Több, mint hatvan éves múltjával a Toyota Land Cruiser az összkerékhajtású autók piacának meghatározó, kultikus tagja. Páratlan terepalkalmasságának és tartósságának köszönhetően sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának, mint a világ egyik legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb összkerékhajtású modellje.
A három- és ötajtós Land Cruiser modellek mostantól a Toyota új, 130 kW teljesítményű, 2.8 D-4D erőforrásával is megrendelhetőek. A 2755 cm3-es, 16-szelepes, DOHC négyhengeres erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt és köztes töltőlevegőhűtőt kapott, ami jobb nyomatékkifejtést eredményez alacsony és közepes fordulatszám-tartományban.
A kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és menettulajdonságok érdekében új vezérlő rendszerrel szerelt, új hatfokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó 2.8 D-4D motor legnagyobb forgatónyomatéka 450 Nm a percenkénti 1600-2400 fordulatszám-tartományban. A modell álló helyzetből 12,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás 9 százalékkal csökkent 7,4 l/100km-re, illetve 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 7,2 l/100 km és 190 g/km.)
Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a 2.8 D-4D motor legfeljebb 420 Nm forgatónyomatékot ad le 1400 és 2400/perc fordulatszám között. A modell 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára; végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100km (a háromajtós modellé 7,2 l/100km); míg a CO2-kibocsátás 194 g/km-re (a háromajtós modell esetében 190 g/km.)
A Toyota Land Cruiser kínálatának másik újdonsága a barna-fekete kéttónusú bőrkárpitozás, amelyhez új, csiszolt alumínium díszítő betétek társulnak.
Az új Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D modell augusztustól kapható Európában.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


