AutóAddikt Magazin Az idő luxusával ajándékozza az ügyfeleket a Volvo Concept 26 tanulmány

Az idő luxusával ajándékozza az ügyfeleket a Volvo Concept 26 tanulmány

A Volvo Cars autonóm mobilitás területén végzett folyamatos kutatásai megerősítették azt, amit mindannyian tapasztalatból tudunk: a mindennapos fárasztó ingázás kiöli a vezetés örömét az autózásból. Az emberek a munkába járás során és a hosszas autópálya-szakaszokon különösen nagy örömmel ruháznák át a vezetés feladatát autójukra.

volvo-concept-26-autoaddikt-1

A Volvo ennek fényében fejlesztette ki a Concept 26 koncepcióautót. A koncepciómodell elnevezése arra utal, hogy naponta átlagosan 26 percet  (az ingázás átlagos időtartamára vonatkozó, Egyesült Államokban végzett kutatások alapján)  töltünk az otthonunk és munkahelyünk közötti ingázással – és ezt a majdnem fél órát bizony jóval tartalmasabban is eltölthetnénk, mint a lassan cammogó dugóban ücsörögve. A Volvo úgy döntött, hogy visszaadja a választás szabadságát a vezetőnek: hadd élvezhesse a vezetést, ha ahhoz van kedve, ám ha éppen mással foglalkozna, vállalja át tőle az autó a vezetés feladatát.

Vezetés, alkotás, pihenés

„Minden az emberekről szól. Kutatásaink egyértelműen rávilágítottak arra, hogy amint megvalósul a teljesen autonóm mobilitás, egyesek szeretnék kreatívan hasznosítani az ingázás idejét, míg mások inkább csak hátradőlnének és pihennének – zenét hallgatnának, filmet néznének. Az autonóm mobilitás mindezt lehetővé fogja tenni. Pontosan ezt tükrözi a Concept 26, amely alapjaiban alkotja újra az autózás fogalmát” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső formatervezésért felelős alelnöke.

A Concept 26 egy vadonatúj, szabadalmaztatott üléskialakításra épül, amely a három üzemmód – Vezetés, Alkotás és Pihenés – közötti átállások során aktívan támogatja a vezetőt. A három üzemmód révén a tanulmányautó az autonóm mobilitási innováció olyan új platformját hozza létre, amely a későbbiekben is képes lesz alkalmazkodni az időközben kialakult új igényekhez, új technológiákhoz.

Amennyiben a vezető szeretné átadni a vezetés feladatát az autónak, a kormánykerék eltávolodik tőle, az ülés hátrabillen, és a műszerfalból kiemelkedik egy nagyméretű monitor, így a vezető kedve szerint töltheti az utazás perceit. A Concept 26 felismeri, hogy elengedhetetlen az utastér kialakításának a radikális megváltoztatása, és olyan életteret biztosít, amelyet saját igényei szerint használhat ki a vezető, illetve utasa.

A Concept 26 a lehetőségek új tárházát nyitja meg az autóban, a szórakoztatástól kezdve a szolgáltatások igénybe vételéig, és azon is túl, mégpedig a mindennapi életünk természetes részévé vált technológiákat felhasználva. Mindez egyben az autonóm mobilitással együtt járó, hatalmas potenciálra – új üzleti lehetőségekre, modern technológiai együttműködésekre – is rávilágít. „Komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy feltárjuk mindazokat a kihívásokat és lehetőségeket, amiket az autonóm gépkocsik megjelenése néhány éven belül el fog hozni az emberek életébe. A Volvo Cars új, átméretezhető SPA padlólemeze kiemelkedő rugalmasságot tesz lehetővé a fejlesztés és a tervezés terén, így semmi akadálya annak, hogy a most koncepcióként létező megoldásokat közvetlenül valóra váltsuk” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

Magabiztosság

A Volvo Cars Drive Me kutatási projektje, amelynek keretében 2017-től hétköznapi emberek a teljesen autonóm gépkocsik kibővített flottájával közlekednek majd a svédországi Göteborg utcáin, szintén azt támasztja alá, hogy a Volvo biztonságtechnikai téren elért vívmányaira alapozva iparági vezető szerepet tölt be az autonóm mobilitás terén.

volvo-concept-26-autoaddikt-2

„A Volvo Cars az elsők között kezdett foglalkozni az önjáró gépkocsik és a felelősségvállalás kérdésével. Meggyőződésünk szerint az autógyártók teljes körű felelősséggel tartoznak teljesen autonóm üzemmódban közlekedő járműveik minden megnyilvánulásáért. Amennyiben egy autógyártó erre a felelősségvállalásra nem hajlandó, az nem másra enged következtetni, mint hogy nem bíznak eléggé saját autonóm mobilitási technológiájukban” – mondta Dr. Peter Mertens.