AutóAddikt Autó-motorsport A KCMG is a Honda Civic Type R TCR-t választotta a Túraautó-világkupa...

A KCMG is a Honda Civic Type R TCR-t választotta a Túraautó-világkupa 2019-es szezonjára

Az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport után a KCMG is bejelentette, hogy két Honda Civic Type R TCR-rel áll rajthoz a Túraautó-világkupa (WTCR – FIA World Touring Car Cup) 2019-es évadában, így a japán márka négy indulóval képviselteti magát a rangos versenysorozatban.

Fotónkon egy utcai Honda Civic Type R látható

A Paul Ip által alapított KCMG 2007 óta van jelen a motorsportban, és igen gazdag, sokrétű tapasztalatot szerzett az elmúlt 12 évben. Pilótái számos futamot nyertek az együlésesek különféle kupáiban, valamint az ázsiai GT-viadalokon, és 2015-ben mindkét LMP2-es géposztályban győzedelmeskedtek a Le Mans-i 24 óráson.

A hongkongi csapat 2018-ban már Civic Type R TCR-rel tört borsot a vetélytársak orra alá, olyan eredményekkel meglepve a közönséget, mint a TCR Europe Teams csapatbajnoki cím megszerzése vagy a két szabadkártyás WTCR-indulás.

Idén Tiago Monteiro versenyez majd a HELL Energy és a BROSE által támogatott csapatban, és nem más lesz a társa, mint Tassi Attila, aki a Honda Racing pilótájaként ragad majd volánt az összecsapásokon.

Az F1-dobogós, 42 éves portugál a pályaversenyzés minden formáját kipróbálta már, és az együléses sorozatok sztárja volt, mikor 2007-ben úgy határozott, hogy átnyergel a Túraautó-világbajnokságra.

Akárcsak korábban, itt is sikert sikerre halmozott: 11-szer nyert és 44-szer állt dobogón a WTCC-ben, többek között a híres Makaói GP-t is megnyerte 2016-ban a Civic Type R TCR-rel.

Tiago éppen a tabella élén állt 2017-ben, mikor a szezon közepén fej- és nyaksérüléseket szenvedett, s feladni készült a további versenyeket. Több mint egy év kihagyás után, tavaly októberben tért vissza a túraautók világába, méghozzá a Japán Nagydíjon, ahol szokásához híven igencsak versenyképesen autózott. Idén már a WTCR összes futamán számolhatnak vele a riválisok, elképesztően izgalmas versenyeknek nézünk tehát elébe.

A 19 éves Tassi Attila magyar versenyeken, egyedileg épített túraautókkal kezdte pályafutását, majd a 2016-os Nemzetközi TCR-kupán villantotta meg igazán tudását, ahol már az ötödik versenyhétvégét dobogósként zárta. A folytatás szintén elismerésre méltó, hiszen 2017-ben ezüstérmet akasztottak nyakába a szezon végén.

Ekkor már Civic Type R TCR-rel versenyzett, így nem volt számára ismeretlen az autó, mikor tavaly a KCMG szabadkártyás WTCR-pilótájaként elindult a hungaroringi futamon. Emellett az új TCR Europe Series versenysorozatban is felhívta magára a figyelmet, ugyanis két futamgyőzelmet is bezsebelt és negyedik lett az összetettben.

A JAS Motorsport minden segítséget megad a magáncsapatoknak, illetve a hondás pilótáknak, többek között alkatrész-ellátást és technikai támogatást biztosítanak a versenyeken.

Az új Honda Civic TCR-t a JAS szakemberei tervezték és építették. Az autó januárban a Dubai 2018 órás endurance-versenyen gurult elsőként a rajtrácsra, és öt nagydíjon diadalmaskodott első szezonjában.

A FIA Túraautó-világkupa április 5-én, a Circuit Moulay el Hassan versenypályán, Marokkóban veszi kezdetét, amit további tíz versenyhétvége követ Afrikában, Európában és Ázsiában. A sorozat utolsó állomásának a malajziai Sepang International Circuit ad otthont decemberben.

Tiago Monteiro elmondta: „Hihetetlenül izgalmas a KCMG és a Honda kötelékében, teljes szezonban versenyző pilótaként visszatérni, s olyan csapattársat kapni, mint a fiatal, villámgyors és eltökélt Attila, akivel tudom, hogy nagyszerű lesz együtt dolgozni. KCMG-nek még új a WTCR, de elképesztő eredményeik vannak a motorsport minden területén, és rendkívül tapasztaltak a túraautókat illetően, szóval már az első versenyhétvégén roppant ütőképesek lehetünk. Hossza időbe telt, mire sikerült felépülnöm, de a Honda, a WTCR szervezőcsapata és a teljes motorsport-család támogatott, ami nagyon sokat segített. Nagyon nehéz volt úgy ott lenni a futamokon, hogy nem indulhattam, a Japán Nagydíj azonban mindenért kárpótolt, hatalmas érzelmi löketet adott a visszatérés. Nincs kétségem afelől, hogy erősebb és motiváltabb vagyok, mint valaha – kiéheztem a világbajnoki címre, amitől tavaly a sérülésem megfosztott.”

Tassi Attila elmondta: „Nagy boldogsággal tölt el, hogy a Honda Racing és a KCMG pilótája lehetek és felléphetek a WTCR-be, ahol egy teljes szezont mehetek. Egy álom vált valóra, és nagyon hálás vagyok a sorsnak, amiért már 19 évesen megkaptam ezt a lehetőséget. Eddig is sok trófeáért, illetve dobogós helyezésért küzdöttem, de ez egy teljesen új világ, amit tavaly – a szabadkártya révén – a Hungaroringen már megismerhettem valamelyest. Sok pályán megyünk majd, amit még nem próbáltam, és sok új dolog lesz, amivel eddig még nem találkoztam, szóval ezt a tanulás évének tekintem, különösképpen, hogy olyan tapasztalt csapathoz kerülök, ahol sok-sok tudást szerezhetek. Úgy gondolom hát, hogy jó eredményeink lehetnek és nagyot léphetünk előre az év során.”

Paul Ip, a KCMG csapat alapítója és vezetője elmondta: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy a teljes 2019-es évadban jelen lehetünk a WTCR futamain a Honda Civic Type R TCR-rel. Tavaly indultunk először ezzel az autóval, és nemcsak megnyertük a TCR Europe Teams bajnokságot, hanem két szabadkártyás WTCR-indulásunk is volt, ami végül ehhez a logikus lépéshez vezetett. Tiago személyében a túraautó-versenyzés egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb alakját köszönthetjük magunk között, Attilával pedig igen izgalmas jövő elé nézünk, hiszen megvan benne a potenciál, hogy már az idén az első három között zárjon az összetettben.”

Masashi Yamamoto, a Honda Motor Co. motorsportrészlegének vezetője elmondta: „A 2018 WTCR erős zárása után nagy örömmel jelenthetjük be, hogy idén olyan csapatok indítják majd a Honda Civic Type R TCR-t, mint a KCMG vagy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport. Paul Ip és csapata nagyszerű dolgokat ért el az együlésesek és a túraautók mezőnyében, s reméljük, hogy a WTCR-ben éppúgy kivívják majd az elsőséget, mint tavaly a TCR Europe Teams bajnokságban. Tiago Monteiro a világ egyik legjobb túraautó-versenyzője, és nagyon örülünk, hogy újult erővel, motiváltan tért vissza a motorsport világába. Tassi Attila szintén megmutatta már, hogy milyen kiváló versenyző, biztos vagyok benne, hogy nagyon jó csapattárs lesz.”

Alessandro Mariani, a JAS Motorsport elnök-vezérigazgatója elmondta: „Igazán örülök, hogy a milánói központunkban épített Honda Civic TCR-ek megmérettetik magukat a Túraautó-világkupán, különösképp, hogy az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport és a KCMG küldi őket csatába. Tiago és Attila fantasztikus pilóta, amit személyesen is megtapasztalhattunk, Tiago ugyanis az autó fejlesztésében és versenyprogramunk kidolgozásában is jelentős szerepet vállalt az elmúlt hét évben, Attila pedig már 17 évesen komoly eredményeket ért el, így 2018-ban a JAS Motorsport fejlesztési és tesztpilótájaként tevékenykedett. Sok-sok sikert kívánunk a versenyzőknek és a csapatoknak, reméljük, sikerül tovább bővíteniük az öt bajnoki címet és 39 futamgyőzelmet felsorakoztató listát, ami a Civic Type R TCR versenyképességéről tanúskodik.”