AutóAddikt Újdonságok Toyota Sequoia TRD Pro: remek terepes képességek, 7 fős kapacitás

Toyota Sequoia TRD Pro: remek terepes képességek, 7 fős kapacitás

Lenyűgöző motorteljesítmény, ellenállhatatlan összkerékhajtás, kemény terepre optimalizált futómű és hiánytalan felszereltség: a frissen bemutatott Toyota Sequoia TRD Pro valószínűleg a világ legsokoldalúbb nagycsaládos járműve.

Régi tartozását egyenlítette ki a Toyota a Sequoia TRD Pro bevezetésével. Az alvázas, de elöl-hátul független kerékfelfüggesztésű, három üléssoros szabadidőjármű vásárlóinak eddig valamiféle kompromisszumot kellett kötniük, hiszen az igényes, dinamikus TRD Sport verzió kizárólag hátsókerék-hajtással volt elérhető, összkerékhajtást csupán a racionális igényekre tervezett, jó ár-érték arányú SR5 kivitelhez kínált a gyártó. A frissen bevezetett TRD Pro azonban mindkettőnél többet nyújt: a megbízható összkerékhajtást rendkívül gazdag felszereltséggel társítja, kiváló terepalkalmassága pedig igazi kalandkereső családi járművé teszi.

A Toyota Racing Development mérnökei mindenekelőtt a TRD Pro széria többi tagján (a Tundra és Tacoma pickup modelleken, valamint a 4Runner alvázas szabadidőjárművön) már alkalmazott recept szerint igényes Fox lengéscsillapítókat építették be. A jobb hőelvezetésű, nitrogénnel töltött darabok nagyobbak, hosszabb rugóutakat tesznek lehetővé, a feszesebb, progresszív csillapításhoz pedig elöl csökkentett rugóállandójú csavarrugók társulnak. Így az 5,2 méteres autó kemény terepen is helyt áll, ugyanakkor aszfalton sem veszít kiegyensúlyozott vezethetőségéből.

Amilyen sokoldalú és magabiztos, olyan határozott kiállású a Sequoia TRD Pro: hűtőmaszkját a gyártó emblémája helyett a Toyota felirat díszíti, az ötküllős, fekete kovácsolt alumínium keréktárcsákat a BBS szállítja. A fekete, szürke és fehér mellett kizárólag a csúcsmodellhez elérhető a frissen kidolgozott katonai zöld fényezés. Az első ajtókon TRD Pro felirat olvasható, az első futóművet és az olajteknőt masszív TRD kartervédő lemez óvja a sérülésektől. Alapfelszerelés az öntött alumínium oldalsó fellépő, valamint az alapmodellek tetősínje helyett felszerelt robusztus tetőkeret.

Az 5.7 literes V8-as benzinmotor (381 LE, 544 Nm) égéstermékei ércesebb tónusban távoznak a fekete króm kidolgozású kipufogón keresztül. A hatfokozatú automata sebességváltó külön vontatófokozattal, a menetstabilizáló elektronika az utánfutó csóválását megakadályozó fékprogrammal segíti a vontatást, akár 3,2 tonnáig. A központi Torsen differenciálmű nyomógombbal fixen összezárható, a felező forgótárcsával kapcsolható.

A Sequoia TRD Pro kizárólag hétszemélyes kivitelben kapható, a második sorban két különálló fotellel, a lábtér még a hátsó, háromszemélyes üléspad előtt is felnőttekre méretezett. Ez utóbbi osztva dönthető támláit lehajtva 1886 literes csomagtartó áll rendelkezésre, ha pedig csak ketten utaznak az autóban, akár több hetes expedícióra is indulhatnak a 3,4 köbméteres csomagtérnek köszönhetően. A belső térben akár 336 centiméteres tárgy szállítható, a hátsó szélvédő egyérintéses nyitás és zárás funkciót is kapott.

A kifinomult fényűzés és az élvezetes dagonyázás szokatlan kombinációját kínálja a Sequoia TRD Pro, ezért az utastér nemcsak igényes, de könnyen tisztítható is. Az üléseket piros cérnával varrott fekete bőrkárpit borítja, a fejtámlákba a TRD Pro feliratot hímezték, a padlót négy évszakos szőnyegek óvják a kosztól. Ami a kényelmi felszereltséget illeti, magától értetődő a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros vezetőülés-állítás, a motoros napfénytető, valamint a külön hátsó kezelőfelülettel rendelkező, háromzónás klímaberendezés.

Az utasok szinkronizálhatják a fedélzeti multimédia rendszerrel Android és Apple telefonjukat, rendelkezésükre áll az Amazon Alexa hangvezérlés funkció, a zenehallgatást műholdas rádió, illetve USB és Bluetooth csatlakozás segíti elő. A biztonsági felszereltség teljes körű, hála a széria kivitelű Toyota Safety Sense P csomagnak: ütközést megelőző rendszer, gyalogosfelismerő automata fékvezérlés, sávelhagyásra és csóválásra figyelmeztető rendszer, álló helyzetig működőképes adaptív tempomat, automata távolsági világítás, továbbá holttérfelügyelet és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet szerepel a listán. A függönylégzsákok mindhárom üléssort lefedik, a vezető és első utasa előtt pedig térdlégzsák kapott helyett.