AutóAddikt Autó-motorsport Sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción a GR Supra GT4

Sikeresen átesett az SRO GT4 homologizáción a GR Supra GT4

Miután átesett az illetékes Stéphane Ratel Organisation (SRO) szervezet által elvégzett műszaki vizsgálatokon és pályateszteken, az új GR Supra GT4 versenyautó sikeresen megszerezte a GT4 homologizációt.

Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.

A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.

A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.

A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.

A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.

A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.

A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.

Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.

A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.

Nagy felbontású, jogdíjmentesen használható fényképek letölthetők a http://www.tgr-dam.com weboldalról vagy a kapcsolódó galériából.

GR Supra GT4 műszaki adatok

Futómű
Hosszúság4460 mm
Szélesség1855 mm
Magasság1250 mm
Tömeg1350 kg *
VázszerkezetAcél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel
FIA-homológ
Elülső splitterTermészetes rost kompozit
Hátsó szárnyTermészetes rost kompozit
ÜzemanyagtartályATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L)
VezetőülésOMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009)
Motor és erőátvitel
TípusSoros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő
Lökettérfogat2998 cm3
Maximális teljesítmény430 LEa BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők
Maximális forgatónyomaték650 Nm*
MotorvezérlésMagneti Marelli ECU
KipufogórendszerAkrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral
KenőanyagokRavenol
ErőátvitelHétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás
DifferenciálműVersenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű
KardántengelyGKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű
Felfüggesztés, kormánymű és fékek
Első felfüggesztésMacPherson rugóstag
Hátsó felfüggesztésTöbblengőkaros
LengéscsillapítókKW állítható verseny-lengéscsillapítók
KormányműElektromos, fogasléces
Fékek   (elöl)Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo),
390 mm átmérőjű acél féktárcsák
Fékek   (hátul)Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo),
355 mm átmérőjű acél féktárcsák
Abroncsok elöl/hátul305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli)
KeréktárcsákOZ ötlyukú 11 x 18″
Elektronikus szabályozó rendszerek
Kipörgésgátlószéria
Motorsport ABSszéria
8″ műszeregységszéria
Adatrögzítőszéria
Tolatókameraopció
Abroncsnyomás-felügyeleti rendszeropció
Futómű kitérés-érzékelőkopció
Megvilágított rajtszámopció
Felszereltség
Tűzoltó berendezésszéria
Pneumatikus emelőszéria
Ivórendszeropció
Homológ hosszú távú versenycsomagopció

HIRDETÉS
Előző cikkBelép az elektromos korszakba a Volkswagen Személyautók márka
Következő cikk1997 Mercedes-Benz W140 S420: A1408100649 csomagtérháló pótlása a Mercibolt.hu közbenjárásával