Főoldal Blog Oldal: 171

42 millió eurós beruházást létesít a Ford Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok kapcsán

A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább erősítve elektromos hajtási stratégiáját egy olyan gyártólétesítménnyel, ahol a legmodernebb akkumulátorok készülnek majd, és előkészítve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid modellek gyártását.

A két új gyártósor alkalmas lesz a fejlett lítium-ion akkumulátorok előállítására, amelyek a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid, a vadonatúj Kuga Hybrid, illetve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid hajtására szolgálnak. A 24 millió eurós költséggel kiépített akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.

A várhatóan 2021 elején megjelenő új S-MAX Hybrid sportos egyterű és a Galaxy Hybrid személyszállító még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, csekélyebb CO₂-kibocsátást és még kifinomultabb működést kínál majd. A szegmensben jelenleg egyedülálló hajtási technológia vonzó alternatívát kínál a márka EcoBlue dízelmotoros modelljei mellett – anélkül, hogy kompromisszumot jelentene a belső tér, a komfort vagy a rugalmasság tekintetében.

Az új, öntöltő S-MAX és Galaxy hibrid változatokat egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, elektromotorból, generátorból és lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc mozgatja. E modellek gyártásának előkészítése – vagyis az új szerszámozás, illetve a gyártósor modernizálása – 8 millió eurós beruházást igényel a Valencia üzemben, és további 10 millió eurót jelent a felkészülés a vadonatúj Kuga Hybrid SUV gyártására. 2020 végéig a Ford 14 elektromos hajtású modellt mutat be Európában.

“Mivel a különféle elektromos hajtások gyorsan terjednek a piacon, növeljük beruházásaink mértékét Valenciában, hogy még több elektromos modellt és hajtáslánc-opciót kínálhassunk vásárlóinknak,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Mivel minden eddiginél jobban megkönnyítjük a váltást valamilyen elektromos hajtású autóra, arra számítunk, hogy a 2022-es év végére személygépkocsi-értékesítésünk túlnyomó többségét ilyen modellek teszik majd ki.”

2011 óta a Ford 3 milliárd eurót fektetett be a Valencia üzembe, ezen belül 750 millió eurót a Kuga gyártásába, ami a Kuga Plug-In Hybrid, a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos mild hibrid) és a Kuga Hybrid** (full hibrid) változatokból álló palettájával a legtöbb különféle elektromos hajtási módot kínáló Ford-modell.

S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid modellekben ugyanaz a legmodernebb Ford full hibrid technológia működik, ami a vadonatúj Kuga Hybridben; a lehető legjobb térkihasználás érdekében a vízhűtésű lítium-ion akkumulátor a jármű padlója alatt kap helyett egy, az ütközési energiát elnyelő és vízálló szerkezeti elemben.

Az S-MAX Hybrid öt- és hétüléses változatban készül majd, méghozzá ugyanolyan térkínálattal, mint a jelenleg kapható modell, így az ötüléses változatban akár 2200 liternyi poggyász is elfér. A Galaxy Hybrid már alapáron hét ülést kínál, emellett pedig rugalmasabban alakítható kabint, ahol a csomagtér mérete továbbra is 2339 liter.*

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid teljesítménymegosztó automata váltóművel kiegészített hajtási rendszere várhatóan 200 LE teljesítményt és 210 Nm forgatónyomatékot ad le, és mind álló helyből, mind menet közben jobb gyorsulást produkál, mint a Ford EcoBlue dízelmotoros modellek, miközben az autó 1500 kg vontatására is képes.

A tisztán elektromos hajtással és benzines-elektromos hajtással egyaránt használható, kifinomultan és dinamikusan működő modellek várható CO₂-kibocsátása 140 g/km (WLTP), NOx-emissziójuk pedig jelentősen alacsonyabb lesz az eddiginél.**

További technológiák, amelyek segítségével a vezető a kényelem csorbítása nélkül javíthatja az autó üzemanyag-fogyasztását:

  • Regeneratív fékezés, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiának akár 90 százalékát is elektromos árammá alakítja át, amit az akkumulátor tárol
  • A Ford SmartGuide interfész ellenőrzi az üzemanyag- és energiafogyasztást. A rendszernek a Féksegéd funkció is része, ami arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát táplálja vissza az akkumulátorba
  • Elektromos szervokormány és elektromos hajtású klímaberendezés, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer, amelyek jelentősen csökkentik a motor terhelését

A Ford S-MAX és a Galaxy jelenlegi generációi 2015-ben mutatkoztak be, és a két modellből azóta 125.000 illetve 69.000 darab kelt el. Az S-MAX értékesítése január és november között 9 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Ford a Mondeo Hybrid és a Mondeo Hybrid kombi modelleket is a Valencia üzemben gyártja.

2020-ban a Magyar Suzuki száz százalékban hibridet gyárt az európai piacra

A Magyar Suzuki tavaly decemberben megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását esztergomi üzemében, sőt az idei évben kizárólag hibrid meghajtású személygépkocsikat tervez előállítani az Európai Uniós piac számára. A közönségkedvenc hazai gyártású Vitara és SX4 S-CROSS január végétől válnak elérhetővé a Suzuki teljes értékesítési hálózatában, országszerte és az Európai Unió országaiban.

Hibrid fókuszú gyártás kezdődött

Az új bevezetésnek köszönhetően a Magyar Suzuki Zrt. a tervek szerint 70 százalékban hibrid meghajtású autót gyárt esztergomi üzemében 2020-ban, 85 százalékban exportra. A legnépszerűbb hazai gyártású újautók 2019 decembere óta kizárólag hibrid változatban gurulnak le a gyártósorról az EU számára, ezzel a vezető autóipari vállalat az egyetlen hazai gyártó a szektorban, amely kizárólag hibridet készít az uniós országok számára.

A négy éve piacvezető Suzuki a hibrid gyártás esztergomi bevezetésével tovább szeretné erősíteni gazdasági szerepét az országban és a régióban. Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója elmondta: „Az energiahatékony járművek iránti egyre növekvő kereslet, valamint autóink kiváló ár-érték arányának köszönhetően nagy érdeklődésre számítunk, és piacvezető pozícióra törekszünk 2020-ban is.”

Töretlenül az elektromobilitás felé

Az új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt Suzuki hibrid modellek a tapasztalatok szerint 15-20 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátás mértékét hagyományos megfelelőjükkel szemben, ugyanakkor könnyebbek és kisebbek, mint más teljes hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek. Ezzel pedig nemcsak gazdaságosabbak, de lendületes teljesítményt is biztosítanak. A fenntartható járműgyártás térhódításával összhangban a Suzuki anyavállalata már hosszú évek óta a hibrid technológia és modellek fejlesztésére összpontosít, a piaci trendekkel, igényekkel és a szabályozási környezettel összhangban. A vállalat mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. Így a legtöbb közös projekt a Suzuki legnagyobb piacán valósul meg, de Európában is segítik egymást a japán járműgyártók. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is közösen dolgozik.

Az új Toyota C-HR a nagy eséllyel lehet a piac kedvence

Az elődmodell nélküli Toyota C-HR 2016 év végi bemutatásakor valódi kategóriateremtő újdonságnak bizonyult, amely minden várakozáson felüli sikereket hozott a Toyota számára, és minden korábbinál népszerűbbé tette a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást.

Az autó magával ragadó, futurisztikus formavilága korosztálytól függetlenül elképesztő népszerűséget hozott a modell, és rengeteg új ügyfelet a Toyota számára.

Az új, 2020-as Toyota C-HR ugyanazt a látványos formanyelvet és rendkívül dinamikus teljesítményt finomítja tovább, amellyel a modell elnyerte különleges helyét a Toyota portfóliójában, számos új technológiával, és egy nagyobb teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás lehetőségével kiegészítve azt. Mindezek ismeretében vélhetően nem tévednek nagyot azok az autóipari elemzők akik úgy vélik, elődmodelljéhez hasonlóan az új generáció is sikerre van ítélve, és még tovább erősítheti a zöld meghajtások élharcosaként ismert Toyota szerepét az európai és a hazai piacon.

A 2016-ban bemutatott dinamikus crossover, a Toyota C-HR esetében az extravagáns külsőhöz remek kezelhetőség társult, mindemellett szegmense legjobb emissziós mutatóival büszkélkedhetett. Nem csoda, hogy igen erős hatást gyakorolt a C-kategóriás szabadidőautók piacára. Pályafutásának első évében 120 000 Toyota C-HR talált gazdára Európában, és szinte azonnal sikerült elérnie a szegmens tíz százalékos piaci részesedését. Mi több, tízből nyolc darab hibrid hajtáslánccal készült. A sikertörténet folytatódott, ennek bizonyítéka, hogy több mint 400 000 autós vezet jelenleg Toyota C-HR modellt szerte Európában. A legfontosabb hír azonban az, hogy az új, 2020-as Toyota C-HR egy még erőteljesebb hibrid rendszer előnyeit kínálja, ráadásul fokozott menetdinamikával, kifinomultabb külső és belső formatervvel, valamint korszerűsített, a legújabb multimédiás technológiákat felvonultató HMI-kezelőfelülettel érkezik.

Az új hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vásárlók két hibridváltozat közül választhatnak, erre ezidáig a szegmensben nem volt példa. A 122 lóerős, 1,8 literes hibridrendszer megmarad, azonban korszerűbb, lítium-ion akkumulátorával a korábbinál kisebb öko-lábnyomot hagy, CO2-kibocsátása pedig jelenleg mindössze 109 g/km (WLTP szabvány szerint). A valódi csúcs az erőteljes, 2,0 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc. A 184 lóerős rendszer – amelynek legalacsonyabb CO2-kibocsátási értéke csupán 118 g/km (WLTP) – sikeresen ötvözi az energiahatékonyságot és a kiváló menetteljesítményeket; a korszerűsített futómű és a kedvezőbb NVH-értékek pedig zökkenőmentesebb, csendesebb utazást és magasabb szintű menetdinamikát tesznek lehetővé.

Ami a megjelenést illeti, az új Toyota C-HR hű marad eredeti identitásához: merész stílust képviselő kupészerű vonalaival továbbra is élesen elkülönül mind a Toyota modellskálája, mind a C-kategóriás szabadidőautók szegmesének többi tagjától. Az autó első és hátsó részén látható finom változtatások letisztultságot, kifinomultságot, ugyanakkor dinamizmust sugároznak, míg a legújabb LED-technológiával szerelt fényszórók és a hátsó lámpák új formába rendeződtek.

A Toyota 2019-es fedélzeti multimédia rendszere immár teljes okostelefon-integrációt tesz lehetővé az “Apple CarPlay” és az “Android Auto” rendszerek jóvoltából. Ezen felül “over the air” technológiával frissíthetők a navigációs rendszer térképei; új autó vásárlásakor a Toyota ingyenes hároméves előfizetést kínál a félévente kiadott frissítésekre. Az új Toyota C-HR fedélzeti kommunikációs rendszere lehetővé teszi, hogy az utasok zavartalanul élvezhessék a MyT alkalmazás kapcsolt szolgáltatásait. Ráadásul a Toyota C-HR leleplezésekor az applikáció egy vadonatúj szolgáltatásával is megismerkedhetünk majd: ez pedig az ún. hibrid coaching, amely személyre szabott képzést kínál: a vezetők megtanulják, hogyan autózhatnak minél tovább elektromos üzemmódban és hogyan használhatják ki egyre természetesebben a hibrid hajtáslánc előnyeit a mindennapi vezetés során.

2020-ban is a Lexus a legmegbízhatóbb márka a What Car? szerint

A brit What Car? autós folyóirat kihirdette 2020-as év autója szavazásának győzteseit. A megbízhatósági versenyben a Lexus és a Toyota egyaránt dobogóra került, a legkiválóbb hibrideket a Toyota gyártja.

Ahogy 1978 óta minden évben, idén is megválasztotta az év meghatározó autóit a brit What Car? autós szaklap. A 47 éve alapított kiadvány szerkesztői két tucatnyi kategóriában értékelik az egyes modellek, márkák és szolgáltatások értékét. Minden csoportban hárman – három különböző árkategóriából – juthatnak be a döntőbe, ahol az arra leginkább érdemes jelölt lesz az adott szegmens abszolút győztese. Ez utóbbiak aztán külön, immár mérettől és ártól függetlenül is megmérettetnek, és közülük választják ki az Év Autóját.

