A Maserati MSG Racing számára kihívásokkal teli második futamot hozott a berlini Formula E hétvége. Bár a csapat stratégiája ígéretes volt, az energia-menedzsment központú verseny végül nem hozta meg a várt eredményeket, és a pilóták nem tudták kiaknázni az autókban rejlő potenciált.
Időmérő: ígéretes kezdés, drámai fordulat
Az időmérő edzésen mindkét pilóta remek tempót mutatott, ami lehetővé tette számukra, hogy bejussanak a párbajokba. Jake Hughes számára azonban a végső körben fékhiba okozott balesetet, amely nemcsak az autó első felfüggesztését törte el, hanem a szabályok értelmében a leggyorsabb körét is törölték, mivel piros zászlót okozott. Ezért Jake csak a 11. helyről rajtolhatott, pedig a tempója alapján előrébb is végezhetett volna.
Stoffel Vandoorne sikeresen továbbjutott a párbajokból, de a negyeddöntőben Oliver Rowlanddal szemben alulmaradt. Így a harmadik sorból, a hatodik helyről vághatott neki a futamnak.
A verseny: stratégia és kihagyott lehetőségek
A rajt egyik pilótának sem sikerült igazán jól, ezért a csapat a hosszú első etap mellett döntött, az energia-takarékosságra helyezve a hangsúlyt. A cél az volt, hogy a verseny végére, amikor mások energiagondokkal küzdenek, előnybe kerüljenek.
Több biztonsági autós fázis miatt a futam három körrel hosszabb lett. Jake és Stoffel is későn aktiválta az Attack Mode-ot, ám mivel ezt szinte mindenki ekkor használta, az előnyük elmaradt, és nehéz volt előrébb jutni. Jake remekül haladt, de egy késői Full Course Yellow miatt nem tudott pontszerző helyen célba érni. Végül egy utólagos büntetés miatt mégis megszerezte a tizedik helyet és ezzel egy pontot.
Pilóták értékelése
Jake Hughes:
„Csalódott vagyok a futam végkimenetele miatt. Nagyon sajnáltam a reggeli fékhibát és a balesetet, hiszen nagyon erősnek tűntünk, akár a pole-ért is harcolhattunk volna. A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy időben összerakják az autót a rajtra. A futam során az energiafelhasználásom kiemelkedő volt, a dobogósokkal azonos stratégián mentem, így biztos vagyok benne, hogy az első ötben is végezhettem volna. Sajnos a második Attack Mode-ot rosszkor használtuk, ami most már döntő lehet ezekben a négykerék-meghajtású versenyeken. Egy pontot szereztünk, de többet érdemeltünk volna.”
Stoffel Vandoorne:
„Nehéz nap volt. Úgy érzem, a stratégia jó volt, az elején sok energiát spóroltunk, de egyszerűen nem volt meg a tempónk, és erős alulkormányzottsággal küzdöttem. Amint gyorsult a mezőny, nem tudtam előzni, és nem tudtunk előrébb lépni. Kár érte, mert a duellek után és a hatodik rajthelyről jó esélyeink voltak a pontszerzésre.”
Csapatvezetői és márkavezetői nyilatkozatok
Cyril Blais, csapatfőnök:
„Nem ilyen napra számítottunk. Összességében csalódást keltő hétvége, hiszen a dupla futamból csak egy pontot hoztunk el, ami nagyon frusztráló, figyelembe véve a bennünk rejlő potenciált. Jó volt a stratégia, de a kivitelezésen javítanunk kell. Egy hétvége maradt hátra, mindent megteszünk, hogy erős zárást hozzunk és kihozzuk a szezon második feléből a maximumot.”
Maria Conti, Maserati Corse vezető:
„A mai futammal lezárult a 11. szezon utolsó előtti hétvégéje Németországban, ami kiemelt piac a Maserati számára. Minden versenyhétvége egyben tanulási lehetőség is. Célunk, hogy minden fordulóban optimalizáljunk, a legjobbak között versenyezzünk, és továbbvigyük a Maserati teljesítményorientált DNS-ét. Közeledik a Trident 100 éves motorsport-jubileuma, és készen állunk, hogy Londonban egy izgalmas szezonzárón újabb lépést tegyünk az ünneplés felé.”
Előretekintés
A szezon utolsó fordulója Londonban lesz, dupla futammal, ahol a Maserati MSG Racing mindent belead, hogy méltó módon zárja az évet, és új lendületet adjon a következő szezon előtt.
A Maserati továbbra is a sportosság, elegancia és innováció olasz nagykövete, modelljei a világ több mint 70 piacán elérhetők, és a márka folyamatosan újabb mérföldköveket tűz ki maga elé a luxusmobilitás jövőjének formálásában.