AutóAddikt Újdonságok Minden, amit a frissült, 2017-es Mazda6 kapcsán tudni érdemes

Minden, amit a frissült, 2017-es Mazda6 kapcsán tudni érdemes

Bemutatkozott az újragondolt, frissített Mazda6. A gyár ismételten demonstrálja a SKYACTIV minden előnyét, felvonultatva egy műszaki újdonságot, valamint számos érdekes részletet.2017-mazda6-wagon-autoaddikt
• A G-Vectoring szabályzás a Mazda6 új SKYACTIV járműdinamikai fejlesztéseinek első tagjaként a vezetés új érzetét kínálja, útminőségtől függetlenül kisimítva a kanyarokat.
• A SKYACTIV-D dízelmotorok ugyancsak számos új rendszert vezetnek be, amelyek még robbanékonyabbá, egyszersmind még csendesebbé teszik az erőforrásokat.
• A Mazda fejlett aktív biztonsági rendszereit még jobb teljesítménnyel ruházta fel az ultramodern kameratechnológia bevezetése.
• Felső kategóriás funkcionalitásról és kényelemről gondoskodó fejlesztések, az újabb, jobb kijelzőtől az átrajzolt kormánykeréken át az alacsonyabb utastéri zajszintig.
A SKYACTIV technológia minden téren stabil alapokat jelent, legyen szó a SKYACTIV-Futóműről, vagy a merev, mégis könnyű SKYACTIV-Karosszéria által kínált, előremutató biztonságról és vezethetőségről. A SKYACTIV JÁRMŰDINAMIKA most új tudással vértezi fel a technológiát: olyan megoldásokat vonultat fel, amelyek által a vezetés élvezhetőbb, kiegyensúlyozottabb, kellemesebb lesz.

Az európai piacon a 2017. modellévi Mazda3 és Mazda6 típusokon debütáló G-Vectoring szabályzás az egyetlen olyan rendszer, amely a kormánykerék mozgását is figyelembe véve szabályozza a motorteljesítményt, ami finomabb, hatékonyabb terhelésváltást, kifinomultabb és stabilabb járműviselkedést eredményez:
• Lassító erőt hoz létre a kanyarok bejáratánál, ezzel az első kerékre terhelve át a jármű tömegét, így biztosítva jobb tapadást és pontosabb irányíthatóságot, majd amint a kormányzási szög állandóra vált, helyreállítja a gyorsító nyomatékot, így a tömeget a hátsó tengelyre átterhelve fokozza a stabilitást.
• A jármű viselkedése pontosan követi a vezető szándékait, az útviszonyoktól függetlenül kevesebb kormánykorrekcióval vezethető, még vészhelyzeti manőverezés során is.
• Az emberközpontú rendszer használata kevésbé fárasztó, ugyanakkor kényelmesebbé is teszi a vezetést és az utazást.
• A G-Vectoring minden SKYACTIV modellel kompatibilis, nem igényel további hardvert, gyakorlatilag nem növeli a jármű tömegét.
Összkerékhajtással (dízelmotoros Sportkombi modelleken) és az első kerék megcsúszását észlelő, innovatív figyelmeztető rendszerrel.
• A különböző érzékelőktől kapott nem kevesebb, mint 27 jel alapján folyamatosan ellenőrzi az út minőségét, a vezető szándékait, és haladéktalanul az optimális kerékre irányítja át a hajtóerőt, akár a villámgyorsan változó körülmények között is
• megakadályozza a kerekek elforgását, illetve a hátsó kerekek felesleges hajtását, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
Az első MacPherson rugóstag és a hátsó multilink felfüggesztés finomabb, kisebb függőleges kimozdulású rugózást eredményez; elöl és hátul egyedi szerkezetű lengéscsillapítók dolgoznak, az első alsó lengőkarok optimalizált alakú perselyeket kaptak.
• Kis tömegű, ultra nagy szakítószilárdságú acél erősíti a karosszéria szerkezetét, és növeli az ütközésbiztonságot.
• A középkategória egyik legkönnyebb, legáramvonalasabb típusa, ami egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és javítja a menetstabilitást.
• a közegellenállási együttható kiváló 0,26 (Sedan), illetve 0,28 (Sportkombi), felszereltségtől függően.
• Kiemelkedően csendes belső tér, amelynél külön ügyeltek arra, hogy az utastérbe még kevesebb út- és motorzaj juthasson.
A 2017. modellévi Mazda6 felszereltségében élvonalbeli i-ACTIVSENSE aktív biztonsági technológiával* található meg, amely működéséhez kiemelkedő passzív biztonság teremti meg az alapot.
• Az intelligens városi féktámogatás (Advanced SBCS) egy automata fékvezérlő rendszer, amely a korábban alkalmazott, infravöröshöz közeli tartományban üzemelő lézer helyett előre tekintő kamerát alkalmaz, és a korábbi 4-30 km/óra helyett 4-80 km/óra sebességtartományban üzemkész, valamint képes a gyalogosok azonosítására. Az ultrahangos érzékelők hátramenetben is működnek, 2-8 km/óra tartományban
• Az Intelligens féktámogatás (SBS) rendszer ugyanazt az előre tekintő kamerát alkalmazza, kiegészítve a továbbra is meglévő mikrohullámú radaros érzékelőt. Ennek köszönhetően, a korábbi 15-145 km/óra helyett 15-160 km/óra tartományban képes automatikus fékezésre. Az SBS rendszer a Mazda előtt haladó járműveket figyeli: amennyiben veszélyes ütemben csökkenő követési távolságot észlel, először hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és előkészíti a fékeket az intenzív lassításra, de csak akkor fékez önállóan, ha a vezető nem reagál.
• A Közlekedési tábla felismerő rendszer (TSR) azonosítja a sebességkorlátozó, illetve behajtani tilos táblákat, és hang-, illetve fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a vezető átlépi az engedélyezett sebességet.
• A holttér-felügyeleti rendszer (BSM) ellenőrzi az autó környezetét, és 30 km/óránál nem kisebb sebesség esetén figyelmezteti a vezetőt a hátulról, illetve a szomszédos sávokban közeledő, akár csupán kettő, illetve nyolc méter távolságra lévő járművekre. A rendszer része a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA), ami tolatáskor aktiválódik.
• A sávban tartó rendszer (LAS) figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű 60 km/óránál nem kisebb sebességnél elkezd átsodródni a szomszédos forgalmi sávba. Ekkor szelektív kormányrásegítést alkalmazva segít a járművet visszaterelni a megfelelő irányba.
• Az adaptív LED fényszóró (ALH) oldalanként négy, egymástól függetlenül szabályozható LED-elemmel biztosít minden eddiginél jobb éjszakai látási viszonyokat: például kizárólag azokat a LED-elemeket oltja le, amelyek elvakítanák a szemből érkező autósokat. Az ALH rendszer emellett széles tartományban üzemelő tompított világítást, valamint automatikus szintszabályozást is kínál.
• A Mazda6 radaros sebességtartó automata (MRCC) képes biztonságos követési távolságot tartani az elöl haladó jármű mögött. A 30-200 km/óra tartományban működő rendszer szabályozza a sebességet, szükség esetén a fékeket is működteti.
• A vezető éberség-felügyeleti rendszer (DAA) 65 km/óránál nem kisebb sebességnél figyeli a vezető viselkedését, és ha jelentős változást észlel, pihenőt javasol.
• A vészfékezési jelzőrendszer (ESS) a vészvillogó gyors villogtatásával figyelmezteti a hátul jövőket az intenzív lassításra.
• A visszagurulás-gátló rendszer (HLA) a féknyomást szabályozva megakadályozza, hogy emelkedőn elindulva hátraguruljon az autó.
