AutóAddikt Magazin Hibrid sprólási versenyt hirdetett németországi taxisoknak a Toyota

Hibrid sprólási versenyt hirdetett németországi taxisoknak a Toyota

Különleges versenyt hirdetett a németországi taxisok körében a Toyota: arra kíváncsiak, ki tudja a legalacsonyabbra leszorítani a Prius+ hibrid buszlimuzin átlagfogyasztását.

Nyolc német nagyváros taxisai mérik össze képességeiket a Toyota Deutschland egyedülálló kihívásán: feladatuk, hogy a lehető legalacsonyabb átlagfogyasztást érjék el a hétszemélyes Toyota Prius+ hibriddel. Az autókat a márka magyarországi tesztautó-parkjában is sikerrel alkalmazott Driveco öko-diagnosztikai eszközzel szerelték fel, amely méri a járművek által megtett távolságot, az átlagfogyasztást, valamint a tisztán elektromos üzemben megtett távolságot és időt.

Az eredményhirdetésre a november első hétvégéjén, Kölnben megrendezendő Európai Taxis Kiállításon, a kontinens első számú személyfuvarozó szakrendezvényén kerül sor; a három leginkább környezetbarát stílusban vezető taxis utazási utalványt kap, valamint meghívást nyer a Nürburgringi 24 órás autóversenyre. Nemcsak egyéni szinten zajlik a vetélkedés, az is nagy kérdés, hogy Hamburg, Köln, Berlin, Düsseldorf, München, Duisburg, Frankfurt és Bonn közül melyik nagyváros nyeri el az emissziós trófeát.
A verseny állása a www.driveco.fi/toyotaevent/g3nbvzj címen valós időben is nyomon követhető. Az már most látszik, hogy egyesek bámulatosan ráéreztek a hibrid technológiára. Cikkünk írásakor a berlini taxisok remekelnek, akár 3,6 liter/100 kilométerre szorítva le a modell kiviteltől függően 4,1-4,9 l/100 km szabványos átlagfogyasztását. A leginkább ólomlábú pilóta hatliteres átlagot ért el 5600 kilométeren Bonnban – ami, tegyük hozzá gyorsan, egy hétszemélyes, 4,65 méter hosszú, másfél tonnás buszlimuzintól így is elképesztően jó érték.

A Driveco rendszer méréseiből az is jól látható, hogy a takarékosság és az egészséges tempójú autózás nem feltétlenül zárják ki egymást: egy frankfurti taxis 4,5 literes fogyasztással futott 34 km/h-s átlagsebességet – az is igaz viszont, hogy az ő autója üzemelt legrövidebb ideig tisztán elektromos üzemben. Ezen a téren egy düsseldorfi kolléga viszi a prímet: autójában négyből csupán egy percig jár a benzinmotor, míg az emissziómentes távolsági csúcstartó újfent egy berlini taxis, aki a kihívás kezdete óta megtett 4291 kilométerből több mint 2100-at utazott kizárólag elektromos meghajtással.
A versenyben részt vevő 35 taxisofőr a megmérettetés kezdete óta 142 533 kilométert tett meg, összesített átlagfogyasztásuk eddig 4,69 l/100 km, azaz kényelmesen belül esik a modell szabványos átlagfogyasztási tartományán.

Nem véletlenül választotta a Toyota Prius+ modellt a kihívásra a Toyota: a három üléssoros, 136 lóerő összteljesítményű modell csekély üzemanyag-fogyasztásának, praktikus és tágas belső terének, valamint a hibrid technológiából eredő zajkomfortjának, megbízhatóságának és minimális karbantartási költségeinek köszönhetően 2017-ben elnyerte az Év Taxija (Taxi des Jahres) díjat a Taxi Heute szakfolyóirat szakmai szavazásán.