A Legmegbízhatóbb Márkák versenyében az olvasók közreműködésével ítélték oda a díjakat. 31 márka 218 típusáról, a legkülönbözőbb korú autókról – összesen több mint 18 ezer egyedi járműről – kaptak részletes információkat. A szerkesztők figyelembe vették a javítás költségét, illetve időigényét. Három ársávban három japán gyártó jutott be a legmegbízhatóbbak döntőjébe.

Közülük a Lexus érte el a legjobb eredményt: az öt évnél fiatalabb autók között 99 százalékos hibátlansági arányt érte elmíg a 6-15 év közötti Lexusok lenyűgöző 93,1 százaléka bizonyult hibamentesnek. A felmérés legfontosabb tanulsága, hogy a hibrid technológia nemhogy megbonyolítaná és sérülékennyé tenné az autókat. Éppen ellenkezőleg: a Lexus hibridek összességében 96 százalékos tökéletességi rátával zárták a felmérést. Az öt évnél fiatalabb Lexus CT típusok hibaszázaléka nulla (!), de az NX esetében is 99,7 százalékban eseménytelenül telnek az évek. Idősebb korára is megbízható marad a CT: a felmérésben részt vevő autók mindössze 4 százalékánál tapasztaltak meghibásodást (akkumulátor). Az RX modell viszont olyan, mint a nemes vörösborok: míg újkorában 5 százalékuknál, öt év fölött már csak 4,3 százalékuknál fordult elő apróbb kellemetlenség – jellemzően a fékek környékén.

Habár kiemelkedő teljesítményével a Lexus bizonyult a legmegbízhatóbb márkának, a saját ársávjában győztes Toyotának sem kell szégyenkeznie teljesítménye miatt. A 0-5 éves korosztályban a Yaris 100 százalékot, a Prius 98 százalékot ért el; öt év felett a RAV4 (98%) és az Auris (96%) a legjobb választás. A legfeljebb 60 hónapot futott Toyoták körében 98, a hatévesnél idősebb autóknál 88 százalékos a hibátlansági arány.

Ami a hibrid szegmenst illeti, az üzemeltetési költségek, az adókedvezmények szempontjából fontos, szabványos CO2-kibocsátási értékek, a hétköznapi használati érték, valamint a belső égésű és elektromos motorok közötti váltás simasága számított. Pontosan ezek az utóbbi szempontok emelték ki a mezőnyből és tették kategóriagyőztessé a kisebbik teljesítményű új hibrid Corollát, amelynek ugyan takarékossága (4,5 l/100 km) is örvendetes, a tesztelőket mégis kifinomultságával, kényelmével nyűgözte le. Ha az összesített győzelmet át is engedte fivérének, a megfizethető autók között nem talált legyőzőre a Yaris Hybrid, amely a What Car? tesztjén városi forgalomban mindössze 3,5 l/100 km fogyasztást produkált.

A Toyota további két szegmensben is árkategória-győzelmet ért el: a Corolla a családi autóka Toyota Aygo pedig a „budget” kategóriában bizonyult a legkiválóbb közepes árfekvésű megoldásnak.  Az utóbbi látványos formatervével, takarékos motorjával, dinamikus vezethetőségével és gazdag felszereltségével hódított, míg alsó-középkategóriás márkatársa kényelmes futóművével, igényes kidolgozásával, gazdag felszereltségével, valamint a hibrid hajtáslánc csendes és takarékos üzemével tudott győzni.

Ismételten éves értékesítési rekordot könyvelhet el a BMW Group Magyarország

Folytatódott az utóbbi évek tendenciája, a BMW Group Magyarország 2019-ben is növelni tudta minden márkája éves értékesítési eredményét. A bajor prémiumgyártó 18 százalékkal több BMW és 59 százalékkal több MINI modellt értékesített tavaly, mint 2018-ban. A BMW Motorrad értékesítése 20%-kal bővült.

A BMW Group-hoz hasonlóan a bajor prémiumgyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelentett be: míg a BMW Group globális értékesítése 1,2%-kal, addig a BMW Group Magyarország hazai értékesítése 21%-kal nőtt 2018-hoz képest. A BMW Group fennállása legjobb teljesítményét elérve tavaly 2 520 307 modellt értékesített és a hazai képviselet is rekordévről számolhatott be: 2019-ben 3 714 db BMW és 424 db MINI modellt vásároltak hazánkban. A globálisan szintén rekordévet záró BMW Motorrad – 5,8%-os növekedéssel 175 162 értékesített modell – Magyarországon is remekelt: a 20%-os növekedés 534 eladott motort eredményezett. Tavaly mind a BMW, mind a MINI márka a prémium szegmens növekedési ütemét jelentősen meghaladva tudott bővülni, így új rekordot könyvelhettek el. A BMW 18%-kal, míg a MINI kimagaslóan erős mértékben, 59%-kal gyarapodott.

„Ahogy a BMW AG Igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse is elmondta, a vállalat a „Power of choice” filózófiában, azaz a választás erejében hisz: abban a lehetőségben, mely szerint különböző ügyféligényekre, különböző meghajtási alternatívákat ajánl, legyen az hagyományos belső égésű, plug-in-hibrid vagy elektromos modell. A 2019-es rekordértékesítésünket a különböző kategóriákban megjelenő számos új modell is hatékonyan támogatta. Bár 2020 további kihívásokat tartogat az autóipar számára, véleményünk szerint a BMW Group kedvező pozícióban van: jelenleg 12 elektromos meghajtást használó modellt kínálunk, melyhez hamarosan csatlakozik a MINI Cooper SE, az X1 és X2 plug-in-hibrid verziója, vagy épp az év utolsó szakaszában piacra kerülő BMW iX3 modell” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW legsikeresebb modellje hazánkban a BMW X5-ös volt tavaly, 594 db-os értékesítéssel, melyet a BMW 5-ös sorozata (573 db), a megújult BMW 3-as (562 db), az X3-as (340 db) és a BMW 2-es sorozata (311 db) követnek. A BMW szinte minden kategóriában vonzó alternatívát kínál, értékesítése stabil pilléreken alapszik. Kiváltképp sikeresek voltak 2019-ben a BMW X modelljei, melyekből 1 637 db-ot, 17%-kal többet, mint a megelőző évben adott el a vállalat. Az X modellek értékesítésének aránya Magyarországon is pontosan követi a globális trendeket: a márka eladásainak 44%-át képezik.

Tavaly a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH világszerte 135 826 darab új modellt értékesített, amely 32,2 százalékkal magasabb a 2018-as értéknél. Az M és M Performance modellek hazánkban is remekül teljesítettek: 378 darabbal, közel 50%-kal gyarapodott az értékesítésük, a vérbeli M modellek közül a BMW M5 és M2 állnak az eladási ranglista csúcsán.

A 7-üléses modellek vásárlását ösztönző állami támogatás, a Nagycsaládos kedvezmény a BMW 2-es Gran Tourer modellnél is jelentősen érződött. Tavaly 160 db ilyen egyterű BMW modellt értékesített a cég, mely 493%-os bővülés a korábbi évhez képest.

Az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként a BMW Group világszerte már több mint félmillió darab hálózatról tölthető autót adott át ügyfeleinek. 2019-ben ez 145 815 darab új BMW és MINI modellt jelentett, amely 2,2 százalékkal haladja meg a 2018-as mutatót. Magyarországon 636 db elektromos és plug-in-hibrid BMW-t és MINI-t adtak el 2019-ben, mely 53%-os gyarapodást jelent 2018-hoz viszonyítva. A hatodik éve piacon lévő BMW i3-asból 223 db-ot (+50% 2018-hoz viszonyítva), az üzleti limuzin 530e-ből pedig 176 db-ot (+56%) adott el a vállalat. Jelentősen bővült a BMW 330e (61 db) és 225xe Active Tourer (76 db) értékesítése is, növekedésben a 7-es BMW plug-in-hibrid verziója brillírozott (+200%), illetve a MINI Cooper SE Countryman ALL4 eladásai is 40%-kal bővültek a megelőző évhez képest. A magyarországi plug-in-hibrid újautó piac (963 db) közel 43%-át a BMW és a MINI konnektrorról tölthető modelljei határozták meg, 413 db-os értékesítéssel.

Tavaly 424 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2018-hoz képest 59%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a 3 és 5-ajtós, illetve Cabrio (+66%), valamint a Countryman modellek (+29%), mely eredménnyel a MINI magyarországi történelmi csúcsot ért el.

A BMW Motorrad szintén remekelt hazánkban, az 534 darabos értékesítés 20%-os növekedést takar. Az 500 ccm feletti kategóriában a BMW piacvezető 436 darabbal, az R1250 GS/Adventure modellek továbbra is a legnépszerűbbek, de a további kétkerekű újdonságok is nagy szerepet játszottak a bővülésben. 2020-ban érkeznek az F900 R, F900 XR modellek, jön az S 1000 XR a második negyedévben, és már előjegyezhető az R18 újdonság is.

Idén az első negyedévben folytatódik a BMW és MINI modelloffenzívája: érkezik a vadonatúj BMW X6, a 8-as Gran Coupé és annak M8 verziója, márciusban megérkezik az első elektromos MINI, a Cooper SE, a MINI Cabrio Sidewalk különszéria, a vérbeli BMW M2 CS, valamint a BMW 2-es Gran Coupé modellje, mellyel új szegmensben, új célcsoportot szem előtt tartva indít el egy nóvumot a bajor márka. A második negyedévben jön a BMW X1 és X2 25e plug-in-hibrid verziója, a valaha volt legerősebb 3-ajtós MINI a John Cooper Works GP 306 lóerővel, befut a BMW X5M és X6M páros, illetve a nyár derekán megérkezik az első plug-in-hibrid kombi modell, a BMW 330e Touring.

A BMW Group Magyarország évindító sajtótájékoztatójának Budapesten, a Városliget szívében az Olof Palme sétányon található Millennium Ház adott otthont. A vendégeket a BMW Group elektromos és plug-in-hibrid flottája szállította az esemény helyszínére.

Lassan 1 éve tart az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 megújulása

Közel 1 éve tart projektautónk, a W140-es S420 bálna Mercedes megújulása. Folytatás természetesen lesz, mert nagyjából olyan nincs, hogy ne legyen valami mókerolnivaló az autóval.

Persze hála az égnek, semmi extra. De tényleg, sikerült olyan darabot kifonunk hosszas keresgélés után, amelyen apróbb, elhanyagolhatóbb, és nem utolsó sorban kisebb – még csak nem is neveznénk hibának – javítgatnivalók voltak.

Ezen jelenségek mindegyike olyan, amely nem befolyásolta konkrétan az S420 W140 működését, állapotát, minőségét. Viszont a későbbiekre nézve mindenképp befolyással lehetettek volna ezek (tekintsünk el némi esztétikai beavatkozástól – eredeti állapotra való visszaállítás, autentikus alkatrészek újra beszerzése).

Összegyűjtöttük, mely területeken újult meg az 1997-es évjáratú fachliftes Mercedes-Benz S420 W140.

  1. Olajcsere, szűrőcserék, átvizsgálás – Zöld Autószerviz
  2. Olajátvezető csövek (16 db) cseréje – Zöld Autószerviz
  3. Infrás indítókulcs javítása – Zárkirály
  4. Felületi rozsdák javítása (bal első sárvédő, hűtőmaszk – Classic Vehicle Hungary
  5. S420 autentikus felirat felrakása
  6. Gyári rendszámtábla tartó felrakása – Classic Vehicle Hungary
  7. Külső tükrök kábelköteg javítása – Classic Vehicle Hungary
  8. Jobb oldali repedt külső tükörház cseréje, fényezése – Classic Vehicle Hungary
  9. Utastér hátsó légbefúó-szellőztető lamellák megújítása
  10. Gyári autentikus felnik beszerzése, teljes felújítása – Classic Vehicle Hungary
  11. Méretpontos, vadonatúj gumiabroncsok beszerzése – Hankook Hungary
  12. Autentikus gyári felújított felnik felrakása, gumik felrakása – Classic Vehicle Hungary
  13. Hátsó komplett lámpasor (bal és jobb búra, prizma) eredeti állapot visszaállítása, régiek cseréje gyári újakra
  14. Gyári szerszámkészlet teljessé tétele, hiányzó darab pótlása – Mercibolt
  15. APS fejegység rendbetétele, kopott hangerőszabályzó gomb cseréje gyári újra
  16. Műszerfal burkolat apró hibájának javítása (feltöltés, bőrfestés) – Victor’s Customs
  17. Könyöklő felújítása (feltöltés, bőrfestés) – Victor’s Customs
  18. Vezérlés láncvezető műanyagainak cseréje – Zöld Autószerviz
  19. Légszűrőház tartórugójának pótlása – Mercibolt
  20. Vezetőoldali tükör karcos házának cseréje, fényezése – Classic Vehicle Hungary

Jelenleg itt tartunk, alapjaiban véve azért, mert a mostoha téli időjárás nem nagyon teszi lehetővé, hogy mozgassuk az autót. Egész pontosan nem akarjuk mozgatni, maximum napos, száraz, enyhébb időben 10-20 kilométeres járatások, de most az sem fér bele. Így az sem, hogy elvigyük partnerszervizeink egyikébe.