• Alapáras négy kerékre ható ABS EBD elektronikus fékerőszabályozó, EBA vészfékrásegítő, DSC menetstabilizáló és TCS kipörgésgátló funkciókkal.
• Kiemelkedő ütközésbiztonság azáltal, hogy a több energiaelvezető vonalat alkalmazó karosszériaszerkezetnek köszönhetően hatásosan nyeli és oszlatja el a becsapódáskor ébredő energiákat.
• A kiemelkedően merev SKYACTIV-Karosszéria viszonylag nagy arányban alkalmaz kis tömegű, nagy és ultra nagy szilárdságú acélokat.
• Az autó orrkialakítása nagyobb méretű gyűrődőzónákat alkalmaz, amelyek hatékonyabban képesek megelőzni az utastér alakváltozását, ezzel a kisebb intenzitású ütközéseknél csökkentve a javítási költségeket.
• A megerősített szerkezetű utascella és a merevített hátsó vázkeret, illetve lökhárító kiemelkedő ütközésvédelmet kínál.
• A beltéri burkolatok és egyéb komponensek kialakítása segít enyhíteni vagy megelőzni a sérüléseket:
• az ostorcsapás nyaksérülést megakadályozó első ülések kivételesen hatékonyan tartják és támasztják meg a testet,
• a hátsó biztonsági övek feszítő szerkezete csekélyebb nyomást fejt ki az utasok testére, ami fokozza az utazási komfortérzetet,
• a hátsó ülés megerősített szerkezeti elemei hatékonyan akadályozzák meg a csomagok bejutását az utastérbe.
• Alapáras első, oldalsó és függönylégzsákok.
• A motorházfedél és a motoburkolat fokozottan képes deformálódni, ami gázoláskor extra védelmet jelent a gyalogos számára. Ugyancsak ezt a célt szolgálja a gyalogosbarát kialakítású lökhárító.
• A Mazda head-up kijelzője mostantól még nagyobb felbontású, színes grafikát alkalmaz, ami a legkülönfélébb fényviszonyok mellett biztosít jobb leolvashatóságot.
• Új memória funkcióval bővült a nyolc irányban állítható motoros vezetőülés (felszereltségi szinttől függően), amely tárolja a head-up kijelző adott üléspozícióhoz beállított állásszögét, fényerejét és tartalmát.
• Továbbfejlesztett mutatókkal szerelt, még egyszerűbben leolvasható műszerpark:
• a három órából álló műszeregység jobb oldalán elhelyezkedő multi-információs kijelző mostantól egy fejlettebb grafikát alkalmazó, színes TFT LCD egység,
• a jobb leolvashatóság érdekében egységesített betűtípust alkalmaz a műszeregység, valamint az összes többi kijelző, így akár a műszerfal tetején elhelyezkedő, 7 colos érintőképernyő is.
• A Mazda6 vezetőt központba helyező műszerfal-koncepciója és az a kapcsolódási rendszer révén az autó valósággal a vezető testének meghosszabbításává válik:
• ergonomikus kialakítású vezetői környezet, amely minimális szemmozgást kíván meg a vezetőtől, kiemelkedő kilátást tesz lehetővé, míg a szimmetrikus kialakítás révén a vezető rendkívül gördülékenyen és energiatakarékosan kezelheti a fedélzeti funkciókat
• Újratervezett kormánykerék funkcionalitás:
• átrendezett gombkiosztás: egy síkon elhelyezett kapcsolók az egyszerűbb működtetésért, a természetes ujjmozdulatokért,
• automatikus lekapcsolású fűtési funkciók,
• keskenyebb vízszintes küllők biztosítanak kényelmesebb, egyben stabilabb fogást
• Extra hangelnyelő anyagok, tökéletesített szigetelés csillapítja az utastér zajszintjét.
A felhasználó okostelefonjával együttműködő rendszer hangfelismeréssel és kihangosítással segíti elő a Bluetooth, e-mail, SMS és navigációs funkciók felhasználását és menet közben is biztonságosan elérhetővé tesz egy sor ingyenes mobil tartalmat, mint:
o internetes rádió, pl. AhaTM vagy StitcherTM, amelyek széles skálán kínálnak az autóban biztonságosan élvezhető tartalmat
o Twitter és Facebook audio feed, beleértve a posztolás opciót
o személyre szabott, hely alapú szolgáltatások
A fedélzeti navigációs rendszerrel* összefüggésben lehetővé teszi az online keresést:
o NAVTEQ térképadatok háromévnyi frissítéssel, 19 beszélt és 26 írott nyelv támogatással,
o a navigációs útmutatás megjelenik a head-up kijelzőn, valamint a 7 colos monitoron*, a forgalmi adatokat az okostelefonon keresztül, valós időben, RDS-TMC technológia segítségével frissíti a rendszer,
o olyan Mazda szolgáltatásokat kínál, mint az üzemanyag-fogyasztás felügyelet, a karbantartási emlékeztetők, vagy a figyelmeztető jelzések magyarázata,
o az infotainment funkciók az érintőképernyőn keresztül, hangvezérléssel*, vagy a középkonzolon elhelyezett, ergonomikus HMI-utasításrendszerrel is vezérelhetők
• A fűthető első és hátsó ülések tökéletesített szerkezetüknek és új, rezgéselnyelő anyaguknak köszönhetően kiváló tartást és utazási komfortot kínálnak.
• Kategória-első lábtér és térdhely a hátsó üléssoron.
• Ötletes, könnyen használható funkciók a Sportkombi modellnél: könnyű csomagtérroló, a 60:40 arányban osztott ülések lehajtására szolgáló karok a csomagtérben.
• Kamera alapú parkolást segítő rendszerrel.
• A kategória élvonalába tartozó csomagtér-kapacitás**: 480 liter a Sedan, 522 / 1664 liter a Sportkombi esetében.
• Fényűző kidolgozású belső tér: krómozott felületkezelés a kézzel érintkező pontokon, például a motoros ülés kezelőszervei, kesztyűtartó, hátsó ülésfűtés kapcsolója.
• Átdolgozott kormánykerék sima tapintású bőr borítással, számos ergonomikus módosítással.
• A padlókonzol környékét a tetőn elhelyezett LED-es fényforrás világítja meg.
• Az első ülések hátoldalán kialakított tároló zsebek mostantól még jobb minőségi hatást kínálnak, kevésbé láthatók a kopás nyomai.
• Felső kategóriás, polírozott alumíniumhatású felületkezelés az ajtókilincseken, a sebességváltó gombján; a leggyakrabban megérintett felületeket (pl. kormánykerék) puha anyagok borítják.

