban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5.7–5.9 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 149 – 154 gramm/km) mutatkozik be elsőként a világ legerősebb hathengeres dízelmotorja, amely már az alapfelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással érkezik meg a piacra, 294 kW/400 lóerő maximális teljesítménnyel és 760 Nm csúcsnyomatékkal.

A 3.0 liter hengerűrtartalmú hathengeres dízelmotor vadonatúj fejlesztéseinek műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának BMW TwinPower Turbo technológiája adta, amely immáron négy, eltérő fordulatszám-tartományokban és megosztott terhelés szerint működtetett turbófeltöltővel, valamint az eddigi legprecízebb, 2 500 bar maximális nyomású Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik együtt. Eme két legfőbb, megannyi kiegészítő újítással felvértezett technológiai innováció jelentős mértékű javulást eredményezett az eddig is kimagasló teljesítmény-leadást, vonóerőt és hatékonyságot produkáló előd erőforrás esetében: a vadonatúj BMW 750d xDrive 4,6 másodperc alatt (a BMW 750Ld xDrive modell 4,7 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,3 másodperccel múlja felül a forradalmian új erőforrás elődjének hasonló értékét. A minden korábbinál dinamikusabb menetteljesítmény elsősorban a vadonatúj fejlesztésű többlépcsős turbófeltöltés érdeme, amely szerint a korábbi három helyett immáron négy turbófeltöltő dolgozik össze. Ezen autóipari innováció az alacsonyabb fordulatszám-tartományban is minden korábbinál gyorsabban felépülő turbónyomást és már alapjárattól rendelkezésre álló, letaglózóan intenzív gázreakciót garantál.

bmw-7-negyturbos-dizel-autoaddikt-2

Felülmúlhatatlan hatékonyság: 5 százalékos teljesítmény-növekedés a 11 százalékkal csökkentett átlagos üzemanyag-fogyasztás tükrében

A világ legsportosabb karakterisztikájú hathengeres dízelmotorjának legújabb generációja percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál 294 kW/400 lóerő maximális teljesítményt küld a BMW 750d xDrive és a BMW 750Ld xDrive modell-páros négy kerekére, az erőforrás még tovább optimalizált teljesítmény-leadása azonban leginkább az alacsonyabb fordulatszám-tartományban jelentkező gyorsabb és intenzívebb forgatónyomatékban kerül előtérbe: percenkénti 1 000 főtengely-fordulatnál a technológia már 450 Nm nyomatékot rak a gázpedál alá, a hajtáslánc 760 Nm csúcsnyomatéka pedig a percenkénti 2000 és 3000 főtengely-fordulat között mindvégig a sofőr rendelkezésére áll. Mint ilyen, a vadonatúj dízelmotor bőséges és hosszan tartó teljesítmény-leadása a nyolcsebességes Steptronic automataváltó tökéletes együttműködésének köszönhetően már a legalacsonyabb fordulatszám-tartományban is azonnali, lélegzetelállító gázreakciót kínál, a négy turbófeltöltő megosztott terhelésével pedig az erő még a magasabb fordulatszám-tartományban sem fogy el. A BMW 750d xDrive és a BMW 750Ld xDrive modellek végsebességét az elektronika 250 km/óránál korlátozza.

A BMW valaha kínált legerősebb dízelmotorja mindeközben a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás olyan páratlan egyensúlyát garantálja, amely még a prémium szintű erőforrások szegmensében is egyedülálló: a 14 kW / 19 lóerő teljesítmény-növekedést és a 20 Nm forgatónyomaték-többletet (amely hozzávetőlegesen 5 százalékos fejlődésnek felel meg) 11 százalékkal alacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztás és emisszió kíséri a BMW 5-ös sorozatban, a BMW X5 és BMW X6 modellekben, valamint a BMW 7-es sorozat előző generációjában dolgozó 381 lóerős, 740 Nm csúcs forgatónyomatékú háromturbós dízelmotorhoz képest. A vadonatúj BMW 750d xDrive és BMW 750Ld xDrive modell-páros az EU-ciklus hivatalos tesztkörén 100 kilométerre vetített 5.7 – 5.9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztást és kilométerenkénti 149 – 154 gramm kombinált károsanyag-kibocsátást produkált (az értékek a gumiabroncs-méretektől is függnek).

Letaglózó teljesítmény maximális turbónyomásnál is, avagy a dízelmotorok új királyának technológiai innovációi

A világ legerősebb hathengeres dízelmotorja a járműtervezési innovációk legkorszerűbb mesterműveként újfent a BMW Group tervezőmérnökeinek hajtáslánc-fejlesztés terén nyújtott kimagasló szaktudását igazolja. A vadonatúj dízelmotor kirobbanó erejű teljesítmény-leadását és páratlan hatékonyságát – amelyet az erőforrás nem csupán az alacsony- és közepes fordulatszám-tartományokban, de maximális turbónyomás mellett, a legmagasabb fordulatszám-tartományban is garantál – a motortervezés és -építés terén alkalmazott megannyi járműtechnológiai innováció együttesen tette lehetővé. A vadonatúj fejlesztés műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának 3.0 liter hengerűrtartalmú, hathengeres erőforrása adta, amelynek hőterhelési képességét és fizikai terhelésbírását a tervezők számos részletmegoldás alkalmazásával emelték új szintre: a maximális turbónyomásnál is üzembiztosan működő extrém teljesítmény-leadás érdekében mindegyik alkatrészt megerősítették, az égési nyomást pedig mindeközben az előd erőforrás 200 bar-járól 210 bar-ra emelték.

Akárcsak az előd erőforrás esetében, úgy a négyhengeres turbómotorhoz is speciális nagynyomású sűrítési eljárással gyártották le a hengerfejet és a forgattyúsházat, a meleg izosztatikus préselés ugyanis az alumínium öntvények kimagasló erősségét és terhelésbírását garantálja. A forgattyús tengely csapágyfedelét és a hengerfejet csatolórudas megoldás szerint szerelték össze, az alkatrész-egység erősségéről pedig egy plusz központi csavar gondoskodik. A különleges erősítések és speciális alkatrészek között az immáron ötrétegű hengerfej-tömítés, a motorblokk hengerfuratainak dupla ívbevonata, az alumínium-szilícium ötvözetből készült dugattyúk, a bronzosított dugattyúcsapszemek és a központilag vezérelt hűtőrendszer is megtalálható.

A minden korábbinál precízebb üzemanyag-ellátást a továbbfejlesztett Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer biztosítja: az immáron 2 500 bar maximális nyomáson dolgozó piezo injektorok rendkívül precíz befecskendezést és kivételesen finom üzemanyag-porlasztást garantálnak. A vadonatúj dízelmotor ezáltal nem csupán nagyobb teljesítmény-leadásra, de még hatékonyabb működésre és még alacsonyabb emisszióra képes. A BMW 750d xDrive és BMW 750Ld xDrive modellek kipufogógáz-kezelő technológiája nem csupán részecskeszűrővel és nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral – amelyek az erőforrás közvetlen közelében, egy közös házban kaptak helyet –, de AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) csökkenti még tovább a luxuslimuzin károsanyag-kibocsátását.

Új ösvényre lépve: tökéletes összhangban dolgozó négy turbófeltöltő a még intenzívebb vezetési élményért

A világ legerősebb hathengeres dízelmotorjának kimagasló hatékonyságát és teljesítmény-karakterisztikáját főként a most először alkalmazott negyedik turbófeltöltő, mindenekelőtt azonban a tökéletes összhangban együttműködő turbófeltöltési szisztéma határozza meg: akárcsak az előd erőforrás esetében, úgy a folyamatos teljesítmény-többletet ezúttal is többlépcsős turbófeltöltés garantálja. A magasnyomású turbófeltöltést két kompakt méretű, egyazon házba szerelt, változó turbinageometriájú feltöltő biztosítja, miközben az alacsonyabb nyomású, nagyobb turbófeltöltőt ezúttal két kisebb – és mint ilyen, gyorsabb reakcióra képes – egység váltotta fel. Az egyes turbófeltöltők működését és összehangolt munkáját, a magasnyomású rendszer terelőlapjainak állását, a feltöltési intenzitás folyamatosságát biztosító terelőlapok mozgását, a kipufogó fojtószelepét, a megkerülő szelep működését és az intercoolert a legmodernebb digitális dízelmotor-vezérlő elektronika (DDE – Digital Diesel Electronics) koordinálja, az éppen aktuális vezetési szituáció és a gázadás mértéke szerint.

bmw-7-negyturbos-dizel-autoaddikt-3

A két alacsonyabb nyomású és az egyik magasnyomású turbófeltöltő szinte folyamatosan dolgozik, padlógázas álló rajtos gyorsuláskor azonban a rendszer egy csappantyús elv szerint működő megkerülő szisztémával kizárja a két alacsonyabb nyomású egységet: a kívánt turbónyomás a magasnyomású turbófeltöltőnek köszönhetően így még gyorsabban felépül, majd percenkénti 2 500 főtengely-fordulat körül a második magasnyomású egység is becsatlakozik a töltésbe.

A négyturbós dízelmotor újításaként jelenik meg továbbá az alacsony- és magasnyomású feltöltéskor egyaránt alkalmazott kipufogógáz-visszavezetés, amellyel a technológia a turbófeltöltési szisztéma, és mint ilyen, az erőforrás átfogó hatékonyságát is fokozza. Eme innovációnak köszönhetően ráadásul a kibocsátott nitrogén-oxid szintje még a legmagasabb turbónyomású feltöltés esetén is jelentős mértékben csökken. A vadonatúj dízelmotor hatékonyságának fokozása és optimális üzemi hőmérsékletének fenntartása érdekében a rendszer még az előd erőforrásénál is nagyobb kapacitású, közvetett töltőlevegő-hűtőt, az alacsony nyomású turbófeltöltők pedig kiegészítő hűtőrendszert kaptak. Ez utóbbi egy különálló, a motor központi hűtőrendszerétől független, alacsony hőmérsékletű hűtőkör, amely hőcserélőket és elektromos vezérlésű hűtővíz-szivattyút tartalmaz.

A vadonatúj BMW 750d xDrive és BMW 750Ld xDrive modell-páros 2016 júliusában érkezik meg a piacra.

Ismét itt a Hankook Abroncsadományozási Program

Idén ötödik évét kezdi meg a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja. A 2012-ben indított, Magyarországon egyedülálló kezdeményezés keretében a vállalat eddig mintegy 7000 gumiabroncsot osztott ki csaknem 150 millió forint értékben, olyan közhasznú szervezeteknek, amelyek a társadalom számára kulcsfontosságú szolgálatot végeznek. Pályázni 2016. május 17. – augusztus 12. között idén is a www.hankookadomany.hu oldalon lehet.

hankook-abroncsadomanyozasi-program-autoaddikt

A Hankook Tire Magyarország Kft. 2016-ban is folytatja nagyszabású Abroncsadományozási Programját. Ennek keretében a cég olyan közhasznú alapítványoknak és kisebb egyesületeknek kíván segítséget nyújtani, amelyek egyébként ritkán és csak nagy erőfeszítések árán jutnának támogatáshoz. A 2012-ben útjára indított kezdeményezésben a nagyobb országos szervezetek mellett 2013 óta vehetnek részt kisebb non-profit szervezetek is, amelyek száma évről évre növekszik. 2016-ban ismét több száz kisebb közhasznú szervezet számíthat abroncsadományra.

A május 17-én újraindult www.hankookadomany.hu weboldalon a jelentkező szervezetek idén is legfeljebb 12 darab, azaz három garnitúra Hankook gumiabroncsra adhatják le igényüket augusztus 12-ig. Azok a szervezetek számíthatnak pályázatuk pozitív elbírálására, akik környezet-, természet- vagy tájvédelemmel, fenntartható fejlődéssel foglalkoznak, vagy ezekhez kapcsolódó oktató tevékenységet folytatnak, illetve gyermekek idegen nyelvű oktatása, vagy biztonságos közlekedésre való nevelése a fő tevékenységük. Ezenkívül továbbra is várják azon szervezetek jelentkezését, akiknek a rászorulók támogatása, gyermek-, és koraszülött mentés, szállítás vagy pedig önkéntes rend- és katasztrófavédelmi tevékenység tartozik a fő tevékenységi körébe. A pályázókkal szemben idén is elvárás a közhasznú alapítványi, közalapítványi vagy egyesületi működési forma, illetve a minimálisan öt éves igazolható működés.

A Hankook 2016. szeptember 9-ig minden pályázót a jelentkezés benyújtásakor megadott e-mail címen értesít pályázatának elbírálásáról. A nyertesek listáját a program weboldalán is közzéteszik. A kiválasztott szervezetek ezt követően 2016 őszén, a Hankook Tire rácalmási gyárában vehetik majd át az abroncsokat előre egyeztetett időpontban, legkésőbb 2016. október 28-ig.

A Hankook Tire Abroncsadományozási Programja Magyarország eddigi legnagyobb ilyen jellegű, évről-évre egyre sikeresebb akciója. A 2012-ben útjára indított program során a tavalyi évvel bezárólag összesen közel 7000 gumiabroncsot osztottak ki megközelítőleg 150 millió forint értékben, ami jól bizonyítja a kezdeményezés sikerét. 2012-ben az adományozott abroncsok értéke 25 millió forint volt, 2013-ban ez az összeg már több mint 30 millió, 2014-ben, illetve tavaly pedig majdnem 50-50 millió forintra rúgott.

Még tökéletesebb vezetési élményt ígér a Toyota Prius+

A Toyota több olyan módosítást eszközölt az új Prius+ modellen, amelyek kifejezetten magasabb szintre emelik a vezetési élményt.

toyota-prius-2016-autoaddikt

A forradalmian új buszlimuzin – a világ első hétüléses full hybrid gépjárműve – stratégiai jelentőségű módosításokon esett át. A fokozatmentes CVT erőátviteli egységet érintő változások nyomán a jármű csendesebb és lineárisabb gyorsításra képes; a sebesség növekedése, illetve a motorfordulatszám emelkedése az eddigieknél közvetlenebbül követi a fojtószelep nyitási fokát.

A Toyota mérnökei képesek voltak úgy megőrizni a modell gyorsítóképességét, hogy ezzel párhuzamosan mintegy 1000/perccel csökkentették a motor fordulatszámát. Ennek érdekében a villanymotor a korábbiaknál nagyobb támogatást biztosít az 1,8 literes, VVT-i szelepvezérlésű, Atkinson-ciklus benzinmotornak. Az eredmény: nyugodtabb, simább, csendesebb utazás, amely megerősíti a Toyota full hybrid technológiájának legfontosabb értékeit: a csendes, közvetlen és ösztönös vezethetőséget.

