AutóAddikt Magazin Szabadidőjármű készülhet a Toyota Suprából?

Szabadidőjármű készülhet a Toyota Suprából?

Vajon még népszerűbb lesz egy sportautó-legenda, ha crossovert faragnak belőle, vagy pont a lényegét veszíti el ezzel? A Supra esetében például nem is olyan valóságtól elrugaszkodott a kérdés, mint első hallásra gondolnánk.

Ha álomautóról beszélünk, rendszerint két kategória jut eszünkbe: a sportautóké és a terepjáróké. A sportkocsik a mai napig megmaradtak a vágy korlátozott praktikumú tárgyainak, a nagy terepjárók hangulatát a személyautók biztonsági és kényelmi előnyeivel társító szabadidőjárművek azonban demokratizálták ezt az álmot. Az évről évre népszerűbb szabadidőjárművek jóvoltából ma már mindenki átélheti a terepjárózás élményét, még ha csak többségében külsőségekről is van szó.

Nem csoda tehát, ha egyre több gyártónál merül fel a két kategória ötvözésének a gondolata. A Porsche után a Lamborghini is elkészítette a maga megjelenésében és menetdinamikájában egyaránt rendkívül sportos szabadidőjárművét. Hamarosan pedig az Aston Martin, sőt, állítólag a Ferrari is csatlakozik azokhoz a gyártókhoz, akik szerint a stílustisztaságnál fontosabb, hogy lépést tartsanak a piac legújabb fejleményeivel.

Amikor tehát a Supra lehetséges változatain gondolkodik a Toyota vezérkara, talán nem követnének el hibát, ha a sokak által vágyott kabrió (vagy a hagyománytisztelet jegyében még inkább kiemelhető tetőpaneles targa) verzió mellett egy emelt futóművű, valamivel robusztusabb megjelenésű modellváltozatot is megfontolnának. Ez elképzelhető volna visszafogottabb kivitelben, a frissen bemutatott Corolla Trek stílusában, ahogy azt egy formatervező művész Rain Prisk megálmodta, de akár valamivel merészebben is, ahogy az orosz autoreview.ru autós magazin grafikusa elképzelte. Egy ilyen magas építésű Supra pedig tökéletes apropó volna arra, hogy a Toyota tovább növelje sportos hibrid hajtásláncainak teljesítményét: a Corolla 2.0 literes egysége 180, a RAV4 2.5 literese akár 222 lóerőt ad le, de ha nem restek átmenni a szomszédba (azaz a Lexushoz), akár 363 lóerős hathengeres hibridként is újraálmodhatják a terep-Suprát.

A Toyotának a Supra SUV miatt nem kell a hitelessége miatt aggódnia, hiszen szabadidőjárművei és terepjárói évtizedek óta meghatározóak a márka életében; a kategóriateremtő RAV4-től kezdve a legyűrhetetlen Land Cruiseren át a legújabb C-HR-ig. Sőt, ha jobban belegondolunk, az utóbbi már eleve ezt az irányvonalat követi: minden porcikájában sportos formavilágához egy olyan, kifejezetten dinamikus adottságokkal bíró műszaki alap, a TNGA platform társul, amely mély tömegközéppontjával és kiemelkedő torziós merevségével határozottan támogatja a pilóta sportos ambícióit.