AutóAddikt Autóteszt BMW BMW 320d G20 xDrive – verhetetlen a hétköznapokban (is)

[TESZT] BMW 320d G20 xDrive – verhetetlen a hétköznapokban (is)

Nemrégiben mutattuk be teszt formájában a megújult, legfrissebb szériás 3-as BMW 330i variánsát. Most következzen a klasszikus-kultikus 20d verzió, azaz a dízel variáció: BMW 320d xDrive teszt.

Újfent nem megyünk bele a részletekbe, magába az evolúcióba, ott a Google, lehet mazsolázni – van háttéranyag bőven. Teljesen felesleges; ugyanis mindenki, aki kicsit is képben van a BMW 3 evolúciójával, vagy aki csak egy kicsit is elhívatott a márka/modellsorozat tekintetében, úgyis továbbpasszolná a kérdést, nem igaz?

Mindenesetre a BMW 320d xDrive remek jelenkori lemodellezése a BMW rendelkezésre álló technológiáinak, formatervének, és a huszonegyedik századi elvárásoknak. Nincs ez másképp jelen tesztautónk esetében sem. Azonban olyanok, akik mondjuk a mai napig birtokolnak egy E36 M3-at például, nem fognak nagyon párhuzamot találni az akkori nyers sportosság, erődemonstráció és tálalás terén, ami nem is baj – bár a 20d nem az a liga egyáltalán. Egyszerűen változnak a trendek és normák, manapság jellemzően minden másról szól már, mint 20-25 évvel ezelőtt.

No de vissza a realitásokhoz: a BMW 320d xDrive – ugyanúgy, ahogy többi társa is – szinte teljesen új formatervet kapott, vadonatúj megközelítésekkel. Az orr-rész a mai meghatározó BMW-dizájn szerint készült, a dizájn sportosságot sugall, hangsúlyos veseidomokkal, morcosra húzott fényszóróburákkal, tekintélyes nagysággal bíró légbeömlőkkel.

Pontosan úgy, ahogyan azt egy BMW fan elvárja, de azért a tervezés során arra is kínosan ügyeltek, hogy újabb célcsoportok igényeit is remekbeszabottan tudja kielégíteni az új hármas.

Teljes félreismerhetetlenség?

A BMW 320d xDrive jellegzetessége a klasszikus limuzinforma, és ennek így is kell maradnia. Relatíve hosszú motorházfedél, az utaskabin rajzolata remekül olvad össze a csomagtér-résszel, úgy, hogy közben semmi ötajtós áthallás, vagy túlzott gömbölyítés. Persze ne gondoljuk, hogy téglaszerű a kaszni arculata, sőt, ellenkezőleg: kitűnő formavilág, törésvonalak, és rendkívül sok dinamizmust sugalló részelem található. Könnyed vizuális látvánnyal, igazán sportos tálalással elegyítve.

Hátulról nézve is jellegzetes a BMW 320d xDrive. Elsősorban a lámpatestek kialakítása, azok rajzolata meghatározó, a kocsiszekrény formája itt teljesül ki a legjobban – vagy ha “féloldalas” nézetből vizslatjuk a végeredményt.

Már-már visszafogott 320d felirat adja a szemlélődő tudtára, hogy mivek is van dolgunk.

Bár a tetővonal kifejezetten alacsonyra lett kanyarítva a BMW 320d xDrive-nak, mégsem macerás a ki- és beszállás. Annak ellenére viszont, hogy a vezető- illetve első utasoldali ülések erőteljesen kagylós jellegűek (bár a “fapadosabb”, vagy inkább hétköznapibb tálalást kapott modellekre ez nem igaz), mégis komfortos az utazás, akár hosszabb távolságokon is – főként, ha hátul foglalunk helyet. Igaz, két felnőtt az ideális ide, tehát összességében 4 felnőtt, vagy 2 felnőtt-2 gyerek kombó a kompromisszummentesség netovábbja.

Nem túl nagy, de nem is kicsi az új 3-as

Az első ülések ülő- és hátlapjai jól optimalizáltak, kellően testreszabhatók. Prémiummárkához méltóan a BMW 320d xDrive anyaghasználata kitűnő, remek kvalitás jellemzi a bőrözést, a műanyagok nem kopogósak, a gumis hatású cockpit elemek tapintása is bársonyos, kellemes.

Dizájn tekintetében megmaradt a klasszikus és tradicionális BMW-jelleg, tehát a vezető irányába döntött középkonzol, felső részen az infotainmenttel, alatta a légbeömlőkkel szinte ugyanaz, mint eddig megszokhattuk.

Újratervezett váltókar került a BMW 320d xDrive-ba, ami lényegében a formát érinti: kissé vaskosabb és egronomikusabb, ezáltal könnyebben kezelhető részegységet kapunk. Igaz, a kecsesség-faktorból vesztett ezáltal a középkonzol folytatása, de kinek mi, így talán sportosabb lett az egész aspektus.

A 20d mindenek felett. És ez nem túlzás, még mindig nem

Kimondottan dízelpártiak vagyunk az Autóaddikt.hu szerkesztőségében. Legalábbis a mai, új autók tekinteténben – így nem meglepő, hogy néminemű elhívatottsággal viseltetünk a BMW jól bevált 20d gázolajosával szemben is.

Megannyiszor bizonyított már ez a motor, mind dinamika, mind pedig fogyasztás terén. Az új BMW 320d xDrive esetében a hengerűrtartalom 1995 köbcentiméter (tehát itt a 20d ténylegesen 2 literes megközelítést takar), sornégyes kialakítással. A maximális teljesítmény 190 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomaték most sem vérszegény: kereken 400 Newtonméter. A húzóerő viszonylag és relatíve korán, 1750 RPM-től rendelkezésre áll, turbólyuknak szinte nyoma sincs, a görbe egyenletesen épül 2500-ig, de 4000-nél sem fogy a szufla érezhetően.

A BMW 320d xDrive 20d motorjához remek párosítást jelent a 8 gangos tiptronic automata váltóegység; a sbességfokozatok észrevétlenül érkeznek egymás után szorgosan, a jól megszokott ZF-módon.

Etalon a menetdinamikában, és etalon az optimális fogyasztás terén is: a BMW 320d xDrive újfent nem hazudtolta meg önmagát – hetedik generációjába lépve is csúcs, remek, imádnivaló minden túlzás nélkül. Városi környezetben 5.9-6.3 literes, míg országúti körülmények közt 3.9-4.9 literes átlagot rögzítettünk.

Árazás

A tesztben szereplő BMW 320d xDrive árcédulája valamivel magasabb, mint 21 millió forintos értéket hordoz, az alapár 13 millió forint környékén kezd.

2019 BMW 330i M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval, S/S

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4709 mm

Szélesség: 1827 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Tömeg, üresen: 1530 kg

Megengedett össztömeg: 2085 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.5 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS