AutóAddikt Magazin Összefog a Goodyear és a London School of Economics

Összefog a Goodyear és a London School of Economics

A Goodyear és a London School of Economics and Political Science (LSE) a napokban bejelentették együttműködésüket egy innovatív közlekedésbiztonsági projekt kapcsán, melynek keretében mélyebben megvizsgálják a közlekedők magatartását egész Európában, választ keresve arra a kérdésre, hogy a járművezetők hogyan befolyásolják egymás magatartását az utakon.

goodyear_leghajo

Az LSE Consulting által vezetett projekt célja, hogy egyedülálló empirikus felismerésekkel járuljon hozzá az Európában folyó közlekedésbiztonsági vitához.

„A jelenlegi közlekedésbiztonsági kutatások főként arra koncentrálnak, hogy a járművezetők hogyan használják a járművüket egy fizikai, nem pedig egy szociális környezetben. Új kutatási projektünkkel azt akarjuk elemezni, hogy a járművezetők milyen interakciókat folytatnak, illetve milyen attitűdöket mutatnak más vezetőkkel szemben, és ezek milyen hatással vannak a kockázatos vezetésre. Az LSE Szociálpszichológiai Tanszékén dolgozó kutatói csapatunk tagjai lelkesen fogadták a lehetőséget a legújabb szociálpszichológiai kutatási technikák alkalmazására, melyek segítségével a közlekedésbiztonságot olyan nézőpontból közelíthetik meg, amelyet eddig nem igazán hangsúlyoztak” – mondta Dr. Chris Tennant, az LSE kutatási projektjének vezetője.

„Az LSE Szociálpszichológiai Tanszéke az elmúlt 50 év során úttörő kutatásokat végzett az egyének társas helyzetekben mutatott magatartásáról. Nagyon izgatottak vagyunk a lehetőség miatt, hogy együtt dolgozhatunk a világ vezető szaktekintélyeivel egy olyan tanulmányban, amelyből értékes felismeréseket és információkat nyerhetünk a közlekedésbiztonságról folyó vitához” – nyilatkozta Olivier Rousseau, a Goodyear európai, közel-keleti és afrikai régiójának fogyasztói abroncsaiért felelős alelnöke.

Az együttműködés újabb lépést jelent a Goodyear erőfeszítéseiben, hogy új statisztikákkal és kutatási programokkal járuljon hozzá a közlekedésbiztonsági vitához, amelyek nyomán ajánlásokat lehet majd megfogalmazni arról, hogyan kezeljük ezt a fontos társadalmi kérdést. A Goodyear korábban végzett már felméréseket kezdő járművezetők (2012), járművezetést oktatók (2013) és kezdő járművezetők szülei körében (2014), melynek eredményeit a „Vezetés közben első a biztonság: A közlekedésbiztonság javítása kezdő gépjárművezetők számára” című fehér könyvben foglalták össze, melynek második kiadása 2014 novemberében jelent meg. A fehér könyvet megosztották a legbefolyásosabb szakpolitikusokkal és közlekedésbiztonsági szervezetekkel, ezzel segítve az európai utak biztonságosabbá tételére irányuló munkájukat.

Az LSE-vel közösen folytatott kutatási projekt részét képezi a járművezetők magatartásának 15 országra kiterjedő vizsgálata, amelytől azt várják, hogy új információkkal fogja megerősíteni a Goodyear régóta vallott elképzelését az élethossziglani tanulásról, mint a közlekedésbiztonság javításának alapjáról. A Goodyear kutatásainak és szakpolitikai ajánlásainak jelentős része, mint például a többfokozatú jogosítvány bevezetése, ezt a filozófiát támogatja.