AutóAddikt Újdonságok Az új Ford Mustang innovatív fejlesztésű térdlégzsákja

Az új Ford Mustang innovatív fejlesztésű térdlégzsákja

Az innovatív fejlesztésű térdlégzsáknak köszönhetően még több hely jut a legújabb Ford Mustang első utasának. A Ford az első olyan autógyár, amely a külön beépített térdlégzsákok helyett a kesztyűtartó fedelébe beépített, különleges műanyag légzsákot alkalmaz.

ford_mustang_2015_terdlegzsak_autoaddikt

A vállalat gőzerővel dolgozik a tömegcsökkentő technológia jövőbeli felhasználási módjain; a textil helyett műanyagot alkalmazó módszerhez eddig már 23 bejegyzett szabadalom fűződik.

A légzsákok világhódító útja harmincöt évvel ezelőtt kezdődött, s azóta tízezrek köszönhetik életüket e s.zerkezeteknek.* Manapság már nem születik úgy autó, hogy a tervezők ne vennék számításba a légzsákok beépítését is.

A vadonatúj Ford Mustang az első olyan jármű, amelynek kesztyűtartójában egy újfajta térdlégzsák is lapul. Mivel a zsákot nem a műszerfalba szerelték, az első utas továbbra is szabadon kinyújtóztathatja lábait. A többi légzsáktól eltérően ezt nem textilből, hanem egy innovatív technológiával előállított, hajlékony műanyagból készítik, s a kesztyűtartó ajtajának belső és külső rétege között helyezik el.

A mindössze 46 centiméter hosszú és 28 centiméter széles légzsák 65 százalékkal könnyebb, mint egy hagyományos térdlégzsák, mégis ugyanakkora védelmet nyújt. Ütközés esetén a kesztyűtartó ajtajában elhelyezett gázfejlesztő 20 milliszekundum alatt fújja fel a zsákot, ami az ajtó külső borításán áthatolva hatékony védelmet nyújt a lábak számára. A tömegcsökkenésnek köszönhetően javult az autó fogyasztása, az innovációhoz eddig már 23 bejegyzett szabadalom fűződik.

„Ez egy teljesen új koncepció. Visszaültünk a tervezőasztalhoz, és több száz prototípust fejlesztettünk ki, míg rá nem találtunk a tökéletes megoldásra” – mondta el Sean West, a Ford utasvédelemért felelős igazgatója. „Fáradozásainkat siker koronázta. Olyan szerkezetet alakítottunk ki, ami két különböző elem funkciójának egyesítésével teret, súlyt és alkatrészeket takarít meg. A műszerfalat pedig még előrébb toltuk, így az első utas is kényelmesebben elfér.”

„A kesztyűtartóba beépített légzsákunk teljesen új lehetőségeket nyit meg a fröccsöntött műanyag légzsákok piacán. Ez a térdlégzsák minden bizonnyal csak a kezdet” – tette még hozzá West.

A vadonatúj Ford Mustangban összesen nyolc légzsák óvja az utasok testi épségét, s az észak-amerikai hatóságok a legbiztonságosabb kategóriába sorolták az autót. Ötven éves története során a legendás amerikai modell most először kapható egész Európában, sőt a vásárlók mindjárt két változat (Fastback és Convertible) közül is választhatnak.