AutóAddikt Exkluzív DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés projekt DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 2. lapszám: gépháztető

DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 2. lapszám: gépháztető

Miután sikeresen összeállítottuk a DeAgostini Wartburg 353 homlokfal-részét, a következő, 2. lapszám modulárisan haladva a gépháztetőt tartalmazza.

Sorban tehát a második lapszámnál járunk: a tematika azonos, mint a korábbi kiadványnál, azonban most eltérően a fő profiltól, nem a 353-as taglalásán van a hangsúly. A keleti blokk.-séma megmaradt; ezúttal a Dacia 1300 és 1310 modellek kerülnek kivesézésre.

Külön tetszetős, hogy korai, korhű fotóillusztrációval érkeznek a cikkek, így alapvetően mindent (is) megtudhatunk az adott éra bemutatásra kerülő jármúveinek hátteréről. Részletesm olvasmányos anyagok ezek, remek kiegészítői a fő irányvonalnak, és kifejezetten bővíti ismereteinket.

Ne gondolja senki, hogy egyszerű lesz a feladat: a kettes lapszám DeAgostini Wartburg 353-alkatrészei most is megtornáztatják képességeinket. Igaz, sok alkatrésszel most nem kell kalkulálni, de ami van, az masszív. Ténylegesen.

Elsőként vegyük szemügyre a géphátetőt. Így látszik csak igazán, hogy mekkora gigászi mérettel fog bírni majd a DeAgostini Wartburg 353, rögvest hozzáillesztve a homlokfalhoz máris kalkulálhatunk. Ráadásul ami külön üdvözölendő: fém, fém, fém – ez is magasszintűen növeli a termék prémiumérzetét.

Ugyanakkor az első alkatrész, amit beépítünk, műanyag. Ez a felső részre helyezendő első merevető keret, melyet a gépháztető belső részére kell rögzíteni. Itt máris jöhet a sziszifuszi munka, ugyanis 2 darab, nagyjából 2 milliméteres alkatrészt kell bepattintani a helyükre – egy tartót, amelybe majd a gépháztető kitámasztója megy, illetve egy felfogató kampót, ami a kitámasztót rögzíti a másik végponton. A csavarozás nem egyszerű folyamat, viszont a mellékelt csipesz csodákra képes (meg persze nem árt egy nagyító sem bizonyos esetekben).

A merevítő keret rögzítése sem szimpla, a felfogató lyukak pozícionálása viszonylag hosszú időt vesz igénybe. A keretet összesen 4 darab csavar rögzíti a helyére.

Mindezek után jöhet a hátsó merevítő keret behelyezése. Itt hasonló a helyzet, mint az előbbinél, azzal a különbséggel, hogy több csavart kell használnunk a rögzítéshez.

Miután mindkét merevítő keret a helyén, jöhetnek a merevítő rudak. Ezeket a legegyszerűbben úgy tudjuk a helyükre illeszteni, hogy a keretek valamelyikét meglazítjuk (vagy be sem csavarozzuk véglegesre), és úgy tologatjuk, hogy a rudak végállása megfelelő pozíciót érjen el. Miután a rudak kampói a helyükön, visszatolhatjuk pozíciójába a keretet, figyelve arra, hogy a merevítők ne ugorjanak ki a helyükről.

Ha elkészültünk, jöhet a Wartburg-embléma beillesztése. Itt az apró plakett hátsó részéről le kell hámoznunk a burkolatot (matrica alap), majd a csipesszel illesztjük pontosan a kialakított mélyedésbe. Érdemes nem véglegesen rányomni első körben, mert előfordulhat, hogy finomítgatni kell a szögeken.

Két tennivalónk marad a végére: a rögzítőt és rugóját kell elsőként a helyére illeszteni. Ez a gépháztető elülső végén kap helyet, az apró rugót és pecket szintén ildomos csipesszel megfogni, így sokkal egyszerűbb ráhúzni a rugót, majd az egészet bepattintjuk a helyére.

Végezetül pedig a szélvédőmosó fúvókáját rakjuk be a kialakított kis lyukba a gépháztetőn, ügyelve arra, hogy a felső, szélesebb felület a száévédő felé nézzen. A helykialakítás egyébként mutatja a helyes irányt.

Rendeld meg ezt a fantasztikus kiadványt  a kiadó weboldaláról a link segítségével, használd a WARTBURGAUTOADDIKT promóciós kódot és élvezd az előfizetéssel járó előnyöket!

Előző cikkDeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 1. lapszám: homlokfal, díszrács, lámpák
Következő cikk1996 Mercedes-Benz S500 L W140: motortér-tömítések cseréje