Az innovatív nyerges vontató idén nyáron azonnali, rövid távú anyagszállításokra áll munkába. Az elektromos teherautó a SCHERM Group logisztikai vállalat telephelye és a BMW Group müncheni gyára között ingázik majd naponta nyolcszor, amely a két kilométeres távolság tükrében napi harminckét kilométernek felel meg. Alternatív hajtásláncának köszönhetően az úttörő teherautó csendes, emisszió-mentes, és mint ilyen, nem szennyezi a környezetet. A környezetbarát teherautó évente 11,8 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki dízelmotorral hajtott társainál, ami körülbelül annyi, mint ha egy BMW 320d Efficient Dynamics modellel háromszor körbeautóznánk a Földet.
„Két esztendővel ezelőtt a BMW i almárka megteremtette a fenntartható mobilitás lehetőségét. Eme tisztán elektromos meghajtású teherautó alkalmazása hűen jelzi, hogy megállás nélkül dolgozunk az újabb innovatív megoldásokon és szembenézünk a logisztika támasztotta kihívásokkal” – mondta Hermann Bohrer, a BMW Group müncheni üzemének igazgatója. „Nagyszerű érzés, hogy egy ilyen nemes projekt részeként kooperálhatunk a SCHERM Group logisztikai vállalattal” – tette hozzá.
A BMW Group és a SCHERM Group hat számjegyű összeget fektet be ebbe a kísérleti projektbe, amely kezdetben egy teljes éven át bizonyíthat. Amennyiben a jármű jól teljesít a mindennapokban, úgy mindkét partner kész tovább bővíteni a projektet. „Hosszú kutatás után végre megtaláltuk a szállítmányozási ágazat elektromos mobilitási megoldását” – nyilatkozta Rainer Zoellner, a SCHERM Group úgynevezett „e-truck” (elektromos teherautó) projektmenedzsere. „Minden bizonnyal értékes tapasztalatokat szerzünk majd ebben a kísérleti projektben a BMW Group oldalán” – tette hozzá.
A BMW Group minden egyes területen a hosszú távon alkalmazható fenntarthatóság átfogó megvalósítására törekszik, miközben a jövőorientált mobilitási megoldások és az olyan fontos tényezők, mint a vállalat környezetvédelmi szerepvállalása, az erőforrások hatékony felhasználása, illetve a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése, kivétel nélkül a vállalat stratégiájának szerves részei. 2014 óta a BMW Group globális villamosenergia-szükségletének több mint a felét megújuló energiaforrásokból fedezi.
A SCHERM Group elsősorban egy logisztikával és szállítmányozással foglalkozó nemzetközi vállalat, amely 14 telephelyén és mintegy 500 saját tulajdonban lévő teherautóján összesen közel 2000 embert alkalmaz. A vállalat működésében a fenntarthatóság kiemelt fontossággal bír.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


