AutóAddikt Újdonságok Megkezdték az Audi e-tron gyártását

Megkezdték az Audi e-tron gyártását

Az Audi újabb lépést tett a jövőbe vezető úton, szeptember 3-án hétfőn ugyanis az Audi brüsszeli üzemében megindult az Audi e-tron modell sorozatgyártása.

A márka első tisztán elektromos SUV modellje hétköznapi használatra is ideális hatótávolsággal bír. A gyorstöltő állomásokon elérhető akár 150 kW teljesítményű töltőkapacitással alig 30 percre van szüksége ahhoz, hogy készen álljon a következő hosszabb túrára. Az új modell világpremierjét az Audi szeptember 17-én San Fransiscoban tartja majd, ahol először láthatja a nagyközönség álca nélkül a márka újdonságát.

Misano vörös köntösben, útra készen: Peter Kössler, az Audi márka igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja és Patrick Danau, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója végig követték, ahogy az első Audi e-tron modell hangtalanul legördült a gyártósorról. „Az Audi e-tron egy igazi úttörő.” – állapította meg Peter Kössler, az AUDI AG igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja. „Olyan innovatív technológiával rendelkezik, mint például a virtuális külső tükrök, ugyanakkor nagyszerűen egyesíti a hagyományos Audi erősségeket a kezelhetőség és a dinamika területén az olyan műszaki megoldásokkal, amelyek messze túlmutatnak az autón. Brüsszeli üzemünk átfogó korszerűsítésen esett át az elektromos modell gyártásához. Ez a világ első, igazoltan szén-dioxid semleges sorozatgyártása a prémium szegmensben.” Az Audi Brussels a gyártás minden folyamatát, illetve az üzem összes további szén-dioxid-kibocsátását megújuló energiákkal és különböző környezetvédelmi projektekkel fedezi.

„Az Audi számos belső kompetenciát épített fel az Audi e-tron kapcsán és mind az akkumulátor technológiát, mind az aktuálisan használt hajtásrendszert maga fejlesztette. A munkatársak pedig a gyártás számos fázisát újragondolták, megtervezték és megvalósították” – nyilatkozta Patrick Danau, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója.

2016 nyarától kezdve az üzem átfogó átépítésen esett át, amely – lépésről lépésre – érintette a karosszériagyártást, a fényezőműhelyt és a gyártósort is illetve megteremtették a helyben történő akkumulátorgyártás feltételeit is. Vezető nélküli szállítási rendszerek gondoskodnak róla, hogy az akkumulátorok sorban megérkezzenek az elektromos autók gyártósorához. A brüsszeli dolgozók több, mint 200 000 órás tréningen vettek részt az első, tisztán elektromos Audi gyártásának megkezdése előtt, így tökéletesen felkészültek a gyártás elindítására.

Szóljon hozzá!