AutóAddikt Hírek A Volvo Cars 2020 július hónapban világszintű értékesítésének 14.2 százalékos növekedéséről számolhat...

A Volvo Cars 2020 július hónapban világszintű értékesítésének 14.2 százalékos növekedéséről számolhat be

A Volvo Cars júliusban – a tavalyi időszakhoz képest – növelte eladásait, a 2019-es számokat 14.2%-kal haladta meg ez idei statisztika. A vállalat az elmúlt hónapban 62 291 Volvo modellt értékesített, és mind a három régiója (Európa, Ázsia, Amerika) növekedésről számol be.

A kétszámjegyű növekedés elsősorban a Volvo számos nemzetközi díjat nyert XC családját érintő jelentős keresletnek tudható be, de mellettük az S60 és V60 modelleket is sokan keresték.  A Volvo Recharge családja – a Volvo plug-in hibrid és teljesen elektromos modelljei –  iránti érdeklődés továbbra is jelentős, 2020-ban részesedésük duplája a tavaly január-júliusi számoknak. Az aktuális IHS adatok szerint Európában a Volvo Cars a vezető elektrifikációs prémium márka 2020. első félévében, a Recharge család a régióban a Volvo eladások közel 25%-át adja.

Ha az első hét hónap eladásait nézzük, a vállalat a vírus okozta következmények miatt 16%-kal még a tavalyi számok alatt teljesített, és 332 253 autót értékesített. Európában 28 700 Volvo modell kelt el júliusban, ez 12,5%-kal haladja meg a 2019-es eredményt, az első hét hónap pedig 24,1%-os csökkenést eredményezett. Amerikában a múlt hónapban tovább folytatódott a pozitív trend és 9 697 autó talált gazdára, ami 10,3%-kal magasabb 2019. júliusánál. Az első hét hónapot összehasonlítva pedig – 52 952 autó eladásával – 10,1%-os a lemaradás tavalyhoz képest.

Kínában az elmúlt hónapban a márkakereskedők 14 410 autót helyeztek forgalomba, ez 14,0%-kal magasabb a tavalyi számoknál. Az első hét hónap pedig csak 0,3%-kal marad el a tavalyi január-júliusi adatoknál. Idén júliusban a legnépszerűbb Volvo modell az XC40-es városi szabadidőjármű volt , ezt az XC60-as és az XC90-es  „nagytestvérek” követték, a teljes XC család az eladások 72,8%-át adta, ami jelentős erősödés a tavalyi 63,4%-os részesedéshez képest A részletes értékesítési adatok a következők:   Július   Január-július   20192020Változás20192020VáltozásEurópa25 51828 70012,5%199 916151 735-24,1%Kína12 63914 41014,0%80 38080 151-0,3%USA8 7959 69710,3%58 91552 952-10,1%többi ország7 5469 48424,9%56 16147 415-15,6%Összesen54 54662 29114,2%395 372332 253-16,0% Az első hét hónapban az XC60-as volt a legnépszerűbb modell 96 622 autó eladásával (2019: 111 943 db), második helyen az XC40 végzett 87 085-ös eredménnyel (2019: 74 062 db), míg a harmadik helyre az XC90-es került 46 669 autó értékesítésével (2019: 55 443 db).