AutóAddikt Autóteszt Opel Ismét tesztre fogtuk az Opel Insignia Sports Tourer-t – elsődleges szempont az...

Ismét tesztre fogtuk az Opel Insignia Sports Tourer-t – elsődleges szempont az utazás volt

Korábban részletes kiveséző teszt született a szóban forgó Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX modellről.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-010

Viszont nem elégedtünk meg ennyivel, újra útra kerekedtünk, hogy megnézzünk pár olyan fontos dolgot, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ténylegesen megismerjük a német márka utazóautóját.

Praktikum

Egy utazóautónál kifejezetten fontos a praktikum mikéntje, megléte. Alapvetően – most, a nyaralási szezon kellős közepén sokan választják úti cél gyanánt Olaszországot, Horvátországot. A desztináció autóval közelítendő, úgyhogy elengedhetetlen egy olyan modell választása, amely elsősorban kényelme mellett praktikus is. Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX pontosan ilyen: nagy terei mellett a csomagoknak is bőséges hely jut az 540 literes rakodótérben. A felület inkább hosszú, mintsem mély, viszont ez egyáltalán nem befolyásolja a pakolhatóságot. Hosszú távra tervezett utakhoz sok csomag dukál: tesztünk során egyhuzamban 800 kilométert tettünk meg hozzávetőlegesen, két fővel, 2-2 közepesen nagy bőrönddel, sok egyéb kiegészítővel, táskával (fotós felszerelés, notebook is). Az utazás során egyszer sem éreztük, hogy bármire is szükség lenne férőhely terén.

Komfort, kényelem

Mivel az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX kifejezetten nagy méretekkel rendelkezik (hossz: 4913 milliméter, szélesség: 1858 milliméter, magasság: 1514 milliméter), így elvárható jogosan, hogy akár 5 személy is kényelmesen utazhasson a több száz kilométeres távon.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-008

Tesztünk során optimális értékek születtek: kettő, illetve négy fővel is autóztunk, alkalmanként legalább 400 kilométert megtéve egyhuzamban. Vezetés szempontjából maximális a kényelem, amit a kategória nyújtani tud, megfelelő hosszúságú és szélességű ülőlapok, hátlapok állnak rendelkezésre.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-017

Tovább fokozandó comb- és deréktámasz is került a tesztautóba, ezek áldásos hatása közismert, főként, ha hosszú útról szól a fáma. Mivel kánikulában utaztunk, szükség volt a klíma használatára is: a rendszert automatára állítva optimális hideglevegő-befúvás kezdődött, bár úgy véltük, manuálisan állítgatni célszerűbb és jobban testre szabhatóbb. S bár az ülőfelületek bőrbevonatot kaptak, a szellőzés korrektül működött, minimális izzadást konstatáltunk csak.

Hatékonyság, hatótáv

Szuperlatívuszokat lehetne zengeni az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX takarékosságáról. Ha nem tapasztaltuk volna már többször, hogy milyen aszkéta módon képes működni az 1.6 literes ecoFLEX hajtás, el sem hinnénk, de tényleg. A társított manuális váltó pedig egyenesen briliáns, igaz, gyakorlati hasznát leginkább városi környezetben érezzük – ott is leginkább a fogyasztás tekintetében.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-007

Elég az hozzá, hogy teletankkal a range úgy 1200 kilométer környékén leledzik, ami ténylegesen is majdnem annyi (egész biztosan 1000 felett). De úgy, hogy folyamatos autópályázás mellett, tempomattal 130 kilométer/órát tartva, városi kitérőkkel tarkítottuk a tesztutat, tehát bőségesen használtunk alacsonyabb sebességtartományokat is.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-016

Arról nem beszélve, hogy átlépvén az osztrák-német határt korlátozásmentes szakaszokon több ízben ráálltunk a 180 kilométer/órás utazótempóra – így értük el Münchent: negyed tank üzemanyagunk még mindig rendelkezésre állt.

Dinamizmus és agilitás

Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX lendülete bőségesen elegendő a hétköznapi közlekedés lebonyolításához.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-ecoflex-teszt-autoaddikt-018

Az 1.6 literes közös nyomócsöves dízel aggregát 136 lóerő leadására képes 3500-as percenkénti fordulatszámon, ez a végsebességre van kihatással nyilván – amúgy e téren is méricskéltünk: 4 fővel, csomagokkal megfutotta az autó a 200 kilométer/órát egyenes, németországi korlátozás nélküli útszakaszon.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-003

Ez a gyárilag megadott értéktől ugyan elmarad (210 kilométer/óra), valamint a múltkor 212 kilométer/órát mértünk; igaz, akkor kisebb volt a terhelés, ez valószínűleg ennek tudható be.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-005

Az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX hajtáslánca 320 Newtonméter forgatónyomatékot mozgósít, alacsony tartományban, 2000-től befogható az erőtartalék – ennek megfelelően fürge gyorsításokat lehet véghezvinni. Viszont ha eco üzemmódban használjuk az autót, figyelembe kell venni hirtelen álló helyzetből való indulásnál a start-stop rendszer jelenlétét, illetve annak minimális késleltetését.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-012

Tehát sárgánál, ha az álló motort életre akarjuk kelteni a kuplung kinyomásával, számoljunk egy kevés időkieséssel, amíg a motor ténylegesen rendelkezésre áll. Ellenkező esetben könnyen lefulladhatunk.

Külső

Rengetegszer taglaltuk már az Opel Insignia külső jegyeit. Ennek megfelelően az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX esetében most a részletezéstől eltekintünk, olvasóink utánanézhetnek a lényegnek eddig elkészült tesztjeink között. Az bizonyos, hogy a forma, a külalak, a kialakítás sokoldalú, tehát épp úgy megfelel a hétköznapi családi igényeknek, mint például egy protokolleseményben való részvételnek. Még az ST verzió esetében is igaz az állítás, ugyanis belevaló, elegáns sportkombi az Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 1.6 CDTI ecoFLEX. Megfelelő színválasztás és külső konfigurálás is elengedhetetlen – az Opel magyarországi importőrének ízlését dicséri jelen tesztautó összeállítása is.

opel-insignia-sports-tourer-1-6-cdti-utazas-teszt-autoaddikt-001

2016 Opel Insignia Sports Tourer 1.6 CDTI ecoFLEX specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000  ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4913 mm

Szélesség: 1858 mm

Magasság: 1514 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1590 kg

Megengedett össztömeg: 2300 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, 1530 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h (gyári), 212 km/h (saját mérés)

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.7 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 4.0 l/100km

CO2 kibocsátás: 107 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte