AutóAddikt Autóteszt Renault Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC – sportos optika közel...

[TESZT] Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC – sportos optika közel sem visszafogott teljesítménnyel

Kifejezetten nagymárvű evolúción ment át a Renault teljes palettája. Őszinték leszünk: úgy 10-15 évvel ezelőtt a francia márka nem domborított annyira, még akkor sem; főként, ha hozzávesszük a több évtizedes visszatekintést. Mára nincs olyan modelljük, amely ne lenne kőkemény versenytárs egy adott kategóriában vagy szegmensben. A Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC pont ezt a személetet erősíti, teszteltük is.

Elöljáróban: a jelenlegi Clio-paletta csúcsát a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC képviseli. Line „csak”, hiszen nincs oversized motor és hozzá teljesítmény, viszont a küllem magáért beszél, és kifejezetten sugallja a sportos dinamizmust.

Mindezeknek megfelelően az orr-rész kialakítása tökélyre csiszoltan követi a jelenlegi Renault által megfogalmazott trend-filozófiát, ügyelve arra, hogy azért visszanyúljon a múltba, s merítsen abból. A fényszórók ívelése ismételten követi a hűtőmaszk-vonulatot, annak vonalvezetését, középre hangsűlyosan egy Renault-emblémát kanyarítva. Vonzza már ez is a tekintetet, kétség kívül: a lökhárító alsó részleteit viszont szó nélkül elviszik a ködlámpa-kialakítások, mélyen besüppesztve, miközben remekbeszabottan fogja közre az egész komplexivitást a nagy és egyben széles alsó beömlőpanel.

Ja, és visszatérvén pár szó erejéig a fényszóróbúrákhoz: a kedvelt menetfény-csík illusztris, egybefolyik magával a tokozással, ugyanakkor kitüremkedik a szélekre. Pazar látvány, de tényleg. Meg egyedinek is mondható persze.

Letagadhatatlanul Renault

A Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC kupés jellege azért megmaradt, ha már R.S. Line. Ugyanakkor az ötajtós kialakítás volt is preferálva, viszont a hátsó ajtók kilincsei rejtve lettek kialakítva, így nagyon hirtelen olyan, mintha csak háromajtós lenne az autó. Bár úgy meg amorfnak tűnne a B oszlop osztottsága és túl középre helyezése miatt.

Hátulnlzetből sem vall szégyent a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC, bár jellegtelenebb a far, mint várná a szemlélődő. Talán ide is meg kellett volna rajzolni a frontrész kiugró lámpasziluettjeit, hogy nagyobb legyen az összhang és a harmónia, viszont kárpótol a LED csíkjának mintázata és maga a hasonlóság is. Meg persze a diffúzorhatású alsó hátsüszoknyarész megvalósítása is jó, és akad némi krómkipufogóvég is, igaz, csak egyetlen oldalon, a bal félen.

Alaphangon 391 literes a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC csomagtere, ami a szegemensben az átlagnál talán kicsit jobb érték. Viszont ha akarjuk, könnyedén 1 köbméter fölé varázsolható a rakfelület, így két személy kellően masszív módon meg is pakolhatja az autót, ha épp azt kívánják érdekeik. A ki- és berakodás amúgy könnyed, a perem nem magas, sem az autó építésével sincs (e téren sem) probléma.

Olyan, mintha egy prémiummárka modelljében ülnénk

Ha már csúcsfelszereltség (ezt a magas árazás is kellően tükrözi), akkor legyenek hó minőségű anyagok alkalmazva az enteriőrben is, nem igaz? Erre sem lehet panasz, ugyanis a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC beltere ténylegesen kellemes és egyben meggyőző. Az illesztések rendben vannak, bár néha, random jelleggel észleltünk egy-egy nyekergést vagy zörgést random irányokból, alapvetően rosszabb útviszonyok mellett. Ugyanis a nem túl lágy felfüggesztés tud barátságtalan lenni, főként alacsonyabb sebességtartományban, valószínűleg ez is okozza a jelenséget.

Elöl jó a kényelmi faktor, az ülő- és hátlapok lényegében egyformán feszesek és jól is tartanak, a hossz-szélesség arány is megfelelő. Sportos jellegre érdemes számítani már akkor, amikor először beül az ember, elvégre mégiscsak egy Clio R.S. Line-ról van szó. A fej- és vállterek szintén rendben vannak, nyilvánvalóan az autó méreteiből adódóan a hátsó traktusba a ki- és beszállás nehézkesebb, az utazás pedig kettő átlagos testalkatú felnőtt számára még nagyjából kompromisszumoktól mentes.

R.S. Line egyenlő R.S.

Sornégy, 16 szelep, 1333 köbcenti: a tesztelt Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC benzinmotorja 130 lóerőt présel ki magából 5000-es percenkénti fordulatszámon, míg a 240 Newtonméteres csúcsnyomaték 1600-tól áll rendelkezésre. A hajtásláncba integrált hétfokozatú duplakuplungos automataváltó szinte észrevétlenül teszi a dolgát, remekül alkalmazkodva az aktuális, mindenkori útviszonyokhoz.

Ez a finomhangolás e téren még prémiumosabbá teszi a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC-t, ugyanakkor fájó pont, hogy csak és kizárólag automataváltóval lehet rendelni ezt a felszereltségű modellt. Talán még sportosabb aspektust ki lehetne csiholni a hajtásból egy hatgangos manuálissal, de hát stílszerűen: c’est la vie. Cserébe legalább nem kell váltogatni.

Tesztútjaink során természetesen a fogyasztást is vizsgáltuk, mint minden esetben szoktuk: a Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC vegyes felhasználás mellett átlagosan 6.7 liter 95-öst kért 100 kilométerre. Konkrét városi környezetben 7-8.8 literes fogyasztásall kellett számolnunk, míg permanens országúti sebességnél 5.2-6.2 litert rögzített a fedélzeti computer.

Ár

A tesztelt Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC alapára 6.3 millió forint környékén mozog, míg a cikkben szereplő modell 7.5 millió forintot kóstált.

2019 Renault Clio R.S. Line TCe FAP EDC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1333 ccm

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 240 Nm @ 1600 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 7 fokozatú duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4050 mm

Szélesség: 1798 mm

Magasság: 1440 mm

Tengelytáv: 2583 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1248 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 1673 kg

Csomagtartó mérete: 391 liter, 1069 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.0 másodperc (gyári), 8.9 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 142 g/km

Bővebb információ a Renault hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer