Egzotikus, kézzel gyártott szupersportkocsikra sem kell annyit várni, mint a vadonatúj Toyota Land Cruiser japán belpiacos példányaira. Mindez nem riasztja el a vevőket: türelmesen kitartanak, akár négy éven át…
Bibliai léptékű várakozásra kell felkészülnie annak, aki Japánban meg szeretné vásárolni az új generációs Toyota Land Cruiser egy példányát. A vadonatúj, ultramodern platformra épülő J300-as szériát tavaly augusztusban mutatta be a Toyota. A klasszikus formajegyeket jelentősen könnyebb szerkezettel, új szolgáltatásokkal és modern, hathengeres erőforrásokkal kombináló típus a jelek szerint beváltotta a rajongók magas elvárásait, mert elképesztő roham indult világszerte az autóért.
Míg azonban a legtöbb nagy piacon ez nem okozott fennakadást, Japánban komoly akadályba ütköztek az érdeklődők: a Toyota ugyanis a világpiacokra legyártott mennyiségnek csupán egytizedét szánta a belső piacra. Ezt nem irigységből vagy nyereségvágyból tették: az előző, J200-as családdal hosszú évek során szerzett tapasztalatok azt mutatták ugyanis, hogy ekkora a kereslet a típus iránt. A tavalyi évben ugyan hirtelen megnőtt az elődmodell népszerűsége: a tizenötödik évében járó típusból 28 százalékkal többet vásároltak a japánok, mint egy évvel korábban. A Toyota azonban ekkorra már leosztotta gyártási kapacitásait, és a rendkívüli globális érdeklődés miatt ezen rövid távon már nem lehetett változtatni.
Az érdeklődők többsége szinte azonnal várólistára került. Szeptemberre már 24 hónapos, azaz két éves szállítási határidővel vették fel a megrendeléseket, ez azonban nem riasztotta vissza a vevőket. Szakadatlan lendülettel érkeztek és regisztráltak, így januárra megduplázódott a várakozás időtartama: aki Japánban most rendeli meg Land Cruiserét, várhatóan csak 2026-ban veheti azt át! A vevők ennek ellenére kitartanak, legalábbis sem a Toyota, sem a független sajtó nem számolt be tömeges visszamondásokról.
A Toyota szóvivője azt is hozzátette, hogy bár a félvezetők és nyomtatott áramkörök korlátozott elérhetősége, illetve a koronavírus-járvány miatt továbbra is előfordulnak fennakadások a cég gyártótevékenységeiben, a Land Cruiserre vonatkozó, extrém várakozási időnek semmi köze sincs ezekhez a tényezőkhöz.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)


![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


