AutóAddikt Újdonságok Turbómotort kaphat a Lexus csúcskupéja

Turbómotort kaphat a Lexus csúcskupéja

Ismét közúton fotózták le a Lexus LC Convertible prototípusát. A szemfüles újságírók figyelmét azonban nem is annyira a kabrió kötötte le, hanem az azt kísérő, látszólag sorozatgyártású kupé…

Elképzelhető, hogy a Lexus LC kabrió világpremierje egybeesik majd egy nem kevésbé fontos fejlesztés bevezetésével? Szemtanúk és fültanúk szerint turbómotor fújtatott a kabriót kísérő prototípus orrában – vajon a rég várt LC F sportautó előfutárával találkoztak?

Egyre közelebb kerül a szériagyártáshoz a Lexus LC Convertible, a Lexus csúcs-kabriója. A napokban Kaliforniában fényképezték le az autó prototípusát. Most először láthatjuk zárt tetővel az autót, és kétszeresen is megnyugodhatunk. Egyrészt, mert a tervezők – betartva a koncepcióautóval tett ígéretet – valóban vászontetővel valósították meg a szépséges kabriót; másrészt, mert kifejezetten elegáns, kecses tetőt építettek, amely felhúzott állapotában sem bontja meg a formaterv harmóniáját.

Nyilvánvaló, hogy a Lexus az utolsó finomhangolásokat végzi autóján. Árulkodó jel, hogy beszerelték a szélfogó hálót – Goodwoodban még csak egy ponyva feszült a tető rekeszének burkolata és az ülések között. Maguk az ülések is mások, mint amiket a kupéból ismerhetünk. Ami azonban a legérdekesebb, hogy Scott Pruett, az észak-amerikai motorsport egyik legnagyobb legendája és a Lexus vezetéstechnikai programjának szakmai vezetője is beült a tesztautó volánja mögé. Az a pár százaléknyi különbség, amit ő tehet hozzá az autó beállításaihoz, valószínűleg nagyságrendekkel élvezetesebb, pontosabb vezethetőségként nyilvánul majd meg a szériamodellnél.

Miközben a kémfotósok az LC Convertible prototípusát fényképezték, feltűnt a színen két, látszólag szériakivitelű LC kupé is. A fényképészek elmondása szerint azonban ezeknek az autóknak egészen más hangjuk volt, mint a kabrió ötliteres szívómotorjának: erőforrásuk határozottan turbósnak, azon belül is meglehetősen haragosnak hangzott. A Lexusnak a rendelkezésre álló, fejlett hibrid technológia miatt nincs szüksége méretcsökkentett turbómotorokra ahhoz, hogy teljesíteni tudja az egyre szigorodó emissziós előírásokat. Ezért egyetlen logikus következtetés marad: ezekben a kupékban már a Lexus régóta rebesgetett csodafegyvere, a 600 lóerős, 4.0 literes, nyolchengeres, dupla turbós sportmotor dolgozott.

Az viszont, hogy az autók normál futóművel, optikai/aerodinamikai kiegészítők nélkül használták ezt a motort, két dolgot jelenthet. Vagy a várva várt LC F korai előfutárait láthatjuk a képeken (mely esetben sajnos sokat kell még várnunk a brutálisnak ígérkező sportautóra), vagy a Lexus nemcsak csúcsteljesítményű kivitelében szeretné használni a kompakt erőforrást, hanem visszafogottabb hangolással is kínálja majd – talán pont az LC500 korosodó (bár még mindig nagyszerű) 2UR-GSE szívómotorja helyett. Ha ez utóbbiról van szó, az LC F sem lehet már távol.

De vajon mennyire időt kell még rá várni? Mivel a Lexus valódi hazai piaca az Egyesült Államok, nem pedig Japán, kevés az esélye annak, hogy az október végi Tokiói Autószalonon találkozhatunk az autó előfutárával. Nagyobb az esélye annak, hogy januárban, a Detroiti Autószalonon mutatja be újdonságát – vagy reméljük, újdonságait – a Lexus.