December 5-én Katarban tartották a FIA évzáró gálaestjét, amelyen a szövetség különböző szakágainak hivatalos eredményhirdetése volt a fő programpont.
A túraautó világbajnokság pódiumát a Citroën pilótái – sorrendben José María López, Yvan Muller és Sébastien Loeb – „bérelték ki”, a konstruktőri címet pedig a Citroën Racing csapata nyerte.
A Citroën Total Abu Dhabi WRT a rali világbajnokság konstruktőri versenyének második helyén végzett. A Nemzetközi Automobil Szövetség díjátadója minden évben a versenyszezon hivatalos lezárását jelenti. A gálarendezvényt egy különleges gokartverseny előzi meg, amelyen a különböző szakágak és a FIA tisztségviselői mérkőznek meg egymással.
José María López ezt a versenyt is komolyan vette: Esteban Ocon (az F3 idei Európa-bajnoka) és Daniel Ricciardo mögött a harmadik helyen ért célba.
Pénteken este López – immár csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb – társaságában pattant fel a túraautó világbajnokság dobogójára, míg Yves Matton, a Citroën Racing csapatfőnöke a konstruktőri verseny győztesének járó trófeát vehette át, miután a csapat a szezon 23 futamából 17-et megnyert.
A rali világbajnokságban Kris Meeke és Mads Østberg nyolc dobogós helyezése a csapatverseny második helyére juttatta a Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamet, a Junior WRC és a WRC-3 pódiumjára pedig Stéphane Lefebvre, Alastair Fisher és Martin Koci állhattak fel. A fiatal francia pilóta idei teljesítményével kiérdemelte, hogy jövőre a WRC-2-ben versenyezhessen egy DS 3 R5 volánjánál.
A Citroën dicsőséglistáját gazdagítja Petter Solberg is, aki DS 3 Supercarral nyerte meg idén a ralikrossz világbajnokságot – és így a történelem első olyan autóversenyzője lett, aki két szakágban is győzni tudott (2003-ban rali világbajnok volt).
Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója így nyilatkozott: „Ma este a világ autósportjának színe-java összegyűlt itt, és így látjuk csak igazán, milyen intenzív éven vagyunk túl. A Citroën Racing versenyzői és dolgozói két világbajnoki sorozatot csináltak végig az idén, 25 versenyrendezvényen kellett bizonyítaniuk a világ minden táján. A célunk természetesen az, hogy 2015-ben Pechitóval, Yvannal és Sebbel megvédjük címeinket a WTCC-ben, valamint hogy tovább folytassuk a jó szereplést a raliban. Kris és Mads a második szezont versenyzi majd végig velünk, így egyre magasabb célokat tűzhetünk ki magunknak. Szeretnénk jövőre az egyéni verseny dobogóján látni őket. Stéphane Lefebvre-rel pedig a távolabbi jövőre, az utánpótlás-nevelésre is gondolunk.”





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


