AutóAddikt Hírek Megkapta az ötmilliomodik Ford is az EcoBoost motort

Megkapta az ötmilliomodik Ford is az EcoBoost motort

A Ford legyártotta az 5 milliomodik autót, amit a vállalat üzemanyag-takarékos EcoBoost motorja hajt: 2014-ben az európai piacon minden negyedik modell EcoBoost technológiával talált gazdára. Európában az 1 literes EcoBoost erőforrás a legnépszerűbb változat, amely tavaly történelmet írva zsinórban harmadszor nyerte el az Év Motorja díjat. Az 5 milliomodik autó – egy 1 literes Ford Focus – az amerikai Michigan összeszerelő üzemben gördült le a gyártósorról.

ford_1_liter_ecoboost_motor_ev_motorja

A fontos mérföldkőhöz ért az üzemanyag-takarékos EcoBoost benzinmotorok gyártásában: a 2009-ben bemutatott erőforrásból elkészült az 5 milliomodik darab. Az első EcoBoost-motoros modellek 2010-ben jelentek meg Európában, és tavaly már minden negyedik autó ilyen erőforrással kelt el a régióban. A kontinensen az 1,0 literes EcoBoost bizonyult a legnépszerűbb változatnak; 2014-ben ez lett az első erőforrás, amely már zsinórban harmadszor nyerte el az Év Motorja díjat. Európában több mint 230.000 Ford talált gazdára 1,0 literes motorral, ami a Fiestától kezdve a vadonatúj Mondeóig immár 10 különböző modellhez rendelhető; a régió piacai számára gyártott modern erőforrás a németországi Kölnben és a romániai Krajovában készül.

“A Ford EcoBoost alacsony üzemanyag-költségek mellett is remek teljesítményt kínál, ami Európában és világszerte egyaránt hihetetlenül népszerűvé tette a vásárlók körében.” – mutat rá Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelő alelnöke. „Az EcoBoost motorok korszakváltó technológiának bizonyultak, és nap mint nap új vásárlókat vonzanak a Ford márkakereskedésekbe.”

A méretcsökkentés látványos eredményének is tekinthető EcoBoost motorok a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezésnek, a turbótöltésnek és a Kettős, Függetlenül Változó Szelepvezérlésnek köszönhetően alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett is meglepő teljesítményt nyújtanak. Az Európában tavaly bevezetett Fiesta Red és Black Edition modellek 140 lóerős EcoBoost erőforrása az 1,0 literes blokk legerősebb változata, ami valaha sorozatgyártású autóba került. Ugyanakkor a vadonatúj Mustangot is EcoBoost technológia hajtja: a legendás modell európai értékesítésének első hónapjában minden második Mustangot az új, 314 lóerős, 2,3 literes EcoBoost erőforrással rendeltek meg a vásárlók. Az 5 milliomodik EcoBoost-motoros autó egy 1,0 literes Ford Focus volt, ami az amerikai Michigan összeszerelő üzemben gördült le a gyártósorról. A világ különböző Ford-üzemeiben havonta több mint 200.000 EcoBoost erőforrás készül, köztük az 1,5 literes, az 1,6 literes és 2,3 literes négyhengeresek, valamint a 2,7 literes és 3,5 literes V6-os változatok. Ez a jelentős eredmény megerősíti a vállalat Blueprint for Sustainability című jövőképében felvázolt alapelveket, és egy lépéssel tovább viszi az Egy Ford terv megvalósítását, aminek célja az innovatív megoldások meghonosítása a márka globális termékkínálatában.