A Ford már jó ideje olyan autógyártó és mobilitási szolgáltatóként működik, amelynek üzleti tevékenysége az autók eladásán messze túlmutatva más területekre, például a telekocsi-szolgáltatásra vagy a kerékpármegosztásra is kiterjed. Az autógyárnak ez az újszerű jövőképe eddig főleg a digitális médiában és PR-üzenetekben jelent meg – most viszont fordult a kocka.
Azzal, hogy 90 másodperces reklámfilmjét az amerikai Super Bowl kezdőrúgása előtt vetítette le, a Ford a világ legnagyobb nézettségű és legdrágább felületén adja át üzenetét. A hirdetésben a Ford már jól működő autó- és kerékpármegosztó szolgáltatásai mellett olyan dolgok is megjelennek, amelyek még fejlesztés alatt állnak – például a márka önvezető autója. A reklámfilmet a WPP ügynökség Fordra szakosodott csapata, a Global Team Blue készítette.
“Kivételes lehetőséget jelent ez a 90 másodperc, amikor a Super Bowl közönségének elmondhatjuk üzenetünket: azt, hogy segítünk az embereknek a szabad mozgásban. Ezek a szolgáltatások ugyanis pontosan erről szólnak, különféle megoldásokat kínálva arra, hogy az emberek élete ne váljon nehezebbé, még ha a közlekedés egyre nehézkesebb is. Sok város egyre zsúfoltabb és ez a helyzet mind több problémát szül – mi pedig megpróbáljuk megoldani ezeket a gondokat” – mondta el Chantel Lenard, a Ford amerikai marketingigazgatója.
Az idei reklámfilm olyan emberekkel kezdődik, akik valamilyen hétköznapi, ám idegesítő helyzetben rekedtek: egy férfi például nem tud lejönni a tetőről, mert eldőlt a létra, egy srácnak pedig rászorult a fejére a póló, vagy láthatunk végeláthatatlan dugóban veszteglő, reményvesztett autóst is. Ezután jelennek meg a Ford autói és szolgáltatásai – olyan eszközökként ábrázolva, amelyek kisegítik az embereket azokból a közlekedési helyzetekből, amelyekben megrekedtek. Látunk például egy autóst, aki a fedélzeti navigációs rendszert használva jut ki a dugóból, egy másik snittben pedig egy Ford teherautó szabadít ki egy autót a hó fogságából.
https://www.youtube.com/watch?v=HhtHflDrnAU
Az egyik jelenetben egy Ford kerékpár is feltűnik néhány pillanatra, utalva a Ford által támogatott kerékpármegosztó programra, amit a vállalat jelenleg is a Motivate nevű szolgáltatóval közösen működtet a San Franciscóban. A reklámfilm egy másik jelenetében egy Ford kisbusz jelenik meg. A Ford tavaly év végén jelentette be, hogy felvásárolta a San Franciscó-i székhelyű Chariot személyszállító szolgáltatót, és indította el app alapú autómegosztó szolgáltatását.
Bár a reklámban néhány jelenleg kapható autó is látható, ez a film ezúttal nem az autóvásárláshoz akar kedvet csinálni – sokkal inkább a vállalat jövőképéről szól, arról, hogy hogyan képzeli el a Ford a jövő városát.
“A Fordnál már jó ideje dolgozunk azon, hogy a mai fogyasztói igények maximális kielégítése, és modelljeink legendás megbízhatósága mellett az emberek a jövő mobilitási vállalataként ismerjék meg a márkát. Nem meglepő hát, hogy a Ford az amerikai média egyik leghatékonyabb, presztízs értékű megjelenését használja fel arra, hogy fogyasztók millióihoz juttassa el ezt az üzenetet” – mondta Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR-igazgatója, majd hozzátette: “Az autógyárak számára leghatékonyabb Super Bowl reklámok mindig azok, amelyek a márka üzenetét közvetítik. A Ford pedig pontosan azon dolgozik, ami ebben a filmben megjelenik – a jövő mobilitási megoldásain.”





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


