AutóAddikt Magazin Az USA újautó-piacát 2017-ben a Toyota uralta

Az USA újautó-piacát 2017-ben a Toyota uralta

Sajátosan alakultak az Egyesült Államokban tavaly az újautó-eladások: aki nem pickupot vett, az Toyotát választott.

Az Atlanti-óceánnál is határozottabban választják el az Újvilágot Európától az észak-amerikai fogyasztók autóvásárlási szokásai: míg mifelénk az alsó-középkategóriás ferdehátúak és a szabadidőjárművek küzdenek egymással az eladási ranglisták élmezőnyében, a tengerentúlon a pickupok vezetnek minden statisztikát – 2017 decemberében kétszer annyi fogyott belőlük, mint a személyautókból1). A 2017-es értékesítések első három helyén észak-amerikai gyártású, Európában nem is forgalmazott platós haszonjárművek (vagy több modellből álló, de közös néven futó haszonjármű-családok) állnak.

Alattuk azonban átalakulóban van a piac, és számunkra is értelmezhető járműkategóriák, szedánok és haszonjárművek követelnek maguknak figyelmet. Ezekben a szegmensekben pedig minden esetben egyazon márka viszi a prímet. Az abszolút ranglista negyedik helyén áll a Toyota RAV4 szabadidőjármű, 407 594 eladott példánnyal 2), mint az abszolút legnépszerűbb szabadidőjármű, illetve személygépkocsi. Szintén a Toyota vezeti a másik nagy, hagyományos szegmenst: a lépcsőshátú szedánok között a Camry volt a legkeresettebb; 12 hónap alatt 387 081 darab3) talált belőle gazdára.

Ha az USA tíz abszolút legnagyobb számban eladott gépjárművét vizsgáljuk4), megint csak a Toyota az a márka, amelyik a legnagyobb számban képviselteti magát az eladásokban: a három legnépszerűbb típusának – RAV4 (407 594), Camry (387 081) és Corolla (329 196) – összesített eladásai elérik az 1 123 871 darabot.