Ahogyan azt már több ízben említettük, a brit Engine Technology International című szaklap által immár 17. alkalommal megszervezett Nemzetközi Év Motorja díjátadóra június 17-én, szerdán került sor a németországi Stuttgartban.
Az idei díjat az 1.0-1.4 liter hengerűrtartalmú motorok kategóriájában a PSA Peugeot Citroën által kifejlesztett 3 hengeres PureTech turbómotornak ítélték oda. Méltó megkoronázása ez a douvrini (Pas-de Calais megye) Française de Mécanique üzemben mindezidáig több mint 100 ezres darabszámban előállított motor sikerének.
A különösen nagyteljesítményű 3 hengeres PureTech motorcsalád, mely átlagosan 18%-kal csökkenti a fogyasztást és a CO2-kibocsátást a korábbi generációs motorokhoz képest, a következő verziókat foglalja magában: a 2012-től Trémeryben (Moselle régió) évi 640 ezres darabszámban gyártott 1 és 1,2 literes szívómotorokat, a 2014 óta a Française de Mécanique-ben évi 320 ezres és a kínai Xiangyang üzemben évi 200 ezres darabszámban előállított 1,2 literes turbómotorokat.
A középkategóriás modellekbe beépített PureTech turbómotorok iránt erős kereslet mutatkozik, ezért a PSA Peugeot Citroën 2015 márciusában François Hollande jelenlétében bejelentette, hogy 200 ezerrel növeli a Trémeryben található üzem termelési kapacitását.
A PureTech motorcsalád a következő modellekben található meg: Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 és 5008, Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus és C4 Picasso, a DS 3 és DS 4, valamint a Dongfeng Peugeot 308S és 408.
A díj elnyerése alkalmából Christian Chapelle, műszaki igazgató a következőt nyilatkozta: „Károsanyag-kibocsátás tekintetében a PSA 110,3 g/km CO2-kibocsátással vitathatatlanul a legjobb Európában. A 3 hengeres PureTech turbómotorunk által elnyert nagybecsű díj a PSA mérnökeinek szaktudását dicséri a benzinmotorok fejlesztése terén. Szép elismerés mindazon technikai újításokra nézve, melyek célja a fogyasztás egyre nagyobb mértékű csökkentése.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