A különösen csendes utastérben még tovább csökkent a zajszint, köszönhetően az ajtókeretekben, az oldalajtók és a csomagtérajtó alsó részein, a műszerfalon és a padlólemezen alkalmazott, további hangszigetelő és hangelnyelő megoldásoknak. A padlóalagút szintén zajcsillapítást kapott.

Az első ülések között beépített, kompakt lítium-ion hybrid akkumulátornak köszönhetően a Prius+ bőséges férőhelyet kínál akár hét utasnak, miközben a Toyota full hybrid technológiájától megszokott, kiemelkedően kedvező fogyasztási és emissziós értékekkel bír: szabványos vegyes üzemű CO2-kibocsátása akár 95* g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás mindössze 4,1 l/100km. A Prius+ egyike a Toyota európai modellkínálatában szereplő nyolc hybrid, illetve plug-in hybrid modellnek, amelyek így az ügyfelek igen széles körének elvárásait képesek kielégíteni.

A Toyota a folyamatos fejlesztés híve, és ezzel összhangban a Prius+ fedélzetén található Toyota Touch 2 multimédia rendszer megkapta az idei Genfi Autószalonon bemutatott, 2016. modellévi frissítéseket. Az eddigivel azonos, középre helyezett érintőképernyő még egyszerűbben, még ösztönösebben használható. Új kialakítású menüstruktúrát kapott a rendszer egésze, valamint annak (külön megrendelhető) műholdas navigációs funkciói is.  Mostantól a My Toyota online ügyfélportálhoz is egyszerűbben csatlakozik a rendszer.

A Toyota Touch 2 with Go csomagot még értékesebbé teszi a hároméves térkép- és online kapcsolódási frissítés** (amit az ügyfél kívánságára további két évre meghosszabbíthat). Ez a rendszer minden helyzetben pontos útvonaltervezést tesz lehetővé, számos olyan alkalmazás támogatásával, amelyek valós idejű tájékoztatást nyújtanak a forgalmi helyzetről, a szabad parkolóhelyekről, az időjárásról vagy az üzemanyag-árakról. A rendszer emellett különféle online szolgáltatókkal (pl. Google Search, Google Streetview, Aupeo!, Aha és Twitter) is összekapcsolható.

A műszeregységen belül elhelyezkedő, 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelző egyértelműen, a lehető legcsekélyebb figyelemeltereléssel tájékoztatja a vezetőt a jármű adatairól. Mostantól ezen a kijelzőn indításkor egy zár-illusztráció is megjelenik, arról tájékoztatva a vezetőt, hogy a jármű indulásra kész, illetve figyelmeztetve arra, hogy aktív a kormányzár.

A Prius+ hétféle színárnyalatban rendelhető, ezek között idei újdonság a feketéskék karosszériaszín.

[TESZT] Opel Corsa OPC Performance – kompakt versenyszellem, ami megérint

Arra, hogy mennyire repül az idő, több ékes bizonyítékkal is tudunk szolgálni – az Opel Corsa OPC esetében is van ilyenünk: több, mint másfél éve, 2014 szeptemberében ismerkedtünk először egy statikus bemutató keretein belül az új Corsa E-vel. Ennek tényleges jelentősége, hogy jó pár hónapja koptatja a hazai flasztert is a Corsa, lassan modellciklusa felét is eléri – viszont az Opel Corsa OPC teljes pompájában tavaly érkezett.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-001

Tesztautó formájában fentiek végett még nem járt szerkesztőségünknél, ezért is örültünk, amikor kiderült, hogy végre csatasorba állíthatjuk. Főként azért is volt optimális az időzítés, mert más márkák hasonlóan „felidegesített” ferdehátúi – divatosabb nevükön hot hatchek – szerepeltek az eddigi Autóaddikt.hu tesztkínálatban.

Majdnem olyan, mint a hagyományos utcai. Csak majdnem

Mivel az Opel Corsa eddigi számos modellvariációját kiveséztük már hasábjainkon – még családi alternatívaként is vizsgáltuk – ezért az ilyenkor szokásos fejtegetés elmarad, legalábbis, ami a karosszériaformát, vagy az enteriőr anyaghasználatát illeti. Persze nem minden passzol ugyanúgy a hagyományos értelemben vett ötajtós városi rohangálós verzióhoz képest, hiszen van máris a motorháztetőn egy pszeudó beömlőnyílás, ami ugyebár nem az, aminek látszik, viszont rendkívül kellemes látványt jelent, eszközöl máris némi plusz sportosságot a megjelenéshez. Az Opel Corsa OPC pontosan az ilyen apróbb részletektől lesz komplex, a ködlámpafészkek helyére applikált rácsozatok matt króm keretekkel szintén meggyőzőek.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-002Bár az Opel Corsa OPC jelentős sportfutóművet kapott a kaszni alá, mégsem látszik ez kifejezetten, a 18 colos speciális, 2 színárnyalatú OPC alumíniumfelnik pedig igencsak vonzzák a tekintetet. Külön öröm, hogy a jelenlegi koncepció nem ötajtós, ahogyan azt mára sok márka kiemelten alkalmazza a formatervnél; lehet, konzervatív a meglátás, de egy igazi sportosra csiszolt alternatíva legyen hagyományörzően háromajtós, mint korábban is. Mondjuk az Opel egyelőre tartja a megszokottat, bár kíváncsiak leszünk, hogy a (remélhetően) hamarosan érkező Opel Astra OPC is megmarad olyannak, mint elődje volt, legalábbis a küllemet beleértve.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-004

Mi az, ami még eltérést jelent az Opel Corsa OPC esetében? Nyilvánvaló, hogy a hátsó szárny szintén megigézi a járókelőt, a leendő tulajdonost, de még azt is, aki már birtokba vette az autót. Nincs eltúlozva semmilyen arány a hátsó felületeken, valamint a dupla Remus által jegyzett sportkipufogóvég-páros is elmaradhatatlan. Ha csak szólóban tűnne fel, valószínűleg nagy lenne a hiányérzet.

Sportosan, ahogy illik

Recaro ülések dobják fel az enteriőrt, mi más is lehetne egy Opel Corsa OPC meghatározó beltéri eleme?

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-010

A székek szokásukhoz híven masszívan tartanak, ennek megfelelően kemények, az amúgy is fix kanyarstabilitás-érzetet nagyban erősítik. A kormánykerék ugyan jelen esetben nem hordozza az alulra biggyesztett OPC bilétát, mégis az alsó ív kiegyenesített, a varrott bőrbevonat kiemeli a kontrasztokat.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-009

A műszerfal és az infotainment egyező az általános értelemben vett Corsa-beltér elemekkel, a pedálok megkapták viszont az elkerülhetetlen lyukacsos fémes felületet. A hatgangos váltó gombja szintén illik környezetébe, bár a fogás kicsit lenne ergonomikusabb, valamint a varrás kissé sprődnek tűnt – utóbbi már inkább a szőrszálhasogatás kategória, lépjünk is túl rajta.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-011Családi szállításra egyértelműen korlátozottak az Opel Corsa OPC lehetőségei, de ezt felesleges is pedzegetni, hiszen aki ilyen autót vásárol, az vagy másodiknak, harmadiknak veszi, vagy egyedülálló, vagy „csak” párkapcsolatban él, gyerkőcök nélkül. Ki tudja, igazából nem lehet beskatulyázni az Opel Corsa OPC-t ilyen tekintetben sem, elég az hozzá, hogy kell jó nagy adag sportos identitás ahhoz, hogy birtokba vegyük. Vagy netán egy közeli versenypálya megléte sem hátrány.

Az Opel Corsa OPC-lényegiség

Az új Opel Corsa OPC elődjénél 15 lóerővel többet mozgósít. 192 helyett most 210 paripával gazdálkodhatunk, s ha belegondolunk, hogy a későbbiekre remélt Opel Corsa OPC Nürburgring akár Edition akár több, mint 230 lóerős is lehet, akkor már most beleborzongunk kellemesen.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-013

Elég az hozzá tehát, hogy a teszten nálunk járt Opel Corsa OPC 207 lóerős maximális teljesítmény leadására képes, mindezt 5800-as percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 280 Newtonméter, mely érték tág, 1900-5800 RPM-nél a pilóta rendelkezésére áll.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-008Ezt gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy alapvetően minden sebességfokozat briliánsan kiautózható, bár a váltóval ildomos játszani annak érdekében, hogy mindig a nyomatéggörbe optimális tartományában tartsuk a fordulatszámot. Ez olyan 3500 környékén van meg, az 1.6 literes turbómotort tehát jó pörgetni, cserébe hálás teljesítményleadásra számíthatunk. A feljebb említett 245 Newtonméteres nyomaték egyébként kitolható egészen 280 Nm-ig, túltöltéssel, ilyenkor az 1223 kilogramm önsúlyú Opel Corsa OPC saját erőkorlátait meghazudtolva lő ki az ívből.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-003Már-már hiányérzetünk lett volna, ha az új Opel Corsa OPC nem mutatott volna fel legalább olyan jellegű stabilitást, mint elődje. Nem beszélve a kibillenthetetlen Nürburgring Edition-ről, ott lenyűgöző kanyarvételezés volt az ismérv – nem látszott ez másként az Opel Corsa OPC tesztautónál sem. Bár a rosszabb minőségű útburkolat nem fekszik neki annyira (lásd például az 51-es út Solt előtti szakasza), ilyenkor ki lehet hozni a sodrából, ami mindösszesen kemény, ideges pattogást jelent alapvetően a hátsó szekcióból. Ugyanakkor sima, letisztult útfelületen ennél az autónál kevés stabilabbat lehet felfedezni kategórián belül, szinte semmi alulkormányozottság nem érezhető akkor sem, ha merészebb sebességtartományban próbáljuk sikerrel bevenni a kiszemelt kanyart.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-007

