AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Megtörtént a sárvédőelem szintezése a W140-es 1997-es Mercedes-Benz 420-on

Megtörtént a sárvédőelem szintezése a W140-es 1997-es Mercedes-Benz 420-on

Nem volt egyszerű, mégis remek kihívást jelentett. DIY Mercedes W140 karosszériaelem-optimalizálás, második rész.

Ahogyan azt korábban már megírtuk, eljött az ideje a vezetőoldali sárvédőelem szintezésének, ugyanis már jó ideje együtt élünk ezzel az elemtáris problémával. Úgy 1-1.5 mm hézagkülönbséget jelentett (mára múlt időben), de szakavatott szemnek kellemetlenül hathatott.

Plusz a sárvédőelemhez tartozó Sacco-deszkát is meg kellett újítani, hiszen hiányosan volt a helyén, ragasztós-gányolós megoldással lett felfogatva a helyére, persze ferdén. Így a kettőt összevontuk, és a fő feladattal – a szintbe állítással – végeztünk is.

A lökhárító levételével folytattuk a procedúrát – ekkorra már a díszburkolat-elem lekerült a Mercedesről. A lökhárítót azért kellett levenni, mert alatta található 1 fő felfogató csavar a sárvédőelemhez, tehát mindeképp elkerülhetetlen ez a folyamatrész.

Talán ez a legnehezebb feladat ilyenkor, kiváltképp, ha az ember a garázsában teszi mindezt egymaga; emelő nélkül meg pláne. Na de mindegy is, sikerült leszedni a lökhárítót – nem először amúgy.

A W140 első sárvédőelemet 12 darab 10-es főcsavar tartja. 3 az A oszlop alatt, 2 a díszlap mögött (plusz 1 a sárvédőelem nyúlvány-merevítőjén), 1 az indexbúra alatt, 2 apró az indexbúra tartóján belül, a fényszóróházhoz kapcsolódva, 6 darab pedig a felső részen, a motortér felöli belső oldalon.

Nem terveztük a sárvédőelem leválasztását, elegendőnek tartottuk a csavarok meglazítását, vagy a nagyon tré állapotban lévők cseréjét. Itt jött a képbe ismét Ámon Pál Mercedes bontója, ahol mindenféle apró-cseprő dolgot ki lehet fogni a 140-eshez (is), úgyhogy el is szaladtunk hozzá, és beszereztünk pár A1639900136-as cikkszámú 10-es alátétes csavart. Eredeti Mercedes-t természetesen.

Jól is tettük, mert a Sacco-deszka alatt kapásból a 2 darab csavar kissé ramaty állaptonak örvendett – érdekes, hogy a környezetük viszont egyáltatlán nem volt rozsdás. Ezeket a csavarokat ki is cseréltük, már csak azért is, mert a bal oldali, eredetileg benn lébő csavar nem is típusazonos verziójú volt.

Miután meglazítottuk a csavarokat, kezdődhetett a sárvédőelem óvatos mozgatása. Az elem frontrésze pár fokkal feljebb mutatott, mint kellett volna, ez máris kihatással volt az A-oszlopi illesztésre, az ottani hézagra, valamint az alsó díszléc vonalának szimmetriájára.

Miután helyére tettük a sárvédőelemet, és megmértük a helyesnek vélt hézagot – ami egyébként milliméterre pontosan megegyezik a gyárival – jöhetett az összeszerelés. Ami alapvetően a csavarok meghúzásáról szólt, illetve utánszintezésről, ha épp elmászott volna a szimmetria összerakás közben.

Ezzel is végeztünk, mehetett a helyére az indexbúra, valamint az alsó díszpanel is. Utóbbi kapcsán külön cikkel jelentkezünk.

Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer