AutóAddikt Újdonságok A Ford GT kínálja minden eddigi sorozatban gyártott Ford közül a legmagasabb...

A Ford GT kínálja minden eddigi sorozatban gyártott Ford közül a legmagasabb végsebességet és leggyorsabb köridőt

A vadonatúj Ford GT EcoBoost motorja a legnagyobb teljesítményű a márka összes ilyen technológiájú erőforrása közül, s ehhez a teljesítményhez kimagasló aerodinamikai hatékonyság és fejlett dinamikai rendszer társul – nem csoda hát, hogy 347 km/órás végsebességével a Ford GT minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Fordja.

Pályaversenyekre optimalizált formatervével a lenyűgöző sebességre képes Ford GT a márka versenysportos múltja előtt tiszteleg. A 2016-os fejlesztési időszak tesztjei során – ahol minden autó új folyadékokkal, friss gumiabroncsokkal és optimális futómű-beállításokkal, azonos körülmények között és ugyanazzal a pilótával futott – a Ford GT a kanadai Calabogie Motorsports Park versenypályán jobb köridőt futott, mint a McLaren 675LT és a Ferrari 458 Speciale:

Ford GT: 2:09.8
McLaren 675LT: 2:10.8
Ferrari 458 Speciale: 2:12.9

“A Ford GT minden porcikája a teljesítményt szolgálja” – mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. “A karbonszálas építési móddal sikerült jelentős mértékben csökkenteni a tömeget. Ezt a megtakarítást aztán ott használtuk fel, ahol ez sokkal fontosabb: a teljesítmény, ezen belül pedig főleg az aktív menetdinamika terén. Így az autó még gyorsabbá vált.”

A SAE mérése szerint az amerikai specifikációjú modell teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 2,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Ovál emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

“Mindig is számítottunk arra, hogy az EcoBoost V6-os remekül teljesít majd a Ford GT-ben” – nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A hajtásláncot a Daytona Prototípus versenyautóban teszteltük, amely két szezont futott az IMSA bajnokságban, az utolsó évadban pedig már a Ford GT szerepelt. Nagyon elégedettek vagyunk a működésével – mind a versenypályán, mind pedig közúton.”

Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT két fő vetélytársa, a McLaren 675LT és a Ferrari 488 között helyezkedik el. Az autó amerikai specifikációjú változatának teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára nagyobb sebességet kínál.

A Ford GT azóta újra bebizonyította, mire képes, hiszen kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban, és sok más pályán is elsőként ért célba a tavalyi IMSA és WEC bajnokságokon. A nagy teljesítményű pályaverseny-változat számos megoldása a sorozatgyártású Ford GT-be is bekerül, új magasságokba emelve a fejlett aerodinamikájú, csúcskategóriás futóművel felszerelt szupersportkocsi teljesítményét.

Előző cikkFord Chip Ganassi Racing: első három starthely besöpörve a Daytona Rolex 24 órás futam időmérőjén
Következő cikkRenée Fleminget a BMW Group Magyarország szállította Budapesten