AutóAddikt Autóteszt Kia Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line – sugárzó vitalitás

[TESZT] Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line – sugárzó vitalitás

Mindig rácsodálkozik az ember, hogy egy-egy autómárka bizonyos modelljei mekkora mérvű átalakuláson mennek keresztül az évek folyamán. A Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line egyike azoknak, melyek ebbe a kategóriába tartoznak.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-001

A dél-koreai autógyártás az egyik leginkább feltörekvő, innovációkban gazdag vonal, legalábbis ami azt a fejlődési görbét jelentik, amellyel leginkább ábrázolni lehet mondjuk 10-15 év távlatában a változásokat. A Kia esetében – ahogy a bevezetőben is hangoztattuk – kifejezetten fókuszban van mindez; a Sportage modellek evolúciója meggyőzően látványos, és nem csak külsőséggel teli sallangokat hordoz.

Nyilván a formaterv az elsődleges, ami megragadja a külső szemlélődőt alaposan: a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line esetében is jól látszik, mekkora hangsúly került az arányokra, ívekre, optimális, a mai trendeknek megfelelő tálalásra.

Mindez a legjobban talán a front kialakításánál ötlik szembe: a fókuszba helyezett, középen bontott aszimmetriával felvértezett hűtőmaszk, a felső ívelésre helyezett, morcos, dupla projektoros fényszórók burái, valamint a kicsit kocka alakzatú, alsó szélekre integrált, négyes LED egységeket hordozó ködlámpafészkek mind egyediséggel ruházzák fel a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line-t. Persze a GT Line jelen esetben is több hangsúlyt fordít a sportos kivitelre, ennek megfelelően a tesztautó is rendelkezett jónéhány olyan részlettel, ami bőven eltér optikailag a hagyományosnak számító kiviteltől.

Klasszikus fazon, megszokott formavilág. Mégis tartogat újat

Oldalnézetben máris jelentkeznek a klasszikus értelemben vett SUV kialakítás jellemvonásai, középtájig felfelé ívelő tetővonal, a C oszlopnál csapott levezetés kicsiny szárnnyal, markáns sárvédőívek műanyag lefedéssel (hangsúlyozva az offroad jelleget is), 19-es kerekekkel, jó aránypárosítással, s nem utolsó sorban nagy ablaküvegfelületekkel, optimális magasságba helyezett övvonalakkal.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-005

Jók tehát az arányok, egy közepes méretű SUV pont ilyen, mint a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line. 4.4 méteres hossz, 1.8 méteres magasság, valamint 1.6 méteres szélesség – nem túlzó egyetlen paraméter sem, nem érezzük, hogy egy böszme, nagy, élhetetlen valamiben utazunk, ami kifejezetten jól eső érzés. Talán e tekintetben is jó néha különcnek számítani, nem igaz?

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-002Ugyanis a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line birtoklása egyértelműen különccé tesz. Egy olyan SUV, amely bőven felér a többi hasonló kategórián belüli versenytárs affinitásához, viszont örömmel hirdeti: bizony, én tudok különbözni. Ma már egyáltalán nem jelent presztízs-visszaesést, ha így gondolkodunk, jó a tömegből kitűnni egy-egy más jellegű, de mégis hasonló alternatíva előnyben részesítésével.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-003Talán hátulról hasonlít a legjobban a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line korábbi elődjére, itt a dizájnerek és a tervezők megtartották szinte teljes egészében a Sportage-arculatot. A helyzetjelző LED alapú lámpatestek mai trendirány szerint vékonyra húzottak, a csomagtérajtó szélesre húzott nyitó-elemet kapott, az irányjelzők, illetve a tolatólámpák ismét az alsó traktusba kerültek, míg a dupla kipufogóvégek diffúzoros hatást sugalló műanyag felület közrefogásával domborítanak.

Minőség tekintetében is teljesen optimálisak a tapasztalatok

Igényes anyagkidolgozás és minőség fogadja az utasokat a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line enteriőrjében. Az eldolgozások, illesztések mind remekbeszabottak, a kormánykerék alsó íve annak rendje s módja szerint kiegyenesített megközelítést kapott.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-011

A központi analóg alapokon nyugvó műszeregység jól átlátható, informatív, csakúgy, mint a középkonzol nagy méretű érintésérzékeny LCD panele; az alatta elhelyezett párhuzamos gombsorok is lényegre törően közvetít a vezető irányába.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-012

A tesztelt Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line hatfokozatú automataváltót kapott, a kar kifejezetten kényelmesen állítható a megfelelő pozícióba, formaterve kicsit a régmúlt időket idézi, de ez pont tökéletesen passzol az autó szellemiségéhez.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-013

Kényelmes, öblös első ülésekkel rendelkezik a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line, annak ellenére, hogy a típusjelölés sportosságot sugall, a fotelek közel sem kemények, vagy szűkek. Mindezek mellett azonban a kereszt- és oldaltartásuk remek, tömöttségük közepesen szilárd, jól alkalmazkodik az utasok testalkatához.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-010Hátul gigászi kényelmet kapunk, nyilván, ha két fő utast viszünk, úgy teljes a harmónia, de három átlagos magasságú felnőtt is viszonylag kompromisszumoktól mentesen elfér. A hát- és ülőlapok hossza-szélessége mind az öt ülőhely esetében megfelelő, a tesztautó kárpitozása pedig maradéktalanul kimerítette a strapabíróság és az ízléses tálalás kombinációját.

Raktér, kényelem, menetstabilitás

503 liter bőségesen elegendő egy 4-5 fős csapat alapvető csomagjainak szállításához – ennyi ugyanis a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line rakterének kapacitása alaphangon. Jó pakolhatóság, keskeny peremek jellemzik a felületet, s akár másfél köbméteresre is bővíthető (1492 liter) az osztott háttámlás ülések előre hajtásával.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-007Menetkomfort tekintetében is pozitív tapasztalatink vannak: a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line országúton, autópályán semlegesen viselkedett, minimális menetzajjal, stabilnak és pontosnak tűnő futóművel, pontos kormányzással. A felfüggesztés közepesen kemény, jól simítja a kisebb-közepesebb terepviszonyok adta göröngyöket, úthibákat, elöl és hátul egyaránt – a hátsó szekcióban sem volt tapasztalható különösebb rázás, pattogás és egyéb kellemetlen nüansz.

Rugalmas, de mellé meglepően étvágytalan

A tesztautó 1.6 literes, soros elrendezésű, négyhengeres turbótöltött benzinmotorja 177 lóerő leadására képes 5500-as percenkénti fordulatszámon, maxmálisan 265 Newtonméter forgatónyomaték mozgósításával (1500 RPM-től).

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-017

Az imént leírt adatok tükrében a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line agilis és egyben dinamikus, az 1509 kilogrammos tömegnek köszönhetően ténylegesen fürge, jól felépülő nyomatékgörbével, minimális turbólyuk-jelenléttel.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-014

A hajtáslánchoz párosított duplakuplungos, 6 gangos automata kiválóan és észrevétlenül teszi dolgát, a fel- és visszaváltások finomak, precízek, jól eltalált fordulatszám-tartományban történnek függetlenül attól, hogy lassan, araszolva és visszafogottan, vagy intenzív kigyorsításokkal, teljesítményre helyezve a hangsúlyt haladunk éppen.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-006

S ami a legérdekesebb, az a fogyasztás mérésénél jött elő: meglepően visszafogott értékeket produkált e téren a Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line, pedig színesen vegyes felhasználási környezetben autóztunk a teszthét során. Akadt könnyedebb terep, autópálya, autóút, és sok városi lámpától lámpáig részlet. Vegyes fogyasztásként 7.2 litert mértünk, ez lebontva esetünkben 4.9 litert jelentett országúton, 5.8 litert városban, 6.3 litert autópályán – természetesen 100 kilométerre átlagolva.

kia-sportage-1-6-t-gdi-gt-line-teszt-autoaddikt-004

2016 Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1591 cm³

Maximális teljesítmény: 177 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4480 mm

Szélesség: 1855 mm

Magasság: 1635 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 245/45 R19

Hátsó gumik mérete: 245/45 R19

Tömeg, üresen: 1509 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 503 liter, 1492 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 201 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.2 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 175 g/km

Még több információ a Kia magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
88 %
Komfort
88 %
Kezelhetőség, teljesítmény
88 %
Biztonság
88 %
Ár-érték arány
85 %
Előző cikk40 éves születésnapját ünnepli az Audi öthengeres motorja
Következő cikkMinden, amit a frissült, 2017-es Mazda6 kapcsán tudni érdemes