Főoldal Blog Oldal: 414

WTCC: Björk és Ekblom, a Volvo Polestar Cyan Racing pilótái az első ötben végeztek

A Volvo Polestar Cyan Racing pilótái, Fredrik Ekblom és Thed Björk a vizes, nehéz körülmények ellenére sikeresen birkóztak meg a Hungaroring aszfaltjával, és kétszer is a legjobb öt között végeztek az FIA túraautó világbajnokság hétvégi versenyén.

volvo-polestar-cyan-racing-wtcc-hungaroring-2016-autoaddikt

„Büszke vagyok arra, hogy egy, számunkra teljesen ismeretlen pályán, ráadásul vizes aszfalton érhettem el eddigi legjobb eredményemet. Már csak azért is nagyszerű, hogy az első öt között tudtam végezni, mert gyakorlatilag egyáltalán nem ismerjük még az új autót” – mondta Ekblom, aki az első futamot a negyedik helyen zárta.

Habár az előző, szlovákiai versenyhétvégére visszavezethető problémák miatt Björk és csapata kénytelen volt motort cserélni, amivel a teszteléstől vonták el az értékes időt, a versenyző kemény küzdelemmel lépést tartott csapattársával, Ekblommal, és annak eddigi legjobb eredményét megismételve a második futam végén negyedikként haladt át a célvonalon.

A négyszeres STCC bajnok a verseny után azonnal rohant a repülőtérre, hogy minél hamarabb együtt lehessen mindenórás párjával. A baba azóta meg is született, a kisfiú és az anyukája egészségesek.

„Csodálatos volt a verseny! Pénteken ki kellett hagynom a tesztet, az első futamban a legutolsó helyről rajtoltam, és aztán egy rendkívül csúszós pályán kellett vívnom az ellenfelekkel. Rendkívül elégedett vagyok, hogy a hétvégét egy ilyen dobogó-közeli eredménnyel koronázhattam meg. Most azonban irány haza, hiszen apa leszek” – mondta Björk.

Az FIA WTCC magyarországi futamaival mindössze négy hét alatt három versenyhétvégén vett részt a Polestar Cyan Racing, amely két fontos mérföldkövet is ünnepelhetett: Björk az időmérők során bejutott a harmadik tesztkörbe (Q3), illetve mindkét pilóta az első öt között tudott végezni a versenyeken.

„A hétvégi esős időjárásnál aligha tudtunk volna rosszabbat elképzelni magunknak. Az, hogy a csapat ilyen körülmények között is képes volt jól teljesíteni, rendkívül inspirálóan hat ránk. Most jön Marrákes szűk utcai pályája, amely teljesen más lesz, mint az eddigi három hétvége. Igazán izgalmas kihívásnak ígérkezik” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport- igazgatója.

Már Szombathelyen is beszerezhetők a Suzuki motoros termékei

A Suzuki motoros termékeit is forgalmazza az eddig csak gépjárműeladással foglalkozó szombathelyi Suzuki Castrum. Ez a második Suzuki motoros márkakereskedés, ami idén nyílt.

suzuki-castrum-szombathely-autoaddikt

Magyarország legnyugatibb szegletében is feldübörögtek a Suzuki motorkerékpárjai a szombathelyi Suzuki Castrum avatóünnepségén és az azt követő teszthétvégén. Az ünnepélyes megnyitón Hubay Gábor, a Castrum Ferreum Kft. tulajdonosa és Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója vágta át a szalagot.

„A Suzuki tavaly 269 motorkerékpárt értékesített Magyarországon, ami 68 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Az értékesítési sikerben nagy szerepet játszanak márkakereskedéseink; biztosak vagyunk benne, hogy a Suzuki Castrum esetében is így lesz, és az eladások a Nyugat-Dunántúl régióban is megugranak” – mondta Krisztián Róbert.

„Nagy utat tettünk meg 1990-es cégalapításunk óta több tevékenységi körben is, de ügyfeleink igényeinek legmagasabb szintű kiszolgálása volt mindig is az elsődleges célunk” – mondta Hubay Gábor, akinek a profilbővítés megszokott dolog. Cége, a Vasvár római kori nevét viselő Castrum Ferreum mérnökirodaként kezdte, és az irodaszer- és üzemanyag-kereskedelmen keresztül jutott el előbb az autó-, majd most a motorértékesítésig. Hubay szerint sikerük egyik záloga, hogy munkatársai szeme előtt nap mint nap egy Henry Ford-idézet lebeg: „A szolgáltatás fontosabb, mint a nyereség; a nyereség nem cél, hanem a szolgáltatás eredménye.”

A szalagátvágást követően a Suzuki operatív igazgatója sok sikert kívánt a kereskedőnek, és átadta neki a Suzuki-kereskedések elmaradhatatlan kabalafiguráját, a vevőket szerencsehozó bal mancsával invitáló, pénzbőséget hozó porcelánmacskát.

A nyitóünnepség részeként Magyarországon először láthatták a résztvevők a Suzuki visszatérő univerzális csupasz motormodelljét, a könnyed, nyomatékos, középméretű új SV650-et, sőt kuriózumként Koller László basszusgitáros a SV650-es reklámjának gitárszólóját is eljátszotta a megnyitón.

Az érdeklődők a péntek délutántól szombat estig tartó teszthétvége keretében olyan legendás és új modelleket próbálhattak ki, mint a csillogó, luxuskivitelű Burgman 650 Executive vagy a végtelenül kényelmes V-Strom 1000. Mivel a Suzuki Castrum autószalon is egyben, lehetőség nyílt a turbómotoros Vitara S tesztvezetésére is.

A Suzuki Castrum a második motorkerékpárokat forgalmazó márkakereskedés, ami idén nyílt. A Nyugat-Dunántúl régióban immár kettő, országszerte pedig 12 szalon várja a Suzuki motorok, robogók és quadok szerelmeseit.

Mazda MX-5: 1 milliót gyártottak 1989 óta

A Mazda bejelentést tett, miszerint nem kevesebb, mint 27 évvel a legendás MX-5 roadster gyártásának 1989. áprilisi kezdete után 2016. április 22-én a gyár elérte az egymillió darabos gyártási számot.

mazda-mx-5-1-millio-autoaddikt

Az első generációtól a mai, negyedik generációig azért voltunk képesek elérni ezt az eredményt, mert hihetetlen erős világszerte rajongóink támogatása” – mondta a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Masamichi Kogai. „A Mazdát 96 éve alapították, és ahogy közeledünk centenáriumi évünk felé, egyre több örömet kínálunk e modell vezetésével, mely márkaikonunkká vált. A Mazdának az a legfontosabb célja, hogy különleges kapcsolatot alakítson ki vásárlóival, és vevőink újra és újra a mi márkánkat válasszák.

Azért, hogy a Mazda kifejezze köszönetét az MX-5 rajongói és tulajdonosai felé, az egy milliomodik modell különböző rendezvényeken vesz részt; május 3-án a hirosimai Virág Fesztiválon vonul fel. A mérföldkövet képviselő darabbal június 26-án találkozhatnak az érdeklődők a Goodwood Festival of Speed eseményén, Angliában, ahonnan a turné európai része folytatódik majd.

Az MX-5 a Mazda autóépítési filozófiájának szimbóluma, fáradhatatlan törekvés az autózás örömének fokozására. 1989-es megjelenése óta a modell folyamatosan kínálja a könnyűépítésű sportautók vezetésének élményét, s gyűjti rajongóit korra, nemre, származásra, kultúrára tekintet nélkül. Az MX-5 érdemeit idáig több mint 250 díjjal ismerték el világszerte. A tavaly megjelent 4. generációs modell trófeák garmadáját érdemelte ki, köztük a 2016-os Világ Év Autója és Autódizájnja díjat, a 2016-os Év Autója díjat Angliában, és a 2015/16-os Év Autója lett Japánban. Élő legenda, mellyel 2000 óta a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerül, mint a legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautó.

Idén 24. alkalommal lett a Škoda az IIHF főszponzora

A Škoda cseh belpiaca kifejezetten jégkorong-nagyhatalom. A cseh autógyártó 25 évvel ezelőtt vált a Volkswagen Csoport tagjává, és idén 24. alkalommal lett az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora.

skoda-iihf-jegkorong-autoaddikt

1992-ben a Škoda az utolsó világbajnoki forduló prágai és pozsonyi járműszolgáltatójaként kezdte a támogatást. 1993 óta a márka hivatalos főszponzorként folyamatosan jelen volt minden IIHF Jégkorong-világbajnokságon.

A Škoda már az első, május 6-i mérkőzés előtt bemelegített az IIHF Jégkorong-világbajnokságra, látványos eseményekkel szórakoztatva a hokirajongókat. Ezek egyike április elején a szentpétervári jégkorongstadion újranyitási ünnepsége volt, amit a Škoda AUTO Russia támogatott. A Jubileumi Sportpalota Jégcsarnoka (Yubileyny Sports Palace Ice Arena) a VB két helyszínének egyike lesz, amely az átfogó felújítás után már új fényben ragyog. A megnyitó ünnepségen Oroszország és Norvégia nemzeti válogatottjai jó tempójú, barátságos mérkőzést játszottak egymással. A Škoda itt is közel volt a tűzhöz, hiszen az orosz importőr 2010 óta az orosz nemzeti jégkorong-válogatott hivatalos partnere.

