AutóAddikt Exkluzív 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt A1408001848 softclose/ajtószervó központi egység javítása, 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 a delikvens

A1408001848 softclose/ajtószervó központi egység javítása, 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 a delikvens

Új projektünk, az 1996-os Mercedes-Benz S500 L is rendelkezik ajtószervóval, sofclose-zal, closing aid-del – kinek hogy szimpatikusabb. Gond volt a pumpával, elvégeztük a javítást.

Miután hozzánk került az S500 L, máris szembetűnt, hogy a csomagtérfedél nincs szintben. Konkrétan nem zárt rendesen, majd’ 1 centi hiányzott ahhoz, hogy a hátsó ívekkel egyvonalban legyen záródás után.

Mindemellett a vezetőoldali első ajtó sem zárt rendesen. Azaz becsukni be lehetett, be is állt szintre, viszont a softclose nem húzta be egyáltalán.

A hibát ezúttal a vákuumpumpák egyikénél, nevezetesen az A1408001848 cikkszámú alkatrésznél kellett keresnünk. Ez a központi egység az autó vezetőoldalán, hátul a csomagtéren keresztül érhető el, közvetlenül az üzemanyagtank társaságában található a kárpit mögött, kibélelt, szivacsos tokban.

Óvatosan kihúztuk az A1408001848 egységet a helyéről, vigyázva arra, hogy a kábelezés, illetve a vákuumcsövek kötege ne sérüljön. Első körben áramtalanítottuk a pumpát, lecsatoltuk a tápkábelt, majd egyenként leszedegedtük a vákuumcsöveket az aljzatokról. Minden aljzat értelemszerűen 1-1 ajtó begúzásáért felel, ezeket a területeket látja el a megfelelő nyomású sűrített levegővel.

Azonban a pumpa nem adott le elegendő vákumot, pont annyi hiányzott, amennyi a vezetőoldali első ajtót, valamint a csomagtérfedelet behúzta volna. Rögvest jöhetett is a gyanakvás, mégpedig arra, hogy a pumpamodulban található villanymotor adta meg magát; ezt elvetetettük, mivel három ajtót remekül mozgatott előtte is az A1408001848.

Mindenesetre szétkaptuk az egységet, kiszereltük belőle a villanymotort, majd azt is darabjaira szedtük. A szénkeféknél volt némi szennyeződés, de kopás nem (jó jel!), majd az egészet újra impregnáltuk oxidáció ellen. Biztosítottuk ezzel a jobb, optimálisabb mozgást, magát a működést is.

Miután összeszereltük a vákuumpumpát, visszakötöttük a csöbeket, a kábelezést. Bennünk volt a félsz, hogy a vákuumcső-rendszer is sérülhetett valahol, lehetséges, hogy elszökik a sűrített levegő – de hála az égnek, beigazolódott az ellenkezője.

Összerakás után máris működött a vezetőoldali első bal 1 ajtó, valamint a csomagtérfedél is beállt lehajtás után pozíciójába.

A rendellenes csomagtérfedél pozíció számos kellemetlenséget okozott a javítás megtörténte előtt: a beszűrődő külső zajok jóval erősebben voltak érezhetők, valamint a kipufogógáz jelentős része beszivárgott az utastérbe, a csomagtartón keresztül.

Megszűnt tehát ez a probléma is. Elképzelhető, hogy valamikor a jövőben cserélni kell majd az A1408001848 vákumpumpa villanymotorját cserélni kell, de az biztos, hogy jó ideig most funkcionálni fog megfelelően.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

HIRDETÉS
Előző cikkA Toyota RAV4 magasan a legnépszerűbb szabadidőjármű a világon 
Következő cikk1996 Mercedes-Benz S500 L W140: A1408800286 gépháztető-embléma cseréje