AutóAddikt Hírek Első számú ázsiai márka a Nissan 2015-ben a rekord értékesítési mutatókat tekintve

Első számú ázsiai márka a Nissan 2015-ben a rekord értékesítési mutatókat tekintve

A Nissan a legnagyobb számban értékesített autómárka az Európai Unióban. A 2015-ös naptári évben a Nissan 539 982 autót értékesített az Unió területén, mely 16,8%-os növekedést jelent 2014-hez képest – tette közzé a japán gyártó.

nissan-juke-nismo-rs-teszt-autoaddikt-023

A Nissan 2867 eladással előzte meg a második helyen végző Toyotát és 83 056 darabbal a harmadik helyet elfoglaló Hyundait. A negyedik helyet a Kia tudhatja magáénak 374 219 eladással.

A Nissan a 2014-es 3,7%-os piaci részesedésen 0,2 százalékpontot javítva 3,9%-os európai piaci részesedést ért el 2015-ben.

A Nissan európai eladási számainak növekedéséhez nagyban hozzájárultak a márka töretlen népszerűségnek örvendő crossoverei: a Qashqai, a Juke és az X-Trail. A három modell értékesítései mind erősödtek a 2014-es értékekhez képest.

A JATO adatai szerint a Qashqai európa legnépszerűbb ázsiai autója és az egyetlen ázsiai autó a az aurópai Top 10-es listán (a 7. helyet elfoglalva). A Qashqai saját kategóriájában is kiemelkedő eredményt ért el: a legnépszerűbb crossover modellként zárta az évet Európában. A Qashqai 2015-ben két számjegyű növekedést produkált (14%) a régióban – erre rajta kívül csak egy modell volt képes a Top 10-ben.

A Nissan barcelonai üzemében gyártott Pulsar is egyre népszerűbb, eladási számai a 2014-es évhez képest 50%-kal nőttek.

A Nissan továbbra is úttörő szerepet játszik a fontos új technológiák kifejlesztésében, melyeket 2016-ban további újdonságok követnek majd mind az elektromos autók, mind a közlekedés jövőjét jelentő önjáró járművek területén. Az úttörő Nissan Qashqai folytatja diadalmenetét, hiszen a 2015-ös évben több mint 248 000 ügyfél döntött a modell mellett, és ismerte meg az általa kínált egyedi stílust, kiemelkedő hatékonyságot és fejlett technológiákat.

A Nissan LEAF továbbra is vezető szerepet tölt be az elektromos autók piacán globálisan; az elmúlt évben Európában több mint 15 000 értékesített példányával pedig ismét hozta a 2014-es szintet. Az új, 30 KWh-s LEAF hamarosan az európai márkakereskedésekbe kerül, és 26%-kal nagyobb hatótávolságával ismét tanúbizonyságot tesz a Nissan zéró-emissziós közlekedés területén elért vezető szerepéről.

Működésének hatodik évében a Nissan sunderlandi üzemében 400 000-nél is több autó készült, ezzel megerősítetve az Egyesül Királyság legtermelékenyebb autóipari üzemei között elfoglalt első helyét.

Néhány részlet:

Rekordszámú európai értékesítés – 50%-os növekedés 6 év alatt.

Az elektromos járművek értékesítése terén elért eddigi legjobb eredmény: 15 600 LEAF eladása Európában; 4251 új e-NV200 értékesítése.

A crossover-eladások száma meghaladta a 424 000 darabot.

Rekord mértékű piaci részesedés Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban.

Guillaume Carter, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke a következőket mondta: „A Nissan márka és termékválasztéka nagyon erős, egységesebb és izgalmasabb, mint történetünk során eddig bármikor. Új Nissan Ígéret Program kezdeményezésünkkel pedig tovább feszegetjük a határokat: a legmodernebb technológiákat használjuk, valamint demonstráljuk elkötelezettségünket az iránt, hogy ügyfeleinknek többet adjunk – több választási lehetőséget, több értéket és több innovatív és izgalmas terméket.”

„2015-ben bevezettük az új NP300 Navara modellt, a 30 kWh-s verzióval növeltük a 100%-ban elektromos hajtású LEAF hatótávolságát, crossovereink pedig minden eddiginél jobban teljesítenek: a Qashqai, a Juke és az X-Trail is rekordokat döntött a régióban”

A helyi gyártás erősítését célzó befektetések a Nissan legfontosabb piacain meghozták gyümölcsüket, így a Nissan Spanyolországban 41, Olaszországban 19, az Egyesült Királyságban és Németországban pedig 12-12 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A Nissan európai piacainak több mint 75%-án növelte piaci részesedését, egyes országokban – Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és Németországban – pedig rekordot döntött a piaci részesedése.

Január-december, 2015

Piaci részesdés

(%)

Értékesítés

(db)

Változás

(%)

 

’15

’14

’15

’14

15/14

VOLKSWAGEN

12,1

12,4

1 657 195

1 558 463

+6,3

FORD

7,3

7,3

999 224

919 910

+8,6

RENAULT

7,0

6,9

957 391

863 369

+10,9

OPEL/VAUXHALL

6,7

6,9

925 115

870 119

+6,3

PEUGEOT

6,1

6,1

837 752

768 014

+9,1

AUDI

5,4

5,6

738 051

698 031

+5,7

BMW

5,2

5,1

714 386

645 761

+10,6

MERCEDES

5,2

5,0

707 046

627 718

+12,6

FIAT

4,7

4,6

647 356

576 883

+12,2

SKODA

4,3

4,4

588 104

554 545

+6,1

NISSAN

3,9

3,7

539 982

462 461

+16,8

CITROEN

3,9

4,1

537 696

513 200

+4,8

TOYOTA

3,9

4,0

537 115

505 432

+6,3

HYUNDAI

3,3

3,3

456 926

410 185

+11,4

DACIA

2,8

2,9

377 165

359 175

+5,0

KIA

2,7

2,7

374 219

343 724

+8,9

SEAT

2,4

2,5

327 930

318 868

+2,8

VOLVO CAR CORP.

2,0

1,9

268 404

237 532

+13,0

MAZDA

1,4

1,3

195 293

160 918

+21,4

MINI

1,3

1,2

182 004

151 505

+20,1

SUZUKI

1,2

1,2

169 840

150 972

+12,5

LAND ROVER

1,0

0,9

136 022

112 208

+21,2

HONDA

0,9

1,0

125 834

126 713

-0,7

MITSUBISHI

0,9

0,7

123 114

93 232

+32,1