Újabb pezsgő esemény volt Oroszországban, hogy a Škoda AUTO meghívta a „cool” sportág minden rajongóját egy nagy világbajnoki partira Szentpétervár szívébe. A hosszú járműparádén a cseh gyártó modelljei vonultak végig a Nyevszkij sugárúton – Oroszország egyik leghíresebb útján – át a Palota térre. A Škoda járművek mellett sok kiemelkedő jégkorongos személyiség is megjelent, többek között Alexander Judin, a 2002-es világbajnokság ezüstérmese, és Vladiszlav Kamenyev, Oroszország junior nemzeti válogatottjának kapitánya. A metropolisz lakói és a jéghokirajongók tömegei mindenütt éljenezték a parádét, ezzel téve teljessé a felejthetetlen eseményt. Mikor a menet végül megérkezett a szentpétervári Palota térre, a sportemberek és járművek felvonulását egy flash mobbal, egy mexikói hullámmal üdvözölték. A rendezvény végén a 2016-os IIHF Jégkorong-világbajnokságig tartó visszaszámolás jegyében sok ezer fehér léggömböt engedtek fel Szentpétervár egére.

Az idei IIHF Jégkorong-világbajnokságon összesen 16 csapat küzd meg a címért. A május 6-i nyitómeccsen a Cseh Köztársaság és az orosz házigazda válogatottja mérkőznek meg egymással a moszkvai Jégpalotában. Az IIHF világbajnokság találkozóit ezen a helyszínen, és a szentpétervári Jubileumi Sportpalotában fogják megtartani.

Jéghoki, kerékpározás és az Olimpia: a Škoda nagy hangsúlyt fektet a sportok támogatására. A Škoda hagyományosan sok sportágban érintett, amelyek közül a jégkorong, a kerékpározás és a motorsport jelentik a cég szponzori stratégiájának legfontosabb pilléreit. A Škoda 1992 óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság partnere. A 2015-ös csehországi IIHF világbajnokság idején Škoda logók díszítették a cseh, a szlovák és az amerikai nemzeti válogatottak mezét és sisakját. Továbbá, a Škoda a Jégkorong Bajnokok Ligáját (CHL) is hivatalos szponzorként támogatja, valamint több jégkorongcsapat partnere is. A márka 2012 óta aktívan részt vesz a jelen és a jövő sztárjainak támogatásában. A Škoda Junior Jégkorong Kupa lehetőséget kínál a tehetséges fiataloknak, hogy megmutassák képességeiket.

WTCC: Citroën győzelem született, kimagasló pontszámmal

Sejteni lehetett: éjszakára megérkezett az eső és a hideg Magyarországra. Miután megérkeztek a paddock-ba, a pilóták és a mérnökök gyorsan munkához láttak, hogy a Citroën C-Elysée WTCC beállításait ezekhez a körülményekhez igazítsák.

citroen-racing-wtcc-2016-yvan-muller-autoaddikt

Amire felsorakoztak az autók nyitófutam rajtrácsán, elállt az eső. Az első két kör után Yvan Muller és José María López a slick gumik mellett döntöttek. A versenytársaknál megoszlottak a vélemények: volt, aki esőgumit és volt olyan is, aki előre slick, hátra esőgumit tett fel.

Ahogy a lámpák kialudtak, Mehdi Bennani kihasználva az esőgumik előnyét, átvette a vezetést Yvan Muller előtt. Néhány kanyart követően a négyszeres világbajnok megcsúszott és maga elé engedett két autót. A tapadás teljes hiányával küzdő Yvan egyre hátrébb került, amíg pontok nélkül José María López társaságában találta magát.

A versenyt Mehdi Bennani vezette, de a Sébastien Loeb Racing többi pilótája is a nyomában volt. Tom Chilton briliáns módon a második helyig tört fel, amíg Grégoire Demoustier a hetedik helyet szerezte meg.
A pontszerzés reménye nélkül Yvan Muller és José María López kiállt gumit cserélni, megfelelő információkat szerezzenek a későbbi főfutamra. Mehdi Bennani és Tom Chilton az első és a második helyen értek célba, ami egyúttal a maximális pontszámot is jelentette.

Az időjárási körülmények nem igazán változtak a főfutam végéig. Ezúttal az összes versenyző esőgumit rakatott fel. A pole pozícióból induló José María López tökéletesen rajtolt, ahogy Yvan Muller is, aki a rajtrács nyolcadik helyéről az első kanyarnál már a harmadik helyre jött fel!

A második körre Yvan Muller megelőzte Rob Huff-ot. Néhány másodperc múlva a safety car felhajtott a pályára, miután Grégoire Demoustier a gumifalnak ütközött. A verseny újraindult, López és Muller.

A Hungaroring eső áztatta aszfaltján a Citroën C-Elysée WTCC-k két futamgyőzelemmel ésmaximális pontszámmal ugrottak a konstruktőrök világbajnokságának élére. José María López harmadik főfutam-győzelme után vezeti a pilóták bajnokságát, amígYvan Muller először állhatott fel a pódiumra.

A kilencedik kanyarban Rob Huff a második helyre került, miután egy fékezés során nekiütközött Yvan Muller autójának. A vizsgálatot követően a brit pilóta áthajtásos büntetésben részesült, így a 68-as számú Citroën C-Elysée WTCC visszaszerezte pozícióját.

A csapattársak egymás után érkeztek célba. Ennek a második Citroën győzelemnek köszönhetően a márka ismét a konstruktőrök világbajnokságának élére került, több mint 40 pont előnnyel. A pilóták bajnokságát az időmérők óta vezető José María López előnyét immár 12 pontra emelte.

A FIA WTCC következő állomása Marrakechben lesz, május 6-8-án.

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): “Ez a két győzelem a legjobb eddigi eredményünk a Hungaroringen. Az eső és a nem mindennapi pályakörülmények miatt a versenyt számos előzés tette izgalmassá. Persze a slick gumik melletti döntés a nyitófutamra nem volt a legjobb, de a rajtrácsnál még ez tűnt a legjobb választásnak, mivel az időjárás előrejelzőink nem jósoltak esőt. Végül a privát pilóták hoztak pontokat a Citroënnek. Bravo Mehdi-nek és Tomnak, akik a döntésükből előnyt kovácsolva hoztak győzelmet az SLR csapatnak. A főfutamban pedig Pechito és Yvan tökéletesen versenyeztek, bebizonyítva azt, hogy ilyen nehéz körülmények között is a Citroën C-Elysée WTCC volt a legjobb autó a mezőnyben.”

José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): “A nyitófutam gumiválasztásánál több lehetőség között hezitáltunk. A riválisaim stratégiáját követtem, ami ugyan hiba volt, de nem volt nagy jelentősége. A főversenyben elért győzelem a karrierem egyik legnehezebbje volt. Egyszer sem éreztem éreztem magam felszabadultnak, különösen akkor nem, amikor Yvan és Rob szorongattak meg! Persze a Huff-ra kiszabott büntetés miatt kicsit fellélegezhettem a verseny végére. Nagyon örülök annak, hogy ilyen nehéz körülmények között is nyerni tudtam. Versenyről versenyre el kell tudnunk kerülni a csapdákat és most ezt sikerrel oldottuk meg.”

Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68): “Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyire gyenge tapadási viszonyok között kellett volna versenyeznem. Rosszabb volt, mint a jég! A főfutamot olyannyira jól kezdtem el, hogy az első kanyarnál már a harmadik, nem sokkal később pedig már a második helyen voltam. Pechitóval küzdöttünk egymással és ezért tudott Rob visszajönni. Ideges lettem, amikor nekem jött, mert ez már a negyedik olyan eset volt a szezonban, hogy egy Honda nekem ütközött. Ez már kezd sok lenni és úgy gondolom, hogy a büntetésre rá is szolgált. Ez idő alatt José előnyre tett szert, amit már nem tudtam behozni. Pechitóval szemben sosem lehet behozni az elveszített időt. Amellett, hogy ez az első dobós helyezésem 2016-ban, nagyon elégedett vagyok a csapattal. Együtt nagyon jó eredményt hoztunk össze a mai versenyen.”

EREDMÉNYEK

Nyitófutam
1. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Fredrik Ekblom (Volvo S60 WTCC)
5. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)
6. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
7. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
8. John Filippi (Chevrolet RML Cruze TC1)
9. Ferenc Ficza (Honda Civic WTCC)
10. René Münnich (Chevrolet RML Cruze TC1)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
14. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
Legjobb idő : José María López (2’09’’820)

Főfutam
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
4. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
5. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
6. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
10. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
Legjobb idő : José María López (2’10’’774)

Pilóták bajnoksága
1. José María López 106 pont
2. Tiago Monteiro 94 pont
3. Mehdi Bennani 77 pont
4. Rob Huff 60 pont
5. Yvan Muller 54 pont
6. Michelisz Norbert 53 pont
7. Nicky Catsburg 50 pont
8. Tom Chilton 40 pont
14. Grégoire Demoustier 7 pont

Konstruktőrök bajnoksága: 1. Citroën 263 pont 2. Honda 223 pont 3. Lada 133 pont 4. Polestar 66 pont.

A cikkhez csatolt fotó a tavalyi, 2015-ös futamok egyikén készült.

A Ford új távolsági fényszórót fejlesztett, ami nem vakítja el a szembejövőket

Egészen biztos, hogy már szinte mindekivel előfordult, hogy csak a szembejövő autósok dühös villogtatásáról jutott eszébe, hogy elfelejtett tompított fényre kapcsolni – a Ford most kifejlesztett egy technológiát, aminek segítségével az autósok a fényszóró teljes fényerejét kihasználhatják – anélkül, hogy elvakítanák a többi járművezetőt.

ford-focus-st-2-0-tdci-kombi-teszt-autoaddikt-006

Éjszaka a Vakításmentes Távfény a szélvédő mögé telepített kamerával 800 méteres távolságon belül érzékeli az autók és kerékpárok fényszóróját, illetve hátsó lámpáját, s a különleges fejlesztésű fényszóró blokkolja a fényt, ami elvakíthatná e járművek vezetőit.

