A Párizsban október 25-26-án megrendezendő Make It Driveable AppLink-eseményen a Ford lehetőséget kínál az európai, izraeli és török startupok számára, hogy a 30.000 eurós összdíjazásból részesedve továbbfejleszthessék ötleteiket, és munkájuk során együttműködhessenek a márka szakembereivel.
A párizsi rendezvény a csúcspontja a Ford Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások csapat nyolc várost felölelő túrájának, amelynek állomásain a Ford munkatársai fejlesztőkkel és startupokkal találkozva új, innovatív ötleteket kerestek – olyanokat, amelyek a SYNC AppLink rendszerben is jól felhasználhatók.
Az Amszterdamban, Berlinben, Isztambulban, Londonban, Párizsban, Stockholmban, Tel Avivban és Bécsben kiválasztott résztvevők lehetőséget kapnak arra, hogy alkalmazásukat a Ford hardverén teszteljék, emellett pedig mentor-támogatásra számíthatnak, kapcsolatba léphetnek a valódi vásárlókból álló fókuszcsoportokkal, és a Ford mérnökeivel közösen dolgozhatnak koncepciójuk továbbfejlesztésén.
A Ford SYNC AppLink csatlakozási rendszerével az autósok menet közben hangutasításokkal, vagy az autó érintőképernyőjén keresztül kezelhetik az okostelefonos alkalmazásokat. Napjainkban már több mint hétmillió AppLink-rendszerrel felszerelt autó fut a világ útjain.
“A Ford pénzkeresetet kínál a csomagszállításból, megtakarítást a biztosítási díjakból, és kommunikációt biztosít a flottaüzemeltetők és sofőrjeik között; a fejlesztőket pedig olyan ötletek kidolgozására ösztönzi, amelyekkel az emberek autózás közben is a lehető legtöbbet hozhatják ki telefonos alkalmazásaikból” – nyilatkozta Scott Lyons, a Ford Európa kapcsolódó járművek és szolgáltatások részlegének vezetője, majd így vélekedett: “A Ford szakértelmére támaszkodva szeretnénk elősegíteni, hogy kreatív megoldások lássanak napvilágot, és hogy a fejlesztők újszerű módszerekkel forradalmasítsák a mobilitást.”
Az autós alkalmazások fejlesztői négy fő kategóriában versenyeznek: a többszintű kapcsolatok, a mobilitás, a járműadat-gyűjtés és az autók termelékenysége szekciójában. Emellett egy speciális “joker” kategória is létezik, amelybe a más célokra létrehozott alkalmazások tartoznak. A nyertesek névsorát október 26-án ismertetik az Eiffel-toronynál.
A többszintű kapcsolatok kategóriájában olyan fejlesztőket várnak, akik az AppLink funkciót hatásosan egyesítik a FordPass Connect beépített modem technológiájával és felhőalapú szolgáltatásaival. Ebben a kategóriában azt várja a Ford, hogy az alkalmazások valós idejű időjárási, parkolási és forgalmi információkat szolgáltassanak.
A párizsi ötletbörze előzménye a tavaly nagy sikert aratott Ford SYNC AppLink Mobilitási Verseny volt Berlinben, ahol a tavalyi budapesti előválogató győztese, a magyar BeeRides közösségi autómegosztást elősegítő szolgáltatása nyerte a Ford AppLink témában kiírt Startup versenyét. A BeeRides applikációja abban segít, hogy repülőtéri parkolók költséges használata helyett autónk keres pénzt nekünk – bérbe adják járművünket, amíg mi távol vagyunk, hazaérkezvén pedig kitakarítva és költségek helyett haszonnal vehetjük át.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)





























![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-300x194.jpg)




![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-300x160.jpg)