AutóAddikt Hírek Rekord évet könyvelhet el a szentgotthárdi Opel motorgyár

Rekord évet könyvelhet el a szentgotthárdi Opel motorgyár

Megtartotta szokásos évindító eseményét az Opel hazai képviselete. Kiderült egyebek mellett, hogy Szentgotthárd rekord évet zárt 2016-ban, közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor (érdekesség: tavalyig 1999-ben és 2015-ben gyártotta szinte darabra megegyezően a legtöbb motort Szentgotthárd – mindkét esztendőben ez a szám 511.800 körül volt).

A tavalyi volumen meghatározó része, több, mint 470 ezer motor a legkorszerűbb technológiát felvonultató Flex gyárból került ki, de a régebbi, úgynevezett Family 1 üzemben is közel 158 ezer motor készült.  Az Opel Szentgotthárd üzeméből kerül ki valamennyi Astra motor, és minden más Opel személyautóba is készülnek motorok a gyárban. Ennek megfelelően nagyon sokféle motorváltozatot állítanak elő: a Flex üzemben például 38 motorvariáns jön le a sorokról.

Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója arról beszélt, hogy izgalmas évnek néz elébe a gyár.

„Fontos mérföldkövek következnek rögtön az év elején. Arra készülünk, hogy február közepén elkészül a 9 milliomodik motor, a Flex üzem nem sokkal később átlépi az egymilliós gyártott darabszámot, márciusban pedig ünneplünk: 25 éves lesz az első magyar személyautó, a Szentgotthárdon gyártott első Opel Astra. Ami pedig a termelési volument illeti, az idei évben 2016-hoz hasonló számokat várunk” – magyarázta a szakember.

Szentgotthárdon az Opel eddig 1.4 milliárd eurót fektetett be: a motorgyár az Opel legnagyobb ilyen üzeme, amely több, mint 2000 embernek ad munkát.

A hazai Opel eladásokban a növekedés tavaly megtorpant, személyautó eladásokban 6 százalékos volt, ami alacsonyabb, mint a piaci átlag. Ezzel együtt is a pénzügyi válság, 2009 óta most talált a legtöbb Opel gazdára Magyarországon, összesen 10.536 darab. Az Opel mind a személyautó eladásokban, mind pedig a kishaszon járművekkel együtt számított összeladásokban a harmadik helyen végzett.

A valóságos képhez viszont hozzátartozik, hogy – a Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének statisztikája szerint is – 2016-ban növekedett a re-export, ami jelentősen torzítja az értékesítési adatokat.

A forgalomból kivont járművek figyelembe vételével számított tényleges hazai statisztika az Opel esetében nagyobb piaci részesedést és második helyezést is jelent mind a személyautó piacon, mind pedig összeladásokban.

A mérsékeltebb növekedés okai között Koncz Gábor ügyvezető igazgató első helyen több fontos húzó modell limitált elérhetőségét nevezte meg.

„Nem volt elég Astra Sports Tourerünk, ami mind a magánvásárlók, mind a flotta ügyfelek körében nagyon népszerű és ugyanez volt a helyzet az utóbbi évek másik sikermodelljével, a megújult Mokkával is. Az év során voltak olyan időszakok, amikor fél évet is kellett várni Astra Sports Tourerre illetve Mokka X-re. Az sem segítette az eladásokat, hogy az Opel zászlóshajója, az Insignia modellválltás előtt áll, hiszen sokan már az új Insigniát várják” – mondta el Koncz Gábor.

Az Opel 2017-ben 7 újdonságot mutat be. Ezek közül az Ampera-e elektromos autó még nem jut el Magyarországra, az új Insignia, az Insignia Sports Tourer és Country Tourer viszont igen. Népszerű és egyre növekvő szegmensbe érkezik két Opel crossover: a kisebb Crossland X, amely a Merivát váltja föl, már nyáron itt lesz, a nagyobb Grandland X az év vége felé érkezik és mellette megmarad a kínálatban az Opel népszerű hétülésese, a Zafira. Az újdonságok sorát a Vivaro ősszel debütáló exkluzív, személyautós változata egészíti ki.

Koncz Gábor később így folytatta: „Az idei esztendőtől nagyon fontos újdonság az Opel Flexcare, ami azt jelenti, hogy autóinkat a 2 éves gyári garancián túl 4 éves korukig vagy 120.000 kilométerig a gyárival azonos, teljes körű garanciával értékesítjük, amely a használat függvényében, méltányos díjazás ellenében akár 5 évig vagy 200.000 kilométerig meghosszabbítható. Ez is segíthet abban, hogy tovább növekedjünk, hogy 2017-ben ismét dobogós helyen végezzünk az értékesítésben – mint az elmúlt több mint negyed században mindig – és hogy az Opel tovább erősítse pozícióját, mint a legnépszerűbb magyar márka, amiből közel félmillió fut a hazai utakon.”

Európában tavaly az Opel 2011 óta a legtöbb autót adta el, mintegy 1,16 milliót, ami 46 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése lényegében nem változott, 5.73 %. Mindezt annak ellenére érte el a cég, hogy legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban a Brexit következtében mind volumenben, mind piaci részesedésben jelentős veszteségeket szenvedett el. A legsikeresebb modell a 2016 Év Autója, azaz az Astra volt, amiből 285.000 talált gazdára (25 százalékkal több, mint a 2015-ös Astra eladások). A magyar piacon az Astra a kompakt kategóriában második (Astra J és K együttesen), az egyterűek között viszont a Meriva kategória első volt tavaly.