A bekapcsolt távolsági fény segítségével sokkal könnyebben azonosíthatók az esetleges veszélyhelyzetek. Több tanulmány is kimutatta, hogy az automata távfényt tízszer nagyobb gyakorisággal használják az autósok, mintha manuálisan kellene kapcsolgatniuk a tompított fény és a reflektor között.

“Kérdezzük csak meg bárkit, hogy mi a többi autós legbosszantóbb szokása – és előbb-utóbb biztosan szóba kerül majd a bekapcsolva felejtett távolsági fény” – vélekedett Michael Koherr, a Ford Európa világítástechnikai kutatómérnöke. “A Ford új Vakításmentes Távfénye segítségével viszont a lehető legtöbbször autózhatunk távolsági világítással, így sokkal tisztábban láthatjuk az autó előtti útszakaszt, közben pedig nem zavarjuk a közlekedés többi résztvevőjét.”

A technológiát a Ford mérnökeinek és beszállító partnereinek globális csoportja fejlesztette ki. A rendszert először egy kifejezetten erre a célra kialakított, különlegesen megvilágított területen tesztelték, majd a világ számos pontján, éjszakai vezetések során tették próbára.

A Vakításmentes Távfény összehangoltan működik az Automatikus Fényszórórendszerrel, valamint az Adaptív Fényszórórendszerrel kiegészített Ford Dinamikus LED fényszórókkal, amelyek a jármű sebességétől, a külső fényviszonyoktól, a kormányzási szögtől, a követési távolságtól, illetve az ablaktörlő működésétől függően hétféle beállítás szerint igazítják a fénycsóva irányát és erősségét. A Ford automatikus világítástechnológiái automatikusan aktiválódnak, amikor a külső fény erőssége egy meghatározott szint alá csökken.

“Azt tapasztaltuk, hogy némelyik autós annyira tart a többi vezető elvakításától, hogy inkább sosem kapcsolják fel a reflektort” – mondta Koherr. “A Ford új Vakításmentes Távfény rendszere kiküszöböli ezeket az aggályokat, ráadásul olyan finoman váltogat az egyes beállítások között, hogy az autós szeme könnyen alkalmazkodhat a megváltozott fényviszonyokhoz.”

A Ford további félautomata technológiái beszkennelik a közlekedési táblákat, és szabályozzák a gázadást, segítséget nyújtva a sebességkorlátozások betartásában, érzékelik az úton és az út mellett feltűnő gyalogosokat, akárcsak azokat, akik keresztezhetik az autó útját, és ha gázolásveszélyt észlelnek, automatikusan fékeznek. A Ford jelenleg is dolgozik a jövő fejlett világítástechnológiáján, amely jobb látási viszonyokat teremt a kereszteződésekben, hatásosabban láttatva a stoptáblákat, az ‘elsőbbségadás kötelező’ és egyéb figyelmeztető táblákat, valamint ráirányítja a vezető figyelmét az autó nyomvonalán, illetve az útpadkán mozgó gyalogosokra és a kerékpárosokra – sőt még a nagyobb méretű állatokra is.

A Vakításmentes Távfény már megrendelhető az új Ford S-MAX és Galaxy modellekhez, és a hamarosan érkező Ford Edge SUV kínálatában is szerepel majd.

A cikkhez csatolt fotón egy korábbi Ford modell első fényszórója látható.

WTCC: a hátulról rajtoló Michelisz tizedik lett a második hungaroringi futamon

Az utolsó pozícióból rajtoló Michelisz Norbert a tizedik helyen végzett a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi hétvégéjének második vasárnapi futamán.

michelisz-norbert-honda-wtcc-hungaroring-2016-aprilis-24-autoaddikt

A sorozat harmadik fordulója fő versenyének a gyári Hondával versenyző magyar pilóta a hatodik helyett a 17. helyről vágott neki, mivel kicserélték a turbót az autójában a nyitó futamot követően.

A remekül rajtoló Michelisz az első körben a 14. helyre jött fel, ám a felzárkózás megakadt, mivel a Citroën belga pilótája, Grégoire Demoustier kicsúszott, így bejött a biztonsági autó.

A safety car távozása után Michelisz nagy csatát vívott a ladás Hugo Valente-tal, s parádés előzéssel a francia pilóta elé került. A magyar versenyző ezután is nagy tempóban autózott, közel a vizes aszfalt nyújtotta lehetőségek határaihoz, egy alkalommal ki is csúszott a bukótérbe, ám remek reflexekkel fogta meg autóját. Később is remek előzéseket mutatott be, egészen a hatodik helyig lépkedett előre, az utolsó körben azonban autója bal hátsó futóműve megsérült, így az utolsó fél körben négyen megelőzték őt. Ezzel együtt így is pontot tudott szerezni.

“Lehet, hogy életem versenye lehetett volna, ha be tudok érni hatodikként” – értékelt Michelisz a futam után. “Az utolsó másfél-két körben kezdtem érezni, hogy valami nem jó, végül a hátsó felfüggesztés nem bírta ki, fél körön múlt, hogy nem lettem hatodik” – mondta.

Hozzátette, nem mellékes számára, hogy korábbi csapata, a Zengő Motorsport hogyan teljesít, még úgy sem, hogy már nem ott versenyez. Gratulált Ficza Ferenc teljesítményéhez, aki azután, hogy az első futamon kilencedikként ért célba, a 16. pozícióból rajtolva a 14. helyen zárta a fő versenyt.

A futamot a Citroën pole-pozícióból rajtoló argentin pilótája, José-María López nyerte márkatársa, a francia Yvan Muller és a Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro előtt.

A versenyre szombaton közel 8 ezer, vasárnap az esős és szeles időjárás ellenére mintegy 35 ezer néző látogatott ki a szervezők tájékoztatása szerint.

WTCC, Hungaroring, fő futam (17 kör, 74,477 km), végeredmény:

1. José-María López (argentin, Citroën C-Elysée) 38:37.180 perc
2. Yvan Muller (francia, Citroën C-Elysée) 2.821 másodperc hátrány
3. Tiago Monteiro (portugál, Honda Civic) 14.981 mp h.
…10. Michelisz Norbert (Honda Civic) 36.867 mp h.
…14. Ficza Ferenc (Honda Civic) 1:13.924 perc h.

A világbajnokság állása három versenyhétvége után: 1. López 106 pont, 2. Monteiro 94, 3. Mehdi Bennani (marokkói, Citroën C-Elysée) 77, 4. Rob Huff (brit, Honda Civic) 60, 5. Muller 54, 6. Michelisz Norbert 53, … 16. Ficza Ferenc 2

Forrás: MTI

MTI fotó: Marjai János

[TESZT] Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance – a takarékosság megtestesítője személyesen

Jellegzetes, a mostani portfólió stílusát hűen követő megjelenést kapott – a tesztre fogott sárga árnyalattal domborító Honda Jazz 1.3 i-VTEC úgy gondoljuk, átment az összes olyan próbán, ahol teljesítenie kellett.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-001

A gyártó ugyebár azt ígéri a marketinganyagokban, hogy rendkívül alacsonyra beirányzott fogyasztási mutatókkal bír a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, olyannyira, hogy nagyjából felesleges is lenne hibrid verzió ebből a szériából – annak ellenére, hogy a korábbi sorozat tartalmazott ilyet is. Tehát vegyes kíváncsisággal vágtunk neki a tesztnek, hiszen viszonylag magasak voltak az elvárások.

Tudjuk, hogy a korábbi Jazz-megközelítések hordoztak azért gyermekbetegségeket, elegendő csak beleásni a szakirodalomba. Viszont számos, túlnyomó részt pozitív áthallás is létrejött, mi is próbálgattuk korábban különböző konfigurációkkal (alapvetően pozitív élmények születtek).

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-010

Máris hagyományosnak számító stílusjegyekkel villant a Honda Jazz 1.3 i-VTEC

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-003Nem véletlenül írtuk a bevezetőben, hogy az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC igen remekül illik a jelenlegi Honda-arculatba. Ez máris a front részleteinek vizsgálatánál szembetűnik, ugyanis a hangsúlyos hűtőmaszk, az elmaradhatatlan, először a Civic modelleknél alkalmazott szamurájkard jellegű rajzolat itt is visszaköszön, magasra ívelő lámpaburkolatokkal, szögletes vonalvezetésű alsó beömlőnyílással és LED-es nappali menetfénycsíkot hordozó ködlámpafészkekkel.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-004Egyterűs jellege van a Honda Jazz 1.3 i-VTEC-nek, igaz, nem annyira domináns mivoltában, mint annakelőtte; ezzel együtt a kaszni építése viszonylag magas (1550 milliméter). Jól következtet az, aki arra hajaz, hogy az autó relatíve tágas férőhellyel rendelkezik, legalábbis kategóriáján belül, vagy talán azon valamivel túlmutatóan – az oldalabkakok nagyok, az övvonalak ideális magassága lettek helyezve elöl és hátul is egyaránt, az oldalvezetés egységét bájos törésvonal bontja, jól játszva a fény-árnyék hatással. Az MPV karakterisztikára utal az A oszlopnál kialakított kicsiny háromszög is, ennek gyakorlati haszna (kilátás) nincs, viszont feldobja az autó egységességét. 16 colos keréktárcsái pont jól passzolnak az arányokhoz, a tesztautó felniválasztása is remeknek bizonyult ahhoz, hogy meglegyen az igazán optimális összhatás.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-005

Talán a hátsó fertály az, ami legkevésbé változott az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC esetében. Figyelve persze arra, hogy a stílusjegyek megmaradjanak, értve ezalatt a szögletes formavilágú lámpatesteket, valamint az első traktushoz jól passzoló alsó idomokat is a lökhárító két oldalsó részén – nagyon passzentos fekete-sárga kombinációjával itt is elsőrendű látványkörnyezetet kaptunk. Ugye Önöknek is tetszik ezzel a színválasztással?

Flexibilis pakolhatóság jellemzi, ha kell, szinte minden belefér

Ha figyelembe vesszük, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC hagyományos értelemben véve is kisautó, akkor nyilván nem tűnik kevésnek a 354 literes csomagtér-kapacitás, mely játszi könnyedséggel növelhető akár 1314 literig. Jó a pakolhatóság, ráadásul a hátsó ülések külön-külön mozgathatók, akár a hátlap előredöntésével, vagy az ülőlapok felcsapásával.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-012

Letisztult és lényegre törő japános pedantéria fogadja a vezetőt és az utasokat a Honda Jazz 1.3 i-VTEC belterében. Ellentétben a Civic-nél megszokottakhoz, jelen esetben a hangsúly nem a középre helyezett analóg fordulatszámmérő számlapjára került, itt a kilométeróra terpeszkedik; a kiegészítő műszerek jól közvetítenek, minden szemmagasságban. Még akkor is, ha a nagy intervallumban állítható első ülésekkel játszunk, hozzá hangolva az ergonomikus fogású kormánykerék mélység- illetve magasság állítását.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-017

Tehát kitűnően testre szabható a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, terjedelmesebb testalkatú sofőr és első utasa is kényelmesen tud utazni az autóban, annak ellenére, hogy a Jazz nem egy hodály. Legalábbis külsőre hathat kisebbnek, mint valójában, ami ugyebár ebben a kategóriában igen vonzó tulajdonság lehet.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-016

Tudjuk be a 2530 milliméteres tengelytávnak alapvetően a hosszú láb- és térdterek megvalósítását! Bár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC felépítését tekintve nem véletlenül hasonlatos a nagyobb MPV variánsokéval, ugyanis a motortér, illetve az első tengely feletti rész jóval csapottabbnak, rövidebbnek hathat, mint a kategória többi, hasonszőrű képviselőjénél. A hangsúly tehát az enteriőr optimalizálásán volt a tervezésnél (mondjuk ez a korábbi Jazz modellekre is igaz), előtérbe helyezve a komfortot és az utazók igényeit.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-014Kényelem? Megvan minden, ami egy hathatós utazáshoz társítható. Igaz, a Honda Jazz 1.3 i-VTEC elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákra néhol idegesen reagál, de a kocsiszekrény stabilitása meglepően jól megmarad szélsőségesebb kanyarok esetében is, közepesnél kisebb dőlésszögekkel. Az autóban helyet foglalók tehát nem érzik azt, hogy pillanatokon belül borulás, vagy egyéb kellemetlenség van kilátásban, mindenki fixen marad a helyén, esetleg az ülések kárpitozásának köszönhetően érkezik egy kis csúszka hátul. De ennyi még pont belefér.

Maradva a hagyományoknál. Kellhet-e több ennél?

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-018Nincsen turbó, van viszont klasszikus szívó benzines: a Honda Jazz 1.3 i-VTEC 1318 köbcentiméteres, 4 hengeres aggregátja 102 lóerőt produkál 6000-es percenkénti fordulatszámon, az i-VTEC váltakozó szelepvezérléses szisztéma minden előnyével együtt. Ennek megfelelően pörgetni kell motort, ha teljesítménycentrikusan kívánunk közlekedni, ugyanakkor csekély a valószínűsége, hogy családi kisautónkat masszív kigyorsításokra és egyéb adrenalinszint növelő ténykedésre vetnénk be. Nem is tudnánk, hiszen a dinamika igazán átlag kisautós jelleget hoz, méréseink szerint egy nullszázas sprint 12.5 másodperc alatt volt kivitelezhető.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-008

Ezzel együtt tévedés lenne azt gondolni, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC nem dinamikus, mondjuk előzésnél minden a helyén van, csak el kell találni a pillanatnyi sebességhez és fordulatszámhoz megfelelő sebességfokozatot. Abból pedig van bőven, ugyanis a manuális verzió 6 gangos kéziváltót kapott, közepesen hosszú áttételezéssel, pontosan úgy, ahogyan azt el is várjuk egy takarékos, hétköznapi szinten kivitelezett autózás esetében.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-019

Ha már felemlegettük a takarékosságot, nézzük a részleteket. Tény, hogy ebben élen jár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, városban kerek 5 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre átlagolva. Országúton, 90 kilométer/órás tempót tartva 3.8-4.4 liter között ugrándozott az érték, vegyesben pedig 4.7 literes végeredmény született.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-002

Mennyiért szerezhető be?