A Mazda6 új változatát is a díjnyertes „KODO – A mozgás lelke” formanyelv jellemzi, amelynek illusztris részletei a szárnymotívumot formáló plasztikus hűtőrács, valamint a karakteres első és hátsó LED-fényszórók. A markáns kerékívek és a hátrafelé dőlő, mélyen ülő, kupészerű utascella robbanékony járművet rajzolnak ki, utalva a teljesítményre. A 17 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsák dinamikus megjelenést adnak az autónak.

Az új Machine Grey karosszériaszín különleges Takuminuri fényezési technikát alkalmazva hangsúlyozza ki a 2017-es Mazda6 struktúráját, emellett hét további színárnyalat is elérhető.

A 2017-es Mazda6 háromféle SKYACTIV benzinmotorral, illetve kétféle dízelmotorral, valamint ezekhez csatlakozó automata vagy kézi sebességváltókkal rendelhető.
A legtöbb hajtáslánc-kombináció része a Mazda új, fejlett energia-visszanyerő rendszere, az i-ELOOP; az i-Stop start-stop rendszer minden esetben alapfelszerelés.
A dízelmotoros Sportkombi kivitelek a Mazda új generációs összkerékhajtásával (AWD) is megvásárolhatók.

A 2,2 literes SKYACTIV-D közös nyomócsöves dízelmotor három új rendszer alkalmazásával kínál még közvetlen gázreakciókat, még csekélyebb zajszintet:
• A precíziós DE Boost Control töltőnyomás-szabályozási rendszer az üzemanyag-befecskendezés pontosabb szabályozása révén még robbanékonyabb gázreakciókat tesz lehetővé.
• A Natural Sound Smoother természetes zajcsillapító rendszer a dugattyúcsapszegek üreges részében elhelyezett zajcsillapító anyag révén csillapítja a dízelmotorokra jellemző kopogó hangot abban a 3,5 kHz-es frekvencia-tartományban, ahol a motorzaj a leginkább hallható az utastérben.
• A Natural Sound Frequency Control (természetes hangfrekvencia-szabályozás) a gyújtás eltolásával semlegesíti a nyomáshullámokat, és ezáltal három további, a dízelmotorok alkatrészeinek rezgése szempontjából kritikus tartományban (1,3 kHz, 1,7 kHz és 2,5 kHz) csillapítja a zajokat.

A SKYACTIV-D 2,2 dízelmotor egyéb jellemzői:
• 14:1 sűrítési viszony, változó geometriájú, kettős megfúvású turbófeltöltő
• Mindkét teljesítményszinten kiegyensúlyozó tengely csillapítja a rezgéseket
• i-ELOOP alapfelszerelés minden motor/sebességváltó konfigurációban
• Teljesítmény:
o 110 kW / 150 LE 4500/percnél; 380 Nm 1800-2600/perc tartományban
o 129 kW / 175 LE 4500/percnél; 420 Nm 2000/percnél

A 2,0 literes SKYACTIV-G közvetlen befecskendezéses benzinmotor jellemzői:
• 14:1 sűrítési viszony, két teljesítményszint.
• Többek között a különleges kialakítású 4-2-1 kipufogórendszer és a tökéletesített porlasztási jellemzők segítenek ellensúlyozni az extrém magas sűrítés hátrányait.
• Teljesítmény:
o 107 kW / 145 LE 6000/percnél, 210 Nm 4000/percnél
o 121 kW / 165 LE 6000/percnél, 210 Nm 4000/percnél

A 2,5 literes SKYACTIV-G közvetlen befecskendezéses benzinmotor jellemzői:
• Kivételesen magas, 13:1 sűrítési viszony.
• A 2,0 literes SKYACTIV-G motorban is alkalmazott technológia teszi hatékonnyá a magas kompressziót.
• Alapkivitelben i-ELOOP rendszerrel felszerelve.
• Teljesítmény:
o 141 kW / 192 LE 5700/percnél; 256 Nm 3250/percnél

2017-mazda6-autoaddikt

SKYACTIV-Drive hatfokozatú automata sebességváltó
• Drive Selection funkcióval minden benzinmotoros modellen
• A sebességváltó mellett elhelyezett gombot megnyomva „sport” üzemmódba kapcsolható: ekkor még lineárisabb erőkifejtés, gyorsabb visszaváltások, valamint azonos gázpedál-kitérésre adott nagyobb forgatónyomaték áll rendelkezésre.
• Különösen széles tartományban működő áthidaló tengelykapcsoló
• Gyors, közvetlen váltások

SKYACTIV-MT hatfokozatú kézi sebességváltó
• Kompakt, kistömegű szerkezet
• Rövid váltási utak, a legendás Mazda MX-5 roadsterből ismert finom, határozott kapcsolhatósággal

A név az „intelligens energiahurok” kifejezés rövidítéséből ered. A Mazda üzemanyag-takarékos i-ELOOP technológiája megjelenésekor az első olyan, személygépkocsin alkalmazott fékenergia-visszanyerő rendszer volt, amely kondenzátorban tárolta a lassítás során visszanyert elektromos energiát.

A Mazda a mindennapi közlekedés során ismétlődő lassítási és gyorsítási fázisokra összpontosított a fejlesztés során. Miután a mérnökök megállapították, hogy az átlagos lassítási fázis legfeljebb mintegy 10 másodpercig tart, a vállalat ólomsavas indítóakkumulátor vagy lítium-ion akkumulátor helyett egy elektromos duplarétegű kondenzátort (EDLC) alkalmazott a visszanyert elektromos áram gyors felfogására és átmeneti tárolására.

Az i-ELOOP rendszer akár 10 %-kal csökkenti a fogyasztást a mindennapos városi felhasználás során. A rendszer alapfelszerelés a 2017-es Mazda6 minden dízelmotoros kivitelénél, a legtöbb benzinmotorhoz külön megrendelhető.

Az i-stop a Mazda innovatív, intelligens start-stop rendszere. A vadonatúj Mazda modellek mindegyikén, köztük a 2017-es Mazda6 minden kivitelén alapfelszerelésként kínált rendszer az égési energia segítségével indítja újra a motort. Ez nem csupán kevesebb üzemanyagot igényel, de az autóipar egyik leggyorsabb újraindítását teszi lehetővé: 0,35 másodperc a SKYACTIV-G benzinmotorok, és 0,40 másodperc a SKYACTIV-D dízelek esetében*.

Az i-stop kifinomult vezérlő modulja segítségével a későbbi újraindításhoz optimális fázisban: benzinmotorok esetében a gyújtási/expanziós ütem, dízeleknél a sűrítési ütem során állítja le a motort. Az i-stop kivárja a pillanatot, amikor a hengerek az újraindításhoz optimális pozícióba érnek. Ez mindössze a másodperc tört részét veszi igénybe.

Előző cikk[TESZT] Kia Sportage 1.6 T-GDI GT Line – sugárzó vitalitás
Következő cikkFord SYNC AppLink: magyar alkalmazásfejlesztő csapat is nyert a berlini megmérettetésen