AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt CVH, Mercibolt.hu: A0031596803 gyújtógyertyák és szelepfedéltömítés cseréje az 1997 Mercedes-Benz S420 W140-nél

CVH, Mercibolt.hu: A0031596803 gyújtógyertyák és szelepfedéltömítés cseréje az 1997 Mercedes-Benz S420 W140-nél

Ha már a gyári Mercedes A0031596803 gyertyákat is cseréltük, miért ne cserélnénk a szelepfedéltömítéseket mindkét hengersoron? 1997 Mercedes-Benz S420 W140 újabb szerelés a CVH-nál.

Alapvetően egyébként fordított sorrendben jött a tennivaló: mivel a CVH kiszúrta egy korábbi szerelés-procedúra kapcsán, hogy motorolaj-szivárgás észlelhető a szelepfedélnél is, a vezetőoldalon, nem volt kérdés a tömítések cseréje. Párban nyilván, ilyen esetekben nem felezzük a munkát, méltatlan. Ha párban van valami, aminek az egyik fele cserére szorul, egyértelműen a másik oldal/rész is megfrissül.

Viszont ha már a szelepfedélhez hozzányúlunk, és lebontjuk a burkolatok, vákum- és kartercsövek (plusz üzemanyagcsövek) nagy részét, akkor egyértelmű, hogy a gyertyákat is kicseréljük. Ráadásul még sosem voltak cserélve ezek azóta, amióta az autót újítgatjuk, szépítgetjük – nincs infónk arról, mikor volt utoljára gyertyacsere például. A korábbi tulaj szerint 2019 környékén; azóta meg kábé 4000 kilométert mentünk az autóval.

Mindegy, a Mercibolt.hu-tól berendeltük a megfelelő, szigorúan gyári A0031596803 cikkszámú gyertyákat, így ez a vonal is letudva, több légy egy csapásra.

Az M119-nél ahhoz, hogy hozzáférjünk a szelepfedélhez, valamint a gyertyákhoz, elsőként a légszűrőházat kell leszerelnünk. Korábban írtunk már erről, most azért gyorsan még pár mondatban összefoglalva a lényeg, hogy legelőször a kisebb műanyag fedőburkolat kerüljön eltávolításra, majd a légbeömlő műanyag csövek bal és jobb oldalon. Mivel csak be vannak pattintva a helyükre, a díszrács/hűtőmodul felöli oldalról lazítsuk meg úgy, hogy a tűzfal felé nyomjuk enyhén a csöveket, majd le is tudjuk akasztani azokat a helyükről. Utána a légszűrőház következzen – itt a hátsó felfogatók T-alakúak, egy-egy kis sínbe csatlakoznak ezek a szűrőház alján. A mellső felfogató két szimpla klipsz, ezekből felfelé tolva kipattintjuk a házat, majd óvatosan magunk felé húzzuk vigyázva arra, hogy a hátsó két T-felfogató ne törjön le.

Ez a ténykedés maga a légszűrők cseréjéhez is elengedhetetlen. Természetesen azt is megejtettük a megfelelő MANN fliterekkel (az Olajshop.hu jóvoltából).

A légszűrőház levétele után a vákumcsövek, a kartercsövek, valamint az üzemanyagszállító fémcsövek is eltávolításra kerültek, azaz Attila, a CVH szakembere lecsatlakoztatott mindent, ami útban lett volna a szelepfedelek levételénél.

Miután megtörtént a fedelek levétele, azok alapos megtisztítása következett. Attila nagyon alapos egyébként, aminek kimondottan örültünk és méltányoltuk is, hiszen minden esetben jó érzéssel tölti el az embert, ha érzi-látja, hogy a szervizben nem gányolják, csapják össze autója szerelését. Főként, ha egy dédelgetett hobbi-youngtimerről van szó, n a akkor csak igazán.

Az új szelepfedéltömítések behelyezése előtt tömítőpasztát is kapott a fedelek felülete minden csavarrögzítési pontnál azért, hogy ne fordulhasson elő semmiféle fals szivárgás ezeken a kritikus részeken.

Miután megtörtént a tömítőpasztázás, a szelepfedéltömítések a helyükre kerültek, majd a fedelek is „visszatértek” eredeti helyükre.

Jöhetett is a gyertyák cseréje. Kíváncsiak voltunk, hogy vajon eredeti gyári gyertyákat használtak-e előttünk. Hát nem, viszont annyira nem voltak tré állapotban, lerakádás semmi, kevés felületi korrózió egy-két darabon. Ennyi. Egy pillanatig sem bántuk, hogy kicseréltük, így legalább ez a rész is gyári, eredeti lett mostantól.

Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer