Főoldal Blog Oldal: 427

Opel GT Concept, a jövő sportautója

Az Opel GT Concept a 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3- 13.) ünnepli világpremierjét.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-3

Az erős kisugárzású sportautó remekül fejezi ki az Opel örökös újítóerejét – formája lélegzetelállító, a lényegre összpontosítóan purista. Mint front-középmotoros, hátsókerék-hajtású, kigyúrt sportoló közvetlen leszármazottként folytatja az Opel GT és a Monza Concept vérvonalát, magasabb szintre emelve az Opel szobrászi design-filozófiáját. Egyszerre avantgárd és letisztult, nincs rajta semmi, ami zavarná a formáját: sem kilincs, sem külső tükör vagy ablaktörlő.

„Az Opel GT Concepttel újabb lépést teszünk az érzelmek és a vezetési élmény erősítése felé, egyben megmutatjuk, mit képvisel a márkánk: öntudatosak és innovatívak vagyunk, minden egyes autónkkal újabb vevőket lelkesítünk fel“ – mondta örömmel az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann, a genfi világpremier alkalmával.

Nemes tradíció: az Opel Experimental GT filozófiáját követi a tanulmány

Az Opel GT Concept a híres-neves Opel Experimental GT nyomába lép. 1965-ben, alig egy évvel azután, hogy első európai autógyártóként Rüsselsheimben megnyitotta Design-központját, a frankfurti IAA-n mutatta be a márka egy karakteres kupé tanulmánytervét, a Kadett B megbízható technikájával. A made in Germany prototípusok karcsú, arányos és cicomátlan úttörője műszakilag is újító volt, olyan részletekkel, mint az alvólámpa. Erhard Schnell kompromisszumot nem ismerő alkotása mindenekelőtt egy design-kiáltvány akart lenni, és a közönség óriási érdeklődésének köszönhetően három esztendő múlva már az autókereskedők szalonjába került a sorozatgyártásra érett Opel GT. A többi már történelem – egy ikonszerű kocsi sikerhistóriája.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-2

Az Opel pionírszellemét most a GT Concept testesíti meg, ez a dinamikával teli élményautó, amelyről már a karosszériát arányosan kettéosztó, ugyanakkor lényegesen szélesebbnek és alacsonyabbnak mutató vörös karaktervonal is sokat sejtet. Markáns, vörös első gumija – vagány, soros-görkorcsolyákét idéző keréken – a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel-motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utal, amely már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett. Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú géptetőről, a csomagtér-fedél elhagyásáról, a centrális dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retro-designnak.

„A GT Concept megmutatja, mennyire izgalmas és érzelmi márka az Opel. Az autó drámai, szoborszerű, és tele van innovációkkal; nagyszerű hagyományaink folytatója. Már 1965-ben szuper-modern, szobrászi autót mutattunk be az Experimental GT-vel, és noha nem könnyű újraalkotni egy ilyen ikont, akkor az Experimental GT számított avantgárdnak, most pedig a GT Concept – abszolút letisztult, minimalista, miközben kompromisszummentes és izgató. Meggyőzően mutatja ’szoborszerű szépség németes precizitással’ filozófiánk folytonos fejlődését“ – jellemezte a rüsselsheimi Advanced Design-Studio művét Mark Adams európai design-alelnök.

Az Opel GT Concept különleges innovációja az integrált oldalablak: az üveg simán megy át a fényezett felületbe. A tető vörös karaktervonalának érintőfelületét megnyomva elektromosan tárul szélesre a nagy ajtó, lehet beszállni a váratlanul tágas utastérbe, ahol a termetes pilóta is kényelmes helyet talál. Nyitáskor az ajtók jócskán besüllyednek az első kerékívbe, és ez a helytakarékos, szabadalmazott megoldás teszi lehetővé a nagy nyílásszöget – még szűk parkolóhelyen is. A kompakt sportkocsi így ideálisan megfelel városi környezetbe. A forgalmat a kerékívek mögött két kamera figyeli, képük a vezetőhely jobb- és baloldali monitorán jelenik meg – a külső tükör ideje lejárt! A szélvédő üveg panorámatetőben folytatódik, így szinte olyan az érzés, mintha nyitott autóban ülnénk.