A cikkben szereplő Honda Jazz 1.3 i-VTEC aktuális listaára regisztrációs adóval 4 519 000 forint, a belépő szint (1.3 i-VTEC Trend) 3 749 000 forintról indul.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-006

2015 Honda Jazz 1.3 i-VTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1318 cm³

Maximális teljesítmény: 102 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 123 Nm @ 5000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3995 mm

Szélesség: 1694 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2530 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 1063 kg

Megengedett össztömeg: 1605 kg

Csomagtartó mérete: 354 liter, 1314 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 182 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári), 13.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti:4.5 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 120 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Új SEAT híroldal érhető el

Új, a nemzetközi gyakorlatban bevált, newsroom jellegű integrált híroldalt indított a SEAT magyarországi képviselete.

seat-newsroom-mediaoldal-autoaddikt

A sajtó szakmai igényeinek és a széleskörű tájékoztatásnak is remélhetőleg megfelelő híroldal egy helyen tesz elérhetővé el minden, a márkával kapcsolatos információt.

A http://www.seatnews.hu/ oldal menüpontjain hírek találhatók a márka általános – és termékinformációiról (SEAT), a SEAT-hoz kötödő lifestyle témákról (HolaSEAT), az oldalon belül közvetlenül elérhető a márka hazai weboldala (SEAT.hu), a márka hazai média oldala (seat-media.hu), a gyári honlap híroldala (SEATmediacenter) és a motorsport újdonságai (SEATsport). Praktikus megoldás, hogy az oldal lapszélén egy kattintással felkereshetők a márka facebook, instagram, youtube valamint twitter oldalai, és letölthetők a legérdekesebb video hírek is.

Ötcsillagos Euro NCAP minősítés az új Toyota Prius modellnek

Az új Toyota Prius maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP független szervezet biztonsági vizsgálatát. A második és harmadik generációs modellek szintén öt csillagot értek el a maguk idejében, így a Prius hagyományosan a kategória egyik legbiztonságosabb tagjának számít. Ezt a hírnevet a mostani eredmények is megerősítették.

toyota-prius-2016-euro-ncap-autoaddikt

A Toyota folyamatosan fejleszti biztonsági technológiáit, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a világ legnagyobb számban eladott full hybrid gépkocsija, a Prius sikerrel teljesítette az Euro NCAP szigorú, széles körű tesztfeltételeit, amelyek immár nem csupán azt vizsgálják, a jármű mennyire óvja utasait és a gyalogosokat valós körülmények között, de a biztonsági felszerelések minőségét és kínálatát is figyelembe veszik.

Az új Prius kiváló 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon. A gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 77 százalékot teljesített., míg a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 85 százalékot érdemelt ki.

Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette a Priust, amiért az adható legmagasabb pontszámot érte el az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban, ahol minden kritikus testrész védelme jónak bizonyult. Ugyancsak maximális pontszámmal zárult az autonóm vészfékezési rendszer működésének vizsgálata. Ez utóbbi biztonsági funkció a jármű ütközés előtti biztonsági rendszerének része, és nem csupán felismeri a gépkocsi útjába kerülő gyalogosokat, illetve járműveket, hanem reagálni is képes a kialakult helyzetre.

Az ütközés előtti biztonsági rendszer annak az aktív biztonsági funkciókat tartalmazó Toyota Safety Sense rendszernek az eleme, amely olyan további szolgáltatásokat is tartalmaz, mint a minden sebességtartományban üzemelő, aktív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányvezérléssel, az automatikus távolságifény-vezérlés, vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer, amelyek egytől egyig az alapfelszereltség részét képezik az új Prius minden kivitelén. A további, radarvezérelt rendszerek között említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkció.

Az új Prius ütközésbiztonsági teljesítménye jól mutatja a Toyota új globális padlólemezének, illetve vázszerkezetének eredendő ellenálló-képességét, amelyet stratégiai pontokon alkalmazott merevítések, valamint a nagy szakítószilárdságú acél elemek jelentős aránya tesz még robusztusabbá, elnyelve, illetve elvezetve az utastér felől a becsapódás energiáját.

Az év elején bevezetett új Prius a Toyota full hybrid technológia minden eddigi modellváltásánál nagyobb léptékű fogyasztás-, illetve emisszióé-csökkentést ért el, miközben jóval élvezetesebben vezethető valamennyi elődjénél.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK