AutóAddikt Magazin Ford: ha izomautót vezetünk, nem kell feltétlenül izomagyúvá válnunk

Ford: ha izomautót vezetünk, nem kell feltétlenül izomagyúvá válnunk

Attól még, ha egy izomautót vezetünk, nekünk nem feltétlen kell izomagyúvá válnunk – összegezhetnénk mondanivalóját annak a sajtóbeszélgetésnek, amelyen a Ford arra felhívta fel a figyelmet, hogy a fiatalok gyakorta keverednek balesetveszélyes helyzetekbe, ha autóval indulnak nyaralni.

ford-ecosport-felfujhato-fater-kiss-gergo-autoaddikt

A Ford által szervezett beszélgetésen ott volt Kiss Gergő olimpikon is, aki a Mustang magyarországi nagykövete, maga is egy 65-ös Ford Mustang tulajdonosa. Szerinte az autógyártás fejlődésével a vásárlók, köztük fiatalok is egyre könnyebben juthatnak hozzá az egyre erősebb autókhoz. A vízilabdázó szerint a sportban megtanult fegyelmezettség sokat segíthet abban is, hogy az ilyen nagy lőerővel rendelkező izomautókat is visszafogottan, biztonságosan vezessük.

„A kulcs a fokozatosság elve, meg kell szokni az autót. Csak a megtett kilométerek árán szerzett vezetési tapasztalat faraghat valakiből jó sofőrt. A fiataloknál gyakran észrevehető látens önbizalom veszélyes lehet, különösen az erős autóknál, ezért a fegyelmezett (visszafogott) vezetés és maximális figyelem elengedhetetlen” – mondta az olimpikon.

Kiss Gergő mellett egy közbiztonságot javítani kívánó reklámfilmből kölcsönvett felfújható fater is figyelmeztette a fiatalokat, fesztiválozókat arra, vezessenek óvatosan a Balaton környékén is.  Mint ismert: a film arra próbál rávilágítani, hogy a fiatalok könnyen felelőtlenné válnak a volán mögött: telefonálnak, sms-eznek, szelfiznek, esznek. Egyszóval nem az útra figyelnek.  A kutatások ugyanakkor azt mutatják, ha egy felnőtt ül az anyósülésen, kevésbé fegyelmezetlenek a friss jogsis vezetők.

A Ford erre a kutatási eredményre hívja fel a figyelmet a felfújódó szülővel. A termék természetesen fiktív. Csak a reklámfilm állítja azt, hogy ilyen instant apukát lehet vásárolni és azt a szülők, gyermekeik autójába is elhelyezhetik.

Egy példány azonban tényleg létezik a felfújható apukából. Ezt a Balaton száguldó riporterének autójába ültették. Fesztiválokon, strandok parkolóiban „rémisztgették” a fiatalokat vele. Eközben azokat a kutatási eredményeket is ismertették velük, miszerint Európában a 18-24 éves korosztály a teljes lakosság 8 százalékát teszi ki – ám a közúti balesetek halálos áldozatai között már 15 százalék az arányuk. Nyáron még rosszabb a helyzet: ekkor 21 százalékosra növekszik ez az arány.

A statisztikában tapasztalható emelkedés mögött egyértelműen a meggondolatlan kockázatvállalás áll, aminek eredményeképpen 2004 és 2013 között 62.000 fiatal autós vesztette életét autóbalesetben az Európai Unióban. Az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpont jelentése szerint a fiatalok által okozott balesetek leggyakoribb oka, hogy nem figyelnek eléggé az útra, nehezebben viselik a stresszt, alkohol vagy tiltott szerek hatása alatt vezetnek és számtalan zavaró tényező tereli el a figyelmüket.

Az autó mellett egy-egy alkalommal feltűnt egy játékrendőr, Füred kapitány is, amelynek segítségével a kisebbek, az 5-8 éves korosztály és szüleik figyelmét is szerették volna felhívni  arra, hogy a családi utazás sokkal biztonságosabb lehet, ha betartjuk a KRESZ-szabályait és mindig használjuk az életkornak megfelelő gyereküléseket.

Előző cikkIdén másodszor Kamion EB a Hungaroringen, felvonulással kezdődik a program
Következő cikkVilágpremier: Párizsban mutatkozik be az Opel Ampera-e