Telivér sportkocsi: front-középmotor, turbóerő és hátsókerék-hajtás

Hosszú géptető árulkodik a GT Concept hajtásrendszeréről: akárcsak az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette, ez is front-középmotoros. Így alacsonyra és középre kerül a súlypont, ami ideális a sportos viselkedés és a kanyardinamika szempontjából. Maga a nyomatékos benzinmotor egyliteres, háromhengeres és turbótöltésű, alapja az ADAM, a Corsa és az Astra korszerű, hatékony, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. Sportra hangolva 107 kW/145  lóerőt és 205 newtonméter nyomatékot képes kifejteni (az Opel GT Concept fogyasztási adatai még nem állnak rendelkezésre). A teljesítményt kormánykerék-billentyűkkel kezelhető soros, hatfokozatú sebességváltó továbbítja a mechanikus differenciálzárral ellátott hátsó híd felé – a vérbeli sportautósok tehát az általuk oly nagyra becsült hátsókerék-hajtásnak örvendhetnek, de nem kevésbé annak, hogy az egy tonna alatti kétüléses kocsi nyolc másodpercen belül gyorsul százra, és 215 km/órás csúcssebességet ér el.

opel-gt-tanulmany-2016-autoaddikt-1

További, szó szerinti fénypont a villogóval egybeépített fényszóró, a legmodernebb, háromdimenziós vetítési technikával. Jól illik hozzá a legújabb generációs, teljesen LED-es (fénydiódás) világítás. Ezzel a következő fejlesztési fokozatra lépett a kompakt kategóriában az új Astrával, 2015-ben debütált, és a SAFETYBEST-díjjal kitüntetett Opel IntelliLux LED-Matrix rendszer. A fénydesignt teljessé, és az új GT modellt éjszaka is felismerhetővé a szintén háromdimenziós hátsó lámpa teszi.

Multikultúrális munkaereje előtt tiszteleg a Volvo az XC60 új reklámkampányában

A Volvo Cars a rendkívül népszerű XC60 új reklámkampányával alkalmazottainak sokszínű, egyre népesebb köre előtt tiszteleg.

volvo_v60_t6_r_design_teszt_autoaddikt_009

A kampány annak a ‘Made By Sweden’ tematikának lép a nyomába, amelyet a Volvo Cars oly sikeresen használt az utóbbi időkben. Ezúttal azonban ahelyett, hogy hősökön – a legendás labdarúgón, Zlatan Ibrahimovićon, vagy a Swedish House Maffia és Avicii popzenészeken – keresztül igyekezne erősíteni a márka ismertségét, a svéd autógyártó saját hőseit: alkalmazottait állítja reflektorfénybe.

„A mutikulturális, sokszínű alkalmazotti kör számos előnnyel jár. Ha valami újat szeretnénk létrehozni, elengedhetetlenek a különböző szemléletek, a kritikus gondolkodás  A díjnyertes XC90 hatalmas sikere és márkánk 2015-ös értékesítési rekordja jól példázza, milyen hatással van a Volvo működésére a kulturális sokszínűség. Hisszük, hogy a Volvo töretlen sikere nem kis részben ennek a sokszínűségnek tudható be; ez az, amit Volvo szellemiségnek nevezünk” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke.

Made by Sweden

Az intelligens funkcionalitásnak, az élvonalbeli biztonságnak és a progresszív formatervnek az az egyedülálló ötvözete, amely a Volvo prémium autógyártását meghatározó filozófiát testesíti meg, a svéd márka azon stratégiájában gyökerezik, hogy olyan termékeket hozzon létre, amelyek megértik, támogatják és jobbá teszik az emberek életét.

„Ahogy eladásaink nőnek, úgy dolgoznak évről évre többen a Volvónál. Jelenleg csaknem ötven nemzet képviselői vesznek részt aktívan autóink tervezésében, fejlesztésében, marketingjében, értékesítésében és karbantartásában. A sokszínűség nem csupán a korról, a nemről, a nemi identitásról, vagy a nemzetiségről szól. A sokszínűség lényege, hogy képesek legyünk kiaknázni azoknak a tudását, tapasztalatát és személyiségét, akik velünk dolgoznak. Hisszük, hogy a sokszínűség jobb termékeket eredményez” – mondta végezetül Björn Annwall.

A Volvo új reklámkampányában a vállalat eltérő hátterű, a legkülönfélébb feladatkörökben dolgozó munkatársai jelennek meg, tervezőktől a mérnökökön át a gyári munkásokig.

Új MINI Cabrio érkezik tavasszal

2016 márciusában új nap virrad a kabriózás szerelmeseinek életében: e hónapban debütál a MINI márkakereskedéseiben a nyitott tetős négyüléses kisautó legújabb generációja, öt különféle motorváltozattal és a 231 lóerős MINI John Cooper Works modellel.

mini-cabrio-convertible-2016-autoaddikt

Heteken belül új szintre lép a kisautó szegmens egyetlen prémium kabriójának nyitott tetős vezetési élménye: az új MINI Cabrio minden tekintetben felkészült a napfényes utazásokra és a közelgő tavasz köszöntésére. A nyitott tetős négyüléses 2016 márciusában gurul be a MINI márkakereskedéseibe – elegánsan elnyújtott karosszéria-íveivel, minden korábbinál sportosabb kisugárzásával, az új MINI modellgeneráció felnőtté érett karakterével és öt különféle motorváltozattal. Márciusban ráadásul a nyitott ég alatti extrém sportos kabriózás is kezdetét veszi, a MINI John Cooper Works Cabrio piaci bemutatkozásával.

Az új MINI Cabrio egy sor exkluzív felszereltségi opcióval teszi felejthetetlen élménnyé a nyitott tetős utazásokat, a brit kisautó-gyártó hamisítatlanul egyedülálló stílusában. Teljesen automatikus működtetésű textil teteje – amely a modell történetében most először teljes mértékben elektromosan nyitható és zárható – a MINI Yours opció különleges britzászló-motívumával is elérhető, miközben a bőséges extrafelszereltségek listáját a nyitott tetővel megtett idő-számláló (Always Open Timer), a kabrió üzemmóddal kiegészített duplazónás automata légkondicionáló és a MINI Connected alkalmazás csapadékra figyelmeztető funkciója színesíti. A nyitott tetős vezetés élményének intenzitását és biztonságát mindeközben a csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű-technológia, az extrém merev vázszerkezet és a rejtett borulásvédelmi rendszer garantálja.

A vadonatúj nyitott tetős négyüléses motorterébe a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának háromféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrása érhető el, egytől egyig a legmodernebb MINI TwinPower Turbo technológia innovációival felvértezve (az új MINI Cabrio átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,8 – 6,0 liter 100 kilométerenként, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenkénti 100 – 139 gramm). Az új MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,5 liter 100 kilométeren, míg a kombinált károsanyag-kibocsátás kilométerenkénti 152 gramm ) a márka történetének legerősebb sorozatgyártású motorjával érkezik meg a márkakereskedésekbe, a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres turbómotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményét szabadítva az első tengelyre.

A legszebb koncepcióautó a Mazda RX-VISION lett

A japán autógyártó bolygódugattyús motorral szerelt, lenyűgöző sportautó tanulmánya, a Mazda RX-VISION elnyerte az Év legszebb tanulmányautója címet a 31. Nemzetközi Automobil Fesztiválon.

mazda-rx-vision-tanulmany-autoaddikt

Ikuo Maeda, a vállalat főtervezője vette át a díjat kedd este kollégái, Kevin Rice európai, Julien Montousse amerikai vezető tervező, és Norihito Iwao tervező körében.

A Mazda globális tervezőcsapatának újabb fontos elismerése ez – igen sikeres időszakot tudnak maguk mögött, hiszen 2015. szeptemberében három díjat is elhoztak az Automotive Brand Contest versenyről, köztük az „Év legjobb tervezőcsapata” serlegét. Az RX-VISION-t olyan autókkal jelölték együtt, mint a Bentley Exp10 Speed 6, a Peugeot Fractal, vagy a Porsche Mission E. A Mazda koncepció az utóbbival osztotta meg a pódiumot.

A 2015-ös Tokiói Autószalonon leleplezett RX-VISION a Mazda kihívásoknak megfelelni akaró szellemiségét hangsúlyozza. A vállalat legfrissebb tanulmánya a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv új megjelenési formájába ad betekintést. A lebegő arányok jelentős teljesítményt tükröznek, miközben a forma és az orrmotoros, hátsókerék-hajtásos felépítés a Mazda gazdag sportautó-hagyományai előtt tiszteleg. A bolygódugattyús motor kompakt mérete olyan tulajdonságokat is lehetővé tesz, mint a hosszú és alacsony motorháztető. A márka rajongói szívesen látnák már ezt az autót a sorozatgyártásban.

Az RX-VISION-t január 31-ig a Hôtel National des Invalides-nál állítják ki, a Nemzetközi Automobil Fesztivál keretében. A legszebb koncepció autó díját az a terv nyeri el, mely a legjobban testesíti meg a kreativitást és a jövőbeni trendeket. Az évente megrendezett eseményen egyébként 4 nagydíjat adnak át, a nyerteseket a motorsport, az építészet, a divat és a design területén dolgozó szakértő zsűri választja ki.

Küldetés a Holdra: Audi lunar quattro holdjáró-projekt

Egészen újszerű kihívással szembesül az Audi – küldetés a Holdra. A vállalat a berlini Part-Time Scientists kutatócsoportot támogatja a Google Lunar XPRIZE űrverseny során, amely mintegy 30 millió dollárral dotálja az egész világról résztvevő mérnököket és vállalkozókat. Az Audi elsősorban tudásával és tapasztalataival segíti a Holdexpedíciót – és az Audi lunar quattro holdjáróval.

audi-lunar-quattro-autoaddikt

A győztes csapatnak – 90 százalékban saját forrásokból finanszírozva – egy automatizált járművet kell a Holdra juttatnia és a kiírás szerint legalább fél kilométert kell megtennie a Hold felszínén, miközben nagyfelbontású képeket és videókat továbbít a Földre. A különleges terepjáró legkésőbb 2017 végéig egy hordozórakéta fedélzetén indul a világűrbe, hogy több mint 380 ezer kilométer megtétele után a Holdon landoljon. Az út öt napig tart, s a Part-Time Scientists kalkulációi szerint mintegy 24 millió euróba kerül. A célterület a Holdegyenlítőtől északra, a legutóbbi embert is szállító küldetés, az Apollo 17 1972-es landolási helye közelében húzódik. E régióban akár 300 Celsius fokos hőmérsékletingadozások is előfordulhatnak, ha süt a nap, a légkör hiánya miatt a felszín akár 120 fokig is felhevülhet.

A berlini székhelyű Part-Time Scientists kutatócsoport – az Audi támogatásával – a verseny egyetlen német résztvevője. Holdjáró-prototípusuk már két úgynevezett Mérföldkő-díjban (Milestone Prize) is részesült, amelyekkel – és a velük járó összesen 750 ezer dollárral – a járművet, illetve optikai rendszere fejlesztését ismerte el a zsűri. A berlini kutatók folyamatosan továbbfejlesztették holdjárművüket, széles körű teszteket végezve például az Osztrák Alpokban és Tenerifén.

A jármű anyaga túlnyomórészt alumínium, tömege mindössze 35 kilogramm. Folyamatos fejlesztése során magnézium alkalmazásával és konstrukciója további változtatásaival még kisebb tömeggel lesz belőle Audi lunar quattro, noha méretei eközben nőnek. Nagyméretű, kihajtható napelem fogja fel a napfényt, az általa termelt elektromos áramot pedig lítiumion-akkumulátor tárolja, amely négy kerékagy-motort táplál. A négy kerék egyaránt 360 fokban fordítható el.

A végsebessége 3,6 kilométer/óra, a Holdon azonban sokkal fontosabbak a széles körű terepes képességek és a biztos tájékozódás. A jármű elejére épített, mozgatható fej két sztereó kamerát hordoz, amelyek részletes háromdimenziós képeket készítenek. A harmadik kamera az anyagvizsgálatokban vesz részt és extrém nagy felbontású panorámaképeket fotóz.

A Part-Time Scientists kutatóit támogató munkacsoport jelenleg az Audi tíz munkatársából áll, a legkülönbözőbb szakterületekről. A könnyűszerkezetes építés technológiái mellett számos további know-how is képviselteti itt magát, elsősorban a quattro összkerékhajtás és az e-tron elektromos hajtásrendszer formájában. Utóbbi esetében a cél az elektromos motorok, a teljesítmény-szabályozó elektronika és az akkumulátor fejlesztésével növelni tovább a teljesítményt.

A négykarikás márka a tesztek, a próbautak és a minőségbiztosítás területén is széles körű támogatást nyújt. A minőségbiztosítás szakemberei például high-tech eszközeikkel vizsgálják a készülő Audi lunar quattro alkatrészeinek kopási tulajdonságait a motoroknak és elektronikai elemeknek pedig a klímakamrában stressz teszten kell megfelelniük. Az Audi Konzept Design München a holdjáró formavilágán dolgozik ezzel párhuzamosan.

A Google Lunar XPRIZE versenye 34 csapattal indult, jelenleg még 16 alkotja a mezőnyt. A Part-Time Scientists kutatócsapata 2008 végén alakult a berlini IT-tanácsadó Robert Böhme vezetésével. A jelenleg már több mint 70 tag többsége Németországból és Ausztriából érkezett, de összességében – köztük például a floridai Jack Crenshaw, a NASA egykori vezető munkatársa – három kontinens szakemberei erősítik a csapatot. Támogatóik között az Audi mellett több kutatóintézet és high-tech cég is szerepel, mint például az NVIDIA, a Berlini Műszaki Egyetem, az Austrian Space Forum (OeWF) és a Német Repülési és Űrhajózási Központ (DLR).

Microsoft Azure alapú platform Nissan és Infiniti modellekbe

A Nissan és a Microsoft bejelentették, hogy a Microsoft Azure lesz minden Nissan LEAF, valamint az Európában forgalmazott összes Infiniti modell Connect Telematics Systems (CTS) rendszerének kiszolgáló platformja.

nissan_qashqai_1_6_dci_2014_006

2010-es bemutatása óta a Nissan LEAF-ből 200 000-nél is többet értékesítettek világszerte, ezzel a modell a világ legkeresettebb elektromos autója. A Nissan most az Azure-t választotta partneréül a fedélzeti mobil megoldásokhoz, a járművekkel való új interakciós megoldások létrehozásához, valamint a biztonság fokozásához.

A Nissan az új modellek tervezése során figyelembe veszi az autóvásárlók következő generációjának, a környezettudatos digitális bennszülöttek igényeit. A modell bevezetése óta átformálta az elektromos járművek teljesítményével, praktikumával és megítélésével kapcsolatos közvélekedést, és hozzásegítette a Nissant ahhoz, hogy az elektromos járműtechnológia vezetői között maradhasson. A vezetőikkel és a külvilággal új módon kapcsolatot tartó elektromos autók vonzóbbak és kényelmesebbek a vásárlók számára. E kapcsolatra alapulnak az autóban rendelkezésre álló térképek, a töltőállomás-kereső szolgáltatás, a töltési állapot kijelzése, valamint a napjainkban az autóktól elvárt összes digitális szolgáltatás. Az Azure csúcstechnológiás védelemmel rendelkező globális felhőplatformot biztosít, amelynek segítségével a Nissan széles ügyfélköre számára képes világszerte zavartalanul biztosítani szolgáltatásait.

A Nissan CTS az Azure-ral összekapcsolva lehetővé teszi a járműhöz való távoli hozzáférést. A CTS segítségével a Nissan LEAF tulajdonosai akkor is használhatják autójuk számos funkcióját, amikor éppen nem benne ülnek. Lehetőség van többek között arra, hogy az álló autón mobiltelefonjuk segítségével távolról bekapcsolják és vezéreljék a légkondicionálót vagy éppen a töltési funkciókat. A töltés akár a fedélzeti időzítő beprogramozásával is indítható.

Az országos és nemzetközi szabályozás egyre szigorúbb adatvédelmet és technológiai követelményeket ír elő, ezért a Nissan és a Microsoft elkötelezett a szabályok betartása iránt a világon mindenütt. A Nissan választása azért esett az Azure platformra, mert az a vállalati igényekhez mért biztonságot és megfelelőséget biztosít. A Microsoft volt az első jelentős felhőszolgáltató, amely megfelelt a felhőbeli adatvédelemre vonatkozó első nemzetközi szabvány, az ISO 27018 előírásainak, tovább erősítve ezzel a vállalati ügyfelek bizalmát az Azure platformban. Az Azure számos operációs rendszert, programnyelvet és eszközt támogat, így biztosítja a rugalmasságot és választás lehetőségét a Nissan számára.

A világszerte minden Nissan LEAF alapfelszereltségében megtalálható hangvezérelt üzenetírási szolgáltatással a vezetők hangutasításokkal kezelhetik beérkező szöveges üzeneteket anélkül, hogy akár csak egy pillanatra is le kellene venni a kezüket a kormányról vagy szemüket az útról. A rendszer figyelmezteti a vezetőt a beérkező üzenetre, majd a rendszer elindításával az üzenet meghallgatható, amelyre diktálással vagy a kormánykerék kapcsolóival kiválasztott előre beállított üzenetekkel (pl. „vezetek, nem tudok írni”, „úton vagyok”, „késni fogok” vagy „rendben”) lehet válaszolni. Ezt az élményt az Azure háttérkapcsolata és támogatása teszi elérhetővé a vezetők számára.

A Nissannak arra is lehetősége van, hogy az új hasznos helyek (POI) adatait vezeték nélkül elküldje az autókra, így a szolgáltatások frissítésekor mindig a legfrissebb információkat biztosítsa az ügyfelek számára. Az Azure-integrációnak köszönhetően a Nissan gyorsabban piacra dobhatja az új összekapcsolt szolgáltatásokat, valamint rugalmasabb megoldásokkal készülhet fel a jövőre.

A partnerséggel a Nissan kiaknázhatja a Microsoft kritikus területeken – például az adatkezelés- és elemzés területén – megszerzett tapasztalatait. Az Azure a Nissan számára a globális műveleteihez megfelelő méretű platformot és biztonságot nyújt. A Microsoft adatközpontjainak kiterjedt hálózata biztosítja azt a lefedettséget, amelyre a Nissannak szüksége van járművei támogatásához, bárhol is járjanak azok a világban.

„A Microsoft Azure-ra alapozva innovatívabb és intelligensebb összekapcsolt szolgáltatásokat tudunk biztosítani a jövőben” – mondta el Celso Guiotoko, a Nissan informatikai igazgatója és a vállalat globális IS/IT tevékenységéért felelő alelnöke. „Ez egyben egy merész első lépés a jövő új mobilitási technológiái felé vezető úton.”

A Nissan Azure-on alapuló összekapcsolt platformja lehetővé teszi a Nissan számára, hogy továbbra is kiemelkedő szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek, az autókat pedig élettartamuk végéig újabb funkciókkal bővítse.

„A Nissannal kötött partnerség rámutat, hogy az autógyártók is sokat profitálhatnak a Microsoft intelligens felhőplatformjának használatából” nyilatkozta Peggy Johnson, a Microsoft üzletfejlesztési alelnöke. „Együttműködésünk számtalan új lehetőséget kínál a vásárlóknak arra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az összekapcsolt technológiákból az autózás közben is.”

BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM – bevetésre készen

A Daytona-i 24-órás megmérettetés január 30-án elrajtoló, immáron 54. felvonása, amely idén is az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat szezonnyitó rangadójaként állítja rajtrácsra a pilótákat, történelmi mérföldkőként nyit új fejezetet a BMW Motorsport sikertörténetében: a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített versenyautók premierjével új korszak veszi kezdetét.

bmw-m6-gt3-bmw-m6-gtlm-autoaddikt

Pontosan 40 évvel a BMW első, 1976-os Daytona-i győzelme után két vadonatúj BMW GT versenyautó ünnepli világpremierjét az ikonikus floridai aszfaltcsíkon, amellyel új korszak kezdődik a BMW Motorsport páratlanul sikeres versenysport-történetében. Az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat január 30-án elrajtoló szezonnyitó megmérettetésének GTLM kategóriájában a BMW RLL csapat két BMW M6 GTLM versenyautóval áll rajthoz, miközben a Turner Motorsport a GTD versenyosztályban két BMW M6 GT3 gépet küld a pályára. A bajor gyártó vadonatúj versenyautói az észak-amerikai futamokon számos győzelmet elhódító BMW Z4 GTLM és BMW Z4 GT3 versenygépek hivatalos utódjai, amelyeket a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira építettek meg a mérnökök.

A BMW RLL csapat immáron nyolcadik versenyszezonját kezdi meg a tengerentúlon a BMW Motorsport színeiben, és mint ilyen, az idei kivételesen emlékezetes idénynek ígérkezik: nem csupán a BMW M6 GTLM versenyautó világpremierje, de a BMW centenáriuma okán is. E nemes alkalomból a két BMW M6 GTLM versenyautó egyike a 100-as rajtszámmal gurul majd fel a rajtrácsokra, és a 25-ös rajtszámú versenyautóval együtt merőben új, jubileumi fényezéssel tűnik majd ki a mezőnyből. A speciális ruhát január 27-én, a Daytona-i versenypályán megrendezett sajtóbemutatón leplezi le a bajor gyártó.

Annak érdekében, hogy a vadonatúj gépezet minden tekintetben versenyképes legyen a rendkívül erős, Chevrolet, Ferrari, Ford és Porsche versenyautókkal tarkított mezőnyben, a BMW RLL csapat mit sem változtatott a pilóták tavalyi névsorán. A 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó elsőszámú párosa az amerikai Bill Auberlen és a német Dirk Werner duója, akiket a szezonnyitó Daytona-i 24-óráson Augusto Farfus és Bruno Spengler DTM-pilóták segítik majd. A 100-as rajtszámú versenyautó volánja mögött az amerikai John Edwards és a német Lucas Luhr párosa foglal helyet, ők az amerikai Graham Rahal és a kanadai újonc, Kuno Wittmer támogatását élvezik majd a Daytona International Speedway aszfaltcsíkján.

Akárcsak a BMW RLL csapat, a Turner Motorsport is két BMW M6 versenyautót állít az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) tizenkét futamból álló versenysorozatának rajtrácsaira. A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a német Jens Klingmann és az amerikai Bret Curtis duójával, a 97-es rajtszámú gép pedig az amerikai Michael Marsal és a finn Markus Palttala párosával célozza meg a GTD kategória aranyérmét. Előbbieket az amerikai Ashley Freiberg és a DTM-világbajnok, Marco Wittmann, míg utóbbiakat az ugyancsak DTM-ből ismert Maxime Martin és a BMW Motorsport finn újonca, Jesse Krohn egészíti ki a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.

A BMW csapatai és pilótái nem csupán magát a szezonnyitót, de a „Daytona újjászületik” (Daytona Rising) projekt égisze alatt korszerűsített Daytona International Speedway vadonatúj módosításait is epekedve várják. A Daytona-i 24-órás megmérettetés rajtjával január 30-án, szombaton kezdetét veszi az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat 2016-os felvonása, helyi idő szerint 14 óra 40 perckor.

„Alig várjuk már, hogy végre ráadhassuk a gyújtást és elrajtoljon a szezon. Rögtön a legkeményebb futammal kezdünk, ami a gyártóknak és a csapatoknak egyaránt hatalmas kihívás, de az elmúlt évek során jó párszor problémamentesen vettük már ezt az akadályt. Ennek ellenére rendkívül nehéz 24 óra áll előttünk, ahol a felkészültség, a megbízhatóság és a bonyodalmak elkerülése kivétel nélkül kulcsfontosságú. Annak ellenére, hogy vadonatúj autóval állunk rajthoz, kiváltképp magabiztos vagyok. Úgy vélem, a BMW M6 GTLM kifinomultabb és tüzesebb, mint eddig bármelyik versenygépünk, és feltétel nélkül bízom a BMW-ben, a pilótáinkban és a csapatban. Hiszem, hogy a várakozásaink, amelyek szerint fergeteges szezon előtt állunk, reálisak” – nyilatkozta Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke a szezonnyitó előtt.

Új vezérigazgatót neveztek ki az Opel szentgotthárdi gyárának élére

Grzegorz Buchal-t nevezték ki február 1-i hatállyal az Opel szentgotthárdi gyárának vezérigazgatójává Solt Tamás utódjaként.

grzegorz-buchal-opel-szentgotthard-autoaddikt

Grzegorz Buchal Gliwice-ben, a Műszaki Egyetemen szerzett diplomát az Automatizálási, Elektronikai és Informatikai fakultáson. A General Motors vállalatcsoporthoz 1997-ben csatlakozott, rendszermérnökként dolgozott az Opel gliwicei gyárában, Lengyelországban. Pályafutása során különböző pozíciókat töltött be Európa szerte, a lengyelországi Gliwice-én, a spanyolországi Zaragozán át a németországi Rüsselsheim-ig, egyre magasabb pozíciókba lépve. Volt például a szintén lengyelországi Tychy motorgyárgyár igazgatója is. Jelen kinevezése előtt Grzegorz Buchal az Opel/Vauxhall gyártási stratégiáért és tervezésért felelős igazgatójaként globális munkakörben tevékenykedett.

Nős, két gyermeke van. Buchal a lengyel mellett beszél angolul, németül és spanyolul, szabadidejében pedig állóképességi sportokat űz.

Mákos Csaba helyettes gyárigazgató – aki az elmúlt hónapokban megbízottként a gyár vezetéséért is felelt – nemzetközi megbizatást kapott: Lengyelországban a GM Powertrain Tychy-ben lévő gyárában, Lengyelországban folytatja munkáját, mint működtetési igazgató.

20 éves a Toyota RAV4, most pedig itt az új hibrid verzió

Húsz évvel ezelőtt a Toyota nagy döntést hozott, amikor az automobilizmus történetében megalkotta az első generációs RAV4-est és ezzel úttörő szereplőjévé vált a C-SUV szegmensnek.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-001

Az új RAV4 Hybrid All Wheel Drive (AWD) modell fogja képviselni a Toyota filozófiáját: „Jó érzés vezetni a hybrid technológiával”.

A 2.5 literes benzinmotoros full hybrid hajtás kiegészül a hátsótengelyen lévő elektromos motorral. Ez a műszaki megoldás a hybrid hajtást hozza el a RAV4 modellpalettájára.

Az elektromos négykerékhajtás (AWD) a csúszós útfelületen való haladáskor fokozza a biztonságot és a jármű stabilitását és lehetővé teszi az 1650 kg-os vontatási képességet. A könnyed és biztonságos vontatást biztosítja a vontatmány kilengését csökkentő Trailer Sway Control rendszer.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-009

A RAV4 Hybrid bemutatásával egy időben bemutatkozik az új formavilág, a továbbfejlesztett belső, új technológiák és biztonsági berendezések.

Hangsúlyosabb megjelenést kölcsönöz a RAV4 Hybrid új első része, ennek szerves része lett a teljes LED technológiás fényszóró.

Az autó oldalán végigfutó küszöb elem áramvonalas hatást ad a karosszériának.

A hátsó lámpákat teljesen átterveztük, új szofisztikált megjelenést kapott. A hátsó lökhárítók új formája kihangsúlyozza az autó jó úttartását.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-005

Az utastér érezhető minőségét javítottuk, ehhez hozzájárul még az új kombinált műszeregység, a teljesen színes TFT kijelző és a széles körben alkalmazott lágy tapintású anyag.

A modellben alkalmazott technikát tovább fokoztuk a 360° Panoramic View Monitor – körkörös kamera rendszerrel. Ez a kényelmi berendezés lehetővé teszi a könnyű manőverezést és a 360°-os panoráma képet, a hagyományos csak első- és hátsó kamerákat alkalmazó rendszerek oldalsó holttereivel szemben.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-006

A RAV4 hybrid biztonsági berendezései is bővültek köszönhetően a Toyota Safety Sense rendszernek.