Idén, 2020-ban is folyamatosan keressük az együttműködési lehetőségeket a W140 megújulási projektje kapcsán. A fent részletezettekhez hasonlóan van/lesz rajta újítgatnivaló, és izgatottan sürgetjük a végkifejletet.

Tehát abszolút nyitottak vagyunk arra, hogy új partnereket bevonjunk a projektbe. Várjuk tehát mindazok jelentkezését, akik úgy érzik, hozzá tudnának tenni gyakorlatban valamint az S420-as Mercedes megújulásához. Természetesen minden történést dokumentálunk a jövőben is, cikkekben számolunk be a folyamat haladásáról, az épp aktívan besegítő cég közreműködésével.

Aki tehát kedvet érez segíteni, és részt kíván venni a projektben, jelentkezzen az info@wiedermannmedia.hu e-mail címen.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld Autószerviz, MerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

[TESZT] Toyota RAV4 2.0 AWD – nem hibrid, de attól még teljesen rendben van

Ha nem hibrid, attól még lehet bevállalós: ha Toyota, akkor hibridre asszociálunk, kösz9önhetően a sokszorosan bizonyított tényeknek, no meg a marketinggépezet koncentrált működésének is. Mindenesetre kíváncsian vártunk egy “antihibrid” Toyotát, megérkezett a Toyota RAV4 2.0 AWD modell személyében. Teszteltük.

Jelentős átalakításon esett át a RAV4, ez kétségtelen. Gondoljunk csak vissza a legelső szériás, holdjárókerekes verziókra, azokhoz képest ég és föld; igaz, abban a korszakban kifejezetten szemgyönyörködtető és különleges volt mindenki számára. A 2000-es évek elején eleve a SUV-vonal még enyhén szólva gyerekcipőben járt, furcsa volt, ugyanakkor kellemes is – talán nem is gondolta volna senki, hogy külön iparággá, önálló szegmenssé fejlődik.

Az új RAV4 termetes, méretes, és jellegzetes. A tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD esetében is jól látszik: a formatervre most kiemeltebb hangsúlyt fektetett a gyártó, ez nem amolyan fwcelift-féle valami, ténylegesen újra lett gondolva az egész koncepció.

Mindez máris jól szembeötlik az orr kialakításánál, a fényszórók íveltek, magasra húznak, míg a trapéz alakzatot követő hűtőmaszk vonala kimondottan maszkulin, már-már agresszív.

A rácsozat némi sportosságot sugall, dinamizmust, ami önmaga megadja a Toyota RAV4 2.0 AWD fiatalos életérzését nagyban – ehhez az alsó beömlő felület dizájnja alaposan hozzátesz, beleértve a két oldalra került aprónak tűnő ködlámpa-fészkeket is.

Klasszikus vonalaival emlékeztet nyomokban a korai RAV4-re

Az egész frontrész magas, homológ felületének köszönhetően inkább kockafazon, mintsem gömbölyded, ami egyáltalán nem gond. Hiszen egy “városi terepjárónak” ilyennek kell lennie pontosan, sugallva azt, hogy bizony egyáltalán nem jelenthet gondot számára, ha le kell térni a műútról sárba, porba, salakba.

Ennek megfelelően a Toyota RAV4 2.0 AWD egész kasznija magasra lett építve, ez oldalnézetből látszhat a leginkább. Ebből a plánból igazán offroados a küllem, vagy inkább családi nagyautós – mindegy is, a lényeg a méret ez esetben. Az pedig van bőven, a 2690 milliméteres tengelytáv is erre enged következtetni egyértelműen, de a 4600 milliméter hossz sem elhanyagolandó. Pont jó így, a manőverezés sem annyira vészes mondjuk egy pláza mélygarázsában, teljes mértékben sofőrbarát a kialakítás.

Hátsó rész-formavilág tekintetében is hozza az elvárásokat a Toyota RAV4 2.0 AWD, alapvetően a jelenlegi Toyota-dizájnnak és arculatnak megfelelően kapjuk meg a frontrészhez hasonlóan magasra húzott hátsó lámpasort a zárófényekkel, valamint a diffúzor-szerű kialakítást az alsó felületen, hozzá két krómozott kipufogóvéggel.

Így teljes a kép tehát. Mivel a Toyota élen jár, járt a városi SUV-ok gyártásában, ezért el is várható tőlük jogosan, hogy a szegmensbéli koncepciót normális úton terelgessék továbbra is – a RAV4 esetében pedig maradtak a jól bevált és működő tradícióknál.

Tipikusan japán: minimalista és a lényegre tör

Letisztultság és a lényegre koncentrálás jellemzi a Toyota RAV4 2.0 AWD enteriőrjét, jó minőségű anyaghasználattal megspékelve.

Amolyan toyotás elrendezést kapunk, tehát minden kézre esik, az első alkalommal pár perc vezetés után teljes rutinnal közlekedhetünk, úgy érezzük: ránk lett szabva-tervezve minden.

A kormánykerék mérete arányos az autó alapméretezéséhez, a fogás remek, a központi konzol infotainment tabletkijelzője pedig minden lényeges információt közvetít. A klíma/fűtés egyszerűen kezelhető, szintén a középkonzolon érjük el, de a menetmód választó tárcsája is könnyedén forgatható, menet közben sem igényel különösebb koncentrált figyelmet.

Elöl optimális kényelem fogadja a sofőrt és utasát, a térdterekből nem vesz el jelentősen a kissé szélesített középkonzol. Az ülések közepesen kemények, bár nekünk inkább a lágyabb, puhább irányba hajazott az egész összkép – ezzel a jelenséggel legelőször a Camry-ben találkoztunk, legalábbis, ha az újabb Toyota-modelleket vesszük górcső alá.

Komfort van, visszafogottan. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne élhetően kihasználható

Hátul is megfelelően nagy lábterek, vállterek várják az utazókat, három átlagos testalkatú felnőtt utas akár hosszabb távon is különösebb kompromisszum nélkül utazhat.

Apropó, utazás: a tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD alaphangon 580 literes csomagtérrel rendelkezik, így a poggyászok, szatyrok elhelyezése egyáltalán nem fog gondot okozni egy hosszabb kiruccanásnál sem. Ráadásul remek pakolhatósággal rendelkezik az autó, mivel a csomagtérperem alacsony, relatíve magasan van, így könnyedén használhatjuk azt minden helyzetben.

Tudjuk, mennyire remek a Toyoták hibrid hajtáslánca, ezért némileg szkeptikusan ülünk be minden alkalommal hagyományos hajtású modelljeikbe. Bár nagyon nem igazolódtak be félelmeink (fogyasztás, menetdinamika, egyebek), azért azt gondoltuk, hibriddel lesz ez az igazi – későbbi tesztünk majd kitér erre is.

Nem hibrid, de madárétkű – mellé megy is rendesen

Viszont kellemesen csalódtunk a Toyota RAV4 2.0 AWD 2 literes, 175 lovas sornégyes benzinmotorjában. A kellő agilitást hozta az egész hajtáslánc, nyilvánvalóan a jól ismert CVT-jelenség megvolt most is – megszokható, főleg, ha hibrid jellegre asszociálunk, vagy megszoktuk már korábban. Tehát a 208 Newtonmért tudó erőforrás nem fogja kivételes gyorsulási képességekkel felruházni a Toyota RAV4 2.0 AWD-t, viszont ahhoz bőségesen elegendő lesz, hogy remek utazósebességgel elvigye az akár 5 tagú társaságot A-ból B-be úgy, hogy ne okozzon gondot menet közben egy esetleges offroad kerülőút, vagy épp egy nyálkásabb, hókásásabb útszakasz.

Ugyanis a Toyota RAV4 2.0 AWD összkerékhajtása zseniális még mindig: tesztjeink során belefutottunk szélsőségesebb időjárási körülményekbe, így élesben bizonyíthatott az állandó összkerékhajtás. A latyakos, hókásás útszakaszokon rezzenés nélkül haladtunk át, még intenzívebb fékezésekkel, masszívabb kanyarvételezésekkel sem sikerült kihoznunk a sodrából a hajtást, sőt, azt sem éreztük igazán, amikor az elektronika közbeavatkozott. A futómű hangolása, valamint a menetstabilizátorok, biztonsági opciók kifinomultak, és magas szintű nyugalmat biztosítanak vezetés közben, legyen szó akármilyen útviszonyról.

Fogyasztás tekintetében sem szaladtak el a lovak a Toyota RAV4 2.0 AWD-nél: a gyárilag előirányzott 7.6 literes átlagot sikerült alulmúlnunk, 7.1 litert rögzítettünk 100 kilométerre.

Árcédula

A tesztelt Toyota RAV4 2.0 AWD alapára közelít a 12 milliós határhoz, viszont a tesztautó felszereltségének köszönhetően 12.4M körüli árcédulával kell kalkulálni.

2019 Toyota RAV4 2.0 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzines szívómotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 175 LE @ 6400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 208 Nm @4000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, CVT fokozatmentes automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4600 mm

Szélesség: 1855 mm

Magasság: 1735 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 225/60 R18

Hátsó gumik mérete: 225/60 R18

Tömeg, üresen: 1480 kg

Megengedett össztömeg: 2080 kg

Csomagtartó mérete: 580 liter, bővíthető 1690 literig

Üzemanyagtartály mérete: 55 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.8-6.5 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100km

Országúti: 6.4 l/100km

Vegyes: 7.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 157 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer

A Toyota Supra GR 2 literes turbómotorral is elérhető lesz

Márciustól új, kétliteres, benzines turbómotorral is kapható lesz a tavaly 17 év után feltámasztott Toyota GR Supra: az új erőforrás legnagyobb teljesítménye 258 LE/190 kW, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, a típus álló helyzetből 5.2 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára.

A könnyebb, kisebb erőforrásnak köszönhetően akár 100 kilogrammal csökken a jármű tömege, ez javítja a modell tehetetlenségi jellemzőit, és ideális 50:50 arányú tengelyterhelést eredményez.

Egy évvel azután, hogy a Detroiti Autószalonon először mutatta be a GR Suprát, a Toyota most közzétette a sportmodell első motorvariációjának: az új 2,0 literes benzines turbómotornak a műszaki részleteit. A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt. 

A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót, ami pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez. Az új, kétliteres GR Supra gyártása hamarosan kezdetét veszi, a modell európai forgalmazása idén márciusban indul.

Új 2 literes turbómotor

Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva.)

A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy
156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).

Menetdinamikai előnyök

Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, mérnökeink közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.

„A dinamikus kormányzás és a stabil kanyarvételi képesség érdekében sokat dolgoztunk azon, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük az új modell tömegét, ugyanakkor 50:50 arányú tömegelosztást érjünk el.” – avat be Tetsuya Tada, a GR Supra főmérnöke. „Hatalmas kihívás volt mindezen elvárásoknak megfelelni, ám a kitűzött célokból nem engedtünk.”

Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.

Felszereltség és opciós csomagok

Az új 2,0 literes GR Supra belépő kivitele Live felszereltségi szinten olyan tételeket kínál alapfelszerelésként, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 8,8 colos kijelzővel szerelt, négyhangszórós audiorendszer vagy a fekete Alcantara kárpitozású sportülések. A felszereltség a Toyota Supra Safety csomagot is tartalmazza: ez fékfunkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, fékfunkcióval kiegészített gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív kormányzással kombinált sávtartó asszisztenst [LKA], jelzőtábla-felismerő rendszert és intelligens sebességszabályozó funkciót kínál. Az ügyfelek a stílus, a teljesítmény vagy a kapcsolódás terén mutatott személyes igényeiktől függően különböző opciós csomagokkal egészíthetik ki a modell alapfelszerelését. A csatlakozási csomag navigációs rendszert, valamint hasznos online szolgáltatások elérésére szolgáló internetes csatlakozási lehetőséget tartalmaz, míg a sportcsomag aktív differenciálművel, adaptív felfüggesztéssel és sportos fékrendszerrel terjeszti ki a modell menetdinamikai képességeit. A prémium csomag csúcsminőségű kényelmi és praktikus funkciókat kínál, a 12 hangszórós prémium JBL audiorendszertől a head-up kijelzőn át a vezeték nélküli okostelefon-töltőig, a fekete bőrkárpitozástól a motoros állítású memóriás ülésekig. A csomag a csatlakozási csomagban foglalt tételeket, valamint kiegészítő tárolási és világítási funkciókat is tartalmaz.

Fuji Speedway limitált kiadás

Az új 2,0 literes GR Supra piaci bevezetésekor exkluzív, korlátozott példányszámú Fuji Speedway kiadásban lesz elérhető. A széria megjelenését a különleges fehér metálfényezés, a kontrasztos 19 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsák és a piros külső tükörházak teszik egyedivé. Az utastérben szénszálas műszerfalbetétekkel, valamint lenyűgöző piros-fekete Alcantara kárpitozással találkozunk. A színvilág a TOYOTA GAZOO Racing hivatalos színeit idézi. Ami a felszereltséget illeti, a Fuji Speedway megkapja a fent részletezett kapcsolódási és sport csomagok teljes tartalmát. A Fuji Speedway kiadás kifejezetten a 2,0 literes modell bevezetésének alkalmából lép piacra; Európában szigorúan csupán 200 példányban lesz elérhető.

GR Supra eladások

A Toyota GR Supra a 2019-es év egyik legjobban várt és legsikeresebb modellújdonsága volt; a vadonatúj, ötödik generációs típus bevezetésével a sportautó-történelem legendás fejezete folytatódott. A szériamodell detroiti világpremierjét követően a Toyota márciustól vett fel előrendelést az autóra; az első ügyfelek májusban vehették át GR Suprájukat. Az európai piac fantasztikusan reagált az újdonságra: az év végéig 1150 autó talált gazdára, túlnyomó többségük (95%) a gazdagabb felszereltségű kivitelben.

Arany kormánykerék

A Toyota GR Supra már pályafutása első évében számos jelentős szakmai díjat gyűjtött be, többek között az Arany kormánykereket (Goldenes Lenkrad), Európa egyik legnagyobb presztízsű kitüntetését, amit Németország első számú vasárnapi újságja, a Bild am Sonntag, valamint a piacvezető Auto Bild autós magazin közösen ad át. A GR Supra az év legjobb új sportautójaként nyerte el a díjat, megismételve korai elődje, a második generációs Supra bravúrját, ami 1982-ben kapta meg az Arany kormánykereket. A 2019-es szavazáson a GR Supra az új Porsche 911 és a BMW 8-as széria ellenében tudott nyerni a zsűri végső szavazásán.

Új modellváltozatokkal frissít 2020 tavaszán a BMW

Miközben a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családja egy-egy új taggal, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 opcionális extrafelszereltségi palettája pedig új tételekkel bővül, a jövőbe mutató mild-hibrid technológia egyre szélesebb körben kezdi meg működését.

Aktuális modellpalettája módszeresen továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiáival a BMW 2020 tavaszán újabb jelentős lépést tesz a károsanyag-kibocsátási mutatók csökkentése és a teljesítmény optimalizálása felé vezető úton. Az idén érkező, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal párhuzamosan a bajor prémiumgyártó a belsőégésű erőforrással dolgozó modellek emisszióját is még tovább mérsékli. Nagymértékben hozzájárul ehhez az innovatív mild-hibrid technológia, amely a BMW 5-ös sorozat után idén tavasszal a BMW 3-as sorozat, a BMW X3 és a BMW X4 modellpalettáján is bemutatkozik. Márciustól a bajor prémiumgyártó portfólióján már mindezek mellett további 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait – háromnegyed évvel a környezetbarát norma 2021-es kötelező hatályba lépése előtt.

A prémium kompakt szegmens és a prémium középkategória változatosságát a BMW 1-es sorozat új hajtáslánc-technológiája és a BMW 3-as sorozat portfólióján megjelenő új erőforrás fokozza, miközben a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 utastéri extrafelszereltségi palettáján új tételek jelennek meg.

Elektromos erőtöbblet a nagyobb hatékonyságért és a sportosabb menetdinamikáért: új modellekben mutatkozik be a 48V-os indítógenerátorral szerelt mild-hibrid technológia

A BMW újabb modellsorozatokban teszi elérhetővé ügyfelei számára a jövőbe mutató mild-hibrid technológiát, amelyet első ízben 2019 őszén, a BMW 520d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 108 – 128 gramm / km) négy modellváltozatába szerelt be. A rendkívül erőteljes, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és kiegészítő akkumulátorral dolgozó innovatív megoldás azon túl, hogy javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, jelentősen csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. 2020 tavaszától a technológia a BMW 320d limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,0 – 4,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 105 – 107 gramm / km), a BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 112 gramm / km), a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 114 – 117 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 119 gramm / km), a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 125 – 133 gramm / km) alapfelszereltségét is tovább szélesíti.

A mild-hibrid technológia számottevően több lehetőséget kínál a fékezéskor felszabaduló energia hasznosítására, hiszen a gyorsításkor és lassításkor visszatáplált mozgási energiát nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére fordítja, hanem átmeneti erőtöbbletként a vezető rendelkezésére is bocsátja. Álló helyzetből történő kigyorsításkor a 48V-os indítógenerátor azonnal elérhető 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel fokozza a modell menetdinamikáját, a belsőégésű erőforrás lehető legsűrűbb terhelés-csökkentésével pedig utazás közben javítja a hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Ráadásul azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség az indítógenerátor által előállított erőtöbbletre, a technológia a mozgási energiát a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, az energia későbbi hasznosítása érdekében.

Az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, torlódó vagy araszoló forgalomban pedig minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Auto Start Stop rendszert. Lassítás közben, 15 km/óránál alacsonyabb sebesség esetén a technológia lekapcsolja a hajtásláncról a belsőégésű erőforrást, az ilyenkor felszabaduló mozgási energiát az indítógenerátor ugyancsak a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza. A tervezőmérnökök továbbá a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkciót is tovább optimalizálták: mostantól ilyenkor a 160 km/óra alatti sebességtartományban a belsőégésű erőforrás nem készenléti üzemmódban dolgozik, hanem teljes mértékben le is kapcsolódik a hajtásláncról. Újraindítása ugyanakkor rendkívül gyors és komfortos. Az optimalizált „vitorlázó” funkció a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható COMFORT és ECO-PRO üzemmódokban egyaránt elérhetővé válik.

Már 44 BMW modell teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait

A BMW számos modellsorozata esetében már a törvényi előírások hatályba lépése előtt felkészül a szigorodó emissziós normáknak való maradéktalan megfelelésre. 2020 tavaszától a teljes portfólión újabb 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait, amellyel már most 44-re nő a 2021-től élő környezetvédelmi normát teljesítő BMW modellek száma.

Az Euro 6d emissziós szabványnak idő előtt megfelelő modellek között a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW X1, a BMW X2, a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5 és a BMW X6 modellváltozatai egyaránt megtalálhatók.

Új modellváltozatok a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családjában

2020 márciusától új modellváltozat színesíti a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat portfólióját. A prémium kompakt szegmensben bemutatkozik az új BMW 120d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km), amelynek meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres dízelmotor gondoskodik. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát már az alapfelszereltség részeként egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első tengely felé, amellyel az új BMW 120d 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 231 km/óra. Az új BMW 120d már most maradéktalanul teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait.

A BMW 3-as sorozat modellpalettája eközben egy új, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorral gazdagodik. Az erőforrás a BMW 318i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 120 – 130 gramm / km) és a BMW 318i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 130 – 140 gramm / km) motorházteteje alatt 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményt garantál, amelyhez 250 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A BMW 3-as sorozat új belépő szintű modelljének alapfelszereltségét nyolcfokozatú Steptronic automataváltó színesíti, amellyel a BMW 318i limuzin 8,4 másodperc, a BMW 318i Touring pedig 8,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A limuzin végsebessége 223 km/óra, a Touring végsebessége pedig 220 km/óra.

Minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat esetében, újabb utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellekhez

2020 márciusától minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség fokozza a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat fejedelmi eleganciáját, kényemét és luxusát: a jövőben a 7-es BMW összes luxuslimuzinja, a 8-as BMW összes luxus sportautója, valamint a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 242 gramm / km), a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 246 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 244 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ajtók automatikus Soft Close funkcióját.

Az utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók széles választékának köszönhetően a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 portfólióján is új személyre szabhatósági lehetőségek nyílnak meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei előtt. A szellőző Vernasca bőrkárpit 2020 áprilisától Canberra Beige / Black árnyalatban is elérhetővé válik a három modell számára, a BMW X6 esetében ráadásul az opció Cognac / Black tónusban is megrendelhető lesz. A kategóriaetalon Sports Activity Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a Tartufo / Black, Ivory White / Black, Ivory White / Night Blue / Black árnyalatokban megrendelhető, extra bélésekkel kiegészített BMW Individual Merino bőrkárpitozás, valamint a Coffee / Black és Tartufo / Black tónusokban elérhető BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megjelenik.

A BMW új modelljei 2020 tavaszától*

BMW 1-es sorozatTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 120d140 / 1904,3 – 4,6112 – 121
    
BMW 3-as limuzinTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 318i limuzin115 / 1565,3 – 5,7120 – 130
    
BMW 3-as TouringTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 318i Touring115 / 1565,7 – 6,2130 – 140

Az új modellek a 2020 márciusi gyártástól kezdődően érhetők el.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Korábbi generációs Supra modellekhez gyárt újra alkatrészeket a Toyota

Minden idők egyik legikonikusabb sportautója, a Toyota Supra a tavalyi évben, 17 év után tért vissza vadonatúj generációval.

A feltámadó legenda hatalmas siker lett, az egy év alatt legyártott mennyiséget pillanatok alatt elkapkodták, és hamar el kellett kezdeni felvenni a megrendeléseket a 2020-as szállításokra.

A vadonatúj Supra bemutatása azonban új lendületet adott a korábbi generációs modellek tulajdonosai által világszerte életre hívott klubtevékenységnek is. Éppen ezért a Toyota úgy döntött, hogy a gyűjtők által leginkább kedvelt két modellgeneráció, a Supra A70 és a Supra A80 modellekhez versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing újra elkezdi bizonyos alkatrészek gyártását.

A Toyota bejelentette, hogy a GR Heritage Alkatrész Projekt keretében újra pótalkatrészeket gyárt majd az A70 (forgalmazás időszaka: 1986-1993) és A80 (forgalmazás időszaka: 1993-2002) Supra modellekhez, méghozzá hazai és külföldi piacokra (Észak-Amerika, Európa stb.) egyaránt.

A projekt célja olyan alkatrészek újra gyártása, amelyek már nem beszerezhetők, és e részegységek forgalmazása eredeti alkatrészként, hogy a klasszikus Suprák rajongói még hosszú időn át élvezhessék kedvenc autójukat.

Az egyes alkatrészekkel kapcsolatos részletek hamarosan elérhetőek lesznek a TOYOTA GAZOO Racing honlapján. Az újragyártott alkatrészek a Toyota márkakereskedésekben lesznek megvásárolhatók, ugyanúgy, mint a normál eredeti alkatrészek.

Az újragyártott alkatrészek

A GR Heritage Alkatrészeket kiállítják majd a 2020-as Tokiói Auto Show során is, amit a Makuhari Vásárvárosban (Mihama-ku, Chiba City) rendeznek meg 2020. január 10-12. között. Az újragyártott alkatrészek között természetesen lehetnek eltérések a piacok és a modellváltozatok függvényében. Alább olvasható, hogy mely alkatrészek lesznek újra elérhetőek a közeljövőben:

• A70 Supra: kardántengely, ajtókilincsek, üzemanyagszint-jelző, ablakszigetelő gumicsík, első emblémák, stb
• A80 Supra: Fényszórók, ajtókilincsek, fékrásegítő, stb.

LEGFRISSEBB

Megtaláltuk a DeLorean-t, amely mindhárom Back to the Future részben szerepelt

0
Los Angeles-ben, a Petersen Automotive Museum-ban van kiállítva az a filmes kellék DeLorean DMC-12, amely a Vissza a jövőbe trilógia mindegyik epizódjában szerepelt. A teljes...

TESZTJEINK