A Ford bemutatja a Transit fülkés alváz kivitelének legújabb, nyújtott tengelytávú, kifejezetten a 3,5 tonna össztömeg alatti nemzetközi szállítási igények kiszolgálására kialakított változatát.
Az új, elsőkerékhajtású, nyújtott, alvázas felépítésű modellváltozat kifejezetten nehéz üzemre felkészített erőforrásokkal és hajtáslánccal érkezik; a modell kialakításakor jelentős részben a lengyel, a balti és a közép-európai szállítmányozók igényeit tartották szem előtt, hiszen ezekben az országokban különösen jelentős az igény a nagy kapacitású, de legfeljebb 3,5 tonna össztömegű, ugyanakkor nemzetközi fuvarfeladatokra is alkalmas áruszállítók iránt.
Ponyvás felépítménnyel az új L5-ös Transit hatalmas rakteret kínál: még a hálóhellyel kiegészített fülkével is tíz Euro raklap fér el rajta, és 950 kilogramm a maximális teherbírása.2
“A hosszú távú közúti szállítás komolyan fejlődik, és hosszú tengelytávú alvázas Transitunkat kifejezetten arra terveztük, hogy a lehető legtöbb árut szállíthassa, ezzel is segítve a gazdaságot és a vállalkozások munkáját,” mondta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű üzletágának vezetője.
Az L5-ös alvázas Transit már elérhető az európai piacokon, és a Ford Minősített Járműátalakító programjában közel 200 gyártó kínál hozzá sorozatgyártású, illetve egyedi tervezésű felépítményeket 13 országban.
Kivételes raktérméretAz új modellváltozat tengelytávja valamennyi elsőkerékhajtású konkurensénél hosszabb a 3,5 tonnás kategóriában: 4.522 mm.
A Ford a lengyel Carpol és a Nadwozia Partner cégekkel együttműködve már épített is néhány, kifejezetten nemzetközi fuvarfeladatokra felkészített, ponyvás, hálófülkés kialakítású bemutató-autót.
Valamennyi alvázas, elsőkerékhajtású Transit L5-öst tiszta üzemű, erős és gazdaságos, nehéz üzemi körülményekre is felkészített 2.0 literes, négyhengeres EcoBlue dízelmotor mozgatja 3, alapkivitelben 130 LE teljesítménnyel, és 360 Nm maximális forgatónyomatékkal. A növelt teljesítményű változat 160 lóerős, és 390 Nm-t ad le. Mindkét motorvariáns alkalmas felépítménnyel együtt akár 2.380 kg saját tömegű változatok építésére is, ami különösen alkalmassá teszi őket nemzetközi szállítási feladatok hatékony ellátására.
Mindkét motorváltozathoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó kapcsolódik alapfelszerelésként, a kézzel is kapcsolható hatfokozatú automata külön rendelhető. A rendelhető felszerelések listáján nagyméretű, 95 literes üzemanyagtartály is szerepel, így az egyszerre megtehető táv jelentősen megnő, ami kifejezetten előnyös a hosszú távú fuvarfeladatok teljesítésekor.
A vezetőtámogató rendszerek választéka széles; a rendelhető felszerelések listáján elérhető az Adaptív Sebességtartó4 és a Sávtartó rendszer is5. E két felszerelés komolyan növeli a hosszú távú utazások biztonságát, használatukat a független biztonsági minősítő szervezet, az Euro NCAP is ajánlja.
Az L5-ös alvázas változat megjelenésével tovább bővült a Transit modellválasztéka. Az eddigi legnagyobb teherbírású Transit kivitel – 5 tonnás legnagyobb megengedett össztömeggel – már tavaly év végén megjelent a Ford márkakereskedésekben. A Ford, akárcsak a korább öt évben, 2020-ban is vezette az európai haszonjármű-piacot: a Transitból összesen 87.139 darab kelt el a márka 20 legfontosabb európai piacán.6
1A teherbírást a tömeg és a tömegeloszlás is befolyásolja.
2 A maximális hasznos teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függően változik. Az adott jármű teherbírását az ajtóoszlopon elhelyezett tábla jelzi
3Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok az átépített járművek homologizációjától függnek, és mértékük a FordEtis WLTP CO₂ Kalkulációs Eszközzel határozható meg.
4 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését, irányítását és a biztonságos autóvezetést. A részletek és korlátok a Felhasználói Kézikönyvben olvashatók.
5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását
6 A vállalat 20 legfontosabb európai piaca Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Spanyolország, Románia, Svédország és Svájc.