Az új Aurisból is ismert Toyota Safety Sense rendszer tartalmazza a Pre-Collision System (PCS- optikai és lézeres elven működő ütközést megelőző rendszer), Lane Departure Alert (LDA – sávtartásra figyelmeztetést), Auto High Beam (AHB- automatikus távfény kapcsolás) and Road Sign Assist (RSA- jelzőtábla felismerő rendszer). A RAV4 Hybrid AWD Toyota Safety Sense rendszere ezeken felül kiegészül egy milliméter hullámhosszon működő radaros Adaptive Cruise Control (ACC- adaptív tempomat) és Pre-Collision System (PCS – radaros ütközést megelőző rendszer) rendszerekkel.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-002

A radaros elvű PCS rendszer az ütközés kockázatát illetve annak hatásának csökkentésére tervezett rendszer, aminek működési tartományát kiterjesztettük 10 km/órától egészen a jármű végsebességéig, a lassítás pedig 40 km/órával történő sebességcsökkentést tesz lehetővé.

Ez a továbbfejlesztett rendszer gyalogosfelismerő funkcióval is bővült, a baleset elkerülése 10-80 km/óra működési sebességtartományban történik, és 30 km/ órával történő sebességcsökkentést tesz lehetővé.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-007

Az új RAV4-es modell 2015 decemberében mutatkozott be Európában, míg az új RAV4 Hybrid AWD modell 2016 januárjában.

toyota-rav4-hybrid-2016-autoaddikt-004

Az új hybrid hajtás egyesíti a teljesítményt, kifinomultságot, a könnyű vezethetőséget és a kis emissziót. Ennek a technológiának bevezetésével új értelmet kap a Toyota „Jó érzés vezetni a hybrid technológiával” filozófiája, és a RAV4-t ismételten a szegmens csúcsára emeli.

Vezető szerepet tölt be a Mercedes-Benz Hungária Kft. az ügyfelek kiszolgálásában

Tavalyi sikerét ismételte meg a Mercedes-Benz Hungária Kft.: idén is első helyen végzett a ClientFirst Consulting Kft. Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban megmérettetésén. A közép- és kisvállalatok között minden területen megtartotta vezető pozícióját, így a személyes, telefonos és elektronikus kategóriákban is az élen végzett.

mercedes-benz-ugyfelkiszolgalas-autoaddikt

A Mercedes-Benz Hungária Kft. a tavalyi sikere után ismét minden kategóriában első helyen végzett a ClientFirst Consulting Kft. „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” elnevezésű felmérésében. A díjat azoknak a vállalatoknak ítélik oda, melyeknek ügyfélkiszolgálási teljesítménye a szigorú kritériumrendszer alapján a legmagasabb szintű a személyes, telefonos és elektronikus kategóriákban

Az állandó, rendkívül magas színvonalú kiszolgálás sikerességét és a vállalat ügyfélközpontúságát bizonyítja a Mercedes-Benz a versenyen elért sorozatos előkelő helyezéseivel. A cég egyik fontos alappillére a minőségi ügyfélkiszolgálás, melynek keretében az egyes ügyfelek kérdéseire, kéréseire és igényeire egyéni válaszokkal reagál, személyreszabott megoldásokat kínálva.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. mindig is kiemelt figyelmet fordított a korszerű és minőségi ügyfélkiszolgálásra, így a tavalyi évben többek között az ehhez kapcsolódó folyamatok fejlesztése mellett új munkaköröket hozott létre kereskedelmi hálózatában, mely pozíciókban dolgozók dedikáltan az ügyfélélmény legmagasabb szintű kiszolgálását támogatják. Továbbá a hatékonyabb ügyfélvisszajelzés érdekében a Mercedes-Benz Hungária Kft. bevezette az online ügyfélelégedettségi felmérést.

A versenyben a különböző iparágakat képviselő hazai és külföldi szereplők egymással és más ágazatok képviselőivel kerülnek összehasonlításra. A ClientFirst Consulting Kft. 2009-ben alapított programjának és díjának célja a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, illetve egy állandó benchmark létrehozása. Az idei felmérés során a próbavásárlások alkalmával több mint 1 500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot vizsgáltak, emellett pedig közel 6 500 ügyfél véleményét kérték ki az érintett cégek kiszolgálásáról. A felmérés során mintegy 210 000 kérdésre adtak választ az értékelés során, mely a vizsgált vállalatok rangsorának alapját adta.

LEGFRISSEBB

Elon Musk a figyelem középpontjában: újabb nagy ígéret a Teslától

0
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója ismét felkavarta az autóipari világot, miután a közösségi médiában sejtelmesen utalt egy év végére tervezett nagyszabású bemutatóra. Habár Musk...

TESZTJEINK