AutóAddikt Újdonságok Tokio Motor Show 2019: íme, a Mazda MX-30, a márka első sorozatgyártású...

Tokio Motor Show 2019: íme, a Mazda MX-30, a márka első sorozatgyártású elektromos autója

A Mazda első sorozatgyártású elektromos autója, a Mazda MX-30 előjegyzése a Tokiói Autószalonon történő világpremierjével egyidőben megkezdődött.

A Mazda elektromos autója azoknak készült, akik nem akarják feláldozni az autózás örömét még akkor sem, ha elektromos autót szeretnének vezetni. Egyedi, freestyle ajtós megoldásával, környezetbarát anyagok felhasználásával, és kb. 200 km-es hatótávjával – amely egyébként jóval meghaladja az európai vásárlók átlagos 48km-es napi autóhasználatát – az MX-30 a Mazda egy újabb pozitív lépése abba a többmegoldásos irányba, amely a nemrég európai piacra érkezett Skyactiv-X motor mellett jelentősen csökkenteni fogja a márka károsanyag-kibocsátását.

Egy autó akkumulátorral, nem akkumulátor kerekekkel

A Mazda MX-30 – mely 2020. második felében érkezik az európai kereskedésekbe – premierjét így kommentálta Yasuhiro Aoyama, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója:

„Az első sorozatgyártású elektromos Mazdával a Mazda tervezőinek és mérnökeinek egy kristálytiszta cél lebegett a szeme előtt: ki kell tűnnie a tömegből, élmény legyen vezetni, a konkurenciával összehasonlítva tükröznie kell a Mazda alapvető értékeit, és legfőképpen csökkentenie kell a károsanyag-kibocsátást a modell egész életciklusa alatt.”

„A termékválasztékunkban már megjelent elektromos technológiák mellett a Mazda kisebb gyártóként arra koncentrált, hogy olyan elektromos autót hozzon létre, melyet érzésünk szerint második autóként, legfőképpen városban használnak majd, ahol maximálisan ki tudja szolgálni vevőink igényeit.”

„A CX-30 bőrbe bújtatott, TPV tesztautókat elsőként vezető legtöbb média kiemelte, hogy elektromos autónk megtartotta a hagyományos autók értékes karakterisztikáját. Minden Mazdát arra terveznek, hogy vezetése élmény legyen, és ez nem lesz másként az elektromos autónk esetében sem.”

Fókuszban a vezető

Mint minden Mazda, az MX-30 is természetesen vezethető és visszajelzést ad az útról gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, pont úgy, ahogy a vezető ezt elvárja a mindennapos vezetési helyzetekben.
A Mazda MX-30-ban ezt az e-Skyactiv felépítés innovatív mérnöki megközelítésével érték el.

Az akkumulátor pakkot teljesen beágyazták a karosszériába, mely javítja merevségét, és így az autó kiválóan reagál a vezető utasításaira. Emellett, mivel a hang nagyon fontos szerepet játszik a vezető nyomaték- és sebességérzetében, a Mazda mérnökei létrehoztak egy olyan elektronikus hangrendszert a Mazda MX-30 belsejében, amely szinkronban van a motor nyomatékával hangfrekvenciában és nyomásban.

Ez azt eredményezi, hogy a vezető kevesebbszer nyomja/engedi fel a pedált információ hiányában, így a vezetés kiegyensúlyozottabbá válik. Ezt erősíti a Mazda egyedi G-vectoring szabályzása (GVC) is, mely most kihasználja az elektromotor nyújtotta előnyöket is (e-GVC).

Kodo, amely még mindig megkülönböztet

Az elektromos autó vonalai is folytatják a „kevesebb több“ dizájn-megközelítését, s ez jellemző mind a külső, mind a belső kialakításra is.

A karosszéria fővonala az A-oszlop tetejétől az autó hátsó része felé lejt, így az utascella szerves egységet tükröz. A keretezett tető színe ezt még inkább kiemeli. A freestyle ajtók szép sziluettet adnak az MX-30 elegáns megjelenésének, és könnyebb beszállást tesznek lehetővé mind a hátsó, mind az első ülések esetében.

A belső tér esetében olyan környezetbarát anyagokat találunk, melyek vegán alternatívával helyettesítik a az igazi bőrt a legtöbb fedendő felület esetében. A lebegő középkonzolt környezetbarát gazdálkodásból származó parafával borították, igen kreatívan használható pakolóhely.

De miért így hívják?

A Mazda az MX modelljelölést mindig olyan termékeinek adta, melyek dizájn és mérnöki szempontból szembe mentek az autóipar konvencióival (pl. az MX-5-tel újrateremtettük a roadster kategóriát, mikor már mindenki lemondott róla).
Az MX-30-cal egy teljesen új EV-élményt kreáltunk, úgy, hogy az szervesen képviselje a Mazda alapértékeit; legyen szó az egyedi külső és belső tér kialakításáról, vagy a menetdinamikáról, de mindig biztosítva azt, hogy az autózás öröm maradjon, amiről a Mazda annyira híres.

Előző cikkTokio Motor Show 2019: bemutatkozik a Toyota első szériagyártásra érett kompaktja
Következő cikkTokio Motor Show 2019: bemutatták az új Honda Jazz modellt