AutóAddikt Újdonságok Még élvezetesebb Ford Focus RS vezetési élmény

Még élvezetesebb Ford Focus RS vezetési élmény

A Ford bemutatta a többszörösen díjnyertes Focus RS modellhez összeállított új Opciós Csomagot, amelynek mechanikus, részlegesen önzáró differenciálműve (LSD) még jobb tapadást és még lenyűgözőbb vezetési élményt kínál az izomautók rajongóinak.

A Focus RS Opciós Csomagban egyedi stíluselemek is találhatók, többek közt a modell jellegzetes Nitrous Blue fényezéséhez kínált látványos külső kiegészítők és a kéttónusú üléskárpitozás.

A Focus RS Opciós Csomag a legújabb ajánlat a Ford Performance-tól, amely legutóbb a 2017-es Genfi Autószalonon mutatta be legfrissebb modellválasztékát. A Ford nagy reményeket fűz a Ford Performance jelenlétéhez az európai piacokon, ezért létrehozta a Ford Performance európai igazgatói posztját, ahová Leo Roekst nevezte ki.

“Új Focus RS Opciós Csomagunk a lehetővé teszi, hogy az autósok a legjobb teljesítményt hozzák ki a modellből” – nyilatkozta Roeks. “Nem volt könnyű tovább javítani a Focus RS díjnyertes menetdinamikáját, de a Ford Performance mérnökei olyan hajtásláncot alkottak, amely a 350 lóerős EcoBoost motor erejének utolsó cseppjeit is kifacsarja.”

Még jobb tapadás

A Ford Performance mérnökei által kifejlesztett, és a világ számos helyszínén tesztelt Focus RS Opciós Csomag az első tengelyhez beépített Quaife LSD révén még magasabb szintre emeli az izomautó kategóriaelső tapadását és uralhatóságát.

A mechanikus LSD mérsékli a kisebb tapadású kerékhez eljutó forgatónyomatékot, és inkább a jobban tapadó abroncshoz irányítja a vonóerőt, így ellensúlyozva a kerekek kipörgését, ami ronthatná a gyorsulást és a stabilitást.

Az első kerekre jutó forgatónyomaték vezérlésével a Quaife LSD lehetővé teszi, hogy a vezető nagy terhelésnél még hatásosabban kiaknázza a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motor erejét. A berendezés tökéletes összhangban működik a Focus RS alapáron kínált technológiáival: a Ford Performance Összkerékhajtással, ami mindig vezetési körülményeknek megfelelően változtatja az első/hátsó nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja.

“Jó hír a legelszántabb teljesítményrajongók számára, hogy a Quaife LSD mechanikus tapadásjavításával ezentúl még magabiztosabban tarthatják a sebességet a versenypályák ívein, és még lendületesebben gyorsíthatnak ki a kanyarokból. Az új beállítás erős fékezés közben is jobb mechanikus stabilitást és irányíthatóságot biztosít, Drift üzemmódban pedig könnyebb lesz az erőcsúsztatás” – mondta el Roeks. “A Focus RS Opciós Csomag új értelmet ad ‘fun to drive’ filozófiánknak.”

A Focus RS Opciós Csomag is kínál kapcsolható üzemmódokat, köztük az iparágban elsőnek számító Drift üzemmódot és az optimális rajtot biztosító Startvezérlést. Az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.

Egyedi dizájn

A Focus RS Opciós Csomag merész és dinamikus stílusú egyedi részletmegoldásokat kínál a jellegzetes Nitrous Blue külső fényezéshez, többek közt matt fekete tetőt és külső tükörházakat. A hátsó tetőlégterelő is matt fekete fényezést kap, a spoiler oldalsó felületeit pedig kék RS emblémák díszítik.

Alapáron jár még a csomaghoz:

Tompa fényű, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa RS középelemmel – erősített és ütésálló kivitel
Brembo négydugattyús monoblokk féknyereg, különleges RS-kék fényezéssel és Brembo emblémával
Recaro kagylóülések exkluzív Nitrous Blue bőrbetétekkel

HIRDETÉS
Előző cikkIdén is lesz Tekerd jobbra a Hankookkal
Következő cikkEuro NCAP: öt csillag az új MINI Countryman-nek