Mindehhez azért nagyban hozzájárul az OPC Performance csomag megléte, amely az arányokhoz képest szolid, alig 700 ezer forintos árazással hozzácsapható a konfigurációhoz. Itt már megkapjuk a hőn áhított mechanikus többtárcsás önzáró differenciálművet is, melyet a Drexler jegyez, és rendkívül precíz. A biztos megállásról egyenként 330 milliméteres Brembo féktárcsák gondoskodnak, túl azon, hogy rendkívül látványosak, nagyban hozzájárulnak a masszív, sportosra hangolt Opel Corsa OPC vezetési élményhez.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-006

Hiányérzet? Egyedül talán a kipufogók túl komfortosra hangolása volt az, amit kifogásoltunk az Opel Corsa OPC esetében. Igaz, már megszoktuk, hogy a jelenlegi sportos aspektusú autók esetében ez újabban háttérbe szorított szempont. Nagy kár, hiszen a száz százalékos, vagy ha jobban tetszik: nagybetűs élményhez elengedhetetlen az ilyesmi.

Mennyiért?

Az Opel Corsa OPC 6 053 000 forintért vihető haza a márkakereskedésekből, a fentebb említett OPC Performance csomag kötelező választás az autóhoz, ezzel mindenképp kalkuláljunk – úgy 7 millió forint alatt is kihozható a vásárlás.

opel-corsa-opc-2016-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Corsa OPC Performance specifikációk

Motor

Motortípus: turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 207 LE @ 5800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1900 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4036 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 215/40 R18

Hátsó gumik mérete: 215/40 R18

Tömeg, üresen: 1223 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 230 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 7.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: .6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.9 l/100km

Országúti: 6.2 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 174 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

46 európai márkakereskedőjét díjazta a Toyota

Korábbi cikkünkben vázoltunk hasonlót – most a Toyota Motor Europe következik: az autógyártó Rómában megtartott ünnepségén kihirdette a 2016. évi Ichiban európai ügyfél-elégedettségi díj győzteseit.

toyota-ichiban-2016-autoaddikt

2015 évi eredményei alapján a Kaposváron és Nagykanizsán működő Koto Autóház Kft. bizonyult Magyarország legkiemelkedőbb minőségű Toyota márkakereskedésének. Az 1992-ben alapított cég az Ichiban-díj tízéves története során idén negyedik alkalommal nyerte el a Toyota Motor Europe legmagasabb szintű elismerését.

A Toyota számára mindig is rendkívül fontos volt a vállalat alapelveinek részét képező „Az ügyfél mindenek előtt” filozófia. Ezt a szemléletet szem előtt tartva összesen 46 díjat osztottak ki harmincnégy ország kereskedői között, elismerve az értékesítés, illetve a vevőszolgálat területén az ügyfelek érdekében tett, kiemelkedő erőfeszítéseiket .

A japán „Ichiban” szó az „Okyakusama Ichiban” kifejezésből ered, amelynek pontos jelentése: „Az ügyfél mindenek előtt.” Az „Ichiban” annyit tesz: „első” vagy „egyes számú”.

Az idei évben tizedik évfordulójához ért az Ichiban-díj, amely eddig kizárólag az ügyfél-elégedettségre fókuszált, kibővül az ügyfélajánlás témakörével is: ügyfeleink elégedettségén felül, kiemelkedő ügyfél élmény megvalósítása a cél. Ehhez megfelelő hozzáállásra van szükség: a magas szintű empátia mellett képesnek kell lennünk arra, hogy kompromisszumokat nem ismerően mindent megtegyünk az ügyfél érdekében.

A díj kapcsán mintegy 2300 európai márkakereskedőt értékeltek az ügyfélajánlás terén nyújtott teljesítmény, illetve üzleti eredmény alapján.
A díjátadó ünnepségen felszólaló Dr. van Zyl, a TME elnök-vezérigazgatója a következőket mondta: „Nem elég, hogy ügyfeleink számára mi vagyunk az első számú autómárka: ugyanilyen lényeges, hogy az ügyfél legyen a legfontosabb minden kereskedés minden dolgozója számára, a recepcióstól a szerelőkön át Önökig. Az Ügyfélajánlás nem statisztikai feladat, nem a számokról szól, hanem arról, hogy valódi kapcsolatot építsünk ki ügyfeleinkkel, hogy személyes kapcsolat szülessen köztük és köztünk.”

A nyertesek listája:

Ország Kereskedő neve Nyertesek
Ausztria Scheibelhofer GmbH Karl Scheibelhofer
Azerbajdzsán Toyota Center Baku LLC Parviz Gafarli
Belgium Garage Trullemans René Trullemans
Bosznia-Hercegovina Sladaboni d.o.o. Slavko Jotanovic
Bulgária Nikom-Ruse Ltd Nikolay Petrov
Horvátország Rotus Novosel d.o.o. Tomislav Novosel
Cseh Köztársaság Auto Eder s.r.o. Jan Eder
Dánia STS Biler A/S Holstebro Ejgild Nørgaard Christensen
Észtország Elke Auto AS Riho Sepp
Finnország Oy Porvoon Autotarvike Ab Kari Wilkman
Franciaország Toys Motors La Roche-Sur-Yon Ronan Chabot
Franciaország GCA Cholet David Gaist
Franciaország Avenir Auto, Villeneuve-lès-Béziers Bary Philippe
Németország Autohaus Dörr GmbH Bernd Dörr
Németország Auto Hausmann GmbH Georg Hausmann
Németország Autohaus Nix GmbH Werner Nix
Görögország Ν?κη Βαμβακ?ρη A.E. Panagiotis Bailas
Magyarország Koto Autóház Kft. Tóth László
Írország Grange Motors Ltd. Paul Coleman
Izrael Habamin Dealership Eyal Oxenberg
Olaszország Bi Auto S.p.A. Roberta Biancalani
Olaszország TD Car S.r.l. Giuseppe Distefano
Olaszország Fuji Auto S.r.l. Enzo Mattiauda
Lettország Wess Motors Ber?i Ivans Tiš?enko
Litvánia Mototoja UAB Edmundas Povilauskas
Hollandia Gebr. van Gent Autobedrijf B.V. Cor van Gent
Norvégia Funnemark Larvik Ole Johnny Christiansen
Lengyelország Toyota Katowice Hanna Ka?wa Pawlak
Portugália Caetano Auto Lisboa Rui Anastácio
Románia Toyota Suceava Vlad-Ilie Rebenciuc
Oroszország Toyota Center Samara Aurora Pavel Atanov
Oroszország Toyota Center Orsk Aleksandr Leshkov
Oroszország Toyota Center Kirov Aleksei Mamochkin
Szerbia Toyota Centar Beograd Dino Brekalo
Szlovákia Autocentrum Nitra, spol. s.r.o. Stanislav Rusko
Szlovénia Center Jereb Andrej Jereb
Spanyolország Tresa Motor – Toyota Ciudad Real Francisco Carrion Alberdi
Spanyolország Comauto Sur S.L.U. Nemesio Matias Corral
Spanyolország Marescar Motor Carlos Solano Abad
Svédország Gunnar Virén Bil AB Claes Virén
Svájc Emil Frey AG Safenwil Roberto Giannelli
Törökország Toyota Plaza Çavdarl? Volkan Çavdarl?
Ukrajna Toyota Center Kharkiv Artcity Oleg Topchiy
Egyesült Királyság Burrows Toyota Barnsley Steve Davidson
Egyesült Királyság Hodgson Toyota Newcastle Steve Hodgson
Egyesült Királyság Helensburgh Toyota Gary Mulvaney

Házhoz szállít a Volvo, akár 2 órán belül

A Volvo forradalmasítani készül a házhozszállítás élményét: új szolgáltatása a megrendeléstől számított két órán belül eljuttatja az ügyfélhez a vásárolt árut.

Egyszerű a házszállítás – a Volvo segít

Az urb-it elnevezésű svéd start-up vállalkozással kötött, úttörő jelentőségű együttműködés révén a Volvo Cars tovább bővítheti bevált autóba-szállítási szolgáltatását, megteremti a futárszolgálat műfaját forradalmasító szemlélet alapjait, ugyanakkor merőben újszerű szerepet szán az automobilnak a tulajdonosok életében.

„Pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy micsoda értéket képvisel az általunk kifejlesztett autóba-szállítási szolgáltatás. MIndannyiunkkal előfordult már, hogy a munkahelyünkön ért minket a futárszolgálat telefonhívása: meghozták a várva várt árut, ám senki nincs otthon, nincs kinek átadják a csomagot. A Volvo autóba-szállítási szolgáltatása a felhasználó gépkocsiját adja meg szállítási címként. A futár egyszer használatos digitális jelszóval nyithatja a járművet, így gyakorlatilag kiküszöbölhető minden tévedés.” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.

Az urb-it valós idejű házhoz szállítási szolgáltatása garantálja, hogy az interneten megvásárolt árut a rendelés elküldését követő két órán belül megkapja az ügyfél. Ez alapjaiban változtatja meg az online vásárlás jelenlegi gyakorlatát. A svéd start-up vállalkozás diákokat, illetve más részmunkaidős dolgozókat alkalmaz, akik fuvaronként részesülnek díjazásban. A futárok (vagy ahogy magukat nevezik: urberek) közül földrajzi tartózkodási helyük, illetve elérhetőségük szerint választja ki a rendszer a felhasználóhoz rendelt szállítót.

Az urb-it szigorú válogatási és háttérellenőrzési folyamat során választja ki urbereit, így biztosítható az elsőrangú kiszolgálás, valamint a nyomon követhetőség. A felhasználó név szerint tudja, melyik urber szállítja ki neki a megvásárolt árut. Amint mobil készülékén megjelenik a felhasználó megrendelése, az urber elindul, hogy a különleges kódot felmutatva átvegye az üzletben a szállításra váró árut. Miután megkapták a csomagot, közvetlenül az ügyfél autójához szállítják azt. Az egész folyamat kevesebb, mint két órán belül lezajlik.

„Az egész rendkívül egyszerű, és pontosan ezért olyan hatékony. Az ember leadja online rendelését az urb-it-tal szerződött üzletben, és a szállítási lehetőségek közül kiválasztja a Volvóba szállítást. Ez történhet azonnal, a lehető leghamarabb, vagy egy, az ügyfél által meghatározott időpontban. Ha szeretnénk, mobiltelefonon nyomon követhetjük a csomagfelvételi és a szállítási folyamatot, de a sikeres szállításról külön tájékoztatást is küld a rendszer. Ha a csomag nem érkezik meg két órán belül, a szállításért nem kell fizetni.” – mondta Björn Annwall.

A Volvo Cars a legnagyobb svéd szállítmányozó vállalattal és egy online élelmiszeráruházzal közösen, a 2015-ös Fekete Pénteken indította be autóba-szállítási szolgáltatását. A prémium autógyártó egyes piacokon már egy sor csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatást kínál ügyfeleinek. Ezek alapját az a digitális kulcs technológia teremti meg, amely révén a Volvo tulajdonosok egyetlen alkalomra hozzáférést adhatnak autójukhoz a szállítást végző szolgáltató számára. A Volvo Cars célja, hogy ezen szolgáltatásait világszerte kínálhassa ügyfelei számára.

A Volvo Cars Stockholmban, egy 2016-os kezdeti tesztidőszak erejére veszi fel az urb-it szolgáltatást autóba-szállítási megoldásai közé. A Volvo tulajdonosok még az év vége előtt számos európai városban élvezhetik az urb-it előnyeit, míg 2025-re a világ több mint 200 városában lesz elérhető a szolgáltatás.

A legjobb teljesítményt nyújtó Hyundai márkakereskedések Európában

A Hyundai május 3-án ünnepelte és díjazta a legjobb teljesítményt nyújtó európai márkakereskedéseit. A frankfurti Union Halle-ban tartott eseményen 24 országból 168 márkakereskedést jutalmaztak kimagasló ügyfélszolgálati munkájukért és értékesítési eredményeikért. 18 márkakereskedés nyerte el a legkomolyabb elismerést: az Elnöki Díjat.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_026

A nyertes márkakereskedésedk képviselői ismerkedhetnek meg közlebbről először Európában a vadonatúj Hyundai IONIQ modelljével. A harmadik negyedév végén piacra kerülő modell hybrid változat érkezik először a bemutatótermekbe, ezt a későbbiekben követi a plug-in hybrid és a tisztán elektromos hajtású modell. Ezzel a választékkal a Hyundai Motor az első olyan gyártó, aki egy modellben kínál ennyi alternatív hajtású motort.

“A Hyundai Motor jövőjének jelképe lett az innovatív IONIQ és ezt a márkakereskedéseink közvetítik a vásárlók felé” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezetője. “Üzleti kapcsolataink további erősítése és márkánk pozitív megítélése érdekében továbbra is támogatjuk minden európai márkakereskedőnket azzal is, hogy kinyilvánítjuk elismerésünket a kivételes teljesítményük iránt.”

2016-ban Elnöki Díjban részesült Hyundai márkakereskedések:

Márkakereskedés Város Ország
Autohaus Fürst Unterwart Ausztria
Moorkens Antwerpen Berchem Belgium
Hyundai Centrum Praha Prague Cseh Köztársaság
Rørbæk Biler Hjørring Dánia
Protea Meaux Franciaország
Auto Smolczyk Hattingen Németország
Autopalace Budapest Magyarország
Picca Motors Molfetta Olaszország
Autobedrijf Dirk Barten Alkmaar Hollandia
Sven Kvia Sandes Norvégia
Stawowy Bielsko-Biala Lengyelország
Tiriac Auto Bucharest Románia
Motor-Car Prešov Prešov Szlovákia
Autobinck Ljubljana Szlovénia
Fornells Motor Fornells de la Selva Spanyolország
Svenska Motor Skövde Svédország
Faust Auto Hinwil Svájc
Daly’s Garage Belfast Egyesült Királyság

A Hyundai Motor mindenhol kifogástalan szolgáltatást kíván nyújtani, megbecsülve a vásárlói visszajelzéseket. 31 országban rendszeres teljesítmény értékelés folyik az értékesítés és a szerviz területén egyaránt. Az értékesítési számok mellett a minőségi mutatók is fajsúlyosak az összértékeléskor. Országonként pusztán egyetlen márkakereskedés érdemelheti ki az Elnöki Díjat. Ennek elnyeréséhez a jók között is a legjobbnak kell lenni.

LEGFRISSEBB

Komoly mérföldkőhöz érkezett a győri Audi gyár: elkészült az egymilliomodik Audi...

0
Győrben jelentős jubileumot ünnepelhettek május 16-án: a gyártósorról legördült az egymilliomodik Audi Q3, amely jól mutatja a modell töretlen népszerűségét és a győri üzem...

TESZTJEINK